Telmachinequote:Op donderdag 5 november 2020 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En de andere 6k stemmen daar moet handmatig worden gedaan omdat ze door kreukels enzo niet door de automatische stemmachines gaan.
Eens.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En de andere 6k stemmen daar moet handmatig worden gedaan omdat ze door kreukels enzo niet door de automatische stemmachines gaan.
Ik blijf het fascinerend vinden dat dit zo lang moet duren. Ik ben zelf stembureaumedewerker en ik kan me niet voorstellen hoe het daar gaat.
Niemand neemt ze serieus, kijk ze wegrennenquote:Op donderdag 5 november 2020 18:15 schreef Kijkertje het volgende:
En dus een beschuldiging van fraude in Nevada door de Trump campaign
[ twitter ]
Verschil is ook dat we in Nederland gewoon 1 stem uitbrengen bij een verkiezing. In Amerika stem je op tientallen verschillende mensen, van rechter tot regionaal schoolbestuurder en alles daar tussenin.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Eens.
Ben geen stembureaumedewerker, maar help meestal wel met tellen en als ik onze telavonden vergelijk met die in Amerika dan is het daar chaos.
Komt dit doordat zij minder stemlokalen hebben per wijk?
In NL kun je in de gemiddelde en grote steden praktisch in elke wijk wel stemmen doordat wij 1 stembureau per stemdistrict hanteren en daardoor ook maar max. 2000 stemmen per district binnenkrijgen.
Hoe zit dat eigenlijk in de VS?
Ze hebben daar meestal ook flink wat verkiezingen gelijktijdig. Dat maakt het ook complexer.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Eens.
Ben geen stembureaumedewerker, maar help meestal wel met tellen en als ik onze telavonden vergelijk met die in Amerika dan is het daar chaos.
In NL kun je in de gemiddelde en grote steden praktisch in elke wijk wel stemmen doordat wij 1 stembureau per stemdistrict hanteren en daardoor ook maar max. 2000 stemmen per district binnenkrijgen.
Ze hebben daar stuk minder stembureaus vergeleken met ons. Maar het is ook veel werk met mail-in ballots waarbij je een check moet doen en twee enveloppen moet openen en dan sorteren en de rest.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Eens.
Echt he! Die houding van Grenell ook:quote:Op donderdag 5 november 2020 18:17 schreef Szura het volgende:
[..]
Niemand neemt ze serieus, kijk ze wegrennen
Goed punt. Californië is ook nog lang niet klaar bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:18 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens wordt in heel veel staten nu nog steeds geteld. Verschil is alleen dat dat geen aandacht heeft omdat de uitslag vaak al vaststaat. Alle aandacht gaat naar de staten waar het nog spannend is, maar die zijn niet per definitie langzamer ofzo.
quote:Op donderdag 5 november 2020 18:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Telmachine
Breng Trump niet op ideeën!
Geen enkele staat is formeel klaar zelfs, toch?quote:Op donderdag 5 november 2020 18:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Goed punt. Californië is ook nog lang niet klaar bijvoorbeeld.
Op TT pagina 101 staat ook: in 5 Staten wordt nog geteld.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:18 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens wordt in heel veel staten nu nog steeds geteld. Verschil is alleen dat dat geen aandacht heeft omdat de uitslag vaak al vaststaat. Alle aandacht gaat naar de staten waar het nog spannend is, maar die zijn niet per definitie langzamer ofzo.
Dan gaat het naar het House of Representatives.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:23 schreef SecretStoryWous het volgende:
Wat als het 269 vs 269 wordt?
Dit is Trumpisme.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Echt he! Die houding van Grenell ook:
[ twitter ]
Ja, dat telt inderdaad ook flink mee.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:17 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Verschil is ook dat we in Nederland gewoon 1 stem uitbrengen bij een verkiezing. In Amerika stem je op tientallen verschillende mensen, van rechter tot regionaal schoolbestuurder en alles daar tussenin.
Heb je enig idee hoeveel stembureaus ze per zoveel stemgerechtigden hebben?quote:Op donderdag 5 november 2020 18:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze hebben daar stuk minder stembureaus vergeleken met ons. Maar het is ook veel werk met mail-in ballots waarbij je een check moet doen en twee enveloppen moet openen en dan sorteren en de rest.
Dat zal het ook zijn. Maar ik zie daar echt enorme zalen met tellers en telmachines.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar veel meer stemmen moet verwerken bij de paar stembureaus die er nog zijn.
O, dat kan natuurlijk ook meespelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zal het ook zijn. Maar ik zie daar echt enorme zalen met tellers en telmachines.
Misschien is het het controleren van de handtekeningen enzo. Dat moet met de mail in ballots volgens mij nog gebeuren. Met de in person ballots zal dat ter plaatse door de stembureaumedewerker gedaan worden (neem ik aan).
Dat is hetzelfde als waar we het eerder over hebben, dat er op FOX bijvoorbeeld niet uitgelegd wordt waarom sommige dingen zijn zoals ze zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Echt he! Die houding van Grenell ook:
[ twitter ]
Jaquote:Op donderdag 5 november 2020 18:33 schreef SecretStoryWous het volgende:
Vinden jullie die blonde CNN chick ook zo ongemakkelijk?
So much winning.quote:
Eens met Donald, te beginnen met het in de boeien slaan van DeJoy voor sabotage van de USPS en de verkiezingen.quote:
Zeker close dit.quote:
Nee, de kans dat Trump zowel Pennsylvania als Nevada als Georgia als North Carolina wint is niet zo groot. En Trump heeft ze alle 4 nodig (tenzij Arizona toch nog flipt).quote:
Gezien de ontwikkelingen in Pennsylvania is er eigenlijk geen enkele route meer voor Trump, of er moet daar nog een mirakel gebeuren waardoor hij daar wint.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de kans dat Trump zowel Pennsylvania als Nevada als Georgia als North Carolina wint is niet zo groot. En Trump heeft ze alle 4 nodig (tenzij Arizona toch nog flipt).
neequote:Op donderdag 5 november 2020 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zo, ben er eindelijk weer. Is er nog iets veranderd sinds vanochtend?
Ik acht de kans klein met de stemmen die nog in Philly geteld moeten worden.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gezien de ontwikkelingen in Pennsylvania is er eigenlijk geen enkele route meer voor Trump, of er moet daar nog een mirakel gebeuren waardoor hij daar wint.
Het is een stuk minder duidelijk dan het Formule 1 kampioenschap maar in principe zit Biden op winnende koers.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zo, ben er eindelijk weer. Is er nog iets veranderd sinds vanochtend?
Ben wel benieuwd of de laatste batches ook dezelfde verhoudingen hebben. Wat ik net begreep was dat ook biljetten waarbij dingen niet duidelijk waren ingevuld of beschadigd waren nog geteld moeten worden. Geen idee of dat ook vooral mailstemmen zijnquote:Op donderdag 5 november 2020 18:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gezien de ontwikkelingen in Pennsylvania is er eigenlijk geen enkele route meer voor Trump, of er moet daar nog een mirakel gebeuren waardoor hij daar wint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |