Welke republikeinse kandidaten hebben de afgelopen 10 verkiezingen een meerderheid van de stemmen gehaald?quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De statistici zaten er nog meer naast dan in 2016. Er is helemaal geen sprake van een ruime zege. Gewoon een pyrrusoverwinning. Als er straks een goede republikeinse kandidaat komt dan moeten de volgende verkiezingen easy worden.
En dat is tegen de regels van Twitter? Raar...quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben Bannon permanent van twitter gegooid. De hoofden van dr. Fauci en directeur FBI moesten op een stok op de hoeken van het WH gezet worden, als waarschuwing naar andere ambtenaren.
De pollsters zaten er flink naast. Daar kan je niet omheen.quote:verwijderd.
Hoe kun je van een pyrrhus-overwinning spreken als de grootste malloot ooit uit het Witte Huis wordt gestemd? Dat is zoveel belangrijker dan de senaat of het huis. Dit zal ervoor zorgen dat de polarisatie stopt of in ieder geval vele malen minder zal worden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De pollsters zaten er flink naast. Daar kan je niet omheen.
Het is een pyrhus overwinning omdat de democraten zetels in het Huis kwijt raken en de senaat niet terug lijken te veroveren.
Alleen dat de volgende verkiezing een eitje wordt voor de republikeinen, daar ben ik niet van overtuigd. Er kan nog veel te veel gebeuren.
De pollsters laten een gemengd beeld zien is mijn beeld.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
De pollsters zaten er flink naast. Daar kan je niet omheen.
Het is een pyrhus overwinning omdat de democraten zetels in het Huis kwijt raken en de senaat niet terug lijken te veroveren.
Alleen dat de volgende verkiezing een eitje wordt voor de republikeinen, daar ben ik niet van overtuigd. Er kan nog veel te veel gebeuren.
Oh, you sweet summer child..quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kun je van een pyrrhus-overwinning spreken als de grootste malloot ooit uit het Witte Huis wordt gestemd? Dat is zoveel belangrijker dan de senaat of het huis. Dit zal ervoor zorgen dat de polarisatie stopt of in ieder geval vele malen minder zal worden.
Cruz en Rubio hopen over vier jaar natuurlijk de steun te krijgen van de Trumpisten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef westwoodblvd het volgende:
Intussen is de mainstream GOP (o.a. McCarthy, Cruz, Rubio, etc) volop de leugenachtige, gevaarlijke en antidemocratische teksten van Trump aan het overnemen. Uit angst Trump voor het hoofd te stoten en om voldoende woede op te stoken onder hun kiezers zodat ze ook in de jaren hierna blijven opkomen. Alles, letterlijk alles mag wat hen betreft kapot, als ze maar willen.
Denk niet dat dit genoeg is om de polarisatie te stoppen. Die is al lang geleden ingezet dus dat stopt niet zomaarquote:Op vrijdag 6 november 2020 12:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kun je van een pyrrhus-overwinning spreken als de grootste malloot ooit uit het Witte Huis wordt gestemd? Dat is zoveel belangrijker dan de senaat of het huis. Dit zal ervoor zorgen dat de polarisatie stopt of in ieder geval vele malen minder zal worden.
Bush jr 2e termijn, papa Bush, Reagan 2xquote:Op vrijdag 6 november 2020 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welke republikeinse kandidaten hebben de afgelopen 10 verkiezingen een meerderheid van de stemmen gehaald?
Goede leerlingen van Steve Bannon.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef westwoodblvd het volgende:
Intussen is de mainstream GOP (o.a. McCarthy, Cruz, Rubio, etc) volop de leugenachtige, gevaarlijke en antidemocratische teksten van Trump aan het overnemen. Uit angst Trump voor het hoofd te stoten en om voldoende woede op te stoken onder hun kiezers zodat ze ook in de jaren hierna blijven opkomen. Alles, letterlijk alles mag wat hen betreft kapot, als ze maar willen.
Ben ik ook benieuwd naar. Wat mij vooral opviel is Florida, Ohio en de senaatsrace in Maine. Oh ja, en ik had gedacht dat Joni Ernst het in Iowa ook veel moeilijker zou krijgen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De pollsters laten een gemengd beeld zien is mijn beeld.
In een staat als Wisconsin en daar omheen was het wel wederom serieus mis... zelfs eentje die Biden +17 had (wtf, hoe dan?), maar bv. Arizona, North Carolina, Georgia lijken toch zeer goed te zijn geweest. Pennsylvania lijkt zo'n +2 a +3 voor Biden te worden, wat ruim binnen de foutmarge ligt, federaal richting de +5 als is dat te vroeg om te zeggen, wat ook binnen de foutmarge lag van veel polls.
Ik ben wel zeer benieuwd naar hun post mortem dit jaar.
https://www.theguardian.c(...)ng-live-2020-updatesquote:Trump supporters across the United States increasingly say they no longer trust Fox News, the Rupert Murdoch-owned TV network that has acted as one of the president’s staunchest allies in past years.
As Fox News announced more state-level victories for Joe Biden on Wednesday, Trump supporters across the country grew more vocal in their frustration with the network.
[...]
“Fox, you can’t even trust them,” said Rob Phail, 51, from South Lyon, Michigan, who had been leading the “stop the count” chants. “They’re the worst chameleons of all. So you’re like, OK, who do you trust?”
Asked whom he would trust to confirm the actual results of the election, he said: “Trump.”
quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ng-live-2020-updates
Verschil is daar nog steeds 8 procent met nog 10 procent te tellen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:41 schreef PippenScottie het volgende:
Ik neem trouwens aan dat in Ohio ook nog gewoon geteld wordt en daar de marge kleiner wordt. Maar daar hoor ik helemaal niets over.
Maar toch kan een poll helemaal niet "altijd spot on" zijn. Een peiling is een statistische uitkomst, ook al wordt die voor het lekenpubliek platgeslagen tot één cijfertje.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:41 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar. Wat mij vooral opviel is Florida, Ohio en de senaatsrace in Maine. Oh ja, en ik had gedacht dat Joni Ernst het in Iowa ook veel moeilijker zou krijgen.
Selzer doet daar altijd één poll en die was weer spot on (Trump +7)
Ik neem trouwens aan dat in Ohio ook nog gewoon geteld wordt en daar de marge kleiner wordt. Maar daar hoor ik helemaal niets over.
quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ng-live-2020-updates
Volgens mij was er ook een staat waarbij de threshold <0,5% was ivp <1%, maar weet niet meer welkequote:Op vrijdag 6 november 2020 12:43 schreef franklop het volgende:
Is het bij elke staat zo als het verschil <1% is dat er een recount aangevraagd mag worden? Of verschilt dat (compleet met de Amerikaanse logica) ook weer per staat?
Vorige keer verloor Trump de popular vote met 2,09% dit keer waarschijnlijk met zo'n 5%... als zittende president.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens menig Republikeins commentator inclusief Trump zelf was Trumps overwinning een "landslide". Nu stevent Biden af op evenveel kiesmannen als hij had met een nog groter aandeel van de popular vote dan Clinton had en is het een pyrrusoverwinning?
Verschilt inderdaad per staat.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:43 schreef franklop het volgende:
Is het bij elke staat zo als het verschil <1% is dat er een recount aangevraagd mag worden? Of verschilt dat (compleet met de Amerikaanse logica) ook weer per staat?
Dat verschilt per staat.Er zijn staten waar er gekeken wordt naar een procentueel verschil (tussen 0.1 en 1 volgens mij) maar er zijn ook staten waar een X aantal duizend stemmen reden zijn voor een hertelling.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:43 schreef franklop het volgende:
Ja, dat is waar.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar toch kan een poll helemaal niet "altijd spot on" zijn. Een peiling is een statistische uitkomst, ook al wordt die voor het lekenpubliek platgeslagen tot één cijfertje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |