abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196138110

Uitslagen 2012 en 2016

Stand van zaken 5 november 2020

Stand van zaken 6 november 2020

Stand van zaken 7 november 2020

De plek voor verkiezingsinfo die niet specifiek bij één van de kandidaten past. Algemene info over bredere Amerikaanse politiek (aanpak Covid, supreme court, etc.) kan in POL / [AMV] Amerikaanse politiek #843 How to debate.

Livestreams

https://edition.cnn.com/specials/live-video-0
https://video.foxnews.com/v/5614615980001#sp=watch-live
quote:
Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken. Misschien is het handig om ze in de OP te zetten. Helemaal legaal en ook probleemloos in Nederland te bekijken.

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Election Data Scraper met live updates.
https://alex.github.io/ny(...)d-state-changes.html
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_196138139
Ben benieuwd wie de TT gaat aanpassen :')
pi_196138162
Ik zat vanmiddag CNN te kijken, maar Jezus zeg wat zijn die CNN presentatoren en reporters daar zielig bezig zeg. Eerst hoor je nog dat Biden probeert Amerika bij elkaar te krijgen, de rode en de blauwe staten. En vervolgens nodigt CNN Trump aanhangers uit om te zeggen dat de meeste van hun politici baby's zijn omdat ze een dag na de president elected niet willen feliciteren of toegeven dat de democraten gewonnen hebben, terwijl de rechtszaken nog moeten beginnen.

Natuurlijk, ik geloof ook niet in die rechtszaken, maar het is hun recht dit te doen. Maar als je de trump aanhanger wilt verenigen met de Biden aanhangers, is het dan niet onverstandig hun politici en leiders baby's te noemen?
pi_196138179
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:54 schreef Viesdik het volgende:
maar dat staat nog niet half in contrast met de wijze waarop hij door de media en door linkse Politici is behandeld de afgelopen 4 jaar.
Je bedoel die mensen die niet eens de kans kregen persconferenties bij te wonen?
  zondag 8 november 2020 @ 18:00:37 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196138190
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:58 schreef Viesdik het volgende:
Nobody cares.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196138195
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:59 schreef MakkieR het volgende:
Ik zat vanmiddag CNN te kijken, maar Jezus zeg wat zijn die CNN presentatoren en reporters daar zielig bezig zeg. Eerst hoor je nog dat Biden probeert Amerika bij elkaar te krijgen, de rode en de blauwe staten. En vervolgens nodigt CNN Trump aanhangers uit om te zeggen dat de meeste van hun politici baby's zijn omdat ze een dag na de president elected niet willen feliciteren of toegeven dat de democraten gewonnen hebben, terwijl de rechtszaken nog moeten beginnen.

Natuurlijk, ik geloof ook niet in die rechtszaken, maar het is hun recht dit te doen. Maar als je de trump aanhanger wilt verenigen met de Biden aanhangers, is het dan niet onverstandig hun politici en leiders baby's te noemen?
Waarom kijk je dan ook CNN als je het niet aan kan :P Trump doet dat ook niet :P
pi_196138196
quote:
Ik gun je dit pleziertje hoor. Het zijn al zware tijden voor je.
pi_196138204
quote:
Wat had je graag gezien dat ik er van maakte?
pi_196138210
quote:

Allemaal wraakgevoelens. Dat ervaar je zelfs op Fok. Mensen die zelfs onder het genot van "winst", de opgekropte haat eindelijk kunnen omzetten in wraak :)
pi_196138221
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:01 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Allemaal wraakgevoelens. Dat ervaar je zelfs op Fok. Mensen die zelfs onder het genot van "winst", de opgekropte haat eindelijk kunnen omzetten in wraak :)
Welke users?
  zondag 8 november 2020 @ 18:02:55 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196138229
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En die cijfers zeggen dat Biden de verkiezingen heeft gewonnen.

Laten we man en paard noemen: er is geen legitieme basis, laat staan hard bewijs, voor de claim dat er sprake is van grootschalige verkiezingsfraude.

En mensen zeggen merkwaardige dingen gezien te hebben.

NEE, dit is geen bewijs.
JA, dit is wel een signaal als het er heel veel zijn.

Mogen ze nu zomaar Biden de overwinning afpakken of basis van een of ander geruchtje/signaaltje? Zeker niet. Heb ik dit gezegd? Ook niet.

Het enige waar ik volledig en standvastig achtersta is een onderzoek.

En dan blijven er maar mensen komen met: Er is geen bewijs.

Ik hoef geen bewijs. Het enige dat ik hoef is de waarheid. En hopelijk krijgen we die.

Voor degenen die het niet begrijpen. Ik zeg 2 dingen:
1. Er is GEEN bewijs van fraude. Ook niet bijna of ongeveer. Gewoon nee. Ik fundeer niets, ik stel niets, ik bewijs niets.
2. Ik vind het redelijk dat op basis van signalen een onderzoek uitgevoerd mag worden. Deze signalen zijn absoluut geen bewijzen. De situatie is wel dat mensen beweren dingen waargenomen te hebben. Dit is mijn onderbouwing dat een onderzoek redelijk is. Dit is dus absoluut geen onderbouwing dat er fraude is.
pi_196138232
  zondag 8 november 2020 @ 18:03:24 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196138242
Intussen is Melania ook bezig om haar man te bewegen gewoon toe te geven
https://www.bnr.nl/nieuws(...)amerika-verkiezingen
pi_196138250
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Welke users?
no comment
pi_196138252
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:54 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Zoals Trump ook elke week tegenover CNN moest bewijzen geen racist te zijn, zal ik je zieltje nogmaals bedaren door te zeggen dat ik de woordkeuze van Trump niet altijd chique vond, maar dat staat nog niet half in contrast met de wijze waarop hij door de media en door linkse Politici is behandeld de afgelopen 4 jaar.
Zijn onhandigheid is nog niet de helft van wat hem is aangedaan.
Laten we niet vergeten dat Trump zijn politieke loopbaan aftrapte met de valse beschuldiging dat Obama niet in de VS is geboren. Leugens en scheldpartijen vormden de basis van zijn initiële campagne, ook toen hij nog streed tegen zijn partijgenoten in de primaries.

Trump heeft er nooit enige blijk van gegeven dat hij beschikt over de waarden die jij meent hoog in het vaandel te hebben staan. Dat is niet pas begonnen toen hij kreeg te maken met felle kritiek van politieke tegenstanders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196138255
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:03 schreef Hexagon het volgende:
Haar contract is ook bijna afgelopen denk ik, nu kan het wel.
pi_196138266
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom kijk je dan ook CNN als je het niet aan kan :P Trump doet dat ook niet :P
Je verwacht van CNN, dat ze zich volwassen gaan gedragen. Maar als ik naar CNN kijk, zie ik de hele tijd kleine kinderen die lopen te huilen, omdat de meeste republikeinse politici hun verlies nog niet wil nemen. Wees een beetje geduldig en laat het daar het eerst even inzinken. Hillary stond 4 jaar geleden vast ook niet te popelen om Trump te feliciteren en haar verlies toe te geven.

Verder kijk ik CNN omdat ik Fox niet heb?
pi_196138272
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:03 schreef Viesdik het volgende:

[..]

no comment
Jij deed de bewering. Niemand dus, blijkbaar.
pi_196138277
quote:
Dat is ook wel het tragische. Het is wederom het sprookje over de kleren van de keizer. Zijn naasten proberen hem duidelijk te maken dat het voorbij is, maar vanuit de GOP kleppen ze allemaal braaf mee over hoe mooi zijn kleren zijn, ook al weten ze dat die rechtszaken ijdele hoop zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 8 november 2020 @ 18:05:29 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196138278
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:01 schreef Viesdik het volgende:

[..]

:')
Moeten we nog wat van je posts ophalen vanuit de tijd dat je dacht dat Trump aan het winnen was.
  Redactie Games zondag 8 november 2020 @ 18:06:14 #21
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196138288
Wraak, nee. Hilarisch leedvermaak, ja.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_196138305
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:02 schreef Ixnay het volgende:

1. Er is GEEN bewijs van fraude. Ook niet bijna of ongeveer. Gewoon nee. Ik fundeer niets, ik stel niets, ik bewijs niets.
Precies, er is geen bewijs. En ze onderzoeken maar een eind raak. Maar laten we wel bij de feiten blijven.
  zondag 8 november 2020 @ 18:07:05 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196138306
Wanneer stampen ze Steve Bannon trouwens de gevangenis in wegens opruiing tegen Fauci en de FBI-directeur?
pi_196138330
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we niet vergeten dat Trump zijn politieke loopbaan aftrapte met de valse beschuldiging dat Obama niet in de VS is geboren. Leugens en scheldpartijen vormden de basis van zijn initiële campagne, ook toen hij nog streed tegen zijn partijgenoten in de primaries.

Trump heeft er nooit enige blijk van gegeven dat hij beschikt over de waarden die jij meent hoog in het vaandel te hebben staan. Dat is niet pas begonnen toen hij kreeg te maken met felle kritiek van politieke tegenstanders.
Er is een verschil in liegen, of een gevoelige snaar raken middels sarcasme/cynisme.
Net als die "grap" die hij maakt dat hij genomineerd is voor meerdere nobelprijzen van de vrede.
Het zegt vaak ook iets over de mensen die hierop reageren. Zijn negatieve kenmerken worden ingezoomd, en zijn goede kenmerken/daden worden genegeerd.
Dat zie je ook in Nederland bij Baudet. Geen goed woord kan over hem en zijn partij gesproken worden. En als ze dan in het nieuws komen is het enkel framing, haatdragend, stigmatiserend en demoniserend.

Zijn aanhang vindt dat alleen maar mooi om te horen, want zijn aanhang weet ook dat het niet klopt, maar het is wel leuk om te zeggen. Noem het satire.
Maar soms is het daarin veel te ver gegaan, dat erken ik.
  zondag 8 november 2020 @ 18:08:54 #25
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196138334
quote:
BNR zegt dit:
17:40 | Nadat eerder schoonzoon en adviseur Jared Kushner aan Donald Trump liet weten dat het beter is om zijn verlies te accepteren, doet nu ook Trumps vrouw Melania dat, zo meldt CNN op basis van een bron de bekend is met het gesprek dat Melania en de president hadden.

Ze noemen CNN als bron. En CNN heeft een bron die "bekend" is.

Dit is toch ook geen bewijs. Gewoon fake news. Ik geloof niet dat Melania dit gezegd heeft en iedereen die Trump een beetje kent weet dat het geen zin heeft om hem over te halen. Hij is een man met een doel.
  zondag 8 november 2020 @ 18:09:15 #26
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_196138340
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Moeten we nog wat van je posts ophalen vanuit de tijd dat je dacht dat Trump aan het winnen was.
Deze had ik bewaard omdat hij niet van me aan wou nemen dat de kansen van Trump echt wel wat overschat werden vooraf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:04 schreef Viesdik het volgende:
Gast :') Trump gaat nog harder winnen dan 4 jaar geleden :D
Je hebt gegokt en verloren. Jammer man. Over twee jaar hebben we weer mid-terms, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
pi_196138346
quote:

Nou ja, het is een traditie om de president-elect in dit stadium te feliciteren. Vier jaar geleden legden de Democraten zich ook neer bij de uitslag en werd Trump gefeliciteerd met de winst. Ook werden er geen rechtszaken aangespannen.

Je mag dat verschil best benoemen als nieuwszender.
  Redactie Games zondag 8 november 2020 @ 18:09:58 #28
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196138351
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:08 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Er is een verschil in liegen, of een gevoelige snaar raken middels sarcasme/cynisme.
Net als die "grap" die hij maakt dat hij genomineerd is voor meerdere nobelprijzen van de vrede.
Het zegt vaak ook iets over de mensen die hierop reageren. Zijn negatieve kenmerken worden ingezoomd, en zijn goede kenmerken/daden worden genegeerd.
Dat zie je ook in Nederland bij Baudet. Geen goed woord kan over hem en zijn partij gesproken worden. En als ze dan in het nieuws komen is het enkel framing, haatdragend, stigmatiserend en demoniserend.

Zijn aanhang vindt dat alleen maar mooi om te horen, want zijn aanhang weet ook dat het niet klopt, maar het is wel leuk om te zeggen. Noem het satire.
En dan maar janken dat liberalen gevoelig zijn. Als je zo nodig controversiële slijk onder het mom van de vrijheid van meningsuiting wilt voorspuwen dan moet je ook de backlash daarop incasseren. You talk shit, you get hit.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_196138366
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, het is een traditie om de president-elect in dit stadium te feliciteren. Vier jaar geleden legden de Democraten zich ook neer bij de uitslag en werd Trump gefeliciteerd met de winst. Ook werden er geen rechtszaken aangespannen.

Je mag dat verschil best benoemen als nieuwszender.
Zo snel of ging daar eerst een paar dagen overheen. Ik kan het me namelijk niet voorstellen met de Russische inmenging.
pi_196138385
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:11 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zo snel of ging daar eerst een paar dagen overheen. Ik kan het me namelijk niet voorstellen met de Russische inmenging.
Je kan het gewoon teruglezen. Clinton feliciteerde Trump op de avond van de verkiezingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 18:12:43 ]
pi_196138400
quote:

[..]

Ah ja, weer eens voor de 82e keer de geboorteplaats van Obama ter discussie stellen was cynisch bedoeld
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_196138408
quote:
gast :')
Tweet van CNN chief of media :')
Zonder bronvermelding, gewoon lukraak wat roepen, gewoon lukraak gelul om het moraal van de tegenstander omlaag te krijgen :)

Gisteren ook een stuk in the telegraph gelezen dat Melania voornemens is te scheiden van Trump als de verkiezingen voorbij zijn.
pi_196138424
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:08 schreef Ixnay het volgende:

[..]

BNR zegt dit:
17:40 | Nadat eerder schoonzoon en adviseur Jared Kushner aan Donald Trump liet weten dat het beter is om zijn verlies te accepteren, doet nu ook Trumps vrouw Melania dat, zo meldt CNN op basis van een bron de bekend is met het gesprek dat Melania en de president hadden.

Ze noemen CNN als bron. En CNN heeft een bron die "bekend" is.

Dit is toch ook geen bewijs. Gewoon fake news. Ik geloof niet dat Melania dit gezegd heeft en iedereen die Trump een beetje kent weet dat het geen zin heeft om hem over te halen. Hij is een man met een doel.
Maar niemand zegt dat het bewijs is, toch? Er wordt gezegd "Op basis van een bron"
pi_196138425
Zo doe je dat als je verliest:

twitter
pi_196138442
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:13 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Zonder bronvermelding, gewoon lukraak wat roepen, gewoon lukraak gelul om het moraal van de tegenstander omlaag te krijgen :)

Gisteren ook een stuk in the telegraph gelezen dat Melania voornemens is te scheiden van Trump als de verkiezingen voorbij zijn.
The Telegraph uit het VK? Da's een nogal pro-Trump rechtse krant, anders. Ik vind het verder totaal niet interessant wat Melania wel of niet denkt of doet, overigens.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 18:15:39 ]
pi_196138450
quote:

[..]

Je klinkt een beetje mad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196138451
quote:

[..]

Dat hij daarin te ver gaat, zoals jij het noemt, vormt de rode draad in zijn politieke loopbaan. Zijn presidentschap is gebouwd op leugens en beledigingen.

En weet je, als jij Trump desondanks een geschikte peer vindt, dan is dat helemaal prima. Ieder z'n meug. Maar als je vervolgens waarde zegt te hechten aan normen, waarden en decorum, dan vind ik dat persoonlijk een tikkeltje lachwekkend.
pi_196138459
quote:
Kan ik haar geen ongelijk in geven. Als het waar is.
pi_196138471
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Jij deed de bewering. Niemand dus, blijkbaar.
Ik ga niet op de man spelen :)
  zondag 8 november 2020 @ 18:16:09 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196138472
Sommige mensen leven nou eenmaal in een fantasiewereld, en willen daar koste wat het kost in blijven leven. Doe je helaas niks aan. -O-
pi_196138481
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:16 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ik ga niet op de man spelen :)
Dan moet je ook niet insinueren, he? Want nu doe je een Trump, je insinueert dat er haat is zonder ook maar iets te benoemen.

Sowieso, de enige die ik ken hier die Trump haat is klappernootopreis omdat het covid beleid van Trump zijn schoonmoeder haar leven heeft gekost. Verder zie ik geen haat, alleen maar mensen, de meesten rechts of centrum-rechts die Trump een incompetente leugenaar vinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 18:18:33 ]
pi_196138493
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

ok
  zondag 8 november 2020 @ 18:17:54 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196138499
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sommige mensen leven nou eenmaal in een fantasiewereld, en willen daar koste wat het kost in blijven leven. Doe je helaas niks aan. -O-
Sommige mensen houden ook gewoon van een nare egomane hork als Trump omdat ze zichzelf erin herkennen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_196138505
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:11 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Er kwamen geen rechtszaken en Clinton feliciteerde Trump de dag na de verkiezingen.

In de weken na de verkiezingen bevestigden steeds meer Amerikaanse inlichtingendiensten dat de Russen zich hadden bemoeid met de verkiezingen. Maar de Dems legden zich alsnog neer bij het resultaat. Trump werd ook gewoon met alle egards door Obama ontvangen in het Witte Huis.
  zondag 8 november 2020 @ 18:21:11 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196138528
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet insinueren, he? Want nu doe je een Trump, je insinueert dat er haat is zonder ook maar iets te benoemen.
Hij en nog wat anderen doen m.i. constant "een Trump". Een en al projectie en verongelijktheid. Ineens moet er nuance zijn. Ineens moet er rekening gehouden worden met de gevoelens van "de andere partij". Wat uiteraard before the tables were turned nergens voor nodig was.

Ah well, zegt vooral iets over hen :P
  zondag 8 november 2020 @ 18:21:52 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196138536
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sommige mensen houden ook gewoon van een nare egomane hork als Trump omdat ze zichzelf erin herkennen.
Ik denk dat je daar wellicht een punt hebt :)
pi_196138549
Mitt Romney, republikein, nu op CNN. Blijkbaar heeft hij op Biden gestemd _O-
pi_196138568
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 18:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er kwamen geen rechtszaken en Clinton feliciteerde Trump de dag na de verkiezingen.

In de weken na de verkiezingen bevestigden steeds meer Amerikaanse inlichtingendiensten dat de Russen zich hadden bemoeid met de verkiezingen. Maar de Dems legden zich alsnog neer bij het resultaat. Trump werd ook gewoon met alle egards door Obama ontvangen in het Witte Huis.
Dus de democraten hebben niet geprobeerd Donald Trump het witte huis uit te krijgen. Veel lof voor de democraten dan.
pi_196138600
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:24 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dus de democraten hebben niet geprobeerd Donald Trump het witte huis uit te krijgen. Veel lof voor de democraten dan.
Het ging over het erkennen van de nederlaag. Dat hebben de dus netjes gedaan. Pas later bij nieuwe wetenschap van feiten hebben ze wel gepoogd de waarheid boven tafel te krijgen.
pi_196138603
Romney over Turnip: "he has a flexible relationship with the truth".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')