abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 12:54:57 #1
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196070677
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196070702
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of je bent iemand die zelf kritisch kan nadenken. Heb niks met de bieb; vind winkelen bv leuker, maar het is vrij duidelijk dat je bij winkelen veel meer reisbewegingen hebt.

Je uitspraak komt een beetje in de buurt van de dooddoener in het voorjaar. Je kan alleen maar betrokken zijn met de economie omdat je dolgraag een terrasje wil pakken.

Nee, sommige mensen zijn gewoon in staat om logisch na te denken/medeleven te tonen; ook als het hunzelf niet raakt.
Het gaat er niet om of ergens meer reisbewegingen zijn. Het gaat erom dat er op een enorm speelveld met talloze belangen ook naar evenwicht gezocht wordt. Daar de reisbewegingen inperken die het minst pijn doen. Dat er ergens anders nog meer bewegingen zijn is dan niet relevant, want daar zal de prijs weer veel hoger zijn. Hier wordt vaak echt veel te simpel geredeneerd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196070703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:50 schreef chratnox het volgende:
Volledig mee eens. Maar in plaats van een (proportionele) maatregel om mensen thuis te laten werken, gaan ze nu een buitenproportionele maatregel om iedereen volledig thuis te laten blijven en een boete als ze buiten komen te geven. Oftewel, die mensen die naar kantoor gaan kunnen nog steeds naar kantoor, maar als jij na 10u buiten komt overtreed je de regels. Dat is gewoon niet te rijmen met elkaar.

In plaats van repressie kunnen ze ook nadenken over positieve maatregelen. Bedrijven die aantonen dat ze hun bedrijf hebben gesloten en iedereen thuis laten werken een korting geven, wat dan ook.
Thuiswerken is denk ik wel de meest lastige maatregel om mee te werken. In hoeverre kan de overheid juridisch bepalen of en hoe mensen verplicht thuis moeten werken? Hoe gaat de overheid toetsen of en in hoeverre werk thuis gedaan kan worden? Hoe gaat de overheid toetsen in hoeverre de bedrijfsvoering en bedrijfsinrichting van bedrijven zo is ingericht dat ofwel werk thuis kan worden gedaan, ofwel dat werk dat nu nog niet thuis kan worden gedaan zodanig aangepast wordt dat wel thuis gewerkt kan worden?
Zomaar wat praktische en juridische zaken waar ikzelf nu even aan denk.

Ben het volledig eens dat er meer thuis gewerkt moet worden. Echter kleven daar zulke - denk ik - ingewikkelde factoren aan vast, zowel praktisch als juridisch - ga er maar even aanstaan.

Moeten we het trouwens willen dat de overheid überhaupt mandaat heeft c.q. vast stelt of en onder welke voorwaarden er thuis gewerkt kan worden? Moeten we willen dat overheden directe invloed uit kunnen oefenen op - en daar komt het in feite op neer - de bedrijfsvoering/bedrijfsinrichting van particuliere ondernemingen en bedrijven?
Dat klinkt mij wel erg 1984- of Noord-Korea-achtig in de oren, eerlijk gezegd. Of zelfs nog beyond.

Wel - eveneens - met je eens dat in plaats van naar verplichtingen om thuis te werken, er meer naar stimuleren van thuiswerk kan en misschien wel moet worden gekeken. Denk dat je daar meer mee bereikt. Maak het aantrekkelijk voor werkgevers om mensen thuis te laten werken (en, indien nodig, de bedrijfsvoering/inrichting daar op aan te passen zodat aan thuiswerk voldaan kan worden). In wat voor vorm ook. Belastingtechnische aftrekposten, voorzieningen (zoals b.v. UWV die nu reeds al verstrekt), extra gelden, andere al dan niet financiële stimulansen (maar ik heb nul kaas gegeten van economische/financiële zaken, dus hier laat ik het even bij).

Of denk ik nu allemaal te ingewikkeld? Kan ook, en sluit ik - mezelf kennende - ook niet volledig uit. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196070705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er oorlog zou zijn, zou je dat dan ook zo vinden?
Vast en zeker, verder niet relevant want we zijn niet in oorlog
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 12:56:28 #5
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196070715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar ook hier geldt de verantwoordelijkheid van die thuiszorg medewerker, als die uberhaupt zonder mondkapje klanten afhandelt dan ben je volgens mij niet goed bij je hoofd want het gaat ook om je eigen veiligheid
Zeker, maar dat geldt ook voor zo'n beetje elke andere situatie. Als jij een feestje hebt met 100 mensen ben je ook niet goed bij je hoofd. Maar het vindt nog steeds plaats. De ANBO heeft niet voor niets opgeroepen tot een verplichting: https://www.captise.nl/Zo(...)edewerkers-thuiszorg
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 12:58:04 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196070761
Maar hoe zit het nu officieel precies met bezoek? Ik mag wel een bevriend stel ontvangen (2 mensen uit zelfde huishouden), maar niet 2 losse vrienden (verschillende huishoudens)?
pi_196070772
Ik vind het, zoals wel meer mensen hier lees ik, bizar dat men nadenkt over een avondklok terwijl je (inderdaad) nog naar toko's als de Primark kan. Ik vind dat ze éérst bedrijven weleens mogen 'aanpakken' en daarna pas individuele burgers. Je hoeft immers maar een Hema binnen te lopen om te kunnen constateren dat ze zich daar op z'n best half aan de regels houden.
pi_196070776
Wat een gejank om die avondklok zeg. Half Europa heeft die al en die mensen gaan ook niet dood door benauwdheid thuis.

Het zou het gezag van de Staat ook goed doen. Zij bepaalt uiteindelijk en het volk mag dat eens voelen.
pi_196070778
Ik vind zelf thuiswerken helemaal super. Maar ook toevallig vandaag weer hoor ik via via toch weer dat sommige collega's er bijna doorheen zitten of knakken. Die zitten niet lekker in hun vel en dat zijn niet de collega's die op de werkvloer de grootste lolbroeken en praatjesmakers zijn en dat dus missen.
Ik vergeet zelf wel eens dat mensen het heel anders kunnen beleven. Uiteraard is het niet enkel het thuiswerken, ook andere zaken niet of anders moeten doen, de opeenstapeling daarvan, zal waarschijnlijk zorgen dat ze het even niet meer zien zitten.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 12:59:03 #10
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196070783
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:55 schreef Salina het volgende:

[..]

Thuiswerken is denk ik wel de meest lastige maatregel om mee te werken. In hoeverre kan de overheid juridisch bepalen of en hoe mensen verplicht thuis moeten werken? Hoe gaat de overheid toetsen of en in hoeverre werk thuis gedaan kan worden? Hoe gaat de overheid toetsen in hoeverre de bedrijfsvoering en bedrijfsinrichting van bedrijven zo is ingericht dat ofwel werk thuis kan worden gedaan, ofwel dat werk dat nu nog niet thuis kan worden gedaan zodanig aangepast wordt dat wel thuis gewerkt kan worden?
Zomaar wat praktische en juridische zaken waar ikzelf nu even aan denk.

Ben het volledig eens dat er meer thuis gewerkt moet worden. Echter kleven daar zulke - denk ik - ingewikkelde factoren aan vast, zowel praktisch als juridisch - ga er maar even aanstaan.

Moeten we het trouwens willen dat de overheid überhaupt mandaat heeft c.q. vast stelt of en onder welke voorwaarden er thuis gewerkt kan worden? Moeten we willen dat overheden directe invloed uit kunnen oefenen op - en daar komt het in feite op neer - de bedrijfsvoering/bedrijfsinrichting van particuliere ondernemingen en bedrijven?
Dat klinkt mij wel erg 1984- of Noord-Korea-achtig in de oren, eerlijk gezegd. Of zelfs nog beyond.

Wel - eveneens - met je eens dat in plaats van naar verplichtingen om thuis te werken, er meer naar stimuleren van thuiswerk kan en misschien wel moet worden gekeken. Denk dat je daar meer mee bereikt. Maak het aantrekkelijk voor werkgevers om mensen thuis te laten werken (en, indien nodig, de bedrijfsvoering/inrichting daar op aan te passen zodat aan thuiswerk voldaan kan worden). In wat voor vorm ook. Belastingtechnische aftrekposten, voorzieningen (zoals b.v. UWV die nu reeds al verstrekt), extra gelden, andere al dan niet financiële stimulansen (maar ik heb nul kaas gegeten van economische/financiële zaken, dus hier laat ik het even bij).

Of denk ik nu allemaal te ingewikkeld? Kan ook, en sluit ik - mezelf kennende - ook niet volledig uit. ;)
Ik denk ook dat een stimulans veel beter werkt. Beetje zoiets als spitsmijden, maar dan 'ga naar kantoor mijden'. Door de medewerker een (kleine) financiële compensatie te geven als die thuis blijft krijg je het effect dat die medewerker denkt: Ik blijf wel thuis, dan heb ik er nog wat aan ook.

Stel dat je 2 euro per dag geeft ofzo, dus zo'n 45 euro per maand. Dan heb je ineens een medewerker die nadenkt of naar kantoor gaan wel echt noodzakelijk is, en die eventueel een weerwoord aan de werkgever kan geven als het niet nodig is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 13:00:25 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196070808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zeker, maar dat geldt ook voor zo'n beetje elke andere situatie. Als jij een feestje hebt met 100 mensen ben je ook niet goed bij je hoofd. Maar het vindt nog steeds plaats. De ANBO heeft niet voor niets opgeroepen tot een verplichting: https://www.captise.nl/Zo(...)edewerkers-thuiszorg
ik ga er toch vanuit dat iemand die in de thuiszorg zit wat verstandiger met de omstandigheden omgaat dan jongeren die gewoon zin in een feestje hebben en waarschijnlijk nu nog meer omdat het niet mag
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 13:00:57 #12
408813 crew  trein2000
pi_196070819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:55 schreef Salina het volgende:

[..]

Thuiswerken is denk ik wel de meest lastige maatregel om mee te werken. In hoeverre kan de overheid juridisch bepalen of en hoe mensen verplicht thuis moeten werken? Hoe gaat de overheid toetsen of en in hoeverre werk thuis gedaan kan worden? Hoe gaat de overheid toetsen in hoeverre de bedrijfsvoering en bedrijfsinrichting van bedrijven zo is ingericht dat ofwel werk thuis kan worden gedaan, ofwel dat werk dat nu nog niet thuis kan worden gedaan zodanig aangepast wordt dat wel thuis gewerkt kan worden?
Zomaar wat praktische en juridische zaken waar ikzelf nu even aan denk.

Ben het volledig eens dat er meer thuis gewerkt moet worden. Echter kleven daar zulke - denk ik - ingewikkelde factoren aan vast, zowel praktisch als juridisch - ga er maar even aanstaan.

Moeten we het trouwens willen dat de overheid überhaupt mandaat heeft c.q. vast stelt of en onder welke voorwaarden er thuis gewerkt kan worden? Moeten we willen dat overheden directe invloed uit kunnen oefenen op - en daar komt het in feite op neer - de bedrijfsvoering/bedrijfsinrichting van particuliere ondernemingen en bedrijven?
Dat klinkt mij wel erg 1984- of Noord-Korea-achtig in de oren, eerlijk gezegd. Of zelfs nog beyond.

Wel - eveneens - met je eens dat in plaats van naar verplichtingen om thuis te werken, er meer naar stimuleren van thuiswerk kan en misschien wel moet worden gekeken. Denk dat je daar meer mee bereikt. Maak het aantrekkelijk voor werkgevers om mensen thuis te laten werken (en, indien nodig, de bedrijfsvoering/inrichting daar op aan te passen zodat aan thuiswerk voldaan kan worden). In wat voor vorm ook. Belastingtechnische aftrekposten, voorzieningen (zoals b.v. UWV die nu reeds al verstrekt), extra gelden, andere al dan niet financiële stimulansen (maar ik heb nul kaas gegeten van economische/financiële zaken, dus hier laat ik het even bij).

Of denk ik nu allemaal te ingewikkeld? Kan ook, en sluit ik - mezelf kennende - ook niet volledig uit. ;)
Het is meer praktisch dan juridisch denk ik.

“Werken op de werkplek is verboden tenzij dat noodzakelijk is voor de voortgang van cruciale bedrijfsprocessen
Dit verbod geldt niet voor
A. Zorginstellingen
B. Scholen
C. ...

De voorzitter kan in bijzondere gevallen ontheffing verlenen”

Maar dan moet je dus eerst een ontheffingssyteem optuigen en een handhavingsapparaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 5 november 2020 @ 13:01:20 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196070826
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:58 schreef Randier het volgende:
Ik vind het, zoals wel meer mensen hier lees ik, bizar dat men nadenkt over een avondklok terwijl je (inderdaad) nog naar toko's als de Primark kan. Ik vind dat ze éérst bedrijven weleens mogen 'aanpakken' en daarna pas individuele burgers. Je hoeft immers maar een Hema binnen te lopen om te kunnen constateren dat ze zich daar op z'n best half aan de regels houden.
Dat had ik al eerder gezegd. Je kunt wel zeggen 'ook bij Hema moeten mensen zich aan de regels houden' maar je houdt intussen wel een locatie open waarvan je weet dat de kans groot is dat het in veel gevallen niet gebeurt.
  donderdag 5 november 2020 @ 13:01:32 #14
3542 Gia
User under construction
pi_196070830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:52 schreef Elan het volgende:

Dat je makkelijk lullen hebt.
Klopt.
pi_196070832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ga er toch vanuit dat iemand die in de thuiszorg zit wat verstandiger met de omstandigheden omgaat dan jongeren die gewoon zin in een feestje hebben en waarschijnlijk nu nog meer omdat het niet mag
Zijn gewoon dezelfde mensen vaak. Hoe denk je dat al die huizen besmet raken.
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 13:02:14 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196070846
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus nu zijn er teveel maatregelen?
Je kan moeilijk zien welke maatregelen wel/geen effect hebben als je ze maar blijft stapelen ja. Precies wat ik eerder ook al zei. Je zou, maanden na de start van de crisis, op zich wel mogen gaan verlangen dat ze per maatregel kunnen inschatten wat wel/niet werkt en of dat in proportie staat met de economische gevolgen/maatschappelijke gevolgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of ergens meer reisbewegingen zijn. Het gaat erom dat er op een enorm speelveld met talloze belangen ook naar evenwicht gezocht wordt. Daar de reisbewegingen inperken die het minst pijn doen. Dat er ergens anders nog meer bewegingen zijn is dan niet relevant, want daar zal de prijs weer veel hoger zijn. Hier wordt vaak echt veel te simpel geredeneerd.
Oke. Vind ik niet. Ze laten vrij duidelijk blijken dat de daling niet snel genoeg gaat; anders tref je geen extra maatregelen. En in plaats van te kiezen voor een pakket waar je meer reisbewegingen mee voorkomt richten ze zich op een museum of theater. Waar toch al vrijwel geen hond meer kwam door alle maatregelen. Nou, dat gaat echt een effect hebben. Natuurlijk is het relevant welke maatregel het meeste helpt voor de reisbewegingen; dat is hun hele doel. Het enige wat je hiermee bereikt is dat die bedrijven nog verder in de problemen komen. En voor wat precies? Dat kon zelfs Rutte niet verklaren. Dat moet toch wel wat zeggen. Maar vooral een premier verdedigen die z'n eigen beleid niet eens kan verklaren. _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196070850
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:58 schreef Confetti het volgende:
Wat een gejank om die avondklok zeg. Half Europa heeft die al en die mensen gaan ook niet dood door benauwdheid thuis.

Het zou het gezag van de Staat ook goed doen. Zij bepaalt uiteindelijk en het volk mag dat eens voelen.
Ga jij maar lekker in Noord Korea wonen dan. “De staat bepaalt” _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 5 november 2020 @ 13:02:47 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196070862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat had ik al eerder gezegd. Je kunt wel zeggen 'ook bij Hema moeten mensen zich aan de regels houden' maar je houdt intussen wel een locatie open waarvan je weet dat de kans groot is dat het in veel gevallen niet gebeurt.
ik las dat Rutte zei mocht er een avondklok komen er in die regio ook alle niet essentiële winkels dichtgaan
  donderdag 5 november 2020 @ 13:03:29 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196070875
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn gewoon dezelfde mensen vaak. Hoe denk je dat al die huizen besmet raken.
je bedoelt verzorgingstehuizen?
  donderdag 5 november 2020 @ 13:03:44 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196070877
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik las dat Rutte zei mocht er een avondklok komen er in die regio ook alle niet essentiële winkels dichtgaan
We zitten straks gewoon in een zwaardere lockdown dan in maart, let maar op.

Tenzij de cijfers echt continu blijven dalen de komende tijd.
pi_196070891
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We zitten straks gewoon in een zwaardere lockdown dan in maart, let maar op.

Tenzij de cijfers echt continu blijven dalen de komende tijd.
Gezien het draagvlak lijkt me dat ook nodig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:05:10 #22
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196070900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ga er toch vanuit dat iemand die in de thuiszorg zit wat verstandiger met de omstandigheden omgaat dan jongeren die gewoon zin in een feestje hebben en waarschijnlijk nu nog meer omdat het niet mag
De oma van mijn vrouw krijgt thuiszorg, en die kwam ook telkens zonder mondkapje. Mijn vrouw doet boodschappen voor haar oma, dus die kwam daar afentoe boodschappen brengen -met mondkapje-, maar degene die haar dan verzorgt doet het niet.

Dat is N=1 uiteraard, maar aangezien de ANBO ertoe oproept ljkt dat dus niet altijd even goed te gaan. Er zijn besmettingen in 600+ verpleeglocaties. Die komen echt niet allemaal binnen door bezoekers.

Aangezien dit ook direct de groep met het meeste risico is, zouden we daar veel meer moeten doen qua bescherming. Misschien is een groot deel van de rest dan niet eens nodig.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196070910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:02 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker in Noord Korea wonen dan. “De staat bepaald” _O-
Een staat bestaat uiteindelijk slechts bij de gratie van haar volk.
pi_196070936
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

je bedoelt verzorgingstehuizen?
Ja je gaat niet in de zorg werken als je mensenschuw bent.

Bovendien gaat er nogal wat mis van het overslaan van quarantaine uit risicogebieden tot de mondkapjes die tot half augustus niet eens op hoefden.
blablablabla
pi_196070949
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is meer praktisch dan juridisch denk ik.

“Werken op de werkplek is verboden tenzij dat noodzakelijk is voor de voortgang van cruciale bedrijfsprocessen
Dit verbod geldt niet voor
A. Zorginstellingen
B. Scholen
C. ...

De voorzitter kan in bijzondere gevallen ontheffing verlenen”

Maar dan moet je dus eerst een ontheffingssyteem optuigen en een handhavingsapparaat.
Misschien denk ik te ingewikkeld. Zoals zo vaak.

Maar definieer dan bijvoorbeeld "noodzakelijk voor de voortgang van cruciale bedrijfsprocessen".

Wie gaat bepalen/beoordelen wanneer er sprake is van cruciale bedrijfsprocessen? En is er dan per definitie sprake van op kantoor werken, of wordt er dan ook gekeken naar welke cruciale bedrijfsprocessen die nu nog op kantoor (moeten) worden verricht, onder bepaalde voorwaarden en met bepaalde aanpassingen alsnog thuis verricht kunnen worden? Of wil je het niet zo specifiek uit elkaar trekken?

Sommige zaken worden uit veiligheidsoverwegingen op kantoor verricht; anderen weer omdat de bedrijfsvoering thuiswerk niet (voldoende) mogelijk maakt. Daar zit wel verschil in.

Maar ik heb nu al zeven minuten een verplichte webseminar, dus ik hou het hier nu weer even bij. Wel erg interessant om over na te denken.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196070960
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gezien het draagvlak lijkt me dat ook nodig.
Als jij denkt dat er draagvlak is voor een avondklok ga je je nog verbazen straks.
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 13:10:54 #27
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196071007
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Als jij denkt dat er draagvlak is voor een avondklok ga je je nog verbazen straks.
Als ik de afgelopen maanden iets heb geleerd is dat er aardig wat mensen zijn die elke beslissing van het kabinet aanneemt als de beste keuze. Zolang het hun maar niet raakt dan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196071008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Als jij denkt dat er draagvlak is voor een avondklok ga je je nog verbazen straks.
9/10 mensen worden niet echt beinvloed momenteel door een avondklok tussen 22u en 4u 's nachts.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196071025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Als jij denkt dat er draagvlak is voor een avondklok ga je je nog verbazen straks.
Die drukken er wel even een polletje doorheen, waaruit blijkt dat een meerderheid van de Nederlanders graag een avondklok wilt. ;)
pi_196071032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt gewoon naar buiten, maar niet na 22 uur als die avondklok er komt, je mag naar de winkel, op bezoek en naar de sportschool.

Niemand heeft het over opsluiten.
Het is een enorme vrijheidsbeperking, en bij dat soort zaken moet je gewoon heel ver van wegblijven als overheid.
Dat het überhaupt overwogen wordt vind ik gewoon schokkend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196071038
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

9/10 mensen worden niet echt beinvloed momenteel door een avondklok tussen 22u en 4u 's nachts.
1/10 heb je het nog steeds over bijna 2 miljoen mensen.

We zullen zien ik verwacht dat veel mensen recalcitrant gaan worden, terecht natuurlijk want zo'n maatregel slaat nergens op.
blablablabla
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:12:37 #32
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196071043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als ik de afgelopen maanden iets heb geleerd is dat er aardig wat mensen zijn die elke beslissing van het kabinet aanneemt als de beste keuze. Zolang het hun maar niet raakt dan.
Dat vind ik eigenlijk nog het meest enge. Hoe makkelijk mensen hun vrijheden waar zo hard voor gevochten is inleveren, zolang je maar Feesboek en Netflix hebt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 13:12:44 #33
408813 crew  trein2000
pi_196071045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:07 schreef Salina het volgende:

[..]

Misschien denk ik te ingewikkeld. Zoals zo vaak.

Maar definieer dan bijvoorbeeld "noodzakelijk voor de voortgang van cruciale bedrijfsprocessen".

Wie gaat bepalen/beoordelen wanneer er sprake is van cruciale bedrijfsprocessen? En is er dan per definitie sprake van op kantoor werken, of wordt er dan ook gekeken naar welke cruciale bedrijfsprocessen die nu nog op kantoor (moeten) worden verricht, onder bepaalde voorwaarden en met bepaalde aanpassingen alsnog thuis verricht kunnen worden? Of wil je het niet zo specifiek uit elkaar trekken?

Sommige zaken worden uit veiligheidsoverwegingen op kantoor verricht; anderen weer omdat de bedrijfsvoering thuiswerk niet (voldoende) mogelijk maakt. Daar zit wel verschil in.

Maar ik heb nu al zeven minuten een verplichte webseminar, dus ik hou het hier nu weer even bij. Wel erg interessant om over na te denken.
Dat (of woorden van gelijke strekking) is al eerder gebruikt tijdens de intelligente lockdown voor vergaderingen. Daar is een definitie van.

Maar goed, dan kom je ook in de sfeer van praktische onmogelijkheden. Ik ga er overigens wel vanuit dat een echt verbod nog heel wat bedrijven over de streep trekt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196071055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

1/10 heb je het nog steeds over bijna 2 miljoen mensen.

We zullen zien ik verwacht dat veel mensen recalcitrant gaan worden, terecht natuurlijk want zo'n maatregel slaat nergens op.
Het slaat nergens op, maar we hoeven echt geen uitgebreide rellen of een coupe d'etat te gaan verwachten. Mensen schikken zich er naar en klaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196071087
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het slaat nergens op, maar we hoeven echt geen uitgebreide rellen of een coupe d'etat te gaan verwachten. Mensen schikken zich er naar en klaar.
Rellen natuurlijk niet maar ik denk dat mensen gewoon naar buiten gaan en boetes massaal zullen aanvechten, die coronaboete is ook amper nog iets van over tenslotte.

Bovendien kun je je afvragen of er überhaupt capaciteit is om zoiets te handhaven.
blablablabla
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:15:30 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196071089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat (of woorden van gelijke strekking) is al eerder gebruikt tijdens de intelligente lockdown voor vergaderingen. Daar is een definitie van.

Maar goed, dan kom je ook in de sfeer van praktische onmogelijkheden. Ik ga er overigens wel vanuit dat een echt verbod nog heel wat bedrijven over de streep trekt.
Ze kunnen toch iets als: "Alle kantoren van bedrijven die niet geregistreerd staan als onderdeel van de vitale infrastructuur sluiten. Mensen zijn verplicht thuis te werken. Indien dat niet mogelijk is kan een uitzondering bij de gemeente aangevraagd worden" of iets dergelijks?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 13:16:28 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196071107
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

9/10 mensen worden niet echt beinvloed momenteel door een avondklok tussen 22u en 4u 's nachts.
ik vraag me toch altijd af wie ze voor die draagvlak enquêtes vragen want ook voor een totale lockdown scheen draagvlak te zijn.
pi_196071110
Nederland kennende ga je ook weer van die krankzinnige excessen krijgen Jantje die drie minuten te vroeg in zijn auto zat :')
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 13:16:39 #39
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196071114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk nog het meest enge. Hoe makkelijk mensen hun vrijheden waar zo hard voor gevochten is inleveren, zolang je maar Feesboek en Netflix hebt.
In mijn omgeving zie ik best wel een splitsing. In mijn echte leven ken ik eigenlijk niemand die die maatregelen echt waardeert (iedereen respecteert ze voor zover ik weet - maar ze stellen wel terechte vragen - de vragen die ook hier voorbij komen), maar online zijn er echt heel veel mensen (denk aan de reacties bij nieuwsartikelen, mensen die reageren op nieuwsartikelen op facebook, fora, etc) die het kabinet bij elk besluit 100% steunt. En dat vind ik ook wel eng ja. Niet dat mensen het niet eens mogen zijn met het kabinet, maar teveel mensen lijken totaal geen kritische vragen te willen stellen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 5 november 2020 @ 13:16:56 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196071119
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is een heel andere discussie. Avondklok is bullshit maar als ze het doorvoeren heb je je er maar naar te schikken wat mij betreft.
Gelukkig is niet iedereen zo'n slaafse volgeling.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:17:19 #41
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196071127
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:16 schreef Elan het volgende:
Nederland kennende ga je ook weer van die krankzinnige excessen krijgen Jantje die drie minuten te vroeg in zijn auto zat :')
Ja, maar ook alleen dat. Dat een BOA een boete geeft aan iemand die om 22.15 onderweg naar huis is, maar een feestje met 20 mensen alleen opbreekt want 'volksgezondheid is waarom we handhaven'
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196071130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Rellen natuurlijk niet maar ik denk dat mensen gewoon naar buiten gaan en boetes massaal zullen aanvechten, die coronaboete is ook amper nog iets van over tenslotte.

Bovendien kun je je afvragen of er überhaupt capaciteit is om zoiets te handhaven.
Aan ja net als met de mondkapjes :P,Ik denk dat het stervensstil blijft op straat na 2200.

De meeste mensen willen geen problemen, dus passen zich aan zolang ze zelf niet in de shit komen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 november 2020 @ 13:17:29 #43
408813 crew  trein2000
pi_196071131
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ze kunnen toch iets als: "Alle bedrijven die niet geregistreerd staan als onderdeel van de vitale infrastructuur sluiten. Mensen zijn verplicht thuis te werken. Indien dat niet mogelijk is kan een uitzondering bij de gemeente aangevraagd worden" of iets dergelijks?
Ja dat kan. Maar is een gemeente daar op ingericht?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 5 november 2020 @ 13:17:40 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196071137
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

9/10 mensen worden niet echt beinvloed momenteel door een avondklok tussen 22u en 4u 's nachts.
Daar gaat het helemaal niet om.
pi_196071138
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vraag me toch altijd af wie ze voor die draagvlak enquêtes vragen want ook voor een totale lockdown scheen draagvlak te zijn.
Sowieso
Laatste meetmoment is van eind september terwijl de ontwikkelingen rondom het virus per week vaak enorm verschillen.
blablablabla
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:18:18 #46
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196071147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat kan. Maar is een gemeente daar op ingericht?
Nee, net als ons politieapparaat niet ingericht is op een avondklok. Het lijkt me wel een wenselijkere situatie waarmee je meer je doel bereikt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 13:18:29 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196071153
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Een staat bestaat uiteindelijk slechts bij de gratie van haar volk.
... dat niet anders (meer) weet, kan, mag, doet.
Sociale en psychische druk kan zo worden ingekleed dat de eigen mening er niet toedoet.
Daarom moet een Staat willen en toejuichen dat het volk bewust kritisch is en dan zelf kan beschikken.

De kunst is dan dat kritiek niet verward moet zijn met "tegen zijn" dat daarmee een (aandachts)positie geeft. Idem met zelfbeschikking dat niet moet verward worden met dat ontnemen bij anderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 5 november 2020 @ 13:18:50 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196071160
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gelukkig is niet iedereen zo'n slaafse volgeling.
zolang ze niet schieten zal dat inderdaad wel loslopen
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:19:57 #49
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196071182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vraag me toch altijd af wie ze voor die draagvlak enquêtes vragen want ook voor een totale lockdown scheen draagvlak te zijn.
Het is gewoon de vraagstelling. Als de vraag is: "Wil je 2 weken in een totale lockdown zodat je daarna weer normaal kunt leven" zegt vrijwel iedereen ja.

Als de vraag is: "Wil je 2 weken in totale lockdown en daarna ook thuis blijven zitten en weinig kunnen, alleen naar de Action als je je eiersnijders moet halen" zullen veel mensen zeggen: Stik erin, idioot.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196071191
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Aan ja net als met de mondkapjes :P,Ik denk dat het stervensstil blijft op straat na 2200.

De meeste mensen willen geen problemen, dus passen zich aan zolang ze zelf niet in de shit komen.
Die kleine offers worden makkelijk gegeven hè opsluiten is wat anders. Het is geen oorlog.
blablablabla
  donderdag 5 november 2020 @ 13:21:25 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196071213
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

zolang ze niet schieten zal dat inderdaad wel loslopen
Los lopen mag juist niet meer dan.
pi_196071216
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is gewoon de vraagstelling. Als de vraag is: "Wil je 2 weken in een totale lockdown zodat je daarna weer normaal kunt leven" zegt vrijwel iedereen ja.

Als de vraag is: "Wil je 2 weken in totale lockdown en daarna ook thuis blijven zitten en weinig kunnen, alleen naar de Action als je je eiersnijders moet halen" zullen veel mensen zeggen: Stik erin, idioot.
En die 2 weken lockdown om vervolgens normaal te doen gelooft niemand inmiddels ook meer door het stapelen op stapelen van maatregelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196071230
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Die kleine offers worden makkelijk gegeven hè opsluiten is wat anders. Het is geen oorlog.
Oorlog met de onzichtbare vijand.
  donderdag 5 november 2020 @ 13:22:36 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196071235
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En die 2 weken lockdown om vervolgens normaal te doen gelooft niemand inmiddels ook meer door het stapelen op stapelen van maatregelen.
Wordt gewoon tot in maart afzien en daarna fingers crossed dat er een concrete tijdlijn is voor een vaccin, anders zijn de rapen echt gaar.
pi_196071260
Dat jullie je zo druk kunnen maken om een eventuele avondklok :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196071293
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En die 2 weken lockdown om vervolgens normaal te doen gelooft niemand inmiddels ook meer door het stapelen op stapelen van maatregelen.
Dat komt omdat we er onszelf ook gewoon niet aan de regels houden. Die twee weken lockdown of de al weken durende gedeeltelijke lockdown is gewoon ook onze eigen schuld. Ja, kabinet had eerder moeten ingrijpen. En Ja wij hadden ons gewoon aan de adviezen moeten houden.

En geloof me, ook bij een eventuele derde golf zijn we weer net zo eigenwijs als bij de eerste 2. Het kabinet is niet onze vijand, maar het virus.
pi_196071305
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat jullie je zo druk kunnen maken om een eventuele avondklok :')
Echt hè _O- Na 20:00 kom ik toch niet meer buiten :D
  donderdag 5 november 2020 @ 13:26:28 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196071306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:25 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dat komt omdat we er onszelf ook gewoon niet aan de regels houden. Die twee weken lockdown of de al weken durende gedeeltelijke lockdown is gewoon ook onze eigen schuld. Ja, kabinet had eerder moeten ingrijpen. En Ja wij hadden ons gewoon aan de adviezen moeten houden.

En geloof me, ook bij een eventuele derde golf zijn we weer net zo eigenwijs als bij de eerste 2. Het kabinet is niet onze vijand, maar het virus.
Ben jij het Hugo?
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:26:39 #59
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196071309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat jullie je zo druk kunnen maken om een eventuele avondklok :')
Dat jij je er niet druk om maakt. Het gaat niet om de avondklok hè, het gaat om het afroepen van de noodtoestand waardoor een avondklok mogelijk is. De noodtoestand waarmee het parlement buitenspel gezet wordt.

De reden waarom de coronawet zolang geduurd heeft, zodat het parlement niet buitenspel gezet zou worden. In dit stadium de noodtoestand afkondigen is een middelvinger naar iedereen die kritiek heeft op de coronawet omdat ie de democratie ondermijnt.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201105_92891359

quote:
Mocht het kabinet op deze manier een regionale avondklok willen invoeren, dan is dat formeel niet een maatregel die door het parlement moet worden goedgekeurd, aldus de woordvoerder. In het debat over de coronacrisis woensdag klonk er felle kritiek, ook van coalitiepartij D66, op het idee van een avondklok.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196071311
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar vooral een premier verdedigen die z'n eigen beleid niet eens kan verklaren. _O_
Jammer dat je die hele post met zo'n holle frase onderuit haalt. Prima dat je zelf een ommezwaai hebt gemaakt (voortschrijdend inzicht, iemand?) maar ga nou niet zo popiejopie als die anderen doen. Staat je niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196071314
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ben jij het Hugo?
jazeker :)
pi_196071320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:25 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dat komt omdat we er onszelf ook gewoon niet aan de regels houden. Die twee weken lockdown of de al weken durende gedeeltelijke lockdown is gewoon ook onze eigen schuld. Ja, kabinet had eerder moeten ingrijpen. En Ja wij hadden ons gewoon aan de adviezen moeten houden.

En geloof me, ook bij een eventuele derde golf zijn we weer net zo eigenwijs als bij de eerste 2. Het kabinet is niet onze vijand, maar het virus.
Waren we maar allemaal robots idd. :')
  donderdag 5 november 2020 @ 13:28:39 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196071332
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat jullie je zo druk kunnen maken om een eventuele avondklok :')
erg genoeg dat jij dat niet doet
pi_196071338
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat jij je er niet druk om maakt. Het gaat niet om de avondklok hè, het gaat om het afroepen van de noodtoestand waardoor een avondklok mogelijk is. De noodtoestand waarmee het parlement buitenspel gezet wordt.

Boeien, het is ook een noodtoestand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 5 november 2020 @ 13:29:14 #65
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196071339
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat jullie je zo druk kunnen maken om een eventuele avondklok :')
Voor mij niet eens specifiek de avondklok. Het hele recente pakket aan maatregelen slaat nergens op; geeft alleen maar aan dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn. Wat vrij duidelijk is als Rutte het niet eens voor elkaar krijgt om z'n beslissingen te verdedigen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat jij je er niet druk om maakt. Het gaat niet om de avondklok hè, het gaat om het afroepen van de noodtoestand waardoor een avondklok mogelijk is. De noodtoestand waarmee het parlement buitenspel gezet wordt.

De reden waarom de coronawet zolang geduurd heeft, zodat het parlement niet buitenspel gezet zou worden. In dit stadium de noodtoestand afkondigen is een middelvinger naar iedereen die kritiek heeft op de coronawet omdat ie de democratie ondermijnt.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201105_92891359
[..]

En dit ja.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jammer dat je die hele post met zo'n holle frase onderuit haalt. Prima dat je zelf een ommezwaai hebt gemaakt (voortschrijdend inzicht, iemand?) maar ga nou niet zo popiejopie als die anderen doen. Staat je niet.
:*

Jammer dat jij dan weer enkel dat zinnetje eruit pakt om op te reageren, zodat je even persoonlijk kan worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196071342
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En die 2 weken lockdown om vervolgens normaal te doen gelooft niemand inmiddels ook meer door het stapelen op stapelen van maatregelen.
Heel subtiel verandert 'de maatregelen duren maximaal zo lang' naar 'ze duren minimaal zo lang'.
En 'er wordt versoepeld tenzij de cijfers slecht blijven' gaat naar 'er komt geen aanscherping tenzij de cijfers slecht blijven'.
I'll give you something to do
pi_196071343
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

erg genoeg dat jij dat niet doet
Zou niet weten waarom.. het heeft geen invloed op m'n leven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196071356
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat jij je er niet druk om maakt. Het gaat niet om de avondklok hè, het gaat om het afroepen van de noodtoestand waardoor een avondklok mogelijk is. De noodtoestand waarmee het parlement buitenspel gezet wordt.

De reden waarom de coronawet zolang geduurd heeft, zodat het parlement niet buitenspel gezet zou worden. In dit stadium de noodtoestand afkondigen is een middelvinger naar iedereen die kritiek heeft op de coronawet omdat ie de democratie ondermijnt.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201105_92891359
[..]

Er wordt geen noodtoestand afgekondigd want dat is een generieke maatregel die nog veel meer raconischere wetgeving 'activeert' dan alleen het artikel dat ziet op de avondklok. Daarmee is de maatregel afgebakend.

Ze zeggen het zelfs voor te leggen aan het parlement, terwijl dat bij een Koninklijk Besluit niet eens hoeft.
pi_196071357
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Waren we maar allemaal robots idd. :')
Er is een verschil in robots zijn en eigenwijs zijn. Begrijp me goed, ik heb ook vraagtekens bij een aantal maatregelen en de uitvoering van het hele testbeleid. Maar ik probeer mij er wel aan te houden omdat het gewoon belangrijk is dat we als volk dit virus bestrijden. We zouden ook de fok bierviltjes strategie kunnen hanteren, maar heb het idee dat die ook niet allemaal op 1 lijn zitten :).
pi_196071364
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Voor mij niet eens specifiek de avondklok. Het hele recente pakket aan maatregelen slaat nergens op; geeft alleen maar aan dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn. Wat vrij duidelijk is als Rutte het niet eens voor elkaar krijgt om z'n beslissingen te verdedigen.
[..]

En dit ja.
[..]

:*

Jammer dat jij dan weer enkel dat zinnetje eruit pakt om op te reageren.
Plaats zo'n zin dan niet, dan hoef ik 'm er ook niet uit te pakken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196071373
Maar is die noodtoestand dan al uitgeroepen?
Zie er weinig van.
  donderdag 5 november 2020 @ 13:31:22 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196071377
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom.. het heeft geen invloed op m'n leven.
is gewoon een principe kwestie maar als je dat niet begrijpt houdt het wel op
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:31:26 #73
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196071379
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom.. het heeft geen invloed op m'n leven.
Tot jij om half 11 's avonds naar je moeder toe moet omdat ze ziek is en je haar moet helpen en je een BOA treft die je niet mag. Met een beetje mazzel blijft het bij een boete, maar als je 't er niet mee eens bent kun je ook die gummiknuppel nog wel 's in je nek krijgen.

En waarom? Omdat je buiten loopt op een arbitraire tijd.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196071393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom.. het heeft geen invloed op m'n leven.
Tja, als er zo gaan praten. Ik ben niet bang voor het virus omdat ik er niet erg ziek van zal worden. Dus fuck de rest maar?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196071406
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tot jij om half 11 's avonds naar je moeder toe moet omdat ze ziek is en je haar moet helpen en je een BOA treft die je niet mag. Met een beetje mazzel blijft het bij een boete, maar als je 't er niet mee eens bent kun je ook die gummiknuppel nog wel 's in je nek krijgen.

En waarom? Omdat je buiten loopt op een arbitraire tijd.
Boa's zijn nou niet bepaald de quardia Civil he. Ik verwacht dat zo'n boa gewoon met je mee loopt in dit geval.
pi_196071411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tot jij om half 11 's avonds naar je moeder toe moet omdat ze ziek is en je haar moet helpen en je een BOA treft die je niet mag. Met een beetje mazzel blijft het bij een boete, maar als je 't er niet mee eens bent kun je ook die gummiknuppel nog wel 's in je nek krijgen.

En waarom? Omdat je buiten loopt op een arbitraire tijd.
Uitzonderingsgevallen en in geval van nood is er nog altijd de menselijkheid. Men doet hier nou net of je direct fysiek belaagd zal worden als je om 22.01u buiten je voordeur stapt. Sneu dat jullie zo angstig denken over deze MOGELIJKE maatregel (die er denk ik toch niet gaat komen want het voegt weinig toe).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:33:13 #77
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196071412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:30 schreef Confetti het volgende:

[..]

Er wordt geen noodtoestand afgekondigd want dat is een generieke maatregel die nog veel meer raconischere wetgeving 'activeert' dan alleen het artikel dat ziet op de avondklok. Daarmee is de maatregel afgebakend.

Ze zeggen het zelfs voor te leggen aan het parlement, terwijl dat bij een Koninklijk Besluit niet eens hoeft.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)uiken-voor-avondklok

quote:
Voor het eerst sinds de uitbraak van het Coronavirus gaat het kabinet de noodtoestand gebruiken. Om een avondklok te kunnen instellen in delen van Nederland waar de besmettingen veel te hoog zijn, wil premier Rutte de Wet Buitengewone Bevoegdheden Burgerlijk Gezag activeren. Dat bevestigen bronnen rond het kabinet aan BNR.
Oftewel: de noodtoestand wordt dan uitgeroepen om een avondklok in te kunnen voeren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 13:34:06 #78
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196071430
Volgens mij is een avondklok niet zo handig, want als je in noodgeval naar jouw vader of moeder gaat als iets ergs gebeurt.(bijvoorbeeld een ongelukkige val of een beroerte).... dan krijg je ook van de BOA een boete omdat je met die redenen toch op-weg gaat.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196071485
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

https://www.bnr.nl/nieuws(...)uiken-voor-avondklok
[..]

Oftewel: de noodtoestand wordt dan uitgeroepen om een avondklok in te kunnen voeren.
Het is een activering van slechts een van de vele noodtoestandswetten (zelfs maar 1 artikel waarschijnlijk) die onder een noodtoestand vallen. Dat is een wezenlijk verschil, want dat betekent dat ze buiten de avondklok geen andere heftige maatregelen kunnen nemen.

Aangezien het zelfs voorgelegd wordt is er zelfs democratische controle, terwijl de wet dat niet voorschrijft.

Ik hoorde inderdaad niemand zeiken over die 2 personen op straat terwijl dat 24/7 ingrijpt in je vrijheid. Men moet eens stoppen met die onzinnige oorlogsvergelijkingen.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 13:36:43 #80
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196071493
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Uitzonderingsgevallen en in geval van nood is er nog altijd de menselijkheid. Men doet hier nou net of je direct fysiek belaagd zal worden als je om 22.01u buiten je voordeur stapt. Sneu dat jullie zo angstig denken over deze MOGELIJKE maatregel (die er denk ik toch niet gaat komen want het voegt weinig toe).
Je krijgt te maken met de willekeur van een BOA die bepalen kan of jouw situatie voldoende is om een uitzondering te bevestigen. Kijk naar de coronaboetes die in het voorjaar gegeven zijn, dat zijn in veel gevallen individuele gevallen geweest waar het prima te verklaren was dat ze dat deden en met een beetje menselijkheid hadden ze die boete ook niet gegeven.

Nee, hij is inderdaad nog niet afgekondigd, dat klopt. Dan mogen we toch nog steeds onze afkeer ervan uitspreken?

Jammer dat je noemt dat het sneu is dat ik er angstig over denk. We hadden volgens mij een prima discussie met argumenten, dan is het niet nodig om mijn punt proberen onderuit te halen door het 'sneu' te noemen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 5 november 2020 @ 13:38:30 #81
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196071534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Plaats zo'n zin dan niet, dan hoef ik 'm er ook niet uit te pakken.
True. Die zin had ik achterwege kunnen laten.

Jij kan er echter ook voor kiezen om gewoon inhoudelijk te reageren i.p.v. wat je nu deed. ;)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196071577
quote:
2s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
oor mij niet eens specifiek de avondklok. Het hele recente pakket aan maatregelen slaat nergens op; geeft alleen maar aan dat ze niet weten wat ze aan het doen
Dit had ik ook.
Op de eerdere persconferenties had rutte een redelijk verhaal in mijn ogen.
De afspraken/inzichten/beloften worden ook netjes verwoord en uitgevoerd.
Je kan het er niet mee eens zijn, maar rutte kon het iig verdedigen.

Als we naar nu kijken worden de beloftes niet nagekomen, zijn er geen vooruitzichten en kan rutte het ook maar moeilijk uitleggen/verdedigen.
pi_196071588
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

True. Die zin had ik achterwege kunnen laten.

Jij kan er echter ook voor kiezen om gewoon inhoudelijk te reageren i.p.v. wat je nu deed. ;)
Nee, nogmaals, met zo'n zin haal je die hele post naar beneden en kijk ik wel uit. Want alles wat ik zeg is voor jou blijkbaar het verdedigen van de premier. Dan blijft er weinig ruimte over inhoudelijk te reageren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 5 november 2020 @ 13:41:17 #84
3542 Gia
User under construction
pi_196071595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:34 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens mij is een avondklok niet zo handig, want als je in noodgeval naar jouw vader of moeder gaat als iets ergs gebeurt.(bijvoorbeeld een ongelukkige val of een beroerte).... dan krijg je ook van de BOA een boete omdat je met die redenen toch op-weg gaat.
Ja, tuurlijk joh, daar is dan geen enkel begrip voor!

Kom op, een uitzonderlijke situatie aangrijpen om tegen een avondklok te zijn.

En stel je treft zo'n starre BOA, denk je niet dat je in de rechtbank gelijk krijgt als je kunt bewijzen dat je moeder een beroerte had?
  donderdag 5 november 2020 @ 13:43:17 #85
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196071626
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, nogmaals, met zo'n zin haal je die hele post naar beneden en kijk ik wel uit. Want alles wat ik zeg is voor jou blijkbaar het verdedigen van de premier. Dan blijft er weinig ruimte over inhoudelijk te reageren.
Dat is wel een heel erg makkelijk excuus om niet toe te hoeven geven dat je geen goede argumenten hebt en dat weet je best.

Maar 't is goed. Je kan duidelijk wel uitdelen, maar niet incasseren. Je gooit er zelf regelmatig dat soort zinnen uit en dan verwacht je ook dat mensen gewoon inhoudelijk reageren. Iets met een spiegel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196071651
Ik snap die angst ook niet zo mbt de avondklok. Ik vraag mij wel oprecht af of het zin heeft, maar hopelijk kunnen ze daar cijfers van laten zien in andere steden.

Mensen die dit vergelijken met de oorlog doen dat alleen op basis van het woord. Dit heeft verder niks te maken met welke complot theorie dan ook, welk belang zou onze regering hebben bij een avondklok behalve het terugdringen van Corona? Onze vrijheid afpakken? En wat hebben ze daar dan aan? En er zitten duizenden mensen in dit complot?

Welnee, ben ervan overtuigd dat Rutte en co over het algemeen gewoon het beste met ons voorhebben. Natuurlijk zijn er wel soms onbegrijpelijke beslissingen voor ons en speelt soms commercieel eigenbelang een rol (commerciele testraten bijvoorbeeld) en worden er in het politieke systeem vuile spelletjes gespeeld. Allemaal waar, maar ze zullen ons echt niet voor de lol willen binnenhouden.
pi_196071677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jammer dat je noemt dat het sneu is dat ik er angstig over denk. We hadden volgens mij een prima discussie met argumenten, dan is het niet nodig om mijn punt proberen onderuit te halen door het 'sneu' te noemen.
Geen persoonlijke aanval, maar zo denk ik er wel over.. sorry. Angst voor een avondklok kan ik me gewoon niet voorstellen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196071679
Zou de 'sociale elite' zich uberhaupt iets aantrekken van de regeltjes.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 5 november 2020 @ 13:46:05 #89
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196071694
In Amsterdam en Rotterdam zijn sexclubs en hoerenhuizen voor 2 weken gesloten.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196071719
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is wel een heel erg makkelijk excuus om niet toe te hoeven geven dat je geen goede argumenten hebt en dat weet je best.

Maar 't is goed. Je kan duidelijk wel uitdelen, maar niet incasseren.
Huh? Gast, je komt met een totaal overbodige opmerking over dat ik de premier verdedig en dan heb ik geen goede argumenten :D. Doe nou maar weer gewoon normaal in plaats van ineens zo hoog van de toren blazen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196071729
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:46 schreef Ven1972 het volgende:
In Amsterdam en Rotterdam zijn sexclubs en hoerenhuizen voor 2 weken gesloten.
Nou, je wordt bedankt voor de mededeling. Nu 3 topics vol over elkaar heen rollen door principiële mannen die dit niet vinden kunnen! O-) ;)
  donderdag 5 november 2020 @ 13:48:35 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196071747
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen persoonlijke aanval, maar zo denk ik er wel over.. sorry. Angst voor een avondklok kan ik me gewoon niet voorstellen.
Ik denk dat het bij veel mensen niet zozeer gaat om de praktische gevolgen van de avondklok zelf, maar om wat de maatregel symboliseert (nog meer inperking van de vrijheid).
  donderdag 5 november 2020 @ 13:48:57 #93
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196071759
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, je wordt bedankt voor de mededeling. Nu 3 topics vol over elkaar heen rollen door principiële mannen die dit niet vinden kunnen! O-) ;)
Maar ik vind het ook niet kunnen eigenlijk. Zeker komen de hoeren stiekem bij een man thuis.
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 5 november 2020 @ 13:49:35 #94
3542 Gia
User under construction
pi_196071777
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is een enorme vrijheidsbeperking, en bij dat soort zaken moet je gewoon heel ver van wegblijven als overheid.
Dat het überhaupt overwogen wordt vind ik gewoon schokkend.
Van 22 of 23 uur 's avonds tot 6 uur 's morgens?

De rest van de dag mag van alles nog.
pi_196071788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:48 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Maar ik vind het ook niet kunnen eigenlijk. Zeker komen de hoeren stiekem bij een man thuis.
Moeten ze wel voor 22:00 oprotten. Anders blijven ze nog slapen ook. Tenzij ze natuurlijk gewoon die boa om 22:30 een handje helpen........
  donderdag 5 november 2020 @ 13:49:59 #96
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196071789
Hoe zit het eigenlijk met besmettingen bij vrachtwagenchauffeurs?
Deze gaan internationaal vaak en (bij degene die ik ken) die doen alsof corona niet bestaan.. Zou daar de besmettingsgraad hoger zijn?
  donderdag 5 november 2020 @ 13:50:04 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196071793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, je wordt bedankt voor de mededeling. Nu 3 topics vol over elkaar heen rollen door principiële mannen die dit niet vinden kunnen! O-) ;)
er zullen ook vast mensen zijn die het niet erg vinden
pi_196071804
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Huh? Gast, je komt met een totaal overbodige opmerking over dat ik de premier verdedig en dan heb ik geen goede argumenten :D. Doe nou maar weer gewoon normaal in plaats van ineens zo hoog van de toren blazen.
Jeetje, je cursus trollen heeft weinig geholpen he.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196071818
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:48 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Maar ik vind het ook niet kunnen eigenlijk. Zeker komen de hoeren stiekem bij een man thuis.
Of met z'n tweeën... en dat ze dan niet uit hetzelfde huishouden zijn! :')
pi_196071821
quote:
10s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:50 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Jeetje, je cursus trollen heeft weinig geholpen he.
Moet ik dan nu iets over een spiegel zeggen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 5 november 2020 @ 13:52:15 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196071836
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat jullie je zo druk kunnen maken om een eventuele avondklok :')
Wederom is het hier een gevoel , principe dat iets verboden wordt dat je zelf als keuze wilt blijven hebben.

Mij boeit het doorgaans ook niet dat iets om 22u00 dichtgaat maar het beeld om daarmee mijn gedrag dan te sturen, door nog 's tijdstip te roepen dat ik dan niet op straat mag zijn, roept dan grote weerstand op.
Het is inperking van vrijheden waar ik behoefte aan krijg omdat ze mij als keuze word afgenomen.

Dat er dan een (wisselende) groep is die dat juist als begrenzing opzoekt moet je dan als samenleving maar voor lief nemen. Op het totaal van de statistiek is dat als incident opvallend maar in effect verwaarloosbaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')