Ik heb familie met een eigen sportschool als je daar op doelt, maar blijf bij mijn strekking dat ze - gezien de huidige omstandigheden en maatregelen - blij moeten zijn open te mogen blijven.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef Noek het volgende:
[..]
En daarom blijf je ook maar vinden dat mensen niet zo moeten zeuren dat ondernemers die op hun tenen lopen zeer gelukkig moeten zijn dat ze überhaupt nog wat geld krijgen want jij kan je oneindig goed vermaken thuis.
Ik begin inmiddels te denken dat ik nooit meer naar het oude normaal kan.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef DonDruiper het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit...
Maar ik denk eigenlijk bijna niet meer aan corona. Alsof het iets is waar je al mee hebt leren leven of iets wat ik onbewust aan het negeren ben.
Bijvoorbeeld dat je naar de bios wil, maar dat je dan denkt "oh nee, die zijn dicht natuurlijk" en dat je dan weer gewoon doorgaat zonder je daar 'kut' over te voelen en corona is alweer naar de achtergrond vertrokken.
Het is er gewoon niet meer voor mij, behalve wanneer er iets weer niet mag.
Ofzo.. lastig uit te leggen.
Onnozele vraag natuurlijk voor iemand die zelf toch nergens komt.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent net die verslaggever die na de uitleg afgelopen dinsdag vroeg: "De besmettingen dalen, waarom dan toch extra maatregelen..?"
Dit suggereert toch echt wat anders:quote:Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nogmaals, ik twijfel niet aan de effectiviteit.
Blijkbaar zijn er nog genoeg reisbewegingen dat men deze maatregel effectief acht.quote:Ik snap niet dat aan de ene kant vrijwel alle maatregelen adviezen zijn, maar ze aan de andere kant mensen vanaf 10 uur op willen sluiten, terwijl de meesten dan al niet op straat zijn. Daardoor voelt het heel symbolisch.
Dat is het toch ook? Heel veel maatregelen kan de regering niet meer nemen naast een avondklok. Behalve de totale lockdown.quote:Een avondklok zou naar mijn idee één van de laatste maatregelen moeten zijn. Ik spreek nergens over de eerste maatregel.
Ik denk dat dat laatste echt wel overwogen was als dat ook maar enigszins mogelijk was. Sterker nog, zo'n zeer lokaal beleid is geprobeerd, maar heeft gefaald. Dat is veel te veel maatwerk en werkt alleen wanneer de incidentie relatief laag is.quote:Laten we Rotterdam eens nemen. Als die 500 besmettingen per dag heeft en je dat terug naar 100 wil brengen met een avondklok, snap ik. Uitgaande van een gemiddelde van 2% ziekenhuisopname maakt het inderdaad verschil, maar is dat verschil groot genoeg? Kun je dan niet beter proberen te kijken hoe je op andere plekken gerichter kunt ingrijpen?
nee ik begrijp je. Waar ik in het begin echt viesmad werd als het over 'het nieuwe normaal' of de 'anderhalvemetersamenleving' ging ben ik er een beetje aan gewend geraakt.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef DonDruiper het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit...
Maar ik denk eigenlijk bijna niet meer aan corona. Alsof het iets is waar je al mee hebt leren leven of iets wat ik onbewust aan het negeren ben.
Bijvoorbeeld dat je naar de bios wil, maar dat je dan denkt "oh nee, die zijn dicht natuurlijk" en dat je dan weer gewoon doorgaat zonder je daar 'kut' over te voelen en corona is alweer naar de achtergrond vertrokken.
Het is er gewoon niet meer voor mij, behalve wanneer er iets weer niet mag.
Ofzo.. lastig uit te leggen.
Misschien een beetje wel omdat je er toch niet veel tegen de maatregelen kan doen, behalve je er aan houden. je kan ze niet veranderen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent murw gebeukt eigenlijk dus.
Herkenbaar. Maar toch denk je er met weemoed aan terug.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Herkenbaar, een gewenning die hopelijk straks weer weg is. Wanneer ik "oude" beelden zie van voetbalwedstrijden ben ik gewoon letterlijk even verbaasd dat er publiek bij is. Ben het normaal gaan vinden dat het stadion leeg is..
ik heb het idee dat die avondklok vooral is om jongeren van de straat te houden maar daar zijn in principe nu al maatregelen genoeg tegen en zolang ze op feestjes iedereen naar huis sturen zonder te bekeuren zal het met een avondklok niet heel veel beter gaan vrees ik omdat de pakkans veel kleiner is.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nogmaals, ik twijfel niet aan de effectiviteit.
Een avondklok zou naar mijn idee één van de laatste maatregelen moeten zijn. Ik spreek nergens over de eerste maatregel.
Laten we Rotterdam eens nemen. Als die 500 besmettingen per dag heeft en je dat terug naar 100 wil brengen met een avondklok, snap ik. Uitgaande van een gemiddelde van 2% ziekenhuisopname maakt het inderdaad verschil, maar is dat verschil groot genoeg? Kun je dan niet beter proberen te kijken hoe je op andere plekken gerichter kunt ingrijpen?
Ik snap niet dat aan de ene kant vrijwel alle maatregelen adviezen zijn, maar ze aan de andere kant mensen vanaf 10 uur op willen sluiten, terwijl de meesten dan al niet op straat zijn. Daardoor voelt het heel symbolisch.
Is pas gisterenavond ingegaan dus kunnen we nog niet zeggen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
Het gaat gewoon prima waarom hebben we het in godsnaam over nog meer maatregelen. Was dat onnozele pakket van dinsdag niet voldoende?
Lul niet zo dom, man. Blij zijn dat je nog open mag blijven met allerhande regels.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb familie met een eigen sportschool als je daar op doelt, maar blijf bij mijn strekking dat ze - gezien de huidige omstandigheden en maatregelen - blij moeten zijn open te mogen blijven.
In de Champions League was gister een wedstrijd van (Zenit?) met 17K man op de tribune zag ik op m'n appquote:Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Herkenbaar, een gewenning die hopelijk straks weer weg is. Wanneer ik "oude" beelden zie van voetbalwedstrijden ben ik gewoon letterlijk even verbaasd dat er publiek bij is. Ben het normaal gaan vinden dat het stadion leeg is..
Denk je? Een avondklok is juist heel makkelijk te handhaven, want vrijwel niemand heeft wat buiten te zoeken. En hoe meer uitzonderingen je maakt (hond uitlaten, zieke moeder verzorgen etc.), hoe moeilijker het wordt.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het idee dat die avondklok vooral is om jongeren van de straat te houden maar daar zijn in principe nu al maatregelen genoeg tegen en zolang ze op feestjes iedereen naar huis sturen zonder te bekeuren zal het met een avondklok niet heel veel beter gaan vrees ik omdat de pakkans veel kleiner is.
Zonder dat pakket ging het eigenlijk ook al prima dus. Oké dan.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is pas gisterenavond ingegaan dus kunnen we nog niet zeggen.
Ik heb het debat niet gevolgd, maar ik kan me iets bij je indruk voorstellen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar zit wat in ja.
Al snap ik niet waarom Rutte dat dan niet gewoon zegt. In plaats daarvan bleef hij tijdens het debat van gister herhalen dat hij eigenlijk niet weet hoeveel besmettingen/reisbewegingen hij nu echt voorkomt met het meest recente maatregelpakket. Kon ook totaal niet verdedigen waarom hij de winkels open hield en een musea/dierentuin/etc sluit.
Ferncevaros ook, moet gewoon kunnen in de buitenlucht. We worden besodemieterd hier.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de Champions League was gister een wedstrijd van (Zenit?) met 17K man op de tribune zag ik op m'n app
Het gaat op heel veel plekken helemaal niet "gewoon prima", o.a. in jouw Feyenoord-regio. Als het daar niet snel gaat dalen is het vrij realistisch dat er aanvullende maatregelen gaan komen daar.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
Het gaat gewoon prima waarom hebben we het in godsnaam over nog meer maatregelen.
Volgens het WHO is een lockdown effectief als je ‘m in een vroeg stadium neemt en kan het helpen om ‘lucht’ te geven. De effectiviteit van een lockdown an-sich staat wat mij betreft vast. Ik snap best dat het daardoor harder gaat dalen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit suggereert toch echt wat anders:
[..]
Blijkbaar zijn er nog genoeg reisbewegingen dat men deze maatregel effectief acht.
[..]
Dat is het toch ook? Heel veel maatregelen kan de regering niet meer nemen naast een avondklok. Behalve de totale lockdown.
[..]
Ik denk dat dat laatste echt wel overwogen was als dat ook maar enigszins mogelijk was. Sterker nog, zo'n zeer lokaal beleid is geprobeerd, maar heeft gefaald. Dat is veel te veel maatwerk en werkt alleen wanneer de incidentie relatief laag is.
Hugo zou toch maanden geleden al komen met een regionale aanpak? Waarom moet de bibliotheek in Sneek dicht omdat ze in Rotterdam een zooitje van maken?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gaat op heel veel plekken helemaal niet "gewoon prima", o.a. in jouw Feyenoord-regio. Als het daar niet snel gaat dalen is het vrij realistisch dat er aanvullende maatregelen gaan komen daar.
omdat er gewoon niet genoeg handhavers zijn, als er ergens een feest is wordt dat wel door iemand gemeld, als er hier een paar mensen op straat lopen na tienen nietquote:Op donderdag 5 november 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Denk je? Een avondklok is juist heel makkelijk te handhaven, want vrijwel niemand heeft wat buiten te zoeken. En hoe meer uitzonderingen je maakt (hond uitlaten, zieke moeder verzorgen etc.), hoe moeilijker het wordt.
Reisbewegingen is een afgeleide, het gaat om besmettingen. Daar kan best veel van plaatsvinden na tien uur in regio's met veel jongeren zoals Rotterdam en Twente.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens het WHO is een lockdown effectief als je ‘m in een vroeg stadium neemt en kan het helpen om ‘lucht’ te geven. De effectiviteit van een lockdown an-sich staat wat mij betreft vast. Ik snap best dat het daardoor harder gaat dalen.
Hoe ze nu voorstellen die avondklok in te zetten heb ik wel twijfels bij. Wellicht kunnen ze er wat feestjes mee pakken; maar het gros van de reisbewegingen vindt overdag plaats.
Tja, zo gaan we er niet uitkomen. Ik ga liever af op wat experts zeggen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:50 schreef chratnox het volgende:
Hoe ze nu voorstellen die avondklok in te zetten heb ik wel twijfels bij. Wellicht kunnen ze er wat feestjes mee pakken; maar het gros van de reisbewegingen vindt overdag plaats.
Omdat ook in Sneek de incidentie te hoog is.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Hugo zou toch maanden geleden al komen met een regionale aanpak? Waarom moet de bibliotheek in Sneek dicht omdat ze in Rotterdam een zooitje van maken?
Maar Nederlanders houden zich best aan harde regels. Ook met een wat kleinere pakkans.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat er gewoon niet genoeg handhavers zijn, als er ergens een feest is wordt dat wel door iemand gemeld, als er hier een paar mensen op straat lopen na tienen niet
Het is niet oké dat je er zo naar moet gissen. Dat zou heel duidelijk moeten zijn en zo niet, dan gaat er iets mis in de voorlichting. Is in het debat van gisteren helemaal niet naar voren gekomen welke besmettingssituaties een avondklok zou moeten voorkomen?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:50 schreef chratnox het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |