Kieswet, grondwet, wet.. wat maakt Trump dat allemaal uit joh?quote:Op maandag 9 november 2020 21:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is vastgelegd in de grondwet, niet de kieswet.
je snapt het punt niet.quote:Op maandag 9 november 2020 21:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik heb de data hier. Daaruit blijkt dat de VS relatief meer coronadoden kent sinds het begin van deze crisis. Heel leuk dat je je richt op de laatste week, maar corona waart al sinds februari rond in het westen.
de VS zit momenteel fors lager qua sterfgevallen dan de meeste EU-landen. dus dat dat dichter bij elkaar komt te liggen lijkt me logisch.quote:Verder is ook het aantal sterfgevallen in de VS de laatste weken weer flink aan het stijgen. Ik zou dus niet te vroeg juichen. Wij zijn bezig om de tweede golf af te vlakken, terwijl de VS middenin een derde opleving van het virus zit.
Het afgelopen jaar hebben we gezien dat de VS qua corona een paar weken achterlopen. In het voorjaar was dat ook het geval. Enkele weken geleden beleefde West-Europa een heropleving en die is nu aan de gang in de VS. Het land doet het nog altijd relatief slechter dan de meeste EU-landen en niemand weet hoe groot de impact gaat zijn van de derde opleving die nu gaande is in de VS. Feit is in ieder geval dat de laatste dagen records zijn gebroken. Meerdere staten nemen momenteel extra maatregelen. Dat is niet voor niets.quote:Op maandag 9 november 2020 21:34 schreef zopias het volgende:
de VS zit momenteel fors lager qua sterfgevallen dan de meeste EU-landen. dus dat dat dichter bij elkaar komt te liggen lijkt me logisch.
Exact wat Fauci ook voorspelt heeft en andere experts in de VS ook.quote:Op maandag 9 november 2020 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het afgelopen jaar hebben we gezien dat de VS qua corona een paar weken achterlopen. In het voorjaar was dat ook het geval. Enkele weken geleden beleefde West-Europa een heropleving en die is nu aan de gang in de VS. Het land doet het nog altijd relatief slechter dan de meeste EU-landen en niemand weet hoe groot de impact gaat zijn van de derde opleving die nu gaande is in de VS. Feit is in ieder geval dat de laatste dagen records zijn gebroken. Meerdere staten nemen momenteel extra maatregelen. Dat is niet voor niets.
En terwijl wij het aantal dagelijkse besmettingen wisten terug te brengen tot enkele tientallen per dag, is de VS sinds maart niet meer onder de 30k gedaald.
Ik voorzie een zware coronawinter voor de Amerikanen.
Over Fauci gesproken, zou Trump die snel nog ff (laten) ontslaan? Als een van z'n laatste stuiptrekkingen... Hij had het wel beloofd iig.quote:Op maandag 9 november 2020 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Exact wat Fauci ook voorspelt heeft en andere experts in de VS ook.
als je kijkt naar de data vanaf het begin tot nu heeft de VS meer besmettingen en doden. maar omdat de VS het sinds de zomer veel beter doet zal dit uitmiddelen tot ongeveer gelijk als het straks allemaal achter de rug is.quote:Op maandag 9 november 2020 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het afgelopen jaar hebben we gezien dat de VS qua corona een paar weken achterlopen. In het voorjaar was dat ook het geval. Enkele weken geleden beleefde West-Europa een heropleving en die is nu aan de gang in de VS. Het land doet het nog altijd relatief slechter dan de meeste EU-landen en niemand weet hoe groot de impact gaat zijn van de derde opleving die nu gaande is in de VS. Feit is in ieder geval dat de laatste dagen records zijn gebroken. Meerdere staten nemen momenteel extra maatregelen. Dat is niet voor niets.
En terwijl wij het aantal dagelijkse besmettingen in de zomer wisten terug te brengen tot enkele tientallen per dag, is de VS sinds maart niet meer onder de 30k gedaald.
het is andersom. de EU gaat lockdowns tegemoet met enorme economische schade. de EU zal, alles meegenomen, de grootste verliezer zijn.quote:Ik voorzie een zware coronawinter voor de Amerikanen.
Hij heeft in elk geval wel net z'n minister van defensie eruit gewerkt en er schijnen er (mogelijk) meer te volgen.quote:Op maandag 9 november 2020 21:46 schreef gbm het volgende:
[..]
Over Fauci gesproken, zou Trump die snel nog ff (laten) ontslaan? Als een van z'n laatste stuiptrekkingen... Hij had het wel beloofd iig.
De Zonnekoning gaat de komende weken nog veel mensen uitzwaaien. Rome zal 🔥quote:Op maandag 9 november 2020 21:49 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Is martelkoningin Haspel nu ook al uit de gratie?
Tja, als hij dat doet dan lijft Biden hem meteen in en benoemt hij hem weer op zijn oude plek na 20 januari.quote:Op maandag 9 november 2020 21:46 schreef gbm het volgende:
[..]
Over Fauci gesproken, zou Trump die snel nog ff (laten) ontslaan? Als een van z'n laatste stuiptrekkingen... Hij had het wel beloofd iig.
Leef jij nog een paar weken geleden ofzo?quote:Op maandag 9 november 2020 21:48 schreef zopias het volgende:
[..]
als je kijkt naar de data vanaf het begin tot nu heeft de VS meer besmettingen en doden. maar omdat de VS het sinds de zomer veel beter doet zal dit uitmiddelen tot ongeveer gelijk als het straks allemaal achter de rug is.
en dat terwijl de economische schade veel kleiner is in de VS, er minder vrijheid is opgeofferd en de EU een aantal voordelen heeft om dit soort dingen beter op te lossen (geen decentrale overheid). dus alles meegenomen doet de VS het heel goed.
[..]
het is andersom. de EU gaat lockdowns tegemoet met enorme economische schade. de EU zal, alles meegenomen, de grootste verliezer zijn.
Neuh, de realiteit is ondergeschikt aan z'n eigen overtuigingen en dient zich daar ook naar te schikken. Argumenten, feiten, ratio, logica... 't komt allemaal niet binnen. Bespaar je jezelf de moeite.quote:Op maandag 9 november 2020 21:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Leef jij nog een paar weken geleden ofzo?![]()
Ah nice, dan ben ik vrij. Popcorn inslaanquote:Op maandag 9 november 2020 21:54 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
De nationale cope-a-thon. Schattig.
EU zit nog steeds fors boven de VS. Belgie had afgelopen week 8 keer zoveel coronadoden als de VS (per capita). dus het duurt nog wel even voordat de VS in de buurt van de EU komt, zeker omdat de VS in veel groepen al immuniteit heeft opgebouwd waar dat in de EU minder is.quote:Op maandag 9 november 2020 21:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Leef jij nog een paar weken geleden ofzo?Europa heeft de piek gehad, en geheel volgens verwachting begint de VS nu aan de derde (!) ronde.
Trump heeft gewonnen met legale stemmen.quote:Het zou wel verklaren waarom je lijkt te denken dat Trump nog kan winnen
De crisis is nog niet voorbij. Zoals ik je al een uur probeer duidelijk te maken is het virus in de VS bezig aan een heropleving. Er zijn de afgelopen week meerdere dagrecords gesneuveld en het einde is nog niet in zicht. Laten we over een maandje nog maar eens de balans opmaken.quote:Op maandag 9 november 2020 21:48 schreef zopias het volgende:
[..]
als je kijkt naar de data vanaf het begin tot nu heeft de VS meer besmettingen en doden. maar omdat de VS het sinds de zomer veel beter doet zal dit uitmiddelen tot ongeveer gelijk als het straks allemaal achter de rug is.
Is dat ook echt zo? De economische krimp in Nederland lijkt mee te vallen en de werkloosheid is veel minder hard gestegen dan in de VS.quote:en dat terwijl de economische schade veel kleiner is in de VS, er minder vrijheid is opgeofferd en de EU een aantal voordelen heeft om dit soort dingen beter op te lossen (geen decentrale overheid). dus alles meegenomen doet de VS het heel goed.
Delen van de VS gaan nu ook weer op slot. Wat de economische gevolgen van deze crisis zijn weten we pas als de rook is opgetrokken.quote:het is andersom. de EU gaat lockdowns tegemoet met enorme economische schade. de EU zal, alles meegenomen, de grootste verliezer zijn.
Gewoon zo'n zielig groepje mensen die voor het capitool staat en dan overstemd wordt door een grotere groep counter-protesters.quote:Op maandag 9 november 2020 21:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah mooi, dan ben ik vrij. Popcorn inslaan
Waar gaan ze heen dan?quote:Op maandag 9 november 2020 21:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah nice, dan ben ik vrij. Popcorn inslaan
Op dit moment ziet de data er zo uit:quote:Op maandag 9 november 2020 21:56 schreef zopias het volgende:
[..]
EU zit nog steeds fors boven de VS. Belgie had afgelopen week 8 keer zoveel coronadoden als de VS (per capita). dus het duurt nog wel even voordat de VS in de buurt van de EU komt, zeker omdat de VS in veel groepen al immuniteit heeft opgebouwd waar dat in de EU minder is.
en de winter is er nog niet, de EU zal straks na een tijd van dalingen weer stijgingen zien.
[..]
Trump heeft gewonnen met legale stemmen.
Niet Szura, McCuntellquote:
Was te makkelijk, sorryquote:Op maandag 9 november 2020 21:59 schreef Puddington het volgende:
[..]
Niet Szura, McCuntell
Szura mag ik graag hoor. Kusje voor hem.
Paar opmerkingen. België is niet 'de EU'. We zijn met 27 lidstaten. Die focus op België slaat dus nergens op.quote:Op maandag 9 november 2020 21:56 schreef zopias het volgende:
[..]
EU zit nog steeds fors boven de VS. Belgie had afgelopen week 8 keer zoveel coronadoden als de VS (per capita). dus het duurt nog wel even voordat de VS in de buurt van de EU komt, zeker omdat de VS in veel groepen al immuniteit heeft opgebouwd waar dat in de EU minder is.
en de winter is er nog niet, de EU zal straks na een tijd van dalingen weer stijgingen zien.
[..]
Trump heeft gewonnen met legale stemmen.
Zaterdag? Dan ben ik drukquote:Op maandag 9 november 2020 21:54 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Dan zitten ze allemaal in de kerkquote:Op maandag 9 november 2020 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zaterdag? Dan ben ik druk![]()
Kan het niet zondag?
Toch wel pijnlijk als je eigen team dat moet organiserenquote:Op maandag 9 november 2020 21:54 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Hij wil het leger inzetten om demonstraties neer te kunnen slaan en dat wilde Esper niet dus moest ie wieberen. Hij zal nu een Trump-cuck inzetten die daar minder moeite mee heeft. Op zich wel slim, als dit hele gezeik met een rechtmatig door Biden gewonnen verkiezing blijft escaleren dankzij de republikeinen zullen er zeker demonstraties komen. Waar ongetwijfeld hier en daar een vlammetje in de pan zal slaan.quote:Op maandag 9 november 2020 21:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hij heeft in elk geval wel net z'n minister van defensie eruit gewerkt en er schijnen er (mogelijk) meer te volgen.
Bummerquote:David Bossie tests positive for the coronavirus, sidelining him from legal push
David Bossie, who was recently tasked to head President Trump's re-election legal challenges, tested positive for Covid-19 on Sunday, two sources familiar with the matter confirmed to NBC News
Een groter probleem zal zijn dat het Pentagon zal weigeren om troepen in te zetten. En de NG inzetten vereist instemming van de gouverneur in kwestie.quote:Op maandag 9 november 2020 22:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hij wil het leger inzetten om demonstraties neer te kunnen slaan en dat wilde Esper niet dus moest ie wieberen. Hij zal nu een Trump-cuck inzetten die daar minder moeite mee heeft. Op zich wel slim, als dit hele gezeik met een rechtmatig door Biden gewonnen verkiezing blijft escaleren dankzij de republikeinen zullen er zeker demonstraties komen. Waar ongetwijfeld hier en daar een vlammetje in de pan zal slaan.
Dat, en dan waren er nog wat andere aanvaringen zoals bijvoorbeeld onenigheid over de naamsverandering van militaire bases die vernoemd zijn naar omstreden confederate generals. Wat hij nou precies wil bereiken hiermee is me niet helemaal duidelijk, maar het zou me weinig verbazen als het gewoon een "just because I can" is.quote:Op maandag 9 november 2020 22:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hij wil het leger inzetten om demonstraties neer te kunnen slaan en dat wilde Esper niet dus moest ie wieberen. Hij zal nu een Trump-cuck inzetten die daar minder moeite mee heeft. Op zich wel slim, als dit hele gezeik met een rechtmatig door Biden gewonnen verkiezing blijft escaleren dankzij de republikeinen zullen er zeker demonstraties komen. Waar ongetwijfeld hier en daar een vlammetje in de pan zal slaan.
Wat je vaak ziet met dit soort special elections / run offs is dat de opkomst significant lager is. Dat zie je ook al bij midterms. De partij die alsnog mensen weet te motiveren om naar de stembus te gaan heeft een duidelijk voordeel. Voor de Democraten is het risico in Georgia dat nu Trump is weggestemd er voor de achterban minder reden is om te gaan stemmen. Juist het feit dat er een Democratische presidentskandidaat zit kan weer worden gebruikt om de Republikeinse angst te voeden bij de achterban.quote:Op maandag 9 november 2020 22:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik ken de Republikeinse base vast minder goed dan McConnell, maar kan me moeilijk voorstellen dat dit anti-democratische vuurtje verder opstoken in een staat die gekozen heeft voor Biden gunstig kan zijn voor de 2 Republikeinse Senaatskandidaten.
Het meest vreemde aan dat verhaal is dat Esper helemaal geen keus had in die kwestie, het kwam van de Senaat af die daar al over gestemd heeft.quote:Op maandag 9 november 2020 22:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat, en dan waren er nog wat andere aanvaringen zoals bijvoorbeeld onenigheid over de naamsverandering van militaire bases die vernoemd zijn naar omstreden confederate generals. Wat hij nou precies wil bereiken hiermee is me niet helemaal duidelijk, maar het zou me weinig verbazen als het gewoon een "just because I can" is.
Dat is 1 van de betere scenario's wat mij betreftquote:Op maandag 9 november 2020 22:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zag deze tweet langskomen en nu ben ik hier ook bang voor..
[ twitter ]
Zie dan het land maar eens bij elkaar te krijgen.
Gaat niet zo'n probleem zijn, old man shouting die geen enkele macht heeft en geen mensen kan ontslaan, inhuren of iets kan doen.quote:Op maandag 9 november 2020 22:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zag deze tweet langskomen en nu ben ik hier ook bang voor..
[ twitter ]
Zie dan het land maar eens bij elkaar te krijgen.
De hardcore base komt toch wel. Ze konden juist meer gematigde types over de streep trekken met de boodschap dat Huis, Senaat en President voor de Democraten niet zo gezond zou zijn, wat in die staat best wel zou spelen en wat ook leek te spelen kijkend naar de onderprestatie van Democratische Senaatskandidaten in Republikeinse staten.quote:Op maandag 9 november 2020 22:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat je vaak ziet met dit soort special elections / run offs is dat de opkomst significant lager is. Dat zie je ook al bij midterms. De partij die alsnog mensen weet te motiveren om naar de stembus te gaan heeft een duidelijk voordeel. Voor de Democraten is het risico in Georgia dat nu Trump is weggestemd er voor de achterban minder reden is om te gaan stemmen. Juist het feit dat er een Democratische presidentskandidaat zit kan weer worden gebruikt om de Republikeinse angst te voeden bij de achterban.
Lachen wel, een RNC fittiequote:Op maandag 9 november 2020 22:35 schreef Szura het volgende:
[..]
Secretary heeft al gereageerd
[ twitter ]
Prima reactie. Lekkere republikeinse ruzietjes die we de komende tijd meer gaan zien:quote:Op maandag 9 november 2020 22:35 schreef Szura het volgende:
[..]
Secretary heeft al gereageerd
[ twitter ]
Ik denk dat je onderscheid tussen "gematigd" en "hardcore base" niet per se degene is waar je je op moet focussen. Kijk de Republikeinen hebben traditioneel een vrij trouwe basis van kiezers die niet per se heel radicaal Trumpfan zijn. Het type dat juist door Trump naar de stembus wordt getrokken is in mijn ogen juist ook het type kiezer dat zich niet per se in een midterm of special election last gelden.quote:Op maandag 9 november 2020 22:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De hardcore base komt toch wel. Ze konden juist meer gematigde types over de streep trekken met de boodschap dat Huis, Senaat en President voor de Democraten niet zo gezond zou zijn, wat in die staat best wel zou spelen en wat ook leek te spelen kijkend naar de onderprestatie van Democratische Senaatskandidaten in Republikeinse staten.
Echter, als je doet alsof Biden niet eerlijk verkozen is door mensen in hun eigen staat om jouw kamp aan te moedigen (het E.C. heeft tegen die tijd allang gestemd), moedig je het andere kamp ook bijzonder aan en neemt het risico de middenstem van je weg te drijven.
Ik zie hier electoraal echt geen voordeel voor ze... Biden gewoon als volgende president behandelen had ze in mijn optiek bijna zeker 2 en misschien 1 zetel opgeleverd.
Als het geen electoraal voordeel oplevert, dan resteert een andere optie - dare I say it? - de beginselen van een coup.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |