abonnement Unibet Coolblue
pi_196073426
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
blablablabla
pi_196073438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het gaat te langzaam, afgelopen week nog toegelicht.
Het gaat altijd te langzaam.
blablablabla
  Redactie Frontpage donderdag 5 november 2020 @ 15:08:24 #3
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196073451
Nog wel even een pluim voor de GGD trouwens, wat een verschil met testen tegenwoordig. Heb me in juli laten testen, toen was het allemaal lastig en kon je 1/2 dagen later bij een testlocatie ver weg terecht en daarna nog 2 dagen op de uitslag wachten. Dit maal heb ik gisterenochtend rond 10.30 uur een test aangevraagd, had de keuze uit 4 locaties waar ik overal praktisch direct (13.00 uur) terecht kon en vandaag om 12.30 kreeg ik de uitslag (negatief). Vorige keer zo'n 4 dagen er mee bezig geweest en nu een krappe 26 uur _O_.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 15:08:32 #4
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196073455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat de Kamer er voor gaat liggen.
Dat denk ik ook, maar daar hadden ze ook al wat voor. Dan konden ze bij koninklijk besluit het alsnog invoeren:

quote:
Artikel 8 van de wet maakt het mogelijk een avondklok in te stellen. Er wordt dan een koninklijk besluit genomen door de premier om de wet in werking te stellen met als doel een avondklok mogelijk te maken. Dat gaat dus buiten het parlement om. Deze wet wordt geactiveerd door het uitroepen van de ‘beperkte noodtoestand. En dan moet per koninklijk besluit vervolgens een artikel uit die wet in werking gesteld worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196073463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat de Kamer er voor gaat liggen.
Ik denk zelf dat het zo'n vaart niet gaat lopen, maar met name Rotterdam is toch wel echt problematisch. Als daar het huidige pakket niet afdoende blijkt zal er daar echt stevig ingegrepen moeten worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196073468
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat je de meeste mensen wel tegenhoud als je bv in een bepaalde provincie de horeca sluit, middelbare scholen sluit, etc. Er zullen lui zijn die gewoon rustig de auto pakken om elders naar een kroeg te gaan, maar de meerderheid zal denk ik niet zo snel de provincie uit rijden.

En op zich prima dat regionaal ingrijpen niet echt te doen is in NL, maar roep dan ook niet dat je het gaat doen. Maak geen routemap waarop je aangeeft dat je het gaat doen, om vervolgens hele andere maatregelen te treffen.
Het is een soort mechanisme dat Rutte graag gebruikt om wat verantwoordelijkheid te weerleggen. Op regionaal niveau heeft niemand daar zin in, terwijl het wel nuttig kan zijn. Maar dan is het meer van nut als het aantal besmettingen in de basis laag is.
pi_196073491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Het gaat altijd te langzaam.
In deze fase wel ja want je wil zo snel mogelijk de normale zorg weer op kunnen starten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 5 november 2020 @ 15:10:16 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196073498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik begin inmiddels te denken dat ik nooit meer naar het oude normaal kan.
Iedere keer als ik mijn eiersnijder in het kastje zie liggen, denk ik aan @:Leolinedance.. -O-
Ik krijg mijn "eiersnijder" pas met ~:) Kerst... :X is mij toevertrouwd door een g <O) oedheiligman.
Kan niet wachten *O* .
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 15:10:24 #9
408813 crew  trein2000
pi_196073505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar daar hadden ze ook al wat voor. Dan konden ze bij koninklijk besluit het alsnog invoeren:
[..]

Vertrouwensregel plus artikel 1 2e en 3e lid.

Dit is geen dictatuur.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 15:11:26 #10
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196073532
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vertrouwensregel plus artikel 1 2e en 3e lid.

Dit is geen dictatuur.
Dus het zou niet kunnen zonder dat het parlement het ermee eens is?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196073553
Update van 5 November (Donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM



Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9690 besmettingen. (mutaties : 29) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9556, mutaties 57) gezien de mutaties die nog plaatsvinden lijkt 19-10 voorlopig de echte piekdag te worden.
De mutaties op deze dagen lijken ook bijna klaar te zijn, inmiddels is wel duidelijk dat hierna echt de daling ingezet is.

Er vinden nu nog mutaties plaats tot in begin/midden september (95 stuks)
Dag met grootste mutatie : 4-11, 1512
Oudste mutatie : 25-3

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 4449 van de afgelopen 5 dagen, 1702 van de 5 dagen daarvoor, en de overige 552 nog ouder.

Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196073583
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus het zou niet kunnen zonder dat het parlement het ermee eens is?
En wat is dan het alternatief als de cijfers niet of niet snel genoeg dalen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 5 november 2020 @ 15:15:40 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196073622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Het gaat altijd te langzaam.
Ja nog meer maatregelen!!! *O* *O*
pi_196073635
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In deze fase wel ja want je wil zo snel mogelijk de normale zorg weer op kunnen starten.
Weet je nog hoe we ook alweer in deze fase terecht zijn gekomen?

Heel de maand september een R van rond de 1.30 en volledige passiviteit qua besluitvorming en geen maatregelen. Als vervolgens als de ziekenhuizen weer (driekwart) vol liggen, wat een direct gevolg is van je eigen beleid is dat onacceptabel en moet de ommekeer liefst binnen een week worden gerealiseerd. Desnoods middels een fucking avondklok.

Tuurlijk joh.
blablablabla
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 15:17:15 #15
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196073648
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En wat is dan het alternatief als de cijfers niet of niet snel genoeg dalen?
Ik stelde een vraag of het wel of niet kon, het is een beetje flauw om mij in de schoenen te schuiven wat het alternatief is dan.

Maar hey, ik ben de beroerdste niet. Als je reisbewegingen echt wil beperken ga dan kijken naar overdag. Sluit de detailhandel in die regio. En misschien nog wel belangrijker, ga handhaven op de maatregelen die er al zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 15:17:36 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196073655
quote:
6s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik krijg mijn "eiersnijder" pas met ~:) Kerst... :X is mij toevertrouwd door een g <O) oedheiligman.
Kan niet wachten *O* .
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik begin inmiddels te denken dat ik nooit meer naar het oude normaal kan.
Iedere keer als ik mijn eiersnijder in het kastje zie liggen, denk ik aan @:Leolinedance.. -O-
Jullie hebben één geluk, als ie stuk gaat ren je lekker naar de Action ( _O_ ) om een nieuwe te kopen!!
  donderdag 5 november 2020 @ 15:19:48 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196073690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:17 schreef chratnox het volgende:
ste niet. Als je reisbewegingen echt wil beperken ga dan kijken naar overdag. Sluit de detailhandel in die regio. En misschien nog wel belangrijker, ga handhaven op de maatregelen die er al zijn.
Nee wat 's avonds gebeurt het. Dán zijn er pas veel besmettingen. Op straat, in de parken, mensen die elkaar bezoeken voor een bakkie. Het is crimineel!

Bij de Hornbach, in de trein en vooral in het vliegtuig naar Curacao ben je veilig :)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 15:20:42 #18
408813 crew  trein2000
pi_196073704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus het zou niet kunnen zonder dat het parlement het ermee eens is?
Niet lang iig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196073714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:46 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuis:

Opgenomen*: 261
Huidig*: 1905 (-55)

Opgenomen op IC*: 35
Huidig*: 607 (-5)
* LCPS cijfers - lcps.nu
ik blijf het zo bijzonder vinden (en ja, dit gaat mijn stokpaardje worden denk ik) dat IC-hoofd Van Zanten afgelopen maandag (drie dagen terug) bij EenVandaag stellig beweerde: 'Het is net een olietanker die op gang komt in de zorg en dat remt niet zo snel af. We gaan nog groeien van 2.000 naar 2.500 op de afdeling en ook op de IC verwachten we in de komende weken een verdere toenname'. :?
pi_196073750
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:21 schreef belanov het volgende:

[..]

ik blijf het zo bijzonder vinden (en ja, dit gaat mijn stokpaardje worden denk ik) dat IC-hoofd Van Zanten afgelopen maandag (drie dagen terug) bij EenVandaag stellig beweerde: 'Het is net een olietanker die op gang komt in de zorg en dat remt niet zo snel af. We gaan nog groeien van 2.000 naar 2.500 op de afdeling en ook op de IC verwachten we in de komende weken een verdere toenname'. :?
Die misrekening zagen we ook dit voorjaar, waarbij de piek rond eind mei werd ingetekend, terwijl we toen als op een zwarte piste naar beneden vlogen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196073760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:23 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Die misrekening zagen we ook dit voorjaar, waarbij de piek rond eind mei werd ingetekend, terwijl we toen als op een zwarte piste naar beneden vlogen.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:21 schreef belanov het volgende:

[..]

ik blijf het zo bijzonder vinden (en ja, dit gaat mijn stokpaardje worden denk ik) dat IC-hoofd Van Zanten afgelopen maandag (drie dagen terug) bij EenVandaag stellig beweerde: 'Het is net een olietanker die op gang komt in de zorg en dat remt niet zo snel af. We gaan nog groeien van 2.000 naar 2.500 op de afdeling en ook op de IC verwachten we in de komende weken een verdere toenname'. :?
Inderdaad. ik verwacht dat we nu hetzelfde gaan zien, maar hé ik ben geen expert.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196073767
Mensen, ik moet wat opbiechten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeef mij alsjeblieft!
pi_196073780
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:24 schreef maan_man het volgende:
Mensen, ik moet wat opbiechten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeef mij alsjeblieft!
En hadden ze nog eiersnijders ? Asking for a friend
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196073788
Goedemiddag

Iets later dan normaal, maar weer een daling zie ik.

Wanneer Jinek?

@Mammietje

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 15:27:04 ]
pi_196073840
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet je nog hoe we ook alweer in deze fase terecht zijn gekomen?

Heel de maand september een R van rond de 1.30 en volledige passiviteit qua besluitvorming en geen maatregelen. Als vervolgens als de ziekenhuizen weer (driekwart) vol liggen, wat een direct gevolg is van je eigen beleid is dat onacceptabel en moet de ommekeer liefst binnen een week worden gerealiseerd. Desnoods middels een fucking avondklok.

Tuurlijk joh.
Tja, aan de andere kant: vergelijk ons nu met de rest van Europa.. volgens mij gaat het hier zo slecht nog niet toch? Hoe komt dat? Uiteindelijk toch door het invoeren van maatregelen. Hadden we het eerder kunnen doen? Zeker.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196073874
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goedemiddag

Iets later dan normaal, maar weer een daling zie ik.

Wanneer Jinek?

@:mammietje
Ja, dat heb je weer keurig gedaan vandaag Lenny, trots op je! O+
Ik verwacht dat Jinek tegen de 5000 wel contact met ons op zal nemen. En dan hoop ik dat ze vlot genoeg is en Op1 of nieuwsuur ons nog niet weggekaapt heeft. :7
  donderdag 5 november 2020 @ 15:31:47 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196073879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:21 schreef belanov het volgende:

[..]

ik blijf het zo bijzonder vinden (en ja, dit gaat mijn stokpaardje worden denk ik) dat IC-hoofd Van Zanten afgelopen maandag (drie dagen terug) bij EenVandaag stellig beweerde: 'Het is net een olietanker die op gang komt in de zorg en dat remt niet zo snel af. We gaan nog groeien van 2.000 naar 2.500 op de afdeling en ook op de IC verwachten we in de komende weken een verdere toenname'. :?
Zoals ik ook toen al zei, het is pure bangmakerij wat die man doet.
pi_196073884
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En hadden ze nog eiersnijders ? Asking for a friend
Vanwege de reuring die hierover was ontstaan op een of andere vage internetcommunity waren ze niet aan te slepen en op dit moment niet voorradig, vertelde de winkelmedewerker. Hij wilde mij een stanleymes aansmeren, omdat je daar ook eieren mee zou kunnen snijden, maar daar ben ik mooi niet ingestonken.
  donderdag 5 november 2020 @ 15:34:05 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196073915
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:24 schreef maan_man het volgende:
Mensen, ik moet wat opbiechten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeef mij alsjeblieft!
Als je zorgt dat je tussen 22:00 en 4:00 binnen blijft is er niets aan de hand!
  donderdag 5 november 2020 @ 15:34:09 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196073916
Ik lees en hoor nu met enige regelmaat dat de daling te langzaam gaat. Mag ik vragen wat men dan had verwacht qua orde van grootte? 1000 besmettingen eraf per dag?
pi_196073921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:32 schreef maan_man het volgende:

[..]

Vanwege de reuring die hierover was ontstaan op een of andere vage internetcommunity waren ze niet aan te slepen en op dit moment niet voorradig, vertelde de winkelmedewerker. Hij wilde mij een stanleymes aansmeren, omdat je daar ook eieren mee zou kunnen snijden, maar daar ben ik mooi niet ingestonken.
Gelijk heb je, die gaan niet diep genoeg. :N
pi_196073955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees en hoor nu met enige regelmaat dat de daling te langzaam gaat. Mag ik vragen wat men dan had verwacht qua orde van grootte? 1000 besmettingen eraf per dag?
Goede vraag.
pi_196073965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:21 schreef belanov het volgende:

[..]

ik blijf het zo bijzonder vinden (en ja, dit gaat mijn stokpaardje worden denk ik) dat IC-hoofd Van Zanten afgelopen maandag (drie dagen terug) bij EenVandaag stellig beweerde: 'Het is net een olietanker die op gang komt in de zorg en dat remt niet zo snel af. We gaan nog groeien van 2.000 naar 2.500 op de afdeling en ook op de IC verwachten we in de komende weken een verdere toenname'. :?
Vind ik ook.

Het lijkt alsof ze een simpele differentiaalvergelijking niet kunnen opstellen.

Met veel patienten in het ziekenhuis heb je uiteindelijk ook een grote uitloop.
pi_196073971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees en hoor nu met enige regelmaat dat de daling te langzaam gaat. Mag ik vragen wat men dan had verwacht qua orde van grootte? 1000 besmettingen eraf per dag?
Dat was het zo'n beetje de afgelopen dagen. Snapte ik ook niet goed.
Werd tijdens de persco wel goed uitgelegd trouwens.
Misschien ook met de komende winkeldrukte en feestdagen in het achterhoofd?
  donderdag 5 november 2020 @ 15:36:47 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196073973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees en hoor nu met enige regelmaat dat de daling te langzaam gaat. Mag ik vragen wat men dan had verwacht qua orde van grootte? 1000 besmettingen eraf per dag?
Wat zeggen besmettingen ook als je het aantal testen niet weet :')
  donderdag 5 november 2020 @ 15:37:28 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196073993
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:36 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Goede vraag.
Ja nu ja, we zaten nog niet heel lang geleden op bijna 11K per dag. Intussen zitten we onder de 7K. Dat vind ik vrij vlot gegaan al hoor, eigenlijk.
pi_196073997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees en hoor nu met enige regelmaat dat de daling te langzaam gaat. Mag ik vragen wat men dan had verwacht qua orde van grootte? 1000 besmettingen eraf per dag?
Een halvering per 14 dagen geloof ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 5 november 2020 @ 15:38:19 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196074015
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een halvering per 14 dagen geloof ik.
Dus in twee weken tijd van ~11K naar 5.5K?

Lijkt mij totaal onrealistisch eerlijk gezegd.
pi_196074020
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:17 schreef chratnox het volgende:
Ik stelde een vraag of het wel of niet kon, het is een beetje flauw om mij in de schoenen te schuiven wat het alternatief is dan.
Ik stelde ook gewoon een vraag hoor. Niet gelijk zo gepikeerd.

Als het alternatief van een avondklok blijkbaar juridisch niet mogelijk is (of onaantrekkelijk zoals jij van mening bent), wat is dan het alternatief om de trend toch te keren op plekken waar het nog niet goed (genoeg) gaat?

En sorry, maar "ga handhaven" vind ik echt een dooddoener. Dan kan ik net zo goed zeggen "ga je aan de regels houden".

Detailhandel sluiten kan inderdaad. Geen idee of dat een groot effect heeft. Ik zie weinig die dat opperen (hooguit als onderdeel van een totale lockdown zoals in de laatste fase op de routekaart).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 15:42:01 #40
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196074082
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik stelde ook gewoon een vraag hoor. Niet gelijk zo gepikeerd.

Als het alternatief van een avondklok blijkbaar juridisch niet mogelijk is (of onaantrekkelijk zoals jij van mening bent), wat is dan het alternatief om de trend toch te keren op plekken waar het nog niet goed (genoeg) gaat?

En sorry, maar "ga handhaven" vind ik echt een dooddoener. Dan kan ik net zo goed zeggen "ga je aan de regels houden".
Dan las ik je post verkeerd, sorry :)

Dit is wat ik verder postte:
quote:
Als je reisbewegingen echt wil beperken ga dan kijken naar overdag. Sluit de detailhandel in die regio. En misschien nog wel belangrijker, ga handhaven op de maatregelen die er al zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196074088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik lees en hoor nu met enige regelmaat dat de daling te langzaam gaat. Mag ik vragen wat men dan had verwacht qua orde van grootte? 1000 besmettingen eraf per dag?
Het gaat om de daling in de ziekenhuizen. Een concreet getal erop plakken vind ik lastig, maar je kunt enigszins kijken naar hoe snel het in maart ging.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196074100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan las ik je post verkeerd, sorry :)

Dit is wat ik verder postte:
[..]

Ja, ik was iets te snel met "invoeren", ik had er nog wat bij gezet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 5 november 2020 @ 15:43:54 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196074115
Wel lekker samen kerst vieren _O_
  donderdag 5 november 2020 @ 15:44:25 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196074130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het gaat om de daling in de ziekenhuizen. Een concreet getal erop plakken vind ik lastig, maar je kunt enigszins kijken naar hoe snel het in maart ging.
Maar daling in de ziekenhuizen loopt nog weer achter op de besmettingen. Dus nieuwe maatregelen hebben wel weer even nodig om 'door te sijpelen'. Dan is 14 dagen toch niet echt een realistisch verwachtingspatroon? Je weet dat je eerst afvlakking krijgt in de overdracht, dan de stagnatie, dan pas de (lichte) daling en daar lopen de opnames nog weer achteraan.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 15:44:37 #45
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196074132
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik stelde ook gewoon een vraag hoor. Niet gelijk zo gepikeerd.

Als het alternatief van een avondklok blijkbaar juridisch niet mogelijk is (of onaantrekkelijk zoals jij van mening bent), wat is dan het alternatief om de trend toch te keren op plekken waar het nog niet goed (genoeg) gaat?

En sorry, maar "ga handhaven" vind ik echt een dooddoener. Dan kan ik net zo goed zeggen "ga je aan de regels houden".

Detailhandel sluiten kan inderdaad. Geen idee of dat een groot effect heeft. Ik zie weinig die dat opperen (hooguit als onderdeel van een totale lockdown zoals in de laatste fase op de routekaart).
Je was me voor met je ninja-edit :)

Als je gaat handhaven op wat er al is gaat er wel een afschrikkende werking vanuit. Dat is misschien wel een effectieve manier om te zorgen dat mensen zich meer aan de maatregelen gaan houden.

Een maatregel als detailhandel sluiten lijkt me effectiever, dan is de noodzaak voor die reisbeweging ook weg.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196074135
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dus in twee weken tijd van ~11K naar 5.5K?

Lijkt mij totaal onrealistisch eerlijk gezegd.
In week tijd zijn we nu van ~11k naar <7k gegaan, dus zo ver ligt dat niet van de prognoses..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196074183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:43 schreef leolinedance het volgende:
Wel lekker samen kerst vieren _O_
|:)
Go hard or go home
pi_196074202
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:44 schreef chratnox het volgende:

Een maatregel als detailhandel sluiten lijkt me effectiever, dan is de noodzaak voor die reisbeweging ook weg.
Ik hoor van een vriendin dat het hier lokaal in ieder geval heel erg rustig is. Als dit langer aanhoudt sluiten de winkels vanzelf weer wel.
Van hogerhand deze maatregel opleggen lijkt me wat zinloos als er geen significant deel van de besmettingen vandaan komt.
pi_196074211
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:43 schreef leolinedance het volgende:
Wel lekker samen kerst vieren _O_
}:|
  donderdag 5 november 2020 @ 15:50:59 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196074231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In week tijd zijn we nu van ~11k naar <7k gegaan, dus zo ver ligt dat niet van de prognoses..
In dat geval liggen we dus zelfs prima op schema en zijn extra maatregelen helemaal niet nodig.
pi_196074284
Ziekenhuizen over corona-piek: rampscenario afgewend


quote:
Ziekenhuizen zijn qua drukte zo goed als over de piek heen. Dat concludeert Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. ,,We hebben nu echt een plateau bereikt."
En nu wil ik ze even niet horen over meer repressie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196074292
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar daling in de ziekenhuizen loopt nog weer achter op de besmettingen. Dus nieuwe maatregelen hebben wel weer even nodig om 'door te sijpelen'. Dan is 14 dagen toch niet echt een realistisch verwachtingspatroon? Je weet dat je eerst afvlakking krijgt in de overdracht, dan de stagnatie, dan pas de (lichte) daling en daar lopen de opnames nog weer achteraan.
Klopt, maar als je NU maatregelen neemt heeft dat in principe over twee à drie weken al een (additioneel) effect op de ziekenhuisopnames.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 15:55:14 #53
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196074296
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik hoor van een vriendin dat het hier lokaal in ieder geval heel erg rustig is. Als dit langer aanhoudt sluiten de winkels vanzelf weer wel.
Van hogerhand deze maatregel opleggen lijkt me wat zinloos als er geen significant deel van de besmettingen vandaan komt.
Mijn vrouw wil nog wat zwangerschapskilo’s kwijt en heeft zo’n hip dieet. Vrijdagochtend heeft ze haar weegmoment altijd, dus we eten nooit op donderdag pizza ofzo, maar dat doen we op vrijdag. Zo voelt dit een beetje.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 15:55:16 #54
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196074297
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Van hogerhand deze maatregel opleggen lijkt me wat zinloos als er geen significant deel van de besmettingen vandaan komt.
Heeft ze ook niet tegengehouden met het meest recente pakket. Terwijl het in winkelstraten e.d. toch nog net even wat drukker is dan bij een bioscoop zeg maar. Amper tot geen besmettingen voor zover we weten, maar toch dicht.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196074327
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je was me voor met je ninja-edit :)

Als je gaat handhaven op wat er al is gaat er wel een afschrikkende werking vanuit. Dat is misschien wel een effectieve manier om te zorgen dat mensen zich meer aan de maatregelen gaan houden.
Ik ben ook absoluut voor betere handhaving, maar handhaving zorgt vaak ook voor willekeur. Bovendien vind ik het veel fijner als we niet toe hoeven naar een handhavingssamenleving (dat was in maart ook niet nodig).

quote:
Een maatregel als detailhandel sluiten lijkt me effectiever, dan is de noodzaak voor die reisbeweging ook weg.
Het nadeel van sluiten van detailhandel is overigens wel het waterbedeffect. Zeker aan de randen van de regio. In zekere zin is dat risico er natuurlijk ook bij een avondklok, maar dat lijkt me toch een stuk kleiner, want uiteindelijk moet iedereen toch naar huis.

En een avondklok heeft veel minder economische schade dan het sluiten van detailhandel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196074350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuizen over corona-piek: rampscenario afgewend

[..]

En nu wil ik ze even niet horen over meer repressie.
Die modellen van Jaap en co zijn toch zo gek nog niet dus?

Het is vast wat flauw om nu weer de tweet van Van Zelst tevoorschijn te voren met het inktzwarte scenario en 4000 opnames?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196074376
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heeft ze ook niet tegengehouden met het meest recente pakket. Terwijl het in winkelstraten e.d. toch nog net even wat drukker is dan bij een bioscoop zeg maar. Amper tot geen besmettingen voor zover we weten, maar toch dicht.
Het aantal besmettingen bij mijn voetbalclub was ook minimaal, mag die dan ook weer open? Datzelfde geldt voor mijn tennisclub, lokale debatclub, dorpskroeg en de verjaardagsfeest van tante Ria.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 5 november 2020 @ 16:01:45 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196074417
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die modellen van Jaap en co zijn toch zo gek nog niet dus?

Het is vast wat flauw om nu weer de tweet van Van Zelst tevoorschijn te voren met het inktzwarte scenario en 4000 opnames?
Zijn die lui van het Red Team intussen al eens door het stof gegaan?
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 16:02:26 #59
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196074431
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben ook absoluut voor betere handhaving, maar handhaving zorgt vaak ook voor willekeur. Bovendien vind ik het veel fijner als we niet toe hoeven naar een handhavingssamenleving (dat was in maart ook niet nodig).
[..]

Het nadeel van sluiten van detailhandel is overigens wel het waterbedeffect. Zeker aan de randen van de regio. In zekere zin is dat risico er natuurlijk ook bij een avondklok, maar dat lijkt me toch een stuk kleiner, want uiteindelijk moet iedereen toch naar huis.

En een avondklok heeft veel minder economische schade dan het sluiten van detailhandel.
Dat is zo, maar een groot deel lijken mij momenteel gelegenheidsshoppers, die gezellig even naar de woonboulevard gaan en dat soort bezoekjes. Die voorkom je hiermee wel.

Even los van economische schade vraag ik me af wat de psychologische schade is. Het voelt gewoon niet helemaal lekker doorgerekend, zeker omdat er van gezegd werd dat er vooral neveneffecten aan zitten. Denk aan het onderstrepen van de urgentie en dergelijken.

Uiteindelijk weet ik ‘t niet, ik hoop gewoon dat ie er niet komt of nodig geacht wordt. Het zou in mijn geval mijn vertrouwen in de overheid geen goed doen
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196074452
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heeft ze ook niet tegengehouden met het meest recente pakket. Terwijl het in winkelstraten e.d. toch nog net even wat drukker is dan bij een bioscoop zeg maar. Amper tot geen besmettingen voor zover we weten, maar toch dicht.
Ik denk, maar dat is puur een aanname, dat het funshoppen er wel redelijk uit is momenteel.

Hoewel je die eiersnijder niet direct nodig hebt en eventueel ook nog online kunt bestellen voorziet de detailhandel toch in een grotere levensbehoefte dan bioscopen en theaters.
pi_196074480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zijn die lui van het Red Team intussen al eens door het stof gegaan?
Het is verdacht stil de laatste dagen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196074515
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuizen over corona-piek: rampscenario afgewend

[..]

En nu wil ik ze even niet horen over meer repressie.
Ernst Kuipers is niet serieus te nemen.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 16:08:00 #63
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196074536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is verdacht stil de laatste dagen.
Het stokpaardje is veranderd naar de kwaliteit van de data:
twitter
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196074537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat heb je weer keurig gedaan vandaag Lenny, trots op je! O+
Ik verwacht dat Jinek tegen de 5000 wel contact met ons op zal nemen. En dan hoop ik dat ze vlot genoeg is en Op1 of nieuwsuur ons nog niet weggekaapt heeft. :7
Hopelijk is dat snel, voordat ik gecoronariseerd ben @KingRoland

pi_196074542
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik denk, maar dat is puur een aanname, dat het funshoppen er wel redelijk uit is momenteel.

Hoewel je die eiersnijder niet direct nodig hebt en eventueel ook nog online kunt bestellen voorziet de detailhandel toch in een grotere levensbehoefte dan bioscopen en theaters.
Aan 'n bioscoop waar je niet mag eten en drinken was toch al niet zoveel meer aan.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 16:09:11 #66
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196074553
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ernst Kuipers is niet serieus te nemen.
Waarom niet?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 16:10:05 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196074570
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Aan 'n bioscoop waar je niet mag eten en drinken was toch al niet zoveel meer aan.
Zodra die weer een keer open mogen ook gewoon kappen met die bullshit regeltjes. Het is of open met alles wat erbij hoort of niet.
pi_196074588
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zodra die weer een keer open mogen ook gewoon kappen met die bullshit regeltjes. Het is of open met alles wat erbij hoort of niet.
Dat vind ik ook. Maar ja, Nederland. Als de bioscoop cola mag verkopen, loopt de kroeg om de hoek te zeiken dat hij dat niet mag, maar de bioscoop wel. :')
pi_196074604
Ik ben alleen bang dat we over kleine 3 maanden gewoon weer van voor af aan beginnen en zo nog 1,5 - 2 jaar doorakkeren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 5 november 2020 @ 16:13:12 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196074638
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben alleen bang dat we over kleine 3 maanden gewoon weer van voor af aan beginnen en zo nog 1,5 - 2 jaar doorakkeren.
Als je echt elke vorm van economische en sociale cohesie wilt slopen moeten we zeker nog 2 jaar zo doorgaan ja.
pi_196074648
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat het LCPS een falende organisatie is.

Kuipers weet alleen hoe het in het Erasmus gaat, en regelt het voor z'n eigen huis goed. De rest van Nederland moet het zelf maar regelen. Dat werkt niet aangezien bepaalde regio's zwaar getroffen zijn en die dus idealiter overgeplaatst moeten worden naar regio's waar het rustig is.

Nu wordt er veel verplaatst binnen de regio. Dat schiet niet heel erg op. Vandaag van Tilburg naar Eindhoven. Morgen van Eindhoven naar Den Bosch, overmorgen van Den Bosch naar Tilburg.

Terwijl er in Friesland en Groningen enorm veel ruimte is.

Dit voorbeeld is nu Brabant, maar er zijn meer zwaar getroffen gebieden.


Daarnaast is er een ontzettend scheve verdeling over de hoeveelheid patiënten die elk ziekenhuis moet kunnen opnemen. Hierdoor wordt bij het ene ziekenhuis bijvoorbeeld 50 procent gereduceerd, bij een ander ziekenhuis gaat alles nog door. En dit laatste ziekenhuis kan dan gewoon patiënten aanbieden ter overname.

Het werkt gewoon niet.
pi_196074672
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben alleen bang dat we over kleine 3 maanden gewoon weer van voor af aan beginnen en zo nog 1,5 - 2 jaar doorakkeren.
Dan is dat vaccin van Hugo er toch? :')
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 16:16:54 #73
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196074704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat het LCPS een falende organisatie is.

Kuipers weet alleen hoe het in het Erasmus gaat, en regelt het voor z'n eigen huis goed. De rest van Nederland moet het zelf maar regelen. Dat werkt niet aangezien bepaalde regio's zwaar getroffen zijn en die dus idealiter overgeplaatst moeten worden naar regio's waar het rustig is.

Nu wordt er veel verplaatst binnen de regio. Dat schiet niet heel erg op. Vandaag van Tilburg naar Eindhoven. Morgen van Eindhoven naar Den Bosch, overmorgen van Den Bosch naar Tilburg.

Terwijl er in Friesland en Groningen enorm veel ruimte is.

Dit voorbeeld is nu Brabant, maar er zijn meer zwaar getroffen gebieden.


Daarnaast is er een ontzettend scheve verdeling over de hoeveelheid patiënten die elk ziekenhuis moet kunnen opnemen. Hierdoor wordt bij het ene ziekenhuis bijvoorbeeld 50 procent gereduceerd, bij een ander ziekenhuis gaat alles nog door. En dit laatste ziekenhuis kan dan gewoon patiënten aanbieden ter overname.

Het werkt gewoon niet.
Ah oke, ik dacht dat dat wel beter zou gaan. Tijdens de eerste golf werden er toch ook veel patiënten naar Groningen/Friesland/Drenthe gebracht? Hebben die ziekenhuizen dat onderling zelf geregeld?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 16:17:36 #74
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196074715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben alleen bang dat we over kleine 3 maanden gewoon weer van voor af aan beginnen en zo nog 1,5 - 2 jaar doorakkeren.
Ik ook. Want zelfs als een vaccin komt gaan ze deze maatregelen nog maanden rekken. Er moet of een beter alternatief komen, of toch een vorm van acceptatie dat het virus er nou eenmaal is en dat we de ziekenhuizen daar beter op voorbereiden door oa niet meer te verslappen in capaciteit zodra de cijfers op een laag niveau zitten. Anders houden we geen bedrijf meer over op een gegeven moment.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 5 november 2020 @ 16:18:45 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196074730
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan is dat vaccin van Hugo er toch? :')
Tegen de tijd dat Hugo's Wondermiddel er is zijn we allemaal al immuun.
pi_196074736
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ah oke, ik dacht dat dat wel beter zou gaan. Tijdens de eerste golf werden er toch ook veel patiënten naar Groningen/Friesland/Drenthe gebracht? Hebben die ziekenhuizen dat onderling zelf geregeld?
Nee, toen door de LCPS. Maar ook veel te weinig. Nu heb je een laag er tussen die meer verantwoordelijkheid krijgt (rcps). Maar die mogen alleen binnen de regio opereren.

Het LCPS laat het aan de regio's over. Waardoor het ontzettend scheef is. In Brabant ligt bijvoorbeeld meer dan 1/5 van alle covid patiënten.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 16:20:30 #77
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196074757
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, toen door de LCPS. Maar ook veel te weinig. Nu heb je een laag er tussen die meer verantwoordelijkheid krijgt (rcps). Maar die mogen alleen binnen de regio opereren.

Het LCPS laat het aan de regio's over. Waardoor het ontzettend scheef is. In Brabant ligt bijvoorbeeld meer dan 1/5 van alle covid patiënten.
Het klinkt zo schitterend Nederlands dat ik me er niet eens over kan verbazen
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196074761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat het LCPS een falende organisatie is.

Kuipers weet alleen hoe het in het Erasmus gaat, en regelt het voor z'n eigen huis goed. De rest van Nederland moet het zelf maar regelen. Dat werkt niet aangezien bepaalde regio's zwaar getroffen zijn en die dus idealiter overgeplaatst moeten worden naar regio's waar het rustig is.

Nu wordt er veel verplaatst binnen de regio. Dat schiet niet heel erg op. Vandaag van Tilburg naar Eindhoven. Morgen van Eindhoven naar Den Bosch, overmorgen van Den Bosch naar Tilburg.

Terwijl er in Friesland en Groningen enorm veel ruimte is.

Dit voorbeeld is nu Brabant, maar er zijn meer zwaar getroffen gebieden.

Daarnaast is er een ontzettend scheve verdeling over de hoeveelheid patiënten die elk ziekenhuis moet kunnen opnemen. Hierdoor wordt bij het ene ziekenhuis bijvoorbeeld 50 procent gereduceerd, bij een ander ziekenhuis gaat alles nog door. En dit laatste ziekenhuis kan dan gewoon patiënten aanbieden ter overname.

Het werkt gewoon niet.
Misschien moet je je hulp aanbieden aan het LCPS?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 5 november 2020 @ 16:22:08 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196074779
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In week tijd zijn we nu van ~11k naar <7k gegaan, dus zo ver ligt dat niet van de prognoses..
Was niet zo moeilijk te voorspellen hoor:

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:03 schreef leolinedance het volgende:
Het is gedaan met het virus. Volgende week ruim onder de 5000. Over een week of 4 business as usual?
We hebben nog 3 dagen :)
pi_196074789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Misschien moet je je hulp aanbieden aan het LCPS?
Het LCPS werkt alleen met mensen uit het Erasmus en met een blik bevriende consultants.

Ik zou het overigens graag gedaan hebben.
  donderdag 5 november 2020 @ 16:33:18 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196075027
-laat maar, spuit elf-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 5 november 2020 @ 16:51:56 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196075455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het LCPS werkt alleen met mensen uit het Erasmus en met een blik bevriende consultants.

Ik zou het overigens graag gedaan hebben.
het zou eens niet dat het altijd weer vriendjes en vriendjes van vriendjes moeten zijn
  donderdag 5 november 2020 @ 16:57:29 #83
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196075563
quote:
"ziekenhuizen zijn qua drukte zo goed als over de piek heen. Dat concludeert Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "We hebben nu echt een plateau bereikt".
Zitten we daar met onze strengere maatregelen en dreigementen. :')
En straks nog die mondkapjesverplichting ook? :') _!

Wat een wanbeleid.
pi_196075818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuizen over corona-piek: rampscenario afgewend

[..]

En nu wil ik ze even niet horen over meer repressie.
Omdat we het zo goed doen met z'n allen krijg je een avondklok cadeau.
pi_196076027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Omdat we het zo goed doen met z'n allen krijg je een avondklok cadeau.
Op zich wel leuk tegen de verveling en mooi alternatief voor de kroeg, een beetje verstoppertje spelen met de politie 's nachts in het weekend. En met muts en mondkapje op ben je toch lastig te herkennen.
pi_196076482
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ook. Want zelfs als een vaccin komt gaan ze deze maatregelen nog maanden rekken. Er moet of een beter alternatief komen, of toch een vorm van acceptatie dat het virus er nou eenmaal is en dat we de ziekenhuizen daar beter op voorbereiden door oa niet meer te verslappen in capaciteit zodra de cijfers op een laag niveau zitten. Anders houden we geen bedrijf meer over op een gegeven moment.
Als marketingstudent ben ik het hier niet mee eens @Lenny_Leonard
  donderdag 5 november 2020 @ 17:43:13 #87
14505 OProg
A Life in Music
pi_196076507
De mensen die je buiten wil voorkomen met een avondklok zijn voor een deel de mensen waar je ook gezeik mee krijgt met het handhaven. Dus dan krijg je beelden van relfiguren die lekker aan het rellen zijn en die ze niet te pakken krijgen terwijl je ook leest dat Henk uit één of ander dorp een boete kreeg omdat hij even wat uit zijn auto ging pakken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196076719
Voor de amateursporters: in de Voetbal.nl app zijn onze wedstrijden voor 2020 inmiddels officieel “uitgesteld” - winterstop is dus een feit. Neem aan dat dit een landelijke maatregel is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196076950
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:43 schreef OProg het volgende:
De mensen die je buiten wil voorkomen met een avondklok zijn voor een deel de mensen waar je ook gezeik mee krijgt met het handhaven. Dus dan krijg je beelden van relfiguren die lekker aan het rellen zijn en die ze niet te pakken krijgen terwijl je ook leest dat Henk uit één of ander dorp een boete kreeg omdat hij even wat uit zijn auto ging pakken.
Alsof er in dorpen tegenwoordig nog politie rond rijdt. :')
  donderdag 5 november 2020 @ 18:16:27 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196077263
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor de amateursporters: in de Voetbal.nl app zijn onze wedstrijden voor 2020 inmiddels officieel “uitgesteld” - winterstop is dus een feit. Neem aan dat dit een landelijke maatregel is.
Had je iets anders verwacht dan?

Bij ons zit ook niemand nog te wachten op een wedstrijd in de kou in december terwijl er al wekenlang niet meer als team getraind kan worden.
pi_196077298
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Had je iets anders verwacht dan?

Bij ons zit ook niemand nog te wachten op een wedstrijd in de kou in december terwijl er al wekenlang niet meer als team getraind kan worden.
Nee zeker verwacht hoor, maar even voor de amateurclubs betekent dat feitelijk de komende 3 maanden 0 inkomsten uit de kantines.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196077301
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof er in dorpen tegenwoordig nog politie rond rijdt. :')
Ik woon in een klein dorpje (nog geen 1000 inwoners) en hier rijdt letterlijk eens in de 3 maanden een politiewagen door het dorp _O-

Waar ik hiervoor woonde, in een 'iets mindere' wijk, reed er om het half uur een politiewagen door de straat.
Niet zelden met een 'passagier' achterin.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196077303
Goed nieuws gelezen vandaag _O_

Rutte wijst erop dat het niet alleen aan de cijfers ligt dat Nederlanders nog steeds in hun eentje mogen samenkomen, maar dat het vooral te danken is aan hoe Nederland de afgelopen tijd met de maatregelen is omgegaan. ‘’We hebben dit samen verdiend’’, aldus de premier.
pi_196077338
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik woon in een klein dorpje (nog geen 1000 inwoners) en hier rijdt letterlijk eens in de 3 maanden een politie door het dorp _O-

Waar ik hiervoor woonde, in een 'iets mindere' wijk, reed er om het half uur een politiewagen door de straat.
Niet zelden met een 'passagier' achterin.
Daarom. Mijn ouders wonen in 'n wat groter dorp, maar ook daar zie je amper politie. Soms eens door de hoofdstraat, maar dat is het dan ook wel.

Het is niet omdat er 'n avondklok is dat er dan opeens wel volop politie is om te kijken of er in Schubbekutveen iemand even 'n aansteker uit z'n auto haalt na tienen.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:20:26 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196077377
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee zeker verwacht hoor, maar even voor de amateurclubs betekent dat feitelijk de komende 3 maanden 0 inkomsten uit de kantines.
Het is toch al een rampjaar, alleen januari-half maart en half juli-eind september zijn er inkomsten gedraaid.

Zeven maanden door het putje.
pi_196077470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daarom. Mijn ouders wonen in 'n wat groter dorp, maar ook daar zie je amper politie. Soms eens door de hoofdstraat, maar dat is het dan ook wel.

Het is niet omdat er 'n avondklok is dat er dan opeens wel volop politie is om te kijken of er in Schubbekutveen iemand even 'n aansteker uit z'n auto haalt na tienen.
Misschien kan het Red Team met een aanbeveling komen om het leger in te zetten. Die halve hont op straat leidt al snel tot een gigantische besmettingshaard.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:25:53 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196077532
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Misschien kan het Red Team met een aanbeveling komen om het leger in te zetten. Die halve hont op straat leidt al snel tot een gigantische besmettingshaard.
Pang pang?
pi_196077564
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Misschien kan het Red Team met een aanbeveling komen om het leger in te zetten. Die halve hont op straat leidt al snel tot een gigantische besmettingshaard.
_O-

Luchtaanvallen en bombardementen na tienen.
pi_196077571
https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/

Goed nieuws voor lockdown voorstanders *O*
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:29:25 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196077622
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/

Goed nieuws voor lockdown voorstanders *O*
God verhoede dat we daar nog een keer aan beginnen. Wat een ellende.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196077650
W
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

God verhoede dat we daar nog een keer aan beginnen. Wat een ellende.
Hjoe bedoel je? Extra huiswerk opgeven?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196077744
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/

Goed nieuws voor lockdown voorstanders *O*
Ze krijgen ook al geen zwemles meer. Dat wordt nog een mooie generatie.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:34:25 #103
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196077777
Nederland speelt toch met toekomst toch?
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 5 november 2020 @ 18:35:35 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196077796
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:30 schreef phpmystyle het volgende:
W
[..]

Hjoe bedoel je? Extra huiswerk opgeven?
Ik bedoel dat we niet nogmaals moeten overgaan tot een generieke schoolsluiting. Je kunt leerachterstanden niet zomaar inhalen met extra lessen en huiswerk omdat er een grens zit aan de verwerkingssnelheid van kinderen. Maar belangrijker: de sociaal-emotionele schade is groot en het vergroot de kansenongelijkheid enorm.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196077854
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat we niet nogmaals moeten overgaan tot een generieke schoolsluiting. Je kunt leerachterstanden niet zomaar inhalen met extra lessen en huiswerk omdat er een grens zit aan de verwerkingssnelheid van kinderen. Maar belangrijker: de sociaal-emotionele schade is groot en het vergroot de kansenongelijkheid enorm.
Peuter dat maar eens aan het verstand van de lockdown-liefhebbers hier. Ongetwijfeld komt er dan weer een mooie schijntegenstelling ten faveure als in: jongeren worden ook beschadigd als ze hun opa of oma aansteken en die overlijdt.

Denk jij dat mondkapjes dragen jongeren/kinderen beschadigt omdat het sociaal contact (gezichtsmimiek) beperkt?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:41:26 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196077931
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
Denk jij dat mondkapjes dragen jongeren/kinderen beschadigt omdat het sociaal contact (gezichtsmimiek) beperkt?
Fijn is anders, maar beschadigen lijkt me een veel te groot woord. Zo lang de duur van en het aantal plaatsen dat mondkapjes moeten worden gedragen beperkt blijft, is daar weinig aan de hand. Zou een of andere onverlaat op het idee komen om ze ook in het klaslokaal te verplichten, dan komt dat anders te liggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196077976
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Peuter dat maar eens aan het verstand van de lockdown-liefhebbers hier. Ongetwijfeld komt er dan weer een mooie schijntegenstelling ten faveure als in: jongeren worden ook beschadigd als ze hun opa of oma aansteken en die overlijdt.

Denk jij dat mondkapjes dragen jongeren/kinderen beschadigt omdat het sociaal contact (gezichtsmimiek) beperkt?
Ginny Mooy lulde al dingen als kinderen willen geen school, maar ouders willen dat vooral. :') Ja, je moet vooral alles aan kinderen over laten. Dan heb je 'n generatie met bijna alleen maar aspergestekers.
pi_196077986
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ginny Mooy lulde al dingen als kinderen willen geen school, maar ouders willen dat vooral. :') Ja, je moet vooral alles aan kinderen over laten. Dan heb je 'n generatie met bijna alleen maar aspergestekers.
Kunnen wel die Polen een keer terug ;)
pi_196077988
Het wordt wel eens vergeten hoeveel een kind leert enkel door omgeven te zijn door andere kinderen in een klas. Daar kan geen Zoom lesje tegenop.
pi_196077999
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kunnen wel die Polen een keer terug ;)
Die zullen waarschijnlijk wel sneller steken dan onze kiddo's.
pi_196078013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:
Het wordt wel eens vergeten hoeveel een kind leert enkel door omgeven te zijn door andere kinderen in een klas. Daar kan geen Zoom lesje tegenop.
Vooral voor kleinere kinderen. Online lessen voor kinderen van 4 en 5, da's ellende. Van dat thuiswerken komt dan ook niet veel.
pi_196078047
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ginny Mooy lulde al dingen als kinderen willen geen school, maar ouders willen dat vooral. :') Ja, je moet vooral alles aan kinderen over laten. Dan heb je 'n generatie met bijna alleen maar aspergestekers.
Ik garandeer je dat we momenteel met een generatie scholieren van alle leeftijden en niveaus zit, die maar al te graag naar school wil. Over het algemeen. Juist omdat ze hebben ervaren hoe het is als het niet mag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 5 november 2020 @ 18:47:55 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196078094
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ginny Mooy lulde al dingen als kinderen willen geen school, maar ouders willen dat vooral. :') Ja, je moet vooral alles aan kinderen over laten. Dan heb je 'n generatie met bijna alleen maar aspergestekers.
Geloof mij, kinderen willen naar school. Een weekje extra vakantie is leuk maar daarna willen ze toch vooral weer bij elkaar zijn, en ook dingen leren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196078181
Kinderen zijn over het algemeen sociale dieren, mensen sowieso wel, daarom is dit ook een lastig jaar maar voor kinderen is school hartstikke belangrijk. Die hebben elkaar nodig. Ze zetten jonge paarden ook altijd bijeen in een wei dus het zal wel een functie hebben. :P
Go hard or go home
  donderdag 5 november 2020 @ 18:52:26 #115
14505 OProg
A Life in Music
pi_196078195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof er in dorpen tegenwoordig nog politie rond rijdt. :')
Het zou je verbazen. In dit iets groter dorp wat eigenlijk gewoon een slapend gebeuren is toert gewoon politie rond en zelfs wat figuren die zich BOA mogen noemen. Ik weet dat dit in de kleinere dorpen ook gewoon zo is. Daar is de plaatselijke agent ook gewoon een rondje aan het maken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196078363
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Fijn is anders, maar beschadigen lijkt me een veel te groot woord. Zo lang de duur van en het aantal plaatsen dat mondkapjes moeten worden gedragen beperkt blijft, is daar weinig aan de hand. Zou een of andere onverlaat op het idee komen om ze ook in het klaslokaal te verplichten, dan komt dat anders te liggen.
Ik hoorde wel zoiets dat het redteam (Wim Schellekens) kinderen en leraren meer wil beschermen door ook in de lokalen mondkapjes te verplichten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196078484
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ginny Mooy lulde al dingen als kinderen willen geen school, maar ouders willen dat vooral. :') Ja, je moet vooral alles aan kinderen over laten. Dan heb je 'n generatie met bijna alleen maar aspergestekers.
Of garnalen pellers 8-)

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196078485
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)matisch-door-corona/

Goed nieuws voor lockdown voorstanders *O*
Zag het ook net. Dit is precies waarom ik geen voorstander bent van het sluiten van scholen, totdat het echt niet anders kan.

Het zijn ook juist de groepen die school al zo hard nodig hebben die dit treft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 5 november 2020 @ 19:19:15 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196078803
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik hoorde wel zoiets dat het redteam (Wim Schellekens) kinderen en leraren meer wil beschermen door ook in de lokalen mondkapjes te verplichten.
Beter besteden we geen energie meer aan die oproerkraaiers van het Red Team.
  donderdag 5 november 2020 @ 19:28:36 #120
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_196079011
quote:
Google schetst pijnlijk beeld: heeft Twente mogelijke lockdown aan zichzelf te wijten?
ENSCHEDE - De rest van Nederland was de afgelopen weken meer thuis, minder op het werk en niet zo vaak op stap als inwoners van Twente. Dat blijkt uit cijfers van Google. De honderdduizenden locatiegegevens die de techreus verzamelde en bundelde zijn door deze krant geanalyseerd.
Bron: https://www.tubantia.nl/e(...)-te-wijten~a4cd82cc/
(premium artikel)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_196079045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Beter besteden we geen energie meer aan die oproerkraaiers van het Red Team.
:Y

Beter worden die extremisten van het Rat Team in isolatie geknikkerd.
  donderdag 5 november 2020 @ 19:36:21 #122
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_196079244
Ongelooflijk dat die zelfbenoemde experts van het Red Team nog steeds een podium krijgen.
pi_196079426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Ongelooflijk dat die zelfbenoemde experts van het Red Team nog steeds een podium krijgen.
Ik was ze alweer even vergeten na het positieve nieuws van de afgelopen twee dagen, gelukkig, maar zijn ze weer dingen aan het roepen?

JaapGOAT _O_

Fuck het RedTeam :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196079544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Ongelooflijk dat die zelfbenoemde experts van het Red Team nog steeds een podium krijgen.
Bertje Slagter zelfbenoemd deskundige, complexiteitsdeskundige :')
pi_196079613
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Ongelooflijk dat die zelfbenoemde experts van het Red Team nog steeds een podium krijgen.
Nu de regering zelf met avondklokken en mondkapverplichtingen gaat rondstrooien hebben we geen Red Team meer nodig.
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 19:57:40 #126
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 20:01:27 #127
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196079999
Mooi cijfers weer vandaag (ja, late reactie).

Hopelijk zet het door *O*
pi_196080501
Denemarken in gedeeltelijke lockdown vanwege “gemuteerd” coronavirus dat bij 12 mensen reeds gevonden is..

:{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 20:13:55 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196080520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Denemarken in gedeeltelijke lockdown vanwege “gemuteerd” coronavirus dat bij 12 mensen reeds gevonden is..

:{
Een nertsenmutatie ja...
  donderdag 5 november 2020 @ 20:15:11 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196080569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Een nertsenmutatie ja...
Yep, kon je op wachten. Was in Nederland al voor gewaarschuwd met/bij de nertsenfokkerijen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196080583
Al die ajax spelers straks besmet na bezoek aan Mietjesland!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Spellchecker donderdag 5 november 2020 @ 20:16:14 #132
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196080613
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Yep, kon je op wachten. Was in Nederland al voor gewaarschuwd met/bij de nertsenfokkerijen
En dat in de streek van Q-koorts en nog meer enge ziektes ....
pi_196080687
Revenge of the Nerds nerts 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 november 2020 @ 20:21:45 #134
14505 OProg
A Life in Music
pi_196080856
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
Revenge of the Nerds nerts 8-)
Zo slecht dat ik moest gniffelen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196080920
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Een nertsenmutatie ja...
Ze maken het daar wel erg bont
pi_196081134
Er zijn zoveel potentieel dodelijke virussen die op de loer liggen, er mag wel een keer een Europees draaiboek voor komen.

Zag laatst ook een docu ergens over BSE, de gekke koeien ziekte dat schijnt onder bepaalde diersoorten ook welig te tieren ook in gemuteerde varianten.
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 20:33:48 #137
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196081244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:30 schreef Elan het volgende:
Er zijn zoveel potentieel dodelijke virussen die op de loer liggen, er mag wel een keer een Europees draaiboek voor komen.

Zag laatst ook een docu ergens over BSE, de gekke koeien ziekte dat schijnt onder bepaalde diersoorten ook welig te tieren ook in gemuteerde varianten.
Alleen Nederland redt het ook niet met gemuteerde varianten, maar ook moeten we nog steeds goed oppassen voor vleermuizen die ook het virussen kunnen dragen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196081264
Lol,

Vandaag even bij de snackbar lunch gehaald, je moest buiten op je bestelling wachten. Ach, het was mooi weer en ze kwamen het daarna bij je brengen. Buiten op de bank trof ik een pensionado die ook op zijn bestelling wachtte.

Toen zijn eten kwam, maakte hij het open en begon daar te eten. Toen kwam dus iemand van de snackbar hem even vertellen, dat het dus niet mocht. Hij liep mopperen weg, je mag ook niks meer. Inmiddels kwam zijn vrouw aangelopen, hij vertelde haar, dat eten op het terras levensgevaarlijk was.

Die boomer was echt viesmad :P
.
pi_196081275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:33 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Alleen Nederland redt het ook niet met gemuteerde varianten, maar ook moeten we nog steeds goed oppassen voor vleermuizen die ook het virussen kunnen dragen.
Zeker het is eigenlijk wachten op de volgende uitbraak.
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 20:35:52 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196081302
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:30 schreef Elan het volgende:
Er zijn zoveel potentieel dodelijke virussen die op de loer liggen, er mag wel een keer een Europees draaiboek voor komen.

Zag laatst ook een docu ergens over BSE, de gekke koeien ziekte dat schijnt onder bepaalde diersoorten ook welig te tieren ook in gemuteerde varianten.
BSE is geen virus. En ik weet echt niet wat het met Covid-19 te maken heeft
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196081323
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:30 schreef Elan het volgende:
Er zijn zoveel potentieel dodelijke virussen die op de loer liggen, er mag wel een keer een Europees draaiboek voor komen.

Zag laatst ook een docu ergens over BSE, de gekke koeien ziekte dat schijnt onder bepaalde diersoorten ook welig te tieren ook in gemuteerde varianten.
En dan dit nog:

http://www.bbc.com/earth/(...)d-they-are-waking-up
https://www.livescience.c(...)revived-siberia.html
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 november 2020 @ 20:37:03 #142
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196081341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Zeker het is eigenlijk wachten op de volgende uitbraak.
Ja klopt, ik denk dat een 3de golf echt op een zeer korte termijn mogelijk is. niet alleen via dieren, maar ook van toerisme uit Curaçao en veel illegale feesten die alleen in het weekend plaatsvinden.
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 5 november 2020 @ 20:37:40 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196081357
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:37 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja klopt, ik denk dat een 3de golf echt op een zeer korte termijn mogelijk is. niet alleen via dieren, maar ook van toerisme uit Curaçao en veel illegale feesten die alleen in het weekend plaatsvinden.
Zijn dat ook seksfeesten Ven? :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196081411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:37 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja klopt, ik denk dat een 3de golf echt op een zeer korte termijn mogelijk is. niet alleen via dieren, maar ook van toerisme uit Curaçao en veel illegale feesten die alleen in het weekend plaatsvinden.
Onderschat het volk niet dat de hele week met eiersnijders in de weer is bij een Action.
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 20:41:16 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196081450
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Onderschat het volk niet dat de hele week met eiersnijders in de weer is bij een Action.
EIERSNIJDERDED!
  donderdag 5 november 2020 @ 20:42:56 #146
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196081492
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Onderschat het volk niet dat de hele week met eiersnijders in de weer is bij een Action.
Ok, maar het is wel met de cijfers weer aan het dalen, echter paar weken later verwacht ik helaas weer stijgingen, omdat veel oudere mensen ziek of grieperig worden. Dus de griepgolf helaas wel komen.
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 5 november 2020 @ 20:44:08 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196081522
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

EIERSNIJDERDED!
Èjâhsnèjâh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 20:44:36 #148
408813 crew  trein2000
pi_196081538
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Een nertsenmutatie ja...
@Za heeft vast duiding.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 5 november 2020 @ 20:45:00 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196081550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:42 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ok, maar het is wel met de cijfers weer aan het dalen, echter paar weken later verwacht ik helaas weer stijgingen, omdat veel oudere mensen ziek of grieperig worden. Dus de griepgolf helaas wel komen.
Weet je niet

Misschien zelfs wel ondersterfte omdat de griep-kwetsbaren al het loodje hebben gelegd door Covid

Kan ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196081552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:42 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ok, maar het is wel met de cijfers weer aan het dalen, echter paar weken later verwacht ik helaas weer stijgingen, omdat veel oudere mensen ziek of grieperig worden. Dus de griepgolf helaas wel komen.
Valt wel mee een voordeel van al die debiele maatregelen is dat in elk geval de griep niet aan bod komt. Dit jaar zijn er in verhouding amper griepdoden gevallen.
blablablabla
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 20:45:50 #151
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196081566
twitter
pi_196081569
quote:
Bizar dat Spaanse griep RNA onder het ijs :X
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 20:46:03 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196081572
Frankrijk weer 58K besmettingen erbij? Gaat ook lekker door daar.
pi_196081573
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

EIERSNIJDERDED!
Eiersnijders :{w
Knoflookpersen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 november 2020 @ 20:47:50 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196081628
Ik moest net nog aan jullie en de eiersnijder denken toen ik bedacht dat ik knutselpapier en lijm nodig heb en dat bij de Action wil halen :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 20:48:24 #156
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196081648
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Eiersnijders :{w
Knoflookpersen *O*
Ja ho es, ik blijf geen domeinen registreren
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 20:50:36 #157
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196081701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Zeker het is eigenlijk wachten op de volgende uitbraak.
Mede daarom denk ik eigenlijk dat we zelfs na Corona heel snel terug zullen gaan naar maatregelen die we nu ook hebben; die 1,5 meter en mondkapjes in het bijzonder. Smetvrees op grote schaal zeg maar. Vooral hogerop.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:37 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja klopt, ik denk dat een 3de golf echt op een zeer korte termijn mogelijk is. niet alleen via dieren, maar ook van toerisme uit Curaçao en veel illegale feesten die alleen in het weekend plaatsvinden.
Elan had het volgens mij over uitbraken van een ander virus; niet over een derde golf van het huidige Corona virus.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196082346
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Bizar dat Spaanse griep RNA onder het ijs :X
Die lachen zich in de toekomst kapot om onze corona angst.
pi_196082393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frankrijk weer 58K besmettingen erbij? Gaat ook lekker door daar.
Avondklokjeseffect
pi_196082479
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Onze laatste nertsen zouden in november geruimd worden, toch? :{
Is er trouwens nog iets uit het rattenonderzoek gekomen? Nooit meer iets van gehoord...
  donderdag 5 november 2020 @ 21:25:25 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196082618
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:37 schreef Ven1972 het volgende:
Ja klopt, ik denk dat een 3de golf echt op een zeer korte termijn mogelijk is. niet alleen via dieren, maar ook van toerisme uit Curaçao en veel illegale feesten die alleen in het weekend plaatsvinden.
Je komt Curaçao niet binnen zonder bewijs dat je geen Corona hebt.
Daarnaast is vrijwel alles dicht daar, de kans op verspreiding is daar vele malen kleiner dan hier.

Een derde golf komt er: door de "ja die maatregelen zijn nodig, maar ik kan wel even dit of dat"-mentaliteit.

Zolang er niemand dood gaat doordat jij binnen zit is er eigenlijk geen reden om het huis te verlaten.
So we just called him Fred
  donderdag 5 november 2020 @ 21:33:46 #162
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196082909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:25 schreef Fred het volgende:

[..]

Je komt Curaçao niet binnen zonder bewijs dat je geen Corona hebt.
Daarnaast is vrijwel alles dicht daar, de kans op verspreiding is daar vele malen kleiner dan hier.

Een derde golf komt er: door de "ja die maatregelen zijn nodig, maar ik kan wel even dit of dat"-mentaliteit.

Zolang er niemand dood gaat doordat jij binnen zit is er eigenlijk geen reden om het huis te verlaten.
ja, dat is nu ook het geval, maar grote gevaar is dat als in december een paar maatregelen wordt versoepeld gaat het weer fout....
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 21:35:52 #163
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196082972
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:25 schreef Fred het volgende:

[..]

Je komt Curaçao niet binnen zonder bewijs dat je geen Corona hebt.
Daarnaast is vrijwel alles dicht daar, de kans op verspreiding is daar vele malen kleiner dan hier.

Een derde golf komt er: door de "ja die maatregelen zijn nodig, maar ik kan wel even dit of dat"-mentaliteit.

Zolang er niemand dood gaat doordat jij binnen zit is er eigenlijk geen reden om het huis te verlaten.
Veel is open hoor op Curaçao. Je kunt gewoon uit eten en naar de strandtenten en dat soort dingen. Is bijna niets dicht. Je hebt inderdaad wel een recente negatieve test nodig
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 21:37:30 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196083032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:33 schreef Ven1972 het volgende:
ja, dat is nu ook het geval, maar grote gevaar is dat als in december een paar maatregelen wordt versoepeld gaat het weer fout....
Uiteraard is die kans levensgroot: de pleuris breekt uit als er met kerst niet overdadig gevreten kan worden in gezelschap van mensen die je niet uit kan staan.
So we just called him Fred
pi_196083105
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:37 schreef Fred het volgende:

[..]

Uiteraard is die kans levensgroot: de pleuris breekt uit als er met kerst niet overdadig gevreten kan worden in gezelschap van mensen die je niet uit kan staan.
_O-
Goeie omschrijving wel. :)
  donderdag 5 november 2020 @ 21:41:26 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196083163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:35 schreef chratnox het volgende:
Veel is open hoor op Curaçao. Je kunt gewoon uit eten en naar de strandtenten en dat soort dingen. Is bijna niets dicht. Je hebt inderdaad wel een recente negatieve test nodig
Vandaag nog gecheckt door mijn schoonmoeder: vrijwel alle toeristische winkels zijn dicht.

Ik gok ook dat je bij strandtenten en het uiteten gaan vooral toeristen tegenkomt, en die hebben het virus niet bij zich.

Een stuk veiliger dus dan hier.
So we just called him Fred
  donderdag 5 november 2020 @ 21:42:17 #167
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196083198
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:37 schreef Fred het volgende:

[..]

Uiteraard is die kans levensgroot: de pleuris breekt uit als er met kerst niet overdadig gevreten kan worden in gezelschap van mensen die je niet uit kan staan.
Tja, dat is ook te wijten aan het kabinet als coronacijfers blijft dalen, helaas moeten we accepteren dat het een jojo-effect gaat krijgen met diverse golven neer op neer tot dat we vaccin krijgen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196083261
ik was even een paar dagen klaar met dat corona,
wel gelezen dat ze in december gaan beginnen met vaccineren in de UK

mooi dat de cijfers eindelijk dalen trouwens !!!

wat gaan ze nu doen ? alles weer open net voor kerst ?? lekker massaal shoppen, volvreten bij familie en oud en nieuw vieren ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 5 november 2020 @ 21:49:00 #169
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196083421
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:44 schreef Predator40 het volgende:
ik was even een paar dagen klaar met dat corona,
wel gelezen dat ze in december gaan beginnen met vaccineren in de UK

mooi dat de cijfers eindelijk dalen trouwens !!!

Ja, ik dacht wel meteen aan herfstvakantie-effect die 2 weken geleden was. Maar we moeten wel rekening mee houden dat er weer kan stijgen dus. Het kan niet altijd bliven dalen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196083509
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:49 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, ik dacht wel meteen aan herfstvakantie-effect die 2 weken geleden was. Maar we moeten wel rekening mee houden dat er weer kan stijgen dus. Het kan niet altijd bliven dalen.
net zoals ik voor de herfst dit had voorspeld doe ik de volgende voorspelling:

cijfers dalen hard genoeg, maatregelen tot half december, daarna gaat grotendeels alles weer open,
+/- begin februari nieuwe maatregelen omdat het weer te hard oploopt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 21:51:58 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196083521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

net zoals ik voor de herfst dit had voorspeld doe ik de volgende voorspelling:

cijfers dalen hard genoeg, maatregelen tot half december, daarna gaat grotendeels alles weer open,
+/- begin februari nieuwe maatregelen omdat het weer te hard oploopt.
Neeee, doe maar vanaf maart weer oplopen!!! Wil op vakantie verdomme :P
pi_196083541
Kritiek van huisartsen op het coronabeleid in Danny op straat (NTR).
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 5 november 2020 @ 21:52:59 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196083563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:49 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, ik dacht wel meteen aan herfstvakantie-effect die 2 weken geleden was. Maar we moeten wel rekening mee houden dat er weer kan stijgen dus. Het kan niet altijd bliven dalen.
Het kan ook niet altijd blijven stijgen beste Ven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196083635
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Neeee, doe maar vanaf maart weer oplopen!!! Wil op vakantie verdomme :P
ja wie niet....ik zou eigenlijk in new orleans zitten nu
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 5 november 2020 @ 21:54:55 #175
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196083654
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:47 schreef Molo het volgende:
Ik moest net nog aan jullie en de eiersnijder denken toen ik bedacht dat ik knutselpapier en lijm nodig heb en dat bij de Action wil halen :T
http://www.knutselpapier.nl/ : Geregistreerd :7
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196083688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor de amateursporters: in de Voetbal.nl app zijn onze wedstrijden voor 2020 inmiddels officieel “uitgesteld” - winterstop is dus een feit. Neem aan dat dit een landelijke maatregel is.
Gunstige scenario zou zijn dat de competitie hervat zou worden half januari.
Zelfs als de corona maatregelen geen roet in het eten gooien zit je alsnog met 1,5 maand op onbespeelbare velden.
Competitie dit seizoen is al wel klaar.

Misschien wat mini competities van 4 teams die meerdere keren tegen elkaar spelen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 21:55:56 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196083697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja wie niet....ik zou eigenlijk in new orleans zitten nu
Even serieus. Het zou echt te dom voor woorden zijn om 3 maanden bloed, zweet, tranen weg te gooien voor kerst. Iets soepeler (vooral onder familie) snap ik, maar veel meer moet het niet worden, want dan zitten wij eind januari weer in een lockdown.
pi_196083703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frankrijk weer 58K besmettingen erbij? Gaat ook lekker door daar.
Zoals iemand gisteren tegen mij zei: "je moet je gewoon niet laten testen". *O*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 21:56:13 #179
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196083711
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:41 schreef Fred het volgende:

[..]

Vandaag nog gecheckt door mijn schoonmoeder: vrijwel alle toeristische winkels zijn dicht.

Ik gok ook dat je bij strandtenten en het uiteten gaan vooral toeristen tegenkomt, en die hebben het virus niet bij zich.

Een stuk veiliger dus dan hier.
Mijn broertje woont er, die sprak ik net en gelijk gevraagd, die zei dat nagenoeg alles open was en er een advies is om tussen 11u 's avonds en 5u 's morgens thuis te blijven.

Toeristische winkels heb ik 't inderdaad niet over gehad, maar restaurants opereren vrij normaal, net als de food trucks die je op de Caracasbaaiweg en dergelijken hebt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196083719
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kritiek van huisartsen op het coronabeleid in Danny op straat (NTR).
huisartsen zijn sws simpele 1ste lijns artsen die ook nog eens heel vaak foute diagnoses doen
moeten gewoon hun bek houden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 21:56:43 #181
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196083732
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zoals iemand gisteren tegen mij zei: "je moet je gewoon niet laten testen". *O*
Was dat toevallig een ene Trump, niet testen, niet tellen, alles komt goed _O_
pi_196083753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

huisartsen zijn sws simpele 1ste lijns artsen die ook nog eens heel vaak foute diagnoses doen
moeten gewoon hun bek houden
Wat fijn dat je weer terug bent.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 21:57:50 #183
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196083783
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

huisartsen zijn sws simpele 1ste lijns artsen die ook nog eens heel vaak foute diagnoses doen
moeten gewoon hun bek houden
Ik heb je nuance gemist O+

We zitten onder de 8000 hè! Geen vrijdag, maar dan nog!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196083796
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

huisartsen zijn sws simpele 1ste lijns artsen die ook nog eens heel vaak foute diagnoses doen
moeten gewoon hun bek houden
Man man man :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 5 november 2020 @ 21:58:55 #185
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196083831
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Even serieus. Het zou echt te dom voor woorden zijn om 3 maanden bloed, zweet, tranen weg te gooien voor kerst. Iets soepeler (vooral onder familie) snap ik, maar veel meer moet het niet worden, want dan zitten wij eind januari weer in een lockdown.
MITS de cijfers laag genoeg zijn en ze testen/BCO onder de knie hebben zou ik het de horeca wel gunnen (restaurants dan, kroegen twijfelachtig) om met kerst open te gaan. Die kunnen die dagen echt heel goed gebruiken. Daarna weer twee weekjes dicht om te kijken of er geen grote stijgingen door veroorzaakt worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196083835
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Man man man :')
dat kansloze gezeik op het beleid terwijl de ziekenhuizen nog steeds vol liggen dat is pas man man man
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196083876
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Was dat toevallig een ene Trump, niet testen, niet tellen, alles komt goed _O_
Nee, maar het zou me niets verbazen als hij wel voor Trump is.

P.S. Als ze nu stoppen met tellen heeft Biden gewonnen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:00:19 #188
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196083880
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

MITS de cijfers laag genoeg zijn en ze testen/BCO onder de knie hebben zou ik het de horeca wel gunnen (restaurants dan, kroegen twijfelachtig) om met kerst open te gaan. Die kunnen die dagen echt heel goed gebruiken. Daarna weer twee weekjes dicht om te kijken of er geen grote stijgingen door veroorzaakt worden.
Ja, zoiets zou prima kunnen als wij er goed voor staan. Die boost zou ze goed doen.
pi_196083890
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat kansloze gezeik op het beleid
_O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 5 november 2020 @ 22:00:35 #190
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196083893
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

net zoals ik voor de herfst dit had voorspeld doe ik de volgende voorspelling:

cijfers dalen hard genoeg, maatregelen tot half december, daarna gaat grotendeels alles weer open,
+/- begin februari nieuwe maatregelen omdat het weer te hard oploopt.
Ja juist, ik denk namelijk derde golf veel ernstiger wordt dan de tweede en de maatschappij wordt dan weer ernstig ontwricht met alle gevolgen van dien. En de economie krijgt dan veel zwaardere klappen. Dus Nederland heeft heel lange weg te gaan... om te herstellen.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:00:39 #191
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196083897
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat kansloze gezeik op het beleid terwijl de ziekenhuizen nog steeds vol liggen dat is pas man man man
Mensen worden doorverwezen naar het ziekenhuis door de huisarts of huisartsenpost, die stellen foute diagnoses zoals je net zegt. Zou het ziekenhuis dan eigenlijk leeg zijn? :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196083915
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:00 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja juist, ik denk namelijk derde golf veel ernstiger wordt dan de tweede en de maatschappij wordt dan weer ernstig ontwricht met alle gevolgen van dien. En de economie krijgt dan veel zwaardere klappen. Dus Nederland heeft heel lange weg te gaan... om te herstellen.
nou nou, niet zo negatief
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196083934
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

MITS de cijfers laag genoeg zijn en ze testen/BCO onder de knie hebben zou ik het de horeca wel gunnen (restaurants dan, kroegen twijfelachtig) om met kerst open te gaan. Die kunnen die dagen echt heel goed gebruiken. Daarna weer twee weekjes dicht om te kijken of er geen grote stijgingen door veroorzaakt worden.
Zou het op zich een goede zet vinden van het kabinet als ze een bepaalde maatregel twee weken tijdelijk zouden versoepelen puur om te kijken welk effect het heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:01:46 #194
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196083941
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:00 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja juist, ik denk namelijk derde golf veel ernstiger wordt dan de tweede en de maatschappij wordt dan weer ernstig ontwricht met alle gevolgen van dien. En de economie krijgt dan veel zwaardere klappen. Dus Nederland heeft heel lange weg te gaan... om te herstellen.
Hoe kom je aan die profetische wijsheid? Waarom derde golf? Waarom wordt die erger dan de tweede?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196083993
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die profetische wijsheid? Waarom derde golf? Waarom wordt die erger dan de tweede?
Ik denk wel dat iedere golf die we gaan krijgen extra rauw op ons dak zal vallen.

Maar hopelijk blijft hooguit bij een golfje.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:03:37 #196
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196084008
Dat zei men ook over tweede golf, gebaseerd op een eeuw oude pandemie ....

Het hangt vooral af van hoe snel men bij een volgende golf reageert en hoe goed de burgers (willen) luisteren.

Zolang er geen gekke mutaties ontstaan is er niks aan het handje als men op tijd ingrijpt.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:04:06 #197
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196084032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat iedere golf die we gaan krijgen extra rauw op ons dak zal vallen.

Maar hopelijk blijft hooguit bij een golfje.
Dat geloof ik ook wel. Inmiddels heb ik er dusdanig veel vertrouwen in dat ik best geloof dat een rimpeling ons ook kan platleggen, maar de opmerking van Ven was wel heel stellig
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:04:39 #198
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196084050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:
Dat zei men ook over tweede golf, gebaseerd op een eeuw oude pandemie ....

Het hangt vooral af van hoe snel men bij een volgende golf reageert en hoe goed de burgers (willen) luisteren.

Zolang er geen gekke mutaties ontstaan is er niks aan het handje als men op tijd ingrijpt.
Covid-20 is er toch al in Denemarken?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:05:19 #199
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196084079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Covid-20 is er toch al in Denemarken?
Gelukkig waren 1 t/m 18 niet zo erg, dus 20 zal ook wel meevallen :B

Misschien is die nertsen variant wel heel licht in vergelijking tot wat we nu hebben en zijn wij gered dankzij de nertsen _O_
  donderdag 5 november 2020 @ 22:05:25 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196084084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou het op zich een goede zet vinden van het kabinet als ze een bepaalde maatregel twee weken tijdelijk zouden versoepelen puur om te kijken welk effect het heeft.
Als ze dat al gaan doen dan zal dat niet met de horeca zijn verwacht ik. Die zijn echt de kop van jut.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196084086
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat kansloze gezeik op het beleid terwijl de ziekenhuizen nog steeds vol liggen dat is pas man man man
Daar gaat het helemaal niet over jochie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196084129
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:
Zolang er geen gekke mutaties ontstaan is er niks aan het handje als men op tijd ingrijpt.
Dan heb je het dus over een golfJE. Als er een derde GOLF komt is dat echt wel een hard gelag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:07:59 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196084158
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan heb je het dus over een golfJE. Als er een derde GOLF komt is dat echt wel een hard gelag.
True, maar bedoel ook meerr dat wij (combinatie burgers + regering) dat in de hand hebben. Als zij weer lopen te slapen .... tsja.
  donderdag 5 november 2020 @ 22:09:35 #204
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196084209
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die profetische wijsheid? Waarom derde golf? Waarom wordt die erger dan de tweede?
Nou er is altijd een kans dat het erger wordt, maar het hoeft niet. Het is erg moeilijk om te voorspellen of dat zo is. En we hebben ook te maken met komende wintermaanden waar onze weerstand minder goed is... Om over een derde golf te spreken is dat ook niet te verwachten of die wel komt, maar vooral oudere mensen en mensen met een slechte gezondheid, mensen die ziekte hebben lopen meeste risico op om besmet te worden. Maar het virus houdt meestal van zeer koude weer met zeer droge lucht.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196084239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gelukkig waren 1 t/m 18 niet zo erg, dus 20 zal ook wel meevallen :B

Misschien is die nertsen variant wel heel licht in vergelijking tot wat we nu hebben en zijn wij gered dankzij de nertsen _O_
Die variant schijnt de aanmaak van antistoffen te belemmeren waardoor herbesmetting juist meer op de loer ligt.
pi_196084255
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:10 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Die variant schijnt de aanmaak van antistoffen te belemmeren waardoor herbesmetting juist meer op de loer ligt.
doe eens niet
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196084261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:09 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nou er is altijd een kans dat het erger wordt, maar het hoeft niet. Het is erg moeilijk om te voorspellen of dat zo is. En we hebben ook te maken met komende wintermaanden waar onze weerstand minder goed is... Om over een derde golf te spreken is dat ook niet te verwachten of die wel komt, maar vooral oudere mensen en mensen met een slechte gezondheid, mensen die ziekte hebben lopen meeste risico op om besmet te worden. Maar het virus houdt meestal van zeer koude weer met zeer droge lucht.
Nog nooit zoveel onjuistheden en open deuren gelezen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196084323
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:10 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Die variant schijnt de aanmaak van antistoffen te belemmeren waardoor herbesmetting juist meer op de loer ligt.
Gelukkig zijn ze er op tijd bij om het in te dammen dus geen paniek.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:12:54 #209
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196084343
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:10 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Die variant schijnt de aanmaak van antistoffen te belemmeren waardoor herbesmetting juist meer op de loer ligt.
Ach, waarom ook niet. Laten we dat dan ook gewoon in 2020 doen, dan gaan we 2021 weer normaal doen met zijn allen. Oke? Oke, ja? Ja, God, luister je? Oke? Je hebt je punt gemaakt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:13:41 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196084374
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:10 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Die variant schijnt de aanmaak van antistoffen te belemmeren waardoor herbesmetting juist meer op de loer ligt.
Bron? Hebben in een paar dagen al onderzocht en conclusies getrokken ja?
pi_196084391
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Bron? Hebben in een paar dagen al onderzocht en conclusies getrokken ja?
https://www.bbc.com/news/world-europe-54818615

Ms Frederiksen cited a government report which said the mutated virus had been found to weaken the body's ability to form antibodies, potentially making the current vaccines under development for Covid-19 ineffective
pi_196084411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:09 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nou er is altijd een kans dat het erger wordt, maar het hoeft niet. Het is erg moeilijk om te voorspellen of dat zo is. En we hebben ook te maken met komende wintermaanden waar onze weerstand minder goed is... Om over een derde golf te spreken is dat ook niet te verwachten of die wel komt, maar vooral oudere mensen en mensen met een slechte gezondheid, mensen die ziekte hebben lopen meeste risico op om besmet te worden. Maar het virus houdt meestal van zeer koude weer met zeer droge lucht.
Gelukkig hebben we daar al jaren geen last meer van door die zachte winters ;)
Leipe shit ouwe
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:14:41 #213
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196084417
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

https://www.bbc.com/news/world-europe-54818615

Ms Frederiksen cited a government report which said the mutated virus had been found to weaken the body's ability to form antibodies, potentially making the current vaccines under development for Covid-19 ineffective
Thanks en yikes.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:15:23 #214
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196084446
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we daar al jaren geen last meer van met die zachte winters ;)
6 maanden regen genot
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:16:14 #215
408813 crew  trein2000
pi_196084488
De doorgaans goed geïnformeerde Telegraaf maakt melding van een flinke ruzie over de avondklok; https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196084499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Thanks en yikes.
Nog een geluk dan maar dat het in Denemarken is, aangezien zij vrij adequaat reageren. Moet er niet aan denken als dit in een Belgie of Roemenie was.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:18:45 #217
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196084570
Zou ook wel ironisch zijn voor de mensheid als dan iets wat sowieso al moreel verwerpelijk is zou leiden tot een verlenging van de pandemie.
pi_196084574
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

True, maar bedoel ook meerr dat wij (combinatie burgers + regering) dat in de hand hebben. Als zij weer lopen te slapen .... tsja.
Nou ja, het maakt het nu natuurlijk ook wel makkelijker om vroeg in te grijpen. Een deel van de aarzeling zal 'm ook gezeten hebben in de angst voor (electorale) represailles.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196084598
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:16 schreef trein2000 het volgende:
De doorgaans goed geïnformeerde Telegraaf maakt melding van een flinke ruzie over de avondklok; https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Paywall: staat erbij waar de splijtzwam zit?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:20:26 #220
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196084623
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

https://www.bbc.com/news/world-europe-54818615

Ms Frederiksen cited a government report which said the mutated virus had been found to weaken the body's ability to form antibodies, potentially making the current vaccines under development for Covid-19 ineffective
Wel vreemde conclusie van haar. Dit zijn wat andere bronnen.

https://www.theguardian.c(...)emic-scientists-warn

quote:
“The danger is that the mutated virus could then spread back into man and evade any vaccine response which would have been designed to the original, non-mutated version of the spike protein, and not the mink-adapted version. Of course, the mink version may not transmit well to man, so it’s a theoretical risk but Denmark is clearly taking a precautionary stance in aiming to eradicate the mink version so that this possibility is avoided or made much less likely.”
https://www.newscientist.(...)ing-in-farmed-minks/

quote:
The Danish prime minister described the mutated virus as “a serious risk to public health and to the development of a vaccine.” However, health minister Magnus Heunicke told the press briefing that there is no sign yet that the mutant virus causes more serious symptoms of covid-19
En:
quote:
We don’t know for sure. There is no scientific publication about it. According to the newspaper report, the Danish State Serum Institute says the virus is sufficiently different from other circulating strains to mean that a vaccine may not work against it, though there is no information on the Institute’s website and it has not yet responded to New Scientist’s requests for comment. Up to now all circulating strains are thought to be similar enough that a single vaccine will immunise against all of them.
quote:
Francois Balloux, a professor of genetics at University College London (UCL), took to Twitter to describe the report as “highly problematic”. He said his colleague Lucy van Dorp at UCL has already documented numerous coronavirus mutants arising repeatedly in mink, none of which are concerning for humans. The claim that this strain may be resistant to a vaccine is “idiotic”, he said. Such mutations might emerge in humans once we have a vaccine but won’t appear in mink, he said.
Ofwel, het lijkt erop dat deze strain dusdanig verschillend is dat de vaccins die nu in ontwikkeling zijn naar verwachting niet zullen werken. Ik kom verder nergens iets tegen over de mogelijkheden om antistoffen aan te maken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 22:20:28 #221
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196084626
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Paywall: staat erbij waar de splijtzwam zit?
Op de gok: VVD en CDA zijn voor, D66 en CU zijn tegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:21:24 #222
408813 crew  trein2000
pi_196084672
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Paywall: staat erbij waar de splijtzwam zit?
Voor en tegenstanders. Zij die vinden dat dit een maatregel kan zijn en zij die vinden dat zonder deugdelijke onderbouwing dit disproportioneel is.

Verder dat de Kamer woest is over de juridische truc.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:21:39 #223
408813 crew  trein2000
pi_196084687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op de gok: VVD en CDA zijn voor, D66 en CU zijn tegen.
Schijnt niet langs partijlijnen te lopen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196084749
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voor en tegenstanders. Zij die vinden dat dit een maatregel kan zijn en zij die vinden dat zonder deugdelijke onderbouwing dit disproportioneel is.
Zal wel hetzelfde zijn als met een totale lockdown, die gepropageerd werd door o.a. Rutte, De Jonge en Van Ark. Uiteindelijk werd het dus het 'maartpakket light'.

quote:
Verder dat de Kamer woest is over de juridische truc.
Ook wel een beetje 'telegraaf be telegraaf'. Die zoeken wel wat politici zonder blad voor de mond.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196084753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op de gok: VVD en CDA zijn voor, D66 en CU zijn tegen.
Gaat de VVD een boel stemmen kosten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196084765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:44 schreef Predator40 het volgende:
ik was even een paar dagen klaar met dat corona,
wel gelezen dat ze in december gaan beginnen met vaccineren in de UK

mooi dat de cijfers eindelijk dalen trouwens !!!

Maar corona en wij nog niet met joui! :7
Welkom terug! :W
pi_196084783
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wel vreemde conclusie van haar. Dit zijn wat andere bronnen.

https://www.theguardian.c(...)emic-scientists-warn
[..]

https://www.newscientist.(...)ing-in-farmed-minks/
[..]

En:
[..]

[..]

Ofwel, het lijkt erop dat deze strain dusdanig verschillend is dat de vaccins die nu in ontwikkeling zijn naar verwachting niet zullen werken. Ik kom verder nergens iets tegen over de mogelijkheden om antistoffen aan te maken.
Hmm, intressant, je zou zeggen dat de premier wel weet waar ze het over heeft en niet zomaar zoiets zegt.
  donderdag 5 november 2020 @ 22:24:32 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196084806
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Een nertsenmutatie ja...
Nee, serieus? Nou, Arjen heeft ons reeds de weg gewezen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:25:49 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196084850
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wel vreemde conclusie van haar. Dit zijn wat andere bronnen.

https://www.theguardian.c(...)emic-scientists-warn
[..]

https://www.newscientist.(...)ing-in-farmed-minks/
[..]

En:
[..]

[..]

Ofwel, het lijkt erop dat deze strain dusdanig verschillend is dat de vaccins die nu in ontwikkeling zijn naar verwachting niet zullen werken. Ik kom verder nergens iets tegen over de mogelijkheden om antistoffen aan te maken.
Held, bedankt.
pi_196084938
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gaat de VVD een boel stemmen kosten.
tuurlijk niet......iedereen blijft gewoon daarop stemmen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196085053
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

tuurlijk niet......iedereen blijft gewoon daarop stemmen
Dat dacht men bij het CDA en PvdA ook. Ik moet nog zien hoe de VVD gaat scoren zodra Rutte weg is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196085128
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat dacht men bij het CDA en PvdA ook. Ik moet nog zien hoe de VVD gaat scoren zodra Rutte weg is.
Hoezo? Heeft hij plannen te vertrekken dan?
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:35:19 #233
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196085217
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:23 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Hmm, intressant, je zou zeggen dat de premier wel weet waar ze het over heeft en niet zomaar zoiets zegt.
Ik heb het vermoeden dat het een beetje beroerd verwoord is. Deze bron heeft wat meer informatie, maar lijkt wel te spreken over antistoffen ertegen (het lijkt dat de spike proteïne anders is oid): https://www.the-scientist(...)ation-concerns-68127

quote:
According to the prime minister, this strain makes it harder for the body to create antibodies against it, possibly undermining vaccines currently in development, although there is no evidence to show that is the case.
Edit, dit lijkt de bron te zijn waar alle anderen van citeren: https://politiken.dk/forb(...)le-mink-skal-aflives

Als ik dit door Google translate heen gooi krijg ik:
quote:
Twaalf mensen met een gemuteerd virus zijn momenteel geregistreerd. Het is aangetoond dat het gemuteerde virus zwak reageert op antilichamen, waardoor een toekomstig vaccin in gevaar kan komen.

Mette Frederiksen zegt dat besmetting in nertsen een bedreiging vormt voor de volksgezondheid.
Het lijkt me aannemelijk dat er gekeken is of die mensen bijvoorbeeld al eerder met Covid-19 besmet zijn geweest oid en het onderzocht hebben. Heb het originele "Danish government report" nog niet kunnen vinden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196085226
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoezo? Heeft hij plannen te vertrekken dan?
Niet dat ik weet. Ik bedoel meer dat het grootste gedeelte van de moderne Nederlandse kiezers helemaal niet zo heel trouw blijkt. Zodra Rutte ooit weg gaat zal de VVD met een hele goede vervanger moeten komen willen ze hetzelfde succes behalen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:36:34 #235
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196085244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Ik bedoel meer dat het grootste gedeelte van de moderne Nederlandse kiezers helemaal niet zo heel trouw blijkt.
Rattentrouw noemen we dat toch, vooral trouw aan jezelf :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196085309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Ik bedoel meer dat het grootste gedeelte van de moderne Nederlandse kiezers helemaal niet zo heel trouw blijkt. Zodra Rutte ooit weg gaat zal de VVD met een hele goede vervanger moeten komen willen ze hetzelfde succes behalen.
Eens. Dat zou ze inderdaad ernstig stemmen kosten.
Ik zie ook slechts een enkeling zijn plek innemen in deze crisistijd. (En die zijn niet van de VVD))
pi_196085358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens. Dat zou ze inderdaad ernstig stemmen kosten.
Ik zie ook slechts een enkeling zijn plek innemen in deze crisistijd. (En die zijn niet van de VVD))
Wat dat betreft heeft het CDA in theorie echt een hele goede uitgangspositie. Als zij zich de komende jaren hard gaan maken voor de publieke sector zie ik hen zomaar weer de grootste worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 5 november 2020 @ 22:40:37 #238
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196085375
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

EIERSNIJDERDED!
Zou toch wat zijn, dat troep uit de Action de nekslag gaat zijn voor de planeet. Dat over een paar miljoen jaar buitenaardse archeologen met lepels Rotterdam uitscheppen van "Geen idee waar hier gebeurd is maar ze hadden wel mooie eiersnijders."
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:41:11 #239
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196085392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Ik bedoel meer dat het grootste gedeelte van de moderne Nederlandse kiezers helemaal niet zo heel trouw blijkt. Zodra Rutte ooit weg gaat zal de VVD met een hele goede vervanger moeten komen willen ze hetzelfde succes behalen.
Ik zat er toevallig vanavond met mn vrouw over te praten, die zei 't wel mooi. Van de Jonge heeft iedereen een mening. Of je houdt van hem, of je hebt een hekel aan 'm (zn schoenen, hoe ie praat, lacht, kijkt bij een debat etc). Bij Rutte is het in de meeste gevallen desinteresse, hij blijft niet echt bij. Veel mensen zullen je niet kunnen vertellen wat Rutte nou echt Rutte maakt, behalve het fietsen naar het torentje.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196085461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Rattentrouw noemen we dat toch, vooral trouw aan jezelf :)
Tof.... had er nog nooit van gehoord. :)
"Kattentrouw klanten zijn trouw aan het huis, hondentrouw klanten zijn trouw aan een persoon en rattentrouw klanten zijn weg als er niets meer valt te vreten."
pi_196085522
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat dat betreft heeft het CDA in theorie echt een hele goede uitgangspositie. Als zij zich de komende jaren hard gaan maken voor de publieke sector zie ik hen zomaar weer de grootste worden.
Mwah... ik weet niet of De Jonge nou zo'n goede indruk heeft gemaakt. :{
  donderdag 5 november 2020 @ 22:45:56 #242
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196085529
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens. Dat zou ze inderdaad ernstig stemmen kosten.
Ik zie ook slechts een enkeling zijn plek innemen in deze crisistijd. (En die zijn niet van de VVD))
Dan profiteert Wilders van!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196085575
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:45 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dan profiteert Wilders van!
Ehm... jij ziet Wilders wel Rutte's plek innemen? :s)
  donderdag 5 november 2020 @ 22:50:45 #244
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196085657
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ehm... jij ziet Wilders wel Rutte's plek innemen? :s)
Nee dat zie ik ook niet zitten, maar als VDD zo'n blunder maakt kost wel veel zetels.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196085689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mwah... ik weet niet of De Jonge nou zo'n goede indruk heeft gemaakt. :{
CDA heeft ook Hoekstra en Omtzigt. De populairste minister en het populairste kamerlid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196085714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 21:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Onze laatste nertsen zouden in november geruimd worden, toch? :{
Is er trouwens nog iets uit het rattenonderzoek gekomen? Nooit meer iets van gehoord...
Dan breekt de pelzen periode aan, dus eindigt hun leven sowieso
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196085723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:50 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee dat zie ik ook niet zitten, maar als VDD zo'n blunder maakt kost wel veel zetels.
Mja, maar ik zie weinig VVD stemmers overstappen naar PVV eerlijk gezegd. :N

Ondanks dat ik bewondering heb voor zijn debatteren, vind ik Wilders een beetje ons eigen Trumpie. :+
  donderdag 5 november 2020 @ 22:52:59 #248
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196085727
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou het op zich een goede zet vinden van het kabinet als ze een bepaalde maatregel twee weken tijdelijk zouden versoepelen puur om te kijken welk effect het heeft.
Eens, zou voorstander zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196085735
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zat er toevallig vanavond met mn vrouw over te praten, die zei 't wel mooi. Van de Jonge heeft iedereen een mening. Of je houdt van hem, of je hebt een hekel aan 'm (zn schoenen, hoe ie praat, lacht, kijkt bij een debat etc). Bij Rutte is het in de meeste gevallen desinteresse, hij blijft niet echt bij. Veel mensen zullen je niet kunnen vertellen wat Rutte nou echt Rutte maakt, behalve het fietsen naar het torentje.
Ik denk dat veel Nederlanders Rutte echt wel een goede leider vinden. Hij is al heel lang ontzettend populair, en onder een breed electoraat (ook bij andere partijen).

De Jonge maakt momenteel geen goede sier, nee.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 22:53:59 #250
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196085755
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

CDA heeft ook Hoekstra en Omtzigt. De populairste minister en het populairste kamerlid.
Hoekstra zou wel kunnen, ik denk dat de meeste mensen die de politiek niet regelmatig volgen Omtzigt niet echt zullen kennen.

Ik denk dat het er vanaf hangt hoe we er in maart voor staan met deze pandemie. Als de situatie onder controle is zullen veel mensen stemmen op één van de partijen die er nu zitten. Als de situatie nog steeds is zoals nu zal dat wellicht anders zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196085818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoekstra zou wel kunnen, ik denk dat de meeste mensen die de politiek niet regelmatig volgen Omtzigt niet echt zullen kennen.

Ik denk dat het er vanaf hangt hoe we er in maart voor staan met deze pandemie. Als de situatie onder controle is zullen veel mensen stemmen op één van de partijen die er nu zitten. Als de situatie nog steeds is zoals nu zal dat wellicht anders zijn.
Ik denk dat er tegen maart een redelijke jubelstemming zal zijn vanwege de vaccins, grootschalig (snel)testen en dat het einde van de pandemie op dat moment wel in zicht is. Dan kijken we terug en zullen 'we' concluderen dat er zeker fouten gemaakt zijn, maar dat het kabinet het eigenlijk gezien de vrijwel onmenselijke opdracht het toch best aardig gedaan heeft.

Dat is mijn voorspelling voor de algehele stemming dus. Wat ik doe in het stemhokje gaat jullie niets aan. ;)
(Maar de kans dat het de VVD wordt acht ik significant onrealistisch :P)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 22:56:11 #252
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196085821
Heb veel kritiek op Rutte en de regering, maar zou niet weten wie ons beter had kunnen besturen op dit moment. Ben blij dat Rutte het is.

Niet alleen hoe hij het doet, maar zijn aanwezigheid zorgt sowieso voor meer draagvlak voor de maatregelen onder ondernemers etc.
pi_196085822
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gaat de VVD een boel stemmen kosten.
Verwacht dat die sowieso grotendeels klaar zijn na de verkiezingen.
Het gaat in elk geval zetels kosten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196085875
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:56 schreef Kyran het volgende:
Heb veel kritiek op Rutte en de regering, maar zou niet weten wie ons beter had kunnen besturen op dit moment.
Niet? Volgens mij zijn er op FOK! genoeg die het, als ik hun mag geloven, een stuk beter zouden hebben gedaan. :D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 5 november 2020 @ 22:59:51 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196085897
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:47 schreef Molo het volgende:
Ik moest net nog aan jullie en de eiersnijder denken toen ik bedacht dat ik knutselpapier en lijm nodig heb en dat bij de Action wil halen :T
Niet goed opgelet dinsdag hè :N

"De algemene regel blijft: blijf zoveel mogelijk thuis en voorkom niet-noodzakelijke reizen."

:P
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:00:10 #256
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196085906
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:56 schreef Kyran het volgende:
Heb veel kritiek op Rutte en de regering, maar zou niet weten wie ons beter had kunnen besturen op dit moment. Ben blij dat Rutte het is.

Niet alleen hoe hij het doet, maar zijn aanwezigheid zorgt sowieso voor meer draagvlak voor de maatregelen onder ondernemers etc.
Oh zeker. De kracht van Rutte zit 'm wel in het beetje afstand nemen en (op dat moment) likeable zijn voor iedereen. Denk dat er weinig mensen zijn die tijdens die eerste persconferenties negatief over hem dachten. Ik vind het knap hoe rustig hij blijft over het algemeen. Het grappige is, ik heb dat boek over 'm gelezen van Petra de Koning, en achter de schermen vliegt het servies wel 's door de kamer lees je dan. Dat contrast is wel erg groot.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk dat er tegen maart een redelijke jubelstemming zal zijn vanwege de vaccins, grootschalig (snel)testen en dat het einde van de pandemie op dat moment wel in zicht is. Dan kijken we terug en zullen 'we' concluderen dat er zeker fouten gemaakt zijn, maar dat het kabinet het eigenlijk gezien de vrijwel onmenselijke opdracht het toch best aardig gedaan heeft.

Dat is mijn voorspelling voor de algehele stemming dus. Wat ik doe in het stemhokje gaat jullie niets aan. ;)
(Maar de kans dat het de VVD wordt acht ik significant onrealistisch :P)
Als er maart (zicht is op) een vaccin zou dat geweldig zijn. Een weg uit deze situatie is hard nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet? Volgens mij zijn er op FOK! genoeg die het, als ik hun mag geloven, een stuk beter zouden hebben gedaan. :D
Fok! OMT hè, hebben we niet voor niets gestart.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 23:00:50 #257
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196085921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:56 schreef Kyran het volgende:
Heb veel kritiek op Rutte en de regering, maar zou niet weten wie ons beter had kunnen besturen op dit moment. Ben blij dat Rutte het is.

Niet alleen hoe hij het doet, maar zijn aanwezigheid zorgt sowieso voor meer draagvlak voor de maatregelen onder ondernemers etc.
Zou handig zijn soms als we alternatieve tijdslijnen zouden kunnen bekijken. Eentje waar Wilders premier in. Eentje waar de SP aan de macht is. Partij voor de dieren. Alle partijen even afgaan. If only :'(

Sta er wel een beetje in zoals jij. Heb veel commentaar op Rutte, maar ik zou ook niet zo snel weten wie het beter zou kunnen. Ik merk dat ik Wilders wel steeds meer ben gaan waarderen de afgelopen maanden. Niet dat ik voorstander ben van de PVV in general, maar hij maakt vaak wel hele goede punten in debatten. Ik ben ergens wel benieuwd hoe hij het zou doen als premier. Maar schaam me bijna als ik dat zeg :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196085938
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als er maart (zicht is op) een vaccin zou dat geweldig zijn. Een weg uit deze situatie is hard nodig.
Maart is te laat. Dan is 2021 ook volledig verloren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 23:02:27 #259
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196085960
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet? Volgens mij zijn er op FOK! genoeg die het, als ik hun mag geloven, een stuk beter zouden hebben gedaan. :D
Ja, ok. Ik tel mijzelf niet mee :D

Nee, serieus man. Tuurlijk zeuren wij hier veel en hebben wij soms (belachelijk) veel kritiek. Zijn hebben wel wat meer aan hun hoofd dan wij achter onze computer/laptop/tablet/telefoon.

Persoonlijk zeg ik niet dat ik het beter zou doen, maar sommige dingen zie je echt van zo ver aankomen. Ben bijvoorbeeld over het algemeen echt wel tevreden over de genomen maatregelen. Alleen komen ze altijd te laat en beginnen ze te soft.

Intelligente lockdown was bijvoorbeeld geniaal gevonden, waardoor wij ecnomisch gezien relatief weinig schade hebben opgelopen t.o.v. landen die echt in een totale lockdown gingen.

Iets eerder ingrijpen, minder om dingen heen draaien en ze doen het prima.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:02:50 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196085969
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zou handig zijn soms als we alternatieve tijdslijnen zouden kunnen bekijken. Eentje waar Wilders premier in. Eentje waar de SP aan de macht is. Partij voor de dieren. Alle partijen even afgaan. If only :'(

Sta er wel een beetje in zoals jij. Heb veel commentaar op Rutte, maar ik zou ook niet zo snel weten wie het beter zou kunnen. Ik merk dat ik Wilders wel steeds meer ben gaan waarderen de afgelopen maanden. Niet dat ik voorstander ben van de PVV in general, maar hij maakt vaak wel hele goede punten in debatten. Ik ben ergens wel benieuwd hoe hij het zou doen als premier. Maar schaam me bijna als ik dat zeg :@
Goede punten maken zolang je niet verantwoordelijk hoeft te zijn voor het hele plaatje is dan ook wel vrij makkelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196085972
Rutte hele goede politicus, kan alles zo brengen dat het altijd aardig klinkt. Zelden dat hij zich laat leiden door gevoel.

Verder weinig toekomstvisie, perfect voor deze crisis dus waar men enkel naar de dagsituatie kijkt.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:03:37 #262
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196085990
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maart is te laat. Dan is 2021 ook volledig verloren.
Alleen al een commitment zou voor mij in elk geval veel verschil maken. Zo van: We hebben maart 2021 een vaccin beschikbaar voor een bepaald aantal mensen. De rest van de mensen in risicogroepen gaan gedurende 2021 een vaccinatie krijgen, maar voor het einde van 2021 is iedereen gevaccineerd.

Ik zou ervoor tekenen. Ik zou het kut vinden, maar ik zou wel zeggen: Mooi, nog maar één lente/zomer/herfst dit en dan er vanaf.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 23:03:52 #263
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196085992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goede punten maken zolang je niet verantwoordelijk hoeft te zijn voor het hele plaatje is dan ook wel vrij makkelijk.
Dat weet ik. Maar mede daarom ben ik ergens wel benieuwd hoe hij het zou hebben gedaan. Of het inderdaad echt puur een kwestie is van roepen vanaf de zijlijn, of dat hij het als premier verrassend goed zou hebben gedaan. Je weet nooit.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196085998
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zou handig zijn soms als we alternatieve tijdslijnen zouden kunnen bekijken. Eentje waar Wilders premier in. Eentje waar de SP aan de macht is. Partij voor de dieren. Alle partijen even afgaan. If only :'(

Sta er wel een beetje in zoals jij. Heb veel commentaar op Rutte, maar ik zou ook niet zo snel weten wie het beter zou kunnen. Ik merk dat ik Wilders wel steeds meer ben gaan waarderen de afgelopen maanden. Niet dat ik voorstander ben van de PVV in general, maar hij maakt vaak wel hele goede punten in debatten. Ik ben ergens wel benieuwd hoe hij het zou doen als premier. Maar schaam me bijna als ik dat zeg :@
Vergeet Baudet niet! ;)
Of dat enge CU-vrouwtje... :X
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:04:52 #265
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196086026
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vergeet Baudet niet! ;)
Of dat enge CU-vrouwtje... :X
Oh ja, van wie de seksclubs dicht moesten nu! Hadden die niet zelfde maatregelen als sauna's? :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196086077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:
Persoonlijk zeg ik niet dat ik het beter zou doen, maar sommige dingen zie je echt van zo ver aankomen. Ben bijvoorbeeld over het algemeen echt wel tevreden over de genomen maatregelen. Alleen komen ze altijd te laat en beginnen ze te soft.
Het blijft de VVD aan het roer, geen partij die vooraan staat bij overheidsingrijpen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 23:07:01 #267
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196086079
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zou handig zijn soms als we alternatieve tijdslijnen zouden kunnen bekijken. Eentje waar Wilders premier in. Eentje waar de SP aan de macht is. Partij voor de dieren. Alle partijen even afgaan. If only :'(

Sta er wel een beetje in zoals jij. Heb veel commentaar op Rutte, maar ik zou ook niet zo snel weten wie het beter zou kunnen. Ik merk dat ik Wilders wel steeds meer ben gaan waarderen de afgelopen maanden. Niet dat ik voorstander ben van de PVV in general, maar hij maakt vaak wel hele goede punten in debatten. Ik ben ergens wel benieuwd hoe hij het zou doen als premier. Maar schaam me bijna als ik dat zeg :@
Wilders is echt broodnodig in de Tweede Kamer. Als hij iets minder zou schreeuwen en als de regering en de kamer iets meer naar hem zou luisteren zou het echt wel wat toevoegen. Hij heeft soms prima punten en weet veel meer wat er speelt bij de burgers.
pi_196086095
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Alleen al een commitment zou voor mij in elk geval veel verschil maken. Zo van: We hebben maart 2021 een vaccin beschikbaar voor een bepaald aantal mensen. De rest van de mensen in risicogroepen gaan gedurende 2021 een vaccinatie krijgen, maar voor het einde van 2021 is iedereen gevaccineerd.

Ik zou ervoor tekenen. Ik zou het kut vinden, maar ik zou wel zeggen: Mooi, nog maar één lente/zomer/herfst dit en dan er vanaf.
Dat zou heerlijk zijn. :Y
Maar snap ook dat ze zich nog niet aan zo'n belofte vast kunnen leggen.
pi_196086120
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Alleen al een commitment zou voor mij in elk geval veel verschil maken. Zo van: We hebben maart 2021 een vaccin beschikbaar voor een bepaald aantal mensen. De rest van de mensen in risicogroepen gaan gedurende 2021 een vaccinatie krijgen, maar voor het einde van 2021 is iedereen gevaccineerd.

Ik zou ervoor tekenen. Ik zou het kut vinden, maar ik zou wel zeggen: Mooi, nog maar één lente/zomer/herfst dit en dan er vanaf.
Het is niet voor niets dat ze in England zeggen dat ze haast willen maken met het Vaccin.
Dat is ook niet voor niets ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 5 november 2020 @ 23:09:08 #270
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196086121
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, ok. Ik tel mijzelf niet mee :D

Nee, serieus man. Tuurlijk zeuren wij hier veel en hebben wij soms (belachelijk) veel kritiek. Zijn hebben wel wat meer aan hun hoofd dan wij achter onze computer/laptop/tablet/telefoon.

Persoonlijk zeg ik niet dat ik het beter zou doen, maar sommige dingen zie je echt van zo ver aankomen. Ben bijvoorbeeld over het algemeen echt wel tevreden over de genomen maatregelen. Alleen komen ze altijd te laat en beginnen ze te soft.

Intelligente lockdown was bijvoorbeeld geniaal gevonden, waardoor wij ecnomisch gezien relatief weinig schade hebben opgelopen t.o.v. landen die echt in een totale lockdown gingen.

Iets eerder ingrijpen, minder om dingen heen draaien en ze doen het prima.
Het eerste deel van de crisis hebben ze achteraf heel goed gedaan. Ik denk dat het gebrek aan een lange termijn visie (ze laten het in ieder geval niet blijken) mij het meest stoort; er is maar weinig perspectief en ze blijven terug vallen in ''ja, maar de ziekenhuizen''. Weinig maatwerk bij maatregelen en het af en toe ingrijpen op plekken waar ik vraagtekens bij heb. Bij een debat als die van gister stond hij er niet al te best voor bijvoorbeeld; wist eigenlijk amper tot niet te verklaren waarom hij bepaalde maatregelen had genomen.

Ik vind ook best dat we als volk commentaar mogen leveren, zonder dat het afgedaan word als kabinet bashing. Je krijgt vaak als counter dat je er zelf maar eens moet gaan staan en in de kern is dat zo, maar die politici heeft er voor gekozen om daar te staan; wij niet. En op zich is er niks mis met het geven van commentaar. Betekent ook niet dat ze alles fout doen, of dat anderen het beter zouden doen. Rutte doet echt z'n best wel; die ziet ook niet te springen van vreugde bij elke maatregel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196086123
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh ja, van wie de seksclubs dicht moesten nu! Hadden die niet zelfde maatregelen als sauna's? :P
Het zal je verrassen maar ik heb geen idee hoe het geregeld is in seksclubs. :{
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:09:51 #272
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196086138
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat zou heerlijk zijn. :Y
Maar snap ook dat ze zich nog niet aan zo'n belofte vast kunnen leggen.
Ja ik ook, die belofte gaan ze pas geven als ze de vaccins in handen hebben. Ik hoop dat de Jonge wat minder strohalmen geeft en meer realistische zaken, ik denk dat mensen daar meer aan hebben. Heb sowieso het idee (ook als ik de kamerdebatten kijk) dat de Jonge nogal is van het 'in het moment' een beslissing nemen of iets zeggen, en daar later op terug willen komen maar niet zo goed weet hoe.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 23:10:12 #273
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196086144
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het zal je verrassen maar ik heb geen idee hoe het geregeld is in seksclubs. :{
Goed teken ^O^
  donderdag 5 november 2020 @ 23:10:50 #274
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196086155
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Alleen al een commitment zou voor mij in elk geval veel verschil maken. Zo van: We hebben maart 2021 een vaccin beschikbaar voor een bepaald aantal mensen. De rest van de mensen in risicogroepen gaan gedurende 2021 een vaccinatie krijgen, maar voor het einde van 2021 is iedereen gevaccineerd.

Ik zou ervoor tekenen. Ik zou het kut vinden, maar ik zou wel zeggen: Mooi, nog maar één lente/zomer/herfst dit en dan er vanaf.
En dan hopen dat er niet meteen een ander virus boven water komt, waardoor de mondkapjes meteen weer massaal op moeten :D Maar ja, ik zou perspectief het meest waarderen. Duidelijkheid. Ook een iets beter plan (waar ze zich ook echt aan houden) over bij welke cijfers ze bepaalde versoepelingen kunnen treffen/maatregelen gaan invoeren. Daar zijn nu meerdere kaarten voor geweest, maar ze houden ze zich er niet aan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196086162
Overigens zijn in maart de verkiezingen, maar die campagnes beginnen natuurlijk al veel eerder. Dat wordt wel echt een bizarre verkiezing.

Ook benieuwd hoe bepaalde politici dat gaan bolwerken. Het is normaal een slopende tijd voor politici waarbij ze door heel Nederland moeten trekken en van praatprogramma naar praatprogramma. Alleen ministers (en ook sommige kamerleden) zijn nu al 24/7 aan het werk. Die worden helemaal opgebrand.

Heb ook al verhalen gehoord over 'designated survivors', voor als mensen vlak voor een groot debat opeens positief testen. Stel dat Rutte opeens de debatten niet kan bijwonen, wie gaat het dan doen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:11:54 #276
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196086177
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens zijn in maart de verkiezingen, maar die campagnes beginnen natuurlijk al veel eerder. Dat wordt wel echt een bizarre verkiezing.

Ook benieuwd hoe bepaalde politici dat gaan bolwerken. Het is normaal een slopende tijd voor politici waarbij ze door heel Nederland moeten trekken en van praatprogramma naar praatprogramma. Alleen ministers (en ook sommige kamerleden) zijn nu al 24/7 aan het werk. Die worden helemaal opgebrand.

Heb ook al verhalen gehoord over 'designated survivors', voor als mensen vlak voor een groot debat opeens positief testen. Stel dat Rutte opeens de debatten niet kan bijwonen, wie gaat het dan doen?
De campagnes zijn al lang begonnen. Waarom denk je dat de PVV ineens meer geld voor de zorg wil en de andere oppositie meestemmen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196086181
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Goed teken ^O^
:D
Kan jij daar misschien meer over vertellen, Kyran? :) :P
pi_196086186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wilders is echt broodnodig in de Tweede Kamer. Als hij iets minder zou schreeuwen en als de regering en de kamer iets meer naar hem zou luisteren zou het echt wel wat toevoegen. Hij heeft soms prima punten en weet veel meer wat er speelt bij de burgers.
Dit, onlangs de discussie over de IC bezetting, hij bracht het ongenuanceerd, maar er werd gewoon niet meer geluisterd, waardoor de discussie een beetje uit de hand liep, een paar dagen later stond er in de krant een uitgebreid verhaal waar de kwestie uitgebreid werd beschreven en onderschreven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196086199
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De campagnes zijn al lang begonnen.
Voorzichtige aanzet. De focus ligt daar nog niet echt. Hier en daar wat verkiezingsprogramma's die net pas gepresenteerd worden en wat mantra's in talkshows, daar blijft het vooralsnog bij. De verkiezingskaravaan is nog niet vertrokken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196086202
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het zal je verrassen maar ik heb geen idee hoe het geregeld is in seksclubs. :{
Sexclubs zijn ondernemingen+ en moesten dus dicht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:13:09 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196086208
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit, onlangs de discussie over de IC bezetting, hij bracht het ongenuanceerd, maar er werd gewoon niet meer geluisterd, waardoor de discussie een beetje uit de hand liep, een paar dagen later stond er in de krant een uitgebreid verhaal waar de kwestie uitgebreid werd beschreven en onderschreven.
Als er niet geluisterd word dan is het dus zinloos wat hij doet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:13:34 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196086215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sexclubs zijn ondernemingen+ en moesten dus dicht.
Het is toch gewoon een contactberoep >:)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196086219
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dan hopen dat er niet meteen een ander virus boven water komt, waardoor de mondkapjes meteen weer massaal op moeten :D Maar ja, ik zou perspectief het meest waarderen. Duidelijkheid. Ook een iets beter plan (waar ze zich ook echt aan houden) over bij welke cijfers ze bepaalde versoepelingen kunnen treffen/maatregelen gaan invoeren. Daar zijn nu meerdere kaarten voor geweest, maar ze houden ze zich er niet aan.
He, hou eens op jij! }:| AlwaysOptimistic! ;)
pi_196086222
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dan hopen dat er niet meteen een ander virus boven water komt, waardoor de mondkapjes meteen weer massaal op moeten :D
Ja daarom beter voor altijd . :M
Preventief, zoals een autogordel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196086240
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sexclubs zijn ondernemingen+ en moesten dus dicht.
Ow.... groepslessen? ;)
  donderdag 5 november 2020 @ 23:15:00 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196086245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het zal je verrassen maar ik heb geen idee hoe het geregeld is in seksclubs. :{
Ik ook niet, zal het eens in de praktijk uit gaan zoeken. Thuis hoef ik niks meer te verwachten :{
pi_196086256
Bijzonder dat een motie van FvD naar een onderzoek naar een realistische IC-capaciteit voor Nederland verworpen is door de zittende coalitie en de PvdA. Laat die nou net de zorg wegbezuinigd hebben in 10 jaar. Wat is hier in godsnaam op tegen? We hebben gewoon veel meer bedden nodig, ook na corona aangezien de bevolking steeds meer vergrijst en de zorg ook uit de voegen barstte tijdens de griepgolven de laatste jaren. Nee, dan komen de gemaakte fouten wel aan het licht en het is puur om het eigen hachje te redden omdat de zorg kapot is bezuinigd. Het welzijn van de burgers doet er totaal niet toe.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196086265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow.... groepslessen? ;)
Over groepslessen gesproken... https://nos.nl/artikel/23(...)portscholen-ook.html

quote:
Een Amsterdamse sportschooleigenaar laat weten dat bij hen de groepslessen morgen doorgaan. "Wij doen een soort crossfit-achtige les, met een korte briefing aan het begin. Daarna voert iedereen individueel de sportoefeningen uit, onder begeleiding van een trainer. Om aan de regels te voldoen, vervangen we het woord 'les' door 'tijdslot' en 'groepsles' door 'training'. Wij willen ons echt heel graag houden aan de regels en vinden dat dit moet kunnen."
Creatief ondernemen zullen we maar zeggen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:15:56 #289
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196086270
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow.... groepslessen? ;)
Dat kan maar dat kost extra, geloof ik :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196086273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ook niet, zal het eens in de praktijk uit gaan zoeken. Thuis hoef ik niks meer te verwachten :{
Ach.... ben je nu alweer droog gezet? :o :D
  donderdag 5 november 2020 @ 23:16:21 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196086284
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ach.... ben je nu alweer droog gezet? :o :D
:'(
pi_196086322
quote:
13s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Bijzonder dat een motie van FvD naar een onderzoek naar een realistische IC-capaciteit voor Nederland verworpen is door de zittende coalitie en de PvdA. Laat die nou net de zorg wegbezuinigd hebben in 10 jaar. Wat is hier in godsnaam op tegen? We hebben gewoon veel meer bedden nodig, ook na corona aangezien de bevolking steeds meer vergrijst en de zorg ook uit de voegen barstte tijdens de griepgolven de laatste jaren. Nee, dan komen de gemaakte fouten wel aan het licht en het is puur om het eigen hachje te redden omdat de zorg kapot is bezuinigd. Het welzijn van de burgers doet er totaal niet toe.
misschien is dit ook wel eens een mooi moment om uit te gaan zoeken hoeveel niet-essentiële zorg we standaard in de ziekenhuizen leveren. ik geloof dat nu ook pijnlijk in zicht komt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:18:43 #293
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196086330
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het eerste deel van de crisis hebben ze achteraf heel goed gedaan. Ik denk dat het gebrek aan een lange termijn visie (ze laten het in ieder geval niet blijken) mij het meest stoort; er is maar weinig perspectief en ze blijven terug vallen in ''ja, maar de ziekenhuizen''. Weinig maatwerk bij maatregelen en het af en toe ingrijpen op plekken waar ik vraagtekens bij heb. Bij een debat als die van gister stond hij er niet al te best voor bijvoorbeeld; wist eigenlijk amper tot niet te verklaren waarom hij bepaalde maatregelen had genomen.

Ik vind ook best dat we als volk commentaar mogen leveren, zonder dat het afgedaan word als kabinet bashing. Je krijgt vaak als counter dat je er zelf maar eens moet gaan staan en in de kern is dat zo, maar die politici heeft er voor gekozen om daar te staan; wij niet. En op zich is er niks mis met het geven van commentaar. Betekent ook niet dat ze alles fout doen, of dat anderen het beter zouden doen. Rutte doet echt z'n best wel; die ziet ook niet te springen van vreugde bij elke maatregel.
Ik heb er 'vroegah' wel 's over nagedacht om in de gemeentelijke politiek te gaan, leek me wel interessant. Toen ik met wat mensen sprak en me realiseerde wat een ontzettende berg shit je over je heen kreeg dacht ik: laat maar. Het was vooral brandjes blussen, niets voor de echt lange termijn.

Als ik kijk zie ik ook wel dat ze er alles aan doen. Vanaf de zijlijn kan het voor ons makkelijk zijn om erop af te geven omdat we niet alles weten, en dat is eigenlijk het enige wat ik ze kwalijk neem. Het daadwerkelijke delen van informatie is vrij beperkt. Er is heel veel data, er zijn heel veel documenten, maar doordat de Jonge bijvoorbeeld zegt: Alle WOB verzoeken worden afgewezen tot na de pandemie kunnen onderzoeksjournalisten ook niet goed graven. Dan krijg je dingen als de arts-microbiologen die ogenschijnlijk vooral hun eigen eilandje willen beschermen bij het opschalen van testen. Na verdere nuance bleek dat heel erg mee te vallen, maar dat soort dingen hadden voorkomen kunnen worden door duidelijk te zijn.

De situatie van het RIVM vind ik sowieso een lastige en ik heb ontzettend veel respect voor hoe zij hun ding doen zonder zich al teveel af te laten leiden. Ik weet hoe het is om in een gesprek te zitten met mensen die de materie niet inhoudelijk kennen maar je wel (in hun ogen) goede vragen stellen, waardoor je na moet denken hoe je het zo simpel maakt dat ze mee kunnen komen. Hoe kalm en beheerst van Dissel antwoord geeft op kamervragen, ik vind het knap.

Om dan tegelijkertijd ook nog clubs als viruswaanzin, Red Team en alles te hebben die je ook nog van repliek moet dienen.

Al met al, om even positief af te sluiten. Hoewel wij soms dingen aan kunnen merken op het beleid, zijn de mensen die aan deze situatie werken mensen die wereldwijd erkent worden als de vooraanstaande mensen. Van Wallinga tot Koopmans, maar ook van Dissel zelf. Ik geloof echt dat we bij hun in de best mogelijke handen zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196086334
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:'(
*blijft op 1,5m afstand en hoopt dat dat genoeg is* ;)
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 23:21:05 #295
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196086381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

*blijft op 1,5m afstand en hoopt dat dat genoeg is* ;)
Fok!ers hebben een e-Penis van minimaal 1.5m, dus dat zal niet voldoende zijn. Op advies van WHO stel ik 2m voor.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196086405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:18 schreef chratnox het volgende:
De situatie van het RIVM vind ik sowieso een lastige en ik heb ontzettend veel respect voor hoe zij hun ding doen zonder zich al teveel af te laten leiden. Ik weet hoe het is om in een gesprek te zitten met mensen die de materie niet inhoudelijk kennen maar je wel (in hun ogen) goede vragen stellen, waardoor je na moet denken hoe je het zo simpel maakt dat ze mee kunnen komen. Hoe kalm en beheerst van Dissel antwoord geeft op kamervragen, ik vind het knap.

Om dan tegelijkertijd ook nog clubs als viruswaanzin, Red Team en alles te hebben die je ook nog van repliek moet dienen.
Eens. RIVM doet het naar mijn idee enorm prima.
Natuurlijk zijn er bepaalde zaken waar op af te dingen valt, maar ik denk dat altijd van toepassing is op een dergelijk instituut
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 5 november 2020 @ 23:22:39 #297
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196086417
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

He, hou eens op jij! }:| AlwaysOptimistic! ;)
:D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196086439
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Fok!ers hebben een e-Penis van minimaal 1.5m, dus dat zal niet voldoende zijn. Op advies van WHO stel ik 2m voor.
Ah... je moet het leven wel een beetje spannend houden op het moment he? 8-)
pi_196086464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:18 schreef chratnox het volgende:
Als ik kijk zie ik ook wel dat ze er alles aan doen. Vanaf de zijlijn kan het voor ons makkelijk zijn om erop af te geven omdat we niet alles weten, en dat is eigenlijk het enige wat ik ze kwalijk neem. Het daadwerkelijke delen van informatie is vrij beperkt. Er is heel veel data, er zijn heel veel documenten, maar doordat de Jonge bijvoorbeeld zegt: Alle WOB verzoeken worden afgewezen tot na de pandemie kunnen onderzoeksjournalisten ook niet goed graven. Dan krijg je dingen als de arts-microbiologen die ogenschijnlijk vooral hun eigen eilandje willen beschermen bij het opschalen van testen. Na verdere nuance bleek dat heel erg mee te vallen, maar dat soort dingen hadden voorkomen kunnen worden door duidelijk te zijn.
Ik snap best dat ze nu even geen WOB verzoeken willen. Het is nu niet te tijd om te kissebissen over bepaalde procedures, dat kan achteraf prima. Het zorgt nu alleen voor extra ruis op de lijn.

Wel eens met betrekking tot het inkopen van testen, daar hadden ze minder hun eigen m2 moeten beschermen, wat mij betreft mag daar best een kop voor rollen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196086489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik snap best dat ze nu even geen WOB verzoeken willen. Het is nu niet te tijd om te kissebissen over bepaalde procedures, dat kan achteraf prima. Het zorgt nu alleen voor extra ruis op de lijn.

Wel eens met betrekking tot het inkopen van testen, daar hadden ze minder hun eigen m2 moeten beschermen, wat mij betreft mag daar best een kop voor rollen.
Helemaal eens.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 23:27:01 #301
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196086519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

:D
Kan jij daar misschien meer over vertellen, Kyran? :) :P
Helaasch -O-

(ik DM je wel, anders ziet @Viv het)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')