abonnement Unibet Coolblue
pi_196256765
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:39 schreef 4moreyears het volgende:

[..]

het is zelfs een uitgesproken vredelievende president.

Ach kom nou.

  zondag 15 november 2020 @ 15:50:59 #227
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196256846
quote:
Het heeft geen zin met die gast(e) te discussieren, hij/zij leeft in zijn/haar eigen werkelijkheid.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 15 november 2020 @ 15:52:06 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_196256864
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]

Mijn neefje gedroeg zich als kleuter nog volwassener als hij eens verloor...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196256927
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Biden heeft nu ongeveer 78.6 miljoen votes, Trump 73.1 miljoen. Groot verschil maar toch wel apart dat die halve zool nog zoveel mensen heeft die op hem stemmen.
Juist dat onbuigzame trekt mensen aan. Ben zelf ook wel klaar met gepolder en gebuig. Dat is het jammere van politiek en het democratisch systeem. Hierdoor verliezen burgers geloof.
  zondag 15 november 2020 @ 16:07:46 #230
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196257115
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 15:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Juist dat onbuigzame trekt mensen aan. Ben zelf ook wel klaar met gepolder en gebuig. Dat is het jammere van politiek en het democratisch systeem. Hierdoor verliezen burgers geloof.
Maar je kunt toch niets anders dan "polderen en buigen"? Heb jij dezelfde belangen als een superrijke of iemand van kanaleneiland drie hoog achter? Compromissen zijn toch de kern van goed politiek beleid?

Ik begrijp nooit zo goed dat mensen niet lijken te beseffen dat "de nederlander", "de burger", "de amerikaan" of wie dan ook niet bestaat. Er zijn een soort van universele behoeftes (iets met Maslov en zo), maar uiteindelijk kan wat jij belangrijk vindt toch heel iets anders zijn dan wat ik belangrijk vindt. Sterker nog, zelfs in de tijd kan/zal veranderen wat jij of ik belangrijk vindt

Politiek is niet iets waar je geloof in moet hebben. Politiek is geen religie, het is een noodzakelijk fenomeen om belangen van groepen van mensen te besturen. Het hoogst haalbare in de politiek is fatsoen en eerlijkheid. Dat moeten we zoveel mogelijk zien te vinden en of te behouden, dat is het belangrijkste. En binnen fatsoen en eerlijkheid heb je dan soms politici die (in jouw of mijn ogen) geweldige goede en soms geweldig foute dingen doen. Dat is nu zo, dat zal altijd zo blijven. Je afkeren van politiek is net zoiets als stoppen met eten. Het kan wel, maar je hebt er vooral zelf last van. "De sterke man" is een vorm van afkeren. Leuk, maar vooral Russische roulette spelen met je eigen toekomst. En dan Russische Roulette met zeker de helft van de kamers gevuld met scherpe munitie.
pi_196257250
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar je kunt toch niets anders dan "polderen en buigen"? Heb jij dezelfde belangen als een superrijke of iemand van kanaleneiland drie hoog achter? Compromissen zijn toch de kern van goed politiek beleid?

Ik begrijp nooit zo goed dat mensen niet lijken te beseffen dat "de nederlander", "de burger", "de amerikaan" of wie dan ook niet bestaat. Er zijn een soort van universele behoeftes (iets met Maslov en zo), maar uiteindelijk kan wat jij belangrijk vindt toch heel iets anders zijn dan wat ik belangrijk vindt. Sterker nog, zelfs in de tijd kan/zal veranderen wat jij of ik belangrijk vindt

Politiek is niet iets waar je geloof in moet hebben. Politiek is geen religie, het is een noodzakelijk fenomeen om belangen van groepen van mensen te besturen. Het hoogst haalbare in de politiek is fatsoen en eerlijkheid. Dat moeten we zoveel mogelijk zien te vinden en of te behouden, dat is het belangrijkste. En binnen fatsoen en eerlijkheid heb je dan soms politici die (in jouw of mijn ogen) geweldige goede en soms geweldig foute dingen doen. Dat is nu zo, dat zal altijd zo blijven. Je afkeren van politiek is net zoiets als stoppen met eten. Het kan wel, maar je hebt er vooral zelf last van. "De sterke man" is een vorm van afkeren. Leuk, maar vooral Russische roulette spelen met je eigen toekomst. En dan Russische Roulette met zeker de helft van de kamers gevuld met scherpe munitie.
Dat snap ik, alleen is zelden duidelijk welk onderwerp wordt ingeleverd. Dat maakt dat je je als kiezer bedrogen voelt. Eerste hard maken voor een bepaald punt om deze net zo hard te laten vallen voor een ander punt en de andere partij voor je te winnen of om met je samen te werken. Dan heb ik liever als Zwitserland veel referenda.
pi_196257295
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Biden heeft nu ongeveer 78.6 miljoen votes, Trump 73.1 miljoen. Groot verschil maar toch wel apart dat die halve zool nog zoveel mensen heeft die op hem stemmen.
Je hebt ook niet veul keus hè? Voor een grote groep kiezers is het gewoon kiezen uit het minste van twee kwaden. Als je wat conservatief bent kan je eigenlijk niet anders dan Republikeins stemmen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 15 november 2020 @ 16:20:13 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196257432
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 16:20 schreef AchJa het volgende:
Drie jaar geleden deden de dems nog hetzelfde, een jaar na hun verlies...

[ twitter ]

Durf gewoon je nederlaag toe te geven. Toen en nu ook voor Trump.
Vier jaar geleden erkende Clinton direct haar verlies en in de nacht na de verkiezingen belde ze Trump op om hem te feliciteren. Twee dagen later ontving Obama de president-elect in het Witte Huis en kon Trump beginnen aan de transitie.

Nogal een verschil met nu.

Pelosi doelde op inmenging door de Russen. En nee, dat is geen hoax, zo werd afgelopen augustus nog eens bevestigd door beide partijen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196257652
quote:
Hahaha ja, en nu de keren dat hij ECHT opgeroepen heeft tot geweld.
Kom nou toch met je uit de context getrokken fragmentjes,Ooit wel eens van beeldspraak gehoord?
Je brengt het alsof hij zijn achterban oproept om mensen kort en klein te slaan?

Misschien is zijn achterban wel zo rustig dat ze zich er niet door laten uitlokken. Hoe verklaar je anders dat zijn meest fanatieke supporters gisteren een prachtige rally hebben gehouden zonder enig probleem. Iedereen netjes gebruik makend van zijn rechten.
(totdat antifa weer op kwam dagen om kinderen en ouderen aan te vallen)

Ok, ok, ik geef toe, hij heeft een keer ook zelf geweld gebruikt :)
https://twitter.com/i/status/881503147168071680
  zondag 15 november 2020 @ 16:48:39 #236
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196257659
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 16:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat snap ik, alleen is zelden duidelijk welk onderwerp wordt ingeleverd. Dat maakt dat je je als kiezer bedrogen voelt. Eerste hard maken voor een bepaald punt om deze net zo hard te laten vallen voor een ander punt en de andere partij voor je te winnen of om met je samen te werken. Dan heb ik liever als Zwitserland veel referenda.
Het systeem reorganiseren ben ik helemaal voor. Maar dat betekent vooral ook dat de kiezers van hun luie gat afkomen en zich gaan interesseren voor de inhoud.

Zowel hier als in de VS lijkt mij een systeem waarbij het meer om de onderwerpen en minder om de personen gaat zeer noodzakelijk. Zorg ervoor dat de kiezers zelf vaker concessies moeten gaan doen, bijvoorbeeld via getrapte verkiezingen en referenda. En dan geen simpele referenda over 1 dingetje, nee samenhangend beleid waarvoor gekozen wordt. Dus EN sociaal EN economisch EN defensie EN zorg inclusief kosten als keuzes voorleggen en over besluiten.

Kiezen zonder kosten, kiezen zonder consequenties is zo makkelijk en tegelijkertijd zo zinloos. En dat is wat op dit moment in veel systemen de basis is. Gedurende verkiezingstijd lijkt het op sinterklaas, daarna volgt de werkelijkheid.
pi_196257714
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het systeem reorganiseren ben ik helemaal voor. Maar dat betekent vooral ook dat de kiezers van hun luie gat afkomen en zich gaan interesseren voor de inhoud.

Zowel hier als in de VS lijkt mij een systeem waarbij het meer om de onderwerpen en minder om de personen gaat zeer noodzakelijk. Zorg ervoor dat de kiezers zelf vaker concessies moeten gaan doen, bijvoorbeeld via getrapte verkiezingen en referenda. En dan geen simpele referenda over 1 dingetje, nee samenhangend beleid waarvoor gekozen wordt. Dus EN sociaal EN economisch EN defensie EN zorg inclusief kosten als keuzes voorleggen en over besluiten.

Kiezen zonder kosten, kiezen zonder consequenties is zo makkelijk en tegelijkertijd zo zinloos. En dat is wat op dit moment in veel systemen de basis is. Gedurende verkiezingstijd lijkt het op sinterklaas, daarna volgt de werkelijkheid.
Wilde Rita verdonk of een of ander mislukt partijtje zoiets niet afgelopen jaren?
Goed idee in theorie maar in de praktijk gaat dat voor een hoop mensen niet werken vrees ik.
Sowieso kun je elke stem voor of iets weer anders uitleggen, en dan voor meerdere onderwerpen...
Referenda: ja, alleen D66 heeft daar o.a. net een eind aangemaakt. (die D mag weg uit de naam)
pi_196257817
quote:
Obama says Trump's refusal to concede shows how the nation is divided

From CNN's Nicky Robertson and Alison Main

from CBS

Former President Barack Obama said the election results, with both candidates receiving more than 70 million votes each, show the nation is still bitterly split, which is not a good sign for democracy.

“What it says is that we are still deeply divided. The power of that alternative world view that's presented in the media that those voters consume—it carries a lot of weight,” he told CBS in a pre-taped interview which aired on Sunday.

When asked if he was worried about that, Obama responded, “Yes. It's very hard for our democracy to function if we are operating on just completely different sets of facts.”

Obama has done a series of interviews timed to the release of his new memoir “The Promised Land.”

The 44th president defended his active role campaigning for Joe Biden, his vice president, saying circumstances warranted him publicly criticizing his successor – something which usually doesn’t happen.

On the importance of a peaceful transition, Obama said, “it's a temporary job. We're not above the rules. We're not above the law. That's the essence of our democracy.”
  zondag 15 november 2020 @ 17:08:28 #239
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_196257914
Ik denk niet dat Obama recht van spreken heeft als het onderwerp een "peaceful transition" is. Of het is hetzelfde type peaceful als in "peaceful protests".
  zondag 15 november 2020 @ 17:13:46 #240
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196257991
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 17:08 schreef Ensiferum het volgende:
Ik denk niet dat Obama recht van spreken heeft als het onderwerp een "peaceful transition" is. Of het is hetzelfde type peaceful als in "peaceful protests".
Lul niet. Wat ging er volgens jou mis bij de overdracht in 2016?
Huilen dan.
pi_196258148
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 17:08 schreef Ensiferum het volgende:
Ik denk niet dat Obama recht van spreken heeft als het onderwerp een "peaceful transition" is. Of het is hetzelfde type peaceful als in "peaceful protests".
Drie dagen na de verkiezingen verwelkomde Obama president-elect Trump in het Witte Huis.

Donald Trump and Barack Obama meet at White House
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 15 november 2020 @ 17:30:58 #242
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_196258236
Maar Biden heeft (voorlopig) niets in het Witte Huis te zoeken.
  Beste debater 2022 zondag 15 november 2020 @ 17:32:15 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196258261
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 17:30 schreef Ensiferum het volgende:
Maar Biden heeft (voorlopig) niets in het Witte Huis te zoeken.
Jawel hoor... Kan vast gaan inrichten zelfs. En opruimen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196258332
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 16:20 schreef AchJa het volgende:
Drie jaar geleden deden de dems nog hetzelfde, een jaar na hun verlies...

[ twitter ]

Durf gewoon je nederlaag toe te geven. Toen en nu ook voor Trump.
Het lijkt mij verstandig de rechtszaken en onderzoeken etc rustig af te wachten. Mocht dan blijken dat Trump inderdaad verloren heeft dan is het tijd om zijn verlies toe te geven en te vertrekken.
Zolang er nog twijfel is over de integriteit van de verkiezingen dan heeft Trump geen enkele verplichting om zijn verlies toe te geven.
pi_196258476
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het lijkt mij verstandig de rechtszaken en onderzoeken etc rustig af te wachten. Mocht dan blijken dat Trump inderdaad verloren heeft dan is het tijd om zijn verlies toe te geven en te vertrekken.
Zolang er nog twijfel is over de integriteit van de verkiezingen dan heeft Trump geen enkele verplichting om zijn verlies toe te geven.
Is er bewijs? twijfel alleen is niet genoeg.
  zondag 15 november 2020 @ 17:48:21 #246
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196258479
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 17:30 schreef Ensiferum het volgende:
Maar Biden heeft (voorlopig) niets in het Witte Huis te zoeken.
November 2020, waar So Much Winning veranderde in So Much Whining
pi_196258481
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 november 2020 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Inderdaad. We weten wel dat de lui achter Parler dezelfde lui zijn die achter Cambridge Analytica zaten qua financiering en nu dus hun eigen sociale medium hebben om data te verzamelen. Deze zelfde mensen financieren ook het altijd feestelijke Breitbart.
Er zijn ook heel veel Russen bij betrokken.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196258559
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het lijkt mij verstandig de rechtszaken en onderzoeken etc rustig af te wachten. Mocht dan blijken dat Trump inderdaad verloren heeft dan is het tijd om zijn verlies toe te geven en te vertrekken.
Zolang er nog twijfel is over de integriteit van de verkiezingen dan heeft Trump geen enkele verplichting om zijn verlies toe te geven.
Er is geen twijfel. Trump zaait twijfel. Dat is wat anders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196258794
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is geen twijfel. Trump zaait twijfel. Dat is wat anders.
Er is twijfel, dat de media je iets anders wilt laten geloven is wat anders. En ook al zou het alleen Trump zijn die twijfel zaait, dan nog is het zaak om rustig af te wachten wat onderzoeken zullen opleveren en wat de rechter erover te zeggen heeft.
  zondag 15 november 2020 @ 18:09:55 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196258925
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

Pelosi doelde op inmenging door de Russen. En nee, dat is geen hoax, zo werd afgelopen augustus nog eens bevestigd door beide partijen.
Maar daar had Trump verder niks mee te maken. Toen (2017) waren het nog allemaal beschuldigingen dat Trump de Russen had ingezet voor zijn eigen gewin wat dus bullshit bleek te zijn achteraf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')