abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196182050
quote:
Daar gaat het verdienmodel van de vloggers

Populaire vloggers mogen in hun video's binnenkort geen producten meer aanprijzen in ruil voor geld.

De nieuwe regels, gebaseerd op de per 1 november gewijzigde Mediawet, leggen een bom onder het verdienmodel van veel bekende vloggers, die soms honderdduizenden kijkers trekken. Dat meldt het FD. De 'hobbyvlogger' blijft waarschijnlijk buiten schot.

Grote bedrijven betalen makers van online videoblogs tienduizenden euro's voor een ’enthousiaste vermelding’. De betalingen zijn veruit hun belangrijkste inkomstenbron. Maar de nieuwe regels schrijven voor dat vloggers hun kijkers niet meer mogen aansporen om iets te kopen en een product geen 'overmatige aandacht' mogen geven.

Voor de bekende vlogger Enzo Knol betekent dit bijvoorbeeld dat hij zich nog wel mag laten betalen om vissticks van Iglo te eten, maar niet drie keer mag zeggen hoe lekker hij ze vindt. Terwijl juist de aanbeveling de grote kracht is van zogenoemde influencermarketing. Vloggers hebben veel invloed op koopgedrag, bleek uit een enquête in opdracht van overheidsplatform Wijzer in Geldzaken. De helft van de kinderen koopt weleens iets uit een vlog.

Vloggers moeten straks ook ’toezichtskosten’ gaan betalen aan instanties die hen gaan ’keuren’. 220 euro per jaar aan het Commissariaat voor de Media en 400 euro aan Kijkwijzer. Verder moeten ze een scheiding maken tussen redactie en commercie. Dat moet worden omschreven in een ’statuut’.

https://www.telegraaf.nl/(...)odel-van-de-vloggers
Veel van die vloggers mogen van mij verdwijnen. Hier heb ik geen enkele pijn van, maar wat een betutteling weer. Lineaire tv is bij bepaalde doelgroepen dood en nu wil men het alternatief een slag toebrengen.

Vroeger had je al de idioten situatie dat RTL vanuit Luxemburg uitzond om onder de regels uit te komen. Als je nu door de juiste hoepels springt en het het goed verpakt, dan mag alles. Kijk je VI verschijnen ze in beeld met hun nieuwe VI-mondkapje, daarna even aan René vragen wat hij van de nieuwe VI-badjas vindt, uitgebreid stilstaan bij de uitslagen van de Toto, later in de uitzending de Toto nog even invullen, even een boek van Johan omhoog houden, vertellen hoe goed de vrienden van Fox zijn en nog even naar het Bavaria zó moment. Ik ken iemand die heeft duizenden euro's betaald, dan kom je op SBS6, Nederland van Boven of zo, een super positieve "documentaire" van enkele minuten maken en op zondagmiddag hebben ze een uur vol reportages over interessante ondernemers die allemaal in de buidel hebben getast.

Maar deze sector die geen drugs ofzo aanprijst, maar fucking vissticks moet de nek worden omgedraaid. Worden zo ook net als de nertsenhouders gecompenseerd?

Hoe dan ook. Ik begrijp dat het Europees is geregeld, dus uitwijken naar België heeft geen zin. Maar als ik Enzo was dan wist ik het wel. Ik vestigde mij lekker op Aruba. Lekker content maken voor de jeugd daar. En dat er toevallig Nederlandse jeugd meekijkt, kan ik ook niks aan doen.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:00:03 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196182096
Geldt dit alleen voor vlogs of ook blogposts of posts op Instagram? En wat gebeurt er als ze het toch doen?
KuikenGuppy
pi_196182112
Mogen de sneeuwpareltjes in kwestie nog wel van alles gratis ontvangen in ruil voor hun 'invloed' ?
pi_196182129
Slecht nieuws voor het marketingmodel van De Admiraal :{
pi_196182188
De voorbeelden die jij noemt zijn allemaal overduidelijk reclame. Wat hier wordt aangepakt is sluikreclame, en dan ook nog eens gericht op kinderen, die meer moeite hebben om reclame en echt van elkaar te onderscheiden.
Sowieso is het bizar dat die populaire youtubers zoveel verdienen dat ze villa’s en Lamborghini’s kunnen kopen, terwijl hun publiek uit jonge kinderen bestaat. Kleine kinderen zijn commercieel blijkbaar enorm interessant en ik betwijfel of deze nieuwe regel effect heeft. Ze vinden vast wel een andere manier om reclame te maken, of voegen heel klein de tekst ‘productplaatsing’ toe.
pi_196182206
Gewoon drie keer zeggen dat je in Engeland, Zwitserland of Noorwegen zit. Opgelost!
pi_196182214
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:09 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Sowieso is het bizar dat die populaire youtubers zoveel verdienen dat ze villa’s en Lamborghini’s kunnen kopen, terwijl hun publiek uit jonge kinderen bestaat.
Hoezo eigenlijk? Ze moeten er vrij hard voor werken ook hoor. Kan er nou niet echt om wakker liggen dat een Enzo Knol in een dure auto rondrijd. Wat is daar exact bizar aan?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 11 november 2020 @ 09:14:01 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196182232
Het ontgaat me even welk probleem hier nu mee opgelost wordt
pi_196182248
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoezo eigenlijk? Ze moeten er vrij hard voor werken ook hoor. Kan er nou niet echt om wakker liggen dat een Enzo Knol in een dure auto rondrijd. Wat is daar exact bizar aan?
Ik geloof best dat het hard werken is, maar vind het bizar dat kleine kinderen commercieel gezien zoveel waarde hebben.
pi_196182278
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:14 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is zo dat de regels m.b.t. sluikreclame nu worden gelijkgetrokken voor tv en YouTube.
pi_196182292
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij geen flauw idee wat hard werken is.

Verder is het fijn voor de dames en heren dat ze veel verdienen, moeten ze helemaal zelf weten. Maar ergens is het wel vreemd dat een Enzo Knol zoveel verdient. Als hij vanmiddag tegen een boom rijdt en nooit meer kan vloggen omdat hij dood is dan lijdt niemand daar schade door, de hele wereld draait gewoon door zonder dat iemand er iets van merkt. Op zijn nabestaanden na. Dus ja, het is wel vreemd dat iemand die feitelijk zo onbelangrijk is voor de maatschappij zoveel verdient en een verpleegster slechts een fractie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196182314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als hij vanmiddag tegen een boom rijdt en nooit meer kan vloggen omdat hij dood is dan lijdt niemand daar schade door, de hele wereld draait gewoon door zonder dat iemand er iets van merkt. Op zijn nabestaanden na.
Daarin zijn vloggers niet uniek.
pi_196182353
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:15 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Ik geloof best dat het hard werken is, maar vind het bizar dat kleine kinderen commercieel gezien zoveel waarde hebben.
Er zijn zat merken waarvan kinderen de belangrijkste afzetgroep is. Vissticks van Iglo bijv.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Moet er niet aan denken om zoveel uren als die gasten te maken eigenlijk.

quote:

[..]

Verder is het fijn voor de dames en heren dat ze veel verdienen, moeten ze helemaal zelf weten. Maar ergens is het wel vreemd dat een Enzo Knol zoveel verdient. Als hij vanmiddag tegen een boom rijdt en nooit meer kan vloggen omdat hij dood is dan lijdt niemand daar schade door, de hele wereld draait gewoon door zonder dat iemand er iets van merkt. Op zijn nabestaanden na. Dus ja, het is wel vreemd dat iemand die feitelijk zo onbelangrijk is voor de maatschappij zoveel verdient en een verpleegster slechts een fractie.
Je bent onbekend met het kapitalistische systeem? Beetje onzinnig om het zo te benaderen, dit kun je van vrijwel elk beroep zeggen dat meer dan een verpleegster verdient (en dat zijn er nogal wat).
Beetje simplistisch lol.

Volgens mij komt het allemaal neer op een beetje jaloezie. Trek je er niks van aan joh.
pi_196182406
Mmm ja, hoezeer ik ook een afkeer heb van veel vloggers lijkt dit me wel weer met een kanon op een mug schieten. Logischer is het dan sluikreclame gericht op kinderen te verbieden, als dat als een probleem wordt beschouwd.

quote:
Vloggers moeten straks ook ’toezichtskosten’ gaan betalen aan instanties die hen gaan ’keuren’. 220 euro per jaar aan het Commissariaat voor de Media en 400 euro aan Kijkwijzer. Verder moeten ze een scheiding maken tussen redactie en commercie. Dat moet worden omschreven in een ’statuut’.
Dit klinkt weer ontzettend wollig. Keurmerkje, vodje opstellen, blabla.
pi_196182448
Goed zo, mogen al die influencertjes lekker een echte baan zoeken. Waardeloze figuren.

Reclame gericht op kinderen zouden ze uberhaupt volledig moeten verbieden, overal. Wacht maar lekker tot ze volwassen zijn en een enigszins ontwikkeld kritisch denkvermogen hebben ontwikkeld voordat je ze indoctrineert met je troep-boodschap.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:33:53 #16
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_196182472
quote:

[..]

Ik ben geen vlogger fan maar wat is dit een domme post zeg. Wie denk je dat er meer gemist zou worden wanneer hij dood is, jij of hij?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_196182496
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:20 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Daarin zijn vloggers niet uniek.
Nee, maar dat is natuurlijk geen reden om het niet te bekritiseren.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 11 november 2020 @ 09:38:30 #18
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_196182528
Overigens duiken jullie nu op Enzo met zijn kinderpubliek maar er zijn net zo goed mensen met een volwassen publiek die hierdoor ook geraakt worden toch? Even vloggers doortrekken naar vrijwel elke Youtuber, want ik zie de overheid geen onderscheid maken hierin.

Geldklopperij en betutteling, ze doen waar ze goed in zijn zeg maar.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_196182554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er zijn zat merken waarvan kinderen de belangrijkste afzetgroep is. Vissticks van Iglo bijv.
[..]

Moet er niet aan denken om zoveel uren als die gasten te maken eigenlijk.
ik denk dat je dat nogal overschat. Ik denk dat de gemiddelde vlogger de 40 uur niet haalt.
quote:
Je bent onbekend met het kapitalistische systeem? Beetje onzinnig om het zo te benaderen, dit kun je van vrijwel elk beroep zeggen dat meer dan een verpleegster verdient (en dat zijn er nogal wat).
Beetje simplistisch lol.
ja, daar bben ik bekend mee. In dat systeem werk ik namelijk. Ben het niet met je eens, van veel beroepen is prima te verdedigen dat ze meer verdienen dan een verpleegster, vlogger zit daar wat mij betreft niet tussen.
quote:
Volgens mij komt het allemaal neer op een beetje jaloezie. Trek je er niks van aan joh.
nee hoor. Zoals ik mijn post begon vind ik het fijn voor ze.
pi_196182567
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:38 schreef Catkiller het volgende:
Overigens duiken jullie nu op Enzo met zijn kinderpubliek maar er zijn net zo goed mensen met een volwassen publiek die hierdoor ook geraakt worden toch? Even vloggers doortrekken naar vrijwel elke Youtuber, want ik zie de overheid geen onderscheid maken hierin.

Geldklopperij en betutteling, ze doen waar ze goed in zijn zeg maar.
quote:
De 'hobbyvlogger' blijft waarschijnlijk buiten schot
Zou natuurlijk ook wel heel buitenproportieel zijn als een youtuber als Braddie honderden euro's per jaar kwijt is aan allerlei instanties als hij een paar euro verdient aan het aanprijzen van een of ander muziekdinges of de kapsalon van De Admiraal.
pi_196182568
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:33 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ik ben geen vlogger fan maar wat is dit een domme post zeg. Wie denk je dat er meer gemist zou worden wanneer hij dood is, jij of hij?
Onder 14 jarige bakvissen zal hij ongetwijfeld meer gemist worden. Ik denk dat voor de maatschappij als geheel mijn dood meer impact heeft dan de dood van Enzo Knol.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:41:20 #22
104963 ETA
European Travel Author
pi_196182572
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:31 schreef Farenji het volgende:
Goed zo, mogen al die influencertjes lekker een echte baan zoeken. Waardeloze figuren.

Reclame gericht op kinderen zouden ze uberhaupt volledig moeten verbieden, overal. Wacht maar lekker tot ze volwassen zijn en een enigszins ontwikkeld kritisch denkvermogen hebben ontwikkeld voordat je ze indoctrineert met je troep-boodschap.
Het zijn entertainers, en voor entertainment zorgen is gewoon werk. Dat jij het niet weet te waarderen, staat daar los van.

En ja, kindersluikreclame moet zwaar verboden worden. Bij elk gesponsorde stukje gericht op volwassen gewoon duidelijk aangeven dat het reclame is.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 09:45:39 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196182626
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:41 schreef ETA het volgende:

[..]

Het zijn entertainers, en voor entertainment zorgen is gewoon werk. Dat jij het niet weet te waarderen, staat daar los van.

Dit. Dat is gewoon 'ik moet gewoon werken voor mijn geld en jij maakt een paar video's en verdient veel en veel meer en daar kan ik niet zo goed mee omgaan'.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 11 november 2020 @ 09:47:04 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196182648
quote:

[..]

Met die gedachte verdient dus ook iedere artiest teveel?

Ik bedoel wanneer You van t Hek of Marco Borsato omvalt dan draait de wereld ook gewoon door.
pi_196182658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met die gedachte verdient dus ook iedere artiest teveel?

Ik bedoel wanneer You van t Hek of Marco Borsato omvalt dan draait de wereld ook gewoon door.
Dat artiesten vaak overbetaald worden lijkt me geen nieuws.
pi_196182667
quote:

[..]

:')
  woensdag 11 november 2020 @ 09:48:47 #27
104963 ETA
European Travel Author
pi_196182669
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

1% wordt misschien "overbetaald", de overige 99% absoluut niet.... beetje vreemd wereldbeeld.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_196182672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
14 jarige bakvissen
:')
pi_196182747
Mooi zo, dat werd tijd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196182748
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:14 schreef Hexagon het volgende:
Overbevissing, keihard in de wielen rijden dat Iglo.
pi_196182749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:48 schreef ETA het volgende:

[..]

1% wordt misschien "overbetaald", de overige 99% absoluut niet.... beetje vreemd wereldbeeld.
Datzelfde geldt voor vloggers. Maar je bevestigd dus dat figuren als Borsato en Van 't Hek (en dus ook Enzo Knol) worden overbetaald?
pi_196182756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik denk dat je dat nogal overschat. Ik denk dat de gemiddelde vlogger de 40 uur niet haalt.
De gemiddelde vlogger verdient ook niet enorm veel ofzo.
pi_196182775
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Overbevissing, keihard in de wielen rijden dat Iglo.
Ik moet zeggen dat Kapitein Iglo wel met zijn tijd meegaat. In de reclames van vroeger was hij een dubieuze oude man die kinderen liet werken op zijn schip, nu is het gewoon een opa due een stukje gaat varen met zijn kleinkinderen.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:59:31 #34
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_196182790
Geldt dit ook voor berichten op fok? Daar gaat mijn inkomstenbron...

Ga maar even een Glenfiddich Single Malt nemen om dit te verwerken. Erg lekkere whiskey.
pi_196182793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]
Er komt natuurlijk wel meer bij kijken dan alleen uren maken. Het is ook een groot deel van je privacy opgeven en elke dag weer vrolijk en enthousiast doen, ook al heb je een enorme kutdag.
pi_196182799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:41 schreef ETA het volgende:

[..]

Entertainen is prima, maar doe dat dan lekker zonder de hoer te spelen voor grote bedrijven, en daarmee de geesten van je volgertjes te vergifitigen.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:00:10 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196182801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

Zou natuurlijk ook wel heel buitenproportieel zijn als een youtuber als Braddie honderden euro's per jaar kwijt is aan allerlei instanties als hij een paar euro verdient aan het aanprijzen van een of ander muziekdinges of de kapsalon van De Admiraal.
Ach meer dan 450 euro zal het niet zijn
pi_196182803
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:59 schreef damsco het volgende:
Geldt dit ook voor berichten op fok? Daar gaat mijn inkomstenbron...

Ga maar even een Glenfiddich Single Malt nemen om dit te verwerken. Erg lekkere whiskey.
Sterke post. Maar niet zo sterk als Tonzon radiatorfolie.
pi_196182816
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De gemiddelde vlogger verdient ook niet enorm veel ofzo.
Nee, prima toch?
pi_196182821
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:59 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Er komt natuurlijk wel meer bij kijken dan alleen uren maken. Het is ook een groot deel van je privacy opgeven en elke dag weer vrolijk en enthousiast doen, ook al heb je een enorme kutdag.
Ja daar kiest men toch zelf voor?
pi_196182822
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:00 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Sterke post. Maar niet zo sterk als Tonzon radiatorfolie.
Dit bericht werd geliked vanaf een Galaxy Z Fold2 5G.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:03:08 #42
104963 ETA
European Travel Author
pi_196182833
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Datzelfde geldt voor vloggers. Maar je bevestigd dus dat figuren als Borsato en Van 't Hek (en dus ook Enzo Knol) worden overbetaald?
Nee, ik schrijf toch "misschien" en "overbetaald" tussen haakjes? Ik reageer alleen op het punt "vaak overbetaald" worden. Dat is in geen enkel gevaar waar.

Of een klein deel overbetaald wordt, is een andere discussie. Wat is een niet-overbetaalde beloning? Gaat het om het resultaat of om de ingestoken uren? Ik zou zeggen resultaat, we maken immers deze onderscheid altijd al. Een chirurg heeft een hoger uurloon dan de schoonmaker, ook al werken ze evenveel. Echter het werk van de chirurg wordt gezien als meer waardevol (in de breedste zin).

Zo ook entertainment. Als ik 100.000 man voor 10 minuten kan vermaken, wat mag dat opleveren? Als ik met hetzelfde aantal uren 1.000.000 kan entertainen voor 30 minuten, dus beter werk aflever, mag ik dan meer verdienen?
Mijn reisfotos!
  woensdag 11 november 2020 @ 10:05:21 #43
104963 ETA
European Travel Author
pi_196182847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:00 schreef Farenji het volgende:

[..]

Entertainen is prima, maar doe dat dan lekker zonder de hoer te spelen voor grote bedrijven, en daarmee de geesten van je volgertjes te vergifitigen.
Er is niks mis mee met reclame maken, daar draait de hele TV en Youtube industrie op. Alleen moet duidelijk zijn wat reclame is en wat niet. Dus daarmee is het goed dat er regels komen, dit geeft ook het volwassen worden aan van de Youtube entertainment industrie.
Mijn reisfotos!
pi_196182849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja daar kiest men toch zelf voor?
Je draait het weer eens lekker om lol.
Ze kiezen daarmee ook voor een beter inkomen dan jij klaarblijkelijk hebt. Dus accepteer dat dan ipv over 'als ze morgen doodzijn boeit dat niemand en daarom verdienen ze teveel boehoehoe'.

Anyway, ik ga weer aan de slag, mijn Jura D6 Piano Black sputtert er weer een lekker lungootje uit. Cheerio
pi_196182877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:05 schreef ETA het volgende:

[..]

Er is niks mis mee met reclame maken, daar draait de hele TV en Youtube industrie op. Alleen moet duidelijk zijn wat reclame is en wat niet. Dus daarmee is het goed dat er regels komen, dit geeft ook het volwassen worden aan van de Youtube entertainment industrie.
Op zich is reclame maken gewoon legaal inderdaad, maar loop dat niet te verkopen als "entertainment". Dat is het niet, en daarmee spuug je de echte entertainers in het gezicht.
pi_196182885
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:03 schreef ETA het volgende:

[..]

Nee, ik schrijf toch "misschien" en "overbetaald" tussen haakjes? Ik reageer alleen op het punt "vaak overbetaald" worden. Dat is in geen enkel gevaar waar.

Of een klein deel overbetaald wordt, is een andere discussie. Wat is een niet-overbetaalde beloning? Gaat het om het resultaat of om de ingestoken uren? Ik zou zeggen resultaat, we maken immers deze onderscheid altijd al. Een chirurg heeft een hoger uurloon dan de schoonmaker, ook al werken ze evenveel. Echter het werk van de chirurg wordt gezien als meer waardevol (in de breedste zin).

Zo ook entertainment. Als ik 100.000 man voor 10 minuten kan vermaken, wat mag dat opleveren? Als ik met hetzelfde aantal uren 1.000.000 kan entertainen voor 30 minuten, dus beter werk aflever, mag ik dan meer verdienen?
Ik zou zeggen resultaat en verantwoordelijkheid. En een vlogger heeft 0 verantwoordelijkheid, beetje onzinnig dus dat hij meer verdient dan een piloot of neurochirurg.
pi_196182886
Voegen ze iets toe aan de maatschappij dit soort vloggers?
pi_196182896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je draait het weer eens lekker om lol.
Ze kiezen daarmee ook voor een beter inkomen dan jij klaarblijkelijk hebt. Dus accepteer dat dan ipv over 'als ze morgen doodzijn boeit dat niemand en daarom verdienen ze teveel boehoehoe'.

Anyway, ik ga weer aan de slag, mijn Jura D6 Piano Black sputtert er weer een lekker lungootje uit. Cheerio
Je hebt geen flauw idee wat ik verdien een volgens mij verdienen de meeste vloggers nog niet eens minimumloon.
pi_196182929
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:09 schreef Zensa het volgende:
Voegen ze iets toe aan de maatschappij dit soort vloggers?
Het is afhankelijk van het aantal volgers. Schijnbaar zorgen ze dus voor entertainment en kun je dit zien als een muzikant of andere artiest.
pi_196182935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hebt geen flauw idee wat ik verdien een volgens mij verdienen de meeste vloggers nog niet eens minimumloon.
quote:

[..]

Verder is het fijn voor de dames en heren dat ze veel verdienen, moeten ze helemaal zelf weten. Maar ergens is het wel vreemd dat een Enzo Knol zoveel verdient. (...) Dus ja, het is wel vreemd dat iemand die feitelijk zo onbelangrijk is voor de maatschappij zoveel verdient en een verpleegster slechts een fractie.
Volgens mij ben je zelf nog een beetje in dubio wat je hier nou van moet vinden of niet? Verdienen ze nu teveel of onder minimum?
pi_196182973
Vloggers wekken de indruk bij heel veel jonge kinderen dat ze met youtube rijk kunnen worden. Dat is heel heel weinig mensen gegegeven. Daardoor gaan de schoolprestaties achteruit want waarom zou je je best doen.

We moeten terug naar de tijd dat rolmodellen van die degelijke, hardwerkende mensen zijn en niet deze schreeuwlelijkerds.
pi_196182990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij ben je zelf nog een beetje in dubio wat je hier nou van moet vinden of niet? Verdienen ze nu teveel of onder minimum?
Enkelen verdienen teveel. Lijkt me niet zo moeilijk uit mijn tekst te halen.
pi_196183022
quote:
Hier krijg ik dus jeuk van...

Nog meer regeltjes en ambtenarij. Kap daar nou eens mee.
^ To je nesmysl ^
pi_196183056
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij vind dat ze teveel verdienen, maar ze verdienen niet teveel, ze hebben het gewoon goed voormekaar gemaakt.

Als jij vind dat ze teveel verdienen omdat jij blijkbaar ruim daaronder verdiend, is dit pure jaloezie, en als je dit gaat ontkennen had je niet moeten staan gaan wijzen dat anderen "teveel verdienen".
pi_196183108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:17 schreef Confetti het volgende:
Vloggers wekken de indruk bij heel veel jonge kinderen dat ze met youtube rijk kunnen worden. Dat is heel heel weinig mensen gegegeven. Daardoor gaan de schoolprestaties achteruit want waarom zou je je best doen.

We moeten terug naar de tijd dat rolmodellen van die degelijke, hardwerkende mensen zijn en niet deze schreeuwlelijkerds.
Ach, wilde 80% van de jongens vroeger niet Romario of Gullit worden. Dit was ook maar voor weinigen weggelegd. Sommigen staken misschien zoveel tijd in deze droom dat hun prestaties op school daar onder leden, maar de meesten hebben gewoon netjes hun school afgemaakt.
pi_196183230
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zou zeggen resultaat en verantwoordelijkheid. En een vlogger heeft 0 verantwoordelijkheid, beetje onzinnig dus dat hij meer verdient dan een piloot of neurochirurg.
Een Enzo Knol vermaakt dagelijks honderdduizenden mensen, een piloot vervoert dagelijks een paar honderd tot duizend mensen en een neurochirurg helpt dagelijks misschien een paar mensen. Als een zanger een stadion uitverkoopt zal die ook veel geld verdienen, omdat hij veel geld omzet. Enzo Knol zorgt er voor dat er veel advertenties getoond kunnen worden en van die omzet krijgt hij een bepaald percentage. Waarom zou hij minder moeten verdienen? Hij is het gewoon (economisch gezien) waard.

Het bericht in de OP gaat verder ook niet over het feit of ze te veel of te weinig verdienen, maar aan welke regels product placement moet voldoen. Ook al zou dat helemaal verboden worden (wat ik niet zie gebeuren), dan nog verdient Enzo Knol waarschijnlijk (terecht!) meer dan een piloot of neurochirurg.
pi_196183254
quote:
Zelfde "probleem" met topsporters en vele andere succesvolle mensen.
pi_196183288
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En die enkelen werken er ook hard voor. Niet zo haten dus
pi_196183424
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:25 schreef Syd het volgende:

[..]

Jij vind dat ze teveel verdienen, maar ze verdienen niet teveel, ze hebben het gewoon goed voormekaar gemaakt.

Als jij vind dat ze teveel verdienen omdat jij blijkbaar ruim daaronder verdiend, is dit pure jaloezie, en als je dit gaat ontkennen had je niet moeten staan gaan wijzen dat anderen "teveel verdienen".
Ik vind inderdaad dat ze teveel verdienen. En dat staat volledig los van wat ik verdien. Alsof jij ook maar iets van mij weet, laat staan hoeveel ik verdien of waarom ik iets vind :')
pi_196183457
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een Enzo Knol vermaakt dagelijks honderdduizenden mensen, een piloot vervoert dagelijks een paar honderd tot duizend mensen en een neurochirurg helpt dagelijks misschien een paar mensen. Als een zanger een stadion uitverkoopt zal die ook veel geld verdienen, omdat hij veel geld omzet. Enzo Knol zorgt er voor dat er veel advertenties getoond kunnen worden en van die omzet krijgt hij een bepaald percentage. Waarom zou hij minder moeten verdienen? Hij is het gewoon (economisch gezien) waard.

Het bericht in de OP gaat verder ook niet over het feit of ze te veel of te weinig verdienen, maar aan welke regels product placement moet voldoen. Ook al zou dat helemaal verboden worden (wat ik niet zie gebeuren), dan nog verdient Enzo Knol waarschijnlijk (terecht!) meer dan een piloot of neurochirurg.
Dan verschillen we daarover van mening. Ik vind dat Enzo Knol teveel verdient en zeker niet meer hoort te krijgen dan een piloot,neurochirurg of supermarktmanager.
pi_196183467
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En die enkelen werken er ook hard voor. Niet zo haten dus
Hard werken is geen criterium.
pi_196183485
Wimpie Holleeder zou de perfecte vlogger zijn in de EBI, de hele dag podcasts draaien met Lange Frans, af en toe een promo voor Heineken maken en digitaal workshops geven over bedreigingen, cursusje ontvoering & afpers praktijken :')
metal up your ass
pi_196183581
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee blijkbaar hebben ze ook meer talent, creativiteit en doorzettingsvermogen dan jou?

Lees je je posts wel eens terug om te beseffen hoe vaak je jezelf tegenspreekt?
pi_196183600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad dat ze teveel verdienen. En dat staat volledig los van wat ik verdien. Alsof jij ook maar iets van mij weet, laat staan hoeveel ik verdien of waarom ik iets vind :')
Nou hou je dan gewoon stil over dat anderen volgens jouw te veel verdienen......

Want zo zie je maar weer als ik over jouw lage verdiensten spreek ga je lopen janken, en nee dat staat er niet los van..... :') Triest ventje.

Maarja duidelijk jaloezie :D
pi_196183619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hard zeuren wel? Je bent gewoon jaloers dat een Enzo knol met weinig doen veel verdiend, en dat jij, ik denk zo te lezen,van een karige minimum loon leeft. Anders boeide het je niet zoveel, en reageerde je niet zo gepikeerd op anderen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2020 11:05:52 ]
pi_196183668
De commerciele zenders vallen buiten de mediawet omdat ze technisch gezien vanuit Luxemburg uitzenden.
Maar zendt een youtube vlogger technisch gezien dan niet uit vanuit Amerika?
pi_196183830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:04 schreef Syd het volgende:

[..]

Hard zeuren wel? Je bent gewoon jaloers dat een Enzo knol met weinig doen veel verdiend, en dat jij, ik denk zo te lezen,van een karige minimum loon leeft. Anders boeide het je niet zoveel, en reageerde je niet zo gepikeerd op anderen :')
tja, als dit jouw intellectuele niveau is is discussie verder zinloos. Het maakt toch niet uit wat ik zeg want je negeert het en creëert je eigen werkelijkheid.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:21:47 #68
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_196183872
quote:

Hardwerkende mensen worden niet rijk.
pi_196183889
quote:

[..]

Dan verschillen we daarover van mening. Ik vind dat Enzo Knol teveel verdient en zeker niet meer hoort te krijgen dan een piloot,neurochirurg of supermarktmanager.
Hoe wil je dat voorkomen? Youtube verdient zeer veel aan Enzo Knol en ze geven een percentage aan hem... moet Youtube naar jou mening een groter percentage zelf houden zodat Alphabet nog meer kan verdienen?
pi_196183929
Lekker voor ze.
pi_196183935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hardwerkende mensen worden niet rijk.
Met hard werken kun je best rijk worden... vrijwel alle rijken werken hard of hebben dat in het verleden gedaan, Jeff Bezos en Bill Gates zijn niet rijk geworden door uit hun neus te eten. Alleen domweg hard werken is geen garantie op rijkdom, het is een combinatie van hard en slim werken (icm ondernemen).
  woensdag 11 november 2020 @ 11:27:35 #72
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_196183976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Met hard werken kun je best rijk worden... vrijwel alle rijken werken hard of hebben dat in het verleden gedaan, Jeff Bezos en Bill Gates zijn niet rijk geworden door uit hun neus te eten. Alleen domweg hard werken is geen garantie op rijkdom, het is een combinatie van hard en slim werken (icm ondernemen).
Definieer hard werken; Bezos en Gates zijn voor mij nou juist geen voorbeelden van hard werken maar meer van slim werken en gat in de markt zien. Daar komt werk bij kijken maar zeker niet 'hard' werken. Voor mij is hard werken heel je leven om 6 uur opstaan straten leggen, timmer enz.

maar goed, your miles may vary.
pi_196183984
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe wil je dat voorkomen? Youtube verdient zeer veel aan Enzo Knol en ze geven een percentage aan hem... moet Youtube naar jou mening een groter percentage zelf houden zodat Alphabet nog meer kan verdienen?
Het niet om de advertentie inkomsten die Youtube betaald. Het gaat erom dat de vloggers niet zomaar producten van sponsoren mogen aanprijzen zonder dat dit expliciet vermeld is.
pi_196183992
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:02 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee blijkbaar hebben ze ook meer talent, creativiteit en doorzettingsvermogen dan jou?

Lees je je posts wel eens terug om te beseffen hoe vaak je jezelf tegenspreekt?
vreemde conclusies trek jij uit mijn post.

Mijn eigen verdiensten, talent en doorzettingsvermogen zijn niet ter sprake gebracht door mij. Ik heb het alleen over de overbetaling van vloggers gehad. Erg vreemd dat jij denkt op basis van wat ik vind van het salaris van Enzo Knol conclusies te kunnen trekken over mijn inkomen, talent, creativiteit en doorzettingsvermogen.

En het vervolgens hebben over dat ik mezelf tegenspreek :') misschien moet je eens een cursus begrijpend lezen volgen, zodat je leert de juiste conclusie uit teksten te trekken, dan zou je jezelf nu niet zo voor schut zetten met je uit de lucht gegrepen conclusies.
pi_196184028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom zou ik het willen voorkomen? Ik heb er een mening over, ik lig er verder niet wakker van en heb belangrijker zaken om me wel druk over te maken. Maar ik vind er wel wat van ja.
pi_196184034
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:27 schreef xzaz het volgende:

[..]

Definieer hard werken; Bezos en Gates zijn voor mij nou juist geen voorbeelden van hard werken maar meer van slim werken en gat in de markt zien. Daar komt werk bij kijken maar zeker niet 'hard' werken. Voor mij is hard werken heel je leven om 6 uur opstaan straten leggen, timmer enz.

maar goed, your miles may vary.
Als je onder hard werken alleen zwaar fysiek arbeid verstaat, dan heb je gelijk. Bezos en Gates maken echter wel veel meer uren dan een stratenmaker of een timmerman. Maar nee, met zwaar en dom werk zul je inderdaad niet snel rijk worden, daar komt ook ondernemerschap en talent bij kijken.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:31:36 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_196184042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je onder hard werken alleen zwaar fysiek arbeid verstaat, dan heb je gelijk. Bezos en Gates maken echter wel veel meer uren dan een stratenmaker of een timmerman. Maar nee, met zwaar en dom werk zul je inderdaad niet snel rijk worden, daar komt ook ondernemerschap en talent bij kijken.
True
pi_196184058
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:28 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Het niet om de advertentie inkomsten die Youtube betaald. Het gaat erom dat de vloggers niet zomaar producten van sponsoren mogen aanprijzen zonder dat dit expliciet vermeld is.
Klopt, daar gaat de OP over... alleen verdient Enzo Knol alleen al door de advertenties veel meer dan een piloot, en daar heeft Kapitein_Scheurbuik dus een probleem mee.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:34:45 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_196184091
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Klopt, daar gaat de OP over... alleen verdient Enzo Knol alleen al door de advertenties veel meer dan een piloot, en daar heeft Kapitein_Scheurbuik dus een probleem mee.
@Kapitein_Scheurbuik wat is daar mis mee dan? Ik bedoel, familie de Mol krijgt ook heel veel inkomsten uit reclame.
pi_196184304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

tja, als dit jouw intellectuele niveau is is discussie verder zinloos. Het maakt toch niet uit wat ik zeg want je negeert het en creëert je eigen werkelijkheid.
:') lekker makkelijk heh. Ik heb het je duidelijk verwoord. Blijkbaar een niveautje te hoog voor je om dit te begrijpen.

Nu snap ik waarom je zo jaloers bent op een Enzo Knol, want in de bijstand verdien je bij lange na niet zoveel. Of is het de schuld van de rabobank?
pi_196184576
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik ken bouwvakkers die heel wat uren maken als je de uren na werktijd ook gaat meetellen. Velen werken in hun vrije tijd ook omdat het salaris alleen niet toereikend is. Overigens bestaat er geen dom werk.
pi_196184743
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

@:Kapitein_Scheurbuik wat is daar mis mee dan? Ik bedoel, familie de Mol krijgt ook heel veel inkomsten uit reclame.
Ik vind de verdiensten niet in verhouding staan tot de verantwoordelijkheid, relevantie en nut van zijn werk. Dat vind ik overigens ook van de familie De Mol.
pi_196184756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een probleem heb ik er zeker niet mee. Ik heb er wel een mening over. Ik zie niet wat daar verkeerd aan is.
pi_196184808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:49 schreef Syd het volgende:

[..]

:') lekker makkelijk heh. Ik heb het je duidelijk verwoord. Blijkbaar een niveautje te hoog voor je om dit te begrijpen.
ja je hebt het duidelijk verwoord. Je denkt dat ik jaloers ben en je denkt dat ik minimumloon verdien. Beiden klopt niet dus de conclusie die je er vervolgens aan verbind klopt vanzelfsprekend ook niet. Daar valt denk ik weinig aan te begrijpen.
quote:
Nu snap ik waarom je zo jaloers bent op een Enzo Knol, want in de bijstand verdien je bij lange na niet zoveel. Of is het de schuld van de rabobank?
Ik denk dat je je medicijnen weer in moet nemen. Je hebt hardnekkige waanbeelden en verwart die met de realiteit. Ik ben niet jaloers op Enzo Knol, ik zit niet in de bijstand en ik ben geen klant bij de Rabobank.

Misschien wat minder drinken in de ochtend.
  woensdag 11 november 2020 @ 12:26:01 #85
104963 ETA
European Travel Author
pi_196184858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind de verdiensten niet in verhouding staan tot de verantwoordelijkheid, relevantie en nut van zijn werk. Dat vind ik overigens ook van de familie De Mol.
Zelfs de Romeinen kenden de waarde van "Brood en Spelen". Entertainment en vermaak is nu eenmaal waar een samenleving naar vraagt, en daar wordt aan voldaan door deze mensen.

Even heel simplistisch in een referentiekader gezet:
Als jij naar PC spel koopt van 50 euro, en haalt daar 100 uur speelplezier aan, is dat redelijke waarde? 50 cent per uur voor vermaak, dat lijkt mij niet onredelijk. Een Enzoknol video haalt zo'n 500k views per video, laten we daar een gemiddelde retention rate van 25% aan vast plakken voor een 40minuten video. Dus hij levert met die video 500k x 0,25 x 40 = 83.333 uur aan vermaak op. Dat keer de 50 cent per uur, dan is de entertainment waarde ruim 40k in deze rekensom.

Een 500k views video zal hem iets van 2k-5k opleveren, dus eigenlijk wordt hij onderbetaald op basis van resultaat.
Mijn reisfotos!
pi_196184870
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ja je hebt het duidelijk verwoord. Je denkt dat ik jaloers ben en je denkt dat ik minimumloon verdien. Beiden klopt niet dus de conclusie die je er vervolgens aan verbind klopt vanzelfsprekend ook niet. Daar valt denk ik weinig aan te begrijpen.
[..]
Het boeit mij vrij weinig of iets klopt of niet. Ik constateer iets en de manier hoe jij als een ongestelde op reageert, telkens weer :') dus nogmaals boeit mij weinig want ik weet al genoeg.

quote:
Ik denk dat je je medicijnen weer in moet nemen. Je hebt hardnekkige waanbeelden en verwart die met de realiteit. Ik ben niet jaloers op Enzo Knol, ik zit niet in de bijstand en ik ben geen klant bij de Rabobank.

Misschien wat minder drinken in de ochtend.
Nogmaals, en dit keer doe ik het wat directer. Hou gewoon je bek dan als je over iemand zijn verdiensten praat als je niet tegen, blijkbaar terechte kritiek kan. Jij hebt geen recht om te bepalen of iemand te veel verdiend. Denk je dit wel te mogen dan betekent dit 1 ding, jaloezie, en daar draait de gehele discussie om. Dat je je dan telkens zo hard probeer te verdedigen bewijst alleen maar meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2020 12:27:44 ]
pi_196184873
GELDT DIT OOK VOOR FOTOS OP INSTAGRAM ENZO?
pi_196184914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:26 schreef Syd het volgende:

[..]

Het boeit mij vrij weinig of iets klopt of niet. Ik constateer iets en de manier hoe jij als een ingestelde op reageert, telkens weer :') dus nogmaals boeit mij weinig want in weet al genoeg.
wat nogmaals een bevestiging is dat je intellectuele niveau niet toereikend is om te discussiëren.
[/quote]
quote:
Nogmaals, en dit keer doe ik het wat directer. Hou gewoon je bek dan als je over iemand zijn verdiensten praat. Jij hebt geen recht om te bepalen of iemand te veel verdiend. Denk je dit wel te mogen dan betekent dit 1 ding, jaloezie, en daar draait de gehele discussie om. Dat je je dan telkens zo hard probeer te verdedigen bewijst alleen maar meer.
Nee. Gewoon nee.

Ik hou mijn bek niet. Ik vind ergens wat van en dat wil ik gewoon kunnen uiten. Als je op je pikkie getrapt bent omdat ik je idool afval ga je maar in een ander topic lezen. Of je gaat lekker youtubefilmpjes kijken. Je gaat in ieder geval niet voor mij bepalen wat ik wel en niet mag zeggen.
pi_196184946
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:26 schreef ETA het volgende:

[..]

Zelfs de Romeinen kenden de waarde van "Brood en Spelen". Entertainment en vermaak is nu eenmaal waar een samenleving naar vraagt, en daar wordt aan voldaan door deze mensen.

Even heel simplistisch in een referentiekader gezet:
Als jij naar PC spel koopt van 50 euro, en haalt daar 100 uur speelplezier aan, is dat redelijke waarde? 50 cent per uur voor vermaak, dat lijkt mij niet onredelijk. Een Enzoknol video haalt zo'n 500k views per video, laten we daar een gemiddelde retention rate van 25% aan vast plakken voor een 40minuten video. Dus hij levert met die video 500k x 0,25 x 40 = 83.333 uur aan vermaak op. Dat keer de 50 cent per uur, dan is de entertainment waarde ruim 40k in deze rekensom.

Een 500k views video zal hem iets van 2k-5k opleveren, dus eigenlijk wordt hij onderbetaald op basis van resultaat.
Prima. Dat mag jij vinden. Ik vind dat hij buitensporig veel verdient.
  woensdag 11 november 2020 @ 12:33:41 #90
104963 ETA
European Travel Author
pi_196184980
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Goed onderbouwde mening ^O^ Alles wijst erop dat je mening niet strookt met de werkelijkheid, maar goed, je mag bij je mening blijven.
Mijn reisfotos!
  woensdag 11 november 2020 @ 12:36:42 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196185013
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kijk aan, marxist gespot.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196185035
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:33 schreef ETA het volgende:

[..]

Goed onderbouwde mening ^O^ Alles wijst erop dat je mening niet strookt met de werkelijkheid, maar goed, je mag bij je mening blijven.
Hoe kan wat ik vind niet stroken met de werkelijkheid? Ik vind dat toch gewoon.

Volgens mij heb ik voldoende onderbouwd waarom ik vind wat ik vind. Dat jij het er niet mee eens bent en wat anders vind is prima. Er is hier geen waarheid, we hebben alleen meningen. En mijn mening is dat vloggers als Enzo Knol teveel verdienen. Jij mag wat anders vinden.
pi_196185173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

wat nogmaals een bevestiging is dat je intellectuele niveau niet toereikend is om te discussiëren.
[..]

Klopt ik kan mij niet zo laag tot jouw bijstandsniveau reiken om met jouw in discussie te gaan. Heb je toch nog ergens gelijk in. Maar begrijpelijk dat je met je minimum loon zo jaloers bent dat jij vind dat anderen te veel verdienen :') anders kom je niet met deze jaloerse uitspraken.

quote:
Nee. Gewoon nee.

Ik hou mijn bek niet. Ik vind ergens wat van en dat wil ik gewoon kunnen uiten. Als je op je pikkie getrapt bent omdat ik je idool afval ga je maar in een ander topic lezen. Of je gaat lekker youtubefilmpjes kijken. Je gaat in ieder geval niet voor mij bepalen wat ik wel en niet mag zeggen.
:') kijk hem happen dan.

Duidelijke jaloezie. Al die domme aannames die je maakt :')

Het begint beetje zielig voor je te worden. Ik weet dat ik gelijk heb anders zit je niet zo te happen en deze domme uitspraken te doen.

Dus ga maar lekker jaloers doen. Laatste keer, Niemand verdiend in een kapitalitische wereld te veel. Dat is namelijk hoe kapitalisme werkt(investeren om flinke winst te maken) Ohja Enzo Knol is in feite een bedrijf en dus kan hij per definitie niet "te veel" verdienen.. Maar goed je had je al bewezen niet zo snugger te Zijn.

Dus ik laat het hier bij. Later linkse boomknuffelaar :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2020 12:50:36 ]
pi_196185249
Vervelend voor de Admiraal @DeBraat
pi_196185312
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:49 schreef Syd het volgende:

[..]

[..]

Klopt ik kan mij niet zo laag tot jouw bijstandsniveau reiken om met jouw in discussie te gaan. Heb je toch nog ergens gelijk in. Maar begrijpelijk dat je met je minimum loon zo jaloers bent dat jij vind dat anderen te veel verdienen :') anders kom je niet met deze jaloerse uitspraken.
[..]

:') kijk hem happen dan.

Duidelijke jaloezie. Al die domme aannames die je maakt :')

Het begint beetje zielig voor je te worden. Ik weet dat ik gelijk heb anders zit je niet zo te happen en deze domme uitspraken te doen.

Dus ga maar lekker jaloers doen. Laatste keer, Niemand verdiend in een kapitalitische wereld te veel. Dat is namelijk hoe kapitalisme werkt(investeren om flinke winst te maken) Ohja Enzo Knol is in feite een bedrijf en dus kan hij per definitie niet "te veel" verdienen.. Maar goed je had je al bewezen niet zo snugger te Zijn.

Dus ik laat het hier bij. Later linkse boomknuffelaar :W
Je kan nog geen zin foutloos uit je toetsenbord krijgen en begint vervolgens over mijn niveau :')

Je bent een karikatuur van jezelf.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:06:35 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196185371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:26 schreef jameshond7 het volgende:
GELDT DIT OOK VOOR FOTOS OP INSTAGRAM ENZO?
Waarom schreeuw jij zo tegen Enzo?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:57:53 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_196186065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ok..
pi_196186774
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En mijn mening is dat vloggers als Enzo Knol teveel verdienen. Jij mag wat anders vinden.
Wat is teveel? En waarom maak je je er zo druk om? Verdien jij er minder om? Nee toch.
Het is jouw geld niet eens. Het enige wat nu gebeurt is dat je helemaal razend wordt in een Fok topicje.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Moet salaris in verhouding staan tot deze dingen? Wat is 'relevantie'. Relevantie tot wat exact?

Vind je zelf data je deze 3 dingen aantikt?
pi_196186898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kan nog geen zin foutloos uit je toetsenbord krijgen en begint vervolgens over mijn niveau :')

Je bent een karikatuur van jezelf.
Ah je kan de discussie niet winnen omdat ik gelijk heb en jij duidelijk gebrek aan kennis hebt.

Dus probeer je het op mij grammatica te gooien. Typisch FOK!. Maarja pas je ook prima bij. Heel hard janken om niks en krijg je kritiek vooral nog harder janken en niet verder op ingaan. Lukt je dan nog niet, dan maar de taalpurist spelen en natuurlijk nog harder janken :')

Triest ventje :r

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2020 14:49:01 ]
pi_196187222
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is teveel? En waarom maak je je er zo druk om? Verdien jij er minder om? Nee toch.
Het is jouw geld niet eens. Het enige wat nu gebeurt is dat je helemaal razend wordt in een Fok topicje.
[..]
ik maak me er helemaal niet druk om. Ik vind dat gewoon maar dat mag kennelijk niet want jullie maken je bijzonder druk om wat ik vind. Ik vind dat, maar ik lig er geen minuut wakker van en maak me er zeker niet druk om
quote:
Moet salaris in verhouding staan tot deze dingen? Wat is 'relevantie'. Relevantie tot wat exact?
Dat vind ik wel ja. Relevantie voor de maatschappij.
quote:
Vind je zelf data je deze 3 dingen aantikt?
Nou, er zou nog wel wat bij mogen als ik kijk naar de verantwoordelijkheid, relevantie en nut van het werk van Enzo vergelijk met dat van mij.
pi_196187611
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Nou, er zou nog wel wat bij mogen als ik kijk naar de verantwoordelijkheid, relevantie en nut van het werk van Enzo vergelijk met dat van mij.
Haha wel lekker entitled dus.
denk dat het wat rustgevender is als je je salaris niet vergelijkt met miljonairs :P
  woensdag 11 november 2020 @ 15:31:06 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196187645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik maak me er helemaal niet druk om. Ik vind dat gewoon maar dat mag kennelijk niet want jullie maken je bijzonder druk om wat ik vind. Ik vind dat, maar ik lig er geen minuut wakker van en maak me er zeker niet druk om
[..]

[..]

Wat een communistische insteek. Een soort beoordelingscommissie die bepaalt wat iedereen verdient adhv maatschappelijke inbreng?

Nee, doorgaans verdien je omdat je iets levert waar een ander iets aan heeft of geld mee verdient.

In dit geval reclame.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196188006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:28 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Haha wel lekker entitled dus.
denk dat het wat rustgevender is als je je salaris niet vergelijkt met miljonairs :P
Weer de verkeerde aanname dat ik me druk zou maken of geen rust zou hebben. Ik heb er gewoon een mening over.

Waarom is wat ik vind van het salaris van Enzo Knol zo belangrijk voor jou dat je er al heel de middag mee bezig bent? Ik zou bijna gaan denken dat jij je druk maakt om wat ik vind. Waarom kun je mijn mening niet voor kennisgeving aannemen en accepteren dat we van mening verschillen?
pi_196188035
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat een communistische insteek. Een soort beoordelingscommissie die bepaalt wat iedereen verdient adhv maatschappelijke inbreng?

Nee, doorgaans verdien je omdat je iets levert waar een ander iets aan heeft of geld mee verdient.

In dit geval reclame.
Nee hoor, gewoon mijn mening.

Het maakt nogal wat los merk ik. Heb jij nooit een mening?
pi_196188501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Weer de verkeerde aanname dat ik me druk zou maken of geen rust zou hebben. Ik heb er gewoon een mening over.

Waarom is wat ik vind van het salaris van Enzo Knol zo belangrijk voor jou dat je er al heel de middag mee bezig bent? Ik zou bijna gaan denken dat jij je druk maakt om wat ik vind. Waarom kun je mijn mening niet voor kennisgeving aannemen en accepteren dat we van mening verschillen?
Dit is een discussieforum. Je zou zeggen dat je dat na 30.000 posts wel door zou hebben, dus beetje vreemd dat je nu over meningen begint. Dat is juist het doel van een forum. ;)

Ik zeg alleen dat het weinig zinvol is om je eigen baan te gaan vergelijken met een Youtuber die er 60 uur per week insteekt ofzo en daar bakken geld mee verdient omdat hij klaarblijkelijk er bizar goed in is en een groot publiek mee aanspreekt. Het is dan beetje sad (MIJN MENING JA) om daar dan zo bozig over te worden, of zoals jij, denken dat jezelf meer dient te verdienen omdat jij meer aan de maatschappij bijdraagt. Zo werkt t niet hea.
pi_196188664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 16:35 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dit is een discussieforum. Je zou zeggen dat je dat na 30.000 posts wel door zou hebben, dus beetje vreemd dat je nu over meningen begint. Dat is juist het doel van een forum. ;)
alleen zou je er op een gegeven moment wel van uit moeten kunnen gaan dat je mening duidelijk is en dat je het niet eens gaat worden.
quote:
Ik zeg alleen dat het weinig zinvol is om je eigen baan te gaan vergelijken met een Youtuber die er 60 uur per week insteekt ofzo en daar bakken geld mee verdient omdat hij klaarblijkelijk er bizar goed in is en een groot publiek mee aanspreekt. Het is dan beetje sad (MIJN MENING JA) om daar dan zo bozig over te worden, of zoals jij, denken dat jezelf meer dient te verdienen omdat jij meer aan de maatschappij bijdraagt. Zo werkt t niet hea.
Ik vergeleek mijn eigen baan ook niet met die van Enzo Knol, ik zei dat ik vind dat hij buitensporig verdient voor wat hij daadwerkelijk doet. Mijn eigen baan en verdiensten heb ik er specifiek buiten gehouden. Jij vroeg mij om wat ik van mijn eigen baan vind in vergelijking met Knol. Daar geef ik vervolgens antwoord op. Als je het antwoord "sad" vindt, (dat mag je natuurlijk vinden) zou ik zeggen: waarom vraag je er dan in hemelsnaam naar?
pi_196193368
Het Commissariaat voor de Media and Kijkwijzer:

Moderator woensdag 11 november 2020 @ 21:32:10 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196194129
eind van de dag is het gewoon commercieel geld

de sponsor betaald wat het hem waard is, de enige die dat te veel of te weinig kan vinden is de vlogger zelf lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196194423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Marco Borsato wordt zwaar overbetaald met zijn kutmuziek. Die zul je dus echt nooit voorbij horen komen op mijn geweldig klinkende Mordaunt Short luidsprekers!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 11 november 2020 @ 23:20:33 #110
66083 Platina
78th Element
pi_196196057
Heb zin in vissticks gekregen.
  donderdag 12 november 2020 @ 02:07:26 #111
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_196196902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
Marco Borsato wordt zwaar overbetaald met zijn kutmuziek. Die zul je dus echt nooit voorbij horen komen op mijn geweldig klinkende Mordaunt Short luidsprekers!
Zonde, je zou de arrangementen van symphonica in rosso I eens moeten luisteren daarop, je mag alles tegen Borsato hebben, z'n band is ongekend goed 8-)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 12 november 2020 @ 08:01:30 #112
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_196198068
quote:

[..]

[..]

[..]

Even voor de duidelijkheid: als 500.000 mensen per Enzo Knol filmpje er plezier aanhebben. En hij daar zijn inkomsten uithaald: dan is er dus een maatschappelijke relevantie.

Een grotere dan jouw maatschappelijke relevantie. Geen idee waarom je zo jaloers bent.

Als Enzo Knol 500.000x per dag mensen 10 minuten plezier geeft, aldus 5 miljoen minuten plezier geeft aan de mensen van Nederland: misschien voorkomt hij wel 100 zelfmoorden per jaar. Weet jij veel :P
pi_196198105
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 08:01 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: als 500.000 mensen per Enzo Knol filmpje er plezier aanhebben. En hij daar zijn inkomsten uithaald: dan is er dus een maatschappelijke relevantie.

Een grotere dan jouw maatschappelijke relevantie. Geen idee waarom je zo jaloers bent.

Als Enzo Knol 500.000x per dag mensen 10 minuten plezier geeft, aldus 5 miljoen minuten plezier geeft aan de mensen van Nederland: misschien voorkomt hij wel 100 zelfmoorden per jaar. Weet jij veel :P
Wat een redenering :')
Dan moet je ook betrekken hoeveel zelfmoorden Enzo te weeg brengt. Aangezien er ook genoeg mensen zijn die er niet tegen kunnen.

En hoe wegen we maatschappelijke relevantie dan? Als er meer mensen zich aan storen dan leuk vinden heeft het geen relevantie of juist wel?
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 08:10:15 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196198126
waarom zou je in godsnaam zelfmoord plegen vanwege Enzoknol????

als je er niet tegen kunt en het dus niet opzoekt dan kom je hem echt helemaal nergens tegen
pi_196198199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mmm ja, hoezeer ik ook een afkeer heb van veel vloggers lijkt dit me wel weer met een kanon op een mug schieten. Logischer is het dan sluikreclame gericht op kinderen te verbieden, als dat als een probleem wordt beschouwd.
[..]

Dit klinkt weer ontzettend wollig. Keurmerkje, vodje opstellen, blabla.
Dit ja, je eigen instantie belangrijk maken door andere verplichten te laten betalen. Het " Commissariaat voor de Media " is gewoon bang dat hun "werk" overbodig is omdat niemand straks meer tv kijkt.

Beetje de brein van de tv industrie. Een stel oude irrelevante regelneukende ambtenaren die zich met de jeugd bemoeien omdat ze zogenaamd beter weten wat goed is.

Laat ze een disclaimer erbij zetten dat ze ervoor betaald worden en klaar.
pi_196198227
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 08:10 schreef sp3c het volgende:
waarom zou je in godsnaam zelfmoord plegen vanwege Enzoknol????

als je er niet tegen kunt en het dus niet opzoekt dan kom je hem echt helemaal nergens tegen
De koppeling zelfmoord en Enzo Knol is ook belachelijk.
  donderdag 12 november 2020 @ 08:54:16 #117
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_196198560
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 08:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De koppeling zelfmoord en Enzo Knol is ook belachelijk.
Dat is meer als je niet zo goed begrijpend kunt lezen. Maatschappelijk nut. Ik poseer een stelling. Met misschien, en weet jij veel. Dit zou je aan het denken kunnen zetten. Vervolgens kom je met een antwoord "maar hoe meet je dat dan?". Dat was nu net mijn punt. Succes.
pi_196199433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 08:01 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij meermaals aangegeven helemaal niet jaloers te zijn op Knol. Geen idee waarom deze discussie zo simpel benaderd wordt. Ik ga ook niet meer in op dit soort onnozele reacties, je mag kritiek leveren op wat ik daadwerkelijk zeg, op dit soort simpel geneuzel reageer ik in het vervolg niet meer.

Er is terechte kritiek te leveren op grootverdieners. Er is ook eens in de zoveel tijd weer eens ophef als het topmanagement elkaar weer eens miljoenenbonussen uitkeert. Daar zou geen kritiek op gegeven mogen worden want anders ben je volgens de simpletons van fok jaloers....

Dus nogmaals, je mag kritiek hebben op de argumenten die ik inbreng, je aannames zijn jouw aannames, die neem ik niet voor mijn rekening en ga er ook niet meer op in.
pi_196199496
Wat is dit voor onzin post.

Hoezo zou het verdienmodel verdwijnen?
Er is niets anders en ze krijgen net zo goed nog geld.
Het is alleen dat sommigen zich er niet aan hielden of het als educatief gezien wordt of niet.
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 10:49:49 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196200243
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 09:57 schreef bianconeri het volgende:
Wat is dit voor onzin post.

Hoezo zou het verdienmodel verdwijnen?
Er is niets anders en ze krijgen net zo goed nog geld.
Het is alleen dat sommigen zich er niet aan hielden of het als educatief gezien wordt of niet.
beetje clickbait is het wel idd

ze mogen alleen niet meer aan sluikreclame doen ... net als iedereen
pi_196212716
Anna Nooshin, waar al geruime tijd niemand in geïnteresseerd is, grijpt het nieuws aan voor een schreeuw om aandacht:

https://www.mediacourant.(...)alkshows-willen-mij/

Alsof de media op Anna Nooshin zit te wachten :')
pi_196212841
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 02:07 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Zonde, je zou de arrangementen van symphonica in rosso I eens moeten luisteren daarop, je mag alles tegen Borsato hebben, z'n band is ongekend goed 8-)
Dan doet die band zichzelf flink tekort door samen met zo'n zaadartiest op te treden... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196213507
Nice, eindelijk die vuige misleiding en 'fake honest reviews' (want omgekocht) in de ban! Walgelijke sell outs die vloggers, hun eigen fans op doortrapte wijze spullen aansmeren met een zogenaamde oprechte recensie. Optyfen. Lekker voor ze dat het als reclame gemerkt moet worden, want meer dan dat is het ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')