Ik begrijp je manier van denken maar dat is niet correct. Het is gewoon 1 geheel wat de uitslag bepaalt. Je zou net zo goed naar de campagnebedragen kunnen kijken en dan zeggen van 'maar als hij dus wat minder geld had gehad dan had hij niet gewonnen dus hij heeft niet echt op zichzelf gewonnen'. Wat natuurlijk gelul is, die mensen winnen gewoon op zichzelf maar hebben een heel team en half het land achter zich.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:45 schreef capricia het volgende:
Dus dan zou Trump op zichzelf niet winnen van Biden.
Wouw.
I like your suggestionquote:Op woensdag 4 november 2020 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, gaat Biden de staten Michigan, Wisconsin, Arizona en Nevada winnen. Ervan uitgaande dat Trump dan Georgia en Pennsylvania wint (en 1 van de 4 kiesmannen uit Maine) dan is de stand 270-268 in het voordeel van Biden.
Dan moeten de staten hun kiesmannen laten spreken. Nebraska doet dit net als Maine met een split vote. Op basis van de verkiezingsuitslag zou de split-vote van Nebraska 4 kiesmannen voor Trump opleveren en 1 voor Biden. Maar nu komt het; Nebraska is zwaar republikeins en de kiezers zullen het niet pikken dat door hun split vote Joe Biden net dat extra zetje krijgt naar het Witte Huis. Dus ze stemmen toch met 5-0 voor Trump. Daardoor is de uitslag 269-269. Gelijkspel dus.
Bij gelijkspel mag het Huis van Afgevaardigden gaan stemmen over de nieuwe president. Elke staat heeft dan 1 stem om een president te kiezen. Hoewel de Democraten een meerderheid hebben in het Huis, vertegenwoordigen de Republikeinen meer staten. Oftewel, die herkiezen dan Trump.
Uiteraard speelt dit scenario alleen wanneer Trump de vierde kiesman van het Democratische Maine wint. En Maine zou een naaistreek van Nebraska in dat geval kunnen counteren door ook niet te splitten en alle 4 de kiesmannen op Biden te laten stemmen, maar ergens zie ik de Democraten hier weer naief in een val trappen.
Wie zijn "ze" dan in dit geval? Het is niet zo dat het volk nogmaals mag stemmen ofzo. Dat zijn vooraf vastgestelde leden van het electoral college. Die kunnen natuurlijk stiekem op de andere kandidaat stemmen, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, gaat Biden de staten Michigan, Wisconsin, Arizona en Nevada winnen. Ervan uitgaande dat Trump dan Georgia en Pennsylvania wint (en 1 van de 4 kiesmannen uit Maine) dan is de stand 270-268 in het voordeel van Biden.
Dan moeten de staten hun kiesmannen laten spreken. Nebraska doet dit net als Maine met een split vote. Op basis van de verkiezingsuitslag zou de split-vote van Nebraska 4 kiesmannen voor Trump opleveren en 1 voor Biden. Maar nu komt het; Nebraska is zwaar republikeins en de kiezers zullen het niet pikken dat door hun split vote Joe Biden net dat extra zetje krijgt naar het Witte Huis. Dus ze stemmen toch met 5-0 voor Trump. Daardoor is de uitslag 269-269. Gelijkspel dus.
Bij gelijkspel mag het Huis van Afgevaardigden gaan stemmen over de nieuwe president. Elke staat heeft dan 1 stem om een president te kiezen. Hoewel de Democraten een meerderheid hebben in het Huis, vertegenwoordigen de Republikeinen meer staten. Oftewel, die herkiezen dan Trump.
Uiteraard speelt dit scenario alleen wanneer Trump de vierde kiesman van het Democratische Maine wint. En Maine zou een naaistreek van Nebraska in dat geval kunnen counteren door ook niet te splitten en alle 4 de kiesmannen op Biden te laten stemmen, maar ergens zie ik de Democraten hier weer naief in een val trappen.
De kiesmannen in Nebraska.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:02 schreef t-star het volgende:
[..]
Wie zijn "ze" dan in dit geval? Het is niet zo dat het volk nogmaals mag stemmen ofzo. Dat zijn vooraf vastgestelde leden van het electoral college. Die kunnen natuurlijk stiekem op de andere kandidaat stemmen, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Ja, maar beide partijen geven daar hun eigen kiesmannen voor op. Daar heeft de staat Nebraska niks mee van doen voor zover ik weet.quote:
Ja, volgens mij ook. Dat zijn geen onafhankelijke Nebraskanen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar beide partijen geven daar hun eigen kiesmannen voor op. Daar heeft de staat Nebraska niks mee van doen voor zover ik weet.
Gevolg is een zware constitutionele crisis en protesten, rellen en rechtszaken. Denk niet dit realistisch is.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Je vergeet alaska nog, maar ik vergeef het jequote:
Ken niet veel van Amerikaans politiek maar is Alaska blauw of rood? voorgaande jarenquote:Op woensdag 4 november 2020 19:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je vergeet alaska nog, maar ik vergeef het je
Alaska is zo rood als dat Hawaii blauw isquote:Op woensdag 4 november 2020 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ken niet veel van Amerikaans politiek maar is Alaska blauw of rood? voorgaande jaren
lolwhut?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:50 schreef Starhopper het volgende:
Vorig jaar hebben er ook 7 democratische kiesmannen voor trump gekozen. Dus waarom nu niet?
Hij won ook al niet van Hilary, dus dat zijn we gewend.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:45 schreef capricia het volgende:
Wouw.
Nou die dusquote:Op woensdag 4 november 2020 19:02 schreef t-star het volgende:
[..]
Wie zijn "ze" dan in dit geval? Het is niet zo dat het volk nogmaals mag stemmen ofzo. Dat zijn vooraf vastgestelde leden van het electoral college. Die kunnen natuurlijk stiekem op de andere kandidaat stemmen, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
dit is zo'n dooddoener hè... mensen die gaan klagen over de som van het aantal stemmen vs de som van het aantal kiesmannen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij won ook al niet van Hilary, dus dat zijn we gewend.
Ja ok. Maar die zijn niet allemaal Republikeins. Als 1 van de stemmen in NE naar Biden gaat, zullen er ook wel wat Democraten daar zitten.quote:
Ooh... zit wel net even anders maar er waren wel 7 die anders gestemd hebben:quote:Op woensdag 4 november 2020 19:27 schreef borbit het volgende:
[..]
lolwhut?
Dus je stemt op A dan gaat die kiesman voor jou doodleuk op B stemmen ofzo? Echt vaag systeem daar.
Don't hate the player, hate the game.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:45 schreef capricia het volgende:
Wouw.
Verkeerd stemmen komt hier ook voor, bijvoorbeeld voor de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:27 schreef borbit het volgende:
[..]
lolwhut?
Dus je stemt op A dan gaat die kiesman voor jou doodleuk op B stemmen ofzo? Echt vaag systeem daar.
quote:Op woensdag 4 november 2020 18:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zou wel een geniale house of cards level twist zijn. Zoals toen Zoë de metro pakte.
Daarna aanschuiven bij alle talkshows, boek schrijven, kassa.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:06 schreef NightDancert het volgende:
Ik denk niet dat afwijkende kiesmannen bij zo’n klein verschil daarna nog een prettig leven hebben.
Dat heb je ook wel nodig om je beveiliging te bekostigen.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:41 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Daarna aanschuiven bij alle talkshows, boek schrijven, kassa.
quote:Op woensdag 4 november 2020 18:46 schreef KingRoland het volgende:
Dit zou geniaal zijn ik tag wat vrienden
@:lenny_leonard @:zipportal @:ggmm @:onlogisch @:erasmus @:wereldgozer @:coco
Jezus wat een figuur...quote:Op woensdag 4 november 2020 23:34 schreef the-eye het volgende:
Deze doos gaat het iig niet trekken
op 16:42
https://www.npostart.nl/tijd-voor-max/04-11-2020/POW_04560748
Ik heb zitten genietenquote:Op woensdag 4 november 2020 23:34 schreef the-eye het volgende:
Zeker, ik word er gewoon een beetje verdrietig van, van zulke mensen. Ik had oprecht geen idee dat zulke lui bestonden in NL.quote:
Het zijn Amerikanen die hier wonen en ik denk dat ze representatief zijn voor (een groot deel van) de Amerikaanse bevolking. Slecht geïnformeerd, zich niet in een ander kunnen verplaatsen en stemmen vanuit emotie ipv ratio.quote:Op donderdag 5 november 2020 00:28 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Zeker, ik word er gewoon een beetje verdrietig van, van zulke mensen. Ik had oprecht geen idee dat zulke lui bestonden in NL.
Ze hebben zich een beetje teveel laten inspireren door de moderne, progressieve linkse mensch aldaar:
En dan trots haar button laten zien waar "I voted" op staat.quote:
wowquote:Op woensdag 4 november 2020 23:34 schreef the-eye het volgende:
Kweenie of je het helemaal gekeken hebt of van 16:42 maar ze was er 4 jaar geleden ook, dat lieten ze nog zien. Hetzelfde gejankquote:
Waarom geven ze zo'n trut dan wéér een podiumquote:Op donderdag 5 november 2020 01:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kweenie of je het helemaal gekeken hebt of van 16:42 maar ze was er 4 jaar geleden ook, dat lieten ze nog zien. Hetzelfde gejank
Tering!quote:Op donderdag 5 november 2020 02:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom geven ze zo'n trut dan wéér een podium
edit: oh ja NPO . Van de week ook zo iets wanstaltigs gezien bij het programma Mondo.
Dat wordt een landslidequote:Op donderdag 5 november 2020 02:06 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
lijkt me makkelijk te doen
Uiterst opmerkelijk dit inderdaad. Zo'n vrouw heeft echt hulp nodig, wat een waanideeën. Maar helaas wel een manier van denken die tegenwoordig wordt omarmd en toegejuicht. Zogenaamd worden er jaarlijks tientallen duizenden zwarte Amerikanen "zonder consequenties" doodgeschoten. Politiekorpsen die gewoon als een stelletje cowboys in het Wilde Westen, zwarte mensen afjagen en neerknallen. Oh, en criminaliteitscijfers mag je overigens niet meer naar kijken, dat zwarte Amerikanen daarin énorm zijn oververtegenwoordigd komt enkel omdat zij zo onderdrukt worden. Kortom, de uitkomst is continue dat een zwart persoon áltijd een slachtoffer is.quote:Op donderdag 5 november 2020 01:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
wow![]()
Jankend blank wijf: "Er worden zwarte mannen op straat doodgeschoten, zonder consequenties"
Die bitch zou eens wat onderzoek moeten doen hoe het echt zit met de cijfers. Mijn god wat een dramaqueen.
https://www.statista.com/(...)y-us-police-by-race/
Om nog maar te zwijgen over de verschillen in criminaliteitscijfers tussen blanken en zwarten...
Interessant, heb je dit zelf bedacht?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Klopt. En dat zijn partijbobo's of anderen waarvan wel zeker is dat ze loyaal aan de partij zijn. De plaatselijke voorzitter van de partij bijvoorbeeld. Hillary Clinton is dit jaar een van de Democratische kiesmannen in New York.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar beide partijen geven daar hun eigen kiesmannen voor op. Daar heeft de staat Nebraska niks mee van doen voor zover ik weet.
Wut... je kon gewoon op Kanye West stemmen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:03 schreef Hamzoef het volgende:
Bananenrepubliek daar.
En dat moet het boegbeeld van democratie zijn. :’)
Sowieso, uit maar 2 opties kunnen kiezen, :’)
Triest maar waarquote:Op donderdag 5 november 2020 06:56 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Uiterst opmerkelijk dit inderdaad. Zo'n vrouw heeft echt hulp nodig, wat een waanideeën. Maar helaas wel een manier van denken die tegenwoordig wordt omarmd en toegejuicht. Zogenaamd worden er jaarlijks tientallen duizenden zwarte Amerikanen "zonder consequenties" doodgeschoten. Politiekorpsen die gewoon als een stelletje cowboys in het Wilde Westen, zwarte mensen afjagen en neerknallen. Oh, en criminaliteitscijfers mag je overigens niet meer naar kijken, dat zwarte Amerikanen daarin énorm zijn oververtegenwoordigd komt enkel omdat zij zo onderdrukt worden. Kortom, de uitkomst is continue dat een zwart persoon áltijd een slachtoffer is.
Dit is overigens een manier van denken die de komende decennia nog voor zeer veel problemen en verschuivingen gaat zorgen binnen de Amerikaanse samenleving. En ik denk daarnaast wellicht ook wel binnen de Europese samenleving, want veel van dergelijke ideeën zijn hier al geïmporteerd.
Intern wapen geweld veroorzaakt los hiervan meer doden per jaar in de VS dan militair acties in het buitenland. Dus dat er wat mis is zou dus best kunnen?quote:Op donderdag 5 november 2020 06:56 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Uiterst opmerkelijk dit inderdaad. Zo'n vrouw heeft echt hulp nodig, wat een waanideeën. Maar helaas wel een manier van denken die tegenwoordig wordt omarmd en toegejuicht. Zogenaamd worden er jaarlijks tientallen duizenden zwarte Amerikanen "zonder consequenties" doodgeschoten. Politiekorpsen die gewoon als een stelletje cowboys in het Wilde Westen, zwarte mensen afjagen en neerknallen. Oh, en criminaliteitscijfers mag je overigens niet meer naar kijken, dat zwarte Amerikanen daarin énorm zijn oververtegenwoordigd komt enkel omdat zij zo onderdrukt worden. Kortom, de uitkomst is continue dat een zwart persoon áltijd een slachtoffer is.
Dit is overigens een manier van denken die de komende decennia nog voor zeer veel problemen en verschuivingen gaat zorgen binnen de Amerikaanse samenleving. En ik denk daarnaast wellicht ook wel binnen de Europese samenleving, want veel van dergelijke ideeën zijn hier al geïmporteerd.
Eens! Vooral het importeren van hetgeen gebeurd in de VS en dezelfde gedachtegang projecteren op wat in Nederland gebeurd.quote:Op donderdag 5 november 2020 06:56 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Omdat ze nu al 4 jaar verder zijn, kan het verschil maken dat je ze niet alle 7 meer hebt.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:50 schreef Starhopper het volgende:
Vorig jaar hebben er ook 7 democratische kiesmannen voor trump gekozen. Dus waarom nu niet?
Betreffende de VS: Het is niet dat ze helemaal ongelijk hebben, de problematiek is er, maar ze schieten door. Daarnaast dulden ze geen enkele nuance, tegenspraak en ligt het allemaal hypergevoelig. Zogenaamd is iedere zwarte slachtoffer en iedere blanke racist, even cru gezegd. Hopelijk is dit slechts een extreme counter-fase waar ze doorheen moeten voor dat ze een gezonder middelpunt vinden.quote:Op donderdag 5 november 2020 06:56 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik zou heel veel met haar willen doen.quote:Op donderdag 5 november 2020 01:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
En dan trots haar button laten zien waar "I voted" op staat.![]()
Ik zou haar bij de ijscokar niet eens zelf de keuze laten maken welke smaken ze wil
Hahahahhaquote:Op woensdag 4 november 2020 23:34 schreef the-eye het volgende:
Doet me denken aan toen ik begin 2000 op tv tafferelen in de VS zag zoals van die poortjes bij scholen omdat kinderen zo nodig messen en ander wapentuig moeten meenemen. Afschuw was de reactie hier in Nederland, en hoe onwenselelijk het wel niet is. Nu begint dit gezeur hier ook en we slikken het allemaal, want we zijn immers een tollerant land.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eens! Vooral het importeren van hetgeen gebeurd in de VS en dezelfde gedachtegang projecteren op wat in Nederland gebeurd.
Surinamers die op social media praten over kinderen moeten opvoeden in een land waar ze police targets zijn.
Bn'ers die helemaal mee gaan in het geframe en willen deugen.
Mensen zijn zo gehersenspoeld/beïnvloed door de Amerikaanse series,films,muziek, nieuws dat ze zich in een zelfde situatie wanen of willen wanen.
Veramerikanisering van een land. Dus alle onzin die daar gebeurd en nog komt krijgen wij hier ook in Nederland/Europa in een variant.
Sowquote:Op donderdag 5 november 2020 11:41 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Ik zou heel veel met haar willen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |