abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2020 @ 23:29:13 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196196129
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
pi_196196135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Pardon? Ik heb geen last van als jij geen mondkapje draagt? Als jij geen mondkapje draagt en zorgt voor meer besmettingen raken de ziekenhuizen (over) belast en kan ik of een geliefde misschien geen reguliere zorg krijgen.

Lekker blijven goedpraten voor jezelf. Als je het vaak genoeg herhaalt geloof je er blijkbaar zelf in ieder geval wel in.
Kerel, die mondkapjes die wij gebruiken werken niet eens _O-
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:30:14 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196196136
bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:23 schreef chratnox het volgende: [..] Sorry hoor, maar wat een vervelende manier van posten is dit. Elke discussie is gelijk doodgeslagen door een eventueel andere visie zo te ridiculiseren. Als er een beperkte hoeveelheid vaccins beschikbaar is en jij zit niet bij de eerste groep, reageer je dan ook zo? Wanneer je buurman die gevaccineerd is omdat ie 70 is en een hartaandoening heeft wel naar lowlands mag en jij omdat je nog niet gevaccineerd bent nog niet. Private organisaties die beperkingen gaan verzinnen op iets dat ze geen moer aan gaat (of je wel of niet gevaccineerd bent). Mag je dan volgend jaar ook niet stemmen als je niet gevaccineerd bent? Of misschien mogen je kinderen wel niet naar school zolang het hele gezin niet gevaccineerd is. Ticketmaster heeft hier gewoon helemaal niets over te zeggen. Je bent niet verplicht ze te vertellen of je gevaccineerd bent, en volgens mij mogen ze het niet eens vragen.
Dat laatste ja.
Bijzondere persoonsgegevens, mogen ze niets over vragen of zeggen
En dat moet zo blijven ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 11 november 2020 @ 23:30:30 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196196140
@Kyran: hoe kom je erbij dat ze dat zouden mogen vragen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196196147
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:30 schreef Molo het volgende:
@:Kyran: hoe kom je erbij dat ze dat zouden mogen vragen?
Het hele verhaal ging tussen de keuze om je te laten testen om binnen te komen of een bewijs van vaccinatie te laten zien zodat je je niet hoeft te laten testen. Ik vind dat verre van vreemd en een prima manier om de boel weer op te kunnen starten vóórdat iedereen gevaccineerd is.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 23:32:52 #6
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196196160
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, ik zou exact op dezelfde manier reageren, want het is gewoon zoals het is.

Ticketmaster kan alles vragen wat ze willen, je hoeft geen antwoord te geven, maar zij hoeven jou ook niet toe te laten.
Oké, we gaan het zien als het iets is wat je negatief raakt terwijl je er geen controle over hebt. Je kids die niet naar school kunnen tot het gezin gevaccineerd is ofzo, want ja, het is wel belangrijk dat de hele school gevaccineerd is, en blijkbaar mag iedere instantie dan zelf bepalen of ze die mensen toestaan. Dat je kinderen dan een jaar school missen, tja, allemaal voor het grotere goed. Ik hoop het niet voor je hoor, maar dit soort vrijheden horen private instanties niet te hebben.

Over die mondkapjes van net, het gaat nog steeds om een niet-medisch mondkapje hè, waar de werking nog steeds discutabel van is. Het zal wellicht iets helpen, maar 1 persoon die geen mondkapje draagt zorgt niet ineens voor overvolle ziekenhuizen, dat is een beetje uit proportie.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 11 november 2020 @ 23:32:57 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196196161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:48 schreef RipCity het volgende:
And so it begins.

Ticketmaster wil speciale status voor kaarthouders die gevaccineerd zijn

https://www.ad.nl/show/ti(...)neerd-zijn~ae54ac8a/
:( :( :(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2020 @ 23:33:19 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196196163
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:30 schreef Molo het volgende:
@:Kyran: hoe kom je erbij dat ze dat zouden mogen vragen?
Ik bedoel in de zin van dat ze je gewoon mogen weigeren straks als je geen negatieve test of bewijs van vaccinatie kan laten zien.

Dat gaat echt wel geregeld worden als men niet snel genoeg aan genoeg vaccinaties kunnen komen. Sommige dingen moeten gewoon z.s.m. weer gaan draaien en als dit de manier zou zijn dan komen daar gewoon regelingen voor. Als je het niet wil tonen wordt je simpelweg niet binnengelaten.

Paar maanden geleden had niemand je geloofd als je had gezegd dat je je contactgegevens moest achterlaten als je naar een restaurant ging en toch gebeurde het. Dit gaat niet anders zijn.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:33:29 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196196167
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niemand is gebaat bij schijnveiligheid van mondkapjes, aldus Hugo de Jonge:

Gast, gaat eens heen met dat filmpje. Vervelend dit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196196171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oké, we gaan het zien als het iets is wat je negatief raakt terwijl je er geen controle over hebt. Je kids die niet naar school kunnen tot het gezin gevaccineerd is ofzo, want ja, het is wel belangrijk dat de hele school gevaccineerd is, en blijkbaar mag iedere instantie dan zelf bepalen of ze die mensen toestaan. Dat je kinderen dan een jaar school missen, tja, allemaal voor het grotere goed. Ik hoop het niet voor je hoor, maar dit soort vrijheden horen private instanties niet te hebben.

Over die mondkapjes van net, het gaat nog steeds om een niet-medisch mondkapje hè, waar de werking nog steeds discutabel van is. Het zal wellicht iets helpen, maar 1 persoon die geen mondkapje draagt zorgt niet ineens voor overvolle ziekenhuizen, dat is een beetje uit proportie.
Slecht voorbeeld. Die kinderen rennen nu ook door elkaar heen.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:34:56 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196196180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het hele verhaal ging tussen de keuze om je te laten testen om binnen te komen of een bewijs van vaccinatie te laten zien zodat je je niet hoeft te laten testen. Ik vind dat verre van vreemd en een prima manier om de boel weer op te kunnen starten vóórdat iedereen gevaccineerd is.
Ik vind dat (zie mijn post tegen einde van vorige topic) een zwaar zorgwekkende uitspraak en gedachte eigenlijk

https://autoriteitpersoon(...)ersoonsgegevens-6339

Er is núl basis voor en dit gaat zó ver tegen de huidige wetgeving in dat ik denk en ontzettend hoop dat we hier nooit aan gaan beginnen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 11 november 2020 @ 23:36:11 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196196187
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik bedoel in de zin van dat ze je gewoon mogen weigeren straks als je geen negatieve test of bewijs van vaccinatie kan laten zien.

Dat gaat echt wel geregeld worden als men niet snel genoeg aan genoeg vaccinaties kunnen komen. Sommige dingen moeten gewoon z.s.m. weer gaan draaien en als dit de manier zou zijn dan komen daar gewoon regelingen voor. Als je het niet wil tonen wordt je simpelweg niet binnengelaten.

Paar maanden geleden had niemand je geloofd als je had gezegd dat je je contactgegevens moest achterlaten als je naar een restaurant ging en toch gebeurde het. Dit gaat niet anders zijn.
Bij een restaurant is niet voor niets níet verplicht in Nederland, qua registratie

Dit gaat er, om ongelooflijk veel (goede) redenen, niet komen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 23:36:40 #13
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196196191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld. Die kinderen rennen nu ook door elkaar heen.
Dat maakt het voorbeeld niet slecht, de scholen hebben er momenteel (terecht) niets over te zeggen. Als het straks goed gevonden wordt dat een bedrijf als Ticketmaster het doet gaan vele anderen volgen. Of misschien mag Kyran wel niet naar zn werk in ‘t ziekenhuis zolang ie niet gevaccineerd is, maar komt ie niet in aanmerking voor fase 1 want geen risicogroep.

Ik verbaas me er echt over met wat voor gemak dit soort dingen goed gevonden worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196196192
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind dat (zie mijn post tegen einde van vorige topic) een zwaar zorgwekkende uitspraak en gedachte eigenlijk

https://autoriteitpersoon(...)ersoonsgegevens-6339

Er is núl basis voor en dit gaat zó ver tegen de huidige wetgeving in dat ik denk en ontzettend hoop dat we hier nooit aan gaan beginnen
Als je dat niet vrijwillig wil laten zien, laat je toch gewoon een wattenstaaf in je hoofd duwen?
Opgelost. ^O^
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2020 @ 23:36:53 #15
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196196193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oké, we gaan het zien als het iets is wat je negatief raakt terwijl je er geen controle over hebt. Je kids die niet naar school kunnen tot het gezin gevaccineerd is ofzo, want ja, het is wel belangrijk dat de hele school gevaccineerd is, en blijkbaar mag iedere instantie dan zelf bepalen of ze die mensen toestaan. Dat je kinderen dan een jaar school missen, tja, allemaal voor het grotere goed. Ik hoop het niet voor je hoor, maar dit soort vrijheden horen private instanties niet te hebben.

Over die mondkapjes van net, het gaat nog steeds om een niet-medisch mondkapje hè, waar de werking nog steeds discutabel van is. Het zal wellicht iets helpen, maar 1 persoon die geen mondkapje draagt zorgt niet ineens voor overvolle ziekenhuizen, dat is een beetje uit proportie.
Want kinderen mogen nu ook niet naar school of rennen als niet knuffelend en snotterend door elkaar? Geef dan een voorbeeld waar ik iets mee kan.

Ik vind het echt dikke prima om een bewijs van vaccinatie of een negatieve test te laten zien als ik naar een concert wil of naar het buitenland wil. Wel met de kanttekening dat ik z.s.m. van die regelingen af wil als het niet meer nodig is.

Het is gewoon een feit dat men niet iedereen tegelijk kan gaan vaccineren. Ik vind het egoistisch om dan te zeggen "hey als ik niet mag, mogen zij ook niet". Economie moet z.s.m. gaan draaien en als dat met zulke regelingen eerder op gang kan komen ben ik simpelweg voor.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:37:06 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196196194
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De echte lullen zitten in den Haag die ons opzadelen met zulke regels waarvan bewezen is dat het niet helpt en nauwelijks bijdraagt. Ik ondermijn dus met alle liefde zo'n verplichting. Dan ben ik maar een lul.
Juist.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:38:17 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196196204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als je dat niet vrijwillig wil laten zien, laat je toch gewoon een wattenstaaf in je hoofd duwen?
Opgelost. ^O^
Ah een medische test voor je naar een concert gaat

Nope nope, gaat er zeker ook niet komen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196196207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik bedoel in de zin van dat ze je gewoon mogen weigeren straks als je geen negatieve test of bewijs van vaccinatie kan laten zien.

Dat gaat echt wel geregeld worden als men niet snel genoeg aan genoeg vaccinaties kunnen komen. Sommige dingen moeten gewoon z.s.m. weer gaan draaien en als dit de manier zou zijn dan komen daar gewoon regelingen voor. Als je het niet wil tonen wordt je simpelweg niet binnengelaten.

Paar maanden geleden had niemand je geloofd als je had gezegd dat je je contactgegevens moest achterlaten als je naar een restaurant ging en toch gebeurde het. Dit gaat niet anders zijn.
Wie is ticketmaster?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2020 @ 23:38:49 #19
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196196212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als je dat niet vrijwillig wil laten zien, laat je toch gewoon een wattenstaaf in je hoofd duwen?
Opgelost. ^O^
Dit dus. In het artikeltje staat zelfs dat een negatieve test ook tot de mogelijkheden behoort. Je kan of vrijwillig een bewijs laten zien of je doet een test.

Ik snap niet hoe men dit anders wil gaan doen. Allemaal aan de huidige set van maatregelen vast blijven houden totdat wij 20 miljoen vaccins hebben?
pi_196196219
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah een medische test voor je naar een concert gaat

Nope nope, gaat er zeker ook niet komen
Ook totaal overbodig om na voldoende groepsimmuniteit corona nog zo'n voorkeurspositie te geven.
I'll give you something to do
pi_196196220
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah een medische test voor je naar een concert gaat

Nope nope, gaat er zeker ook niet komen
Ik zie echt het probleem niet hoor om die relatief korte periode te overbruggen. Als je dat er niet voor over hebt, dan sla je de eerste toch over? :?
  woensdag 11 november 2020 @ 23:40:12 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196196222
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit dus. In het artikeltje staat zelfs dat een negatieve test ook tot de mogelijkheden behoort. Je kan of vrijwillig een bewijs laten zien of je doet een test.

Ik snap niet hoe men dit anders wil gaan doen. Allemaal aan de huidige set van maatregelen vast blijven houden totdat wij 20 miljoen vaccins hebben?
Geen idee

Maar niet met vaccinatiebewijzen of een medisch diagnostische test voorafgaand aan whatever ondernemen

Volstrekt onacceptabel dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2020 @ 23:40:19 #23
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196196224
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah een medische test voor je naar een concert gaat

Nope nope, gaat er zeker ook niet komen
Dan kunnen er dus geen grote festivals/concerten meer komen totdat er genoeg gevaccineerd is en dat vind ik persoonlijk echt weer onzin.
pi_196196226
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit dus. In het artikeltje staat zelfs dat een negatieve test ook tot de mogelijkheden behoort. Je kan of vrijwillig een bewijs laten zien of je doet een test.

Ik snap niet hoe men dit anders wil gaan doen. Allemaal aan de huidige set van maatregelen vast blijven houden totdat wij 20 miljoen vaccins hebben?
Wat zou je er van zeggen als we gewoon de rechten en plichten in alle logische zin bij de overheid wegleggen en niet in handen geven van obscure organisaties als ticketmaster? De overheid bepaald dan wel wanneer mensen ergens naartoe kunnen op basis van de cijfers die we nu ook hanteren.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2020 @ 23:41:06 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196196228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:39 schreef galantis het volgende:

[..]

Ook totaal overbodig om na voldoende groepsimmuniteit corona nog zo'n voorkeurspositie te geven.
Het gaat om de periode tussen NU en voldoende groepsimmuniteit.

Nadat er voldoende groepsimmuniteit is ontstaan zijn dit soort regels onzin. Daar ben ik het mee eens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')