Wederom is het hier een gevoel , principe dat iets verboden wordt dat je zelf als keuze wilt blijven hebben.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat jullie je zo druk kunnen maken om een eventuele avondklok
Ja dat is een beperking van je vrijheid.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Van 22 of 23 uur 's avonds tot 6 uur 's morgens?
De rest van de dag mag van alles nog.
het blijft voor mij een principiële kwestie, mochten ze het doorvoeren vind ik het gewoon te ver gaanquote:Op donderdag 5 november 2020 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Van 22 of 23 uur 's avonds tot 6 uur 's morgens?
De rest van de dag mag van alles nog.
Dat snap ik ook wel. Ik ben niet bang voor een avondklok, lig meestal rond die tijd toch al op één oor, maar het gaat me om wat het symboliseert.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen persoonlijke aanval, maar zo denk ik er wel over.. sorry. Angst voor een avondklok kan ik me gewoon niet voorstellen.
Je kan prima met een overheid te maken hebben die zowel het beste met ons voor heeft als zich kan gedragen als een losgeslagen projectiel. Dat mensen geen kwaad in de zin hebben betekent nog niet dat dingen niet de verkeerde kant op kunnen gaan.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:44 schreef aartstyle het volgende:
Ik snap die angst ook niet zo mbt de avondklok. Ik vraag mij wel oprecht af of het zin heeft, maar hopelijk kunnen ze daar cijfers van laten zien in andere steden.
Mensen die dit vergelijken met de oorlog doen dat alleen op basis van het woord. Dit heeft verder niks te maken met welke complot theorie dan ook, welk belang zou onze regering hebben bij een avondklok behalve het terugdringen van Corona? Onze vrijheid afpakken? En wat hebben ze daar dan aan? En er zitten duizenden mensen in dit complot?
Welnee, ben ervan overtuigd dat Rutte en co over het algemeen gewoon het beste met ons voorhebben. Natuurlijk zijn er wel soms onbegrijpelijke beslissingen voor ons en speelt soms commercieel eigenbelang een rol (commerciele testraten bijvoorbeeld) en worden er in het politieke systeem vuile spelletjes gespeeld. Allemaal waar, maar ze zullen ons echt niet voor de lol willen binnenhouden.
Heb ik iets over op tv gezien. Die moeten in hun cabine eten. Zitten dus ook behoorlijk opgesloten.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:49 schreef Cue_ het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met besmettingen bij vrachtwagenchauffeurs?
Deze gaan internationaal vaak en (bij degene die ik ken) die doen alsof corona niet bestaan.. Zou daar de besmettingsgraad hoger zijn?
De weg naar de hel etc.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Je kan prima met een overheid te maken hebben die zowel het beste met ons voor heeft als zich kan gedragen als een losgeslagen projectiel. Dat mensen geen kwaad in de zin hebben betekent nog niet dat dingen niet de verkeerde kant op kunnen gaan.
Voor mij maakt het niet uit, kom op dat tijdstip toch niet op straat.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:52 schreef Tarado het volgende:
het blijft voor mij een principiële kwestie, mochten ze het doorvoeren vind ik het gewoon te ver gaan
Hier idd wel mee eens.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:53 schreef chratnox het volgende:
Dat de overheid liever mensen vanaf 10 uur ‘s avonds in huis opsluit dan niet essentiële reizen verbieden, of niet essentiële detailhandel sluit vind ik onbegrijpelijk.
En in ons systeem een formele "waarschuwing" plaatst, die de volgende omtovert tot boete.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Boa's zijn nou niet bepaald de quardia Civil he. Ik verwacht dat zo'n boa gewoon met je mee loopt in dit geval.
Als je het niet invoert hoef je er ook geen afspraken over maken, hoef je ook niet te handhaven, en kun je handhavingstaken op een nuttigere plek inzetten.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor mij maakt het niet uit, kom op dat tijdstip toch niet op straat.
Maar er moeten wel goede afspraken gemaakt worden voor mensen die vanwege werk of mantelzorg nog over straat moeten.
En je hondje nog effe laten plassen moet ook gewoon kunnen.
Ik wil niet gelijk een idee afschieten, want als dit lukt zou dit heel fijn zijn. Maar ik vind het tegelijkertijd moeilijk om dit concreet te maken, want hoe zie je zo'n korting voor je?quote:Op donderdag 5 november 2020 11:50 schreef chratnox het volgende:
In plaats van repressie kunnen ze ook nadenken over positieve maatregelen. Bedrijven die aantonen dat ze hun bedrijf hebben gesloten en iedereen thuis laten werken een korting geven, wat dan ook.
Maar iedere maatregel raakt mensen die zich toch al aan de maatregelen houden.quote:Ze willen minder reisbewegingen, wat ik snap. Maar in plaats van hun pijlen te richten op de plekken waar die reisbewegingen door plaatsvinden, gaan ze -symbolisch- maatregelen nemen waar ze vooral mensen mee raken die zich toch al aan de maatregel houden. Dat voelt heel erg als burgertje pesten.
Het belangrijkste is dat wij het gevoel moeten hebben dat de overheid het beste met ons voor heeft. Ik heb dat wel, maar velen ook niet. Die zien hier een heel complot in om onze vrijheid af te pakken om wat voor reden dan ook.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Je kan prima met een overheid te maken hebben die zowel het beste met ons voor heeft als zich kan gedragen als een losgeslagen projectiel. Dat mensen geen kwaad in de zin hebben betekent nog niet dat dingen niet de verkeerde kant op kunnen gaan.
Vrij simpel voorbeeld, mijn kinderen eten nagenoeg iedere zaterdag hier, zijn er 2 dus gelukkig geeft dat geen problemen, nu alles dicht is blijven ze ook wat langer hangen, mocht die avondklok er komen moeten ze dus om 21:30 naar huis.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wederom is het hier een gevoel , principe dat iets verboden wordt dat je zelf als keuze wilt blijven hebben.
Mij boeit het doorgaans ook niet dat iets om 22u00 dichtgaat maar het beeld om daarmee mijn gedrag dan te sturen, door nog 's tijdstip te roepen dat ik dan niet op straat mag zijn, roept dan grote weerstand op.
Het is inperking van vrijheden waar ik behoefte aan krijg omdat ze mij als keuze word afgenomen.
Dat er dan een (wisselende) groep is die dat juist als begrenzing opzoekt moet je dan als samenleving maar voor lief nemen. Op het totaal van de statistiek is dat als incident opvallend maar in effect verwaarloosbaar.
Ben het met je eens dat een avondklok pas redelijk is, als er anders niets helpt. Eerst de niet essentiële winkels dicht en beschermingsmiddelen in de thuiszorg. Dan kunnen nog de middelbare scholen, bovenbouw, dicht. Gaat het dan nog steeds omhoog, dan moet het haast wel in de feestjes, bezoekjes en kaartavondjes zitten.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:57 schreef _serial_ het volgende:
Als je het niet invoert hoef je er ook geen afspraken over maken, hoef je ook niet te handhaven, en kun je handhavingstaken op een nuttigere plek inzetten.
Tja, en ik wil zelf bepalen of ik naar de kroeg ga of niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:37 schreef Tarado het volgende:
niet dat ik zo vaak buiten ben na 22uur maar wil wel zelf bepalen of ik dat doe of niet
Ik zie er echt geen complot in, en ik denk velen met mij niet. Door de inhoudelijke bezwaren in dit topic af te doen als ‘een complot zien’ sla je de discussie dood.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:00 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat wij het gevoel moeten hebben dat de overheid het beste met ons voor heeft. Ik heb dat wel, maar velen ook niet. Die zien hier een heel complot in om onze vrijheid af te pakken om wat voor reden dan ook.
Dat niet alles goed gaat of niet te begrijpen is voor ons ben ik met je eens. Maar wij weten niet alle details en die zullen wij wellicht ook nooit te weten komen. Ik ga ervanuit dat Rutte zijn best doet om ons land zo goed mogelijk door deze pandemie te lijden met alle variabelen waar hij rekening mee moet houden. In de evaluatie achteraf zullen we wellicht kunnen bepalen of hij dat daadwerkelijk ook goed gedaan heeft. Nu tegendraads gaan doen brengt ons alleen meer verder weg van het gewenste leven.
Hier ben ik het dan ook volkomen mee eens. Ik zet zeer grote vraagtekens bij het nut van de avondklok, maar als ie er komt boeit / beïnvloed het mij persoonlijk niets. Ik snap de achterliggende gedachte dat het mensen kan beangstigen en dat is denk ik ook de reden waarom ik denk dat het niet door gaat.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat de overheid liever mensen vanaf 10 uur ‘s avonds in huis opsluit dan niet essentiële reizen verbieden, of niet essentiële detailhandel sluit vind ik onbegrijpelijk.
ja dat is het dus, steeds meer beperkingen en als die betrekking hebben op vermijden van virusverspreiding kan ik er nog wel inkomen maar dat zie ik bij een avondklok dus nietquote:Op donderdag 5 november 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, en ik wil zelf bepalen of ik naar de kroeg ga of niet.
Ik wil zelf bepalen of ik wel of niet ga borrelen na het voetballen (of dat ik überhaupt mag voetballen).
Ik wil zelf bepalen of ik een mondkapje draag.
Ik wil zelf bepalen of ik een winkelwagen neem tijdens het boodschappen.
Ik wil zelf bepalen of ik thuis ga werken.
Ik wil zelf bepalen of ik naar de bioscoop ga.
Ik wil zelf bepalen of ik mijn ouders knuffel.
Ik wil zelf bepalen of ik mijn verjaardag wil vieren.
Ik wil zelf bepalen of ik met mijn vrienden in het park ga zitten.
Amen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:00 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat wij het gevoel moeten hebben dat de overheid het beste met ons voor heeft. Ik heb dat wel, maar velen ook niet. Die zien hier een heel complot in om onze vrijheid af te pakken om wat voor reden dan ook.
Dat niet alles goed gaat of niet te begrijpen is voor ons ben ik met je eens. Maar wij weten niet alle details en die zullen wij wellicht ook nooit te weten komen. Ik ga ervanuit dat Rutte zijn best doet om ons land zo goed mogelijk door deze pandemie te lijden met alle variabelen waar hij rekening mee moet houden. In de evaluatie achteraf zullen we wellicht kunnen bepalen of hij dat daadwerkelijk ook goed gedaan heeft. Nu tegendraads gaan doen brengt ons alleen meer verder weg van het gewenste leven.
Daarom is een dringend advies met uitleg wat beter verteerbaar dan iets op te leggen dat individueel gezien geen doel dient.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uitzonderingsgevallen en in geval van nood is er nog altijd de menselijkheid. Men doet hier nou net of je direct fysiek belaagd zal worden als je om 22.01u buiten je voordeur stapt. Sneu dat jullie zo angstig denken over deze MOGELIJKE maatregel (die er denk ik toch niet gaat komen want het voegt weinig toe).
Die focus op particuliere voorbeelden heeft totaal geen zin als je op nationale schaal besmettingen moet voorkomen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vrij simpel voorbeeld, mijn kinderen eten nagenoeg iedere zaterdag hier, zijn er 2 dus gelukkig geeft dat geen problemen, nu alles dicht is blijven ze ook wat langer hangen, mocht die avondklok er komen moeten ze dus om 21:30 naar huis.
Heeft dat zin mbt besmettingsgevaar? Ik denk van niet
Er moet zeker nog beter over nagedacht worden, maar er zitten wellicht wel mogelijkheden in. Je kan zelfs nadenken over een korting tot een bepaalde omzet of wat dan ook.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil niet gelijk een idee afschieten, want als dit lukt zou dit heel fijn zijn. Maar ik vind het tegelijkertijd moeilijk om dit concreet te maken, want hoe zie je zo'n korting voor je?
En hoe eerlijk is dat dan t.o.v. bedrijven in sectoren waarin thuiswerken niet of nauwelijks mogelijk is? En krijgen grote bedrijven dan meer korting (want meer kantoormedewerkers)? En wie gaat controleren of mensen daawerkelijk thuiswerken?
[..]
Maar iedere maatregel raakt mensen die zich toch al aan de maatregelen houden.
Dit is dus precies wat ze hebben willen voorkomen door het vrij(er) te laten: zorgen dat de goeden niet onder de kwaden moeten lijden. Ze hebben geprobeerd lokaal in te grijpen bij horeca, maar uiteindelijk was het te wijdverspreid. Ze hebben geprobeerd lokaal sportclubs aan te pakken, maar uiteindelijk was het te wijdverspreid. Ik zie niet in waarom een avondklok symbolischer zou zijn dan al die andere maatregelen die tot nu toe genomen zijn.
Om het op mezelf te betrekken: ik ben ook de dupe van het sluiten van de voetbalverenigingen, ondanks dat ik me door de bank genomen zeer goed aan de maatregelen hou. Maar als we allemaal zo gaan denken komen we weer op het punt dat je overal wel kunt wijzen op discrepanties en dat het oneerlijk is.
Dan zeggen wij eigenlijk hetzelfde. Ook ik twijfel wel over deze maatregel, maar aangezien ik geen ander belang kan bedenken en ik begrepen heb dat dit in Antwerpen goed geholpen heeft ben ik dus niet tegen deze regel.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie er echt geen complot in, en ik denk velen met mij niet. Door de inhoudelijke bezwaren in dit topic af te doen als ‘een complot zien’ sla je de discussie dood.
Ik ga er ook vanuit dat ze het beste met ons voorhebben, maar dan mag je toch wel vragen of zorgen hebben of dit wel de juiste manier is? Ik ben van mening dat er nog veel mogelijk is voordat je aan een avondklok hoeft te denken, dit is -in mijn ogen- een ontzettende escalatie die voorkomen kan worden.
Dat snap ik heel goed, maar we hebben het wel als collectief gefaald.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil zelf bepalen of ik wel of niet ga borrelen na het voetballen (of dat ik überhaupt mag voetballen).
Ik wil zelf bepalen of ik mijn verjaardag wil vieren met de hele familie.
Ik wil zelf bepalen of ik vuurwerk afsteek met oud en nieuw.
Allemaal leuk dat iedereen zelf wil bepalen, maar als collectief hebben we massaal laten zien dat we NIET in staat zijn ZELF te bepalen.
Maar heb je er vertrouwen in de mensen die hier daadwerkelijk verstand van hebben (en vrij letterlijk ervoor aangesteld zijn om dit te weten)? En als zij zeggen dat het blijkbaar wel een effect heeft (zelfs aantoonbaar wél een effect), ben jij dan bereid dat aan te nemen?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat is het dus, steeds meer beperkingen en als die betrekking hebben op vermijden van virusverspreiding kan ik er nog wel inkomen maar dat zie ik bij een avondklok dus niet
Topquote:Op donderdag 5 november 2020 14:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan zeggen wij eigenlijk hetzelfde. Ook ik twijfel wel over deze maatregel, maar aangezien ik geen ander belang kan bedenken en ik begrepen heb dat dit in Antwerpen goed geholpen heeft ben ik dus niet tegen deze regel.
Zou wel graag de cijfers willen zien waarop deze beslissing is genomen.
het gaat helemaal niet om die 2 personen maar al je eenmaal veilig met mensen zit doet dat uur meer of minder er niet toequote:Op donderdag 5 november 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die focus op particuliere voorbeelden heeft totaal geen zin als je op nationale schaal besmettingen moet voorkomen.
Of jij één of twee mensen thuis hebt zitten is een verwaarloosbaar effect op de virusverspreiding. Totdat je je bedenkt dat het verspreidingsrisico verdubbelt als heel Nederland twee i.p.v. één persoon thuis heeft zitten.
Heb je het nu over de overheid of over de mensen hier? Want ik hoor hier ook alleen maar geklaag over wat er niet mag/kan.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:06 schreef chratnox het volgende:
Het punt is dat er totaal niet gedacht wordt in wat er wel kan en hoe je dat mogelijk maakt, maar alleen in wat niet mag/kan.
Klopt.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat helemaal niet om die 2 personen maar al je eenmaal veilig met mensen zit doet dat uur meer of minder er niet toe
Wijze woorden!quote:Op donderdag 5 november 2020 14:00 schreef aartstyle het volgende:
Blijkbaar dus wel.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat helemaal niet om die 2 personen maar al je eenmaal veilig met mensen zit doet dat uur meer of minder er niet toe
Maar het is nog steeds waanzinnig dat we in de afgelopen maanden niet gezorgd hebben dat we meer verpleegbedden hebben geregeld (lees: cohort's bouwen, of corona ziekenhuizen), plannen gemaakt hebben om de zorg verantwoord af te schalen in plaats van acuut. Het is net of we hebben zitten afwachten op d-day en dan pas zijn gaan handelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:06 schreef Ven1972 het volgende:
Het is zo frustrerend dat in 2020 onze vrijheid door het coronavirus is zo ingeperkt is met de maatregelen. Maar aan de andere kant begrijp ik het wel, echter vind ik zo erg voor horeca dat weer zo hard is geraakt door 2e sluiting dit jaar. We zijn ook volwassen mensen die ook normaal kan nadenken wat het beste is om vele besmettingen te voorkomen is?"
Wat Rutte ook gisteren zei tijdens de coronadebat dat een minderheid mensen die zo verpest voor de rest... die groep is volgens mij veel groter dan wij denken. Ik geloof geen barst van dat 75-80% van onze bevolking die echt wel aan de maatregelen houdt, volgens mij is het percentage veel minder dan 75%!
Het feit dat avondklokken bewezen effectief geacht worden door mensen die hier verstand van hebben.quote:
Maar dat is toch op micro niveau. Kijk ik heb ook liever dat het om 23:00 is ipv 22:00. Want ik tennis nog wel eens tot 22:30. En dat moet vanaf vandaag trouwens ook in alleen enkelspel. Maar goed, als het 22:00 wordt dan is het niet anders. Is voor mij even kut, maar dat is op micro niveau. En dus pas ik me tijdens deze pandemie maar even aan.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat avondklokken pas zin hebben als er regionale verschillen zijn. Stel alles is weer open, maar in omgeving Amsterdam gaat het kut. Je kan dan daar horeca dichtgooien en een avondklok instellen. Hiermee voorkom je dat men naar Utrecht/Rotterdam gaat bijvoorbeeld. Je voorkomt dat die mensen in OV gaan plaatsnemen en je voorkomt dat ze het gaan verspreiden in andere regio's.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan verspreid je dat over heel Nederland. En met een vliegtuigongeluk heb je meestal niet heel veel ziekenhuisbedden nodig.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
Wat zal er gebeuren als er een keer een vliegtuig neerstort, of een chemische fabriek ontploft in nederland?
Dezelfde paniek, want niemand denkt daaraanquote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat zal er gebeuren als er een keer een vliegtuig neerstort, of een chemische fabriek ontploft in nederland?
Mja.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed, maar we hebben het wel als collectief gefaald.
Het is nog geen 1:00, Mammietje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, je bedoelt dit niet letterlijk nu denk ik?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op donderdag 5 november 2020 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
- de minister van Justitie de regels en adviezen aan z'n laars lapt
Zoals wie?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het feit dat avondklokken bewezen effectief geacht worden door mensen die hier verstand van hebben.
Zoals in de bron die ik vanochtend plaatste toen jij druk bezig was leuk te doen.quote:
Je hebt natuurlijk harde maatregelen en adviezen die je naast je neer kan leggen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:06 schreef Ven1972 het volgende:
Wat Rutte ook gisteren zei tijdens de coronadebat dat een minderheid mensen die zo verpest voor de rest... die groep is volgens mij veel groter dan wij denken. Ik geloof geen barst van dat 75-80% van onze bevolking die echt wel aan de maatregelen houdt, volgens mij is het percentage veel minder dan 75%!
Je weet prima wat ik bedoelquote:Op donderdag 5 november 2020 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je het nu over de overheid of over de mensen hier? Want ik hoor hier ook alleen maar geklaag over wat er niet mag/kan.
Misschien is het beste voor ons om op SP te stemmen die echt kan zorgen met de toekomstige kabinet om meer te investeren in de gezondheidszorg, maar de VVD heeft gezorgd in 10 jaren door veel te veel bezuinigen op de zorg wat het ook voor ons heel nodig is. En ze leren het nooit van deze pandemie, heb ik besef dat het in de toekomst altijd op de laatste moment wordt gehandeld wat het nodig is of niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar het is nog steeds waanzinnig dat we in de afgelopen maanden niet gezorgd hebben dat we meer verpleegbedden hebben geregeld (lees: cohort's bouwen, of corona ziekenhuizen), plannen gemaakt hebben om de zorg verantwoord af te schalen in plaats van acuut. Het is net of we hebben zitten afwachten op d-day en dan pas zijn gaan handelen.
Natuurlijk moeten we het nu met z'n alle oplossen, dat is prima, maar dan wel graag op een logische manier, en niet meer en meer repressie, dan gaat het draagvlak echt op een gegeven moment omslaan naar de verkeerde kant, en we zitten daar echt heel dichtbij .
quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is nog geen 1:00, Mammietje.Wat gaat er toch allemaal door jouw hoofd heen als je mij ziet, Salina?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, je bedoelt dit niet letterlijk nu denk ik?![]()
![]()
Ja als hunnie het ook doen moet het wel goed zijn. Geweldig toch.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals in de bron die ik vanochtend plaatste toen jij druk bezig was leuk te doen.
En het feit dat avondklokken door half West-Europa ingevoerd worden. Dat doen ze echt niet voor hun lol.
We kunnen absoluut nog een boom opzetten over de tekortkomingen van het overheidsbeleid.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
- de waan van de dag regeert en hoop regels puur symbolisch zijn
Maar die hele escalatie is toch voorlopig gewoon een if/then verhaal. We doen nu hier alsof die avondklok sowieso gaat komen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
De situatie van de afgelopen 2 weken maakte een verzwaring al onlogisch, deze escalatie snap ik gewoon niet.
Gaat de goede kant opquote:Op donderdag 5 november 2020 14:17 schreef Benny het volgende:
6.965 nieuwe positieve testen
231 nieuwe ziekenhuisopnames
23 nieuwe IC-opnames
87 nieuwe overlijdens
Avondcock?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat gaat er toch allemaal door jouw hoofd heen als je mij ziet, Salina?!![]()
Fijn dat het de goede kant op gaat.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:17 schreef Benny het volgende:
23 nieuwe IC-opnames
87 nieuwe overlijdens
Ik niet eerlijk gezegd. Geen realistische in ieder geval.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:16 schreef chratnox het volgende:
Ik zie nog steeds veel posts met opties, alternatieven en mogelijkheden.
Het doel is toch duidelijk? Het aantal ziekenhuisopnames nóg sneller terugdringen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:16 schreef chratnox het volgende:
De situatie van de afgelopen 2 weken maakte een verzwaring al onlogisch, deze escalatie snap ik gewoon niet.
Zitten we al dicht genoeg op het weekend om dit ook weer onder weekendeffect te scharen?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:17 schreef Benny het volgende:
23 nieuwe IC-opnames
87 nieuwe overlijdens
Superquote:Op donderdag 5 november 2020 14:17 schreef Benny het volgende:
23 nieuwe IC-opnames
87 nieuwe overlijdens
Als er niet gedemonstreerd was, BLM, viruswaanzin e.d, en er waren geen illegale feesten en mensen trokken niet massaal naar het buitenland, de Ikea en naar de pretparken, dan hadden we nu niet in deze shit gezeten.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
Maar het is nog steeds waanzinnig dat we in de afgelopen maanden niet gezorgd hebben dat we meer verpleegbedden hebben geregeld (lees: cohort's bouwen, of corona ziekenhuizen), plannen gemaakt hebben om de zorg verantwoord af te schalen in plaats van acuut. Het is net of we hebben zitten afwachten op d-day en dan pas zijn gaan handelen.
Natuurlijk moeten we het nu met z'n alle oplossen, dat is prima, maar dan wel graag op een logische manier, en niet meer en meer repressie, dan gaat het draagvlak echt op een gegeven moment omslaan naar de verkeerde kant, en we zitten daar echt heel dichtbij .
Prima joh.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja als hunnie het ook doen moet het wel goed zijn. Geweldig toch.
Wij waren de eerste die harder ingrepen met het sluiten van de horeca, volgens mij.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:19 schreef xFriendx het volgende:
Wederom minder. Zit dan wel te denken, wat doen we hier dan toch anders? Regels in het buitenland zijn toch minstens net zo streng of strenger? Overal stijgt het nog door of liepen wij gewoon wat voor en daalt het daar straks naar verwachting ook? We zijn nu wel een beetje the odd one out.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 6 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 13 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 66 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 69 gemeentes met 6-9 besmettingen
Het aantal gemeentes met 10+ besmettingen daalt ook rap.
[ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 05-11-2020 14:46:31 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Wij lopen op vrijwel alle landen net een week voor wat betreft horeca sluiten.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:19 schreef xFriendx het volgende:
Wederom minder. Zit dan wel te denken, wat doen we hier dan toch anders? Regels in het buitenland zijn toch minstens net zo streng of strenger? Overal stijgt het nog door of liepen wij gewoon wat voor en daalt het daar straks naar verwachting ook? We zijn nu wel een beetje the odd one out.
Dat is zo. Het is wel een groot onderdeel van het debat in de tweede kamer geweest, dat dat is wat ze willen doen. De manier waarop het op BNR en de Telegraaf leest is ook alsof ie er sowieso gaat komen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar die hele escalatie is toch voorlopig gewoon een if/then verhaal. We doen nu hier alsof die avondklok sowieso gaat komen.
Als je daadwerkelijk cijfers had zou je me ermee om de oren slaan dus ik weet genoeg.quote:
Daar heb je allemaal gelijk in. Maar hoe zou het helpen om je dan niet aan de regels te houden.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja.
Hoe wil je draagvlak krijgen voor regels en adviezen als:
- testen al vanaf het begin 'n zooitje is
- BCO al vrij snel in de soep liep
- besmette mensen niet eens binnen hoeven te blijven en ook naar buiten blijken te gaan
- eerst maanden wordt verkondigd dat mondkapjes onzin zijn en ze daarna verplicht gaan worden om van het gedoe af te zijn
- de minister van Justitie de regels en adviezen aan z'n laars lapt
- de waan van de dag regeert en hoop regels puur symbolisch zijn
- de hele zomer er amper besmettingen zijn, maar de basis (testen en BCO) totaal niet op orde is gebracht
- er een routekaart wordt gemaakt die even snel als die in elkaar is geflanst weer in de prullenbak terecht komt
?
quote:Op donderdag 5 november 2020 14:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als je daadwerkelijk cijfers had zou je me ermee om de oren slaan dus ik weet genoeg.
https://nos.nl/artikel/23(...)derland-gekomen.htmlquote:De NOS sprak Van Dissel en RIVM-modelleur Jacco Wallinga ook over het advies om in alle publieke binnenruimtes mondkapjes te dragen. De twee noemen dat "een politieke afweging"; van hen had het advies niet gehoeven. Zij adviseerden juist om een avondklok in te voeren, een maatregel die zij wél bewezen effectief achten.
Effect.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:17 schreef Benny het volgende:
23 nieuwe IC-opnames
87 nieuwe overlijdens
lijden is wat overdreven maar ik vind het gewoon een eng idee zo'n avondklokquote:Op donderdag 5 november 2020 14:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat avondklokken pas zin hebben als er regionale verschillen zijn. Stel alles is weer open, maar in omgeving Amsterdam gaat het kut. Je kan dan daar horeca dichtgooien en een avondklok instellen. Hiermee voorkom je dat men naar Utrecht/Rotterdam gaat bijvoorbeeld. Je voorkomt dat die mensen in OV gaan plaatsnemen en je voorkomt dat ze het gaan verspreiden in andere regio's.
Is het waterdicht? Nee, absoluut niet. Zal het helpen? Ja, denk het wel. Net als ieder andere maatregel zal er ook een groep zijn die er onterecht onder gaat lijden (zoals je eigen voorbeeld), maar daar ontkom je niet aan.
Het is toch algemeen bekend dat coronavirussen in november altijd rustiger zijn?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:22 schreef zalkc het volgende:
Allemaal door de herfstvakantie, wacht maar.
Het valt meequote:Op donderdag 5 november 2020 14:19 schreef Remco het volgende:
Al gok ik dat we hier in Twente nog steeds diep rood zijn. Gisteren gewoon van 4 man gehoord dat ze positief zijn getest.
Daarom snap ik niet dat er mensen waren die de horeca gewoon open wilden houden.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:20 schreef Remco het volgende:
Wij lopen op vrijwel alle landen net een week voor wat betreft horeca sluiten.
Hoe ga je dit verwachten van een volk dat al jaren slaags raakt over het bepalen van het uiterlijk van een fictief personage in een kinderfeest?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik wil zelf bepalen of ik mijn verjaardag wil vieren met de hele familie.
Ik wil zelf bepalen of ik vuurwerk afsteek met oud en nieuw.
Allemaal leuk dat iedereen zelf wil bepalen, maar als collectief hebben we massaal laten zien dat we NIET in staat zijn ZELF te bepalen.
Het maakt niet uit de posts wel of niet realistisch zijn. Ik zie het een beetje als brainstormen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik niet eerlijk gezegd. Geen realistische in ieder geval.
[..]
Het doel is toch duidelijk? Het aantal ziekenhuisopnames nóg sneller terugdringen.
Dat helpt uiteraard niet. Net zoals dat sommige regels gewoon weinig helpen. Je kunt straks bij wijze van een parlementaire enquete organiseren, maar daarmee krijg je de verloren tijd en opgelopen schade niet terug.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:22 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daar heb je allemaal gelijk in. Maar hoe zou het helpen om je dan niet aan de regels te houden.
Iedereen heeft vraagtekens over bovenstaande en daar mag nog best eens nader naar gekeken worden. Maar laten we eerst met z'n allen dat klote virus het land uit sodemieteren. Gaan we daarna evalueren, goed?
Zou de horeca nu ook het liefst nog gewoon open zien hoorquote:Op donderdag 5 november 2020 14:23 schreef kasper het volgende:
[..]
Daarom snap ik niet dat er mensen waren die de horeca gewoon open wilde houden.
Ja, het volk heeft zelf voor deze regering gestemd inderdaad. En peilingen wijzen er vooralsnog niet op dat deze regering er heel erg hard op afgerekend gaat worden.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We kunnen absoluut nog een boom opzetten over de tekortkomingen van het overheidsbeleid.
Tegelijkertijd heb ik inmiddels ook zoiets van 'het volk krijgt de regering die het verdient'. Zelfs nu gaan we steggelen over de effectiviteit van de maatregelen. Als het kabinet een maand geleden aan totale lockdown af had gekondigd was die discussie alleen maar groter geworden denk ik. Alleen maar meer geneuzel over draagvlak, symboolpolitiek en micromanagement.
Denk het ook inderdaadquote:Op donderdag 5 november 2020 14:27 schreef OProg het volgende:
De horeca is hetzelfde probleem als het gedrag van mensen. Ik durf echt wel te stellen dat het op de meeste plaatsen helemaal goed geregeld was. Echter als het mis gaat gaat het ook direct goed mis met veel gevolgen.
Ben ik wel benieuwd naar, is er een reden waarom het daar wel/niet werkt?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het maakt niet uit de posts wel of niet realistisch zijn. Ik zie het een beetje als brainstormen.
Het doel is duidelijk ja, maar de manier waarop je dat doel bereikt is wat ter discussie staat. Zijn er zoveel mensen op straat in Rotterdam na 10 uur? Welke andere opties zijn gewogen? Tijdens het debat gisteren kon Rutte niet aangeven of het wel of geen nut had, alleen dat er een secundair effect vanuit gaat wat de noodzaak om thuis te blijven voor mensen versterkt.
Is zo’n zware maatregel echt de enige manier? Hebben ze alle andere mogelijkheden gewogen en zijn die onvoldoende gebleken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |