abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:30:03 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196095038
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De statistici zaten er nog meer naast dan in 2016. Er is helemaal geen sprake van een ruime zege. Gewoon een pyrrusoverwinning. Als er straks een goede republikeinse kandidaat komt dan moeten de volgende verkiezingen easy worden.
Welke republikeinse kandidaten hebben de afgelopen 10 verkiezingen een meerderheid van de stemmen gehaald?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:31:13 #277
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196095048
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
[ twitter ]

Ze hebben Bannon permanent van twitter gegooid. De hoofden van dr. Fauci en directeur FBI moesten op een stok op de hoeken van het WH gezet worden, als waarschuwing naar andere ambtenaren.
En dat is tegen de regels van Twitter? Raar... :+
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2020 @ 12:31:26 #278
426493 crew  PippenScottie
pi_196095049
quote:
verwijderd.
De pollsters zaten er flink naast. Daar kan je niet omheen.
Het is een pyrhus overwinning omdat de democraten zetels in het Huis kwijt raken en de senaat niet terug lijken te veroveren.

Alleen dat de volgende verkiezing een eitje wordt voor de republikeinen, daar ben ik niet van overtuigd. Er kan nog veel te veel gebeuren.

[ Bericht 16% gewijzigd door trein2000 op 06-11-2020 12:37:56 ]
My friends all drive horses
pi_196095061
Al met al lijkt Biden:
- de popular vote met ~5% te gaan winnen, ondanks alle pogingen het stemmen zo moeilijk mogelijk te maken
- meer stemmen te krijgen dan welke kandidaat dan ook in de geschiedenis
- precies evenveel electoral college votes te winnen als Trump in 2016
- Arizona en Georgia te gaan winnen, staten die al sinds de jaren 90 niet meer democratisch stemmen
- een incumbent president te verslaan

Het eindresultaat voor Biden is grotendeels in lijn met wat de realistische verwachtingen waren en zijn campagne mag daar heel blij mee zijn.

Downballot is het een drama voor de Dems. Weer de Senaat niet gewonnen en zetels kwijt in het Huis.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:35:09 #280
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196095095
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het is een pyrhus overwinning omdat de democraten zetels in het Huis kwijt raken en de senaat niet terug lijken te veroveren.

Alleen dat de volgende verkiezing een eitje wordt voor de republikeinen, daar ben ik niet van overtuigd. Er kan nog veel te veel gebeuren.
Hoe kun je van een pyrrhus-overwinning spreken als de grootste malloot ooit uit het Witte Huis wordt gestemd? Dat is zoveel belangrijker dan de senaat of het huis. Dit zal ervoor zorgen dat de polarisatie stopt of in ieder geval vele malen minder zal worden.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 06-11-2020 12:36:49 ]
pi_196095097
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

De pollsters laten een gemengd beeld zien is mijn beeld.

In een staat als Wisconsin en daar omheen was het wel wederom serieus mis... zelfs eentje die Biden +17 had (wtf, hoe dan?), maar bv. Arizona, North Carolina, Georgia lijken toch zeer goed te zijn geweest. Pennsylvania lijkt zo'n +2 a +3 voor Biden te worden, wat ruim binnen de foutmarge ligt, federaal richting de +5 als is dat te vroeg om te zeggen, wat ook binnen de foutmarge lag van veel polls.

Ik ben wel zeer benieuwd naar hun post mortem dit jaar.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 06-11-2020 12:36:54 ]
pi_196095115
Intussen is de mainstream GOP (o.a. McCarthy, Cruz, Rubio, etc) volop de leugenachtige, gevaarlijke en antidemocratische teksten van Trump aan het overnemen. Uit angst Trump voor het hoofd te stoten en om voldoende woede op te stoken onder hun kiezers zodat ze ook in de jaren hierna blijven opkomen. Alles, letterlijk alles mag wat hen betreft kapot, als ze maar willen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2020 @ 12:38:03 #283
pi_196095147
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoe kun je van een pyrrhus-overwinning spreken als de grootste malloot ooit uit het Witte Huis wordt gestemd? Dat is zoveel belangrijker dan de senaat of het huis. Dit zal ervoor zorgen dat de polarisatie stopt of in ieder geval vele malen minder zal worden.
Oh, you sweet summer child.. :N
pi_196095163
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef westwoodblvd het volgende:
Intussen is de mainstream GOP (o.a. McCarthy, Cruz, Rubio, etc) volop de leugenachtige, gevaarlijke en antidemocratische teksten van Trump aan het overnemen. Uit angst Trump voor het hoofd te stoten en om voldoende woede op te stoken onder hun kiezers zodat ze ook in de jaren hierna blijven opkomen. Alles, letterlijk alles mag wat hen betreft kapot, als ze maar willen.
Cruz en Rubio hopen over vier jaar natuurlijk de steun te krijgen van de Trumpisten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:39:41 #285
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_196095179
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Denk niet dat dit genoeg is om de polarisatie te stoppen. Die is al lang geleden ingezet dus dat stopt niet zomaar
pi_196095189
Biden 1096 stemmen in Georgia.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_196095197
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welke republikeinse kandidaten hebben de afgelopen 10 verkiezingen een meerderheid van de stemmen gehaald?
Bush jr 2e termijn, papa Bush, Reagan 2x
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_196095201
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef westwoodblvd het volgende:
Goede leerlingen van Steve Bannon.
I´m back.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2020 @ 12:41:11 #289
pi_196095210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De pollsters laten een gemengd beeld zien is mijn beeld.

In een staat als Wisconsin en daar omheen was het wel wederom serieus mis... zelfs eentje die Biden +17 had (wtf, hoe dan?), maar bv. Arizona, North Carolina, Georgia lijken toch zeer goed te zijn geweest. Pennsylvania lijkt zo'n +2 a +3 voor Biden te worden, wat ruim binnen de foutmarge ligt, federaal richting de +5 als is dat te vroeg om te zeggen, wat ook binnen de foutmarge lag van veel polls.

Ik ben wel zeer benieuwd naar hun post mortem dit jaar.
Ben ik ook benieuwd naar. Wat mij vooral opviel is Florida, Ohio en de senaatsrace in Maine. Oh ja, en ik had gedacht dat Joni Ernst het in Iowa ook veel moeilijker zou krijgen.
Selzer doet daar altijd één poll en die was weer spot on (Trump +7)

Ik neem trouwens aan dat in Ohio ook nog gewoon geteld wordt en daar de marge kleiner wordt. Maar daar hoor ik helemaal niets over.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:41:11 #290
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196095211
quote:
Trump supporters across the United States increasingly say they no longer trust Fox News, the Rupert Murdoch-owned TV network that has acted as one of the president’s staunchest allies in past years.

As Fox News announced more state-level victories for Joe Biden on Wednesday, Trump supporters across the country grew more vocal in their frustration with the network.

[...]

“Fox, you can’t even trust them,” said Rob Phail, 51, from South Lyon, Michigan, who had been leading the “stop the count” chants. “They’re the worst chameleons of all. So you’re like, OK, who do you trust?”

Asked whom he would trust to confirm the actual results of the election, he said: “Trump.”
https://www.theguardian.c(...)ng-live-2020-updates
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_196095244
Is het bij elke staat zo als het verschil <1% is dat er een recount aangevraagd mag worden? Of verschilt dat (compleet met de Amerikaanse logica) ook weer per staat?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  PR en moderator vrijdag 6 november 2020 @ 12:43:29 #292
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:44:31 #293
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196095259
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:41 schreef PippenScottie het volgende:

Ik neem trouwens aan dat in Ohio ook nog gewoon geteld wordt en daar de marge kleiner wordt. Maar daar hoor ik helemaal niets over.
Verschil is daar nog steeds 8 procent met nog 10 procent te tellen.
pi_196095263
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:41 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar. Wat mij vooral opviel is Florida, Ohio en de senaatsrace in Maine. Oh ja, en ik had gedacht dat Joni Ernst het in Iowa ook veel moeilijker zou krijgen.
Selzer doet daar altijd één poll en die was weer spot on (Trump +7)

Maar toch kan een poll helemaal niet "altijd spot on" zijn. Een peiling is een statistische uitkomst, ook al wordt die voor het lekenpubliek platgeslagen tot één cijfertje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:45:20 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196095272
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator vrijdag 6 november 2020 @ 12:45:27 #296
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_196095273
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:43 schreef franklop het volgende:
Is het bij elke staat zo als het verschil <1% is dat er een recount aangevraagd mag worden? Of verschilt dat (compleet met de Amerikaanse logica) ook weer per staat?
Volgens mij was er ook een staat waarbij de threshold <0,5% was ivp <1%, maar weet niet meer welke
Fuck the EBU.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:45:50 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196095278
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Volgens menig Republikeins commentator inclusief Trump zelf was Trumps overwinning een "landslide". Nu stevent Biden af op evenveel kiesmannen als hij had met een nog groter aandeel van de popular vote dan Clinton had en is het een pyrrusoverwinning?
Vorige keer verloor Trump de popular vote met 2,09% dit keer waarschijnlijk met zo'n 5%... als zittende president.
Maar het is natuurlijk makkelijker om te doen alsof de democraten het niet echt veel beter doen dan de afgelopen 16 jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:46:01 #298
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196095280
quote:
Verschilt inderdaad per staat.

In Arizona kun je bijvoorbeeld niet eens een recount aanvragen als partij. Er kan wel een automatische recount plaatsvinden als de marge echt heel heel klein is.
pi_196095302
quote:
Dat verschilt per staat.Er zijn staten waar er gekeken wordt naar een procentueel verschil (tussen 0.1 en 1 volgens mij) maar er zijn ook staten waar een X aantal duizend stemmen reden zijn voor een hertelling.
Spoilers!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2020 @ 12:48:04 #300
pi_196095314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar toch kan een poll helemaal niet "altijd spot on" zijn. Een peiling is een statistische uitkomst, ook al wordt die voor het lekenpubliek platgeslagen tot één cijfertje.
Ja, dat is waar.
Maar die poll was zo’n outlier ten opzichte van andere polls dat hij me opviel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')