abonnement Unibet Coolblue
pi_196201106
Op Curaçao is woensdag een recordaantal coronabesmettingen geregistreerd. Het gaat om 51 gevallen. Niet eerder waren er zoveel registraties van besmettingen op één dag op het eiland. Curaçao is momenteel extra in trek bij Nederlandse vakantiegangers, omdat de Caribische delen van het koninkrijk de enige bestemmingen zijn zonder negatief reisadvies.

De overheid daar laat weten dat wordt onderzocht of er een specifieke bijeenkomst is geweest waar veel mensen besmet zijn geraakt. Meer dan dertig van de nieuwe besmettingen kunnen namelijk niet gelinkt worden aan al bestaande gevallen.

Hoe leggen we dit uit? Optreden voor negen man is verboden, maar vliegen naar Curaçao mag wel
Margot en André boekten twee weken extra vakantie op Curaçao: ‘In Nederland hebben we nu niets te zoeken’
Op Curaçao zijn nu 315 actieve besmettingen geregistreerd. Zeven mensen met een coronabesmetting liggen in het ziekenhuis, van wie één op de intensive care. Sinds maart van dit jaar zijn twee mensen overleden die waren besmet met corona. Op Curaçao ligt het aantal besmettingen al enkele weken om en nabij de 300.

Gisteren zijn ook 28 personen hersteld van een besmetting. Het eiland kent sinds 14 september een avondklok, sinds augustus zijn dans- en muziekactiviteiten verboden. Verder moeten mensen zo veel mogelijk afstand houden.

Hausse aan boekingen
Na de persconferentie van Mark Rutte vorige week waarin er een negatief reisadvies werd gegeven voor alle buitenlandse bestemmingen met uitzondering van de Caribische delen van het koninkrijk, kwam er een hausse aan boekingen naar Curaçao, merkten touroperators Corendon en TUI. Zo boekten voor Curaçao in korte tijd al tientallen tot honderden mensen een vakantiereis.

Volgens een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties wordt er op dit moment nog niet gesproken over een aanscherping van het reisadvies. Dat kan wel gebeuren als het ministerie van Volksgezondheid daar aanleiding toe ziet. :')

https://www.ad.nl/binnenl(...)bestemming~a832c658/

Rutte loopt weer eens te kutte :(

Wat een joker deze man :M
  Spellchecker donderdag 12 november 2020 @ 11:50:37 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker donderdag 12 november 2020 @ 11:51:09 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196201131
Mensen blijven niet zelf nadenken.

O het mag weer? Kom, we gaaaaaaaan!
pi_196201223
Zag van de week ook interviews met mensen op het eiland. 'Ja je kan hier gewoon lekker uit eten en naar de haopy hour' _O_ dan heb je het niet helemaal begrepen _O_

Ik zou overigens ook een moord doen voor eem avandje Zanzibar en Papagayo :@
-nee-
  User die overal opduikt 2022 donderdag 12 november 2020 @ 11:57:09 #5
186611 Haags
pi_196201255
Ja dit was natuurlijk wel weer te verwachten.
Zonder wrijving geen glans
pi_196201350
Rutte doet wel zijn best om het aantal positieve tests op peil te houden voor de 'maatregelen'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196202591
Ik denk nog steeds dat Rutte dit stiekem zo bedoelde om Curaçao toch een kleine boost te geven. Het land ligt compleet op zijn gat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196202715
Ik denk dat corrupte Rutte financiele belangen heeft in Curaçao. Misschien is ie heel goede vrindjes met Cor of Don (of allebei).
pi_196202869
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:51 schreef maily het volgende:
Mensen blijven niet zelf nadenken.

O het mag weer? Kom, we gaaaaaaaan!
Dat werk je toch ook in de hand op deze manier. Het kabinet is constant bezig met regels versimpelen, zelfs als ze onredelijk zijn, om maar 'consequent' te blijven. Dus straks boete voor mondkapjes, niet omdat het helpt, maar om discussies te voorkomen. Nu alle horeca dicht, ook al doet het restaurant het nog zo goed met afstand. Puur om discussies te voorkomen van wie er een restaurant is en wie een café.

Met vakantie kun je ook gewoon zeggen: we adviseren iedereen dringend om in de vakantieperiode in Nederland te blijven en geen onnodige reisbewegingen te maken. De hele wereld gaat op code oranje, behalve de delen die rood zijn. Iedereen die toch reist doet dat op eigen risico en gaat 10 dagen in quarantaine bij terugkomst, geen uitzonderingen, geen gezeik.

Wat ze nu zeggen is eigenlijk: blijf in Nederland, reis niet, behalve als je naar de Antillen gaat! Bodemprijzen! Code geel, alles mag, alles kan, lang leve de lol! Boek uw ticket nu!!!! Het enige logische effect van dit beleid is dat de vraag naar vakanties in de Caraïben gaat toenemen.

Je krijgt inderdaad het idee dat er vriendjes bevoordeeld moeten worden of dat de toeristische sector van dit deel van het koninkrijk een boost moet krijgen. En als het misgaat weer donderpreken: 'Ons valt niks te verwijten, het gedrag van de burger is leidend, u heeft het voor uzelf verkloot'.
pi_196203014
Wat zei ik een week of twee geleden? :')

Called it.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En al die besmette nederlanders gaan naar dat eiland toe, binnen twee weken is het daar code rood.

Zou me niets verbazen als het ook nederlanders zijn geweest wat half europa heeft zitten besmetten in de zomer vakantie.
Okay nog geen twee weken, maar toch.
pi_196205225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:19 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat werk je toch ook in de hand op deze manier. Het kabinet is constant bezig met regels versimpelen, zelfs als ze onredelijk zijn, om maar 'consequent' te blijven. Dus straks boete voor mondkapjes, niet omdat het helpt, maar om discussies te voorkomen. Nu alle horeca dicht, ook al doet het restaurant het nog zo goed met afstand. Puur om discussies te voorkomen van wie er een restaurant is en wie een café.

Met vakantie kun je ook gewoon zeggen: we adviseren iedereen dringend om in de vakantieperiode in Nederland te blijven en geen onnodige reisbewegingen te maken. De hele wereld gaat op code oranje, behalve de delen die rood zijn. Iedereen die toch reist doet dat op eigen risico en gaat 10 dagen in quarantaine bij terugkomst, geen uitzonderingen, geen gezeik.

Wat ze nu zeggen is eigenlijk: blijf in Nederland, reis niet, behalve als je naar de Antillen gaat! Bodemprijzen! Code geel, alles mag, alles kan, lang leve de lol! Boek uw ticket nu!!!! Het enige logische effect van dit beleid is dat de vraag naar vakanties in de Caraïben gaat toenemen.

Je krijgt inderdaad het idee dat er vriendjes bevoordeeld moeten worden of dat de toeristische sector van dit deel van het koninkrijk een boost moet krijgen. En als het misgaat weer donderpreken: 'Ons valt niks te verwijten, het gedrag van de burger is leidend, u heeft het voor uzelf verkloot'.
Ik ben het oneens met je laatste alinea. Ik verwacht eigenlijk weer een "excuses" waar als je goed luistert het eigenlijk de schuld van de ander is, niet van het kabinet. Met een ronkende kop op de staatsomroep dat Rutte toch echt mooi sorry heeft gezegd.
  donderdag 12 november 2020 @ 18:14:27 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196208530
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 11:51 schreef maily het volgende:
Mensen blijven niet zelf nadenken.

O het mag weer? Kom, we gaaaaaaaan!
Het heeft niet alleen te maken met nadenken, maar ook draagvlak. Ik bespeur bij de meeste mensen geen draagvlak voor de maatregelen en doen ze alleen maar mee omdat het 'moet'. Zodra iets niet moet zoeken ze gelijk de vrijheid op.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196224466
GEEN PANIEK!
Vanaf het eiland Curaçao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elleboogboks!
pi_196224532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 13:08 schreef Farenji het volgende:
Ik denk dat corrupte Rutte financiele belangen heeft in Curaçao. Misschien is ie heel goede vrindjes met Cor of Don (of allebei).
Niet zozeer Rutte, maar Nederland heeft er financieel belang bij, omdat wij nog altijd een Koninkrijk vormen.

Zie bijvoorbeeld art. 36 van het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden:

quote:
Nederland, Aruba, Curaçao en Sint Maarten verlenen elkander hulp en bijstand.
Als zij zelf de broek niet kunnen ophouden, dan staan de eilanden met dat artikel in hand, hier op de stoep voor hulp.
pi_196225847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Rutte doet wel zijn best om het aantal positieve tests op peil te houden voor de 'maatregelen'.
Dit dus, van dat gejank over "klap in het gezicht van de zorg" zijn we voorlopig nog lang niet af.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196225916
51 :')
recordaantal :D
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196225974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 18:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit dus, van dat gejank over "klap in het gezicht van de zorg" zijn we voorlopig nog lang niet af.
Zolang die nog polonaise lopen op Tebbie nou op je muil, heb ik er geen medelijden mee.
pi_196226046
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:50 schreef AnneX het volgende:
GEEN PANIEK!
Vanaf het eiland Curaçao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elleboogboks!
Goede post. Jammer dat andere users dit compleet negeren.
Gino ♥
pi_196226138
Mensen die nu nog een reisje naar de eilanden boeken omdat dat de enige optie is, terwijl je al 2 maanden te horen krijgt dat je niet moet reizen, zijn echt zo fucking dom en egoïstisch. Holy shit.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196226255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:04 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Goede post. Jammer dat andere users dit compleet negeren.
Wat is er goed aan? Kijk ik heb me netjes gedragen tijdens de eerste golf en nu met de tweede golf.
Als wij straks weer een derde golf krijgen landelijk door idioten die toch weer naar besmettelijke gebieden moeten omdat ze zo nodig op vakantie moeten... ik ben er wel klaar mee eigenlijk.

Nee, echt niet dus...
pi_196227017
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:04 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Goede post. Jammer dat andere users dit compleet negeren.
Rechtstreeks vanaf Curaçao. (8>
pi_196230463
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:10 schreef TigerXtrm het volgende:
Mensen die nu nog een reisje naar de eilanden boeken omdat dat de enige optie is, terwijl je al 2 maanden te horen krijgt dat je niet moet reizen, zijn echt zo fucking dom en egoïstisch. Holy shit.
Het kan nog veel dommer en egoïstischer; onze koning was van plan met zijn familie kerst te vieren in Argentinië, een land waarvoor code oranje geldt... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Spellchecker vrijdag 13 november 2020 @ 22:27:37 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196230490
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het kan nog veel dommer en egoïstischer; onze koning was van plan met zijn familie kerst te vieren in Argentinië, een land waarvoor code oranje geldt... :')
Wilhelmus van Oranje
  vrijdag 13 november 2020 @ 23:19:18 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196231478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 22:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het kan nog veel dommer en egoïstischer; onze koning was van plan met zijn familie kerst te vieren in Argentinië, een land waarvoor code oranje geldt... :')
Maar dat kan best als je met het regeringstoestel gaat :')
Dat heeft niemand in de gaten |:) _O- _O-
pi_196231838
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben het oneens met je laatste alinea. Ik verwacht eigenlijk weer een "excuses" waar als je goed luistert het eigenlijk de schuld van de ander is, niet van het kabinet. Met een ronkende kop op de staatsomroep dat Rutte toch echt mooi sorry heeft gezegd.
Ja da's waar, die vind ik eigenlijk nog wel mooier. "Sorry dat we u vrij hebben gelaten. Sorry dat we van uw gezond verstand zijn uitgegaan. Sorry dat we niet hard genoeg hebben gereageerd op uw gedrag. U kunt erop vertrouwen dat wij dat niet nog een keer zullen laten gebeuren!"

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:04 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Goede post. Jammer dat andere users dit compleet negeren.
Het is wel een goed punt in die zin dat het inderdaad geen horrorscenario is en dat je de mensen op Curaçao natuurlijk hun inkomsten gunt.

Blijft natuurlijk gelul in die zin dat er vast nog wel andere landen zijn waar ook niet zo veel aan de hand is, die ook toeristen willen hebben, maar die niet zo royaal behandeld worden. Of die zelfs in de zomer de helft van de tijd op code oranje zijn gezet zonder deugdelijke argumentatie. Of die wel op code geel staan maar die niet als uitzondering worden genoemd op het dringende advies om niet te reizen.

En omdat we hier een kabinet hebben dat alleen maar oproept om onnodige reisbewegingen te voorkomen en niet in het buitenland op vakantie te gaan, maar dan ineens deze uitzondering maakt. Ja het is heel zielig voor ondernemers op Curaçao. De situatie is voor wel meer mensen zielig. Er wordt gewoon met twee maten gemeten, ongeacht de hele waslijst aan argumenten waarom dat ene eiland ineens wel veilig zou zijn en vrijwel de hele wereld verder niet.

Je realiseert je wel dat vliegtuigen vaak nog propvol zitten zonder afstand tussen passagiers, en dat er op veel bestemmingen geen enkele maatregelen zoals tests worden afgenomen, noch bij vertrek uit/aankomst in Nederland? Dat niemand controleert of je bij terugkomst uit een oranje gebied in quarantaine gaat? En dat een onnodige vliegreis vaak ook onnodige reizen met het OV met zich meebrengt?

Vrienden, ik vind het allemaal prima, ik ben zelf ook 2x voor mijn plezier naar het buitenland gegaan tijdens de pandemie en ga in het voorjaar wellicht nog een keer. Het is al enige tijd duidelijk dat je 'netjes gedragen' (zie onderstaand) geen enkele zin heeft en dat je beter gewoon de grenzen van het toelaatbare kunt opzoeken, want die maatregelen komen er toch wel. Maar laten we alsjeblieft niet zo hypocriet gaan lopen doen alsof al die mensen die nu naar Curaçao gaan heel goed bezig zijn.

Ik zou wel een beetje in mijn vuistje lachen als dat eiland middenin de Kerstvakantie ineens op oranje gaat zodat iedereen in quarantaine moet, ware het niet dat dat toch niet wordt gecontroleerd en er dus toch niemand in quarantaine gaat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat is er goed aan? Kijk ik heb me netjes gedragen tijdens de eerste golf en nu met de tweede golf.
Als wij straks weer een derde golf krijgen landelijk door idioten die toch weer naar besmettelijke gebieden moeten omdat ze zo nodig op vakantie moeten... ik ben er wel klaar mee eigenlijk.

Nee, echt niet dus...
Je 'netjes' gedragen. :') Zou Rutte daar dankbaar voor zijn? Met zijn reclame voor vliegreisjes laat hij zien hoe hij over jouw nette gedrag denkt. Stap lekker in dat vliegtuig, geniet ervan nu het nog kan. Je leeft maar één keer. Mark gaat ons toch niet redden. Mensen blijven wel op hem stemmen, dus dit gaat nog een tijdje zo door.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vasilevski op 13-11-2020 23:52:07 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')