abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196056916
Zoals het er nu naar uitziet, gaat Biden de staten Michigan, Wisconsin, Arizona en Nevada winnen. Ervan uitgaande dat Trump dan Georgia en Pennsylvania wint (en 1 van de 4 kiesmannen uit Maine) dan is de stand 270-268 in het voordeel van Biden.

Dan moeten de staten hun kiesmannen laten spreken. Nebraska doet dit net als Maine met een split vote. Op basis van de verkiezingsuitslag zou de split-vote van Nebraska 4 kiesmannen voor Trump opleveren en 1 voor Biden. Maar nu komt het; Nebraska is zwaar republikeins en de kiezers zullen het niet pikken dat door hun split vote Joe Biden net dat extra zetje krijgt naar het Witte Huis. Dus ze stemmen toch met 5-0 voor Trump. Daardoor is de uitslag 269-269. Gelijkspel dus.

Bij gelijkspel mag het Huis van Afgevaardigden gaan stemmen over de nieuwe president. Elke staat heeft dan 1 stem om een president te kiezen. Hoewel de Democraten een meerderheid hebben in het Huis, vertegenwoordigen de Republikeinen meer staten. Oftewel, die herkiezen dan Trump.

Uiteraard speelt dit scenario alleen wanneer Trump de vierde kiesman van het Democratische Maine wint. En Maine zou een naaistreek van Nebraska in dat geval kunnen counteren door ook niet te splitten en alle 4 de kiesmannen op Biden te laten stemmen, maar ergens zie ik de Democraten hier weer naief in een val trappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 18:43:54 ]
pi_196056966
Ja, kan. Zal ook geen problemen opleveren verder.
  woensdag 4 november 2020 @ 18:43:35 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196056970
Dit zou historisch zijn _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196056979
Zou wel een geniale house of cards level twist zijn. Zoals toen Zoë de metro pakte.
pi_196057016
Dus dan zou Trump op zichzelf niet winnen van Biden.
Wouw.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196057022
Dit zou geniaal zijn ik tag wat vrienden

@Lenny_Leonard @Zipportal @GGMM @onlogisch @Erasmus @Wereldgozer @Coco
graag op anoniem
pi_196057023
Vergezocht
pi_196057026
TS is VIESMAD
  woensdag 4 november 2020 @ 18:50:14 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196057107
Vorig jaar hebben er ook 7 democratische kiesmannen voor trump gekozen. Dus waarom nu niet?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196057143
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:45 schreef capricia het volgende:
Dus dan zou Trump op zichzelf niet winnen van Biden.
Wouw.
Ik begrijp je manier van denken maar dat is niet correct. Het is gewoon 1 geheel wat de uitslag bepaalt. Je zou net zo goed naar de campagnebedragen kunnen kijken en dan zeggen van 'maar als hij dus wat minder geld had gehad dan had hij niet gewonnen dus hij heeft niet echt op zichzelf gewonnen'. Wat natuurlijk gelul is, die mensen winnen gewoon op zichzelf maar hebben een heel team en half het land achter zich.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 18:53:22 ]
pi_196057147
Ik kan het verkeerd hebben, maar heeft de staat Nebraska daar niks over te zeggen aangezien partijen vooraf hun electors kiezen?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_196057182
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:46 schreef Aanmodderfakker het volgende:
TS is VIESMAD
Nee ik doe alleen een voorspelling. Eens zien of ik gelijk krijg.
  woensdag 4 november 2020 @ 18:56:56 #13
462172 DonaIdTrump
Make America gay again
pi_196057297
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, gaat Biden de staten Michigan, Wisconsin, Arizona en Nevada winnen. Ervan uitgaande dat Trump dan Georgia en Pennsylvania wint (en 1 van de 4 kiesmannen uit Maine) dan is de stand 270-268 in het voordeel van Biden.

Dan moeten de staten hun kiesmannen laten spreken. Nebraska doet dit net als Maine met een split vote. Op basis van de verkiezingsuitslag zou de split-vote van Nebraska 4 kiesmannen voor Trump opleveren en 1 voor Biden. Maar nu komt het; Nebraska is zwaar republikeins en de kiezers zullen het niet pikken dat door hun split vote Joe Biden net dat extra zetje krijgt naar het Witte Huis. Dus ze stemmen toch met 5-0 voor Trump. Daardoor is de uitslag 269-269. Gelijkspel dus.

Bij gelijkspel mag het Huis van Afgevaardigden gaan stemmen over de nieuwe president. Elke staat heeft dan 1 stem om een president te kiezen. Hoewel de Democraten een meerderheid hebben in het Huis, vertegenwoordigen de Republikeinen meer staten. Oftewel, die herkiezen dan Trump.

Uiteraard speelt dit scenario alleen wanneer Trump de vierde kiesman van het Democratische Maine wint. En Maine zou een naaistreek van Nebraska in dat geval kunnen counteren door ook niet te splitten en alle 4 de kiesmannen op Biden te laten stemmen, maar ergens zie ik de Democraten hier weer naief in een val trappen.
I like your suggestion :)
Zit mijn haar goed?
pi_196057444
quote:

Wie zijn "ze" dan in dit geval? Het is niet zo dat het volk nogmaals mag stemmen ofzo. Dat zijn vooraf vastgestelde leden van het electoral college. Die kunnen natuurlijk stiekem op de andere kandidaat stemmen, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
pi_196057452
Bananenrepubliek daar.
En dat moet het boegbeeld van democratie zijn. :’)

Sowieso, uit maar 2 opties kunnen kiezen, :’)
pi_196057528
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:02 schreef t-star het volgende:

[..]

Wie zijn "ze" dan in dit geval? Het is niet zo dat het volk nogmaals mag stemmen ofzo. Dat zijn vooraf vastgestelde leden van het electoral college. Die kunnen natuurlijk stiekem op de andere kandidaat stemmen, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
De kiesmannen in Nebraska.
pi_196057576
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:06 schreef L_ het volgende:

[..]

De kiesmannen in Nebraska.
Ja, maar beide partijen geven daar hun eigen kiesmannen voor op. Daar heeft de staat Nebraska niks mee van doen voor zover ik weet.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_196057615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, maar beide partijen geven daar hun eigen kiesmannen voor op. Daar heeft de staat Nebraska niks mee van doen voor zover ik weet.
Ja, volgens mij ook. Dat zijn geen onafhankelijke Nebraskanen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Faithless_elector
pi_196057718
heb je zowel te weinig votes als te weinig kiesmannen :')
RELLUHHHHHH
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_196057795
quote:

Gevolg is een zware constitutionele crisis en protesten, rellen en rechtszaken. Denk niet dit realistisch is.
pi_196057826
quote:

Je vergeet alaska nog, maar ik vergeef het je :D
pi_196057907
Die mannen maken het toch zelf extreem moeilijk?

Waarom niet gewoon nationaal alles laten doortellen.

Dan wint biden redelijk easy
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_196057928
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:20 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Je vergeet alaska nog, maar ik vergeef het je :D
Ken niet veel van Amerikaans politiek maar is Alaska blauw of rood? voorgaande jaren
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_196057949
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ken niet veel van Amerikaans politiek maar is Alaska blauw of rood? voorgaande jaren
Alaska is zo rood als dat Hawaii blauw is :D
  woensdag 4 november 2020 @ 19:27:10 #25
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196057974
quote:
84s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:50 schreef Starhopper het volgende:
Vorig jaar hebben er ook 7 democratische kiesmannen voor trump gekozen. Dus waarom nu niet?
lolwhut?

Dus je stemt op A dan gaat die kiesman voor jou doodleuk op B stemmen ofzo? Echt vaag systeem daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')