Onze eigen swingstates.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:34 schreef BillDauterive het volgende:
Vijf provincies laten een daling in het aantal besmettingen zien ten opzichte van vorige week. Mooi, eergisteren waren het er nog maar drie provincies.
Het is meer om te duiden dat draagvlak een loze term is. Het is vooral afhankelijk met wie je praat. Economische belangen beginnen ook steeds zwaarder te wegen nu veel mensen en bedrijven het water echt aan de lippen komt en er weinig concreet perspectief is.quote:
Narcisten sluiten we uit.quote:
Behalve dan dat je draagvlak gewoon kunt meten onder een representatieve steekproef.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
Het is meer om te duiden dat draagvlak een loze term is. Het is vooral afhankelijk met wie je praat.
En dat is gedaan wilde je zeggen, graag bron.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je draagvlak gewoon kunt meten onder een representatieve steekproef.
Hoe wil je dat precies meten?quote:Op woensdag 4 november 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Behalve dan dat je draagvlak gewoon kunt meten onder een representatieve steekproef.
Ik zie wel een inhaalslag op pletdecurve van 8 t/m 12 oktober voor Overijssel, misschien verklaart dat iets.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:35 schreef Arizona het volgende:
Twente weer relatief rood. Wat doen wij toch anders dan alle regio's om ons heen...
niet luisterenquote:Op woensdag 4 november 2020 14:35 schreef Arizona het volgende:
Twente weer relatief rood. Wat doen wij toch anders dan alle regio's om ons heen...
Zo dus: https://www.rivm.nl/gedra(...)elbevinden/draagvlakquote:
Inderdaad, dit wordt al langer gespeculeerd dat ze het juist daar enorm goed op orde hebben.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef belanov het volgende:
[..]
Of juist heel goed luisteren door bovengemiddeld trouw te gaan testen bij klachten
Laatste meetpunt was een maand geleden, lekker actueel en betrouwbaar.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo dus: https://www.rivm.nl/gedra(...)elbevinden/draagvlak
Dus gewoon gevraagd "sta je daarachter"quote:Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo dus: https://www.rivm.nl/gedra(...)elbevinden/draagvlak
ze spreken de taal niet dus ik ga nog steeds van dat niet goed luisteren uitquote:Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef belanov het volgende:
[..]
Of juist heel goed luisteren door bovengemiddeld trouw te gaan testen bij klachten
Dan zouden ze het niet goed kunnen begrijpen miss. dat staat los van goed/niet goed luisteren.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Tarado het volgende:
ze spreken de taal niet dus ik ga nog steeds van dat niet goed luisteren uit
Goed verhaal. Misschien ook nog even 'mij hebben ze niet gevraagd' noemen?quote:Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus gewoon gevraagd "sta je daarachter"
Ja.. dan zullen veel mensen erachter staan.. of ze het ook doen is een tweede
Dat maakt me verder weinig uit.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Misschien ook nog even 'mij hebben ze niet gevraagd' noemen?
Laat maar, ik ga gewoon niet meer proberen om met jou een zinvolle discussie aan te gaan over hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Het is gewoon van beide kanten onvruchtbaar.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Laatste meetpunt was een maand geleden, lekker actueel en betrouwbaar.
Wel humor er is kennelijk volgens dat onderzoek draagvlak van 60% voor alleen noodzakelijke buitenlandreizen, helaas doen we niks mee.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus gewoon gevraagd "sta je daarachter"
Ja.. dan zullen veel mensen erachter staan.. of ze het ook doen is een tweede
Je leest mijn post verkeerd denk ikquote:Op woensdag 4 november 2020 14:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:AlwaysHappy Wat bedoel je met dag 1? Want qua nwe maatregelen is het dag 0 (gaan vanavond pas in).
En het effect van deze maatregelen laat nog even op zich wachten.
Ik had het niet over dag 1. Had het ook niet eens over de maatregelen. Antwoordde alleen maar op iemand die zei dat de cijfers aan het afvlakken zijn (na grotere dalingen de afgelopen dagen). Benoemde daarom dat n dag met een iets kleinere daling niet meteen betekent dat het afvlakt. Het is immers maar data van n dag. Daling zal heel geleidelijk gaan; je kan niet elke dag verwachten dat er weer een daling is van een paar honderd gevallen.quote:Dit is n dag he. Ik zou ook niet verwachten dat je nu elke dag een paar honderd minder besmettingen hebt, dat zal steeds geleidelijker gaan.
Heeft niks met wetenschappelijk onderzoek te maken ouwe reus. Het is gewoon de opinie peilen, de spreekwoordelijke barometer. Puur een momentopname dus niet relevant als die verouderde onderzoeksgegevens bevat..quote:Op woensdag 4 november 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat maar, ik ga gewoon niet meer proberen om met jou een zinvolle discussie aan te gaan over hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Het is gewoon van beide kanten onvruchtbaar.
Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik vind het gezegend. Na grofweg een half jaar gooi ik de handdoek in de ring.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Heeft niks met wetenschappelijk onderzoek te maken ouwe reus. Het is gewoon de opinie peilen, de spreekwoordelijke barometer. Puur een momentopname dus niet relevant als die verouderde onderzoeksgegevens bevat..
quote:Op woensdag 4 november 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik vind het gezegend. Na grofweg een half jaar gooi ik de handdoek in de ring.
Condescending much? Je kan het ook ''gewoon'' met elkaar oneens zijn zonder op iemand neer te praten.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat maar, ik ga gewoon niet meer proberen om met jou een zinvolle discussie aan te gaan over hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Het is gewoon van beide kanten onvruchtbaar.
Sorry, maar het is gewoon heel frustrerend. En ik heb geen zin om in iedere post eerst tal van zaken uit te moeten leggen, voordat we eindelijk een keer tot de kern komen. Dan kan ik er maar beter open over zijn.
Het is gewoon heel vermoeiend om constant dingen uit te moeten leggen over zaken die iedere eerstejaarsstudent al niet meer uitgelegd hoeft te worden. Een introductievak kwalitatieve/kwantitatieve onderzoeksmethodologie zeg maar.quote:
Niet gelezen.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is gewoon heel vermoeiend om constant dingen uit te moeten leggen over zaken die iedere eerstejaarsstudent al niet meer uitgelegd hoeft te worden. Een introductievak kwalitatieve/kwantitatieve onderzoeksmethodologie zeg maar.
Daar kun jij vast niets aan doen, maar ik heb geen zin om in ieder bericht tien caveats te moeten plaatsen, waarin vervolgens alle nuance niet opgepikt wordt. Dan krijg je een discussie waar jij, noch ik wat aan hebt. Dat mag je hautain of elitair vinden, maar ik ben er liever open over dat het moment gekomen is dat ik daarvoor pas.
Mooi!quote:Op woensdag 4 november 2020 14:49 schreef LTVDK het volgende:
Heb me net weer laten testen, ging toch wel een heel stuk soepeler dan in juli. Vanochtend aangevraagd en kon om 13.00 uur terecht, ook nog keuze uit 4 verschillende locaties.
Als het daadwerkelijk een kwestie van 'eens/oneens' was, akkoord. Dit is gewoon volledig langs elkaar heen praten. Dat heeft gewoon geen zin.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Condescending much? Je kan het ook ''gewoon'' met elkaar oneens zijn zonder op iemand neer te praten.
Weer bedanktquote:Op woensdag 4 november 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:
Update van 4 November (Woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM
Piekdag staat nu op 19-10 met 9674 besmettingen. (mutaties : 45) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9527, mutaties 75) gezien de mutaties die nog plaatsvinden lijkt 19-10 voorlopig de echte piekdag te worden. Daarna zie je al dat de daling een klein beetje ingezet wordt gezien de mutaties.
Er vinden nu nog mutaties plaats tot in begin/midden september (128 stuks)
Dag met grootste mutatie : 2-11, 1751
Oudste mutatie : 25-3
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 4870 van de afgelopen 5 dagen, 1920 van de 5 dagen daarvoor, en de overige nog ouder.
Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
Interessant. Even volgen.quote:
Zie boven. Ik denk vooral Rotterdam-Rijnmond, Zuid Holland-Zuid, wellicht Haaglanden, Twente en inderdaad mijn regio, M-W Brabant. Die laatste is misschien wel de grootste stijger de afgelopen dagen, waar Twente steeds wat minder rood lijkt te kleuren. Randstad heb ik iets minder zicht op, maar gezien de ernstige problemen in de Rotterdamse ziekenhuizen en het Albert Schweitzer in Dordrecht kan ik me voorstellen dat men daar ook kijkt naar eventuele extra maatregelen.quote:Op woensdag 4 november 2020 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Is inmiddels bekend trouwens welke regio’s momenteel allemaal risico lopen extra maatregelen te krijgen?
Het wordt spannend welke van de 3 dagen 19,20 of 21 uiteindelijk gaat "winnen".quote:Op woensdag 4 november 2020 14:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Weer bedankt
Die piek verschuift toch nog wel langzaam naar de opvolgende dag he?
Goh, dat had ook niemand zien aankomenquote:Run op vakanties naar Curaao na reisadvies Rutte
Reisorganisaties Corendon en TUI krijgen sinds gisteravond veel boekingen binnen voor reizen naar Curaao. Premier Rutte gaf toen een dringend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland tot half januari. Hij zei ook dat het Carabische gedeelte van het koninkrijk buiten het advies valt.
"We zagen de boekingen naar Curaao direct binnenstromen na de persconferentie", zegt een woordvoerder van Corendon tegen persbureau ANP. Ook TUI merkt dat er "meer belangstelling" is ten opzichte van de afgelopen tijd.
Voor Curaao geldt code geel, wat betekent dat Nederlanders er op vakantie kunnen. Voor Bonaire en Aruba geldt een oranje reisadvies; niet-noodzakelijke reizen naar die eilanden worden afgeraden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)gveld-rotterdam.html
Ja dat blijft mooi, ik ga er dan maar vanuit dat ze "binnenlands" (of binnenkoninkrijks?) toerisme willen bevorderen en het daarom open laten als optie.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:57 schreef LTVDK het volgende:
eisorganisaties Corendon en TUI krijgen sinds gisteravond veel boekingen binnen voor reizen naar Curaao. Premier Rutte gaf toen een dringend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland tot half januari. Hij zei ook dat het Carabische gedeelte van het koninkrijk buiten het advies valt.
"We zagen de boekingen naar Curaao direct binnenstromen na de persconferentie", zegt een woordvoerder van Corendon tegen persbureau ANP. Ook TUI merkt dat er "meer belangstelling" is ten opzichte van de afgelopen tijd.
Voor Curaao geldt code geel, wat betekent dat Nederlanders er op vakantie kunnen. Voor Bonaire en Aruba geldt een oranje reisadvies; niet-noodzakelijke reizen naar die eilanden worden afgeraden.
Lekker man had ik een paar k over was ik ook gegaan. Horeca open en lekker weer, wat wil eens mens nog meerquote:Op woensdag 4 november 2020 14:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goh, dat had ook niemand zien aankomen
Niks mis met je ego in ieder geval.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk een kwestie van 'eens/oneens' was, akkoord. Dit is gewoon volledig langs elkaar heen praten. Dat heeft gewoon geen zin.
Condescending, prima. Soms kun je ook gewoon erkennen dat iemands kennis gewoon niet afdoende is om er een zinnige discussie over te voeren. Er zijn tal van onderwerpen waarbij ik niet zal pretenderen een inhoudelijke discussie te kunnen voeren en dat het geen kwestie van eens/oneens is, maar gewoon een kwestie van te weinig kennis van zaken hebben.
Denken dat dit een kwestie is van eens/oneens bevestigt alleen maar mijn punt.
Ook maar even snel boekenquote:Op woensdag 4 november 2020 14:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goh, dat had ook niemand zien aankomen
quote:Op woensdag 4 november 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik vind het gezegend. Na grofweg een half jaar gooi ik de handdoek in de ring.
Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat een aantal mensen overduidelijk beter geschoold zijn in het omgaan met data en onderzoek dan anderen? Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat men soms over een bepaald onderwerp beter niet zo hoog van de toren moet blazen? Moet het dan gelijk een meningsverschil zijn?quote:Op woensdag 4 november 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uiteindelijk is niemand hier een echte expert met alle cijfers. Voor zover ik weet.
Ik heb me maandenlang vriendelijk opgesteld en uitgebreide berichten getypt over de manier waarop onderzoek doen werkt, waarom bepaalde zaken een stuk genuanceerder liggen en het mensen zou sieren om niet te pretenderen van de hoed en de rand te weten.quote:Maar zelfs als jij meer kennis zou hebben dan kan je alsnog vriendelijk zeggen dat je het gewoon met hem oneens bent. Het is jammer dat je jezelf liever elitair opstelt.
Dit vind ik ook zeer zorgelijk ja. Het suggereert duidelijk dat we voor altijd in die waakzame fase zullen zitten met de gehate en economie verwoestende maatregelen die meer kwaad dan goed doen. Dit heb ik hier ook wel eens meermaals aangesneden. Ze willen ons normale leven niet teruggeven en we zullen voor altijd met zulke regels zitten uit voorzorg, ik hoop dat ik het mis heb natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De routekaart impliceert dat het oude normaal niet meer terugkeert.
Midden- en West-Brabant mag zich ook aansluiten in het rijtje hoge risicogebieden dusquote:Op woensdag 4 november 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Hierbij de regio's met momenteel de meeste besmettingen per 100.000 inwoners / 7 dagen:
[ afbeelding ]
En Brabant Noord en Zuidoost stiekem ook al bijna (geheel Brabant dus potentieel in lockdown?)quote:Op woensdag 4 november 2020 15:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Midden- en West-Brabant mag zich ook aansluiten in het rijtje hoge risicogebieden dus
Ik kan andersom ook vragen waarom het zo belangrijk voor je is om te laten weten dat jij het zoveel beter weet? Als dat het geval is zien mensen hier dat echt wel hoor.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat een aantal mensen overduidelijk beter geschoold zijn in het omgaan met data en onderzoek dan anderen? Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat men soms over een bepaald onderwerp beter niet zo hoog van de toren moet blazen? Moet het dan gelijk een meningsverschil zijn?
[..]
Nee, dit is het punt pertinent niet. Het heeft gewoon geen zin om een discussie te voeren wanneer je langs elkaar heen praat. Ik voer ook geen gesprekken over latente groeimodellen met mensen die berhaupt geen idee hebben wat regressie is.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kan andersom ook vragen waarom het zo belangrijk voor je is om te laten weten dat jij het zoveel beter weet?
Je kan ook verstand van zaken hebben zonder de noodzaak te voelen dat post na post door te laten schemeren/dat te benoemen (terwijl dat ook maar slechts een mening is..). Je kan ook verstand van zaken hebben, zonder de noodzaak te voelen om anderen denigrerend toe te spreken. Gewoon je posts voor je laten spreken; dan zien andere users echt wel wie er met de beste punten komen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Haha ja mooi man, vooral niet zeggen dat je ergens verstand van hebt in dit land want dan ben je een arrogante klootzak.
Keurige post @:DireStraits7
Ja, dit somt het topic soms wel een beetje op helaas.quote:
Hoeveel TR's heb je vandaag alweer doorgegeven?quote:Op woensdag 4 november 2020 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Haha ja mooi man, vooral niet zeggen dat je ergens verstand van hebt in dit land want dan ben je een arrogante klootzak.
Je hebt gelijk. Excuus!quote:Op woensdag 4 november 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je leest mijn post verkeerd denk ik
Dit is wat ik typte:
[..]
Ik had het niet over dag 1. Had het ook niet eens over de maatregelen. Antwoordde alleen maar op iemand die zei dat de cijfers aan het afvlakken zijn (na grotere dalingen de afgelopen dagen). Benoemde daarom dat n dag met een iets kleinere daling niet meteen betekent dat het afvlakt. Het is immers maar data van n dag. Daling zal heel geleidelijk gaan; je kan niet elke dag verwachten dat er weer een daling is van een paar honderd gevallen.
Alleen heeft ie dat niet en roept hij maar wat al naar hoe de statistieken hem op dat moment toevallig goed uitkomen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Er is echt een bizarre hoeveelheid kennis aanwezig in dit (sub-)forum, en het is fijn dat mensen die kennis willen delen. We hebben allemaal een rugzakje wat betreft onze eigen bias, en in die context moeten we het zien. Sommigen van ons zijn iets academischer dan anderen en dat is prima. In dit topic 'kennen' we elkaar denk ik ondertussen lang genoeg waardoor we denk prima tussen de regels door kunnen lezen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan andersom ook vragen waarom het zo belangrijk voor je is om te laten weten dat jij het zoveel beter weet? Als dat het geval is zien mensen hier dat echt wel hoor.Alsof het een wedstrijd is wie er de meeste kennis heeft. Dat snap ik niet. Uiteindelijk zitten we allemaal te discussiren zonder echte betrokken experts te zijn volgens mij. Er zijn zoveel users die ik wat intelligenter vind posten, maar die voelen niet de noodzaak om zich elitair op te stellen tegen anderen.
Kan best toegeven dat er mensen zijn die beter om gaan met data dan anderen hoor.
Maar ik heb alles er wel zo'n beetje over gezegd nu.
Nog niemand zien schreeuwenquote:Op woensdag 4 november 2020 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoeveel TR's heb je vandaag alweer doorgegeven?
Ja precies, hij snapt er geen reet van en jij wel. Dat was me al duidelijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen heeft ie dat niet en roept hij maar wat al naar hoe de statistieken hem op dat moment toevallig goed uitkomen.
Pseudowetenschapper en cijferkunstenaar met de dedain van een hoogleraar..
Hier, heb je een spiegel.quote:
Veiligheidsregio's "Noord- en Oost-Gelderland". en "Midden- en West-Brabant" gaan hardquote:Op woensdag 4 november 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Hierbij de regio's met momenteel de meeste besmettingen per 100.000 inwoners / 7 dagen:
[ afbeelding ]
Ja dat roep je vaker. Niemand die je snapt verder, maar ok.quote:
Helemaal eens hoorquote:Op woensdag 4 november 2020 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is echt een bizarre hoeveelheid kennis aanwezig in dit (sub-)forum, en het is fijn dat mensen die kennis willen delen. We hebben allemaal een rugzakje wat betreft onze eigen bias, en in die context moeten we het zien. Sommigen van ons zijn iets academischer dan anderen en dat is prima. In dit topic 'kennen' we elkaar denk ik ondertussen lang genoeg waardoor we denk prima tussen de regels door kunnen lezen.
De afgelopen maand oid vind ik de toon in dit topic over het algemeen wel fijn, echt stukken beter dan toen in juli hooibaal etc aan 't roepen waren dat iedereen in lockdown moest.
Naar mijn idee is iedereen dit topic om iets te leren en iets te delen, en de n doet dat wat beter dan de ander. Ik heb soms ook de neiging om te snel te zijn met een reactie en dat ik later denk: Oei, had ik niet moeten doen.
Dat is het lastige aan een forum. Het is nagenoeg onmogelijk om te begrijpen met welke bedoeling iemand een opmerking maakt.
Dat pretendeer ik helemaal nergens. Hij pretendeert wel het tegenovergestelde. Zijn geneuzel over die betrouwbaarheidsintervallen en met name hoe hij daar een draai aan gaf om zijn 'gelijk' te halen heeft dat gisteren helaas pijnlijk duidelijk gemaakt dat hij net zo'n onwetende prutser is als de gemiddelde user in dit topic, waartoe ik mezelf ook zeker reken om dat maar uit de wereld te hebbenquote:Op woensdag 4 november 2020 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, hij snapt er geen reet van en jij wel. Dat was me al duidelijk.
Ja, joh... Maak het nog lastiger. Ik houd jullie soms al niet uit elkaar door die vergelijkbare usernamesquote:
Nu je het zegtquote:Op woensdag 4 november 2020 15:36 schreef Benny het volgende:
[..]
Veiligheidsregio's "Noord- en Oost-Gelderland". en "Midden- en West-Brabant" gaan hard
Het is makkelijker dan je denkt. Alleen qua spelling ben ik al vele malen beter.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Ja, joh... Maak het nog lastiger. Ik houd jullie soms al niet uit elkaar door die vergelijkbare usernames
Ja da's sowieso bloedirritantquote:Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Ja, joh... Maak het nog lastiger. Ik houd jullie soms al niet uit elkaar door die vergelijkbare usernames
Er staat geen spatie tussen Mr. en Sandman.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het is makkelijker dan je denkt. Alleen qua spelling ben ik al vele malen beter.
Een stijging op heel weinig lijkt al snel enorm. Overigens wel van zorgelijk naar ernstig.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu je het zegtkijk ook naar de enorme toename in Zeeland..
Dat zal best, de procentuele stijging is opvallend te noemen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een stijging op heel weinig lijkt al snel enorm.
Je hebt het zelf niet eens geprobeerd dus? Want dat wordt niet toegestaan.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er staat geen spatie tussen Mr. en Sandman.
Je kunt de boel op die pagina ook sorteren. Gezien?quote:Op woensdag 4 november 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu je het zegtkijk ook naar de enorme toename in Zeeland..
Geen idee gek, dat is 18 jaar geledenquote:Op woensdag 4 november 2020 15:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je hebt het zelf niet eens geprobeerd dus? Want dat wordt niet toegestaan.
Nee, dat het zolang zover achter bleef, dat was opvallend te noemen. Dat het nu naar de huidige landelijke norm stijgt vind ik totaal niet opvallend.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal best, de procentuele stijging is opvallend te noemen.
En ik maar denken dat je nog geen 18 bent.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen idee gek, dat is 18 jaar geleden.
QEDquote:Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Elan het volgende:
Zijn geneuzel over die betrouwbaarheidsintervallen en met name hoe hij daar een draai aan gaf om zijn 'gelijk' te halen heeft dat gisteren helaas pijnlijk duidelijk gemaakt
Zou geweldig zijn als t een kloon is en iemand dus TR's van zichzelf doetquote:Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat het van n naar drie opnames is gegaan?quote:Op woensdag 4 november 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal best, de procentuele stijging is opvallend te noemen.
Ja die grap had je al een keer proberen te maken, lukt nu weer nietquote:Op woensdag 4 november 2020 15:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je nog geen 18 bent.
Neen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat het van n naar drie opnames is gegaan?
Maar?quote:
Zie het BD Dataplan dashboard hierboven.quote:
Als ik het goed begrijp zijn een aantal besmettingen een achterstand van een tijd terug. Die er dan nu bijkomen?quote:Op woensdag 4 november 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:
Update van 4 November (Woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM
Piekdag staat nu op 19-10 met 9674 besmettingen. (mutaties : 45) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9527, mutaties 75) gezien de mutaties die nog plaatsvinden lijkt 19-10 voorlopig de echte piekdag te worden. Daarna zie je al dat de daling een klein beetje ingezet wordt gezien de mutaties.
Er vinden nu nog mutaties plaats tot in begin/midden september (128 stuks)
Dag met grootste mutatie : 2-11, 1751
Oudste mutatie : 25-3
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 4870 van de afgelopen 5 dagen, 1920 van de 5 dagen daarvoor, en de overige nog ouder.
Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
Sorry, moest even uit- en inloggen voordat ik je bericht kon liken.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn als t een kloon is en iemand dus TR's van zichzelf doet
Ja dat klopt, de besmettingen gaan zelfs tot begin september terug.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:05 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp zijn een aantal besmettingen een achterstand van een tijd terug. Die er dan nu bijkomen?
Is het dan ook niet zo dat over een maand er ook nog bwsmettingen bij kunnen komen van vandaag? (Dus dat er veeel meer besmettingen zijn op dit moment maar nog niet verwerkt?) Of loopt het nu wel allemaal goed, komen er enkel besmettingen bij van het verleden?
Er zijn een aantal dingen die tegelijk lopen. De meest opvallende zijn:quote:Op woensdag 4 november 2020 16:05 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp zijn een aantal besmettingen een achterstand van een tijd terug. Die er dan nu bijkomen?
Is het dan ook niet zo dat over een maand er ook nog bwsmettingen bij kunnen komen van vandaag? (Dus dat er veeel meer besmettingen zijn op dit moment maar nog niet verwerkt?) Of loopt het nu wel allemaal goed, komen er enkel besmettingen bij van het verleden?
Goh, wat verrassend!quote:Run op lastminute Curaao na persconferentie
Het negatief reisadvies van het kabinet dat tot half januari geldt voor alle buitenlandse bestemmingen met uitzondering van de Caribische delen van het Koninkrijk zorgt voor een hausse aan boekingen naar Curaao, merken touroperators Corendon en TUI.
https://www.ad.nl/economi(...)onferentie~a7a6f5dd/
En dan? Gemiddelde aantal opnames in de afgelopen 3 dagen in Zeeland was 0,7. Een 300% stijging betekent dan dat er 2 mensen opgenomen zijn (of 3 afhankelijk van hoe je stijging definieert).quote:Op woensdag 4 november 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie het BD Dataplan dashboard hierboven.
quote:Op woensdag 4 november 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:
Een van de redenen dat het ook misgaat in de ziekenhuizen en uitplaatsen naar verpleegtehuizen
[ twitter ]
Kan mij zo voorstellen dat ze hier vaker tegen aanlopen.
Dat hopen ze. Niets is zeker nog.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:26 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Gaat de mondkapjesplicht op 1 december in?
Weet niet waar jij het over hebt, maar daar kijken we helemaal niet naar.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan? Gemiddelde aantal opnames in de afgelopen 3 dagen in Zeeland was 0,7. Een 300% stijging betekent dan dat er 2 mensen opgenomen zijn (of 3 afhankelijk van hoe je stijging definieert).
Als ik ons Hugo gisteravond mocht geloven, wel. Hij hoopt op eerder.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:26 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Gaat de mondkapjesplicht op 1 december in?
Ah, ik dacht dat het nog over die trendgrafieken ging. Daar stonden namelijk ook de ziekenhuiscijfers bij.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet niet waar jij het over hebt, maar daar kijken we helemaal niet naar.
Ik hoop het ook niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als ik ons Hugo gisteravond mocht geloven, wel. Hij hoopt op eerder.
Ik hoop op gewoon helemaal niet, maar dat is whisfull thinking.
Maar vooral lekker de schuld blijven geven aan de gemiddelde burger.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:
Een van de redenen dat het ook misgaat in de ziekenhuizen en uitplaatsen naar verpleegtehuizen
[ twitter ]
Alles is toch dicht dus je hoeft hem alleen op als je boodschappen gaat doen. Of naar een andere winkel gaat, maar ik bestel zelf lekker alles online.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet.
Ben sowieso echt wel grondig klaar met alle repressie "het is verboden zus, het is verboden zo, zus moet dicht, dat mag niet meer, gij zult niet"
Maar alle repressie vind ik het moeten dragen van een mondkapje op een beperkt aantal plekken toch wel de minst erge.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:33 schreef _serial_ het volgende:
Ben sowieso echt wel grondig klaar met alle repressie "het is verboden zus, het is verboden zo, zus moet dicht, dat mag niet meer, gij zult niet"
Als dit soort dingen iets is dat vaker voorkomt is dat zeker kwalijk. Daar zijn echt wel dingen te winnen, die ook direct heel veel (zichtbaar) verschil maken.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Snap ik maar het is ook wat flauw. Het heeft een duidelijke aanleiding en ondanks dat het al langer duurt dan ik had verwacht zal het einde altijd in zicht zijn, toch?quote:Op woensdag 4 november 2020 16:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet.
Ja op zich wel. Maar het blijft geploeter in de marge.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar alle repressie vind ik het moeten dragen van een mondkapje op een beperkt aantal plekken toch wel de minst erge.
Het is repressie voor mij als het een verplichting wordt.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar alle repressie vind ik het moeten dragen van een mondkapje op een beperkt aantal plekken toch wel de minst erge.
Eens, maar ik ben inmiddels ook wel zover om gewoon toe te geven, zodat we het kunnen hebben over de daadwerkelijk belangrijke zaken. Zoals de vraag hoe je werkgevers/werknemers mee kunt krijgen m.b.t. het thuiswerken.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja op zich wel. Maar het blijft geploeter in de marge.
Repressie is alleen geen binaire variabele.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is repressie voor mij als het een verplichting wordt.
Dat spreekt voor zich, maar het is niet voor niets dat het opleggen van kledingregels volgens onze grondwet niet zomaar kan, en er dus wat juridisch gedoe nodig is om het met een omweg alsnog te kunnen verplichten. Je mag je best hardop afvragen of dat proportioneel is tot de winst die het oplevert, en wat het betekent voor de toekomst.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Repressie alleen geen binaire variabele.
Het verplicht moeten dragen van een mondkapje op een vrij beperkt aantal plekken vind ik persoonlijk minder erg dan bv. niet meer kunnen voetballen.
Idd als het ergens druk is is het Ikea en Action wel.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Kamer vraagt nu terecht waarom IKEA (bijvoorbeeld) wel open mag blijven en bibliotheken niet.
Maar is een mondkapjesplicht nou echt het belangrijkste om al dan niet aan te vechten bij de rechter?quote:Op woensdag 4 november 2020 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich, maar het is niet voor niets dat het opleggen van kledingregels volgens onze grondwet niet zomaar kan, en er dus wat juridisch gedoe nodig is om het met een omweg alsnog te kunnen verplichten. Je mag je best hardop afvragen of dat proportioneel is tot de winst die het oplevert, en wat het betekent voor de toekomst.
Apart opnemen op OMT advies.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:45 schreef RipCity het volgende:
[..]
Idd als het ergens druk is is het Ikea en Action wel.
Daar kunnen we lang en breed over discussiren, en daarin verschillen we misschien van mening, en dat is echt prima, maar om even tot de kern te komen, ik vind bijvoorbeeld : Als je op 1 dec tot de conclusie komt dat de besmettingen zo ver teruggedrongen hebt, dat mondkapjes nog extra verschil gaan maken (dat doen ze waarschijnlijk al sowieso niet) - je er gewoon geen verplichting van moet maken, maar het bij een beperkt advies moet houden.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Repressie alleen geen binaire variabele.
Het verplicht moeten dragen van een mondkapje op een vrij beperkt aantal plekken vind ik persoonlijk minder erg dan bv. niet meer kunnen voetballen.
Aan wie wordt dat gevraagd?quote:Op woensdag 4 november 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Kamer vraagt nu terecht waarom IKEA (bijvoorbeeld) wel open mag blijven en bibliotheken niet.
Daar heb je op zich gelijk in.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar kunnen we lang en breed over discussiren, en daarin verschillen we misschien van mening, en dat is echt prima, maar om even tot de kern te komen, ik vind bijvoorbeeld : Als je op 1 dec tot de conclusie komt dat de besmettingen zo ver teruggedrongen hebt, dat mondkapjes nog extra verschil gaan maken (dat doen ze waarschijnlijk al sowieso niet) - je er gewoon geen verplichting van moet maken, maar het bij een beperkt advies moet houden.
Mee eens, maar dat andere maatregelen misschien nog erger zijn betekent niet dat je het dan maar eens moet zijn met een mondkapjesplicht.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar is een mondkapjesplicht nou echt het belangrijkste om al dan niet aan te vechten bij de rechter?
Dan zou ik eerder aanvechten of het zojuist afgekondigde pakket wel een propotioneel effect sorteert. Zo'n mondkapjesplicht heeft realistisch gezien weinig negatieve gevolgen (behalve dat het hoogstens irritant is), terwijl er nu hele sectoren lamgelegd worden.
Het is algemeen bekend dat de politiek de horeca, sporten, en entertainment branches haten dus die worden het eerste geraakt met maatregelen.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Haten ja?quote:Op woensdag 4 november 2020 16:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de politiek de horeca, sporten, en entertainment branches haten dus die worden het eerste geraakt met maatregelen.
Ik werk ook in een publiek gebouw (hoewel ik al wekenlang thuis werk), maar in principe mag 'ie af op de werkplek. Wellicht geldt dat ook voor jou?quote:Op woensdag 4 november 2020 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
Daarnaast ben ik niet als gast in een publiek gebouw, maar werk ik er. Dus ik ben ook erg benieuwd naar de precieze formulering van zo'n plicht.
Ik sta voor de klas. Op dit moment geldt de plicht (of advies zo u wil, maar mijn werkgever heeft er inmiddels een plicht van gemaakt) niet in het klaslokaal, maar ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast. En nog niet eens omdat het irritant is, maar omdat het de communicatie in mijn lokaal ernstig belemmert.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik werk ook in een publiek gebouw (hoewel ik al wekenlang thuis werk), maar in principe mag 'ie af op de werkplek. Wellicht geldt dat ook voor jou?
Daarom hebben ze alle sportscholen gesloten zeker!quote:Op woensdag 4 november 2020 16:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de politiek de horeca, sporten, en entertainment branches haten dus die worden het eerste geraakt met maatregelen.
Nee, een hele dag op is inderdaad niets.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik sta voor de klas. Op dit moment geldt de plicht (of advies zo u wil, maar mijn werkgever heeft er inmiddels een plicht van gemaakt) niet in het klaslokaal, maar ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast. En nog niet eens omdat het irritant is, maar omdat het de communicatie in mijn lokaal ernstig belemmert.
Enkele collega's die een praktijkvak geven en de concirges hebben er wel de hele dag een op. Subtiel geformuleerd vinden die dat bijzonder onprettig.
Het is voor hun geen verplichting, maar ze kiezen er voor om dat wel te doen aangezien het voor hun niet te doen is om afstand te houden tot de leerlingen. De leerlingen zelf moeten er bij die lesuren ook een op. Maar het heeft verder vooral nadelen.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, een hele dag op is inderdaad niets.
Wel apart dat praktijkdocenten wel verplicht zijn er de hele les n op te houden.
De horeca wordt steeds gestraft, de winkels blijven openquote:
Maar h, je moet wel die onmisbare eiersnijder bij de Action kunnen halen toch?quote:Op woensdag 4 november 2020 16:59 schreef _serial_ het volgende:
De horeca wordt steeds gestraft, de winkels blijven open
De sporten worden steeds verder beperkt, de winkels blijven open
Van mij mag jij dat hoor.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
Waarom mag ik niet naakt naar buiten eigenlijk? Waarom moet ik kleren aan van de overheid? Repressie in deze politiestaat!
Waarom vraag jij je dit af?quote:Op woensdag 4 november 2020 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
Waarom mag ik niet naakt naar buiten eigenlijk? Waarom moet ik kleren aan van de overheid? Repressie in deze politiestaat!
Volgens de wet niet. Pure onderdrukking.quote:
Ik vind het leuk om de sneeuwvlokjes een beetje belachelijk te maken.quote:
quote:Op woensdag 4 november 2020 17:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Volgens de wet niet. Pure onderdrukking.
#viesmad. Repressie, politiestaat. Je kunt wel een mondkapje om je privates doen, dan voldoe je aan alles. Er staat nergens dat je het mondkapje over je mond en neus moet hebben.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Volgens de wet niet. Pure onderdrukking.
Je slaagt niet bepaald goedquote:Op woensdag 4 november 2020 17:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om de sneeuwvlokjes een beetje belachelijk te maken.
Omdat jij wat beperkt bent.quote:
Was ook veel logischer geweest. Het was ook logischer geweest als ze het hadden gehad over verplicht thuis werken of als ze scholen 2/3 weken hadden dichtgedaan en dat later in het jaar gecompenseerd hadden qua vakanties. Het komt over alsof ze die drie plekken veel te belangrijk vinden en dan maar alles op alles zetten om hetzelfde reproductiegetal te halen (wat ze hadden gehaald met het sluiten van scholen/winkels of verplicht thuiswerken) met talloze kleine maatregelen.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De horeca wordt steeds gestraft, de winkels blijven open
De sporten worden steeds verder beperkt, de winkels blijven open
Het publiek wordt weggehouden bij de sportwedstrijden, de winkels blijven open
Clubs mogen pas weer open bij een vaccin, de winkels blijven open
Theaters die proberen nog wat te verdienen moeten dicht, de winkels blijven open
Dierentuinen die proberen nog wat het seizoen te maken moeten dicht, de winkels blijven open
Concertzalen die nog wat coronaproof zaken georganiseerd hebben moesten dicht, de winkels blijven open
Pretparken die miljoenen euro's genvesteerd hebben in coronaproof maken van hun parken moeten dicht, de winkels blijven open
Natuurlijk zijn sommige zaken echt wel begrijpelijk maar ze hadden ook kunnen zeggen dat de winkels dichtgingen i.p.v. het laatste maatregelen pakket.
Nice.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
#viesmad. Repressie, politiestaat. Je kunt wel een mondkapje om je privates doen, dan voldoe je aan alles. Er staat nergens dat je het mondkapje over je mond en neus moet hebben.
Ik ook. Bibliotheek hoort gewoon open te zijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Van de pretparken en de dierentuinen snap ik het nog wel, maar de bibliotheken vind ik persoonlijk onbegrijpelijk.
Nee musea danquote:Op woensdag 4 november 2020 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Van de pretparken en de dierentuinen snap ik het nog wel, maar de bibliotheken vind ik persoonlijk onbegrijpelijk.
Hmmm dat (niet naaklopen) heeft een diepe grondslag die daar aan vooraf gaat en begint met religie waarbij mensen aanstoot nemen als iemand zijn of haar lichaam(sdelen) toont/ziet.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat zou ik ook zeggen. Totdat mijn dochter deze week terugkwam van de bieb, waar ze rustig wou studeren. Schijnt nu een hangplek geworden te zijn en het was er niet rustig genoeg om te kunnen leren.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vandaag is het ff Biden vs Trump.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:37 schreef HPoi het volgende:
Toch wel frappant dat de dalings-cijfers niet zo prominent in het nieuws staan als de stijgings- cijfers. Oke, wordt vandaag natuurlijk overschaduwd door USA nieuws, maar toch, het is maar een kort berichtje.
De bieb is meer dan een lees af/haalplaats. Het is vaak ook een plek om idd samen te komen. En wat anders dan alleen boeken lezen. Ik heb menig 1:1 vergadering in de neutrale bieb gedaan. Op een terrasje wat doornemen is wel gezellig maar werkt niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen. Totdat mijn dochter deze week terugkwam van de bieb, waar ze rustig wou studeren. Schijnt nu een hangplek geworden te zijn en het was er niet rustig genoeg om te kunnen leren.
Maar vader werkt in het onderwijs en heeft van die spatschermen gekocht, is dat geen optie voor jullie? Allicht minder veilig (maar hoe veilig zijn die mondkapjes berhaupt?), maar je kunt beter iemands gelaatsuitdrukking zien en het is een stuk comfortabeler ademen denk ik.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik sta voor de klas. Op dit moment geldt de plicht (of advies zo u wil, maar mijn werkgever heeft er inmiddels een plicht van gemaakt) niet in het klaslokaal, maar ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast. En nog niet eens omdat het irritant is, maar omdat het de communicatie in mijn lokaal ernstig belemmert.
Enkele collega's die een praktijkvak geven en de concirges hebben er wel de hele dag een op. Subtiel geformuleerd vinden die dat bijzonder onprettig.
Ik heb me er eigenlijk heel erg over verbaasd. Iedere keer als ik er kwam, was het er doodstil en hooguit 3 tieners ofzo die op de gezellig ingerichte tienerplek hingen. Ook als het weer slechter werd. Maar dat is dus veranderd kennelijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
De bieb is meer dan een lees af/haalplaats. Het is vaak ook een plek om idd samen te komen. En wat anders dan alleen boeken lezen. Ik heb menig 1:1 vergadering in de neutrale bieb gedaan. Op een terrasje wat doornemen is wel gezellig maar werkt niet.
Los daarvan zie ik het sluiten van de bieb meer als symbool dan dat het wat uithaalt.
Het moet hoofdzakelijk uitstralen dat het de komende twee weken gewoon even de bedoeling is om thuis te blijven.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:45 schreef Vallon het volgende:
Los daarvan zie ik het sluiten van de bieb meer als symbool dan dat het wat uithaalt.
In Amsterdam zitten de bibliotheken soms vrij vol. Veel studenten die aan het werk zijn, bv.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb me er eigenlijk heel erg over verbaasd. Iedere keer als ik er kwam, was het er doodstil en hooguit 3 tieners ofzo die op de gezellig ingerichte tienerplek hingen. Ook als het weer slechter werd. Maar dat is dus veranderd kennelijk.
Die jonge gasten komen natuurlijk niet in de horeca, want dan gaat het iets te hard met hun zakgeld!
Misschien hier ook wel, maar kom ik niet op die verdieping, dat kan.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Amsterdam zitten de bibliotheken soms vrij vol. Veel studenten die aan het werk zijn, bv.
quote:Op woensdag 4 november 2020 17:54 schreef Justin_Case het volgende:
Stond net ruim 20 minuten te wachten bij de wasstraat om mijn auto te kunnen wassen.
Dat was in het voorjaar ook, alsof heel Nederland uit verveling maar zijn auto gaat wassen ofzo.
Het scheelt ook wel per locatie hoor. Centrale OBA (bij Amsterdam Centraal) is altijd heel druk, maar veel OBA's in Oost zijn in mijn ervaring nooit echt druk.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien hier ook wel, maar kom ik niet op die verdieping, dat kan.
Moet het pers over de neus heen? Zo kan ik tenminste nog een beetje vrij ademen. Hopelijk krijg ik dan geen boete.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens geprobeerd op te zoeken of daar specifieke richtlijnen voor zijn. Die heb ik niet kunnen vinden destijds.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Moet het pers over de neus heen?
Dan gooi je toch de Ikea dicht? Van deze symboolmaatregelen wordt niemand beter.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het moet hoofdzakelijk uitstralen dat het de komende twee weken gewoon even de bedoeling is om thuis te blijven.
En dan kan ik me voorstellen dat ze geen zinnen hebben in geneuzel over wat precies een essentile winkel is en wat niet. Tuurlijk is een IKEA dan overduidelijk minder essentieel dan een Kruidvat, maar het enige beleid dat niet inconsistent is, is ALLES dicht (of alles open).
Alleen de IKEA?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan gooi je toch de Ikea dicht? Van deze symboolmaatregelen wordt niemand beter.
Dat is nog altijd logischer dan de bibliotheken. Ik krijg nu alleen maar het idee dat ze maar wat in de rondte schieten.quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Bibliotheken zijn publieke gebouwen. Een IKEA is de (commercile) detailhandel.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:15 schreef Nattekat het volgende:
Dat is nog altijd logischer dan de bibliotheken.
De data ondersteunt jouw gevoel niet.quote:De huidige daling is grotendeels terug te herleiden naar de herfstvakantie, niet de maatregelen. Deze maatregelen maken al helemaal geen verschil, en volgende week gaan we weer omhoog.
Wat dacht je van de Primarkquote:Op woensdag 4 november 2020 18:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan gooi je toch de Ikea dicht? Van deze symboolmaatregelen wordt niemand beter.
De data? Er is geen data.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Bibliotheken zijn publieke gebouwen. Een IKEA is de (commercile) detailhandel.
Je kunt ook beter Ajax sluiten dan de bibliotheek van Hendrik-Ido-Ambacht.
[..]
De data ondersteunt jouw gevoel niet.
Ok, dan niet.quote:
Kinderen die niet meer naar de corona clusters van school, ouders die meer thuis blijven en kutweer, dus veel thuis blijven.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ok, dan niet.
Wel knap dan dat jij zonder data kunt concluderen dat het aan de herfstvakantie ligt.
100%. Maar ons ongehoorzame gedrag en de aso's zullen over een aantal weken wel de naar buiten gebrachte oorzaak zijn dat de regels nog wat verder worden aangescherptquote:Op woensdag 4 november 2020 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kinderen die niet meer naar de corona clusters van school, ouders die meer thuis blijven en kutweer, dus veel thuis blijven.
Die vakantie heeft effect gehad.
En jongeren, vergeet hen niet. Die krijgen ook overal de schuld van momenteel.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
100%. Maar ons ongehoorzame gedrag en de aso's zullen over een aantal weken wel de naar buiten gebrachte oorzaak zijn dat de regels nog wat verder worden aangescherpt.
Viel mij ook al op. Media is zo'n groot dingetje eigenlijk dat mensen onbewust benvloed.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:37 schreef HPoi het volgende:
Toch wel frappant dat de dalings-cijfers niet zo prominent in het nieuws staan als de stijgings- cijfers. Oke, wordt vandaag natuurlijk overschaduwd door USA nieuws, maar toch, het is maar een kort berichtje.
Ik ben benieuwd wat ze dan weer gaan verzinnen.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
100%. Maar ons ongehoorzame gedrag en de aso's zullen over een aantal weken wel de naar buiten gebrachte oorzaak zijn dat de regels nog wat verder worden aangescherpt.
Wees maar niet bang, niemand zal het je verbieden te masturberen dus vermaak zal blijvenquote:Op woensdag 4 november 2020 18:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat ze dan weer gaan verzinnen.
Sowieso de sportscholen, ze zullen het laatste stukje vermaak dat er nog is echt niet met rust laten.
DE oorzaak van deze tweede golf ja. Dat het overal weer oplaait doet er niet toe. Nee de beleidsbepalers wijzen een zondebok aan om het eigen falen te verbloemen.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En jongeren, vergeet hen niet. Die krijgen ook overal de schuld van momenteel.
Het falen zijnde....wat, precies? Jij roept constant dat er geen zaken verplicht mogen worden maar als het dan fout loopt is de oorzaak volgens jou dat men zaken niet verbood of verplichtte?quote:Op woensdag 4 november 2020 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
DE oorzaak van deze tweede golf ja. Dat het overal weer oplaait doet er niet toe. Nee de beleidsbepalers wijzen een zondebok aan om het eigen falen te verbloemen.
quote:Op woensdag 4 november 2020 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, niemand zal het je verbieden te masturberen dus vermaak zal blijven
Duurzaam ingrijpen waar het echt nodig is. Geen symboolmaatregelen zoals de horeca sluiten waar al genoeg regels zijn en men gewoon veilig heen kan.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het falen zijnde....wat, precies? Jij roept constant dat er geen zaken verplicht mogen worden maar als het dan fout loopt is de oorzaak volgens jou dat men zaken niet verbood of verplichtte?
Als men veilig was in de horeca hoe verklaar je dan de clusters in de horeca? Ik wacht wel totdat je een logisch antwoord hebt.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Duurzaam ingrijpen waar het echt nodig is. Geen symboolmaatregelen zoals de horeca sluiten waar al genoeg regels zijn en men gewoon veilig heen kan.
Het is meer ingrijpen om het ingrijpen heb ik het gevoel om de burger het gevoel te geven dat ze ingrijpen. Maar dit schaadt juist de economie en het welzijn van de mensen meer dan het oplevert.
Mooi, dat is dus net als Itali de laatste keer dat ze in lockdown kunnen met het beetje economie wat ze nog hebben anders staat iedereen straks op straat en is er geen economie meer over. Dit is dus de laatste lockdown die deze landen kunnen doen en dus zal er straks een koerswijziging gaan komen in deze landen, want het zal niet meer opwegen tegen wat het oplevert, wat weer positief voor ons gaat uitpakken, dit laat zien dat lockdowns onnodig zijn!quote:Op woensdag 4 november 2020 19:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Griekenland gaat ook in lockdown..
https://www.ekathimerini.(...)r-greece-sources-say
In de horeca wordt bijgehouden wie er op dat moment aanwezig is waardoor het door het BCO heel makkelijk deze clusters aan het licht komen en dus een oververtegenwoordiging in de BCO cijfers, puur door de intensieve registratieprotocollen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als men veilig was in de horeca hoe verklaar je dan de clusters in de horeca? Ik wacht wel totdat je een logisch antwoord hebt.
Engeland noteert vandaag 500 corona doden en er komt nu een lockdown van een maand. Wat denk jij, zal er een verband zitten tussen geen lockdown hebben en een explosief stijgend aantal corona gevallen of zou dat toeval zijn?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mooi, dat is dus net als Itali de laatste keer dat ze in lockdown kunnen met het beetje economie wat ze nog hebben anders staat iedereen straks op straat en is er geen economie meer over. Dit is dus de laatste lockdown die deze landen kunnen doen en dus zal er straks een koerswijziging gaan komen in deze landen, want het zal niet meer opwegen tegen wat het oplevert, wat weer positief voor ons gaat uitpakken, dit laat zien dat lockdowns onnodig zijn!
Maar mensen waren dus niet veilig in de horeca. Klopt? Dus je eerste post was onzin tenzij je covid krijgt van BCO, natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In de horeca wordt bijgehouden wie er op dat moment aanwezig is waardoor het door het BCO heel makkelijk deze clusters aan het licht komen en dus een oververtegenwoordiging in de BCO cijfers, puur door de intensieve registratieprotocollen.
Ging het niet om de zorg Hans? Waarom ineens doden erbij betrekken?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Engeland noteert vandaag 500 corona doden en er komt nu een lockdown van een maand. Wat denk jij, zal er een verband zitten tussen geen lockdown hebben en een explosief stijgend aantal corona gevallen of zou dat toeval zijn?
Doe even normaal? Ik betrek doden erbij omdat het vroeg of laat daartoe gaat leiden, hetzij direct door covid hetzij door uitvallen van zorg. In Nederland ligt de focus op het bereikbaar houden van zorg maar we hadden nu over andere landen, of niet?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ging het niet om de zorg Hans? Waarom ineens doden erbij betrekken?
Clusters zijn overal, maar niet te achterhalen doordat er geen enkel idee is waar te beginnen dus niet vertegenwoordigd in de cijfers. In de horeca is er veel data te raadplegen waardoor er dus sneller clusters en besmettingen aan het licht komen door de intensieve registratieprotocollen en dus een hogere plaats op de clusterlijst terwijl het niet zo schrikbarend is.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar mensen waren dus niet veilig in de horeca. Klopt? Dus je eerste post was onzin tenzij je covid krijgt van BCO, natuurlijk.
En nogmaals, als er clusters waren dan was de horeca dus niet veilig, jij beweerde van wel en nu hang je het verhaal op dat er wel clusters waren en overal zijn maar dat de horeca registreerde wie er was, ook overigens een lulverhaal maar goed.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Clusters zijn overal, maar niet te achterhalen doordat er geen enkel idee is waar te beginnen dus niet vertegenwoordigd in de cijfers. In de horeca is er veel data te raadplegen waardoor er dus sneller clusters en besmettingen aan het licht komen door de intensieve registratieprotocollen en dus een hogere plaats op de clusterlijst terwijl het niet zo schrikbarend is.
"Men" is natuurlijk nergens "veilig". Zoiets willen bewerkstelligen is zowel onmogelijk als onwenselijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
Als men veilig was in de horeca hoe verklaar je dan de clusters in de horeca?
Welk punt strengere maatregelen of terug naar normaal?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:17 schreef trein2000 het volgende:
Volg het debat via Twitter. Maar de SP lijkt een punt te hebben met die routekaart
Yep, en zoals je het stelt; onderscheid gaan maken in winkels of productassortimenten (zoals in Belgi bron dwz alleen essentile goederen cq verkoop), is in NL een stap te ver.quote:Op woensdag 4 november 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het moet hoofdzakelijk uitstralen dat het de komende twee weken gewoon even de bedoeling is om thuis te blijven.
En dan kan ik me voorstellen dat ze geen zinnen hebben in geneuzel over wat precies een essentile winkel is en wat niet. Tuurlijk is een IKEA dan overduidelijk minder essentieel dan een Kruidvat, maar het enige beleid dat niet inconsistent is, is ALLES dicht (of alles open).
Dat ze zich gewoon aan die routekaart moeten houden en niet selectief shoppen en dat wannee daar toch van afgeweken wordt die afweging iig transparant gemaakt moet worden.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Welk punt strengere maatregelen of terug naar normaal?
Horeca is nogal een ruim begrip. In de restaurants waar wij kwamen was het prima op orde. Veiliger dan de supermarkt.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nogmaals, als er clusters waren dan was de horeca dus niet veilig, jij beweerde van wel en nu hang je het verhaal op dat er wel clusters waren en overal zijn maar dat de horeca registreerde wie er was, ook overigens een lulverhaal maar goed.
De clusters in de horeca hadden de grootste impact per clusters van alle clusters, overigens, gemiddeld 10 infecties per vastgestelde infectie. En de hoogste graad van positieve testen onder medewerkers. Maar wat jij wil, hoor.
Het gaat bij een avondklok niet om de hond uitlaten, maar voorkomen dat mensen tot laat in de avond b.v. gaan pilsen bij elkaar.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:
Die avondklok lijkt mij nogal onzinnig. Hoe schadelijk is een rondje lopen of de hond uitlaten?
Ik mag toch hopen dat eerst nutteloze winkels gesloten gaan worden voordat we op dit soort extreme maatregelen overstappen.
Nut/teloos is een bias definitie.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:
Die avondklok lijkt mij nogal onzinnig. Hoe schadelijk is een rondje lopen of de hond uitlaten?
Ik mag toch hopen dat eerst nutteloze winkels gesloten gaan worden voordat we op dit soort extreme maatregelen overstappen.
Dus we mogen wel naar alle winkels, maar niet 's avonds effe een bakkie bij vrienden doen? Wie verzint ditquote:Op woensdag 4 november 2020 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat bij een avondklok niet om de hond uitlaten, maar voorkomen dat mensen tot laat in de avond b.v. gaan pilsen bij elkaar.
Overigens ben ik geen voorstander van zo'n klok, de betutteling gaat nu toch al veel te ver.
Of iedereen neemt een luchtbed mee en je zit nog langer in dezelfde ruimte.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat bij een avondklok niet om de hond uitlaten, maar voorkomen dat mensen tot laat in de avond b.v. gaan pilsen bij elkaar.
Overigens ben ik geen voorstander van zo'n klok, de betutteling gaat nu toch al veel te ver.
Precies, nou gaan mensen pyjama parties houden thuis.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Of iedereen neemt een luchtbed mee en je zit nog langer in dezelfde ruimte.
Het worden echt verschrikkelijke maanden ja en een droevig toekomstbeeld als dit zo doorgaat. Denk ook niet dat de horeca weer opengaat voorlopig, misschien in de zomer weer (wat er nog van over is). Ze zullen hetzelfde behandeld gaan worden als evenementen en nachtclubs vermoed ik. Ze durven het niet meer aan, opzetje is al lang gezet in de persconferentie van gisteren.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Ondertussen maak je wel een hele sector volledig kapot, want je kan natuurlijk vergeten dat er ook maar iets versoepeld wordt in de komende maanden. Op korte termijn kan je die pijn nog stutten door met geld rond te strooien, maar ook dat houdt een keer op.
Dit virus is niet ineens verdwenen over zes maanden en tegen die tijd gaat er ook geen Wondervaccin zijn dat wijd gedistribueerd kan worden. En wat gaan we dan doen? Hoe richten we dan ons leven in? Met name dt zijn de vragen waar de regering nu eens guidance in moet gaan geven in plaats van dit soort micromanagende ad-hoc maatregelen.
En zo wordt de bereidheid onder de burgerbevolking om zich aan maatregelen te houden steeds verder ondermijnd door de mensen die tot ze besluiten.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus we mogen wel naar alle winkels, maar niet 's avonds effe een bakkie bij vrienden doen? Wie verzint dit
En je dupeert zo veel mensen met dit soort bullshit regeltjes he...manmanman.
Sportscholen en kerken blijven zeker ook open.
Zogenaamd solidair zijn met de zorg, maar een boel mensen die in rouw zijn omdat ze een dierbare hebben verloren mogen niet bij uitvaarten zijn. Solidariteit mijn reet.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En zo wordt de bereidheid onder de burgerbevolking om zich aan maatregelen te houden steeds verder ondermijnd door de mensen die tot ze besluiten.
De kalkoenen drive through van Piet van Veen gewoon weer terugquote:Op woensdag 4 november 2020 19:01 schreef maan_man het volgende:
Tijdens de eerste lockdown hadden wij nog de aardbeien drive in, maar zelf die hebben wij nu niet.
Gedupeerd omdat je niet meer een bakkie bij vrienden kunt doenquote:Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus we mogen wel naar alle winkels, maar niet 's avonds effe een bakkie bij vrienden doen? Wie verzint dit
quote:Op woensdag 4 november 2020 19:18 schreef nostra het volgende:
[..]
"Men" is natuurlijk nergens "veilig". Zoiets willen bewerkstelligen is zowel onmogelijk als onwenselijk.
"De horeca" is ook nogal een breed begrip, varirend van lam op elkaar hossend Hazes zingen tot een etentje met vier man die afstand houden. Met die differentiatie wordt geen rekening gehouden: alles moet dicht, punt.
Ondertussen maak je wel een hele sector volledig kapot, want je kan natuurlijk vergeten dat er ook maar iets versoepeld wordt in de komende maanden. Op korte termijn kan je die pijn nog stutten door met geld rond te strooien, maar ook dat houdt een keer op.
Dit virus is niet ineens verdwenen over zes maanden en tegen die tijd gaat er ook geen Wondervaccin zijn dat wijd gedistribueerd kan worden. En wat gaan we dan doen? Hoe richten we dan ons leven in? Met name dt zijn de vragen waar de regering nu eens guidance in moet gaan geven in plaats van dit soort micromanagende ad-hoc maatregelen.
Dit is eigenlijk best een goed punt imo.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In de horeca wordt bijgehouden wie er op dat moment aanwezig is waardoor het door het BCO heel makkelijk deze clusters aan het licht komen en dus een oververtegenwoordiging in de BCO cijfers, puur door de intensieve registratieprotocollen.
Clusters heb je overal, maar deze zijn niet te achterhalen.
Gaat ook weinig toevoegen. Je bereikt er alleen maar mee dat mensen nog meer en nog sneller gewoon binnen af gaan spreken. Zoveel restricties buiten. Hop, lekker naar binnen waar er geen controle isquote:Op woensdag 4 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:
Ik denk ook dat weinig mensen voor hun lol met dit weer lang buiten zijn in de avond.
Hoe lang sinds de laatste maatregelen in Duitsland?quote:NEW: Germany reports record of more than 20,000 new coronavirus cases, with some areas yet to report -
Zijn pas eergisteren ingegaan toch ?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe lang sinds de laatste maatregelen in Duitsland?
Ah, ik dacht alweer een dag of 10..quote:Op woensdag 4 november 2020 20:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn pas eergisteren ingegaan toch ?
quote:Op woensdag 4 november 2020 16:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat klopt, de besmettingen gaan zelfs tot begin september terug.
En inderdaad over een maand zouden er nog besmettingen bij vandaag opgeteld kunnen worden.
De grootste aantallen worden over de afgelopen 10 dagen geboekt, een 5-10% blijft over die nog ouder zijn.
👍quote:Op woensdag 4 november 2020 16:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn een aantal dingen die tegelijk lopen. De meest opvallende zijn:
- De cijfers zijn ingedeeld in DOO (Date of Onset), DON (Date of Notification) en DPL (Date Positive Lab)
- De DOO datum wordt gezet naar de datum waarop klachten begonnen, deze ligt dus eigenlijk altijd in het verleden. Hoever in het verleden is onduidelijk
- Een melding die gedaan is doorloopt de stadia. Stel dat jij je wilt laten testen omdat je nu 3 dagen klachten hebt, en morgen getest wordt. Dan is de situatie als volgt:
• Je vraagt een test aan. Die test kun je donderdag 5 november om 12 uur doen. Je geeft bij de aanvraag aan dat je klachten 30 oktober begonnen.
• Jouw gegevens komen dus in de dagcijfers van vrijdag terecht, met een datum van 30 oktober en een status van DOO.
• Na 24 uur is je resultaat binnen, om 11 uur. Doordat de cijfers om 10 uur gepubliceerd worden wordt je data op 7 november aangepast naar DPL, met nog steeds 30 oktober als datum.
Doordat de data om 10 uur doorkomt krijg je altijd iets aan vertragingen. Hoogover hebben @:DireStraits7 @:_serial_ @:VoMy en ik zitten grasduinen in de data en gemiddeld is na een dag of 7 zo'n 75% compleet.
Gedeelte komt dus ook door manier van melding.
Misschien moet de Tweede Kamer zelf eens het goede voorbeeld geven dan en gewoon gaan video vergaderen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:57 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)t-zichtbaar-toenemen
Gaan ze toch de kantoren aanpakken, ben benieuwd op welke "instrumenten" Rutte doelt om het thuiswerken eventueel af te dwingen.
Ik denk iedereen uitnodigen in het catshuis ipv op kantoor?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:57 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)t-zichtbaar-toenemen
Gaan ze toch de kantoren aanpakken, ben benieuwd op welke "instrumenten" Rutte doelt om het thuiswerken eventueel af te dwingen.
Ja eens.Misschien vinden ze dat te gevaarlijk ivm pottenkijkers/hackers?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moet de Tweede Kamer zelf eens het goede voorbeeld geven dan en gewoon gaan video vergaderen.
Ja bizar h,terwijl dat volgens jouw berekeningen amper zin had.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessant, ik zie dat het OMT gepleit heeft voor het 'sluiten' van het hoger onderwijs en de bovenbouw van het middelbare onderwijs.
Geen idee maar ik ga de randjes wel opzoeken en dan gaan we het meemaken.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Moet het pers over de neus heen? Zo kan ik tenminste nog een beetje vrij ademen. Hopelijk krijg ik dan geen boete.
En wat als je het lijk van tante Hildegonda op de Harvia Cilindro Pro legt en er omheen gaat staan?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:37 schreef quirina het volgende:
Je mag wel naar de sauna maar je mag maar met dertig naar een uitvaart.
Zet hem dan gewoon helemaal niet op als je het niet wil. Je principes hebben, maar geen boete willen krijgen...quote:Op woensdag 4 november 2020 21:03 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Geen idee maar ik ga de randjes wel opzoeken en dan gaan we het meemaken.
Heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat afweging is dat de balans uiteindelijk is dat men het onderwijs belangrijker achtte i.v.m. het effect op het virus.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja bizar h,terwijl dat volgens jouw berekeningen amper zin had.
Ik ga gewoon nergens meer heen dan. Bestel nog meer online. Goed voor de lokale economiequote:Op woensdag 4 november 2020 16:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zoek geen randjes op en hou mij aan de wettelijke voorschriften dat een niet-medisch mondkapje dat daarvoor bestemd om te worden gebruikt. Netjes en Kapjes zijn dan van toepassingen.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:03 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Geen idee maar ik ga de randjes wel opzoeken en dan gaan we het meemaken.
Zo rijk ben ik ook weer nietquote:Op woensdag 4 november 2020 21:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Zet hem dan gewoon helemaal niet op als je het niet wil. Je principes hebben, maar geen boete willen krijgen...
Van Dissel zei vandaag in de technische briefing dat een avondklok minder effect heeft wanneer de horeca nog open is dan wanneer de horeca gesloten is (zoals nu). Logisch natuurlijk. En het maakt het nog twijfelachtiger of het kabinet wel zo'n draconische maatregel moet treffen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:
Ik denk ook dat weinig mensen voor hun lol met dit weer lang buiten zijn in de avond.
Och, als iemand zich verveelt mag ie mijn auto ook wel komen wassenquote:Op woensdag 4 november 2020 17:54 schreef Justin_Case het volgende:
Stond net ruim 20 minuten te wachten bij de wasstraat om mijn auto te kunnen wassen.
Dat was in het voorjaar ook, alsof heel Nederland uit verveling maar zijn auto gaat wassen ofzo.
Iets met jongeren en 's nachts elkaar opzoeken en naar illegale feesten gaanquote:Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Denk jij dat het niet werkt als iemand naast je in de rij in de supermarkt hoest of jij moet hoesten ? Dan werkt het dus wel, net zoals overal benoemd wordt ( ook toen bij radar), alle mondkapjes werken tegen grote druppels. Tegen aerosolen (die lang in een ruimte dwarrelen en erg klein zijn dus de meeste niet), maar ik sta niet een half uur lang in een rij in de supermarkt en ik ben toch blij als iemand in zijn kap hoest op zo'n momentquote:Op woensdag 4 november 2020 21:09 schreef leolinedance het volgende:
Daar trapt toch ook helemaal niemand in mag ik hopen? Die niet-werkende mondkapjes verplichten op het moment dat de crisis op het eind loopt.
In de landen die die verplichting wel hadden ging het ook veel beter
Nee, natuurlijk is dat niet verstandig. Dat is de goden verzoeken.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:23 schreef Ven1972 het volgende:
Wat ik ook lees dat er veel Nederlanders op vakantie willen gaan naar Curaao of Bonaire. is dat verstandig??? Lekker met mondkapje 9 of 10 uur in het vliegtuig vliegen en 2 weken daar zitten, dan misschien word je daar ook besmet....Hup verspreid je al weer vanuit die eilanden terug in Nederland.... Pffff
Dat is weer een recept voor een mogelijke derde golf besmettingen. Stel, als er een derde golf besmettingen in Nederland aandient, zijn de gevolgen veel ernstiger dan in de tweede golf. Echt waar, dan gaan we technisch failliet! Zie je wel, mensen denken niet na.... Dus ik heb gelijk dat ze eigenwijs en egoitisch zijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:28 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is dat niet verstandig. Dat is de goden verzoeken.
En het dan ook nog eens meenemen naar een eiland, waar de medische voorzieningen waarschijnlijk maar beperkt en niet toereikend zijn voor een uitbraak onder de bevolking. Echt, waarom willen zoveel mensen nu per se vliegen?
Dat is al een paar jaar aan de gang.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ja dat klopt, maar het CIZ doet vaak wel eens moeilijk over om per spoed een indicatie te stellen voor een patint die thuiszorg krijgt of naar een verpleeghuis moet om zich te herstellen van het coronavirus. Normaliter duurt een aanvraag van een zorgindicatie meestal 8 weken. Ze hadden best wel een noodwet kunnen maken om aanvrsaag voor de indicaties in deze crisis versneld te behandelen en verstrekken.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat is al een paar jaar aan de gang.
Indicatiestelling in de thuiszorg n budgetplafonds helpen daar niet in mee.
Nee. En of een derde golf "veel ernstiger" gaat zijn (zij het economisch, maatschappelijk en/of qua gezondheidszorg) ligt aan het verloop ervan.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is weer een recept voor een mogelijke derde golf besmettingen. Stel, als er een derde golf besmettingen in Nederland aandient, zijn de gevolgen veel ernstiger dan in de tweede golf. Echt waar, dan gaan we technisch failliet! Zie je wel, mensen denken niet na.... Dus ik heb gelijk dat ze eigenwijs en egoitisch zijn.
"Premier Rutte gaf in zijn persconferentie een ‘dwingend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland, maar benadrukte dat het Carabische gedeelte van het koninkrijk buiten dat advies valt. "quote:Op woensdag 4 november 2020 22:28 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En het dan ook nog eens meenemen naar een eiland, waar de medische voorzieningen waarschijnlijk maar beperkt en niet toereikend zijn voor een uitbraak onder de bevolking. Echt, waarom willen zoveel mensen nu per se vliegen?
Okay, maar ik bedoel dat echt veel meer gaar kosten dan de tweede golf, zou het ook kunnen. Maar je ziet ook mensen die gewoon vakantie gaan boeken naar de zon op Canarische eilanden.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee. En of een derde golf "veel ernstiger" gaat zijn (zij het economisch, maatschappelijk en/of qua gezondheidszorg) ligt aan het verloop ervan.
Mee eens, dat is echt een grote blunder van het kabinet met zo'n reisadvies!quote:Op woensdag 4 november 2020 22:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
"Premier Rutte gaf in zijn persconferentie een ‘dwingend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland, maar benadrukte dat het Carabische gedeelte van het koninkrijk buiten dat advies valt. "
Wat was dat ook voor een ontzettend domme en onnodige mededeling dat dit negatief reisadvies niet geldt voor het Caribisch gebiedJe wt toch dat dat dan direct wordt volgeboekt...
Echt niet te geloven dit beleid.
Hij zal wel een mattie hebben die in lobby zit voor toerisme op dat eiland.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
"Premier Rutte gaf in zijn persconferentie een ‘dwingend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland, maar benadrukte dat het Carabische gedeelte van het koninkrijk buiten dat advies valt. "
Wat was dat ook voor een ontzettend domme en onnodige mededeling dat dit negatief reisadvies niet geldt voor het Caribisch gebiedJe wt toch dat dat dan direct wordt volgeboekt...Lekker aansporen om 2x 9 uur in een vliegtuig te gaan zitten met 300 personen, verstandig.
Echt niet te geloven dit beleid.
Precies, Rutte is te benvloeden zeg!! Dus hij kan geen poot meer stijf te houden zeg!quote:Op woensdag 4 november 2020 22:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hij zal wel een mattie hebben die in lobby zit voor toerisme op dat eiland.
Kan het uberhaupt wel? Curaao enzo hebben toch dezelfde status als gemeenten in NL? Dat je er met het vliegtuig moet komen ipv de fiets maakt het lastiger, maar ik vraag me af of dat niet de reden is?quote:Op woensdag 4 november 2020 22:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hij zal wel een mattie hebben die in lobby zit voor toerisme op dat eiland.
En anders vliegt hij wel weer een Turkse minister in die hij 'streng' kan toespreken.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:42 schreef quirina het volgende:
Net voor de verkiezingen gaan we uit lockdown. Kan iedereen weer op Rutte God stemmen.
Wedden?
Dan gaan we wel maar 21:55 over straat om daarna lekker door te pilsen, en blijven we een paar uurtjes op de bank liggen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ok, ik heb even gelezen hoe het daadwerkelijk in het OMT-advies staat (altijd beter dan een uit de context gehaald nieuwsbericht).quote:Op woensdag 4 november 2020 21:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessant, ik zie dat het OMT gepleit heeft voor het 'sluiten' van het hoger onderwijs en de bovenbouw van het middelbare onderwijs.
Vervolgens hebben ze gekozen voor dit pakket, omdat dit grotendeels in lijn is met het pakket in maart, waarvan het bewezen effectief is:quote:Als nu direct zekerheid gewenst is dat de bocht omlaag genomen wordt, ook gezien de kwetsbaarheden boven beschreven, zou aanscherping van de maatregelen volgens de escalatieladder voor de hand liggen, voor een periode van 2 weken en landelijk uitgevoerd.
Dit is dus de belangrijkste maatregel die het OMT voorstelt. Vervolgens worden contactberoepen uitgezonderd, omdat daar relatief weinig besmettingen zijn en individuele contacten (waarmee ze impliciet ook het argument 'maar het huidige pakket sorteert geen effect' van de hand doen):quote:Het gegeven dat de maatregelen van september en oktober duidelijk minder effect resulteren dan in de periode maart jl. doet vermoeden dat er winst te boeken valt in het aanspreken van mensen op naleving van de al afgekondigde maatregelen of daarop strikter te handhaven. Door een dergelijke aanpak gedurende 2 weken te combineren met de volgende maatregelen in de escalatieladder wordt de zekerheid dat de gang omlaag genomen wordt, en voldoende snel verloopt, belangrijk verhoogd. Dit zou de meeste maatregelen van maart jl. – de facto de resterende maatregelen van de routekaart ‘zeer ernstig’ – betreffen (waaronder het terugbrengen van contacten thuis en van de groepsgrootte buiten van 4 naar 2, sluiten van een aantal zogenaamde doorstroomlocaties, stoppen van de groepslessen in sportscholen, of zelfs sluiten van sportscholen als dit niet op een andere manier gerealiseerd kan worden). Hiermee kan over de daling van Rt zekerheid verkregen worden, omdat deze maatregelen toegevoegd worden aan het huidige pakket van 15 oktober jl.
En dan vervolgens hebben ze het ook nog over scholen:quote:Met betrekking tot deze aanscherping kan voor contactberoepen (die onder de nodige voorzorgen uitgevoerd worden) een uitzondering gemaakt worden, omdat daarbij relatief weinig besmettingen optreden en het individuele contacten betreft.
Zoals ik het OMT-advies lees is dit een additionele, secundaire maatregel. Het eerder benoemde (en uiteindelijk daadwerkelijk uitgevoerde) pakket schaal ik in als veel belangrijker geacht door het OMT dan het sluiten van de scholen. Waarbij de bovenbouw bovendien hooguit 'ter overweging' genoemd wordt.quote:Wel geeft het OMT mee zich zorgen te maken over de overdracht onder adolescenten en jongeren, m.a.w. degenen in de bovenbouw van middelbare scholen tot hoger beroepsonderwijs en de universiteiten. In deze groepen komen besmettingen voor die vooral gerelateerd lijken aan activiteiten direct rond de leerinstellingen. Om dit te stoppen zouden deze instellingen voor de tijd van de aanscherping moeten overgaan op online onderwijsvormen; het OMT geeft ter overweging hier toch ook de bovenbouw van de middelbare scholen bij te betrekken, ook al gaat dit in tegen het eerder geuite voornemen de scholen geheel te ontzien. Individuele leerstages bij bedrijven of in laboratoria zouden niet betrokken hoeven te worden.
Ik lees hem toch een beetje anders. Juist ook in de context van het eerdere ‘we ontzien scholen zo lang als het maar enigszins kan’.quote:Op woensdag 4 november 2020 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ok, ik heb even gelezen hoe het daadwerkelijk in het OMT-advies staat (altijd beter dan een uit de context gehaald nieuwsbericht).
Het OMT constateert dat:
[..]
Vervolgens hebben ze gekozen voor dit pakket, omdat dit grotendeels in lijn is met het pakket in maart, waarvan het bewezen effectief is:
(het sluiten van sportscholen is dus geschrapt)
[..]
Dit is dus de belangrijkste maatregel die het OMT voorstelt. Vervolgens worden contactberoepen uitgezonderd, omdat daar relatief weinig besmettingen zijn en individuele contacten (waarmee ze impliciet ook het argument 'maar het huidige pakket sorteert geen effect' van de hand doen):
[..]
En dan vervolgens hebben ze het ook nog over scholen:
[..]
Zoals ik het OMT-advies lees is dit een additionele, secundaire maatregel. Het eerder benoemde (en uiteindelijk daadwerkelijk uitgevoerde) pakket schaal ik in als veel belangrijker geacht door het OMT dan het sluiten van de scholen. Waarbij de bovenbouw bovendien hooguit 'ter overweging' genoemd wordt.
Puur kijkend naar het advies voor het onderwijs ben ik het daar mee eens. Alleen ben je het wel met mee eens dat het 'scholenadvies' ondergeschikt is aan het 'maartpakket' dat nu ingevoerd is? Het eerste wordt niet voorgesteld als een keuze, bij de scholen wordt nog enige ruimte voor interpretatie gelaten. Ook de manier waarop het scholenadvies ingebed is in het advies geeft de indruk dat het 'maartpakket' wel degelijk wat belangrijker geacht wordt dan het sluiten van de scholen.quote:Op woensdag 4 november 2020 23:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees hem toch een beetje anders. Juist ook in de context van het eerdere ‘we ontzien scholen zo lang als het maar enigszins kan’.
Ik lees hem vooral als “de besmettingen onder jongeren zijn zo hoog dat sluiting van de scholen een must is”.
Ik hem even het hele advies gelezen met extra aandacht voor de “sterkte” van de formulering. Dan valt mij op dat de nadruk heel erg gelegd is op thuiswerken. Dat “maartpakket” en de scholen staan daar onder maar mijns inziens wel min of meer op gelijke hoogte.quote:Op woensdag 4 november 2020 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Puur kijkend naar het advies voor het onderwijs ben ik het daar mee eens. Alleen ben je het wel met mee eens dat het 'scholenadvies' ondergeschikt is aan het 'maartpakket' dat nu ingevoerd is? Het eerste wordt niet voorgesteld als een keuze, bij de scholen wordt nog enige ruimte voor interpretatie gelaten. Ook de manier waarop het scholenadvies ingebed is in het advies geeft de indruk dat het 'maartpakket' wel degelijk wat belangrijker geacht wordt dan het sluiten van de scholen.
Anders gesteld: het scenario dat we nu hebben (wel maartpakket, niet scholensluiting) is een logischere gevolgtrekking van dit advies dan het tegenovergestelde (geen maartpakket, wel scholensluiting). Iets wat een aantal hier betoogd hebben: dat het sluiten van de scholen belangrijker is dan het huidige maatregelenpakket.
Klopt, alleen realiseren ze zich volgens mij dat dat gewoon geen vruchtbare weg is. Zeker niet op korte termijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hem even het hele advies gelezen met extra aandacht voor de “sterkte” van de formulering. Dan valt mij op dat de nadruk heel erg gelegd is op thuiswerken.
Zie ook de grafiek hierboven. Het sluiten van de scholen (excl. basisonderwijs) levert welgeteld n dag winst, voordat we onder de signaalwaarde komen. Het maartpakket daarentegen levert naar schatting zes dagen winst op. Pas zodra je k het basisonderwijs aan banden legt, zie ik ook dan weer een grote winst qua dalingstijd (vermoedelijk omdat het sluiten van basisscholen ook ouders dwingt thuis te blijven).quote:Dat “maartpakket” en de scholen staan daar onder maar mijns inziens wel min of meer op gelijke hoogte.
Dan gooi je wel heel veel maatregelen bij elkaar onder de noemer “maartpakket” wat verstaan we daar allemaal onder? 2 personen op straat? Groepslessen? Doorstroomlocaties? Bezoek thuis?quote:Op woensdag 4 november 2020 23:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, alleen realiseren ze zich volgens mij dat dat gewoon geen vruchtbare weg is. Zeker niet op korte termijn.
[..]
Zie ook de grafiek hierboven. Het sluiten van de scholen (excl. basisonderwijs) levert welgeteld n dag winst, voordat we onder de signaalwaarde komen. Het maartpakket daarentegen levert naar schatting zes dagen winst op. Pas zodra je k het basisonderwijs aan banden legt, zie ik ook ook dan weer een grote winst qua dalingstijd.
(En ja, dit gaat over puntschattingen)
(En ja, dit voorondersteld ook dat de modellering hierboven relatief accuraat is)
Denk eerder andersom. Dat die egoistische vakantiegangers juist anderen op het eiland kunnen besmetten. Vandaag waren er op Curacao maar 21 besmettingen. Laat ze lekker met rust daar,quote:Op woensdag 4 november 2020 22:23 schreef Ven1972 het volgende:
Wat ik ook lees dat er veel Nederlanders op vakantie willen gaan naar Curaao of Bonaire. is dat verstandig??? Lekker met mondkapje 9 of 10 uur in het vliegtuig vliegen en 2 weken daar zitten, dan misschien word je daar ook besmet....Hup verspreid je al weer vanuit die eilanden terug in Nederland.... Pffff
Maar wat versta je onder n maatregel?quote:Op woensdag 4 november 2020 23:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan gooi je wel heel veel maatregelen bij elkaar onder de noemer “maartpakket” wat verstaan we daar allemaal onder? 2 personen op straat? Groepslessen? Doorstroomlocaties? Bezoek thuis?
Daar zitten natuurlijk ook veel meer maatregelen in dan eentje, dus dat is wel een beetje een krom vergelijk. Wat doet bijvoorbeeld alleen het stopen met groepslessen? Ik vermoed minder. Nu snap ik ook wel dat de impact daar van minder is. Maar je snapt mn punt denk ik. Ik denk dat die scholen weldegelijk een krachtig middel zijn.
Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat je dat moet doen als onderdeel van een pakket. Anders heeft het totaal geen zin.
Precies dit ja. Neem aan dat ze daar ook maar beperkte ziekenhuis-capaciteit hebben om evt. klappen op te vangen.quote:Op woensdag 4 november 2020 23:57 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Denk eerder andersom. Dat die egoistische vakantiegangers juist anderen op het eiland kunnen besmetten. Vandaag waren er op Curacao maar 21 besmettingen. Laat ze lekker met rust daar,
https://nos.nl/artikel/23(...)begrip-in-kamer.htmlquote:Thuiswerken afdwingen
Het kabinet wil dat het aantal thuiswerkers snel "zichtbaar" toeneemt. Nog te weinig mensen werken thuis, terwijl dat wel de norm is. In deze tweede golf reizen meer mensen naar hun werk dan in het voorjaar.
Rutte kondigde aan dat de ministers Wiebes (Economische Zaken) en Koolmees (Sociale Zaken) aanstaande vrijdag gaan praten met werkgevers en vakbonden. Als dat te weinig resultaat oplevert heeft het kabinet volgens Rutte instrumenten achter de hand om het thuiswerken af te dwingen. Hij wilde niet zeggen wat die instrumenten zijn. "Dat zou het gesprek niet bevorderen."
quote:Op donderdag 5 november 2020 00:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wat betreft dat thuiswerken:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)begrip-in-kamer.html
Reisadvies Curaaoquote:Op donderdag 5 november 2020 00:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies dit ja. Neem aan dat ze daar ook maar beperkte ziekenhuis-capaciteit hebben om evt. klappen op te vangen.
Zoiets kun je vermoedelijk afdwingen via je de wet op publieke gezondheid. Bv. door mensen alleen op straat te laten met een werkgeversverklaring.quote:Op donderdag 5 november 2020 00:05 schreef Stray_cat het volgende:
[..]Staat dat toevallig ook in de spoedwet.
Dan lijkt het me helemaal geen optie om vanuit Nederland daar naar toe te vliegen!quote:Op donderdag 5 november 2020 00:09 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Reisadvies Curaao
Laatste update: 2 september 2020, 11:00 uur. | Nog steeds geldig.
Per 1 juli 2020 is reizen vanuit Nederland naar Curaao mogelijk. Reizigers dienen voorafgaand aan de reis een “Public Health Passenger Locator Card” en immigratiekaart in te vullen via www.gobiernu.cw .
A-Ook dient een negatief resultaat van een COVID-19 PCR-test van uiterlijk 72 uur voor vertrek ingediend te worden bij aankomst.
B-Reizigers kunnen inreizen indien zij niet in de 14 dagen voorafgaand aan de reis in een gebied met wijdverspreide transmissie van het COVID-19 virus zijn geweest.
Reizigers zijn verplicht een reisverzekering te hebben afgesloten.
Houd actuele informatie van de lokale autoriteiten in de gaten.
Als u vanuit Curaao terugkomt in Nederland hoeft u niet in thuisquarantaine te gaan. Er is geen verhoogd risico op toename van coronabesmettingen vanuit Curaao voor Nederland.-einde-
Een negatieve PCR-testuitslag overleggen prima. Maar ik begrijp dan deel B niet, ze reizen tenslotte vanuit NL
Wanneer ben jij daar dan voor het laatst geweest, huh? Nou?quote:Op donderdag 5 november 2020 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
God allemachtig, wat hebben we toch een stel malloten in de 2e Kamer. "Medische reservisten" en "de bieb in Barneveld"
Letterlijk nog nooit en ik ben daar in een grijs verleden regelmatig geweestquote:Op donderdag 5 november 2020 00:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wanneer ben jij daar dan voor het laatst geweest, huh? Nou?![]()
Ha! Zie je, hij heeft een punt!quote:Op donderdag 5 november 2020 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Letterlijk nog nooit en ik ben daar in een grijs verleden regelmatig geweest
Nou ja, Rutte komt er naar verluid nooitquote:Op donderdag 5 november 2020 00:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ha! Zie je, hij heeft een punt!![]()
Morgen rijen dik voor de Barneveldse bieb omdat daar geen Hagenezen komen!
92K nieuwe gevallen en 1130 doden vandaag. Gaat lekker daar, ja.quote:Op donderdag 5 november 2020 01:10 schreef Mammietje het volgende:
O wauw... ik zie dat het Amerikaanse volk weer hoop mag krijgen to flatten the curve?![]()
En trump pakt het -zoals verwacht- sportief op.![]()
Het zijn er inmiddels al wat meer zelfs.quote:Op donderdag 5 november 2020 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
92K nieuwe gevallen en 1130 doden vandaag. Gaat lekker daar, ja.
Dat moeten we nog even afwachten, zover is het nog niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 01:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het zijn er inmiddels al wat meer zelfs.
Ik doelde meer op een nieuwe president. Hoeven ze daar tenminste geen chloor meer te drinken.
Nou, jij laat wel sterk door schemeren voor wie je bent zeg.quote:Op donderdag 5 november 2020 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moeten we nog even afwachten, zover is het nog niet.
Prima toch. Er zijn nog teveel eigenwijze micromanagers die het personeel op kantoor verwachten.quote:Op donderdag 5 november 2020 00:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
?quote:Op donderdag 5 november 2020 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
God allemachtig, wat hebben we toch een stel malloten in de 2e Kamer. "Medische reservisten" en "de bieb in Barneveld"
Dat niet alleen, bij veel bedrijven is er sprake van een "essentile" schil, nu zie ik dat allerlei "belangrijke" mensen vinden dat ze op kantoor moeten zijn, geloof me daar is technisch geen enkele reden toe, het is meer een status dingetje van: "kijk mij eens belangrijk zijn".quote:Op donderdag 5 november 2020 02:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Prima toch. Er zijn nog teveel eigenwijze micromanagers die het personeel op kantoor verwachten.
In het voorjaar zou ik het nog wel toejuichen, maar na 9 maanden thuiswerken ben ik wel van gedachten veranderd hierover.quote:Op donderdag 5 november 2020 00:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Make Covid-19 Great Againquote:Op donderdag 5 november 2020 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
92K nieuwe gevallen en 1130 doden vandaag. Gaat lekker daar, ja.
Heel veel mensen kunnen wel thuiswerken maar doen dat niet. De zogenaamde "kijk mij eens begaan zijn met mijn werk mensen". Natuurlijk kan niet iedereen thuiswerken, maar er is echt een hele groep die zich belangrijker wil voordoen dan ze zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In het voorjaar zou ik het nog wel toejuichen, maar na 9 maanden thuiswerken ben ik wel van gedachten veranderd hierover.
Nu hebben we het over een voorbeeld functie van grapperhaus, maar in de 2e kamer zijn ook de leden aanwezig, of moet er in het catshuis overlegd worden?
Nog even los van dat het niet mogelijk is voor alle beroepen moet je ook thuis maar de mogelijkheid hebben.
Van mij hoeft die verplichting er niet te komen.
Ik snap al niet dat je het risico wil nemen dat je daar bent en zlf ziek wordt en dan medische hulp nodig hebt, die dan niet voorhanden is. Of dat je bijvoorbeeld niet meer terug kunt vliegen.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:28 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Er zijn voor iedere kant van het verhaal wel redenen te bedenken, van mensen die thuis willen/kunnen werken en het niet doen vanwege X/Y/Z of mensen die niet thuis willen/kunnen werken en toch thuiswerken vanwege X/Y/Z.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:01 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen wel thuiswerken maar doen dat niet. De zogenaamde "kijk mij eens begaan zijn met mijn werk mensen". Natuurlijk kan niet iedereen thuiswerken, maar er is echt een hele groep die zich belangrijker wil voordoen dan ze zijn.
Je kan 2 vliegen in 1 klap slaan. Sluit de basischolen twee weken en moet je eens zien hoeveel mensen er ineens "thuiswerken".
Hoezo micromanagent? Het uitgangspunt is gewoon vermijd teveel contacten. Alleen hebben we dat met z'n allen niet begrepen en/of niet opgevolgd en was het dus te vrijblijvend. Blijkbaar zijn we met z'n allen te eigenwijs/te dom en hebben we dus regelgeving op microniveau nodig. En dan nog begrijpt men het niet omdat Regel A niet overeenkomt met Regel C.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zijn voor iedere kant van het verhaal wel redenen te bedenken, van mensen die thuis willen/kunnen werken en het niet doen vanwege X/Y/Z of mensen die niet thuis willen/kunnen werken en toch thuiswerken vanwege X/Y/Z.
Het blijft allemaal teveel hangen op micro management en verboden over hoe iemand zijn leven moet inrichten vanuit de overheid.
Als je vorig jaar had gezegd dat de overheid bepaald dat je niet met 3 mensen naar buiten mag hadden we grappen over noord korea gemaakt en kijk waar we nu staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |