abonnement Unibet Coolblue
pi_196195956
Als ze dan zo nodig een mondkapjesplicht in willen voeren zou het wel zo sjiek zijn er een bepaald dreigingsniveau/besmettingsgraad aan te hangen wanneer ze verplicht zijn en wanneer niet, anders zit je tot in de eeuwigheid met die dingen opgescheept.

In de routekaart die inmiddels weer door de papierversnipperaar gehaald is stonden ze echter bij alle niveau’s...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196195960
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:59 schreef Twinkle20 het volgende:
No way dat ik daar aan mee ga werken. Dan maar geen concert of festival of weet ik wat.
Nou ja, ik zou dat vaccin toch wel nemen hoor, en ben 30. Als het moet idd, want ik ben dat gezeik over afstand houden en lockdowns nu al strontzat.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196195965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Helemaal prima toch.

Diegenen die willen kunnen dan relatief snel weer naar een concert of festival. Economie komt dan in ieder geval al op gang door diegenen die gevaccineerd zijn.

De rest die tegen vaccins zijn moeten wachten totdat er genoeg mensen gevacinneerd zijn om groepsimmuniteit te creëren en kunnen daarna ook meedoen, zonder dat ze verplicht gevaccineerd worden.

Win win.
Daar zou ik okay mee zijn.

En anders ... tegen de tijd dat het weer mag .. geef ik wel een prive concertje in mijn eigen tuin *O*
pi_196195976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat gaat niet op als je wel gevaccineerd wil worden, maar vanwege beperkte beschikbaarheid en politieke handjeklap nog een tijd moet wachten.
Dan moet er geen lange tijd tussen zitten dat kwetsbaren en niet-kwetsbaren gevaccineerd worden. Want al die concerten e.d. zijn er niet voor de 85+ers.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196195979
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:11 schreef _serial_ het volgende:
Als ze dan zo nodig een mondkapjesplicht in willen voeren zou het wel zo sjiek zijn er een bepaald dreigingsniveau/besmettingsgraad aan te hangen wanneer ze verplicht zijn en wanneer niet, anders zit je tot in de eeuwigheid met die dingen opgescheept.

In de routekaart die inmiddels weer door de papierversnipperaar gehaald is stonden ze echter bij alle niveau’s...
Ik zou veel liever in de eerste plaats een wetenschappelijk bewijs aangevoerd zien worden dat ze daadwerkelijk iets bijdragen. Blijf dat toch echt een vreemde situatie vinden dat we die kapjes dragen want “alle beetjes kunnen helpen en ik heb er geen last van”.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:15:03 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196195987
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:13 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dan moet er geen lange tijd tussen zitten dat kwetsbaren en niet-kwetsbaren gevaccineerd worden. Want al die concerten e.d. zijn er niet voor de 85+ers.
De voorlopige vooruitzichten zijn dat er een paar honderdduizend man per maand gevaccineerd kunnen worden. Dus je bent niet binnen een jaar klaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196195994
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:05 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Als je dat doet over de rug van mensen die deze uitzonderingspositie nodig hebben, dan ben je gewoon een lul.

Hetzelfde als dat je fingeert dat je rolstoelafhankelijk bent en dus een invalidenparkeerkaart nodig hebt in hartje Amsterdam, en zo er minder parkeerplekken over zijn voor invaliden. Je ondermijnt met jouw fraude het systeem en anderen zijn er de dupe van :r.
Ik vind moreel dat gezien wel even heel wat graadjes erger dan een A4tje thuis uitprinten met daarop een boodschap van het rivm.

Met jouw genoemde actie benadeel je een bepaalde groep mensen die dat hard nodig hebben, ontzettend. Dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen en ook nooit doen.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:15:45 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196195998
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:11 schreef _serial_ het volgende:
Als ze dan zo nodig een mondkapjesplicht in willen voeren zou het wel zo sjiek zijn er een bepaald dreigingsniveau/besmettingsgraad aan te hangen wanneer ze verplicht zijn en wanneer niet, anders zit je tot in de eeuwigheid met die dingen opgescheept.

In de routekaart die inmiddels weer door de papierversnipperaar gehaald is stonden ze echter bij alle niveau’s...
Ja nu ineens wel.

Gek dat ze van half maart tot begin oktober kennelijk niet nodig waren maar nu ineens de oplossing zijn voor al onze problemen.
pi_196196003
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De voorlopige vooruitzichten zijn dat er een paar honderdduizend man per maand gevaccineerd kunnen worden. Dus je bent niet binnen een jaar klaar.
Dan is het dus niet in het belang van de evenementensector om die kwetsbaren voor te laten gaan, eerder juist de jongeren.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2020 @ 23:16:27 #285
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196196006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:12 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Daar zou ik okay mee zijn.

En anders ... tegen de tijd dat het weer mag .. geef ik wel een prive concertje in mijn eigen tuin *O*
^O^

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben VOOR vaccinatie, maar TEGEN verplicht vaccinatie.

Al moeten mensen die geen vaccinatie willen ook heel goed begrijpen dat bepaalde maatregelen langer gaan gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn. Er moet dan wel goed gekeken worden wanneer die set met maatregelen niet meer nodig zijn. Als er genoeg groepsimmuniteit is ontstaan, zodat de ziekenhuizen niet meer (over) belast kunnen worden moeten de regels komen te vervallen.

Uiteindelijk zal COVID-19 dan hopelijk een simpele seizoensvirusje worden waar ons immuunsysteem niet al teveel moeite mee zal hebben.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:17:38 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196196022
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je artikel leest zie je ook dat negatief testen een optie is bijvoorbeeld. Dat er niet genoeg vaccins gaan zijn voor iedereen is een feit. Het gaat even duren en ja er zal wat verdeeldheid ontstaan, zoals wij gisteren ook besproken hebben.
De reden dát het onterecht is, is omdat er nu hele hordes mensen weinig kunnen of mogen om de zwakkeren in de samenleving te beschermen, terwijl ze zelf niets te vrezen hebben. Zo gauw we in staat zijn om die zwakkeren te beschermen, dan kan het dus ook wel klaar zijn met die solidariteit.

En nu is Ticketmaster een commercieel bedrijf, dus die kunnen hun eigen regels stellen. Maar Hugo hint ook al op het invoeren van segregatie, en ik hoop dat jij ook wel snapt dat het een ongewenste situatie is dat de regering 1. kan bepalen dat niet-gevaccineerden minder rechten hebben en 2. ook wie er dan wel en niet gevaccineerd wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196196023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

^O^

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben VOOR vaccinatie, maar TEGEN verplicht vaccinatie.

Al moeten mensen die geen vaccinatie willen ook heel goed begrijpen dat bepaalde maatregelen langer gaan gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn. Er moet dan wel goed gekeken worden wanneer die set met maatregelen niet meer nodig zijn. Als er genoeg groepsimmuniteit is ontstaan, zodat de ziekenhuizen niet meer (over) belast kunnen worden moeten de regels komen te vervallen.

Uiteindelijk zal COVID-19 dan hopelijk een simpele seizoensvirusje worden waar ons immuunsysteem niet al teveel moeite mee zal hebben.
Daar kan ik mij helemaal in vinden :Y ^O^
pi_196196030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:05 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Als je dat doet over de rug van mensen die deze uitzonderingspositie nodig hebben, dan ben je gewoon een lul.

Hetzelfde als dat je fingeert dat je rolstoelafhankelijk bent en dus een invalidenparkeerkaart nodig hebt in hartje Amsterdam, en zo er minder parkeerplekken over zijn voor invaliden. Je ondermijnt met jouw fraude het systeem en anderen zijn er de dupe van :r.
Volledig eens.

Echt niveautje dit hoor! ^O^
Principes hebben en je vervolgens achter chronische aandoeningen verschuilen om aan je principes te kunnen voldoen! Echt, hoe diep kun je zinken?! :')
Komt die beperking hebben misschien toch wel dichtbij! _O-
pi_196196066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Volledig eens.

Echt niveautje dit hoor! ^O^
Principes hebben en je vervolgens achter chronische aandoeningen verschuilen om aan je principes te kunnen voldoen! Echt, hoe diep kun je zinken?! :')
Komt die beperking hebben misschien toch wel dichtbij! _O-
Die vergelijking raakt gewoon kant nog wal. Jij hebt er geen last van als ik geen mondkapje draag, laat mij in mijn waarde. Als ik je parkeerplek inpik dan heb je er wel last van.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196196080
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De reden dát het onterecht is, is omdat er nu hele hordes mensen weinig kunnen of mogen om de zwakkeren in de samenleving te beschermen, terwijl ze zelf niets te vrezen hebben. Zo gauw we in staat zijn om die zwakkeren te beschermen, dan kan het dus ook wel klaar zijn met die solidariteit.

En nu is Ticketmaster een commercieel bedrijf, dus die kunnen hun eigen regels stellen. Maar Hugo hint ook al op het invoeren van segregatie, en ik hoop dat jij ook wel snapt dat het een ongewenste situatie is dat de regering 1. kan bepalen dat niet-gevaccineerden minder rechten hebben en 2. ook wie er dan wel en niet gevaccineerd wordt.
Kom op, jij snapt toch ook wel dat je 1 en 2 niet aan elkaar kan koppelen?
Dat als er voldoende mensen gevaccineerd zijn om groepsimmuniteit te hebben, iedereen weer zijn gang kan gaan? Ben je werkelijk bang om levenslang niet je gang te kunnen gaan omdat je niet aangewezen wordt om gevaccineerd te worden?
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 23:23:34 #291
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196196081
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

En als ik dan zeg dat men na 8 maanden de situatie nog steeds niet geaccepteerd heeft ben ik de grote paniek zaaiende boeman _O-, want "zo makkelijk is het niet".

Dezelfde users gillen wel vaak om perspectief dit, perspectief dat. Nou, hier is je perspectief .... maar dan is het nog niet goed, want het is niet precies wat je wil horen.
Sorry hoor, maar wat een vervelende manier van posten is dit. Elke discussie is gelijk doodgeslagen door een eventueel andere visie zo te ridiculiseren.

Als er een beperkte hoeveelheid vaccins beschikbaar is en jij zit niet bij de eerste groep, reageer je dan ook zo? Wanneer je buurman die gevaccineerd is omdat ie 70 is en een hartaandoening heeft wel naar lowlands mag en jij omdat je nog niet gevaccineerd bent nog niet.

Private organisaties die beperkingen gaan verzinnen op iets dat ze geen moer aan gaat (of je wel of niet gevaccineerd bent). Mag je dan volgend jaar ook niet stemmen als je niet gevaccineerd bent? Of misschien mogen je kinderen wel niet naar school zolang het hele gezin niet gevaccineerd is.

Ticketmaster heeft hier gewoon helemaal niets over te zeggen. Je bent niet verplicht ze te vertellen of je gevaccineerd bent, en volgens mij mogen ze het niet eens vragen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196196100
Vaccinatieplicht is gewoon een mooi woord voor gedwongen een spuit in je arm. Hoop toch niet dat een weldenkend mens daar ooit voor kan zijn.
pi_196196101
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die vergelijking raakt gewoon kant nog wal. Jij hebt er geen last van als ik geen mondkapje draag, laat mij in mijn waarde. Als ik je parkeerplek inpik dan heb je er wel last van.
Als jij in mijn richting staat te hoesten op 1,5 meter heb ik daar mogelijk wel last van.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2020 @ 23:25:50 #294
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196196106
Ben benieuwd hoeveel van die 50 miljoen vaccins van Pfizer naar Europa gaan, want dat is wat Pfizer verwacht te kunnen produceren in 2020.

In 2021 willen ze 1.3 miljard vaccins produceren. Dat houdt dus in dat ze per maand ruim 100 miljoen vaccins kunnen produceren.

Nederland kan in totaal 11.7 miljoen van krijgen en dus 5.85 miljoen mensen vaccineren. Dat is dan 34% van de bevolking en nog te weinig voor groepsimmuniteit.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:26:06 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196196108
quote:
Godverdomme het is toch niet te geloven hè :') _O-
En vervolgens zitten onze kamerleden uren lang met 15 man in een kippenhok te debatteren zonder niet-werkend mondkapje :')
  woensdag 11 november 2020 @ 23:26:42 #296
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196196113
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:23 schreef chratnox het volgende:
Sorry hoor, maar wat een vervelende manier van posten is dit. Elke discussie is gelijk doodgeslagen door een eventueel andere visie zo te ridiculiseren.
En dit.

Ik ga naar bed, succes verder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196196114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als jij in mijn richting staat te hoesten op 1,5 meter heb ik daar mogelijk wel last van.
Alleen hoest ik niet in een winkel :').
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 november 2020 @ 23:27:06 #298
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196196116
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 23:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Die vergelijking raakt gewoon kant nog wal. Jij hebt er geen last van als ik geen mondkapje draag, laat mij in mijn waarde. Als ik je parkeerplek inpik dan heb je er wel last van.
Pardon? Ik heb geen last van als jij geen mondkapje draagt? Als jij geen mondkapje draagt en zorgt voor meer besmettingen raken de ziekenhuizen (over) belast en kan ik of een geliefde misschien geen reguliere zorg krijgen.

Lekker blijven goedpraten voor jezelf. Als je het vaak genoeg herhaalt geloof je er blijkbaar zelf in ieder geval wel in.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:27:59 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196196123
Ik mag toch hopen dat er heel heel stevig tegengas gegeven wordt richting/door politiek Den Haag over meer rechten als je gevaccineerd bent.

Want dat is echt onacceptabel op alle vlakken.

Geen verplichting tot vaccineren behoort te zijn dat je exact dezelfde rechten hebt, of je nu wél of niet het vaccin neemt.
Verschillende rechten betekent dat vrijwilligheid niet volledig vrij is.

Bizar dat er nog zo weinig ophef over is. En het contrast ook met de corona app, waar iedereen over viel qua privacy. Dit gaat zóveel verder dan dat :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 11 november 2020 @ 23:28:00 #300
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196196124
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op zich heel goed, maar ik verafschuw nu al de mensen die misbruik gaan maken van deze opening. (mensen die onterecht beweren dat ze een longaandoening hebben oid). Dit is al gebeurd door volgens mij Willem Engel. En heb nog wel een paar varianten voorbij zien komen van mensen die dat fingeerden om zo zonder mondkapje in de trein te kunnen reizen. Daarmee verpesten ze het dan weer voor degenen die er wel echt bij gebaat zijn.
Niemand heeft baat bij schijnveiligheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')