Ja, hoewel vriend die BBQ saus wel van 1001 ingrediënten maakt heb ik het idee (ok ok, tikje overdreven), en ze worden twee keer gemarineerd met die saus in het recept dat hij gebruikt. Hij is er altijd best even zoet meequote:Op donderdag 12 november 2020 10:28 schreef Myraela het volgende:
Zijn dat die bloemkoolroosjes eerst door een soort bloem en daarna door de barbecuesaus en in de oven? Vond ik ook wel okay. Al eet ik liever bloemkool in kaassaus, maarja, kaassaus.
Ik zei ook niet dat het niet mogelijk was om rijk te worden als je arm/benadeeld begint. Het is alleen véél moeilijker. Er zijn altijd mensen die het op de een of andere manier wel lukt, maar het is een beetje onrealistisch om dat te generaliseren.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar als je bijvoorbeeld naar het voorbeeld van die Iraanse asielzoeker kijkt, Salar Azimi ofzo, dan is het wel "kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast"
Had je de zuur deh sem nog meegekregen?quote:Op donderdag 12 november 2020 11:05 schreef Myraela het volgende:
Ik kijk steenrijk/straatarm terug. Heerlijk hoe ze uiteten gaan. En dan 'pickles' niet begrijpen, en daarna zeggen 'Ja het was gewoon augurk, zal wel een duur woord zijn. Dan zie je wel dat je in een sjieke zaak zit.'. Was dus gewoon een hamburger met augurk.
En de mensen die er naartoe zijn gereisd treft natuurlijk geen enkele blaam "want het mocht"quote:Op donderdag 12 november 2020 12:02 schreef Candaasje het volgende:
Laten we in elk geval zeggen dat arm of rijk niet altijd terug te zien is in het IQ van mensen:
NWS / Recordaantal besmettingen op Curaçao dat nu erg in trek isJe verwachtte het niet
Je zou bijna weer van die Lepra-eilanden aan gaan wijzen.... ga daar maar lekker vakantie vieren met z'n allen.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
En de mensen die er naartoe zijn gereisd treft natuurlijk geen enkele blaam "want het mocht"
Maar waaraan zie je dan dat niveau? In een restaurant komen ze niet handig over en qua kleding/uiterlijk kan het ook wel wat netter, maar dat kan nog prima opdrogen. Ik heb voor de rest niet echt meegekregen wat ze doen ofzo.quote:Op donderdag 12 november 2020 11:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Had je de zuur deh sem nog meegekregen?
Ik vond ze echt lief, ook zo’n hecht gezin![]()
Maar denk meteen: als dit (op de leeftijd van die kinderen) het niveau is, dan hebben ze een hele weg te gaan om een stevig pootje op de maatschappelijke ladder te zetten en wat op te bouwen. Maar de wil is er wel. Die dochter ook, zo gaaf dat die de financiën bij ging houden. Als is ook dat weer sneu, als je die wetenschap en zorgen erbij hebt. Hoe kun je dan nog een beetje tiener zijn
De vliegtuigen gewoon leeg terugvliegen, alleen heen-vluchten er van maken.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je zou bijna weer van die Lepra-eilanden aan gaan wijzen.... ga daar maar lekker vakantie vieren met z'n allen.
Vooral dat laatste dus hè. Als je vakantie wil vieren en dit kan doen op een plek waar je 'veilig' kan verblijven (niet alleen voor jezelf, ook voor anderen), echt helemaal prima. Maar dit kon je al mijlenver op je oerHollandse houten klompen aanvoelen dunkt me.
Wel wat lullig voor de lokale bevolking alleen....quote:Op donderdag 12 november 2020 12:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
De vliegtuigen gewoon leeg terugvliegen, alleen heen-vluchten er van maken.
Ik denk dat ze voornamelijk een voorbeeld missen en een netwerk. En dan moet je flink wat harder er aan trekken en als (als, ik zeg niet dat het hier zo is) er geen stimulans van huis uit is, gaat het best moeilijk worden. Dan heb je echt flink ambitie nodig. Misschien dat bij deze mensen Mark en Roos dat gaan doen, dat zou mooi zijn, maar niet iedereen heeft een Mark en Roos in de omgeving.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar waaraan zie je dan dat niveau? In een restaurant komen ze niet handig over en qua kleding/uiterlijk kan het ook wel wat netter, maar dat kan nog prima opdrogen. Ik heb voor de rest niet echt meegekregen wat ze doen ofzo.
Ik heb inderdaad het Fodmap-dieet gedaan. Als je dat wilt gaan doen, raad ik je wel aan om een dietist te bezoeken want het is serieus ingewikkeld en je doet heel snel iets fout en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 12 november 2020 11:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder bloemkool met kaassaus alleen ik kan niet zo goed tegen bloemkool (of tegen zo'n beetje alle andere dingen met kool erachter, evenals niet tegen ui, prei, knoflook en champignons, en ook niet tegen sterk gekruid of ook maar enigszins pittig eten). Dus ik eet het niet zo vaak.
Lucky, had jij nou ook het fodmap dieet gedaan en daar baat bij gehad? Welke dingen kun jij niet eten? En heb je voor sommige dingen "vervangers" gevonden?
Ik word dan altijd anderhalf uur later pas weer wakker....quote:Op donderdag 12 november 2020 13:12 schreef Myraela het volgende:
Ik heb even mijn kat nagedaan en ben even 5 minuten op bed gaan liggen met de zon op m'n bakkes. Een betere pauze bestaat er niet.
Ik ben echt slecht in overdag slapen.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik word dan altijd anderhalf uur later pas weer wakker....Hoe doe je dat?
Ah, nee ik kan vrijwel altijd en overal slapen. Alleen in de auto/bus/trein/vliegtuig word ik er na zo gigantisch brak wakker van. Maar ik slaap gerust én overdag en dan 's nachts nog een uur of 8, 9..10....quote:Op donderdag 12 november 2020 13:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben echt slecht in overdag slapen.Gelukkig maar overigens, want als ik wel een keer overdag slapen, val ik 's avonds weer niet in slaap. Dan krijg ik trappelende benen en dan kan ik de hele nacht wel afschrijven.
Nou ja, wat toevallig! Ik was net iets aan het lezen en dacht ineens aan jouw VVE-perikelen. Van een cv-ketel weet ik niets maar ik ben wel benieuwd hoe het met die kerel is die bang is voor de dummy camera en met degene die de bijdrages van de vorige bewoner terug wilde.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat dat zoveel kan uitmaken @:Lucky_Strike, zo fijn dat jouw leven nu een stuk leuker is.
Pfff wij zitten hier nog steeds met die etterende buurman die geld terug wil voor de cv ketel. Mijn medebestuursleden zijn bijna zover dat ze 'm dat geld geven en het ding eruit slopen
In de auto slapen is wel echt het lekkerste wat er is.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:32 schreef Candaasje het volgende:
Ah, nee ik kan vrijwel altijd en overal slapen. Alleen in de auto/bus/trein/vliegtuig word ik er na zo gigantisch brak wakker van. Maar ik slaap gerust én overdag en dan 's nachts nog een uur of 8, 9..10....![]()
Da's dezelfde. Ik kom er zo op terug, eerst even een callquote:Op donderdag 12 november 2020 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou ja, wat toevallig! Ik was net iets aan het lezen en dacht ineens aan jouw VVE-perikelen. Van een cv-ketel weet ik niets maar ik ben wel benieuwd hoe het met die kerel is die bang is voor de dummy camera en met degene die de bijdrages van de vorige bewoner terug wilde.
Ik heb m al gedaan, inderdaad onder begeleiding van een diëtiste. Vond het inderdaad echt wel ingewikkeld.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad het Fodmap-dieet gedaan. Als je dat wilt gaan doen, raad ik je wel aan om een dietist te bezoeken want het is serieus ingewikkeld en je doet heel snel iets fout en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.
Het aparte vind ik dat ik niet een strikte no-go voedselgroep lijk te hebben. Van de polyolen heb ik bv geen last van sorbitol, en dus inderdaad wel van mannitol, maar ook niet van alles waar mannitol in zit. Zoete aardappel kan ik zo'n 200g per keer redelijk probleemloos eten, bloemkool zo'n 100g, maar champignons heb ik na één stuk al een enorm opgeblazen buik. Maar watermeloen kan ik dan weer zo 250g van opeten en daar heb ik dan weer totaal geen last van.. Dus ik moet ook binnen de voedselgroepen nog een beetje uitvinden wat wel en niet gaat.quote:Bloemkool en champignons behoren tot dezelfde groep binnen de fodmaps, ze bevatten mannitol.
Prei, ui, knoflook en in mindere mate tarwe en sugar snaps behoren tot de fructanen.
Ha, wat grappig. Ik reageerde destijds ook sterk op lactose, maar dat was bij de test met melk (een slok was al teveel). Kaas en kwark gaat bij mij inderdaad ook prima. Melk dronk ik toch al nooit, dus dat scheelt. Sauzen met room eet ik eigenlijk nooit, maar als wel heb ik inderdaad ook lactase pillen liggen.quote:Ik kan twee groepen fodmaps niet verdragen: lactose en fructanen. Lactose alleen in grote hoeveelheden. En dan niet qua volume maar mg lactose per 100 ml. De meeste kazen zitten onder de 4mg/100, kwark zit op 4mg/100, melk is 7mg/100, room nog hoger, melkpoeder en gecondenseerde melk zijn het ergst. De grens voor de meeste mensen met pds ligt bij die 4mg. Ook bij mij, ik kan gewoon ontbijten met 250g kwark en kazen zijn geen probleem. Voor melk, room, etc gebruik ik lactosevrije varianten of ik neem een lactase-pil.
Dit zijn echt fijne tips! Ik heb nu regelmatig inderdaad toch sauzen of vlees waar dan toch iets van ui/knoflook(poeder) in zit. Omdat het dan redelijk kleine hoeveelheden zijn gaat het meestal wel redelijk goed - ik krijg er wel last van, maar dat is nog te doen. Maar ik probeer zoveel mogelijk vlees zelf te marineren en tomatensaus zonder ui en knoflook te kopen / dan maar zelf te maken etc. Knoflookolie wist ik helemaal niet dat dat wel kan, dat is fijn om te weten, want als mensen bij mij komen eten vind ik het altijd lastig wat ik kan koken, omdat ik wel gewend ben aan eten zonder ui/knoflook/kruiden etc, maar ik dan bang ben dat anderen het smakeloos/flauw vinden.quote:De fructanen zijn redelijk te ontwijken. Geen ui en knoflook door je eten doen is best te doen. Mensen met pds zijn niet gevoelig voor het groen van lente-ui en prei, bieslook en knoflookbieslook mogen ook. Dan heb je toch smaakmakers.
Knoflookolie mag ook, de fructanen worden niet opgenomen door de olie. Zilveruitjes mogen ook want de fructanen worden wel opgenomen door de inmaakvloeistof. Er bestaat ook nog asfoetida, een specerij uit India. Dat smaakt knoflokig/uiig maar is eigenlijk alleen lekker door currys.
Het lastige aan die fructanen is dat er overal ui en knoflook door zit. Door knakworsten, in plakjes kipfilet, in mosterd, in augurk, in roomkaas, in vleesvervangers, bouillonblokjes etc. Er zijn heel specifieke merken die geen of weinig fructanen hebben. Sommige mosterds van Maille, sommige zure augurken van AH, ketchup van Zaanse, een merk zongedroogde tomaten en gegrilde paprika's, etc.
Er bestaan capsules die enzymen bevatten die de fructanen in de maag afbreken. Dan kan je toch eens een pizza bestellen of uit eten gaan. Die pillen zijn vrij duur en werken slechts een half uur. Maar beter dan niets. Je leert er heel snel door eten.
Wat ontzettend fijn zegquote:Ik heb heel veel baat gehad bij het dieet. Ik kan nu gewoon de deur uit zonder dat ik bang ben om ergens snel een toilet op te hoeven zoeken. Ik ben niet meer 2-5 dagen in de week hondsberoerd. Ik slaap beter. Alles is fijner nu![]()
Fijnquote:Op donderdag 12 november 2020 14:32 schreef Tally het volgende:
In de auto slaap ik heerlijk. Tijdens het kijken van een film kan ik op de bank wel eens in slaap vallen. Voor de rest slaap ik nergens zo lekker als in mijn eigen bed. Ook als ik op vakantie ben slaap ik de eerste nachten niet en dan ben ik zo moe dat ik een nacht goed slaap en dan weer brak
En ik heb gister gemerkt dat ik toch niet zo sociaal kapot ben als ik dachtDaardoor heeft mijn man nu een advocaat die ons gratis bijstaat in zijn werkperikelen
En na zijn afspraak vanmiddag ziet hij het een stuk zonniger in en is hij een stuk vrolijker
Ja dat is het. Scheelt echt enorm.quote:
quote:Op donderdag 12 november 2020 14:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Tally, wat fijn zeg! Kan me voorstellen dat dat jou ook goed doet, dat je man weer wat positiever inziet. Was dit nou omdat ze wilden dat hij iets anders (meer/moeilijker) ging doen maar wel voor minder geld, of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar vandaag is alles uitgezocht door een aantal advocaten (die man heeft een eigen advocatenbureau) en daaruit blijkt dat wat ze nu doen en willen helemaal niet kan en mag. Dus nu gaat er een brief uit dat ze alles normaal moeten gaan maken anders.........Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Nou, dat. Ze hebben genoeg in hun mars maar dat ‘droogt niet vanzelf goed op’, zeg maar.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze voornamelijk een voorbeeld missen en een netwerk. En dan moet je flink wat harder er aan trekken en als (als, ik zeg niet dat het hier zo is) er geen stimulans van huis uit is, gaat het best moeilijk worden. Dan heb je echt flink ambitie nodig. Misschien dat bij deze mensen Mark en Roos dat gaan doen, dat zou mooi zijn, maar niet iedereen heeft een Mark en Roos in de omgeving.
Maar dan kun je nog wel kijkenquote:Op donderdag 12 november 2020 11:41 schreef Candaasje het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik ben opeens nummers van de Franse Notre Dame -musical aan het luisteren![]()
(Was een tip van jou toch Cat?)
En ik moet een hoorcollege volgen, maar dan moet ik de muziek dus stopzetten....
Maar jij ziet dat, en dat doet lang niet iedereen.quote:Op donderdag 12 november 2020 15:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou ook ten alle tijden niet mijn kinderen in deze wijk willen laten opgroeien
En niet iedereen heeft natuurlijk de keuze te verhuizen.quote:Op donderdag 12 november 2020 15:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar jij ziet dat, en dat doet lang niet iedereen.
Zeker, maar je moet ook zien dat "anders" niet slechter is. Dat wanneer je als dubbeltje geboren bent, je misschien best wel een kwartje kunt worden. Maar dat je er wel wat voor moet (willen) doen.quote:Op donderdag 12 november 2020 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En niet iedereen heeft natuurlijk de keuze te verhuizen.
Of, komt dan wellicht in een zelfde soort wijk terecht.
Fijn zeg!quote:Op donderdag 12 november 2020 14:58 schreef Tally het volgende:
Inderdaad @:kaatje mocht het nu zo ver komen dat hij ander werk moet zoeken dan is het ook goed maar hij voelt zich nu een stuk beter
Zeg dat, daar krijgen ze maar taalfouten van.quote:Op donderdag 12 november 2020 15:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou ook ten alle tijden niet mijn kinderen in deze wijk willen laten opgroeien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou hier trouwens 'onder geen beding' gebruikt hebben.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 12 november 2020 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn @:Tally, dat het er allemaal wat "vrolijker" uitziet. Een burnout is natuurlijk klote maar het scheelt wel of je naar een zwart gat of een lichtpuntje kijkt.
@:Lucky_Strike. Bovenbuurman snapt (eindelijk) dat dummy camera nep camera is en niet dat hij dummy is
Ik vind hem wel een dummySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een idioot joh. Je hoopt toch eigenlijk dat zo iemand echt naar een advocaat gaat en dat het hem daar uitgelegd wordt. Hij lijkt jullie te wantrouwen ofzo. Vreemd.Spoilers!
Beter dan dat word het denk ik nietquote:Op donderdag 12 november 2020 15:50 schreef Tally het volgende:
Mijn jongste gister: Mam, wij zijn toch enorm rijk? Nou nee we hebben het zeker niet slecht maar we zijn niet rijk. We doen gewoon geen domme dingen. Ja maar we kunnen toch alles kopen wat we willen? Ja maar ook daar moeten we dan voor sparen? Dus jij hebt moeten sparen voor je Lego Yoda?
Ja gister huilde ik van verdriet. Vandaag kan ik wel janken van blijdschap. Zo enorm anders voelt het.quote:
Voor een advocaat moet hij zelf betalen. En als VVE hebben we een contract met een advocatenkantoor (die nu naar dit gedoe kijkt) dus kan hij daar op meeliften. Hij is er van overtuigd gelijk te hebben.quote:Op donderdag 12 november 2020 15:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind hem wel een dummy![]()
Wat een idioot joh. Je hoopt toch eigenlijk dat zo iemand echt naar een advocaat gaat en dat het hem daar uitgelegd wordt. Hij lijkt jullie te wantrouwen ofzo. Vreemd.
Voor mij hoeft het ook niet beter. Wij hebben het echt goed zo. Ik hoef geen eindjes aan elkaar te knopen. Ik hoef niet te kijken als ik moet pinnen. Het is goed zoquote:Op donderdag 12 november 2020 15:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Beter dan dat word het denk ik niet
genoeg om te doen wat je wil doen... maar niet zo veel dat je niet meer hoeft na te denken over wat je nou daadwerkelijk leuk vind
Dan snel die deur dichttrekken en op vakantie gaanquote:Op donderdag 12 november 2020 15:54 schreef sigme het volgende:
Over werk:
De collega hebben het lijk een jurkje aangetrokken en gaan proberen het gewoon als een wat traag kind te verkopen aan de kijkertjes. De kijkertjes hebben geen scherpe blik, dus als niemand de kijkers wijst op de rommelende botjes, dan verslijt die het lijk-in-jurk gewoon voor een wat mager kind.
Ik denk dat ik morgen er nog wel een mailtje aan wijd, voor de belangrijkste kijker. Die moet dan zelf maar zien wat 'ie doet met de wetenschap dat het stinkt.
mja dat is voor mij echt al te laat...quote:Op donderdag 12 november 2020 14:51 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben sinds de zomer erg strikt voor mezelf met slapen: om uiterlijk 8 uur 's ochtends kom ik m'n bed uit ongeacht of ik goed geslapen of niet, en overdag slaap ik max een halfuur. Dit in de hoop dat m'n avonden dan niet zo lang worden en mijn ritme niet naar de knoppen gaat. Het lukt redelijk; soms slaap ik tot 9 uur uit als het weekend is of als ik me ziekig voel. Maar als ik niks doe ga ik om 3 uur 's nachts slapen en sta ik om 10 uur gaar op.
quote:Op donderdag 12 november 2020 15:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeg dat, daar krijgen ze maar taalfouten van.Het bekte ook niet helemaal lekker in mijn hoofd terwijl ik het typte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou hier trouwens 'onder geen beding' gebruikt hebben.Sterkheidsbaas van alles.
Brace yourself alvast dat het heus wel weer zwaarder gaat voelen.quote:Op donderdag 12 november 2020 15:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja gister huilde ik van verdriet. Vandaag kan ik wel janken van blijdschap. Zo enorm anders voelt het.
Dat doe ik ook zeker. We zijn er nog zeker niet klaar mee. Maar voor nu voelt het ff goed. Misschien kan ik vannacht zelfs slapenquote:Op donderdag 12 november 2020 15:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Brace yourself alvast dat het heus wel weer zwaarder gaat voelen.
Het ligt echt heel erg aan hoeveel van een fodmap in een product zit. Ik blijf dat maf vinden. Ik kan best 250 gram kwark eten maar niet 1 slagroomsoesje. Dat slaat toch nergens op zou je zeggen.quote:Op donderdag 12 november 2020 14:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb m al gedaan, inderdaad onder begeleiding van een diëtiste. Vond het inderdaad echt wel ingewikkeld.
[..]
Het aparte vind ik dat ik niet een strikte no-go voedselgroep lijk te hebben. Van de polyolen heb ik bv geen last van sorbitol, en dus inderdaad wel van mannitol, maar ook niet van alles waar mannitol in zit. Zoete aardappel kan ik zo'n 200g per keer redelijk probleemloos eten, bloemkool zo'n 100g, maar champignons heb ik na één stuk al een enorm opgeblazen buik. Maar watermeloen kan ik dan weer zo 250g van opeten en daar heb ik dan weer totaal geen last van.. Dus ik moet ook binnen de voedselgroepen nog een beetje uitvinden wat wel en niet gaat.
[..]
Ha, wat grappig. Ik reageerde destijds ook sterk op lactose, maar dat was bij de test met melk (een slok was al teveel). Kaas en kwark gaat bij mij inderdaad ook prima. Melk dronk ik toch al nooit, dus dat scheelt. Sauzen met room eet ik eigenlijk nooit, maar als wel heb ik inderdaad ook lactase pillen liggen.
[..]
Dit zijn echt fijne tips! Ik heb nu regelmatig inderdaad toch sauzen of vlees waar dan toch iets van ui/knoflook(poeder) in zit. Omdat het dan redelijk kleine hoeveelheden zijn gaat het meestal wel redelijk goed - ik krijg er wel last van, maar dat is nog te doen. Maar ik probeer zoveel mogelijk vlees zelf te marineren en tomatensaus zonder ui en knoflook te kopen / dan maar zelf te maken etc. Knoflookolie wist ik helemaal niet dat dat wel kan, dat is fijn om te weten, want als mensen bij mij komen eten vind ik het altijd lastig wat ik kan koken, omdat ik wel gewend ben aan eten zonder ui/knoflook/kruiden etc, maar ik dan bang ben dat anderen het smakeloos/flauw vinden.
Tarwe heb ik dan weer geen last van. Echt gek.
Ik heb ook last van galactanen, maar ook daar van het een weer meer dan het ander. Linzen gaan goed, kidneybonen als ik ze afspoel uit blik redelijk goed, maar kikkererwten totaal niet, ook niet als ik ze heb afgespoeld.
[..]
Wat ontzettend fijn zeg!! Klinkt alsof jij er ook wel echt heel heftig last van had ervoor. Ik heb ook echt veel minder last sinds ik het dieet gevolgd heb en weet wat ik echt moet vermijden, maar ervoor was het niet zo heftig als bij jou. Sommige dingen weet ik dat ik die gewoon echt niet moet eten, andere weet ik dat in kleine hoeveelheden kunnen, en sommige dingen eet ik alleen als ik er echt heel erg zin in heb en ik die + de volgende dag nergens heen hoef.
*duimduimduim*quote:Op donderdag 12 november 2020 15:57 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat doe ik ook zeker. We zijn er nog zeker niet klaar mee. Maar voor nu voelt het ff goed. Misschien kan ik vannacht zelfs slapen
quote:Op donderdag 12 november 2020 14:54 schreef Tally het volgende:
[..]hoe herkenbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar vandaag is alles uitgezocht door een aantal advocaten (die man heeft een eigen advocatenbureau) en daaruit blijkt dat wat ze nu doen en willen helemaal niet kan en mag. Dus nu gaat er een brief uit dat ze alles normaal moeten gaan maken anders.........
ook het jantje lacht, jantje huilt gevoel trouwens
hier net dansje gedaan in de woonkamer..
20 minuten nadat ik echt me echt moest inhouden om iemand op te bellen en uit te foeteren dat ik dus al had gewaarschuwd voor wat er vanochtend gebeurde en dat ik nog zo had gezegd dat ik DAT dus niet wilde.
nu moet ik tegelijkertijd 2 brieven schrijven.. eentje van vol high.. de ander vol low..
koos inspiratieloos voor beiden.
Enneh.. uiteindelijk komt het altijd goed
maar de weg erheen... dat is echt een flinke zure appel.
Wens de man maar veel sterkte en succes van mij ondanks dat we elkaar niet kennen.
Goed nieuws!quote:Op donderdag 12 november 2020 15:59 schreef Tally het volgende:
@:Lucky_Strike Action heeft die knoflookolie ook wel eens
Voer?quote:Op donderdag 12 november 2020 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed nieuws!
Ik heb ook knoflookspray bij de Lidl gekocht.
Laatst was Lonaa hier. Ik gaf haar voer. Ze rook gelijk knoflook en dat was gek want dat mag ik niet. Dat was dus die olie.
Dit heeft geen diepe indruk achter gelaten bij mij. Wat stopte ik in mijn mond?quote:Op donderdag 12 november 2020 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goed nieuws!
Laatst was Lonaa hier. Ik gaf haar voer. Ze rook gelijk knoflook en dat was gek want dat mag ik niet. Dat was dus die olie.
Die is lekker!!! Daar smeer ik altijd de randen van mijn pizza mee inquote:Op donderdag 12 november 2020 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goed nieuws!
Geen idee meer. Iets met knoflookolie.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit heeft geen diepe indruk achter gelaten bij mij. Wat stopte ik in mijn mond?
Klinkt wel als iets wat kan ja.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen idee meer. Iets met knoflookolie.
Ja. Doei.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:06 schreef Lonaa het volgende:
Ok, goed gesprek, lekker kort. Ik moet de hond uitlaten.
quote:Op donderdag 12 november 2020 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
J komt uit zo'n wijk. Vader automonteur die bij elke werkgever binnen een jaar ruzie had vanwege autoriteitsproblemen. Vader had ook grote problemen met mensen die hadden geleerd en er was ook een probleem met alcohol. Moeder was administratief medewerkster en later vmbo-docent in typen en Office. Zij was ook opgegroeid in een enorm tokkie-gezin en is dat wat ontstegen.
Ze waren echt geen tokkie-gezin, geen aso's. Maar er was geen geld, geen ruimte voor cultuur, geen ruimte voor de uitgebreidere sociale ontwikkeling die kinderen uit rijkere gezinnen vaak wel krijgen. Dat kwam domweg niet op hun pad.
Nou, ze kregen dus een zoon die ze naar school deden in hun achterstandswijk. Het arme joch werd enorm gepest want hij was verschrikkelijk slim. Hij las vanaf zijn 8e elke dag de krant. Kind ging naar het gymnasium en kon tussen die kinderen natuurlijk ook totaal niet aarden. Hij had nog nooit hockey gespeeld, had niets qua cultuur meegekregen, had niet de juiste kleren. Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen natuurlijk. Maar je moet wel van enorm goede huize komen (harhar), wil je echt verder komen dan je opvoeding.
Ik ben, als je mijn moeder moet geloven, juist enorm van mijn milieu verwijderd geraakt in slechte zin. Mijn ouders hebben kromgelegen voor hun grote huis en dure kleren. Ze waren boekhouder en schoonheidsspecialiste. Mijn moeder was er van overtuigd dat hun huis hen bepaalde sociale voorrechten gaf. Ze had het vaak over 'mensen uit ons milieu' en in negatieve zin over 'burgerlijke' en 'volkse mensen'. Er mocht geen mayonaise bij de patat want dat was volks. Dat soort dingen![]()
Later deed ze een universitaire studie en toen was ze natuurlijk helemaal het hoogst haalbare in de maatschappij. Het was ook nog eens psychologie en er is geen moeilijker studie dus ze was echt een superieur mens.
Dus J en ik hebben elkaar in het midden gevonden. Dit typ ik met mijn joggingbroek aan, voor de tv, met Adidas-slippers. Puh.
Zulke vriendinnen zijn echt suf ja. Ik heb ook zo'n exemplaar. Natuurlijk ook degene waarmee ik het meest uit eten gaquote:Op donderdag 12 november 2020 16:06 schreef Myraela het volgende:
Hamburgers?![]()
Ik ga volgende week woensdag met wat vriendinnen thuis hamburgers maken. Nog even bedenken wat ik allemaal als belegopties erbij wil doen. Eigenlijk houden ze van niets, dus zal wel alleen de basics zijn.Ik moet andere vriendinnen zoeken.
Jouw woordenquote:Op donderdag 12 november 2020 15:54 schreef sigme het volgende:
Over werk:
De collega hebben het lijk een jurkje aangetrokken en gaan proberen het gewoon als een wat traag kind te verkopen aan de kijkertjes. De kijkertjes hebben geen scherpe blik, dus als niemand de kijkers wijst op de rommelende botjes, dan verslijt die het lijk-in-jurk gewoon voor een wat mager kind.
Ik denk dat ik morgen er nog wel een mailtje aan wijd, voor de belangrijkste kijker. Die moet dan zelf maar zien wat 'ie doet met de wetenschap dat het stinkt.
Dank! Die ga ik even opschrijvenquote:Op donderdag 12 november 2020 16:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hilarisch hoe buurman Kaatje even het hele concept VVE onderuit haalt
Als je zo gaat denken kun je hem toch ook om geld vragen voor alle eerdere verfbeurten die er nu nog opzitten, waar hij niet aan meebetaalt en de reparaties aan de lift, voor zijn tijd die het nu nog doet
Ik zou ze allemaal dumpen.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:12 schreef Tally het volgende:
Zo’n gezin heb ik @:myraela![]()
![]()
Mijn man lust niks en de oudste al helemaal niet. De jongste wil nog wel proeven.
Dit maak ik vaak zelf maar dan met gedroogde chilivlokken er doorquote:Op donderdag 12 november 2020 16:04 schreef Myraela het volgende:
Nu we het over voer hebben, mag ik dit momentje gebruiken om dit beleg aan te raden. Ik dacht, zal wel laf zoetig smaakje zijn. Maar nee, hij is echt lekker pittig.
[ afbeelding ]
Ik kook gewoon veelquote:
Hoe dan? Of bedoel je gewoon roomkaas met chili?quote:Op donderdag 12 november 2020 16:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit maak ik vaak zelf maar dan met gedroogde chilivlokken er door
Hebbie het nou over die rijke snob of over Tally's man?quote:Op donderdag 12 november 2020 16:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh god het is ook nog eens een jankbal
Ik mag hem! En ook de naturelversie en de haverspread. Bedanktquote:Op donderdag 12 november 2020 16:04 schreef Myraela het volgende:
Nu we het over voer hebben, mag ik dit momentje gebruiken om dit beleg aan te raden. Ik dacht, zal wel laf zoetig smaakje zijn. Maar nee, hij is echt lekker pittig.
[ afbeelding ]
Nee, ongezouten cashewnoten in de keuken machine tot pasta malen. Heel klein beetje zout erbij, soms wat arachide olie, chiliflakes, ook wel eens wat honing. Op internet kom ik wel wat ideeën tegen om er door te doen. Erg lekker wat je kan het net zo grof malen als je zelf wiltquote:Op donderdag 12 november 2020 16:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe dan? Of bedoel je gewoon roomkaas met chili?
8 uur is ook het uiterste, hè. Ik ben er in goede periodes vroeger uit. In slechtere periodes slaap ik van 21:00 tot 8:00 zonder tussentijds wakker te worden. Of lig ik tot erg laat wakker tot ik eindelijk in slaap val. Het wisselt elkaar af. Vorige week sliep ik telkens pas laat en stond ik 7:15 op, deze week slaap ik 22:00 en krijg ik mezelf om 8:00 haast niet uit bed gesleurdquote:Op donderdag 12 november 2020 15:55 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja dat is voor mij echt al te laat...
4 jaar een kind gehad dat nooit sliep.. dus mijn slaapritme is 9 jaar daarna.. eigenlijk nog steeds redelijk aan gort.
maar nu redelijk strak ritme ivm een lief die elke dag om 5.45 in de auto stapte pre corona...
en nu de neiging heeft dat ritme maar aan te houden want tja.. ooit moet het toch weer back to normal uiteindelijk.
dus wij liggen er vaak tussen 21.00 en 22.00 in in de praktijk
ik ben alleen nog steeds.. 3, 4.. soms 5x per nacht wakker..
vaak alleen wakker en even toilet en weer slapen.. maar soms ook klaarwakker.
maar nu hoop stress en gedoe aan mn hoofd.. en dan merk ik dat meteen weer aan mn slaapgedrag.
en ik was om 11 uur echt klaar.. dus ondanks dat ik dat normaal dus niet doe.. toch maar even een snurkje gedaan.
nu weer redelijk normaal goed in mn vel.. dus het was kennelijk geen overbodige luxe.
Je kunt knoflookolie ook zelf maken toch? Mijn neef had laatst uienolie gemaakt voor m'n oma, hij zei dat het heel makkelijk was en hij vond het ook leuk om te doen. (Jammer alleen dat dat veel te exotisch is voor m'n oma om mee te kokenquote:Op donderdag 12 november 2020 15:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het ligt echt heel erg aan hoeveel van een fodmap in een product zit. Ik blijf dat maf vinden. Ik kan best 250 gram kwark eten maar niet 1 slagroomsoesje. Dat slaat toch nergens op zou je zeggen.
Het probleem bij mij was dat ik er lang last van heb als ik iets verkeerd heb gegeten. Als ik vandaag knoflook eet, duurt het tot zondag voor ik me echt weer goed voel. Ik kan echt niet een keer smokkelen en dan een dag de deur niet uit gaan.
Ken je de Fodmap Foodies? Zij hebben uitgebreide lijsten met producten die wel en niet kunnen. Via hen weet ik van die ene Maille-mosterd die ik mag, etc.
Ik heb een jaar geen bloemkool en champignons gegeten. Ik had verkeerd getest![]()
Xenos heeft knoflookolie. Daar zitten wel stukjes knoflook in maar die liggen op de bodem dus ze komen niet per ongeluk in het eten. AH heeft het ook maar die is duur.
Bij mij is het wel een stuk minder ingewikkeld dan bij jou zeg. Wat een gedoe.
Ken je Disolut? Zij hebben capsules tegen alle fodmaps behalve mannitol.
Ik heb best wel wat achterdocht bij dit soort programma’s. Van een vriendin hoorde ik iets over een programma met mensen die enorme schulden hadden. Die moesten dan onder begeleiding dingen verkopen om weer schuldenvrij te worden. In dit geval hadden de mensen paarden, die werden “verkocht”, onder begeleiding van tranen van de familie de trailer opgezet, trailer reed weg, en een rondje en hoppa de paarden werden weer uitgeladenquote:Op donderdag 12 november 2020 16:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap het voor het programma wel, maar ik zou het leuk vinden als het arme gezin het geld op hun eigen manier mocht uitgeven. Waarom koop je een jas van honderden euroos als je ook gewoon lekker naar de h&m kunt gaan om voor dat geld een hele wintergarderobe inc. jas kunt kopen.
quote:Op donderdag 12 november 2020 16:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Die is lekker!!! Daar smeer ik altijd de randen van mijn pizza mee in
Oh leuk!quote:Op donderdag 12 november 2020 16:04 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Dat kan zeker. Maar botulisme is wel een ding. Ik moet me daar nog steeds over inlezen.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je kunt knoflookolie ook zelf maken toch? Mijn neef had laatst uienolie gemaakt voor m'n oma, hij zei dat het heel makkelijk was en hij vond het ook leuk om te doen. (Jammer alleen dat dat veel te exotisch is voor m'n oma om mee te koken)
Oh hm. Het voedingscentrum zegt dat je zelfgemaakte producten-in-olie max 4 dagen mag bewaren in de koelkast. Dat schiet niet op idd.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Maar botulisme is wel een ding. Ik moet me daar nog steeds over inlezen.
Leukquote:Op donderdag 12 november 2020 16:51 schreef Lonaa het volgende:
2 pastinaken geoogst. Het formaat van een vuist, zo'n 400 gram. Ik denk dat als er niet zoveel bouwpuin in de tuin zou liggen, dat ik echt alleen maar gigantische pastinaken had gehad. Behalve dan die ene van 8 gram
Ja, voor iemand die maar wat aanprutst en af en toe wat in de tuin gooit aan zaad vind ik het niet onverdienstelijk.quote:
Ja die show van John Williams heeft me ook wel echt meerdere keren de wenkbrauwtjes doen optrekken. De acties waar ze bijna toe gedwongen werden waren best vaak voor de buhne.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb best wel wat achterdocht bij dit soort programma’s. Van een vriendin hoorde ik iets over een programma met mensen die enorme schulden hadden. Die moesten dan onder begeleiding dingen verkopen om weer schuldenvrij te worden. In dit geval hadden de mensen paarden, die werden “verkocht”, onder begeleiding van tranen van de familie de trailer opgezet, trailer reed weg, en een rondje en hoppa de paarden werden weer uitgeladen
Eens. Nu lijkt het soms ook alsof ze hele domme keuzes maken met geld, terwijl ze daar natuurlijk wel toe worden aangezet.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap het voor het programma wel, maar ik zou het leuk vinden als het arme gezin het geld op hun eigen manier mocht uitgeven. Waarom koop je een jas van honderden euroos als je ook gewoon lekker naar de h&m kunt gaan om voor dat geld een hele wintergarderobe inc. jas kunt kopen.
Oh dat lijkt me nog lekkerder, dan proef je de noten misschien echt een beetje.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee, ongezouten cashewnoten in de keuken machine tot pasta malen. Heel klein beetje zout erbij, soms wat arachide olie, chiliflakes, ook wel eens wat honing. Op internet kom ik wel wat ideeën tegen om er door te doen. Erg lekker wat je kan het net zo grof malen als je zelf wilt
Zelfde als standaard de eerste avond bezorgeten van 3 keer het weekbudgetquote:Op donderdag 12 november 2020 17:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Eens. Nu lijkt het soms ook alsof ze hele domme keuzes maken met geld, terwijl ze daar natuurlijk wel toe worden aangezet.
Ik weet niet precies meer hoe het zit maar botulisme ontstaat dus in een zuurstofarme omgeving en bij warmte/kamertemperatuur. Ik heb afgelopen zomer research gedaan en ik durf mijn zelfgedroogde tomaten wel in olie te bewaren in de koelkast voor een paar maanden. Als dit potje leeg is, maak ik weer een nieuwe batch met de gedroogde tomaten die nu in de vriezer liggen. Maar knoflook en botulisme is nog weer extra erg ofzo. Ik weet het niet. Ik weet ook niet wat de producenten van knoflookolie dan anders doen dan wat ik thuis kan doen.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh hm. Het voedingscentrum zegt dat je zelfgemaakte producten-in-olie max 4 dagen mag bewaren in de koelkast. Dat schiet niet op idd.
Weet eigenlijk niet hoe m'n neef dat doet. Hij werkt in een keuken, dus zouden ze hem dit hebben geleerd bij voedselveiligheid? Hij heeft geen koksopleiding. Hm.
Ja precies, wat een programma johquote:Op donderdag 12 november 2020 16:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja die show van John Williams heeft me ook wel echt meerdere keren de wenkbrauwtjes doen optrekken. De acties waar ze bijna toe gedwongen werden waren best vaak voor de buhne.
Voor 4000 gekocht ook echtquote:Op donderdag 12 november 2020 17:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja precies, wat een programma joh
Van die mensen die te beroerd waren om te werken , daar deden ze dan bijna niks mee.
Maar dan MOEST ineens de trouwjurk verkocht worden die ze alvast had gekocht voor als ze ooit ging trouwen. Leverde echt 3 tientjes op ofzo. Mens in tranen natuurlijk. Nou dat gaat helpen met die 30.000 euro schuld.
Bij zoiets kan ik me ook nog wel voorstellen dat dat iets is waar je erg naar uitkijkt. Als iets heel lang onbereikbaar is geweest, dan lijkt dat misschien helemaal geweldig.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zelfde als standaard de eerste avond bezorgeten van 3 keer het weekbudget
Ik kan me voorstellen dat je de hele boel door en door moet kunnen steriliseren.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet niet precies meer hoe het zit maar botulisme ontstaat dus in een zuurstofarme omgeving en bij warmte/kamertemperatuur. Ik heb afgelopen zomer research gedaan en ik durf mijn zelfgedroogde tomaten wel in olie te bewaren in de koelkast voor een paar maanden. Als dit potje leeg is, maak ik weer een nieuwe batch met de gedroogde tomaten die nu in de vriezer liggen. Maar knoflook en botulisme is nog weer extra erg ofzo. Ik weet het niet. Ik weet ook niet wat de producenten van knoflookolie dan anders doen dan wat ik thuis kan doen.
quote:Verhitting boven 85°C gedurende 5 minuten inactiveert het botulinumtoxine in gecontamineerd voedsel. De sporen kunnen in vlees, visconserven of eiwitrijke groenten in blik of glas de sterilisatie overleven en toxine produceren indien deze voedingsmiddelen boven 17°C worden bewaard, een laag zoutgehalte en een pH boven 4,6 hebben. Voedselbereiding in een snelkookpan (121°C, 20 minuten) doodt de sporen wel.
De bandbreedte ja.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:03 schreef Candaasje het volgende:
AH is sowieso wel fijn bezig de laatste tijd!![]()
*propt 'grillworst' in mond*
Oh en best 'rijk' opgegroeid, zowel in liefde als in alle mogelijkheden die we hadden. Wel 'gewoon' een doorzonwoning, maar wel de rijkere middenklasse. Alles kon en zonder zorgen. Ik denk echt wel dat het deuren voor me geopend heeft. Of dingen veel makkelijker heeft gemaakt. Zeker als ik het vergelijk met vriend zijn familie, zie ik wel duidelijke verschillen.
Ik zie vooral veel (geld)zorgen bij veel familieleden. En eigenlijk geen mogelijkheden om eruit te komen. Ook veel van de kinderen lijken redelijk vast in die wereld te zitten. Niet dat ze voortdurend ongelukkig zijn of in de drugs of aan de drank zitten ofzo, maar nouja, als je als vader dus je eigen medicatie maar niet haalt zodat je de medicatie van je dochter kunt betalen.... dat is wel droevig natuurlijk. Of dat je stroom afgesloten wordt. Dat verdienen ze niet, want het zijn verder heel lieve mensen. (Na een halve verjaardag ben ik wel met ze uitgepraat, maar ze zijn wel eerlijk/open en ze zouden je 's nachts om 3 uur zonder problemen komen helpen. Dat idee.)
De enigen die er uit wisten te komen, zijn degenen die vervolgopleidingen gestart zijn. Maar ze hebben daar wel veel zelf voor moeten knokken, want steun was er, maar kennis (om bijvoorbeeld bij wat moeilijker huiswerk te helpen), was er lang niet altijd. (Vriend heeft nog redelijk vaak bijles gegeven.)
(Ik zit te denken waar ik een bepaald onderzoek heb gelezen... mogelijk iets over dat basisinkomen; dat geldzorgen er letterlijk voor zorgen dat je 'dommer' wordt. Eerder vreemde/onverstandige keuzes en beslissingen neemt, veel meer gericht op de korte termijn. Omdat je leven er dus zo door beheerst wordt en er weinig ruimte overblijft voor langetermijnvisie. Echt standje overleven.)
Maar goed. Ik zou in de wijk waar ik nu woon ook geen kind willen laten opgroeien. Ze spelen wel lekker veel buiten hier, dat is wel echt een goed iets, maar er wordt ondertussen ook drugs gedeald en de plaatselijke hangjeugd...hangt.En het vuilnis ligt naast de bak, de werkmannetjes van de gemeente pissen tegen de schutting (vandaag was ik daar getuige van
) en nouja..... nee. Niks mis met alle lagen van de samenleving in aanraking komen - ik heb zelf op de basisschool hier in diezelfde wijk gezeten, dus divers genoeg - maar euh, nee. Niet 'fulltime'.
O ja 100%, maar het lijkt bijna meer te draaien om wat het eten kost dan om wat ze nou voor lekkers bestellen.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij zoiets kan ik me ook nog wel voorstellen dat dat iets is waar je erg naar uitkijkt. Als iets heel lang onbereikbaar is geweest, dan lijkt dat misschien helemaal geweldig.
Vriendin van mij woont naast de Albert Heijn, heeft bijna geen geld, en laat toch regelmatig Domino's thuisbezorgen, vooral als het salaris net binnen is.Ik zou het echt zonde van m'n geld vinden, maarja.
En na het programma nooit meer naar ze omkijken en tijdens maar huilen. Er zijn er maar heel weinig die er na nog contact hebben.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vind het zo genant dat die rijkerds dan staan te janken om hoe erg het allemaal welniet gesteld is bij/met het arme gezin.
Ik heb het idee dat het in eerdere seizoenen meer om de uitwisseling draaide, waar ze nu meer benoemen dat het echt iets is dat de rijkere partij de armere partij "cadeau doet".
Ja nou ja het is ook geen adoptieshow natuurlijk..quote:Op donderdag 12 november 2020 17:15 schreef Tally het volgende:
[..]
En na het programma nooit meer naar ze omkijken en tijdens maar huilen. Er zijn er maar heel weinig die er na nog contact hebben.
”Niks bijzonders aan de hand” zegt NichtjeX, noemt het “stabiel” toen wij appten over iets anders.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:02 schreef Candaasje het volgende:
Laten we in elk geval zeggen dat arm of rijk niet altijd terug te zien is in het IQ van mensen:
NWS / Recordaantal besmettingen op Curaçao dat nu erg in trek isJe verwachtte het niet
Mja als ik niet wakker word van iemand die er onwijs vroeg uit gaat.... blijf ik ook nog even liggen hoor. Maar dat hou ik dan geen uren meer vol doorgaans.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
8 uur is ook het uiterste, hè. Ik ben er in goede periodes vroeger uit. In slechtere periodes slaap ik van 21:00 tot 8:00 zonder tussentijds wakker te worden. Of lig ik tot erg laat wakker tot ik eindelijk in slaap val. Het wisselt elkaar af. Vorige week sliep ik telkens pas laat en stond ik 7:15 op, deze week slaap ik 22:00 en krijg ik mezelf om 8:00 haast niet uit bed gesleurd
Ik krijg geen vroegere opstaantijd met mezelf uitonderhandeld. Ik hoef toch nergens heen.
Stress is funest voor goeie slaap idd. Ik hoop dat jouw stress zich gauw oplost
Mja voor die rijkerds.. is het natuurlijk dubbel lastig.. die zijn gewend alles te kopen zoals het ze uitkomt... en nu is ineens na 2 dagen het geld van de hele week op.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vind het zo genant dat die rijkerds dan staan te janken om hoe erg het allemaal welniet gesteld is bij/met het arme gezin.
Ik heb het idee dat het in eerdere seizoenen meer om de uitwisseling draaide, waar ze nu meer benoemen dat het echt iets is dat de rijkere partij de armere partij "cadeau doet".
Volgens mij valt dat wel mee. Zo'n laag budget zegt eigenlijk niet zoveel als je dat 1 weekje moet doen en er alleen je boodschappen van hoeft te halen. Het lukt ze in ieder geval bijna elke keer weer om toch nog een flesje wijn mee te nemen.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:44 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja voor die rijkerds.. is het natuurlijk dubbel lastig.. die zijn gewend alles te kopen zoals het ze uitkomt... en nu is ineens na 2 dagen het geld van de hele week op.
Zl wel vies tegenvallen lijkt me
En niet even de vorige zitten kijken, die knippert 3 keer met dr mooi opgemaakte ogen en wappert een rondje met dr gemanicuurde handen en neemt een pond kaas, wat nootjes en wat nog meer mee van de marktquote:Op donderdag 12 november 2020 17:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. Zo'n laag budget zegt eigenlijk niet zoveel als je dat 1 weekje moet doen en er alleen je boodschappen van hoeft te halen. Het lukt ze in ieder geval bijna elke keer weer om toch nog een flesje wijn mee te nemen.
Ik verbaas me overigens ook altijd over hoe ze de vriezer van zo'n arm gezin doorgaan. Volgens mij zonder te realiseren hoeveel dat voor zo'n arm gezien waard kan zijn, om nog wat vlees oid te hebben liggen.
quote:Op donderdag 12 november 2020 17:53 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns, ik heb beetje gare kip over en ik wil een kipsalade maken voor op een toastje.
Welke smaken?
Ga ik de kerrie-hoek op? Of maak ik pesto? Of uh, ik heb nog verse oregano?
Pittige Surinaamse is het lekkerst, als ik B mag geloven. Ikzelf heb geen ideequote:Op donderdag 12 november 2020 17:53 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns, ik heb beetje gare kip over en ik wil een kipsalade maken voor op een toastje.
Welke smaken?
Ik probeer as we speak mn transacties weer eens te downloaden om de boel weer eens in kaart te brengen, want het is nu genant.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:55 schreef Candaasje het volgende:
Wij worden nooit rijk. We geven veel te gemakkelijk veel geld uit.Vooral mijn vriend dan ook wel, ik voel me dus nog wel eens bezwaard met aankopen voor mezelf, want het is eigenlijk allemaal zijn geld.
Als ik ooit ook nog eens afstudeer en een baan als DA krijg, dan hebben we overigens wel een veel hoger inkomen dan nodig. Maar ja, luxe went, en je gaat er ook wel snel naar leven. Dat merk ik nu al wel. Weliswaar leven we nog niet écht luxe wat betreft onze woning () maar verder heb ik echt niks te klagen.
Dan wil je het toch juist nu niet in kaart brengen?quote:Op donderdag 12 november 2020 17:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik probeer as we speak mn transacties weer eens te downloaden om de boel weer eens in kaart te brengen, want het is nu genant.
Parmezaanse kaas met basilicum.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:53 schreef Lonaa het volgende:
Welke smaken?
Jawel, ik denk dat we de confrontatie met "zo veel geld gaat er daadwerkelijk naar onzin" nodig hebbenquote:Op donderdag 12 november 2020 17:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dan wil je het toch juist nu niet in kaart brengen?
Eet je nog wel eens vlees, eigenlijk? Ik heb deze al heel lang op de to-do:quote:Op donderdag 12 november 2020 17:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Parmezaanse kaas met basilicum.
Oeh, die zien er ook lekker uit.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:59 schreef Lonaa het volgende:
Eet je nog wel eens vlees, eigenlijk? Ik heb deze al heel lang op de to-do:
http://gourmetwithblakely(...)ffed-sweet-potatoes/
Neef appt terug. Hij kookt z'n kruidenolie 4-6 uur en zeeft 'm daarna. Hij doet uien en allerlei specerijen erin. Ik denk dat we oma niet vergiftigd hebbenquote:Op donderdag 12 november 2020 17:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je de hele boel door en door moet kunnen steriliseren.
Ha. Info:
[..]
Bevielen de maaltijden van vegan master je? En zo ja, hebbie kortingscode?quote:Op donderdag 12 november 2020 18:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh, die zien er ook lekker uit.![]()
Maar nee, ondanks dat ik het echt nog wel lekker zou vinden. En de aroma's flink opsnuif wanneer mijn vriend spareribs eet.Maar zelf heb ik geen vlees meer gegeten.
Ik had de code VRIENDEN50, maar ik weet niet of die nog geldig is. Maar ik vond het wel lekker, ja.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bevielen de maaltijden van vegan master je? En zo ja, hebbie kortingscode?
Ik ben ook zo’n krent die zijn ziel verkoopt voor goedkoper voer, bedanktquote:Op donderdag 12 november 2020 18:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had de code VRIENDEN50, maar ik weet niet of die nog geldig is. Maar ik vond het wel lekker, ja.Vooral de pokebowl en sho'karma pizza zou ik vaker bestellen.
De rendang niet, die vond ik wel vies. Al ben ik waarschijnlijk te krent om voor de volle prijs te gaan bestellen. Dan maak ik zo'n bowl liever zelf, of haal ik bij de Albert Heijn een van de nieuwe Positiva pizza's, die zijn ook heerlijk.
Maar die zijn dan weer niet vegan, maarja.
True..quote:Op donderdag 12 november 2020 17:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. Zo'n laag budget zegt eigenlijk niet zoveel als je dat 1 weekje moet doen en er alleen je boodschappen van hoeft te halen. Het lukt ze in ieder geval bijna elke keer weer om toch nog een flesje wijn mee te nemen.
Ik verbaas me overigens ook altijd over hoe ze de vriezer van zo'n arm gezin doorgaan. Volgens mij zonder te realiseren hoeveel dat voor zo'n arm gezien waard kan zijn, om nog wat vlees oid te hebben liggen.
Ja ok, maar dan zou ik dat geval gewoon 100 piek in de vriezer leggen... Neem aan dat ze dat wel snappen toch...quote:Op donderdag 12 november 2020 18:19 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
True..
Zat me dat later te bedenken nadat ik had gepost...
de halve voorraad opeten... is niet echt sociaal.
Mja of de vriezer/kast weer even restocken later als het weer kan.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja ok, maar dan zou ik dat geval gewoon 100 piek in de vriezer leggen... Neem aan dat ze dat wel snappen toch...
We geven hier beide de laatste tijd uit. Daarvoor was vooral hij de krentquote:Op donderdag 12 november 2020 17:55 schreef Candaasje het volgende:
Wij worden nooit rijk. We geven veel te gemakkelijk veel geld uit.Vooral mijn vriend dan ook wel, ik voel me dus nog wel eens bezwaard met aankopen voor mezelf, want het is eigenlijk allemaal zijn geld.
Als ik ooit ook nog eens afstudeer en een baan als DA krijg, dan hebben we overigens wel een veel hoger inkomen dan nodig. Maar ja, luxe went, en je gaat er ook wel snel naar leven. Dat merk ik nu al wel. Weliswaar leven we nog niet écht luxe wat betreft onze woning(het kan nog altijd wel veel beroerder natuurlijk) maar verder heb ik echt niks te klagen.
Klopt. Maar ga dan niet janken dat je het zo erg vind voor ze.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja nou ja het is ook geen adoptieshow natuurlijk..
O ja dat sowieso. Ik kots sowieso een beetje op mensen die janken voor een ander die ze niet kennen.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:44 schreef Tally het volgende:
[..]
Klopt. Maar ga dan niet janken dat je het zo erg vind voor ze.
Je zou ook een emmer met een sopje kunnen vullenquote:Op donderdag 12 november 2020 18:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik kots vooral even door de afvalbakIk heb hem zojuist op het balkon geparkeerd en duim nu voor een fikse regenbui vannacht, dan spoelt ie misschien een beetje schoon.
(Helaas geen buitenkraan voorhanden... maar misschien moet ik eens kijken voor een niet al te lange tuinslang. Vanuit de keuken red 'ie het dan wel tot het balkon. Zou af en toe best handig zijn.)
Dat zou in theorie een mogelijkheid zijn. Ware het niet dat ik net een mega-afwas heb gedaan, en nu geen warm water meer heb. En dan zal je zien dat ik het koude sop per ongeluk over mijn voeten giet ofzo. Zo onhandig ben ik welquote:Op donderdag 12 november 2020 18:58 schreef Tally het volgende:
[..]
Je zou ook een emmer met een sopje kunnen vullen
Ik weet alleen dat dat van de zorgverzekering kan. Ik krijg maar liefst ¤15 korting als ik in één keer betaal.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb dus ontzettend de drang om de financiën geregeld te hebben. Ik heb nu in mijn hoofd gehaald dat ik zo veel mogelijk maandelijkse rekeningen jaarlijks wil betalen om zo betalingskorting te krijgen. Ik heb geen idee hoe ik dat aan moet gaan pakken. Ik ga eerst maar eens kijken bij welke rekeningen dat überhaupt kan.
Ik geloof dat ik weer in mijn jaarlijkse bespaarfase zit ofzo. Ik heb hem verdorie net gehad aan het begin van de pandemie
Wacht je ff tot ik geweest ben?quote:Op donderdag 12 november 2020 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jawel, ik denk dat we de confrontatie met "zo veel geld gaat er daadwerkelijk naar onzin" nodig hebben
Het kan ook bij onze woonhuisverzekering, bij de gemeentelijke belastingen en bij de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Bij die laatste scheelt het 165 euro per jaarquote:Op donderdag 12 november 2020 19:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat dat van de zorgverzekering kan. Ik krijg maar liefst ¤15 korting als ik in één keer betaal.
Onder de douche zetten, water koken, dat met sop erin gietenquote:Op donderdag 12 november 2020 18:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik kots vooral even door de afvalbakIk heb hem zojuist op het balkon geparkeerd en duim nu voor een fikse regenbui vannacht, dan spoelt ie misschien een beetje schoon.
(Helaas geen buitenkraan voorhanden... maar misschien moet ik eens kijken voor een niet al te lange tuinslang. Vanuit de keuken red 'ie het dan wel tot het balkon. Zou af en toe best handig zijn.)
Jij valt onder de categorie onzin?quote:
Slim!quote:Op donderdag 12 november 2020 19:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Onder de douche zetten, water koken, dat met sop erin gieten
Veel verzekeringen hebben een opslag bij maandbetaling. Dus dat kan zeker geld schelen.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het kan ook bij onze woonhuisverzekering, bij de gemeentelijke belastingen en bij de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Bij die laatste scheelt het 165 euro per jaar![]()
Als je alles bij elkaar optelt, dat belegt en dan door de jaren heen rente op rente ontvangt, is het zo gek nog niet over 10 of 25 jaar.
Ik ga hier even over broeden.
J ziet me al aankomen. Hij vindt dit soort dingen volslagen idioot
Ik doe dat nu met mijn zorgverzekering. Het idee elke maand meer geld op mijn betaalrekening over te houden is wel fijn. Maar natuurlijk is dat dus allang weg van mijn spaarrekeningquote:Op donderdag 12 november 2020 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb dus ontzettend de drang om de financiën geregeld te hebben. Ik heb nu in mijn hoofd gehaald dat ik zo veel mogelijk maandelijkse rekeningen jaarlijks wil betalen om zo betalingskorting te krijgen. Ik heb geen idee hoe ik dat aan moet gaan pakken. Ik ga eerst maar eens kijken bij welke rekeningen dat überhaupt kan.
Ik geloof dat ik weer in mijn jaarlijkse bespaarfase zit ofzo. Ik heb hem verdorie net gehad aan het begin van de pandemie
Ik verwacht toch altijd een beetje dat iedereen voor mij jankt.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O ja dat sowieso. Ik kots sowieso een beetje op mensen die janken voor een ander die ze niet kennen.
Oh, goede wel ja.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Onder de douche zetten, water koken, dat met sop erin gieten
Sowieso, maar we willen ook nogal duur eten.quote:
O dat klinkt ook goed!quote:Op donderdag 12 november 2020 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Niet dat die sukkels al bevestigd hebben ofzo...quote:
Oh chill! Hopelijk valt het in de smaak.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Myraela code werkte nog![]()
Maandag komen wat lunches en diners![]()
Wel leuk dat@Isabeau daar de pizza’s maakt
Ik doe dat sowieso liefje. Dag in dag uit.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik verwacht toch altijd een beetje dat iedereen voor mij jankt.
Terecht.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik doe dat sowieso liefje. Dag in dag uit.
Ben jij iemand die mooi kan huilen, of jank je gewoon ongegeneerd aartslelijk?quote:Op donderdag 12 november 2020 19:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik doe dat sowieso liefje. Dag in dag uit.
Dat onderzoek bestaat, en heeft vrij veel publiciteit gekregen. Het is daarna totaal onderuit gehaald bij bestudering van onderzoeksmethode en bij herhaalonderzoeken, maar dat krijgt natuurlijk geen publiciteit.quote:Op donderdag 12 november 2020 17:03 schreef Candaasje het volgende:
Ik zit te denken waar ik een bepaald onderzoek heb gelezen... mogelijk iets over dat basisinkomen; dat geldzorgen er letterlijk voor zorgen dat je 'dommer' wordt.
Oversluitkosten na een rentevaste periode? Klopt dat wel?quote:Op donderdag 12 november 2020 19:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh, goede wel ja.![]()
Ga wel eerst eten.
En wij moeten onze hypotheek uit gaan zoeken. We werden al gebeld door de bank, want de rentevasteperiode loopt in 2022 af. Eigenlijk zouden we willen overstappen naar een wat duurzamere bank, maar dan krijg je de ellende van oversluitkosten. Moet er een taxateur komen, en een notarisafspraak.
Dus dat komt wel bij een volgend huis.
Wel groot verschil in rente trouwens. We betalen nu 4,7% , de huidige rente ligt dus meer richting de 1,25-1,35%![]()
(Oh en we moeten denk ik even een nieuw energielabel aanvragen, voor het einde van het jaar. Dan is ie 'weer 10 jaar geldig, en betalen we daar 7,5 euro voor, en niet 190. Las ik hier op Fok!)
Wordt wel heel snel lelijk hoor... Als het een beetje in de versnelling gaat...quote:Op donderdag 12 november 2020 19:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ben jij iemand die mooi kan huilen, of jank je gewoon ongegeneerd aartslelijk?![]()
/gewoonnieuwsgierig
Wat gek, want het klinkt super aannemelijk. Dat zegt natuurlijk niks, maar tochquote:Op donderdag 12 november 2020 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat onderzoek bestaat, en heeft vrij veel publiciteit gekregen. Het is daarna totaal onderuit gehaald bij bestudering van onderzoeksmethode en bij herhaalonderzoeken, maar dat krijgt natuurlijk geen publiciteit.
Aah. Ok, ja geen idee. Ik zag alleen via dat linkje van DP dat het ook wel herkend lijkt te worden in de praktijk bij ontwikkelingsprojecten. Maar dat kan natuurlijk ook een soort euh... wishfulthinking is niet het woord..... selffulfilling prophechy... zoiets...... zijn.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat onderzoek bestaat, en heeft vrij veel publiciteit gekregen. Het is daarna totaal onderuit gehaald bij bestudering van onderzoeksmethode en bij herhaalonderzoeken, maar dat krijgt natuurlijk geen publiciteit.
Bij een andere bank? Ik neem aan dat bij de huidige bank ze dat niet rekenen nee.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Oversluitkosten na een rentevaste periode? Klopt dat wel?
Oh maar dan begin je nog mooi!quote:Op donderdag 12 november 2020 19:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wordt wel heel snel lelijk hoor... Als het een beetje in de versnelling gaat...
Bij mijn hypotheek (toen ik die nog hadquote:Op donderdag 12 november 2020 19:30 schreef Candaasje het volgende:
Eigenlijk zouden we willen overstappen naar een wat duurzamere bank, maar dan krijg je de ellende van oversluitkosten. Moet er een taxateur komen, en een notarisafspraak.
Hm, dat is ook wel interessant! we gaan er eens induiken!quote:Op donderdag 12 november 2020 19:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij mijn hypotheek (toen ik die nog had) mocht ik boetevrij *alles* aflossen wat ik maar wou in de maand voor (of van?) verval van de rentevaste periode. Dus alles aflossen (met geld van een nieuwe hypotheekverstrekker) mag dan ook. En mijn bank deed dat vast niet uit aardigheid naar de klantjes toe, dus ik gok dat dat gewoon hypotheekrecht is.
Kortom: Zoek het uit. Op tijd.
Dit lijkt me echt een bordje vol comfort.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:48 schreef sigme het volgende:
Oh ja: verjaarsmenu!
[ afbeelding ]
Champignongstraganoff-saus van zusje, varkenshaasje van eigen vark, pasta, roomsaus met knoflook.
Zondig eten, op verjaardag mag dat. Met 3 glazen wijn erbij
Oh, en soep vooraf en toe toe. En een biertje vooraf vooraf.
Lastig te zien hè, de schaal van zoiets. Ik zou zeggen normaal bordformaat, wel model 'diep bord'.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:50 schreef Myraela het volgende:
Met 'bordje' bedoel ik overigens schaal. Want volgens mij zijn dat best flinke borden. Of lijkt dat maar zo?
Huidige bank kan geen boeterente rekenen. En toen ik nog een hypotheek had was er de mogelijkheid NA de rente vaste periode boetevrij compleet af te lossen. Hoe ik aan dat geld zo komen maakt niet uit.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bij een andere bank? Ik neem aan dat bij de huidige bank ze dat niet rekenen nee.maar we moeten ons er nog even verder in verdiepen.
Ziet er goed uit. Smakelijk.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:48 schreef sigme het volgende:
Oh ja: verjaarsmenu!
[ afbeelding ]
Champignongstraganoff-saus van zusje, varkenshaasje van eigen vark, pasta, roomsaus met knoflook.
Zondig eten, op verjaardag mag dat. Met 3 glazen wijn erbij
Oh, en soep vooraf en toe toe. En een biertje vooraf vooraf.
Dit deed mijn kat net ook, glas maar in de vaatwasser gezet. Nadat vanmiddag de andere de kipfilet van mijn brood jatte toen ik naar het beeldscherm keekquote:
Jij en @Candaasje kunnen een club beginnen.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik moet echt sneller en korter leren typen. Jullie zijn steeds al vier onderwerpen verder tegen de tijd dat mijn post af is
Oh, er wordt genoeg pas gelezen lang nadat zelfs jíj klaar bent met editten (ik zag de tekst zojuist nog verspringenquote:Op donderdag 12 november 2020 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik moet echt sneller en korter leren typen. Jullie zijn steeds al vier onderwerpen verder tegen de tijd dat mijn post af is
Je bedoeld denk ik afsluitkosten. Je moet bij je nieuwe bank sowieso iets van advies betalen namelijk. En inderdaad die taxatie en notaris.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, dat is ook wel interessant! we gaan er eens induiken!
*Luistert ondertussen kerstliedje* (Ik heb een rare bui vandaag)
Ja!quote:Op donderdag 12 november 2020 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind trouwens dat Barreltje Lucky! een topic in fokkookboek stijl moet maken met besparingstips en financiële tips voor dummy's.
Wel rottig. Ik heb liever aandachtige ouders dan een bult geld, denk ik.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:28 schreef Blues het volgende:
Ik heb het vrijwel mijn hele jeugd zelf moeten uitzoeken, maar als ik iets nodig had of wilde hebben, geen probleem.
Pa smeet met de centen als hij Ma er eenmaal af kreeg. Die was aan de gierige kant terwijl er genoeg was.
Ouders te druk met hun eigen bedrijf, al eerder verteld; ik werd 'zeg maar' niet opgevoed.
Dus weet/wist niks van beleggen of kreeg ander geestelijke voeding. Gesprekken waren koetjes en kalfjes.
Ouders waren ook niet geengageerd.
Pa speelde wel ooit saxofoon en later orgel en omdat die er stond heb ik een paar jaar les gehad. Nogmaals, ze waren heel makkelijk en alles mocht en kon. (ze waren toch druk aan het werk)
Wel jammer dat ik nergens verder in 'gestimuleerd' werd maarwel wat ingehaald in de jaren, beetje laatboeierig misschien ook wel. Niemand van ons gezin heeft 'gestudeerd'. Allemaal middelbaar opgeleid en vroeg gaan werken.
/lange postbijdrage
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:24 schreef Tele6 het volgende:
Wij waren redelijk rijk, denk ik. In ieder geval verdient mijn vader bovenmodaal. Mijn ouders hadden wel altijd een vreemd bestedingspatroon: superzuinig op ongeveer alles, maar wel muziekles en dure instrumenten. Al is een deel daarvan ook betaald uit erfenissen. Een van mijn oudtantes had zelf geen kleinkinderen en wij waren haar surrogaatkleinkinderen, dus er werd hier en daar wat toegeschoven.
Mijn ouders kopen ook al hun eten biologisch of bij de echte bakker. En ze hebben een best heel groot huis, op een groot stuk grond, zeker als je bedenkt dat het op 10 minuten van een stadscentrum ligt.
Maar ik liep bijna altijd in jongenskleren en op jongensschoenen, want die konden tenminste doorgeschoven worden naar mijn broertje. Fietsen waren 50-50, dus hij moest wel de helft van de tijd op derdehands meisjesfietsen. M'n moeder is kleiner dan m'n broertje en ik inmiddels, dus die loopt nu in afdankertjes van ons. M'n vader draagt z'n trouwoverhemd nog steeds, met een trui erover zie je niet dat het op de meeste plekken niet mooi meer is.
Het is altijd steenkoud in het huis van mijn ouders en het huis is ook niet in enorm goede staat, want het was een klushuis en het is op z'n goedkoop opgeknapt door onszelf en bij dingen die we echt niet konden door wat dubieuze aannemers . Mijn vader heeft z'n 2003 Opel gereden terwijl er iedere keer een plas olie op de oprit stond "gewoon een krantje eronder bij het parkeren, niks aan de hand!" (dit jaar eindelijk een nieuwe auto gekocht, toen er meer aan begon te mankeren). Met de vakantie gingen we een weekje fietsen door Nederland, met festivaltentjes op onze stadsfietsen gestouwd (afzien).
Ik geef zelf m'n geld anders uit. Om te beginnen doe ik wel de verwarming aan en doe ik wel m'n kleren regelmatig in de was. En ik maal niet zo om biologisch eten. Ik speel nu op een gitaar van een tientje van de kringloop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik vind het wel intrigerend te lezen, dat verschil in besteding en prio's daarin.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:24 schreef Tele6 het volgende:
Wij waren redelijk rijk, denk ik. In ieder geval verdient mijn vader bovenmodaal. Mijn ouders hadden wel altijd een vreemd bestedingspatroon: superzuinig op ongeveer alles, maar wel muziekles en dure instrumenten. Al is een deel daarvan ook betaald uit erfenissen. Een van mijn oudtantes had zelf geen kleinkinderen en wij waren haar surrogaatkleinkinderen, dus er werd hier en daar wat toegeschoven.
Mijn ouders kopen ook al hun eten biologisch of bij de echte bakker. En ze hebben een best heel groot huis, op een groot stuk grond, zeker als je bedenkt dat het op 10 minuten van een stadscentrum ligt.
Maar ik liep bijna altijd in jongenskleren en op jongensschoenen, want die konden tenminste doorgeschoven worden naar mijn broertje. Fietsen waren 50-50, dus hij moest wel de helft van de tijd op derdehands meisjesfietsen. M'n moeder is kleiner dan m'n broertje en ik inmiddels, dus die loopt nu in afdankertjes van ons. M'n vader draagt z'n trouwoverhemd nog steeds, met een trui erover zie je niet dat het op de meeste plekken niet mooi meer is.
Het is altijd steenkoud in het huis van mijn ouders en het huis is ook niet in enorm goede staat, want het was een klushuis en het is op z'n goedkoop opgeknapt door onszelf en bij dingen die we echt niet konden door wat dubieuze aannemers . Mijn vader heeft z'n 2003 Opel gereden terwijl er iedere keer een plas olie op de oprit stond "gewoon een krantje eronder bij het parkeren, niks aan de hand!" (dit jaar eindelijk een nieuwe auto gekocht, toen er meer aan begon te mankeren). Met de vakantie gingen we een weekje fietsen door Nederland, met festivaltentjes op onze stadsfietsen gestouwd (afzien).
Ik geef zelf m'n geld anders uit. Om te beginnen doe ik wel de verwarming aan en doe ik wel m'n kleren regelmatig in de was. En ik maal niet zo om biologisch eten. Ik speel nu op een gitaar van een tientje van de kringloop.
Nee, daarom twijfel ik ook. Het is niet echt een enorm verschil. Ik zou het vooral fijn vinden dat ik het geld gewoon direct op mijn spaarrekening kan zetten als mijn salaris er is en ik geen geld op de rekening hoef te houden tot de incasso komt (ik verdeel mijn geld naar verschillende potjes dus er staat niet altijd veel op mijn lopende rekening). Maar misschien in 2022, als ik geen grote uitgaven verwacht.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:29 schreef Blues het volgende:
Op basis van een besparing van 'maar' 70 euro zou ik het lekker maandelijks blijven doen
Ik ben niet anders gewend.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:29 schreef Tele6 het volgende:
Wel rottig. Ik heb liever aandachtige ouders dan een bult geld, denk ik.
Ik vind het belangrijker of ik me prettig ergens bij voel. Ik heb geen zin in dat het voelt als afzien, als dat niet nodig is. Op een goedkope gitaar spelen vind ik wel prettig, dan is de drempel lager om 'm eens ergens naartoe mee te nemen. Mijn zelf opgeknapte gratis meubeltjes zijn me dierbaar. Maar ik verkleum als ik een dag lang in 16 graden zit, dat is het me niet waard.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het wel intrigerend te lezen, dat verschil in besteding en prio's daarin.
Of de belangrijkheid en je gevoel daarbij. (niet alleen bij jou he)
Ik zelf koop ook het liefst alles voor een dubbeltje op de eerste rij.
Gitaar is ook niet duur en keyboard was ook de goedkoopste. Ik zou een (elektrieke) dure fiets kúnnen kopen via het werk, maar fiets op een (goeie) ouwe. Totaal geen interesse in dure spullen eigenlijk.
Overigens wil ik wel dat keyboard een keer verkopen en een pianodinges kopen. Maar ga dan w.s. ook weer voor eentje die niet te duur is
Mijn vader zou meteen de allerbeste hebben gekocht en niet letten op wat het kost maar kwaliteit
quote:Op donderdag 12 november 2020 20:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Vooral het lief en warm, ik schrik hier vaak echt van de niet “lieve en warme” jeugd die zoveel hier hebben gehad. En er als zulke mooie mensen zijn uitgekomenquote:Op donderdag 12 november 2020 20:43 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb echt ook mazzel gehad, mijn ouders zijn lief en warm en geld was er genoeg. Bij de een meer dan bij de ander, maar dat is ook een interessante levensles. Sowieso op twee verschillende manieren opgevoed worden en verschillende denkbeelden en idealen meekrijgen.
Dat is toch ook echt onzin als je verwarming én geld om dat te betalen hebt.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijker of ik me prettig ergens bij voel. Ik heb geen zin in dat het voelt als afzien, als dat niet nodig is. Op een goedkope gitaar spelen vind ik wel prettig, dan is de drempel lager om 'm eens ergens naartoe mee te nemen. Mijn zelf opgeknapte gratis meubeltjes zijn me dierbaar. Maar ik verkleum als ik een dag lang in 16 graden zit, dat is het me niet waard.
Nou, ik ben hier om het forum ook niet het mooiste mens, dus misschien ben ik niet de juiste om te spreken.quote:Op donderdag 12 november 2020 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Vooral het lief en warm, ik schrik hier vaak echt van de niet “lieve en warme” jeugd die zoveel hier hebben gehad. En er als zulke mooie mensen zijn uitgekomen
Zolang je je het maar beseft is het niet erg denk ik ( ga niet uit van geestelijk of lichamelijk geweld). Mijn vader had ook aparte trekjes en mijn broer (en in mindere mate mijn zus ook) heeft die af en toe ook wel, maar mijn schoonzus (of wij) zeggen meteen “he pa”, hij snapt het en doet er wat meequote:Op donderdag 12 november 2020 20:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nou, ik ben hier om het forum ook niet het mooiste mens, dus misschien ben ik niet de juiste om te spreken.![]()
Maar als ik voor mezelf mag spreken, dan merk ik het echt wel dat m'n jeugd niet al te fijn is geweest. Het is voor mij ook echt wel een angst dat ik een ouder zou worden, zoals mijn ouders zijn geweest. Want hoewel ik plan om compleet anders te zijn, toch merk je sommige trekjes ook in jezelf.
Daar had ik niet aan gedacht, dat 2% meer is dan spaarrentequote:Op donderdag 12 november 2020 21:15 schreef AnneX het volgende:
Even gecheckt...in 1 x betalen Zorgpremie geeft een betaalkorting van 2% .
Dat is een hoger % dan op een spaarrekening.
En voor zo ver van toepassing: het scheelt op het bedrag op de spaarrekening bij de
IB 2020.
Ik ook nietquote:Op donderdag 12 november 2020 21:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar had ik niet aan gedacht, dat 2% meer is dan spaarrente
Ik stap geloof ik ook over naar jaarlijksquote:Op donderdag 12 november 2020 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ook nietEn ik deed het al, kijk mij eens sparen
Daarom therapiequote:Op donderdag 12 november 2020 20:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nou, ik ben hier om het forum ook niet het mooiste mens, dus misschien ben ik niet de juiste om te spreken.![]()
Maar als ik voor mezelf mag spreken, dan merk ik het echt wel dat m'n jeugd niet al te fijn is geweest. Het is voor mij ook echt wel een angst dat ik een ouder zou worden, zoals mijn ouders zijn geweest. Want hoewel ik plan om compleet anders te zijn, toch merk je sommige trekjes ook in jezelf.
Big FOK!ker is watching... ik krijg net een mail over mijn nieuwe zorgpolisquote:Op donderdag 12 november 2020 21:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik stap geloof ik ook over naar jaarlijks
Ik ben altijd 'bang' geweest om in therapie te gaan, al had het in bepaalde periodes van mijn leven w.s. wel goed geweest.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:37 schreef Vanyel het volgende:
Daarom therapie
Is toch godsonmogelijk om zo'n erfenis in je eentje te draaien, op zo'n primair gebied als hoe je met je nageslacht omgaat.
Idem.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben altijd 'bang' geweest om in therapie te gaan, al had het in bepaalde periodes van mijn leven w.s. wel goed geweest.
Bang voor een beerput die lekker dicht zit met een paar hele dikke deksels
Ik heb hetzelfde. Ook hetzelfde als Myreala trouwens m.b.t. het opvoeden van kinderen.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben altijd 'bang' geweest om in therapie te gaan, al had het in bepaalde periodes van mijn leven w.s. wel goed geweest.
Bang voor een beerput die lekker dicht zit met een paar hele dikke deksels
Wij zitten denk ik nog wel gunstig bij menzis via independer. Maar gaan toch ff vergelijken.quote:Op donderdag 12 november 2020 21:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Big FOK!ker is watching... ik krijg net een mail over mijn nieuwe zorgpolis
Dat is van alle tijden helaas.quote:Op donderdag 12 november 2020 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik jullie verhalen lees moet ik ook denken aan de kinderen die nu nog in zo’ situatie zitten. Bij jullie zag men het niet of deed men er niets aan. Dan zullen er nu ook weer veel kinderen nu doodellendig in hun bed liggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha waar ons bier al niet goed voor is.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:31 schreef Candaasje het volgende:
@:Sarabi
Ik moet maar een voorraadje extra inslaan van je bier. Vanavond eerste flesje geopend en ik haal de ene naar de andere (persoonlijke) highscore in Beat Saber![]()
Grappig hoe het trouwens eerst zoetig smaakt, en best bitter nasmaakt.
Ik ben fan van the honest guys op youtube trouwens. Hele fijne stem die voor mij heel goed werkt.quote:Op vrijdag 13 november 2020 04:25 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb geloof ik een beetje een adhad nacht.. ik ben gewoon niet moe en heb 1000 energie.. niet de rust om te kunnen slapen ,maar niet omdat mn hoofd aan is ofzo.. weird allemaal.. wel inmiddels 7 keer naar de toilet geweest .. ik word oud geloof ik![]()
![]()
Verder irriteer ik me aan het feit dat Google plsy ophoudt te bestaan en ik nu dus ineens mn ge ruiterlijk meditatie niet af kan spelen.. moet ik alles overzetten naar youtubedat wil ik helemaal niet! Maar jah, dan doe ik het toch maar wel, en hopelijk kan ik dan op een punt vannacht die meditatie alsnog wel luisteren..
![]()
Grr!!
Er iets aan doen is soms ook wel gewoon te makkelijk gedacht. Niet alles is op te lossen, en al helemaal niet op zo'n manier dat je een kind niet alsnog schade toedoet.quote:Op donderdag 12 november 2020 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik jullie verhalen lees moet ik ook denken aan de kinderen die nu nog in zo’ situatie zitten. Bij jullie zag men het niet of deed men er niets aan. Dan zullen er nu ook weer veel kinderen nu doodellendig in hun bed liggen
Hoe snel gaan jouw weken.quote:Op vrijdag 13 november 2020 01:38 schreef AnneX het volgende:
Bijna een week later...hoe is het met Kreator en huisperikelen?
Zijn er weer nieuwe bezichtigingen gepland? Heeft de makelaar zijn werk verricht?
Ben jij al bekomen van het gedonder?
Ik wilde het al gaan terugzoekenquote:Op vrijdag 13 november 2020 08:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe snel gaan jouw weken.Het was eergisteren.
quote:Op donderdag 12 november 2020 23:09 schreef AnneX het volgende:
Therapie in diverse fases van het leven gehad/gedaan/gevolgd met meer en minder succes.Tja, het was een uitlaatklep met persoonlijke aandacht.
En verder struisvogel ik wel door tot in de kist.
Wat betreft Zorgverzekering...er zal wel weer een topic volgen in wgr.
Zelf heb ik weer eens gekeken bij vgz via United Consumers.
Echt een leuk spaarpotje: % gewijs!Jup... hier al jaren united consumers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook voor de energierekening trouwens.
Nou zou ik het liever niet betalen ipv dat het op hun rekening komt... maar gezien dit geen optie is
Heel blij mee... en het bouwt behoorlijk snel op.
(Zeker als je ook tankt, verzekeringen via heb afsluit)
En declareren gaat supersnel en makkelijk.
Ik ben fan![]()
Je kunt auto-play uitzetten in Youtube, dan stopt hij wel na één nummer. Als ik het goed heb staat dat in de buurt van waar de volgende af te spelen video wordt getoond.quote:Op vrijdag 13 november 2020 06:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ben fan van the honest guys op youtube trouwens. Hele fijne stem die voor mij heel goed werkt.
En heel veel meditatie podcasts voor eigenlijk elke mogelijke reden waar je voor zou willen mediteren.
Enige is dat youtube gewoon irritant is.
Ze staan ook op deezer.. dat werkt iets beter.. maar ik wil gewoon dat het stopt na “1 nummer” en niet dat daarna doodleuk de volgende ingestart word.
Kan je daar dan paarse of gele kussentjes op maken?quote:Op vrijdag 13 november 2020 09:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb twee stoelen geverfd zonet. Dan kan ik in de middag de tweede laag doen. Ik ben een iets te langzame verver, want ik had er een paar keer last van dat de verf al droog was terwijl ik nog op die plek stukjes moest doen. Maar dat heb je ook met stoelen met allemaal randjes en dingetjes. Vorige week toen ik een deurkozijn schilderde, had ik daar geen problemen mee.
Ik heb trouwens besloten om ze allemaal blauw te doen ipv 2 van de 4 paars of geel. Ik kwam er niet uit welke kleur paars of geel
Ik overweeg wel paarse kussens, in dezelfde stof als m'n verzwaringsdeken.quote:Op vrijdag 13 november 2020 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan je daar dan paarse of gele kussentjes op maken?
Mmm Maar is het eerste een lapmiddel wat tzt nog een keer gedaan moet worden en het tweede iets dat blijvend is?quote:Op vrijdag 13 november 2020 09:43 schreef z80 het volgende:
Was draait. Koffie inmiddels op. Even rondje lezen op internet en dan de stalen ros van stal halen voor de boodschappen. Verder moet voor vandaag is vaatwasser en keuken schoonmaken.
Verder nog steeds twijfel, wel/niet tegeltjes er af bikken. En dan laag 1 er af en schilderen, beide lagen er af en hopen op een fatsoenlijke plank er achter en die schilderen. Of grof geweld en alles weg, gat tussen aanrechtblad en muur van 6CM vullen met iets en maar hopen dat de muur zelf te schilderen is.
Ik hou niet van dit soort klusjes met verassingen.
Alle drie zijn lapmiddelen. Eigenlijk moet de hele keuken er uit.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mmm Maar is het eerste een lapmiddel wat tzt nog een keer gedaan moet worden en het tweede iets dat blijvend is?
Oef, dan moet je even het huis uit denk ik. Wachten totdat reizen weer kan, dan zelf op reis en klusjesmensen dit laten doen?quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Alle drie zijn lapmiddelen. Eigenlijk moet de hele keuken er uit.
Maar dat betekend bij de voordeur beginnen met het aanpassen van de stroomvoorziening/meterkast. In de keuken zelf alles, incl tegels over tegels weg halen tot op de betonen platen. Een complete nieuwe vloer storten en betegelen. Complete elektra voorziening in de muren stoppen (vanaf de voordeur nieuwe bekabeling). Oude schoorsteen slopen en nieuwe aansluiting hier op maken voor de afzuigkap. Alle wanden kaal maken en gladmaken/afwerken. En dan een nieuwe keuken plaatsen.
Ik stel dit niet voor niets reeds 15 jaar uit. En na de lekage weet ik ook wat er onder de tegels zit. En dat is nog beroerder dan ik dacht.
Ik kan boven een tijdelijke keuken maken. Voordeel van een 2 familie huis, zoals ze dat hier noemen. Alles is dubbel uitgevoerd. Op de meterkast na. Maar dat is 1 dag werk. Uitbreiding er van kan in stapjes.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oef, dan moet je even het huis uit denk ik. Wachten totdat reizen weer kan, dan zelf op reis en klusjesmensen dit laten doen?
En dan heb je de rest van je leven daar plezier van een mooie keuken/huis zonder lapmiddelen? Lijkt me dat de keuze (als je er tenminste geld voor hebt) makkelijk is. Even afzien en dan iets helemaal naar jouw smaakquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik kan boven een tijdelijke keuken maken. Voordeel van een 2 familie huis, zoals ze dat hier noemen. Alles is dubbel uitgevoerd. Op de meterkast na. Maar dat is 1 dag werk. Uitbreiding er van kan in stapjes.
Zo snel! 😂quote:Op vrijdag 13 november 2020 08:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe snel gaan jouw weken.Het was eergisteren.
Ik heb heeeeeeel veeeel ergernismails vandaag, dus dan is het een fijne cooling downquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:39 schreef Myraela het volgende:
Productief!Ik heb ontbeten en veel te veel make-up opgesmeerd voor een thuiswerkdag.
Voor de rest alleen maar aan het werk.
Wat is dat?quote:
We betalen maandelijks een bedragje aan zonne huur zelf voor de panelen en de maandelijkse termijn aan de gewone energieboer. Dit wordt een gescheiden meter, dus kan je precies zien als de energie via de panelen op is, dan loopt ie door op die andere van de energieboer.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:28 schreef AnneX het volgende:
Hé, golfer: dat gaat leuk worden met zonnepanelen. Iets bijbetalen in de huur? en vervolgens lagere kosten electriciteit. De buren zijn er blij mee.
Voor ons een niét haalbare investering vanwege praktische reden van aanleg als 60 meter afstand van dak op schuur onder betonnen pad, door tuin, door huis zonder kruipruimte naar meterkast.Hadden hullie 10 jaar geleden moeten bedenken toen huis werd gestript.
Ze moeten wel gaten boren voor een kabel vanaf het dak naar beneden door de vloeren naar 2 etages lager en dan door een gangkast heen doorboren naar de meterkast.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:28 schreef AnneX het volgende:
Hé, golfer: dat gaat leuk worden met zonnepanelen. Iets bijbetalen in de huur? en vervolgens lagere kosten electriciteit. De buren zijn er blij mee.
Voor ons een niét haalbare investering vanwege praktische reden van aanleg als 60 meter afstand van dak op schuur onder betonnen pad, door tuin, door huis zonder kruipruimte naar meterkast.Hadden hullie 10 jaar geleden moeten bedenken toen huis werd gestript.
Favorietenlijstje maken door op dequote:Op vrijdag 13 november 2020 12:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan ik ook aanbieders uitfilteren bij Toogoodtogo?
Mghi ja dat heb ik al. Helaas gaat het maar tot 3 km als kleinste zoekcirkel, want bij voorkeur zie ik alleen dingen in de straatquote:Op vrijdag 13 november 2020 12:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Favorietenlijstje maken door op de![]()
te klikken
Mensen die IPA drinken en dan klagen over bitter.quote:Op donderdag 12 november 2020 23:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hahaha waar ons bier al niet goed voor is.
En ja dat bittertje kan een beetje onverwacht komen aan het eind. Zoals ook te horen was in een podcast waar ze hem proefde 🤣 er kwam wat gevloek na een paar seconden.
Ja, wat moet je er van zeggenquote:Op vrijdag 13 november 2020 12:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mensen die IPA drinken en dan klagen over bitter.
Ik heb een favorietenlijst gemaakt van alles wat ik leuk vind in buurten waar ik regelmatig kom. En gebruik de app alleen maar vanuit die favorietenlijst.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mghi ja dat heb ik al. Helaas gaat het maar tot 3 km als kleinste zoekcirkel, want bij voorkeur zie ik alleen dingen in de straat![]()
Maar in de 3km straal zitten ongeveer 17 stations waar je kleffe broodjes kunt halen en die hoef ik sowieso niet te zien.
Ik kan niet aangeven dat ik alleen de favorieten wil zien geloof ik? OF "vanuit de favo lijst werken"?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb een favorietenlijst gemaakt van alles wat ik leuk vind in buurten waar ik regelmatig kom. En gebruik de app alleen maar vanuit die favorietenlijst.
Af en toe kijk ik op de kaart om te zien of er nieuwe zaakjes zijn bijgekomen die op mijn lijstje erbij moeten. En zo kun je de kleffe zaakjes in je buurt negeren.
Werkt dat niet voor jou?
Medium. Maandag 2 bezichtigingen en vrijdag nog 1.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
KREA! Hoe is het in de huizenbiz?
Geen terugkomers uit ronde 1 erbij?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Medium. Maandag 2 bezichtigingen en vrijdag nog 1.
Huis is weer beetje uitgepakt.
Dat valt mee iddquote:Op vrijdag 13 november 2020 12:55 schreef z80 het volgende:
Toch aan sloopwerk begonnen.
Laag 1 er af. Zie links hoe het er uit zag met tegeltjes.
[ afbeelding ]
Laag 2 er af
[ afbeelding ]
Bleek een dikke spaanplaat achter te zitten. En die kan natuurlijk redelijk makkelijk weg/vervangen worden.
Dus zaag er op.en weg ermee.
[ afbeelding ]
Blij verrast met wat er achter zit. Tegeltjes waar niet in geklooid is. Nu eerst brood en koffie dan verder breken en schoonmaken.
Omdat je niet weet of je straks nog leeft.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:55 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben die eenvoudigleven blog aan het lezen. Interessant hoe anders zij leven dan ik.
Weet iemand waarom ze nooit zeggen "maandag is hij jarig" maar altijd "maandag hoopt hij zijn verjaardag te vieren"? En bij alle toekomstplannen "DV" zetten (Deo volente, denk ik)? En overal "bij leven en welzijn" te zetten als het over toekomst gaat (als in, "bij leven en welzijn doen we dat later nog wel eens")?
Mijn moeder (en oma en ik nu ook welquote:Op vrijdag 13 november 2020 12:55 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben die eenvoudigleven blog aan het lezen. Interessant hoe anders zij leven dan ik.
Weet iemand waarom ze nooit zeggen "maandag is hij jarig" maar altijd "maandag hoopt hij zijn verjaardag te vieren"? En bij alle toekomstplannen "DV" zetten (Deo volente, denk ik)? En overal "bij leven en welzijn" te zetten als het over toekomst gaat (als in, "bij leven en welzijn doen we dat later nog wel eens")?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |