abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196073198
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat er gewoon niet genoeg handhavers zijn, als er ergens een feest is wordt dat wel door iemand gemeld, als er hier een paar mensen op straat lopen na tienen niet
Er zijn ook niet genoeg handhavers om iedereen te pakken die door rood rijdt. Toch werkt de maatregel best aardig ook.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196073202
Zie het Noorden toch mooi opklaren. Als laatste aan de beurt en als eerste weer aan het dalen.
Herfstvakantiehornbachweekend effect. O+
Go hard or go home
  donderdag 5 november 2020 @ 14:55:18 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196073208
6996 het is maar goed dat we strengere maatregelen krijgen!!

Avondklok?
Mondkapjesplicht?
pi_196073229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Goede vraag, dat is een persoonlijke (morele) afweging. Vooralsnog is het antwoord overigens: nee, want de avondklok is er nooit gekomen. ;)

Tegelijkertijd vind ik het ook wat vreemd dat aan de ene kant er gesuggereerd wordt dat er nauwelijks mensen op straat zijn (dus dan treft het ook vrijwel niemand zou ik zeggen), maar het blijkbaar wel als een hele verregaande maatregel gezien wordt die juist heel ver ingrijpt.
Ik zag dat ik hier niet op gereageerd heb. Het voelt als het opsluiten van je demente oma omdat ze mogelijk een gevaar voor zichzelf is en de snelweg op kan lopen. Dat is een beslissing die je neemt als alle andere mogelijkheden geen effect hebben gehad, als allerlaatste mogelijkheid.
pi_196073231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:55 schreef leolinedance het volgende:
6996 het is maar goed dat we strengere maatregelen krijgen!!

Avondklok?
Mondkapjesplicht?
Gewoon een mondkapjesplicht op straat na 22:00 's avonds.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196073234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat ook in Sneek de incidentie te hoog is.
Letterlijk een tiende van die in Rotterdam. Regionaal valt er genoeg te winnen maar flikker aub op met je landelijke maatregelen.
blablablabla
pi_196073238
Maar er ligt toch gewoon een regionale aanpak klaar voor de volgende fase? Die maatregelen zijn best prima, enige is dat ze wat mij betreft verkeerde signaalwaarden hebben voor die risiconiveaus (wel een belangrijk detail natuurlijk).
  donderdag 5 november 2020 @ 14:58:10 #283
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196073269
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zoals in de bron die ik vanochtend plaatste toen jij druk bezig was leuk te doen.

En het feit dat avondklokken door half West-Europa ingevoerd worden. Dat doen ze echt niet voor hun lol.
Het is een repressief middel omdat het handhaven daarvan vanuit de machtshebber eenvoudiger is dan mensen te leren waarom iets (on)wenselijk is.

Meer dan eens zien we beleidskeuzes gemaakt worden die vooral lijken zijn te ontstaan voor de uitvoering daarvan dan het beoogde nut. Dat iets helpt rechtvaardigd geen disproportionele maatregel. Wat dan proportioneel is, zal je dan moeten uitleggen of onderbouwen zoals wat ..abc.. in welke mate beoogd (en concreet oplevert).

Dat je soms iets moet opleggen omdat er simpelweg geen tijd is voor een uitleg, is zelfs ook uitlegbaar.
In het geval van deze pandemie is die "noodveroderning" qua tijdstermijn wmb al lang niet meer aan de orde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196073272
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is niet oké dat je er zo naar moet gissen. Dat zou heel duidelijk moeten zijn en zo niet, dan gaat er iets mis in de voorlichting.
Het is nochtans vrij simpel: het aantal reisbewegingen beperken. Als men dan niet wil aannemen dat er ook na 22u blijkbaar nog aardig wat reisbewegingen zijn (en mensen besluiten helemaal niet meer op pad te gaan), ligt dat niet zozeer aan de voorlichting lijkt me.

Daarbij is ook nergens besloten voor een avondklok. Het ligt gewoon als eventuele maatregel op tafel voor in de toekomst. Ik heb genoeg vertrouwen in dit kabinet dat ze deze maatregel niet lichtzinnig nemen en alleen nemen wanneer deze echt proportioneel is.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196073287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Letterlijk een tiende van die in Rotterdam. Regionaal valt er genoeg te winnen maar flikker aub op met je landelijke maatregelen.
Ook in Friesland was (en is) het gewoon te hoog.
  donderdag 5 november 2020 @ 14:59:26 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196073290
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn ook niet genoeg handhavers om iedereen te pakken die door rood rijdt. Toch werkt de maatregel best aardig ook.
nu zeg je weer heel wat anders maar het gaat om de overtreders, op weg naar een feestje is de pakkans nog altijd kleiner dan op dat feestje, in de meeste gevallen werden de mensen op die feestjes gewoon weggestuurd omdat er niet voldoende handhavers waren dus ik zie niet in hoe dat met een avondklok gaat veranderen
pi_196073291
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar er ligt toch gewoon een regionale aanpak klaar voor de volgende fase? Die maatregelen zijn best prima, enige is dat ze wat mij betreft verkeerde signaalwaarden hebben voor die risiconiveaus (wel een belangrijk detail natuurlijk).
Vóór deze tweede golf werd er ook gezegd dat er een pakket klaarlag om regionaal in te kunnen grijpen. Deden ze alleen niet. Toen ze daarop werden gewezen liet de Jonge weten dat regionaal ingrijpen niet meer kon, maar dat ze dat de volgende keer wel zouden gaan doen. Eerst zien, dan geloven. Helemaal als je leest dat een burgemeester helemaal niet van plan is om regionaal in lockdown te gaan bv (terwijl dat wel werd beweerd tijdens de persconferentie).
pi_196073297
Ik vind het wel bijzonder dat de huidige besmettingscijfers worden gebruikt als argumentatie dat er geen strenger pakket moest komen.
  donderdag 5 november 2020 @ 15:00:27 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196073303
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sinds 28-9 hebben we nu al 3x een pakket met zwaardere maatregelen gehad. Laten we nou aub gewoon eens zien hoe het nu verder gaat deze paar weken. We zitten al een tijdje in een daling nu, die avondklok is momenteel toch helemaal niet zo interessant?
Avondklok is sowieso niet interessant.
pi_196073306
quote:
12s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:58 schreef Vallon het volgende:
Meer dan eens zien we beleidskeuzes gemaakt worden die vooral lijken zijn te ontstaan voor de uitvoering daarvan dan het beoogde nut.
Nou, ik heb de afgelopen maanden tal van maatregelen gehoord waarbij het juist tegenovergesteld was: het zou zogenaamd niet te handhaven zijn.
  donderdag 5 november 2020 @ 15:00:52 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196073309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Gewoon een mondkapjesplicht op straat na 22:00 's avonds.
ja dat lijkt me het beste :Y
pi_196073311
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vóór deze tweede golf werd er ook gezegd dat er een pakket klaarlag om regionaal in te kunnen grijpen. Deden ze alleen niet. Toen ze daarop werden gewezen liet de Jonge weten dat regionaal ingrijpen niet meer kon, maar dat ze dat de volgende keer wel zouden gaan doen. Eerst zien, dan geloven. Helemaal als je leest dat een burgemeester helemaal niet van plan is om regionaal in lockdown te gaan bv (terwijl dat wel werd beweerd tijdens de persconferentie).
Het ligt er ook aan wat je regionaal wil gaan doen qua lockdown. Als het er voor gaat zorgen dat mensen naar andere gemeentes gaan zonder regionale lockdown dan heeft het nog steeds niet het gewenste effect.
pi_196073318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is nochtans vrij simpel: het aantal reisbewegingen beperken. Als men dan niet wil aannemen dat er ook na 22u blijkbaar nog aardig wat reisbewegingen zijn (en mensen besluiten helemaal niet meer op pad te gaan), ligt dat niet zozeer aan de voorlichting lijkt me.

Daarbij is ook nergens besloten voor een avondklok. Het ligt gewoon als eventuele maatregel op tafel voor in de toekomst. Ik heb genoeg vertrouwen in dit kabinet dat ze deze maatregel niet lichtzinnig nemen en alleen nemen wanneer deze echt proportioneel is.
Dit leest niet als een eventuele maatregel maar als iets wat er gewoon komt: https://www.bnr.nl/nieuws(...)uiken-voor-avondklok

Ik heb vertrouwen dat ze de maatregel niet lichtzinnig nemen, maar tegelijkertijd heb ik wel zorgen erover. Ik zie het als een noodgreep. Die geeft mij in elk geval het gevoel dat zij denken de situatie niet onder controle te hebben.
pi_196073328
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat de huidige besmettingscijfers worden gebruikt als argumentatie dat er geen strenger pakket moest komen.
Een strenger pakket vind ik prima, want dan dalen we (nog) sneller. Is alleen maar goed. Maar dan moeten ze wel ingrijpen op plekken waar ook daadwerkelijk reisbewegingen zijn. Genoeg reisbewegingen, zodat een sluiting/maatregel in proportie staat met de financiële en maatschappelijke gevolgen. Een nachtklok of het sluiten van een theater/bios waar sowieso al amper een hond kwam is gewoon voor de bonen; je doet er meer schade mee dan wat anders.
pi_196073348
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

nu zeg je weer heel wat anders maar het gaat om de overtreders, op weg naar een feestje is de pakkans nog altijd kleiner dan op dat feestje, in de meeste gevallen werden de mensen op die feestjes gewoon weggestuurd omdat er niet voldoende handhavers waren dus ik zie niet in hoe dat met een avondklok gaat veranderen
Hoezo zou de pakkans op weg naar het feestje kleiner zijn dan op het feestje? Sterker nog, in veel gevallen is zowel naar het feestje gaan als op het feestje zijn niet eens strafbaar (immers, vaak privésfeer).

Los daarvan gaat het overduidelijk niet alleen om feestende jongeren, maar om ALLE reisbewegingen. Dus ook van die drie vrienden die nog even voetbal kwamen kijken, want 'je mag toch met drie thuis'? (en de dag daarna weer met drie ergens anders, en dan weer een etentje daar etc.)
pi_196073354
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hoezo
Vorige pakket was/is toch prima duidelijk dalende trend zowel qua besmettingsgevallen als in de ziekenhuizen.

Blijkbaar heeft de horeca sluiten toch meer impact dan de deskundigen vooraf berekend hadden
blablablabla
pi_196073358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Denk je? Een avondklok is juist heel makkelijk te handhaven, want vrijwel niemand heeft wat buiten te zoeken. En hoe meer uitzonderingen je maakt (hond uitlaten, zieke moeder verzorgen etc.), hoe moeilijker het wordt.
Maar hoe minder hoe onmenselijker en hoe disproportioneler.

Lastige balans om te zoeken.
zie email 27 oktober
pi_196073372
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:00 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan wat je regionaal wil gaan doen qua lockdown. Als het er voor gaat zorgen dat mensen naar andere gemeentes gaan zonder regionale lockdown dan heeft het nog steeds niet het gewenste effect.
Ik denk dat je de meeste mensen wel tegenhoud als je bv in een bepaalde provincie de horeca sluit, middelbare scholen sluit, etc. Er zullen lui zijn die gewoon rustig de auto pakken om elders naar een kroeg te gaan, maar de meerderheid zal denk ik niet zo snel de provincie uit rijden.

En op zich prima dat regionaal ingrijpen niet echt te doen is in NL, maar roep dan ook niet dat je het gaat doen. Maak geen routemap waarop je aangeeft dat je het gaat doen, om vervolgens hele andere maatregelen te treffen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 15:04:49 ]
pi_196073378
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit leest niet als een eventuele maatregel maar als iets wat er gewoon komt: https://www.bnr.nl/nieuws(...)uiken-voor-avondklok

Ik heb vertrouwen dat ze de maatregel niet lichtzinnig nemen, maar tegelijkertijd heb ik wel zorgen erover. Ik zie het als een noodgreep. Die geeft mij in elk geval het gevoel dat zij denken de situatie niet onder controle te hebben.
Dit leest vooral dat ze bij het kabinet ermee bezig zijn om voorbereidingen te treffen mocht het nodig zijn deze avondklok effectief in te voeren.
pi_196073384
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo
Vorige pakket was/is toch prima duidelijk dalende trend zowel qua besmettingsgevallen als in de ziekenhuizen.

Blijkbaar heeft de horeca sluiten toch meer impact dan de deskundigen vooraf berekend hadden
Het gaat te langzaam, afgelopen week nog toegelicht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')