abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:32:20 #1
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_196098392
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 00:17 schreef NY_Giant het volgende:
Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken. Misschien is het handig om ze in de OP te zetten. Helemaal legaal en ook probleemloos in Nederland te bekijken.

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:33:20 #2
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196098408
Donnie heeft niet meer getweet.. zit ie te huilen in een hoekje denken jullie?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196098416
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:25 schreef AMDB het volgende:

[..]

Mooie is, verschil in senator votes is te verklaren met republikeinen die Biden stemmen maar voor Senaat republikeins stemmen
Met name independents die voor Biden stemmen maar voor de Senaat republikeins stemmen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:33:56 #4
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_196098421
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:27 schreef Moira het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat Trump (na 20 januari 2021) daadwerkelijk vervolgd (en veroordeeld) wordt voor X strafbare feiten die hij de afgelopen jaren heeft gepleegd?

Ik heb het gevoel dat er genoeg is om ‘m letterlijk op te wachten zodra hij de eerste voet als schendbare burger buiten het Witte Huis zet, maar then again heeft Amerika bewezen dat ze crooks vrijwel overal mee weg kunnen laten komen.
Als Biden slim is geef hij Trump een pardon, al zal Trump sowieso al zijn vrienden en familie (misschien hemzelf ook) een pardon geven. Want als Trump echt achter de tralies komt, is groot geweld echt niet ondenkbaar. Miljoenen Trump stemmers met de grootste geweren, lijkt mij geen prettig vooruitzicht.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:34:06 #5
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_196098425
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:27 schreef Moira het volgende: Hoe groot achten jullie de kans dat Trump (na 20 januari 2021) daadwerkelijk vervolgd (en veroordeeld) wordt voor X strafbare feiten die hij de afgelopen jaren heeft gepleegd? Ik heb het gevoel dat er genoeg is om ‘m letterlijk op te wachten zodra hij de eerste voet als schendbare burger buiten het Witte Huis zet, maar then again heeft Amerika bewezen dat ze crooks vrijwel overal mee weg kunnen laten komen.
Ik acht die kans heel erg klein. Hoewel het volkomen rechtvaardig zou zijn om hem te vervolgen voor alles wat hij heeft uitgevreten, vóór en tijdens zijn presidentschap, zal dat de verdeeldheid in de VS alleen maar (enorm) verergeren. Denk dat ze dat niet aandurven.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:34:44 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196098437
twitter
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:35:09 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_196098442
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:33 schreef DonDruiper het volgende:
Donnie heeft niet meer getweet.. zit ie te huilen in een hoekje denken jullie?
Adderall uitgewerkt.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:35:42 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196098462
Oeps.

twitter
Huilen dan.
pi_196098480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:33 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Als Biden slim is geef hij Trump een pardon, al zal Trump sowieso al zijn vrienden en familie (misschien hemzelf ook) een pardon geven. Want als Trump echt achter de tralies komt, is groot geweld echt niet ondenkbaar. Miljoenen Trump stemmers met de grootste geweren, lijkt mij geen prettig vooruitzicht.
Als jij je voorganger achter de tralies zet schep je een precedent dat jij straks ook door jouw opvolger achter de tralies wordt gezet. Denk niet dat Biden z'n vingers daar aan wil branden. Na de verkiezingen verdwijnt de verliezende kandidaat gewoon naar de achtergrond en focust de winnaar zich op andere dingen.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 15:37:47 #10
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_196098502
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Als jij je voorganger achter de tralies zet schep je een precedent dat jij straks ook door jouw opvolger achter de tralies wordt gezet. Denk niet dat Biden z'n vingers daar aan wil branden. Na de verkiezingen verdwijnt de verliezende kandidaat gewoon naar de achtergrond en focust de winnaar zich op andere dingen.
Biden hoeft helemaal niks te doen. Als New York Trump voor het een of ander aanklaagt, dan kan Biden er zelfs niks tegen doen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_196098503
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:33 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Dat zou betekenen dat hij boven de wet staat en dat toekomstige presidenten een vrijbrief hebben als ze maar bereid zijn geweld te gebruiken
pi_196098504
quote:

[..]

maar biden zelf kan niemand achter de tralies zetten dat kan alleen een rechter doen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_196098509
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:21 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196098516
quote:

[..]

Biden zet hem toch niet achter de tralies, als een rechter vindt dat hij de wet overtreden heeft dan hoort hij achter de tralies, zo werkt dat nu eenmaal.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:39:45 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196098539
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:37 schreef Mike het volgende:

[..]

Biden hoeft helemaal niks te doen. Als New York Trump voor het een of ander aanklaagt, dan kan Biden er zelfs niks tegen doen.
Klopt. De president kan alleen gratie verlenen voor federale misdrijven.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:39:52 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196098542
Daarnaast zou het niet het eerste presidentiële precedent zijn dat door Trump gebroken wordt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_196098544
Maar aan de andere kant, Trump was de eerste die politieke tegenstanders wilde opsluiten met z'n lock her up.

Van mij mogen ze hem massaal vervolgen
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:40:08 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196098548
twitter

Huilen :'( !!!
Huilen dan.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:40:16 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_196098550
twitter

Het leger en de secret service weten ook dat we een president elect hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2020 @ 15:40:17 #20
426493 crew  PippenScottie
pi_196098551
Ik wil even een crossover post doen voor mijn passies NBA en Amerikaanse verkiezingen.

De NBA spelers hebben zich er hard voor gemaakt dat stemmen dit jaar zo makkelijk mogelijk moest zijn. Als onderdeel van hun wensen hebben de meeste steden waar NBA-teams spullen hun arena’s ingericht als stemlocatie. Veel stemmers in Atlanta konden terecht in de State Farm Arena.

Gezien hoe klein de marges in Georgia zijn, kan dit best wel eens het verschil hebben gemaakt in die staat!
My friends all drive horses
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:40:39 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196098560
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:37 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Dat zou betekenen dat hij boven de wet staat en dat toekomstige presidenten een vrijbrief hebben als ze maar bereid zijn geweld te gebruiken
Verder zou het een prima aanleiding zijn om die gewelddadige trump cultisten ook allemaal achter de tralies te smijten voor hele lange tijd.
pi_196098566
https://alex.github.io/ny(...)d-state-changes.html

13 stemmen zijn er weer geteld in Georgia

50% ging naar Trump, 50% ging naar Biden.
Eh.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 6 november 2020 @ 15:41:21 #23
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196098579
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Verder zou het een prima aanleiding zijn om die gewelddadige trump cultisten ook allemaal achter de tralies te smijten voor hele lange tijd.
Ze hebben al miljoenen gevangen, wil je dat gaan verdubbelen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196098583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:37 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja oke, ik had het over zijn eventuele misdaden als president. Wat hij daarvoor heeft misdaan in New York staat daar los van.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:37 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

maar biden zelf kan niemand achter de tralies zetten dat kan alleen een rechter doen.
Uiteraard, maar je kunt er als president wel werk van maken of invloed uitoefenen om hem voor de rechter te brengen.
pi_196098589
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 15:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://alex.github.io/ny(...)d-state-changes.html

13 stemmen zijn er weer geteld in Pennsylvania

50% ging naar Trump, 50% ging naar Biden.
Eh.....
Als er 1 ongeldig was kan dat :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')