Ik begrijp je manier van denken maar dat is niet correct. Het is gewoon 1 geheel wat de uitslag bepaalt. Je zou net zo goed naar de campagnebedragen kunnen kijken en dan zeggen van 'maar als hij dus wat minder geld had gehad dan had hij niet gewonnen dus hij heeft niet echt op zichzelf gewonnen'. Wat natuurlijk gelul is, die mensen winnen gewoon op zichzelf maar hebben een heel team en half het land achter zich.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:45 schreef capricia het volgende:
Dus dan zou Trump op zichzelf niet winnen van Biden.
Wouw.
I like your suggestionquote:Op woensdag 4 november 2020 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, gaat Biden de staten Michigan, Wisconsin, Arizona en Nevada winnen. Ervan uitgaande dat Trump dan Georgia en Pennsylvania wint (en 1 van de 4 kiesmannen uit Maine) dan is de stand 270-268 in het voordeel van Biden.
Dan moeten de staten hun kiesmannen laten spreken. Nebraska doet dit net als Maine met een split vote. Op basis van de verkiezingsuitslag zou de split-vote van Nebraska 4 kiesmannen voor Trump opleveren en 1 voor Biden. Maar nu komt het; Nebraska is zwaar republikeins en de kiezers zullen het niet pikken dat door hun split vote Joe Biden net dat extra zetje krijgt naar het Witte Huis. Dus ze stemmen toch met 5-0 voor Trump. Daardoor is de uitslag 269-269. Gelijkspel dus.
Bij gelijkspel mag het Huis van Afgevaardigden gaan stemmen over de nieuwe president. Elke staat heeft dan 1 stem om een president te kiezen. Hoewel de Democraten een meerderheid hebben in het Huis, vertegenwoordigen de Republikeinen meer staten. Oftewel, die herkiezen dan Trump.
Uiteraard speelt dit scenario alleen wanneer Trump de vierde kiesman van het Democratische Maine wint. En Maine zou een naaistreek van Nebraska in dat geval kunnen counteren door ook niet te splitten en alle 4 de kiesmannen op Biden te laten stemmen, maar ergens zie ik de Democraten hier weer naief in een val trappen.
Wie zijn "ze" dan in dit geval? Het is niet zo dat het volk nogmaals mag stemmen ofzo. Dat zijn vooraf vastgestelde leden van het electoral college. Die kunnen natuurlijk stiekem op de andere kandidaat stemmen, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, gaat Biden de staten Michigan, Wisconsin, Arizona en Nevada winnen. Ervan uitgaande dat Trump dan Georgia en Pennsylvania wint (en 1 van de 4 kiesmannen uit Maine) dan is de stand 270-268 in het voordeel van Biden.
Dan moeten de staten hun kiesmannen laten spreken. Nebraska doet dit net als Maine met een split vote. Op basis van de verkiezingsuitslag zou de split-vote van Nebraska 4 kiesmannen voor Trump opleveren en 1 voor Biden. Maar nu komt het; Nebraska is zwaar republikeins en de kiezers zullen het niet pikken dat door hun split vote Joe Biden net dat extra zetje krijgt naar het Witte Huis. Dus ze stemmen toch met 5-0 voor Trump. Daardoor is de uitslag 269-269. Gelijkspel dus.
Bij gelijkspel mag het Huis van Afgevaardigden gaan stemmen over de nieuwe president. Elke staat heeft dan 1 stem om een president te kiezen. Hoewel de Democraten een meerderheid hebben in het Huis, vertegenwoordigen de Republikeinen meer staten. Oftewel, die herkiezen dan Trump.
Uiteraard speelt dit scenario alleen wanneer Trump de vierde kiesman van het Democratische Maine wint. En Maine zou een naaistreek van Nebraska in dat geval kunnen counteren door ook niet te splitten en alle 4 de kiesmannen op Biden te laten stemmen, maar ergens zie ik de Democraten hier weer naief in een val trappen.
De kiesmannen in Nebraska.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:02 schreef t-star het volgende:
[..]
Wie zijn "ze" dan in dit geval? Het is niet zo dat het volk nogmaals mag stemmen ofzo. Dat zijn vooraf vastgestelde leden van het electoral college. Die kunnen natuurlijk stiekem op de andere kandidaat stemmen, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Ja, maar beide partijen geven daar hun eigen kiesmannen voor op. Daar heeft de staat Nebraska niks mee van doen voor zover ik weet.quote:
Ja, volgens mij ook. Dat zijn geen onafhankelijke Nebraskanen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar beide partijen geven daar hun eigen kiesmannen voor op. Daar heeft de staat Nebraska niks mee van doen voor zover ik weet.
Gevolg is een zware constitutionele crisis en protesten, rellen en rechtszaken. Denk niet dit realistisch is.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Je vergeet alaska nog, maar ik vergeef het jequote:
Ken niet veel van Amerikaans politiek maar is Alaska blauw of rood? voorgaande jarenquote:Op woensdag 4 november 2020 19:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je vergeet alaska nog, maar ik vergeef het je
Alaska is zo rood als dat Hawaii blauw isquote:Op woensdag 4 november 2020 19:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ken niet veel van Amerikaans politiek maar is Alaska blauw of rood? voorgaande jaren
lolwhut?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:50 schreef Starhopper het volgende:
Vorig jaar hebben er ook 7 democratische kiesmannen voor trump gekozen. Dus waarom nu niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |