Ik zou ook wel voor zijn denk ik. Hoewel ik de horeca wel echt een lastig onderwerp vind.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Misschien dat een avondklok als eerste maatregel beter is dan eerst de horeca dicht doen. In Antwerpen heeft dit afgelopen zomer ook effectief gebleken. Ik persoonlijk heb liever in de nacht die restrictie dan overdag veel beperkingen zoals nu.
De avondklok is niet onderzocht, of waarschijnlijker: niet getoond tijdens de briefing, omdat hier niet voor gekozen is.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En het is de vraag is wat het effect is bovenop de huidige maatregelen, specifiek de sluiting van de horeca. Volgens mij zei Van Dissel in de technische briefing dat het advies van het OMT was om dit nader te onderzoeken?
Die hebben ze wel, maar er zijn ook variabelen die ze niet in de hand hebben. Het weer, en de gehoorzaamheid van het volk om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist daarom zou een lange termijn visie zo fijn zijn. Je zou verwachten dat ze zo ondertussen wel wat cijfers hebben die aangeven welke maatregel werkt en welke niet. Welke maatregel in proportie staat met de economische en maatschappelijke gevolgen. Het begint er echter steeds meer op te lijken dat ze bij een volgende stijging meteen weer talloze maatregelen gaan treffen. Dat is niet echt een lange termijn visie.
Ja, @Salina wakkerde wat aan.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie hier steeds vaker allerlei varianten op piemels voorbijkomen. Begint de gedeeltelijke lockdown te vervelen?
Dat hebben ze ook, maar die effecten zijn gebaseerd op de ervaring met de maatregelen in de eerste golf. Als mensen nu anders op dezelfde maatregelen reageren, dan pakken die effecten dus anders uit.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En juist daarom zou een lange termijn visie zo fijn zijn. Je zou verwachten dat ze zo ondertussen wel wat cijfers hebben die aangeven welke maatregel werkt en welke niet. Welke maatregel in proportie staat met de economische en maatschappelijke gevolgen. Het begint er echter steeds meer op te lijken dat ze bij een volgende stijging meteen weer talloze maatregelen gaan treffen. Dat is niet echt een lange termijn visie.
Je bent murw gebeukt eigenlijk dus.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef DonDruiper het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit...
Maar ik denk eigenlijk bijna niet meer aan corona. Alsof het iets is waar je al mee hebt leren leven of iets wat ik onbewust aan het negeren ben.
Bijvoorbeeld dat je naar de bios wil, maar dat je dan denkt "oh nee, die zijn dicht natuurlijk" en dat je dan weer gewoon doorgaat zonder je daar 'kut' over te voelen en corona is alweer naar de achtergrond vertrokken.
Het is er gewoon niet meer voor mij, behalve wanneer er iets weer niet mag.
Ofzo.. lastig uit te leggen.
Heeft van Dissel inderdaad aangegeven, maar daarna is er niks meer over naar buiten gekomen. Ik denk niet dat het kabinet dat ook echt gaat onderzoeken; maar ik hoop dat ze het wel gaan doen. Nogal een verschil tussen een kroeg of een restaurant. Dat maatwerk mis ik wel.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En het is de vraag is wat het effect is bovenop de huidige maatregelen, specifiek de sluiting van de horeca. Volgens mij zei Van Dissel in de technische briefing dat het advies van het OMT was om dit nader te onderzoeken?
Borger-Odoorn, voetbalfeestje. Hebben ze nu nog lol van.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, en vlak kantines niet uit bijv.
Emmen is daar wel een goed voorbeeld van. Toen het daar was ging het ook gelijk goed mis.
Sta er ook zo in, maar ben dan ook een enorme huismus en kan me oneindig goed vermaken thuis.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vermoed dat 'onderzoeken' betekent dat het OMT de kans krijgt een en ander door te rekenen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heeft van Dissel inderdaad aangegeven, maar daarna is er niks meer over naar buiten gekomen. Ik denk niet dat het kabinet dat ook echt gaat onderzoeken; maar ik hoop dat ze het wel gaan doen. Nogal een verschil tussen een kroeg of een restaurant. Dat maatwerk mis ik wel.
Nee, ben niet uitgeblust o.i.d.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je bent murw gebeukt eigenlijk dus.
Ja snap het in praktische zin ook wel weer. Als je steeds maar 1 maatregel invoert en die werkt niet dan kan het compleet escaleren voor je weet of het werkt. Dan liever een heel setje tegelijk zodat je bijna zeker weet dat het afremt.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Het probleem zit hem er vooral in dat als je te laat begint je gewoon geen tijd hebt om maatregel voor maatregel in te gaan voeren en na te gaan. Dat kan nog als je contactonderzoek op orde is maar dat ging al weer snel mis.
"Ik" is mij duidelijk maar definieer "we" of "het collectief" waar het ik zich dan kennelijk niet (meer) in herkent.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, en ik wil zelf bepalen of ik naar de kroeg ga of niet.
Ik wil zelf bepalen of ik wel of niet ga borrelen na het voetballen (of dat ik überhaupt mag voetballen).
Ik wil zelf bepalen of ik een mondkapje draag.
Ik wil zelf bepalen of ik een winkelwagen neem tijdens het boodschappen.
Ik wil zelf bepalen of ik thuis ga werken.
Ik wil zelf bepalen of ik naar de bioscoop ga.
Ik wil zelf bepalen of ik mijn ouders knuffel.
Ik wil zelf bepalen of ik mijn verjaardag wil vieren met de hele familie.
Ik wil zelf bepalen of ik met mijn vrienden in het park ga zitten.
Ik wil zelf bepalen of ik vuurwerk afsteek met oud en nieuw.
Allemaal leuk dat iedereen zelf wil bepalen, maar als collectief hebben we massaal laten zien dat we NIET in staat zijn ZELF te bepalen.
Herkenbaar, een gewenning die hopelijk straks weer weg is. Wanneer ik "oude" beelden zie van voetbalwedstrijden ben ik gewoon letterlijk even verbaasd dat er publiek bij is. Ben het normaal gaan vinden dat het stadion leeg is..quote:Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef DonDruiper het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit...
Maar ik denk eigenlijk bijna niet meer aan corona. Alsof het iets is waar je al mee hebt leren leven of iets wat ik onbewust aan het negeren ben.
Bijvoorbeeld dat je naar de bios wil, maar dat je dan denkt "oh nee, die zijn dicht natuurlijk" en dat je dan weer gewoon doorgaat zonder je daar 'kut' over te voelen en corona is alweer naar de achtergrond vertrokken.
Het OMT heeft een tijd terug ook geadviseerd om te onderzoeken of restaurants eventueel (deels) open kunnen blijven.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nogal een verschil tussen een kroeg of een restaurant. Dat maatwerk mis ik wel
Nogmaals, ik twijfel niet aan de effectiviteit.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het begint ermee te erkennen dat avondklokken wel degelijk effectief kunnen zijn. En door experts (door heel Europa) dusdanig effectief geacht worden dat ze daadwerkelijk geïmplementeerd zijn in een aantal landen. Niet dat het daarmee automatisch proportioneel is, maar als er al überhaupt getwijfeld wordt aan de effectiviteit.
[..]
Het is nou niet bepaald dat deze avondklok (die er overigens helemaal nog niet is) de eerste maatregel is die genomen zou worden.
En daarom blijf je ook maar vinden dat mensen niet zo moeten zeuren dat ondernemers die op hun tenen lopen zeer gelukkig moeten zijn dat ze überhaupt nog wat geld krijgen want jij kan je oneindig goed vermaken thuis.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sta er ook zo in, maar ben dan ook een enorme huismus en kan me oneindig goed vermaken thuis.
Je bent net die verslaggever die na de uitleg afgelopen dinsdag vroeg: "De besmettingen dalen, waarom dan toch extra maatregelen..?"quote:
Je kan niet al het leed van de maatschappij op je schouders nemen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef Noek het volgende:
[..]
En daarom blijf je ook maar vinden dat mensen niet zo moeten zeuren dat ondernemers die op hun tenen lopen zeer gelukkig moeten zijn dat ze überhaupt nog wat geld krijgen want jij kan je oneindig goed vermaken thuis.
Daar zit wat in ja.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook, maar die effecten zijn gebaseerd op de ervaring met de maatregelen in de eerste golf. Als mensen nu anders op dezelfde maatregelen reageren, dan pakken die effecten dus anders uit.
Er zit in Nederland op geen enkele manier er een scheiding tussen. Het verschil nat en droog is alcohol. Dus je kan hoogstens de patatzaak en de Mac afscheiden. Maar een kroeg loopt snel over in een eetcafé. Dus hier ga je gewoon niet snel uitkomen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het OMT heeft een tijd terug ook geadviseerd om te onderzoeken of restaurants eventueel (deels) open kunnen blijven.
Uiteindelijk is dit geschrapt en volgens mij met de redenaties 'waar ligt de grens?'
Is '10 kannen bier en twee patat' genoeg voor een restaurant?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |