abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2020 @ 14:37:56 #226
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196072824
Ik weet niet hoe het met jullie zit...

Maar ik denk eigenlijk bijna niet meer aan corona. Alsof het iets is waar je al mee hebt leren leven of iets wat ik onbewust aan het negeren ben.

Bijvoorbeeld dat je naar de bios wil, maar dat je dan denkt "oh nee, die zijn dicht natuurlijk" en dat je dan weer gewoon doorgaat zonder je daar 'kut' over te voelen en corona is alweer naar de achtergrond vertrokken.

Het is er gewoon niet meer voor mij, behalve wanneer er iets weer niet mag.

Ofzo.. lastig uit te leggen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196072828
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Misschien dat een avondklok als eerste maatregel beter is dan eerst de horeca dicht doen. In Antwerpen heeft dit afgelopen zomer ook effectief gebleken. Ik persoonlijk heb liever in de nacht die restrictie dan overdag veel beperkingen zoals nu.
Ik zou ook wel voor zijn denk ik. Hoewel ik de horeca wel echt een lastig onderwerp vind.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196072840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het is de vraag is wat het effect is bovenop de huidige maatregelen, specifiek de sluiting van de horeca. Volgens mij zei Van Dissel in de technische briefing dat het advies van het OMT was om dit nader te onderzoeken?
De avondklok is niet onderzocht, of waarschijnlijker: niet getoond tijdens de briefing, omdat hier niet voor gekozen is.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196072842
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En juist daarom zou een lange termijn visie zo fijn zijn. Je zou verwachten dat ze zo ondertussen wel wat cijfers hebben die aangeven welke maatregel werkt en welke niet. Welke maatregel in proportie staat met de economische en maatschappelijke gevolgen. Het begint er echter steeds meer op te lijken dat ze bij een volgende stijging meteen weer talloze maatregelen gaan treffen. Dat is niet echt een lange termijn visie.
Die hebben ze wel, maar er zijn ook variabelen die ze niet in de hand hebben. Het weer, en de gehoorzaamheid van het volk om maar wat te noemen.
pi_196072849
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie hier steeds vaker allerlei varianten op piemels voorbijkomen. Begint de gedeeltelijke lockdown te vervelen?
Ja, @Salina wakkerde wat aan.
Heb slapeloze nachten van die man! :P
pi_196072852
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En juist daarom zou een lange termijn visie zo fijn zijn. Je zou verwachten dat ze zo ondertussen wel wat cijfers hebben die aangeven welke maatregel werkt en welke niet. Welke maatregel in proportie staat met de economische en maatschappelijke gevolgen. Het begint er echter steeds meer op te lijken dat ze bij een volgende stijging meteen weer talloze maatregelen gaan treffen. Dat is niet echt een lange termijn visie.
Dat hebben ze ook, maar die effecten zijn gebaseerd op de ervaring met de maatregelen in de eerste golf. Als mensen nu anders op dezelfde maatregelen reageren, dan pakken die effecten dus anders uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 5 november 2020 @ 14:39:07 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196072853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef DonDruiper het volgende:

Maar ik denk eigenlijk bijna niet meer aan corona. Alsof het iets is waar je al mee hebt leren leven of iets wat ik onbewust aan het negeren ben.

Bijvoorbeeld dat je naar de bios wil, maar dat je dan denkt "oh nee, die zijn dicht natuurlijk" en dat je dan weer gewoon doorgaat zonder je daar 'kut' over te voelen en corona is alweer naar de achtergrond vertrokken.

Je bent murw gebeukt eigenlijk dus.
pi_196072864
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het is de vraag is wat het effect is bovenop de huidige maatregelen, specifiek de sluiting van de horeca. Volgens mij zei Van Dissel in de technische briefing dat het advies van het OMT was om dit nader te onderzoeken?
Heeft van Dissel inderdaad aangegeven, maar daarna is er niks meer over naar buiten gekomen. Ik denk niet dat het kabinet dat ook echt gaat onderzoeken; maar ik hoop dat ze het wel gaan doen. Nogal een verschil tussen een kroeg of een restaurant. Dat maatwerk mis ik wel.
pi_196072874
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:34 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, en vlak kantines niet uit bijv.
Emmen is daar wel een goed voorbeeld van. Toen het daar was ging het ook gelijk goed mis.
Borger-Odoorn, voetbalfeestje. Hebben ze nu nog lol van.
pi_196072877
quote:

Sta er ook zo in, maar ben dan ook een enorme huismus en kan me oneindig goed vermaken thuis.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196072887
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heeft van Dissel inderdaad aangegeven, maar daarna is er niks meer over naar buiten gekomen. Ik denk niet dat het kabinet dat ook echt gaat onderzoeken; maar ik hoop dat ze het wel gaan doen. Nogal een verschil tussen een kroeg of een restaurant. Dat maatwerk mis ik wel.
Ik vermoed dat 'onderzoeken' betekent dat het OMT de kans krijgt een en ander door te rekenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 5 november 2020 @ 14:40:36 #237
445514 DonDruiper
pi_196072889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je bent murw gebeukt eigenlijk dus.
Nee, ben niet uitgeblust o.i.d. ;)

Voel me juist uitstekend :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196072895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gaat de goede kant op :Y
Tijd voor een avondklok.
blablablabla
pi_196072897
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef OProg het volgende:

[..]

Het probleem zit hem er vooral in dat als je te laat begint je gewoon geen tijd hebt om maatregel voor maatregel in te gaan voeren en na te gaan. Dat kan nog als je contactonderzoek op orde is maar dat ging al weer snel mis.
Ja snap het in praktische zin ook wel weer. Als je steeds maar 1 maatregel invoert en die werkt niet dan kan het compleet escaleren voor je weet of het werkt. Dan liever een heel setje tegelijk zodat je bijna zeker weet dat het afremt.
  donderdag 5 november 2020 @ 14:40:53 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196072900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, en ik wil zelf bepalen of ik naar de kroeg ga of niet.
Ik wil zelf bepalen of ik wel of niet ga borrelen na het voetballen (of dat ik überhaupt mag voetballen).
Ik wil zelf bepalen of ik een mondkapje draag.
Ik wil zelf bepalen of ik een winkelwagen neem tijdens het boodschappen.
Ik wil zelf bepalen of ik thuis ga werken.
Ik wil zelf bepalen of ik naar de bioscoop ga.
Ik wil zelf bepalen of ik mijn ouders knuffel.
Ik wil zelf bepalen of ik mijn verjaardag wil vieren met de hele familie.
Ik wil zelf bepalen of ik met mijn vrienden in het park ga zitten.
Ik wil zelf bepalen of ik vuurwerk afsteek met oud en nieuw.

Allemaal leuk dat iedereen zelf wil bepalen, maar als collectief hebben we massaal laten zien dat we NIET in staat zijn ZELF te bepalen.
"Ik" is mij duidelijk maar definieer "we" of "het collectief" waar het ik zich dan kennelijk niet (meer) in herkent.
Dat niet in staat zijn is vooral omdat de uitleg of het doel niet van toepassing is of wordt geacht als eigen mogelijkheid.

Elk van de stellingen zijn vanuit verschillende zienswijze te rechtvaardigen maar ook te ontkrachten. Het is maar net waar het individu op de wip zit.

Een samenleving funderen op vrijheden is dat ook zo accepteren en dan vooral maatregelen ontplooien die uitgaan nieuwe keuzes die het geheel, dan ten goede kunnen komen.
Waar het steeds misgaat dat keuze voor "a" of "b" niet automatisch inhoudt dit voor "c" dan ook zo is of zal zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196072905
quote:

Herkenbaar, een gewenning die hopelijk straks weer weg is. Wanneer ik "oude" beelden zie van voetbalwedstrijden ben ik gewoon letterlijk even verbaasd dat er publiek bij is. Ben het normaal gaan vinden dat het stadion leeg is..
pi_196072906
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nogal een verschil tussen een kroeg of een restaurant. Dat maatwerk mis ik wel
Het OMT heeft een tijd terug ook geadviseerd om te onderzoeken of restaurants eventueel (deels) open kunnen blijven.

Uiteindelijk is dit geschrapt en volgens mij met de redenaties 'waar ligt de grens?'
Is '10 kannen bier en twee patat' genoeg voor een restaurant?
pi_196072907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het begint ermee te erkennen dat avondklokken wel degelijk effectief kunnen zijn. En door experts (door heel Europa) dusdanig effectief geacht worden dat ze daadwerkelijk geïmplementeerd zijn in een aantal landen. Niet dat het daarmee automatisch proportioneel is, maar als er al überhaupt getwijfeld wordt aan de effectiviteit.
[..]

Het is nou niet bepaald dat deze avondklok (die er overigens helemaal nog niet is) de eerste maatregel is die genomen zou worden.
Nogmaals, ik twijfel niet aan de effectiviteit.

Een avondklok zou naar mijn idee één van de laatste maatregelen moeten zijn. Ik spreek nergens over de eerste maatregel.

Laten we Rotterdam eens nemen. Als die 500 besmettingen per dag heeft en je dat terug naar 100 wil brengen met een avondklok, snap ik. Uitgaande van een gemiddelde van 2% ziekenhuisopname maakt het inderdaad verschil, maar is dat verschil groot genoeg? Kun je dan niet beter proberen te kijken hoe je op andere plekken gerichter kunt ingrijpen?

Ik snap niet dat aan de ene kant vrijwel alle maatregelen adviezen zijn, maar ze aan de andere kant mensen vanaf 10 uur op willen sluiten, terwijl de meesten dan al niet op straat zijn. Daardoor voelt het heel symbolisch.
pi_196072924
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sta er ook zo in, maar ben dan ook een enorme huismus en kan me oneindig goed vermaken thuis.
En daarom blijf je ook maar vinden dat mensen niet zo moeten zeuren dat ondernemers die op hun tenen lopen zeer gelukkig moeten zijn dat ze überhaupt nog wat geld krijgen want jij kan je oneindig goed vermaken thuis.
Go hard or go home
pi_196072939
Voordeel van al deze maatregelen is wel dat we straks extra gaan genieten als we wel alles weer mogen. Gaan we ook weer genieten van de (voor ons) kleine dingen in het leven. Straks een omhelzing van mijn moeder, een biertje drinken op een terras, een feestje in de kroeg.
We leren hiervan dat niet alles zo vanzelfsprekend is als het lijkt. Denk een goede les.
pi_196072942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Tijd voor een avondklok.
Je bent net die verslaggever die na de uitleg afgelopen dinsdag vroeg: "De besmettingen dalen, waarom dan toch extra maatregelen..?"
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 5 november 2020 @ 14:42:29 #247
445514 DonDruiper
pi_196072944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef Noek het volgende:

[..]

En daarom blijf je ook maar vinden dat mensen niet zo moeten zeuren dat ondernemers die op hun tenen lopen zeer gelukkig moeten zijn dat ze überhaupt nog wat geld krijgen want jij kan je oneindig goed vermaken thuis.
Je kan niet al het leed van de maatschappij op je schouders nemen.

Eigen geluk eerst :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196072945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:37 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
-O-
pi_196072954
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook, maar die effecten zijn gebaseerd op de ervaring met de maatregelen in de eerste golf. Als mensen nu anders op dezelfde maatregelen reageren, dan pakken die effecten dus anders uit.
Daar zit wat in ja.

Al snap ik niet waarom Rutte dat dan niet gewoon zegt. In plaats daarvan bleef hij tijdens het debat van gister herhalen dat hij eigenlijk niet weet hoeveel besmettingen/reisbewegingen hij nu echt voorkomt met het meest recente maatregelpakket. Kon ook totaal niet verdedigen waarom hij de winkels open hield en een musea/dierentuin/etc sluit.
  donderdag 5 november 2020 @ 14:43:29 #250
14505 OProg
A Life in Music
pi_196072962
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het OMT heeft een tijd terug ook geadviseerd om te onderzoeken of restaurants eventueel (deels) open kunnen blijven.

Uiteindelijk is dit geschrapt en volgens mij met de redenaties 'waar ligt de grens?'
Is '10 kannen bier en twee patat' genoeg voor een restaurant?
Er zit in Nederland op geen enkele manier er een scheiding tussen. Het verschil nat en droog is alcohol. Dus je kan hoogstens de patatzaak en de Mac afscheiden. Maar een kroeg loopt snel over in een eetcafé. Dus hier ga je gewoon niet snel uitkomen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')