Kringverjaardag is natuurlijk compleet uit den boze, maar sommigen slaan nu wel door en gebruiken het advies om zo veel mogelijk thuis te blijven om zelf allerlei nieuwe regels te bedenken en anderen in een hoek te zetten.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen doen wat hij zelf wil, maar niet gaan huilen als op de verjaardag van je nichtje je moeder besmet raakt.
Jij hebt een grote tuin zeg je net, dat is je gegund anders krijgen we dat weer, maar niet iedereen heeft dat. Of überhaupt een tuin.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan, raken een heleboel mensen besmet, liggen de zieken op straat, of thuis te sterven, levert het miljoenen aan bekeuringen op en bereiken we uiteindelijk groepsimmuniteit.
Ik blijf wel thuis, in mijn eigen tuin, zonder boete.
ik vind zo'n avondklok ook een stap te ver en vraag me af of dat wel enorm veel nut heeft al zullen er wel verwachtingscijfers van zijn, niet dat ik zo vaak buiten ben na 22uur maar wil wel zelf bepalen of ik dat doe of nietquote:Op donderdag 5 november 2020 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Prima, jouw keuze, jouw eventuele boete als je betrapt wordt.
Ah daar is de morele chantage weer. Chapeau.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen doen wat hij zelf wil, maar niet gaan huilen als op de verjaardag van je nichtje je moeder besmet raakt.
Uiteraard.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Prima, jouw keuze, jouw eventuele boete als je betrapt wordt.
Helemaal mee eens. Eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:36 schreef Elan het volgende:
Kringverjaardag is natuurlijk compleet uit den boze, maar sommigen slaan nu wel door en gebruiken het advies om zo veel mogelijk thuis te blijven om zelf allerlei nieuwe regels te bedenken en anderen in een hoek te zetten.
Het gaat er vooral om dat je zelf logisch blijft nadenken en de drie belangrijkste regels acht blijft nemen. Dus ga niet met klachten op pad, laat je testen met klachten en hou in godsnaam anderhalve meter afstand.
Ja ik ook wel. Ik hoop echt dat er snel een vaccin is, want de komende zomer versoepelen om de winter weer deze huilsituatie in te gaan gaat funest worden.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar ik neigde en misschien nog steeds wel naar:'Flikker maar gewoon 4 weken dicht." Des te eerder kunnen we misschien weer iets normaler door want de maatregelen zijn echt zo verwarrend dat ik wel op mijn tenen begin te lopen. De stress van elke week, wel dicht of niet is ook naar.
Soms is zekerheid prettiger en dan maar de pleister eraf trekken.
Daarbij wil ik gewoon dat het goed gaat met het land en als een sluiting leidt tot een oplossing dan is het even zo.
Maar dit kabbelende is gewoon naar als ondernemer maar ook als mens.
Ja, wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
Jij hebt een grote tuin zeg je net, dat is je gegund anders krijgen we dat weer, maar niet iedereen heeft dat. Of überhaupt een tuin.
Rutte, de Jonge en Grapperhaus wilden graag een coronawet die ze carte blanche gaf zonder dat ze aan iemand verantwoording hoefden af te leggen, maar daar is de Kamer en de halve juridische wereld terecht voor gaan liggen. Dus dan gaan ze op zoek naar andere wegen.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja ik ook wel. Ik hoop echt dat er snel een vaccin is, want de komende zomer versoepelen om de winter weer deze huilsituatie in te gaan gaat funest worden.
Ik was best wel tegen een (semi-)lockdown zolang het niet direct noodzakelijk was, maar dit is wel weer het andere uiterste. Ik kan me nog herinneren dat Rutte telkens zei: "Ik wil geen politieagentje zijn, ik wil dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen"
En dan zo'n beetje de zwaarste maatregel die je kunt nemen, de noodtoestand willen afroepen. Juist terwijl ze de coronawet hadden om te voorkomen dat het nodig was, ik snap het niet.
Het is geen morele chantage. Het is je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ah daar is de morele chantage weer. Chapeau.
Ik hoop dat je tig boetes krijgtquote:Op donderdag 5 november 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Bepaald Mark Rutte niet wanneer ik m'n huis uit wil. Heb me keurig gedragen maar ga schijt hebben aan die avondklok.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me voel als een gevangene als de avond klok er komt.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:25 schreef Gia het volgende:
naar buiten, maar niet na 22 uur als die avondklok er komt, je mag naar de
zal niet gebeuren, is toch niet te handhavenquote:Op donderdag 5 november 2020 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop dat je tig boetes krijgt
Waarom? Omdat het zo gevaarlijk is wat hij doet?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop dat je tig boetes krijgt
Laten we die eens doortrekken. Stel, je moeder krijgt thuiszorg om steunkousen aan te trekken, of haar te wassen. Je moeder is op bezoek geweest bij je nichtje, waar jij ook was. Iedereen heeft afstand gehouden, geen knuffels en dergelijken. Een normale, gezellige middag, maar, je was wel met 1 persoon teveel aanwezig.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er oorlog zou zijn, zou je dat dan ook zo vinden?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me voel als een gevangene als de avond klok er komt.
Huisarrest is iets wat we, getoetst door een rechter, opleggen aan criminelen en wordt als alternatieve straf gezien bij zware misdrijven.
En nu gaan we het iedereen opleggen.
Kan je het effect van dierentuinen en bioscopen nu al zien dan?quote:Op donderdag 5 november 2020 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Allemaal fopmaatregelen waardoor de cijfers nu stagneren/dalende zijn inderdaad.
Nu is ie wel nodig. Een virus met een mortaliteit van 0,15%, waar we deze maatregelen nodig hebben omdat onze zorg het niet aan kan kun je toch niet vergelijken met oorlog? Dat is echt een dooddoener.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er oorlog zou zijn, zou je dat dan ook zo vinden?
Er is geen oorlog en dan ook ja.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er oorlog zou zijn, zou je dat dan ook zo vinden?
Beschermingsmiddelen zouden inderdaad ook verplicht moeten zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:47 schreef chratnox het volgende:
Laten we die eens doortrekken. Stel, je moeder krijgt thuiszorg om steunkousen aan te trekken, of haar te wassen. Je moeder is op bezoek geweest bij je nichtje, waar jij ook was. Iedereen heeft afstand gehouden, geen knuffels en dergelijken. Een normale, gezellige middag, maar, je was wel met 1 persoon teveel aanwezig.
Eenmaal thuis komt de thuiszorg langs bij je moeder. Die hebben de regel: Je moet doorwerken met klachten, en het is niet verplicht een mondkapje te dragen
En dan raakt je moeder besmet. Welke van de 2 is dan aannemelijker en welke van de 2 moet je aanpakken? Je kunt toch veel effectiever beschermingsmiddelen verplichten in verzorgingstehuizen, thuiszorg en dergelijken? Daar win je veel meer mee dan dit soort schijnmaatregelen.
Dat is een heel andere discussie. Avondklok is bullshit maar als ze het doorvoeren heb je je er maar naar te schikken wat mij betreft.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het zo gevaarlijk is wat hij doet?je moet je niet zo laten kennen en wat tegengas geven.
Of vind jij het wel normaal dat de Ikea en Primark straks openblijven, maar er mogelijk wel een avondklok komt?
Dus nu zijn er teveel maatregelen?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan je het effect van dierentuinen en bioscopen nu al zien dan?
Nee, op een serieuze note: die daling/stagnering kan zo veel redenen hebben. Waar het precies door komt weten we niet, want er zijn zoveel maatregelen; je weet niet wat werkt en welke maatregel voor de bonen is.
Kan ook herfstvakantie effect zijn.
Of je bent iemand die zelf kritisch kan nadenken. Heb niks met de bieb; vind winkelen bv leuker, maar het is vrij duidelijk dat je bij winkelen veel meer reisbewegingen hebt.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vat het even samen als:
'Ik ga graag naar de bieb, dus de bieb moet niet sluiten'.
'Ik hou niet van winkelen, dus alle winkels mogen dicht'.
En nu ga ik weer aan het economisch belang werken.
Ja herfstvakantie, meer thuiswerkersquote:Op donderdag 5 november 2020 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan je het effect van dierentuinen en bioscopen nu al zien dan?
Nee, op een serieuze note: die daling/stagnering kan zo veel redenen hebben. Waar het precies door komt weten we niet, want er zijn zoveel maatregelen; je weet niet wat werkt en welke maatregel voor de bonen is.
Kan ook herfstvakantie effect zijn.
Sommige mensen denken echt dat die bezoekregel een soort scheikundige reactie is, en dat je per definitie critical mass bereikt als je met 1 persoon te veel ergens in een ruimte bent.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we die eens doortrekken. Stel, je moeder krijgt thuiszorg om steunkousen aan te trekken, of haar te wassen. Je moeder is op bezoek geweest bij je nichtje, waar jij ook was. Iedereen heeft afstand gehouden, geen knuffels en dergelijken. Een normale, gezellige middag, maar, je was wel met 1 persoon teveel aanwezig.
Eenmaal thuis komt de thuiszorg langs bij je moeder. Die hebben de regel: Je moet doorwerken met klachten, en het is niet verplicht een mondkapje te dragen
En dan raakt je moeder besmet. Welke van de 2 is dan aannemelijker en welke van de 2 moet je aanpakken? Je kunt toch veel effectiever beschermingsmiddelen verplichten in verzorgingstehuizen, thuiszorg en dergelijken? Daar win je veel meer mee dan dit soort schijnmaatregelen.
Als die verplicht waren hadden we deze maatregelen misschien wel niet nodig gehad. Dan kun je als kabinet toch veel beter je pijlen daarop richten?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Beschermingsmiddelen zouden inderdaad ook verplicht moeten zijn.
Hoezo ? Mensen hebben zich altijd verzet tegen bullshit. Waarom denk je dat we grondrechten hebben ?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is een heel andere discussie. Avondklok is bullshit maar als ze het doorvoeren heb je je er maar naar te schikken wat mij betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |