En ondertussen schuiven beide partijen op, waardoor de kansen toch gelijk blijven. Dat zie je eigenlijk altijd als je door decennia heen kijkt: als de bevolking linkser en progressiever wordt, worden zowel de linker als de rechter partij linkser en progressiever.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:46 schreef Ryan3 het volgende: [..] Ja, maar dat kan nog decennia duren. En deel van de hispanics, demografisch ook een groeier, is gewoon cultureel vrij conservatief. Nee, ik vrees dat die verwachte Democratische push gewoon nog zeker 30 jaar gaat duren en dan mede veroorzaakt door het verkiezingssyteem dat niet meewerkt..
Dat klopt. Maar als je ziet dat ze in Florida wel bijvoorbeeld voor een hoger minimuminkomen stemmen, is dat een teken aan de wand dat de republikeinse partij moet schuiven om competitief te blijven. En dan is ook prima want een Democraten-eenpartijstaat wil je ook niet.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan nog decennia duren. En deel van de hispanics, demografisch ook een groeier, is gewoon cultureel vrij conservatief. Nee, ik vrees dat die verwachte Democratische push gewoon nog zeker 30 jaar gaat duren en dan mede veroorzaakt door het verkiezingssyteem dat niet meewerkt..
Ik ook wel, maar ik vind het weinig voor de hand liggend dat als we het over valsspelen hebben, alleen de ene dat doet, en de ander natuurlijk niet.quote:
Voor Europese conservatieve partijen als het CDA, de Tories, CDU en de Gaullisten is dat zo. Maar GOP lijkt geheel vast te zitten in versteend dogmatisme.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ondertussen schuiven beide partijen op, waardoor de kansen toch gelijk blijven. Dat zie je eigenlijk altijd als je door decennia heen kijkt: als de bevolking linkser en progressiever wordt, worden zowel de linker als de rechter partij linkser en progressiever.
In de senaat hangt het er nog maar om en daar hadden de republikeinen een meerderheid. In het congress hebben ze wel een aantal zetels gewonnen en de democraten verloren, maar ook daar zijn de uitslagen nog niet definitief, en eerlijk gezegd zou het me verbazen als ze in beiden een minderheid zouden hebben. https://www.theguardian.c(...)ull-results-congressquote:Op zaterdag 7 november 2020 11:46 schreef ExTec het volgende: [..] De samenstellingen van Congress/Senaat?
Dat dus. De Republikeinen schuiven wel op. Bij de democraten wordt de invloed van types als AOC groter en dat vinden veel Amerikanen toch de komende tijd nog te ver gaan. En zo blijft het een beetje in het midden en zal de ene keer de ene partij en de andere keer de andere partij winnen. Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als je ziet dat ze in Florida wel bijvoorbeeld voor een hoger minimuminkomen stemmen, is dat een teken aan de wand dat de republikeinse partij moet schuiven om competitief te blijven. En dan is ook prima want een Democraten-eenpartijstaat wil je ook niet.
Dit valt me ook op.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als je ziet dat ze in Florida wel bijvoorbeeld voor een hoger minimuminkomen stemmen, is dat een teken aan de wand dat de republikeinse partij moet schuiven om competitief te blijven. En dan is ook prima want een Democraten-eenpartijstaat wil je ook niet.
Dat lijkt nu tijdelijk (dankzij Trump) zo, maar als je door de decennia kijkt is ook de GOP behoorlijk opgeschoven.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor Europese conservatieve partijen als het CDA, de Tories, CDU en de Gaullisten is dat zo. Maar GOP lijkt geheel vast te zitten in versteend dogmatisme.
Oregon zelfs gekozen voor decriminaliseren van harddrugsquote:Op zaterdag 7 november 2020 11:59 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit valt me ook op.
Democraten pushen een bepaalde agenda. Republikeinen zijn hier fel op tegen, maar uiteindelijk worden de wensen van de Democraten wel ingewilligd via referenda (ballot initiatives), maar stemt de bevolking toch Republikeins in veel staten.
Dat minimumloon is een voorbeeld, maar deze verkiezing hebben ook veel staten gekozen voor het decriminaliseren van soft drugs en eerder voor toestaan homo huwelijk.
Democraten hebben de populairdere agenda, maar zijn minder goed in marketing blijkbaar.
Op dit punt is het natuurlijk over de gehele linie kansloos verontwaardigings-theater, inzake de Presidents verkiezingquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:07 schreef Puddington het volgende:
Verhaal van een observer bij het tellen in Michigan:
[ twitter ]
Goed draadje om te lezen.
Moest even bijlezen, maar waarom zouden Rep's dit doen? Zelfs als het lukt (en dat is een héle grote als) komen er geen nieuwe verkiezingen. En komt Harris in zijn plaats.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Er sijpelt steeds meer en meer naar buiten en het kan Joe ook nog wel schaden mocht hij al president zijn...
En dan gaan de Republikeinen aan de haal met Impeachment...![]()
Zou het wat uitmaken?quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:12 schreef Ryan3 het volgende:
Verkiezingsfraude debunking draad:
[ twitter ]
En aangezien Biden waarschijnlijk toch niet voor een tweede termijn gaat is dat verhaal echt totaal niet boeiend meer. Net als de emails van Hillary overigens. Iets dat Trumpfans ook maar niet los kunnen laten.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:12 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Moest even bijlezen, maar waarom zouden Rep's dit doen? Zelfs als het lukt (en dat is een héle grote als) komen er geen nieuwe verkiezingen. En komt Harris in zijn plaats.
ik denk dat laatste, de marge is kleinquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Waarom noemt Biden Georgia niet als een waarschijnlijke overwinning? Twijfelen ze daaraan of wachten ze hertelling af?
Misschien wil hij liever Pennsylvania als zijn overwinningspunt vieren.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Waarom noemt Biden Georgia niet als een waarschijnlijke overwinning? Twijfelen ze daaraan of wachten ze hertelling af?
Dat gaat niet gebeuren. Het Huis bepaalt of er een impeachment komt (die in handen is van de democraten). De senaat toetst het vervolgens.quote:Op zaterdag 7 november 2020 09:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Er sijpelt steeds meer en meer naar buiten en het kan Joe ook nog wel schaden mocht hij al president zijn...
En dan gaan de Republikeinen aan de haal met Impeachment...![]()
Omdat het daar closer is en dat Trump daar op gaat focussen. Terwijl Biden straks liever er op focust dat de een recount in Georgia waarschijnlijk weinig gaat uitmaken voor wie er president wordt.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bovendien, mochten ze het huis terugwinnen, is het nogal risicovol als je op onbewezen verhalen over de zoon van iemand een hele impeachment gaat optuigen. Dat kan behoorlijk pijnlijk terugslaan.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Het Huis bepaalt of er een impeachment komt (die in handen is van de democraten). De senaat toetst het vervolgens.
@Nattekat goede verliezers.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:07 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Nou eerlijk is eerlijk, belette ze ook niet met de zeer kansloze Clinton impeachment poging.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien, mochten ze het huis terugwinnen, is het nogal risicovol als je op onbewezen verhalen over de zoon van iemand een hele impeachment gaat optuigen. Dat kan behoorlijk pijnlijk terugslaan.
Ja maar dat ging wel over de president zelf. Bovendien valt moraalrakkerij wel goed bij die achterban en is meineed ook niet echt heel fraai natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou eerlijk is eerlijk, belette ze ook niet met de zeer kansloze Clinton impeachment poging.
Laten we hopen dat het over inhoud gaat, en zal gaan, ipv zeer plat over wie tot welke club behoort.
Persoonlijk commentaar: het is toch godgeklaagd dat er een of andere Karen in je nek staat te hijgen en met iedere ballot aan je integriteit twijfelt en dat je dan vervolgens via een zij-ingang naar buiten moet omdat je je vege lijf niet zeker bent. Hart van de democratie, mijn anus.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:07 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Eens natuurlijk. Maar als het ze genoeg dwars zit/blijft zitten, zie ik ze er wel voor aan.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dat ging wel over de president zelf. Bovendien valt moraalrakkerij wel goed bij die achterban en is meineed ook niet echt heel fraai natuurlijk.
Ja, stel je bv voor dat hij Q-Anon echt had kunnen leiden.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:24 schreef Jojoke het volgende:
Donald Trump's termijn heeft wel een schoolboekvoorbeeld opgeleverd van hoe je van een democratische staat een fascistische staat kan maken. Het is hem uiteindelijk niet helemaal gelukt, maar iemand die het allemaal net even slimmer aanpak kan met het voorbeeld van Trump veel verder komen.
Allebei wel van grote symbolische waarde. Pennsylvania als zijn thuisstaat en Georgia als mooiste kaap.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien wil hij liever Pennsylvania als zijn overwinningspunt vieren.
Trump heeft van alles geprobeerd, maar welke anti-democratische impact heeft hij uiteindelijk gehad? Hij heeft juist gezorgd voor de hoogste opkomst ooitquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, stel je bv voor dat hij Q-Anon echt had kunnen leiden.
Gevaar is afgewend, maar zeker niet weg.
Nou ik denk dat Hunter Biden de meeste republikeinen op Capitol Hill in werkelijkheid geen drol zal interesseren. Dat is iets dat alleen de sektarische Trumpfans echt geloven.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens natuurlijk. Maar als het ze genoeg dwars zit/blijft zitten, zie ik ze er wel voor aan.
En dan zal de parallel met Clinton zijn, dat het het volk niet interesseert, die het een non-factor vinden.
Maar de Republikeinen moeten afkicken.
Die Trump waas moet uit hun systeem.
Ik denk soms dat het vooral lukte omdat het geen slimme aanpak was. Bij Trump was het zo'n stortvloed van schaamteloze arrogantie, die elke dag weer iets anders op flagrante wijze deed, dat je 't bijna niet meer kon bijhouden. Als je zoiets goed wil doen, dan moet je 't beter voorbereiden, er beter over nadenken en dan kan je niet zo'n breed palet van controverses bestrijken. Soms zorgt een ongeleid projectiel voor meer schade dan een precisie-aanval.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:24 schreef Jojoke het volgende:
Donald Trump's termijn heeft wel een schoolboekvoorbeeld opgeleverd van hoe je van een democratische staat een fascistische staat kan maken. Het is hem uiteindelijk niet helemaal gelukt, maar iemand die het allemaal net even slimmer aanpak kan met het voorbeeld van Trump veel verder komen.
Of Clinton al dan niet zijn worst in Monica had geduwd, en daar al dan niet over gejokt had, boeide ze blijkbaar toen genoegquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik denk dat Hunter Biden de meeste republikeinen op Capitol Hill in werkelijkheid geen drol zal interesseren. Dat is iets dat alleen de sektarische Trumpfans echt geloven.
Die wordt eind januari sowieso geblokt daarquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of Clinton al dan niet zijn worst in Monica had geduwd, en daar al dan niet over gejokt had, boeide ze blijkbaar toen genoeg
Maar ik denk wel dat in de media, op z'n breedst, de relevantie van al deze onzin rap afneemt.
Je hoeft niet mee bang te zijn voor de twitter-toorn van The Donny. Je mag en kan hem gewoon weer negeren.
De zonen van ... ook?quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die wordt eind januari sowieso geblokt daar
Ik weet het nietquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die wordt eind januari sowieso geblokt daar
Zonen kunnen nu ook al geblokt worden toch?quote:
Dat is ook waarom ik niet gerust ben op de toekomst. Er zijn binnen de GOP tal van politici met dezelfde antidemocratische en fascistoïde denkbeelden die wel bekwaam, intelligent en doordacht zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:24 schreef Jojoke het volgende:
Heeft ie wel, op twitterquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Belangrijker; dat het resoneert.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:49 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dat is ook waarom ik niet gerust ben op de toekomst. Er zijn binnen de GOP tal van politici met dezelfde antidemocratische en fascistoïde denkbeelden die wel bekwaam, intelligent en doordacht zijn.
Is de weekend programmering niet gewoon anders?quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Momenteel geen combinatie van Wolf Blitzer, Anderson Cooper, Jake Tapper, Erin Burnett, John King of Chris Cuomo meer op CNN vanochtend. In plaats daarvan de gebruikelijke nacht/vroege ochtend anchors, voor het eerst sinds election night volgens mij.
Ze zullen wel niks verwachten dus komende uren...
De conservatieve media machine is oppermachtig. Die zullen Biden vanaf dag één proberen onderuit te halen. Ik denk niet dat het Biden zou kunnen lukken het land weer te verenigen. Daarnaast moet hij waarschijnlijk regeren zonder Senaat, wat zijn mogelijkheden om een effectieve president te zijn ernstig beperkt. Dat begint al bij het benoemen van kabinetsleden.quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Belangrijker; dat het resoneert.
Maar dat kan van jouw wereldbeeld afhangen.
Als je gelooft in dat mensen far and wide altijd maar schaapjes zijn, dom, beinvloedbaar, en het altijd maar een kwestie is van 1 persoon die het aanjaagt, ja, dan ligt het alleen aan die persoon.
Ikzelf geloof wel in de intelligentie van het individu. En daarom geloof ik ook dat Biden nu dus de zeer zware taak heeft om dat land weer whole te maken.
En als dat lukt, resoneert het niet meer.
Er speelt ook nog zoiets als een pandemie die ongekend huishoudt in de VS natuurlijk. Enquote:Op zaterdag 7 november 2020 12:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Momenteel geen combinatie van Wolf Blitzer, Anderson Cooper, Jake Tapper, Erin Burnett, John King of Chris Cuomo meer op CNN vanochtend. In plaats daarvan de gebruikelijke nacht/vroege ochtend anchors, voor het eerst sinds election night volgens mij.
Ze zullen wel niks verwachten dus komende uren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |