Dan zeggen wij eigenlijk hetzelfde. Ook ik twijfel wel over deze maatregel, maar aangezien ik geen ander belang kan bedenken en ik begrepen heb dat dit in Antwerpen goed geholpen heeft ben ik dus niet tegen deze regel.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie er echt geen complot in, en ik denk velen met mij niet. Door de inhoudelijke bezwaren in dit topic af te doen als ‘een complot zien’ sla je de discussie dood.
Ik ga er ook vanuit dat ze het beste met ons voorhebben, maar dan mag je toch wel vragen of zorgen hebben of dit wel de juiste manier is? Ik ben van mening dat er nog veel mogelijk is voordat je aan een avondklok hoeft te denken, dit is -in mijn ogen- een ontzettende escalatie die voorkomen kan worden.
Dat snap ik heel goed, maar we hebben het wel als collectief gefaald.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, en ik wil zelf bepalen of ik naar de kroeg ga of niet.
Ik wil zelf bepalen of ik wel of niet ga borrelen na het voetballen (of dat ik überhaupt mag voetballen).
Ik wil zelf bepalen of ik een mondkapje draag.
Ik wil zelf bepalen of ik een winkelwagen neem tijdens het boodschappen.
Ik wil zelf bepalen of ik thuis ga werken.
Ik wil zelf bepalen of ik naar de bioscoop ga.
Ik wil zelf bepalen of ik mijn ouders knuffel.
Ik wil zelf bepalen of ik mijn verjaardag wil vieren met de hele familie.
Ik wil zelf bepalen of ik met mijn vrienden in het park ga zitten.
Ik wil zelf bepalen of ik vuurwerk afsteek met oud en nieuw.
Allemaal leuk dat iedereen zelf wil bepalen, maar als collectief hebben we massaal laten zien dat we NIET in staat zijn ZELF te bepalen.
Maar heb je er vertrouwen in de mensen die hier daadwerkelijk verstand van hebben (en vrij letterlijk ervoor aangesteld zijn om dit te weten)? En als zij zeggen dat het blijkbaar wel een effect heeft (zelfs aantoonbaar wél een effect), ben jij dan bereid dat aan te nemen?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat is het dus, steeds meer beperkingen en als die betrekking hebben op vermijden van virusverspreiding kan ik er nog wel inkomen maar dat zie ik bij een avondklok dus niet
Topquote:Op donderdag 5 november 2020 14:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan zeggen wij eigenlijk hetzelfde. Ook ik twijfel wel over deze maatregel, maar aangezien ik geen ander belang kan bedenken en ik begrepen heb dat dit in Antwerpen goed geholpen heeft ben ik dus niet tegen deze regel.
Zou wel graag de cijfers willen zien waarop deze beslissing is genomen.
het gaat helemaal niet om die 2 personen maar al je eenmaal veilig met mensen zit doet dat uur meer of minder er niet toequote:Op donderdag 5 november 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die focus op particuliere voorbeelden heeft totaal geen zin als je op nationale schaal besmettingen moet voorkomen.
Of jij één of twee mensen thuis hebt zitten is een verwaarloosbaar effect op de virusverspreiding. Totdat je je bedenkt dat het verspreidingsrisico verdubbelt als heel Nederland twee i.p.v. één persoon thuis heeft zitten.
Heb je het nu over de overheid of over de mensen hier? Want ik hoor hier ook alleen maar geklaag over wat er niet mag/kan.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:06 schreef chratnox het volgende:
Het punt is dat er totaal niet gedacht wordt in wat er wel kan en hoe je dat mogelijk maakt, maar alleen in wat niet mag/kan.
Klopt.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat helemaal niet om die 2 personen maar al je eenmaal veilig met mensen zit doet dat uur meer of minder er niet toe
Wijze woorden!quote:Op donderdag 5 november 2020 14:00 schreef aartstyle het volgende:
Het belangrijkste is dat wij het gevoel moeten hebben dat de overheid het beste met ons voor heeft. Ik heb dat wel, maar velen ook niet. Die zien hier een heel complot in om onze vrijheid af te pakken om wat voor reden dan ook.
Dat niet alles goed gaat of niet te begrijpen is voor ons ben ik met je eens. Maar wij weten niet alle details en die zullen wij wellicht ook nooit te weten komen. Ik ga ervanuit dat Rutte zijn best doet om ons land zo goed mogelijk door deze pandemie te lijden met alle variabelen waar hij rekening mee moet houden. In de evaluatie achteraf zullen we wellicht kunnen bepalen of hij dat daadwerkelijk ook goed gedaan heeft. Nu tegendraads gaan doen brengt ons alleen meer verder weg van het gewenste leven.
Blijkbaar dus wel.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat helemaal niet om die 2 personen maar al je eenmaal veilig met mensen zit doet dat uur meer of minder er niet toe
Maar het is nog steeds waanzinnig dat we in de afgelopen maanden niet gezorgd hebben dat we meer verpleegbedden hebben geregeld (lees: cohort's bouwen, of corona ziekenhuizen), plannen gemaakt hebben om de zorg verantwoord af te schalen in plaats van acuut. Het is net of we hebben zitten afwachten op d-day en dan pas zijn gaan handelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:06 schreef Ven1972 het volgende:
Het is zo frustrerend dat in 2020 onze vrijheid door het coronavirus is zo ingeperkt is met de maatregelen. Maar aan de andere kant begrijp ik het wel, echter vind ik zo erg voor horeca dat weer zo hard is geraakt door 2e sluiting dit jaar. We zijn ook volwassen mensen die ook normaal kan nadenken wat het beste is om vele besmettingen te voorkomen is?"
Wat Rutte ook gisteren zei tijdens de coronadebat dat een minderheid mensen die zo verpest voor de rest... die groep is volgens mij veel groter dan wij denken. Ik geloof geen barst van dat 75-80% van onze bevolking die echt wel aan de maatregelen houdt, volgens mij is het percentage veel minder dan 75%!
Het feit dat avondklokken bewezen effectief geacht worden door mensen die hier verstand van hebben.quote:
Maar dat is toch op micro niveau. Kijk ik heb ook liever dat het om 23:00 is ipv 22:00. Want ik tennis nog wel eens tot 22:30. En dat moet vanaf vandaag trouwens ook in alleen enkelspel. Maar goed, als het 22:00 wordt dan is het niet anders. Is voor mij even kut, maar dat is op micro niveau. En dus pas ik me tijdens deze pandemie maar even aan.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat avondklokken pas zin hebben als er regionale verschillen zijn. Stel alles is weer open, maar in omgeving Amsterdam gaat het kut. Je kan dan daar horeca dichtgooien en een avondklok instellen. Hiermee voorkom je dat men naar Utrecht/Rotterdam gaat bijvoorbeeld. Je voorkomt dat die mensen in OV gaan plaatsnemen en je voorkomt dat ze het gaan verspreiden in andere regio's.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan verspreid je dat over heel Nederland. En met een vliegtuigongeluk heb je meestal niet heel veel ziekenhuisbedden nodig.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
Wat zal er gebeuren als er een keer een vliegtuig neerstort, of een chemische fabriek ontploft in nederland?
Dezelfde paniek, want niemand denkt daaraanquote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat zal er gebeuren als er een keer een vliegtuig neerstort, of een chemische fabriek ontploft in nederland?
Mja.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed, maar we hebben het wel als collectief gefaald.
Het is nog geen 1:00, Mammietje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, je bedoelt dit niet letterlijk nu denk ik?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op donderdag 5 november 2020 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
- de minister van Justitie de regels en adviezen aan z'n laars lapt
Zoals wie?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het feit dat avondklokken bewezen effectief geacht worden door mensen die hier verstand van hebben.
Zoals in de bron die ik vanochtend plaatste toen jij druk bezig was leuk te doen.quote:
Je hebt natuurlijk harde maatregelen en adviezen die je naast je neer kan leggen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:06 schreef Ven1972 het volgende:
Wat Rutte ook gisteren zei tijdens de coronadebat dat een minderheid mensen die zo verpest voor de rest... die groep is volgens mij veel groter dan wij denken. Ik geloof geen barst van dat 75-80% van onze bevolking die echt wel aan de maatregelen houdt, volgens mij is het percentage veel minder dan 75%!
Je weet prima wat ik bedoelquote:Op donderdag 5 november 2020 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je het nu over de overheid of over de mensen hier? Want ik hoor hier ook alleen maar geklaag over wat er niet mag/kan.
Misschien is het beste voor ons om op SP te stemmen die echt kan zorgen met de toekomstige kabinet om meer te investeren in de gezondheidszorg, maar de VVD heeft gezorgd in 10 jaren door veel te veel bezuinigen op de zorg wat het ook voor ons heel nodig is. En ze leren het nooit van deze pandemie, heb ik besef dat het in de toekomst altijd op de laatste moment wordt gehandeld wat het nodig is of niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar het is nog steeds waanzinnig dat we in de afgelopen maanden niet gezorgd hebben dat we meer verpleegbedden hebben geregeld (lees: cohort's bouwen, of corona ziekenhuizen), plannen gemaakt hebben om de zorg verantwoord af te schalen in plaats van acuut. Het is net of we hebben zitten afwachten op d-day en dan pas zijn gaan handelen.
Natuurlijk moeten we het nu met z'n alle oplossen, dat is prima, maar dan wel graag op een logische manier, en niet meer en meer repressie, dan gaat het draagvlak echt op een gegeven moment omslaan naar de verkeerde kant, en we zitten daar echt heel dichtbij .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |