Ja, hoewel vriend die BBQ saus wel van 1001 ingrediënten maakt heb ik het idee (ok ok, tikje overdreven), en ze worden twee keer gemarineerd met die saus in het recept dat hij gebruikt. Hij is er altijd best even zoet meequote:Op donderdag 12 november 2020 10:28 schreef Myraela het volgende:
Zijn dat die bloemkoolroosjes eerst door een soort bloem en daarna door de barbecuesaus en in de oven? Vond ik ook wel okay. Al eet ik liever bloemkool in kaassaus, maarja, kaassaus.
Ik zei ook niet dat het niet mogelijk was om rijk te worden als je arm/benadeeld begint. Het is alleen véél moeilijker. Er zijn altijd mensen die het op de een of andere manier wel lukt, maar het is een beetje onrealistisch om dat te generaliseren.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar als je bijvoorbeeld naar het voorbeeld van die Iraanse asielzoeker kijkt, Salar Azimi ofzo, dan is het wel "kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast"
Had je de zuur deh sem nog meegekregen?quote:Op donderdag 12 november 2020 11:05 schreef Myraela het volgende:
Ik kijk steenrijk/straatarm terug. Heerlijk hoe ze uiteten gaan. En dan 'pickles' niet begrijpen, en daarna zeggen 'Ja het was gewoon augurk, zal wel een duur woord zijn. Dan zie je wel dat je in een sjieke zaak zit.'. Was dus gewoon een hamburger met augurk.
En de mensen die er naartoe zijn gereisd treft natuurlijk geen enkele blaam "want het mocht"quote:Op donderdag 12 november 2020 12:02 schreef Candaasje het volgende:
Laten we in elk geval zeggen dat arm of rijk niet altijd terug te zien is in het IQ van mensen:
NWS / Recordaantal besmettingen op Curaçao dat nu erg in trek isJe verwachtte het niet
Je zou bijna weer van die Lepra-eilanden aan gaan wijzen.... ga daar maar lekker vakantie vieren met z'n allen.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
En de mensen die er naartoe zijn gereisd treft natuurlijk geen enkele blaam "want het mocht"
Maar waaraan zie je dan dat niveau? In een restaurant komen ze niet handig over en qua kleding/uiterlijk kan het ook wel wat netter, maar dat kan nog prima opdrogen. Ik heb voor de rest niet echt meegekregen wat ze doen ofzo.quote:Op donderdag 12 november 2020 11:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Had je de zuur deh sem nog meegekregen?
Ik vond ze echt lief, ook zo’n hecht gezin![]()
Maar denk meteen: als dit (op de leeftijd van die kinderen) het niveau is, dan hebben ze een hele weg te gaan om een stevig pootje op de maatschappelijke ladder te zetten en wat op te bouwen. Maar de wil is er wel. Die dochter ook, zo gaaf dat die de financiën bij ging houden. Als is ook dat weer sneu, als je die wetenschap en zorgen erbij hebt. Hoe kun je dan nog een beetje tiener zijn
De vliegtuigen gewoon leeg terugvliegen, alleen heen-vluchten er van maken.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je zou bijna weer van die Lepra-eilanden aan gaan wijzen.... ga daar maar lekker vakantie vieren met z'n allen.
Vooral dat laatste dus hè. Als je vakantie wil vieren en dit kan doen op een plek waar je 'veilig' kan verblijven (niet alleen voor jezelf, ook voor anderen), echt helemaal prima. Maar dit kon je al mijlenver op je oerHollandse houten klompen aanvoelen dunkt me.
Wel wat lullig voor de lokale bevolking alleen....quote:Op donderdag 12 november 2020 12:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
De vliegtuigen gewoon leeg terugvliegen, alleen heen-vluchten er van maken.
Ik denk dat ze voornamelijk een voorbeeld missen en een netwerk. En dan moet je flink wat harder er aan trekken en als (als, ik zeg niet dat het hier zo is) er geen stimulans van huis uit is, gaat het best moeilijk worden. Dan heb je echt flink ambitie nodig. Misschien dat bij deze mensen Mark en Roos dat gaan doen, dat zou mooi zijn, maar niet iedereen heeft een Mark en Roos in de omgeving.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar waaraan zie je dan dat niveau? In een restaurant komen ze niet handig over en qua kleding/uiterlijk kan het ook wel wat netter, maar dat kan nog prima opdrogen. Ik heb voor de rest niet echt meegekregen wat ze doen ofzo.
Ik heb inderdaad het Fodmap-dieet gedaan. Als je dat wilt gaan doen, raad ik je wel aan om een dietist te bezoeken want het is serieus ingewikkeld en je doet heel snel iets fout en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 12 november 2020 11:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder bloemkool met kaassaus alleen ik kan niet zo goed tegen bloemkool (of tegen zo'n beetje alle andere dingen met kool erachter, evenals niet tegen ui, prei, knoflook en champignons, en ook niet tegen sterk gekruid of ook maar enigszins pittig eten). Dus ik eet het niet zo vaak.
Lucky, had jij nou ook het fodmap dieet gedaan en daar baat bij gehad? Welke dingen kun jij niet eten? En heb je voor sommige dingen "vervangers" gevonden?
Ik word dan altijd anderhalf uur later pas weer wakker....quote:Op donderdag 12 november 2020 13:12 schreef Myraela het volgende:
Ik heb even mijn kat nagedaan en ben even 5 minuten op bed gaan liggen met de zon op m'n bakkes. Een betere pauze bestaat er niet.
Ik ben echt slecht in overdag slapen.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik word dan altijd anderhalf uur later pas weer wakker....Hoe doe je dat?
Ah, nee ik kan vrijwel altijd en overal slapen. Alleen in de auto/bus/trein/vliegtuig word ik er na zo gigantisch brak wakker van. Maar ik slaap gerust én overdag en dan 's nachts nog een uur of 8, 9..10....quote:Op donderdag 12 november 2020 13:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben echt slecht in overdag slapen.Gelukkig maar overigens, want als ik wel een keer overdag slapen, val ik 's avonds weer niet in slaap. Dan krijg ik trappelende benen en dan kan ik de hele nacht wel afschrijven.
Nou ja, wat toevallig! Ik was net iets aan het lezen en dacht ineens aan jouw VVE-perikelen. Van een cv-ketel weet ik niets maar ik ben wel benieuwd hoe het met die kerel is die bang is voor de dummy camera en met degene die de bijdrages van de vorige bewoner terug wilde.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat dat zoveel kan uitmaken @:Lucky_Strike, zo fijn dat jouw leven nu een stuk leuker is.
Pfff wij zitten hier nog steeds met die etterende buurman die geld terug wil voor de cv ketel. Mijn medebestuursleden zijn bijna zover dat ze 'm dat geld geven en het ding eruit slopen
In de auto slapen is wel echt het lekkerste wat er is.quote:Op donderdag 12 november 2020 13:32 schreef Candaasje het volgende:
Ah, nee ik kan vrijwel altijd en overal slapen. Alleen in de auto/bus/trein/vliegtuig word ik er na zo gigantisch brak wakker van. Maar ik slaap gerust én overdag en dan 's nachts nog een uur of 8, 9..10....![]()
Da's dezelfde. Ik kom er zo op terug, eerst even een callquote:Op donderdag 12 november 2020 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou ja, wat toevallig! Ik was net iets aan het lezen en dacht ineens aan jouw VVE-perikelen. Van een cv-ketel weet ik niets maar ik ben wel benieuwd hoe het met die kerel is die bang is voor de dummy camera en met degene die de bijdrages van de vorige bewoner terug wilde.
Ik heb m al gedaan, inderdaad onder begeleiding van een diëtiste. Vond het inderdaad echt wel ingewikkeld.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad het Fodmap-dieet gedaan. Als je dat wilt gaan doen, raad ik je wel aan om een dietist te bezoeken want het is serieus ingewikkeld en je doet heel snel iets fout en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.
Het aparte vind ik dat ik niet een strikte no-go voedselgroep lijk te hebben. Van de polyolen heb ik bv geen last van sorbitol, en dus inderdaad wel van mannitol, maar ook niet van alles waar mannitol in zit. Zoete aardappel kan ik zo'n 200g per keer redelijk probleemloos eten, bloemkool zo'n 100g, maar champignons heb ik na één stuk al een enorm opgeblazen buik. Maar watermeloen kan ik dan weer zo 250g van opeten en daar heb ik dan weer totaal geen last van.. Dus ik moet ook binnen de voedselgroepen nog een beetje uitvinden wat wel en niet gaat.quote:Bloemkool en champignons behoren tot dezelfde groep binnen de fodmaps, ze bevatten mannitol.
Prei, ui, knoflook en in mindere mate tarwe en sugar snaps behoren tot de fructanen.
Ha, wat grappig. Ik reageerde destijds ook sterk op lactose, maar dat was bij de test met melk (een slok was al teveel). Kaas en kwark gaat bij mij inderdaad ook prima. Melk dronk ik toch al nooit, dus dat scheelt. Sauzen met room eet ik eigenlijk nooit, maar als wel heb ik inderdaad ook lactase pillen liggen.quote:Ik kan twee groepen fodmaps niet verdragen: lactose en fructanen. Lactose alleen in grote hoeveelheden. En dan niet qua volume maar mg lactose per 100 ml. De meeste kazen zitten onder de 4mg/100, kwark zit op 4mg/100, melk is 7mg/100, room nog hoger, melkpoeder en gecondenseerde melk zijn het ergst. De grens voor de meeste mensen met pds ligt bij die 4mg. Ook bij mij, ik kan gewoon ontbijten met 250g kwark en kazen zijn geen probleem. Voor melk, room, etc gebruik ik lactosevrije varianten of ik neem een lactase-pil.
Dit zijn echt fijne tips! Ik heb nu regelmatig inderdaad toch sauzen of vlees waar dan toch iets van ui/knoflook(poeder) in zit. Omdat het dan redelijk kleine hoeveelheden zijn gaat het meestal wel redelijk goed - ik krijg er wel last van, maar dat is nog te doen. Maar ik probeer zoveel mogelijk vlees zelf te marineren en tomatensaus zonder ui en knoflook te kopen / dan maar zelf te maken etc. Knoflookolie wist ik helemaal niet dat dat wel kan, dat is fijn om te weten, want als mensen bij mij komen eten vind ik het altijd lastig wat ik kan koken, omdat ik wel gewend ben aan eten zonder ui/knoflook/kruiden etc, maar ik dan bang ben dat anderen het smakeloos/flauw vinden.quote:De fructanen zijn redelijk te ontwijken. Geen ui en knoflook door je eten doen is best te doen. Mensen met pds zijn niet gevoelig voor het groen van lente-ui en prei, bieslook en knoflookbieslook mogen ook. Dan heb je toch smaakmakers.
Knoflookolie mag ook, de fructanen worden niet opgenomen door de olie. Zilveruitjes mogen ook want de fructanen worden wel opgenomen door de inmaakvloeistof. Er bestaat ook nog asfoetida, een specerij uit India. Dat smaakt knoflokig/uiig maar is eigenlijk alleen lekker door currys.
Het lastige aan die fructanen is dat er overal ui en knoflook door zit. Door knakworsten, in plakjes kipfilet, in mosterd, in augurk, in roomkaas, in vleesvervangers, bouillonblokjes etc. Er zijn heel specifieke merken die geen of weinig fructanen hebben. Sommige mosterds van Maille, sommige zure augurken van AH, ketchup van Zaanse, een merk zongedroogde tomaten en gegrilde paprika's, etc.
Er bestaan capsules die enzymen bevatten die de fructanen in de maag afbreken. Dan kan je toch eens een pizza bestellen of uit eten gaan. Die pillen zijn vrij duur en werken slechts een half uur. Maar beter dan niets. Je leert er heel snel door eten.
Wat ontzettend fijn zegquote:Ik heb heel veel baat gehad bij het dieet. Ik kan nu gewoon de deur uit zonder dat ik bang ben om ergens snel een toilet op te hoeven zoeken. Ik ben niet meer 2-5 dagen in de week hondsberoerd. Ik slaap beter. Alles is fijner nu![]()
Fijnquote:Op donderdag 12 november 2020 14:32 schreef Tally het volgende:
In de auto slaap ik heerlijk. Tijdens het kijken van een film kan ik op de bank wel eens in slaap vallen. Voor de rest slaap ik nergens zo lekker als in mijn eigen bed. Ook als ik op vakantie ben slaap ik de eerste nachten niet en dan ben ik zo moe dat ik een nacht goed slaap en dan weer brak
En ik heb gister gemerkt dat ik toch niet zo sociaal kapot ben als ik dachtDaardoor heeft mijn man nu een advocaat die ons gratis bijstaat in zijn werkperikelen
En na zijn afspraak vanmiddag ziet hij het een stuk zonniger in en is hij een stuk vrolijker
Ja dat is het. Scheelt echt enorm.quote:
quote:Op donderdag 12 november 2020 14:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Tally, wat fijn zeg! Kan me voorstellen dat dat jou ook goed doet, dat je man weer wat positiever inziet. Was dit nou omdat ze wilden dat hij iets anders (meer/moeilijker) ging doen maar wel voor minder geld, of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar vandaag is alles uitgezocht door een aantal advocaten (die man heeft een eigen advocatenbureau) en daaruit blijkt dat wat ze nu doen en willen helemaal niet kan en mag. Dus nu gaat er een brief uit dat ze alles normaal moeten gaan maken anders.........Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Nou, dat. Ze hebben genoeg in hun mars maar dat ‘droogt niet vanzelf goed op’, zeg maar.quote:Op donderdag 12 november 2020 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze voornamelijk een voorbeeld missen en een netwerk. En dan moet je flink wat harder er aan trekken en als (als, ik zeg niet dat het hier zo is) er geen stimulans van huis uit is, gaat het best moeilijk worden. Dan heb je echt flink ambitie nodig. Misschien dat bij deze mensen Mark en Roos dat gaan doen, dat zou mooi zijn, maar niet iedereen heeft een Mark en Roos in de omgeving.
Maar dan kun je nog wel kijkenquote:Op donderdag 12 november 2020 11:41 schreef Candaasje het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik ben opeens nummers van de Franse Notre Dame -musical aan het luisteren![]()
(Was een tip van jou toch Cat?)
En ik moet een hoorcollege volgen, maar dan moet ik de muziek dus stopzetten....
Maar jij ziet dat, en dat doet lang niet iedereen.quote:Op donderdag 12 november 2020 15:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou ook ten alle tijden niet mijn kinderen in deze wijk willen laten opgroeien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |