abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2020 @ 19:39:10 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196079331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een mening kan best onzin zijn. Je bent van mening dat er een betere kandidaat was bij de Democraten maar er is simpelweg geen onderbouwing voor.
Ik denk dat Amy Klobuchar een stuk beter was geweest. Vrij gematigde kandidaat en acceptabel voor bijvoorbeeld latino's en zuidelijken. En vanwege haar vrouw zijn ook interessant voor de linkervleugel.
pi_196079366
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is dus echt onzin. Geen enkele van de kandidaten kwam ook maar in de buurt van Biden. Je verwart je eigen voorkeur met de werkelijkheid.
Dat is dus toch echt een kwestie van een mening. Zo vond ik Sanders de beste optie. Een ander weer Harris, en weer een ander vond misschien Buttigieg de beste.
pi_196079378
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, joh....
Tenzij je bedoelt dat jij graag een andere Democraat had willen zien winnen, maar dan kan ik net zo goed zeggen dat ik van mening ben dat Trump dement is.
pi_196079403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:40 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat is dus toch echt een kwestie van een mening.
Nee, dat is geen mening. De Democraten houden voorverkiezingen om hun kandidaat te selecteren. Biden won die heel erg makkelijk en was dus de beste keuze. Dat is geen mening, dat is een feit.

Dat jij misschien iemand anders had gewild is leuk maar verder niet zo relevant. Ik had ook iemand anders dan Trump willen zien winnen in 2016.
pi_196079452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:38 schreef ikbenrond het volgende:
De NYT needle van Georgia staat nog steeds richting Biden. Erg spannend
Die zijn al sinds woensdagochtend niet meer bijgewerkt dus daar heb je niks meer aan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 5 november 2020 @ 19:43:31 #281
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196079473
twitter
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 5 november 2020 @ 19:44:12 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196079497
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:40 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat is dus toch echt een kwestie van een mening. Zo vond ik Sanders de beste optie. Een ander weer Harris, en weer een ander vond misschien Buttigieg de beste.
Sanders is echt een enorme stoorzender geweest. Hij had een protege van zichzelf moeten gaan steunen.
  donderdag 5 november 2020 @ 19:44:21 #283
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_196079505
Het nadeel van het hele Amerikaanse systeem is dat het overgrote deel van de mensen een partij aanhangt en daar nooit van zal afwijken. Voor populariteitsscores van >55% moet je al terug naar Reagan2. Daarmee is het op voorhand al lastig om het land te verenigen als president.
pi_196079535
Een argument dat je voor Biden hoorde was dat hij het meest verkiesbaar en dat men daarom op hem stemde. Nu het al een paar dagen billen knijpen is kun je je afvragen of dat daadwerkelijk het geval was, maargoed, Trump had ook meer enthusiasme achter zich dan verwacht uiteindelijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_196079561
quote:
Die needles worden toch al een tijd niet meer bijgewerkt? Of bedoel je deze niet: https://www.nytimes.com/i(...)ecast-president.html
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  donderdag 5 november 2020 @ 19:46:28 #286
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196079565
quote:
Die needle wordt al een dag niet meer bijgewerkt. _O-
pi_196079572
Ga je zo dan zien dat alle sites Nevada wel callen, maar AP en Fox News niet, omdat ze dan ook de race moeten callen of Arizona moeten intrekken?

Wat een situatie.
pi_196079576
Vlak na de USA verkiezingen weet ik altijd wel weer vlot de staten terug te vinden op de kaart :+

Dat vervaagt weer wat na 4 jaar maar gelukkig komt er altijd weer een opfriscursus :D
pi_196079580
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:45 schreef Jabberwocky het volgende:
Een argument dat je voor Biden hoorde was dat hij het meest verkiesbaar en dat men daarom op hem stemde. Nu het al een paar dagen billen knijpen is kun je je afvragen of dat daadwerkelijk het geval was,
Het antwoord lijkt me ja. Een groot punt van kritiek op Clinton was juist dat haar gedrag haar minder verkiesbaar maakte. Dat heeft Biden nu al een heel stuk beter gedaan.
pi_196079603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat is geen mening. De Democraten houden voorverkiezingen om hun kandidaat te selecteren. Biden won die heel erg makkelijk en was dus de beste keuze. Dat is geen mening, dat is een feit.

Dat jij misschien iemand anders had gewild is leuk maar verder niet zo relevant. Ik had ook iemand anders dan Trump willen zien winnen in 2016.
Je doet alsof "beste" een objectief gedefinieerde term is. Dat is het natuurlijk niet. Jouw definitie is kennelijk dat de meeste stemmen in een primary halen het relevante criterium is. Als je iets verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat anderen lijken te denken dat "beste" degene is die in een verkiezing tegen Trump het hoogste percentage van de stemmen zou bemachtigen. Dat is een hypothetische situatie waar vrij weinig over te zeggen valt. Feit is wel dat je goed presteren in de primaries niet zo maar één op één kunt overzetten naar de prestatie in de daaropvolgende verkiezingen. Die hebben sowieso al een ander, breder electoraat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196079619
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ga je zo dan zien dat alle sites Nevada wel callen, maar AP en Fox News niet, omdat ze dan ook de race moeten callen?
Waarom zou de decision desk bij Fox dat niet doen? Tussen hen en de Tucker Carlson's zit een vrij robuuste firewall binnen de organisatie, die geven welgeteld 0 fucks om wat die wel of niet willen.
pi_196079630
quote:
Een argument dat je voor Biden hoorde was dat hij het meest verkiesbaar en dat men daarom op hem stemde. Nu het al een paar dagen billen knijpen is kun je je afvragen of dat daadwerkelijk het geval was, maargoed, Trump had ook meer enthusiasme achter zich dan verwacht uiteindelijk.
Hangt ervan af. Als Biden die vier staten pakt is het gewoon een ruime overwinning.
Dat je tijdens het tellen in de stress zit heeft daar weinig mee te maken.
  donderdag 5 november 2020 @ 19:49:21 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_196079639
Hoe lang nog voor de onvermijdelijke ass whooping....

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 5 november 2020 @ 19:49:25 #294
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_196079642
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat is geen mening. De Amerikanen hielden in 2016 verkiezingen om hun president te selecteren. Trump won die heel erg makkelijk en was dus de beste keuze. Dat is geen mening, dat is een feit.

Zoiets?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_196079669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je doet alsof "beste" een objectief gedefinieerde term is. Dat is het natuurlijk niet. Jouw definitie is kennelijk dat de meeste stemmen in een primary halen het relevante criterium is. Als je iets verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat anderen lijken te denken dat "beste" degene is die in een verkiezing tegen Trump het hoogste percentage van de stemmen zou bemachtigen. Dat is een hypothetische situatie waar vrij weinig over te zeggen valt. Feit is wel dat je goed presteren in de primaries niet zo maar één op één kunt overzetten naar de prestatie in de daaropvolgende verkiezingen. Die hebben sowieso al een ander, breder electoraat.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar mijn punt is dat die primaries het enige is dat we hebben. Je kunt niet zomaar die aan de kant leggen en dan zeggen dat je een andere kandidaat 'beter' vindt zonder enige onderbouwing.

Tenzij je bedoelt dat je die kandidaat's standpunten gewoon beter aansluiten bij je eigen. Maar dat is voor niemand anders interessant.
pi_196079670
quote:
Het is "billen knijpen" vanwege de mail-in ballots die geteld moeten worden. Dat kost tijd.

Het eindresultaat telt.
  donderdag 5 november 2020 @ 19:50:55 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_196079678
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vlak na de USA verkiezingen weet ik altijd wel weer vlot de staten terug te vinden op de kaart :+

Dat vervaagt weer wat na 4 jaar maar gelukkig komt er altijd weer een opfriscursus :D
Ik kan ze dromen... Blind tekenen zelfs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_196079681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het antwoord lijkt me ja. Een groot punt van kritiek op Clinton was juist dat haar gedrag haar minder verkiesbaar maakte. Dat heeft Biden nu al een heel stuk beter gedaan.
HRC moest likable zijn, daar hebben mannen geen rekening mee te houden. Hetzelfde zag je bij Harris bijna gebeuren.
pi_196079690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik kan ze dromen... Blind tekenen zelfs.
Ah, zover ben ik nog niet :P
  donderdag 5 november 2020 @ 19:51:32 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196079698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:44 schreef Coelho het volgende:
Het nadeel van het hele Amerikaanse systeem is dat het overgrote deel van de mensen een partij aanhangt en daar nooit van zal afwijken. Voor populariteitsscores van >55% moet je al terug naar Reagan2. Daarmee is het op voorhand al lastig om het land te verenigen als president.
Je kan eigenlijk zeggen dat Reagan wel een verbinder was. De wijze waarop hij Mondale afdroogde heeft niemand hem meer nagedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')