Hij is de sluitpost van het programma. Moet meestal flinke verbouwingen doe(onrealistische woonwensen vervullen)n zonder genoeg geld en krijgt op zijn flikker als het huis niet piekfijn af is.........quote:Op maandag 16 november 2020 21:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die vent heeft nooit geld genoeg... bloedirritant
Ik vrees van wel, zie niks meer op Videoland staan. Misschien ipv 7 afleveringen van 1 uur zoals andere seizoenen nu 5 afleveringen van 1,5 uur?quote:Op maandag 16 november 2020 22:58 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Weer mooi geworden! Leuk!
Is dit de laatste aflevering trouwens, weet iemand dat?
Ik denk het ook, zie niks op Videoland. Jammer, tot volgend jaar dan maar!quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:45 schreef Anouk83 het volgende:
[..]
Ik vrees van wel, zie niks meer op Videoland staan. Misschien ipv 7 afleveringen van 1 uur zoals andere seizoenen nu 5 afleveringen van 1,5 uur?
Gisteren was aflevering 4 erop, dus volgende week denk ik de laatste afleveringquote:Op dinsdag 17 november 2020 08:45 schreef Anouk83 het volgende:
[..]
Ik vrees van wel, zie niks meer op Videoland staan. Misschien ipv 7 afleveringen van 1 uur zoals andere seizoenen nu 5 afleveringen van 1,5 uur?
Nee die van gisteren stond vorige week al op VLquote:Op dinsdag 17 november 2020 09:49 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Gisteren was aflevering 4 erop, dus volgende week denk ik de laatste aflevering
[ afbeelding ]
Die mensen worden speciaal uitgezocht uit de inzendingen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:45 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Ik denk het ook, zie niks op Videoland. Jammer, tot volgend jaar dan maar!
Ik vind overigens wel dat sommige stellen echt wereldvreemd overkomen. Dat ze niet inzien wat ze voor hun budget kunnen krijgen, maar wel allang bezig zijn voor een huis. Of het verschil tussen overwaarde en overbieden niet weten. Dit zijn veelal dertigers, dan denk ik: huh?! Wat heb jij gedaan tijdens die zoektocht?
Ja, maar dat zie je sowieso veel, het hele idee van "Mijn ouders konden op 1 modaal inkomen een huis kopen, dus dat zouden wij ook moeten kunnen doen" heerst nog bij heel veel mensen, en dan hebben ze daarbij ook nog eisen waar het huis van hun ouders niet bij in de buurt kwam.quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:45 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Ik vind overigens wel dat sommige stellen echt wereldvreemd overkomen. Dat ze niet inzien wat ze voor hun budget kunnen krijgen, maar wel allang bezig zijn voor een huis. Of het verschil tussen overwaarde en overbieden niet weten. Dit zijn veelal dertigers, dan denk ik: huh?! Wat heb jij gedaan tijdens die zoektocht?
Ik blijf me verbazen over de huizenprijzen in grote delen van het land.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat zie je sowieso veel, het hele idee van "Mijn ouders konden op 1 modaal inkomen een huis kopen, dus dat zouden wij ook moeten kunnen doen" heerst nog bij heel veel mensen, en dan hebben ze daarbij ook nog eisen waar het huis van hun ouders niet bij in de buurt kwam.
Nog even los van het feit dat hun ouders op het gezinsinkomen een huis konden kopen, en de meeste gezinnen kunnen dat nog steeds, je moet alleen niet de denkfout maken dat je door 2 inkomens ook een veel duurder huis kunt kopen, zo werkt dat niet.
En ja, natuurlijk is ¤ 350.000 heel veel geld, dat staat buiten kijf, helemaal als je het omrekent naar guldens
Gezocht naar een luxe afgewerkte villa voor 300k, teleurgesteld worden en je dan opgeven voor dit programma met de hoop dat zij het wel kunnen........ Dat is de mindset van de meeste.quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:45 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Onze ouders namen genoegen met weinig, ze hoefde geen volledig afgewerkt en verzorgd huis of dure meubels. Zoiets deed je fixen tijdens alle jaren dat je daar woonde.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat zie je sowieso veel, het hele idee van "Mijn ouders konden op 1 modaal inkomen een huis kopen, dus dat zouden wij ook moeten kunnen doen" heerst nog bij heel veel mensen, en dan hebben ze daarbij ook nog eisen waar het huis van hun ouders niet bij in de buurt kwam.
Nog even los van het feit dat hun ouders op het gezinsinkomen een huis konden kopen, en de meeste gezinnen kunnen dat nog steeds, je moet alleen niet de denkfout maken dat je door 2 inkomens ook een veel duurder huis kunt kopen, zo werkt dat niet.
En ja, natuurlijk is ¤ 350.000 heel veel geld, dat staat buiten kijf, helemaal als je het omrekent naar guldens
Dan zit hij alweer in quarantaine. In de vorige aflevering zei bob dat ging om een corona geval bij de voice senior. Dat is bekend geworden op 16 augustus dus de opnames dateren van de twee weken na die datum.quote:Op dinsdag 17 november 2020 11:05 schreef SEMTEX het volgende:
De slotafleveringen/onthullingen zijn echt heel recent opgenomen, want Martijn zit daar al in quarantaine en dat zit hij op dit moment nog steeds.
Mooi kutquote:Op dinsdag 17 november 2020 11:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dan zit hij alweer in quarantaine. In de vorige aflevering zei bob dat ging om een corona geval bij de voice senior. Dat is bekend geworden op 16 augustus dus de opnames dateren van de twee weken na die datum.
Ja inderdaad. Mijn ouders kochten begin jaren 70 een huis maar hebben tot zeker eind jaren tachtig best zuinig geleefd. Verbouwing na de aankoop was niet mogelijk, meubels kwamen mee uit het flatje waar ze eerst woonden, ze hadden geen auto, bijna nooit uit eten, geen dure vakanties meerdere keren per jaar, etc.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Onze ouders namen genoegen met weinig, ze hoefde geen volledig afgewerkt en verzorgd huis of dure meubels. Zoiets deed je fixen tijdens alle jaren dat je daar woonde.
Dat soort mensen staat toch echt los van de realiteit waarin Nederland verkeerd met de huizenmarkt. Het is ook meer dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zit m vooral in de grondprijzen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen over de huizenprijzen in grote delen van het land.
Hier in het noorden koop je nog steeds redelijk ruim en vrijstaand voor dat bedrag
Ik moest lachen.quote:Op maandag 16 november 2020 21:31 schreef Szura het volgende:
[..]
Bob verkoopt zn schoonmoeder nog voor een uitbouw
Die van gisteren was inderdaad ook heel recent. Want toen mochten ze al niet eens met meer dan vier personen meer in één ruimte zijn (?) èn je zag dat het héél koud was buiten (ze bliezen wolkjes). Weet even zo snel niet wanneer het ruitenkrabbenweer was, maar dat is maar heel kort geweest, dus daar kan je het wel ongeveer aan linken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 11:05 schreef SEMTEX het volgende:
De slotafleveringen/onthullingen zijn echt heel recent opgenomen, want Martijn zit daar al in quarantaine en dat zit hij op dit moment nog steeds.
AMEN!quote:Op maandag 16 november 2020 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb vooral te doen met degenen die het kind hier belachelijk moesten maken.
Dat is toch nergens voor nodig, dat kind is amper een jaar oud.
Nou, dan is er wat mee.... so be it, zij vonden het niet nodig daar over te beginnen, laten we hier ook groot genoeg zijn om niet over het uiterlijk van een kind van amper een jaar te gaan lopen zeiken.
Die aflevering met dat huis dat alleen bestond uit muren en een dak is al geweest, vrij aan het begin van het seizoen, als je die bedoelt. Was geloof ik inderdaad die bij Jinek.quote:Op dinsdag 17 november 2020 12:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Die van gisteren was inderdaad ook heel recent. Want toen mochten ze al niet eens met meer dan vier personen meer in één ruimte zijn (?) èn je zag dat het héél koud was buiten (ze bliezen wolkjes). Weet even zo snel niet wanneer het ruitenkrabbenweer was, maar dat is maar heel kort geweest, dus daar kan je het wel ongeveer aan linken.
Er komt sowieso nog een aflevering aan waarbij ze zo ongeveer een ruïne hebben gekocht (dat was te zien bij Jinek), dus we hebben nog wel een paar afleveringen te gaan
Nee, ik bedoel een andere. Die jij bedoelt, was die met die olijfgroene deur (quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:48 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Die aflevering met dat huis dat alleen bestond uit muren en een dak is al geweest, vrij aan het begin van het seizoen, als je die bedoelt. Was geloof ik inderdaad die bij Jinek.
Nee terwijl hij juist zo op een tuin zat te hamerenquote:Op dinsdag 17 november 2020 21:48 schreef Guanabana het volgende:
Leuke aflevering wel, mooi geworden, al word ik een klein beetje moe van telkens die uitbouw. Ik zal wel met weinig tevreden zijn dat ik het op de benedenverdieping eigenlijk al best prima vond.En je levert best wel veel van je tuin in, daar werd verder helemaal niets over gezegd.
Ah okequote:Op dinsdag 17 november 2020 21:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel een andere. Die jij bedoelt, was die met die olijfgroene deur (). Ik heb het over één waarbij die man tegen Bob zegt (na eerste bezichtiging): 'you've got some balls, man', Met andere woorden: wow, dat je dit aandurft.
Ik heb een collega die full time werkt. Hij kan een hypotheek van 180.000 krijgen. Daar kun je echt niks van kopen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 23:48 schreef DumpTruck het volgende:
Dat mensen vroeger soberder leefden en meer over de tijd een upgrade doen klopt absoluut, maar de markt is momenteel wel echt enorm fucked up. Als je niet beide een goede baan hebt en/of hulp van ouders dan kan je gewoon niet veel.
Er bestaat ook nog zoiets als een bouwdepot. Met goede verbouwplannen kun je meer hypotheek krijgen dan alleen de aankoopprijs van de woning.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Vermakelijk programma!
Wat ik me overigens wel afvraag. Je hoort altijd "we hebben een budget van 400k, dus als er een huis wordt gekocht van 300k hebben we nog een ton over voor de verbouwing."
Maar de maandelijkse lasten voor een hypotheek en het geld dat je in 1 keer af moet tikken voor een verbouwing en meubels enzo zijn toch twee hele verschillende dingen? Een huis voor 200k kopen en dan 200k verbouwen als er een budget van 400k is kan dan misschien niet wegens te weinig eigen geld, maar een huis van 350k en 50k verbouwing dan misschien weer wel.. Hoe zit dat precies?
Ah, ik dacht dat dat tegenwoordig allemaal afgeslankt was en je alleen nog maximaal 100% van de aankoopwaarde van het huis kon lenen..quote:Op woensdag 18 november 2020 09:18 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als een bouwdepot. Met goede verbouwplannen kun je meer hypotheek krijgen dan alleen de aankoopprijs van de woning.
Die stalen deuren zie ik elke aflevering wel weer op een moodboard terug komen. Soms bij beiden soms bij eentje.quote:Op woensdag 18 november 2020 12:16 schreef ToT het volgende:
Vreselijk irritant en veeleisend stelletje, maar ze waren idd op het laatst wel blij, hoewel het enthousiasme bij haar eerst nog wat op gang moest komen.
Dat gezeik idd over kleine kamertjes en met name dat de woonkamer krap zou zijn; precies wat men hier ook al zei, zei ik ook tegen mijn vrouw: ze komen goftedomme van een appartement van 50 vierkante meter en vinden deze woonkamer KRAP?!?
En de reactie van die vrouw op dat open haard, dat die er van haar wel uit mocht.En ze hebben hem nog laten zitten ook!
Ja die stalen deuren en die lampjes in de trap; leuk eigentijds, maar ze kiezen er erg vaak voor en ik vraag me ook af toe lang dat "modern" blijft.
De uitbouw was misschien niet direct nodig, maar ikzelf zou er ook wel blij mee zijn. De tuin was er groot genoeg voor. Nu is hun tuin ongeveer van dezelfde grootte als wat wij zelf nu hebben en dat is gewoon prima.
Nee, bouwdepot is zelden een probleem. Mits je het kan betalen.quote:Op woensdag 18 november 2020 12:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dat tegenwoordig allemaal afgeslankt was en je alleen nog maximaal 100% van de aankoopwaarde van het huis kon lenen..
Maar goed, ik heb dan ook nog nooit een huis gekocht en woon in een huurhuis
Ah dat is dus wat al die stelletjes zelf dus ook willen? Opvallend.quote:Op woensdag 18 november 2020 12:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die stalen deuren zie ik elke aflevering wel weer op een moodboard terug komen. Soms bij beiden soms bij eentje.
Spaargeld?quote:Op woensdag 18 november 2020 12:23 schreef ToT het volgende:
Maar hoe zit het trouwens met die meubels elke keer?
Dat gaat ook van het budget af, toch? Maar dat kan toch niet met een hytpotheek?
Al die stelletjes hebben zo veel spaargeld over?quote:
Je kunt een hypotheek rekken door het verschil in taxatie en marktwaarde.quote:Op woensdag 18 november 2020 12:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Al die stelletjes hebben zo veel spaargeld over?
Ik had telkens het gevoel dat er gesuggereerd werd dat het van de hypotheek kwam.
Het lijkt me in ieder geval niet gesponsord, zoals in veel andere woonprogramma's.
Om er meubeltjes mee te kopen?quote:Op woensdag 18 november 2020 12:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je kunt een hypotheek rekken door het verschil in taxatie en marktwaarde.
Worden voor zo’n programma de meubels niet even geleend en ze daarna gewoon hun eigen spullen erin zetten?quote:Op woensdag 18 november 2020 12:23 schreef ToT het volgende:
Maar hoe zit het trouwens met die meubels elke keer?
Dat gaat ook van het budget af, toch? Maar dat kan toch niet met een hytpotheek?
Lijkt me toch niet?quote:Op woensdag 18 november 2020 12:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Worden voor zo’n programma de meubels niet even geleend en ze daarna gewoon hun eigen spullen erin zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |