abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196199945
pi_196200166
Bloemkool :9
Spoilers!
pi_196200183
Bloemkool is leven.
pi_196200193
Een van de grootste nadelen aan mijn vriend. Hij houdt niet van bloemkool. Sukkel.
pi_196200280
Bloemkool O+
Vandaag boodschappen, Zoomvergadering, bijkeuken ontstoffen & opnieuw inruimen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_196200332
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2020 10:28 schreef Myraela het volgende:
Zijn dat die bloemkoolroosjes eerst door een soort bloem en daarna door de barbecuesaus en in de oven? Vond ik ook wel okay. Al eet ik liever bloemkool in kaassaus, maarja, kaassaus. O+
Ja, hoewel vriend die BBQ saus wel van 1001 ingrediënten maakt heb ik het idee (ok ok, tikje overdreven), en ze worden twee keer gemarineerd met die saus in het recept dat hij gebruikt. Hij is er altijd best even zoet mee :D . Zal eens vragen welk recept het precies is.

Hij houdt verder ook niet van bloemkool. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik bloemkool zonder (kaas)saus ook wel 'mweuh' vind. Ik vind zo'n Romanesco vaak wel al lekkerder.
pi_196200384
Geen fan van bloemkool maar die buffalo style klinkt toch wel interessant
pi_196200479
Ik kijk steenrijk/straatarm terug. Heerlijk hoe ze uiteten gaan. En dan 'pickles' niet begrijpen, en daarna zeggen 'Ja het was gewoon augurk, zal wel een duur woord zijn. Dan zie je wel dat je in een sjieke zaak zit.'. Was dus gewoon een hamburger met augurk. :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 november 2020 @ 11:12:13 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196200556
Bloemkool :r
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196200615
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 00:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar als je bijvoorbeeld naar het voorbeeld van die Iraanse asielzoeker kijkt, Salar Azimi ofzo, dan is het wel "kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast"
Ik zei ook niet dat het niet mogelijk was om rijk te worden als je arm/benadeeld begint. Het is alleen véél moeilijker. Er zijn altijd mensen die het op de een of andere manier wel lukt, maar het is een beetje onrealistisch om dat te generaliseren.
pi_196200627
Ik vind bloemkool in curry wel lekker. Indiase of Thaise curry. De bloemkool is wat milder, dus dat combineert wel goed met pittige kruiden.
pi_196200727
Bloemkool met uitgebakken uien en een beetje gegrillde oude kaas erover O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196200818
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:05 schreef Myraela het volgende:
Ik kijk steenrijk/straatarm terug. Heerlijk hoe ze uiteten gaan. En dan 'pickles' niet begrijpen, en daarna zeggen 'Ja het was gewoon augurk, zal wel een duur woord zijn. Dan zie je wel dat je in een sjieke zaak zit.'. Was dus gewoon een hamburger met augurk. :D
Had je de zuur deh sem nog meegekregen?
Ik vond ze echt lief, ook zo’n hecht gezin O+

Maar denk meteen: als dit (op de leeftijd van die kinderen) het niveau is, dan hebben ze een hele weg te gaan om een stevig pootje op de maatschappelijke ladder te zetten en wat op te bouwen. Maar de wil is er wel. Die dochter ook, zo gaaf dat die de financiën bij ging houden. Als is ook dat weer sneu, als je die wetenschap en zorgen erbij hebt. Hoe kun je dan nog een beetje tiener zijn -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196200842
En bloemkool O+

Gewoon met niks erover en net-aan gekookt is ook al prima. :9

Fijne groente ook, is tenminste wat langer houdbaar in de koelkast. Want een hele stronk krijg ik niet in één keer op.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196200949
Ik weet niet waarom, maar ik ben opeens nummers van de Franse Notre Dame -musical aan het luisteren O+
(Was een tip van jou toch Cat?)
En ik moet een hoorcollege volgen, maar dan moet ik de muziek dus stopzetten.... ;(
pi_196201199
Ik vind het ook wel een beetje flauw om de tranen van 'de rijken' meteen af te doen als krokodillentranen. Ik vond het bij die mensen gister in elk geval best wel oprecht overkomen. En t is ook niet alsof die man niks had meegemaakt - een jaar in een anorexia kliniek, dan ben je echt wel heel ziek geweest. Kun je wel een deel van je rijkdom hebben vergaard door het overnemen van het familiebedrijf, maar dan heb je ook geen onbezorgde ongecompliceerde ontwikkeling gehad.

Vond het arme gezin ook echt heel lief samen.

Verder bloemkool met kaassaus O+ alleen ik kan niet zo goed tegen bloemkool (of tegen zo'n beetje alle andere dingen met kool erachter, evenals niet tegen ui, prei, knoflook en champignons, en ook niet tegen sterk gekruid of ook maar enigszins pittig eten). Dus ik eet het niet zo vaak.

Lucky, had jij nou ook het fodmap dieet gedaan en daar baat bij gehad? Welke dingen kun jij niet eten? En heb je voor sommige dingen "vervangers" gevonden?
pi_196201253
Ik weet niet, ik ben me de laatste tijd best wel bewust van het feit dat ik arm ben opgegroeid zeg maar. Had dat vroeger nooit zo door, maar als ik dat soort programma's kijk herken ik wel veel.

Al waren mijn ouders meer werkende armen met een paar perkies waarmee ze het in ieder geval goed voor mij verborgen wisten te houden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_196201426
Laten we in elk geval zeggen dat arm of rijk niet altijd terug te zien is in het IQ van mensen:

NWS / Recordaantal besmettingen op Curaçao dat nu erg in trek is

:') Je verwachtte het niet
pi_196201540
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:02 schreef Candaasje het volgende:
Laten we in elk geval zeggen dat arm of rijk niet altijd terug te zien is in het IQ van mensen:

NWS / Recordaantal besmettingen op Curaçao dat nu erg in trek is

:') Je verwachtte het niet
En de mensen die er naartoe zijn gereisd treft natuurlijk geen enkele blaam "want het mocht"
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196201956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

En de mensen die er naartoe zijn gereisd treft natuurlijk geen enkele blaam "want het mocht"
Je zou bijna weer van die Lepra-eilanden aan gaan wijzen.... ga daar maar lekker vakantie vieren met z'n allen.
Vooral dat laatste dus hè. Als je vakantie wil vieren en dit kan doen op een plek waar je 'veilig' kan verblijven (niet alleen voor jezelf, ook voor anderen), echt helemaal prima. Maar dit kon je al mijlenver op je oerHollandse houten klompen aanvoelen dunkt me.
pi_196202030
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Had je de zuur deh sem nog meegekregen?
Ik vond ze echt lief, ook zo’n hecht gezin O+

Maar denk meteen: als dit (op de leeftijd van die kinderen) het niveau is, dan hebben ze een hele weg te gaan om een stevig pootje op de maatschappelijke ladder te zetten en wat op te bouwen. Maar de wil is er wel. Die dochter ook, zo gaaf dat die de financiën bij ging houden. Als is ook dat weer sneu, als je die wetenschap en zorgen erbij hebt. Hoe kun je dan nog een beetje tiener zijn -O-
Maar waaraan zie je dan dat niveau? In een restaurant komen ze niet handig over en qua kleding/uiterlijk kan het ook wel wat netter, maar dat kan nog prima opdrogen. Ik heb voor de rest niet echt meegekregen wat ze doen ofzo.
pi_196202035
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je zou bijna weer van die Lepra-eilanden aan gaan wijzen.... ga daar maar lekker vakantie vieren met z'n allen.
Vooral dat laatste dus hè. Als je vakantie wil vieren en dit kan doen op een plek waar je 'veilig' kan verblijven (niet alleen voor jezelf, ook voor anderen), echt helemaal prima. Maar dit kon je al mijlenver op je oerHollandse houten klompen aanvoelen dunkt me.
De vliegtuigen gewoon leeg terugvliegen, alleen heen-vluchten er van maken.
pi_196202170
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

De vliegtuigen gewoon leeg terugvliegen, alleen heen-vluchten er van maken.
Wel wat lullig voor de lokale bevolking alleen....
pi_196202335
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar waaraan zie je dan dat niveau? In een restaurant komen ze niet handig over en qua kleding/uiterlijk kan het ook wel wat netter, maar dat kan nog prima opdrogen. Ik heb voor de rest niet echt meegekregen wat ze doen ofzo.
Ik denk dat ze voornamelijk een voorbeeld missen en een netwerk. En dan moet je flink wat harder er aan trekken en als (als, ik zeg niet dat het hier zo is) er geen stimulans van huis uit is, gaat het best moeilijk worden. Dan heb je echt flink ambitie nodig. Misschien dat bij deze mensen Mark en Roos dat gaan doen, dat zou mooi zijn, maar niet iedereen heeft een Mark en Roos in de omgeving.
We have far more in common than that which devides us..
pi_196202442
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder bloemkool met kaassaus alleen ik kan niet zo goed tegen bloemkool (of tegen zo'n beetje alle andere dingen met kool erachter, evenals niet tegen ui, prei, knoflook en champignons, en ook niet tegen sterk gekruid of ook maar enigszins pittig eten). Dus ik eet het niet zo vaak.

Lucky, had jij nou ook het fodmap dieet gedaan en daar baat bij gehad? Welke dingen kun jij niet eten? En heb je voor sommige dingen "vervangers" gevonden?
Ik heb inderdaad het Fodmap-dieet gedaan. Als je dat wilt gaan doen, raad ik je wel aan om een dietist te bezoeken want het is serieus ingewikkeld en je doet heel snel iets fout en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.

Bloemkool en champignons behoren tot dezelfde groep binnen de fodmaps, ze bevatten mannitol.
Prei, ui, knoflook en in mindere mate tarwe en sugar snaps behoren tot de fructanen.

Ik kan twee groepen fodmaps niet verdragen: lactose en fructanen. Lactose alleen in grote hoeveelheden. En dan niet qua volume maar mg lactose per 100 ml. De meeste kazen zitten onder de 4mg/100, kwark zit op 4mg/100, melk is 7mg/100, room nog hoger, melkpoeder en gecondenseerde melk zijn het ergst. De grens voor de meeste mensen met pds ligt bij die 4mg. Ook bij mij, ik kan gewoon ontbijten met 250g kwark en kazen zijn geen probleem. Voor melk, room, etc gebruik ik lactosevrije varianten of ik neem een lactase-pil.

De fructanen zijn redelijk te ontwijken. Geen ui en knoflook door je eten doen is best te doen. Mensen met pds zijn niet gevoelig voor het groen van lente-ui en prei, bieslook en knoflookbieslook mogen ook. Dan heb je toch smaakmakers. Knoflookolie mag ook, de fructanen worden niet opgenomen door de olie. Zilveruitjes mogen ook want de fructanen worden wel opgenomen door de inmaakvloeistof. Er bestaat ook nog asfoetida, een specerij uit India. Dat smaakt knoflokig/uiig maar is eigenlijk alleen lekker door currys.

Het lastige aan die fructanen is dat er overal uit en knoflook door zit. Door knakworsten, in plakjes kipfilet, in mosterd, in augurk, in roomkaas, in vleesvervangers, bouillonblokjes etc. Er zijn heel specifieke merken die geen of weinig fructanen hebben. Sommige mosterds van Maille, sommige zure augurken van AH, ketchup van Zaanse, een merk zongedroogde tomaten en gegrilde paprika's, etc.
Er bestaan capsules die enzymen bevatten die de fructanen in de maag afbreken. Dan kan je toch eens een pizza bestellen of uit eten gaan. Die pillen zijn vrij duur en werken slechts een half uur. Maar beter dan niets. Je leert er heel snel door eten.

Ik heb heel veel baat gehad bij het dieet. Ik kan nu gewoon de deur uit zonder dat ik bang ben om ergens snel een toilet op te hoeven zoeken. Ik ben niet meer 2-5 dagen in de week hondsberoerd. Ik slaap beter. Alles is fijner nu O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Strike op 12-11-2020 12:56:28 ]
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')