abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 4 november 2020 @ 14:30:10 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196051386
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196051478
Vijf provincies laten een daling in het aantal besmettingen zien ten opzichte van vorige week. Mooi, eergisteren waren het er nog maar drie provincies.
  woensdag 4 november 2020 @ 14:35:03 #3
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_196051495
Twente weer relatief rood. Wat doen wij toch anders dan alle regio's om ons heen...
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_196051497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:34 schreef BillDauterive het volgende:
Vijf provincies laten een daling in het aantal besmettingen zien ten opzichte van vorige week. Mooi, eergisteren waren het er nog maar drie provincies.
Onze eigen swingstates.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196051513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ok, ik niet. En nu?
Het is meer om te duiden dat draagvlak een loze term is. Het is vooral afhankelijk met wie je praat. Economische belangen beginnen ook steeds zwaarder te wegen nu veel mensen en bedrijven het water echt aan de lippen komt en er weinig concreet perspectief is.
blablablabla
pi_196051531
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ok, ik niet. En nu?
Narcisten sluiten we uit.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_196051539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
Het is meer om te duiden dat draagvlak een loze term is. Het is vooral afhankelijk met wie je praat.
Behalve dan dat je draagvlak gewoon kunt meten onder een representatieve steekproef.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196051551
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Behalve dan dat je draagvlak gewoon kunt meten onder een representatieve steekproef.
En dat is gedaan wilde je zeggen, graag bron.
blablablabla
  woensdag 4 november 2020 @ 14:38:07 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196051553
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:

Hoe wil je dat precies meten?
  woensdag 4 november 2020 @ 14:38:09 #10
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_196051555
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:35 schreef Arizona het volgende:
Twente weer relatief rood. Wat doen wij toch anders dan alle regio's om ons heen...
Ik zie wel een inhaalslag op pletdecurve van 8 t/m 12 oktober voor Overijssel, misschien verklaart dat iets.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 4 november 2020 @ 14:38:14 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196051558
@AlwaysHappy Wat bedoel je met dag 1? Want qua nwe maatregelen is het dag 0 (gaan vanavond pas in).
En het effect van deze maatregelen laat nog even op zich wachten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 4 november 2020 @ 14:38:27 #12
131800 Tarado
cap de fusca
pi_196051565
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:35 schreef Arizona het volgende:
niet luisteren
  woensdag 4 november 2020 @ 14:39:50 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196051582
Weer een DALING
pi_196051587
Het zou toch sad zijn als er pas draagvlak is als de IC's daadwerkelijk vol liggen en de ziekenhuizen overstromen. Aangezien dit nog helemaal niet aan de orde is maar een mogelijk scenario zou kunnen zijn (gisteren overigens een aanzienlijk minder reel scenario dan de lijntjes van begin oktober, maar toch maatregelen) vraag ik me af of en hoe dit meetbaar is.
blablablabla
pi_196051591
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoe wil je dat precies meten?
Zo dus: https://www.rivm.nl/gedra(...)elbevinden/draagvlak
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196051593
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet luisteren
Of juist heel goed luisteren door bovengemiddeld trouw te gaan testen bij klachten
pi_196051602
quote:
12s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef belanov het volgende:

[..]

Of juist heel goed luisteren door bovengemiddeld trouw te gaan testen bij klachten
Inderdaad, dit wordt al langer gespeculeerd dat ze het juist daar enorm goed op orde hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196051611
quote:
Laatste meetpunt was een maand geleden, lekker actueel en betrouwbaar.
blablablabla
  woensdag 4 november 2020 @ 14:41:31 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196051613
quote:
Dus gewoon gevraagd "sta je daarachter"
Ja.. dan zullen veel mensen erachter staan.. of ze het ook doen is een tweede
  woensdag 4 november 2020 @ 14:41:39 #20
131800 Tarado
cap de fusca
pi_196051619
quote:
12s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef belanov het volgende:

[..]

ze spreken de taal niet dus ik ga nog steeds van dat niet goed luisteren uit
  woensdag 4 november 2020 @ 14:42:45 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196051634
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Tarado het volgende:

ze spreken de taal niet dus ik ga nog steeds van dat niet goed luisteren uit
Dan zouden ze het niet goed kunnen begrijpen miss. dat staat los van goed/niet goed luisteren.
pi_196051641
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Goed verhaal. Misschien ook nog even 'mij hebben ze niet gevraagd' noemen?
  woensdag 4 november 2020 @ 14:44:04 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196051662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:

Misschien ook nog even 'mij hebben ze niet gevraagd' noemen?
Dat maakt me verder weinig uit.
pi_196051666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Laatste meetpunt was een maand geleden, lekker actueel en betrouwbaar.
Laat maar, ik ga gewoon niet meer proberen om met jou een zinvolle discussie aan te gaan over hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Het is gewoon van beide kanten onvruchtbaar.

Sorry, maar het is gewoon heel frustrerend. En ik heb geen zin om in iedere post eerst tal van zaken uit te moeten leggen, voordat we eindelijk een keer tot de kern komen. Dan kan ik er maar beter open over zijn.
pi_196051670
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wel humor er is kennelijk volgens dat onderzoek draagvlak van 60% voor alleen noodzakelijke buitenlandreizen, helaas doen we niks mee.
blablablabla
pi_196051694
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:AlwaysHappy Wat bedoel je met dag 1? Want qua nwe maatregelen is het dag 0 (gaan vanavond pas in).
En het effect van deze maatregelen laat nog even op zich wachten.
Je leest mijn post verkeerd denk ik ;)

Dit is wat ik typte:

quote:
Dit is n dag he. Ik zou ook niet verwachten dat je nu elke dag een paar honderd minder besmettingen hebt, dat zal steeds geleidelijker gaan.
Ik had het niet over dag 1. Had het ook niet eens over de maatregelen. Antwoordde alleen maar op iemand die zei dat de cijfers aan het afvlakken zijn (na grotere dalingen de afgelopen dagen). Benoemde daarom dat n dag met een iets kleinere daling niet meteen betekent dat het afvlakt. Het is immers maar data van n dag. Daling zal heel geleidelijk gaan; je kan niet elke dag verwachten dat er weer een daling is van een paar honderd gevallen.
  woensdag 4 november 2020 @ 14:46:36 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196051714
Jaap heeft alles onder controle _O_
pi_196051721
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Laat maar, ik ga gewoon niet meer proberen om met jou een zinvolle discussie aan te gaan over hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Het is gewoon van beide kanten onvruchtbaar.
Heeft niks met wetenschappelijk onderzoek te maken ouwe reus. Het is gewoon de opinie peilen, de spreekwoordelijke barometer. Puur een momentopname dus niet relevant als die verouderde onderzoeksgegevens bevat..
blablablabla
pi_196051742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Heeft niks met wetenschappelijk onderzoek te maken ouwe reus. Het is gewoon de opinie peilen, de spreekwoordelijke barometer. Puur een momentopname dus niet relevant als die verouderde onderzoeksgegevens bevat..
Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik vind het gezegend. Na grofweg een half jaar gooi ik de handdoek in de ring.
pi_196051754
Update van 4 November (Woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9674 besmettingen. (mutaties : 45) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9527, mutaties 75) gezien de mutaties die nog plaatsvinden lijkt 19-10 voorlopig de echte piekdag te worden. Daarna zie je al dat de daling een klein beetje ingezet wordt gezien de mutaties.

Er vinden nu nog mutaties plaats tot in begin/midden september (128 stuks)
Dag met grootste mutatie : 2-11, 1751
Oudste mutatie : 25-3

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 4870 van de afgelopen 5 dagen, 1920 van de 5 dagen daarvoor, en de overige nog ouder.

Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196051789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik vind het gezegend. Na grofweg een half jaar gooi ik de handdoek in de ring.
:D _O-
blablablabla
  Redactie Frontpage woensdag 4 november 2020 @ 14:49:55 #32
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196051793
Heb me net weer laten testen, ging toch wel een heel stuk soepeler dan in juli. Vanochtend aangevraagd en kon om 13.00 uur terecht, ook nog keuze uit 4 verschillende locaties.
_____
pi_196051806
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sorry, maar het is gewoon heel frustrerend. En ik heb geen zin om in iedere post eerst tal van zaken uit te moeten leggen, voordat we eindelijk een keer tot de kern komen. Dan kan ik er maar beter open over zijn.
Condescending much? Je kan het ook ''gewoon'' met elkaar oneens zijn zonder op iemand neer te praten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 14:51:53 ]
pi_196051854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:49 schreef Elan het volgende:

[..]

:D _O-
Het is gewoon heel vermoeiend om constant dingen uit te moeten leggen over zaken die iedere eerstejaarsstudent al niet meer uitgelegd hoeft te worden. Een introductievak kwalitatieve/kwantitatieve onderzoeksmethodologie zeg maar.

Daar kun jij vast niets aan doen, maar ik heb geen zin om in ieder bericht tien caveats te moeten plaatsen, waarin vervolgens alle nuance niet opgepikt wordt. Dan krijg je een discussie waar jij, noch ik wat aan hebt. Dat mag je hautain of elitair vinden, maar ik ben er liever open over dat het moment gekomen is dat ik daarvoor pas.
pi_196051868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is gewoon heel vermoeiend om constant dingen uit te moeten leggen over zaken die iedere eerstejaarsstudent al niet meer uitgelegd hoeft te worden. Een introductievak kwalitatieve/kwantitatieve onderzoeksmethodologie zeg maar.

Daar kun jij vast niets aan doen, maar ik heb geen zin om in ieder bericht tien caveats te moeten plaatsen, waarin vervolgens alle nuance niet opgepikt wordt. Dan krijg je een discussie waar jij, noch ik wat aan hebt. Dat mag je hautain of elitair vinden, maar ik ben er liever open over dat het moment gekomen is dat ik daarvoor pas.
Niet gelezen.
blablablabla
pi_196051870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:49 schreef LTVDK het volgende:
Heb me net weer laten testen, ging toch wel een heel stuk soepeler dan in juli. Vanochtend aangevraagd en kon om 13.00 uur terecht, ook nog keuze uit 4 verschillende locaties.
Mooi! :) Beterschap en ik hoop dat je snel je uitslag krijgt.
pi_196051911
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Condescending much? Je kan het ook ''gewoon'' met elkaar oneens zijn zonder op iemand neer te praten.
Als het daadwerkelijk een kwestie van 'eens/oneens' was, akkoord. Dit is gewoon volledig langs elkaar heen praten. Dat heeft gewoon geen zin.

Condescending, prima. Soms kun je ook gewoon erkennen dat iemands kennis gewoon niet afdoende is om er een zinnige discussie over te voeren. Er zijn tal van onderwerpen waarbij ik niet zal pretenderen een inhoudelijke discussie te kunnen voeren en dat het geen kwestie van eens/oneens is, maar gewoon een kwestie van te weinig kennis van zaken hebben.

Denken dat dit een kwestie is van eens/oneens bevestigt alleen maar mijn punt.
pi_196051913
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:
Update van 4 November (Woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

[ afbeelding ]

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.

Piekdag staat nu op 19-10 met 9674 besmettingen. (mutaties : 45) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9527, mutaties 75) gezien de mutaties die nog plaatsvinden lijkt 19-10 voorlopig de echte piekdag te worden. Daarna zie je al dat de daling een klein beetje ingezet wordt gezien de mutaties.

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 4870 van de afgelopen 5 dagen, 1920 van de 5 dagen daarvoor, en de overige nog ouder.

Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
Weer bedankt _O_

Die piek verschuift toch nog wel langzaam naar de opvolgende dag he?
pi_196051924
612 covidpatinten op IC, 1960 in kliniek
4 november 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatinten bedraagt 2572, 81 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1960 buiten de Intensive Care, 84 minder dan gisteren. Op de IC liggen 612 covidpatinten (waarvan 2 in Duitsland), 3 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 475 non-covidpatinten op de IC, 26 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1087 (waarvan 2 in Duitsland), 29 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 236 in de kliniek en 50 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 42 patinten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 9 IC-patinten.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196051958
quote:
11s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:47 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Interessant. Even volgen.

Veiligheidsregio M-W Brabant (waar ik woon) is nu misschien dan nog wel niet de meest ernstige regio qua besmettingen, ziekenhuisopnamen e.d. (op dit moment lijken dat vooral Rotterdam-Rijnmond, Zuid Holland-Zuid en ook wel Twente te zijn), maar het is volgens mij misschien wel de grootste stijger de afgelopen dagen.
Wat dat betreft gaat het er om spannen of een lokale lockdown of i.i.g. extra maatregelen nodig gaan zijn en/of ingevoerd gaan worden.
Ik zat er de afgelopen dagen al een beetje op te wachten eerlijk gezegd. Gebied wordt de laatste dagen (qua besmettingen per 100.000) roder en roder, waar b.v. Twente de piek voorbij is (R-R en ZHZ weet ik niet of daar de echte piek al voorbij is).

Voeg daar aan toe dat vooral enkele grensgemeenten (Woensdrecht, Zundert, Baarle-Nassau) rood tot dieprood kleuren, net over de grens de Vlamingen niets meer kunnen (shoppen b.v.) en hier in Breda de IKEA, Intratuin, Hornbach en Praxis lekker open blijven, en je weet dat er een potentile shitstorm aan kan komen.

Burgemeester Depla van Breda heeft wel ballen volgens mij. In augustus liet hij alle auto's met wit nummerbord al terugsturen door de politie omdat hij bang was dat de Galderse Meren overvol zouden worden (toen het dertig plus graden was). Volgens mij had hij geen zin om de regionale lockdowns (van de Veiligheidsregio M-W Brabant, waar de burgemeester van Tilburg leiding aan geeft) of het mandaat daarvoor af te wachten. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Is inmiddels bekend trouwens welke regio’s momenteel allemaal risico lopen extra maatregelen te krijgen?
Zie boven. Ik denk vooral Rotterdam-Rijnmond, Zuid Holland-Zuid, wellicht Haaglanden, Twente en inderdaad mijn regio, M-W Brabant. Die laatste is misschien wel de grootste stijger de afgelopen dagen, waar Twente steeds wat minder rood lijkt te kleuren. Randstad heb ik iets minder zicht op, maar gezien de ernstige problemen in de Rotterdamse ziekenhuizen en het Albert Schweitzer in Dordrecht kan ik me voorstellen dat men daar ook kijkt naar eventuele extra maatregelen.
Amphia ziekenhuis in Breda gaat nog ietsjes beter dan die ziekenhuizen, echter de piek in M-W Brabant aan ziekenhuisopnamen lijkt nog te moeten komen, waar die in Zuid-Holland wellicht al voorbij is of op zijn hoogtepunt is (kijkend naar de piek in besmettingen, die in Zuid-Holland al enigszins bereikt lijkt te zijn?).

[ Bericht 0% gewijzigd door Salina op 04-11-2020 17:13:04 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196051967
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:55 schreef Benny het volgende:

[..]

Weer bedankt _O_

Die piek verschuift toch nog wel langzaam naar de opvolgende dag he?
Het wordt spannend welke van de 3 dagen 19,20 of 21 uiteindelijk gaat "winnen".
Maar de dagen erna gaan daar zo te zien niet meer in de buurt komen.

Ik denk ook dat er geen 10K gaat komen
  Redactie Frontpage woensdag 4 november 2020 @ 14:57:45 #42
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196051971
quote:
Run op vakanties naar Curaao na reisadvies Rutte
Reisorganisaties Corendon en TUI krijgen sinds gisteravond veel boekingen binnen voor reizen naar Curaao. Premier Rutte gaf toen een dringend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland tot half januari. Hij zei ook dat het Carabische gedeelte van het koninkrijk buiten het advies valt.

"We zagen de boekingen naar Curaao direct binnenstromen na de persconferentie", zegt een woordvoerder van Corendon tegen persbureau ANP. Ook TUI merkt dat er "meer belangstelling" is ten opzichte van de afgelopen tijd.

Voor Curaao geldt code geel, wat betekent dat Nederlanders er op vakantie kunnen. Voor Bonaire en Aruba geldt een oranje reisadvies; niet-noodzakelijke reizen naar die eilanden worden afgeraden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)gveld-rotterdam.html
Goh, dat had ook niemand zien aankomen :')
_____
pi_196052023
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:57 schreef LTVDK het volgende:
eisorganisaties Corendon en TUI krijgen sinds gisteravond veel boekingen binnen voor reizen naar Curaao. Premier Rutte gaf toen een dringend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland tot half januari. Hij zei ook dat het Carabische gedeelte van het koninkrijk buiten het advies valt.

"We zagen de boekingen naar Curaao direct binnenstromen na de persconferentie", zegt een woordvoerder van Corendon tegen persbureau ANP. Ook TUI merkt dat er "meer belangstelling" is ten opzichte van de afgelopen tijd.

Voor Curaao geldt code geel, wat betekent dat Nederlanders er op vakantie kunnen. Voor Bonaire en Aruba geldt een oranje reisadvies; niet-noodzakelijke reizen naar die eilanden worden afgeraden.
Ja dat blijft mooi, ik ga er dan maar vanuit dat ze "binnenlands" (of binnenkoninkrijks?) toerisme willen bevorderen en het daarom open laten als optie.
pi_196052070
quote:

[..]

Lekker man had ik een paar k over was ik ook gegaan. Horeca open en lekker weer, wat wil eens mens nog meer _O_
blablablabla
pi_196052099
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als het daadwerkelijk een kwestie van 'eens/oneens' was, akkoord. Dit is gewoon volledig langs elkaar heen praten. Dat heeft gewoon geen zin.

Condescending, prima. Soms kun je ook gewoon erkennen dat iemands kennis gewoon niet afdoende is om er een zinnige discussie over te voeren. Er zijn tal van onderwerpen waarbij ik niet zal pretenderen een inhoudelijke discussie te kunnen voeren en dat het geen kwestie van eens/oneens is, maar gewoon een kwestie van te weinig kennis van zaken hebben.

Denken dat dit een kwestie is van eens/oneens bevestigt alleen maar mijn punt.
Niks mis met je ego in ieder geval. ^O^ Uiteindelijk is niemand hier een echte expert met alle cijfers. Voor zover ik weet. Wie weet heb jij inderdaad meer kennis over dit onderwerp. Maar dat is ook slechts een mening over jezelf natuurlijk. Elan kan ook gaan roepen dat hij degene is die jou alles uit moet leggen, maar dat doet hij ook niet. Maar zelfs als jij meer kennis zou hebben dan kan je alsnog vriendelijk zeggen dat je het gewoon met hem oneens bent. Het is jammer dat je jezelf liever elitair opstelt. :s)
  woensdag 4 november 2020 @ 15:04:09 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196052116
quote:

Och echt he.. mensen :')
pi_196052124
quote:

[..]

Ook maar even snel boeken *O* Lijkt me een fantastisch idee.
pi_196052167
Ik sta op het punt om persoonlijk onze Action leeg te schoppen... -O-
pi_196052215
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

*O*
[..]
pi_196052220
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Uiteindelijk is niemand hier een echte expert met alle cijfers. Voor zover ik weet.
Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat een aantal mensen overduidelijk beter geschoold zijn in het omgaan met data en onderzoek dan anderen? Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat men soms over een bepaald onderwerp beter niet zo hoog van de toren moet blazen? Moet het dan gelijk een meningsverschil zijn?

quote:
Maar zelfs als jij meer kennis zou hebben dan kan je alsnog vriendelijk zeggen dat je het gewoon met hem oneens bent. Het is jammer dat je jezelf liever elitair opstelt. :s)
Ik heb me maandenlang vriendelijk opgesteld en uitgebreide berichten getypt over de manier waarop onderzoek doen werkt, waarom bepaalde zaken een stuk genuanceerder liggen en het mensen zou sieren om niet te pretenderen van de hoed en de rand te weten.

Als dat na maanden nog steeds niet resoneert ben ik er klaar mee. Het kost namelijk vrij veel moeite om zaken genuanceerd te beschrijven. Dan geef ik liever openheid van zaken door openbaar te stellen dat ik er klaar mee ben.

Ter voorbeeld: eerst de vraag stellen hoe je een representatief onderzoek naar draagvlak opzet en twee berichten erna te denken daar stellige uitspraken over te kunnen doen klopt gewoon niet. Dat is grove zelfoverschatting. Prima als men zo'n houding wil aannemen. Maar daar pas ik voor.

Als het elitair is om je eigen grenzen te kennen en terughoudend te zijn om al te stellige uitspraken te doen, so be it, dan ben ik maar elitair.
pi_196052235
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De routekaart impliceert dat het oude normaal niet meer terugkeert.
Dit vind ik ook zeer zorgelijk ja. Het suggereert duidelijk dat we voor altijd in die waakzame fase zullen zitten met de gehate en economie verwoestende maatregelen die meer kwaad dan goed doen. Dit heb ik hier ook wel eens meermaals aangesneden. Ze willen ons normale leven niet teruggeven en we zullen voor altijd met zulke regels zitten uit voorzorg, ik hoop dat ik het mis heb natuurlijk.

Hier gaven ze gister ook een opzetje voor dat er te snel versoepeld is afgelopen zomer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196052257
Hierbij de regio's met momenteel de meeste besmettingen per 100.000 inwoners / 7 dagen:

Redactie Frontpage woensdag 4 november 2020 @ 15:14:01 #53
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196052332
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Hierbij de regio's met momenteel de meeste besmettingen per 100.000 inwoners / 7 dagen:

[ afbeelding ]
Midden- en West-Brabant mag zich ook aansluiten in het rijtje hoge risicogebieden dus -O-
_____
pi_196052365
quote:
9s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Midden- en West-Brabant mag zich ook aansluiten in het rijtje hoge risicogebieden dus -O-
En Brabant Noord en Zuidoost stiekem ook al bijna (geheel Brabant dus potentieel in lockdown?)
pi_196052414
Zuid-Limburg houdt nog stug stand :)
pi_196052428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat een aantal mensen overduidelijk beter geschoold zijn in het omgaan met data en onderzoek dan anderen? Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat men soms over een bepaald onderwerp beter niet zo hoog van de toren moet blazen? Moet het dan gelijk een meningsverschil zijn?
[..]

Ik kan andersom ook vragen waarom het zo belangrijk voor je is om te laten weten dat jij het zoveel beter weet? Als dat het geval is zien mensen hier dat echt wel hoor. ;) Alsof het een wedstrijd is wie er de meeste kennis heeft. Dat snap ik niet. Uiteindelijk zitten we allemaal te discussiren zonder echte betrokken experts te zijn volgens mij. Er zijn zoveel users die ik wat intelligenter vind posten, maar die voelen niet de noodzaak om zich elitair op te stellen tegen anderen.

Kan best toegeven dat er mensen zijn die beter om gaan met data dan anderen hoor. ^O^

Maar ik heb alles er wel zo'n beetje over gezegd nu.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 15:19:38 ]
pi_196052474
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kan andersom ook vragen waarom het zo belangrijk voor je is om te laten weten dat jij het zoveel beter weet?
Nee, dit is het punt pertinent niet. Het heeft gewoon geen zin om een discussie te voeren wanneer je langs elkaar heen praat. Ik voer ook geen gesprekken over latente groeimodellen met mensen die berhaupt geen idee hebben wat regressie is.

En dan ben ik er wel klaar mee. Ik heb gezegd wat ik gezegd wil hebben.
pi_196052521
Haha ja mooi man, vooral niet zeggen dat je ergens verstand van hebt in dit land want dan ben je een arrogante klootzak.

Keurige post @DireStraits7 14.gif
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196052608
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Haha ja mooi man, vooral niet zeggen dat je ergens verstand van hebt in dit land want dan ben je een arrogante klootzak.

Keurige post @:DireStraits7 14.gif
Je kan ook verstand van zaken hebben zonder de noodzaak te voelen dat post na post door te laten schemeren/dat te benoemen (terwijl dat ook maar slechts een mening is..). Je kan ook verstand van zaken hebben, zonder de noodzaak te voelen om anderen denigrerend toe te spreken. Gewoon je posts voor je laten spreken; dan zien andere users echt wel wie er met de beste punten komen.

Ik roep maar wat.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 15:30:15 ]
pi_196052659
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik roep maar wat.
Ja, dit somt het topic soms wel een beetje op helaas.
pi_196052671
quote:

Hoeveel TR's heb je vandaag alweer doorgegeven?
[..]
  woensdag 4 november 2020 @ 15:32:04 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196052694
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je leest mijn post verkeerd denk ik ;)

Dit is wat ik typte:
[..]

Ik had het niet over dag 1. Had het ook niet eens over de maatregelen. Antwoordde alleen maar op iemand die zei dat de cijfers aan het afvlakken zijn (na grotere dalingen de afgelopen dagen). Benoemde daarom dat n dag met een iets kleinere daling niet meteen betekent dat het afvlakt. Het is immers maar data van n dag. Daling zal heel geleidelijk gaan; je kan niet elke dag verwachten dat er weer een daling is van een paar honderd gevallen.
Je hebt gelijk. Excuus!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196052713
quote:

Alleen heeft ie dat niet en roept hij maar wat al naar hoe de statistieken hem op dat moment toevallig goed uitkomen.

Pseudowetenschapper en cijferkunstenaar met de dedain van een hoogleraar..
blablablabla
pi_196052715
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Excuus!
Kan gebeuren joh O+
pi_196052737
quote:
7s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik kan andersom ook vragen waarom het zo belangrijk voor je is om te laten weten dat jij het zoveel beter weet? Als dat het geval is zien mensen hier dat echt wel hoor. ;) Alsof het een wedstrijd is wie er de meeste kennis heeft. Dat snap ik niet. Uiteindelijk zitten we allemaal te discussiren zonder echte betrokken experts te zijn volgens mij. Er zijn zoveel users die ik wat intelligenter vind posten, maar die voelen niet de noodzaak om zich elitair op te stellen tegen anderen.

Kan best toegeven dat er mensen zijn die beter om gaan met data dan anderen hoor. ^O^

Maar ik heb alles er wel zo'n beetje over gezegd nu.
Er is echt een bizarre hoeveelheid kennis aanwezig in dit (sub-)forum, en het is fijn dat mensen die kennis willen delen. We hebben allemaal een rugzakje wat betreft onze eigen bias, en in die context moeten we het zien. Sommigen van ons zijn iets academischer dan anderen en dat is prima. In dit topic 'kennen' we elkaar denk ik ondertussen lang genoeg waardoor we denk prima tussen de regels door kunnen lezen.

De afgelopen maand oid vind ik de toon in dit topic over het algemeen wel fijn, echt stukken beter dan toen in juli hooibaal etc aan 't roepen waren dat iedereen in lockdown moest.

Naar mijn idee is iedereen dit topic om iets te leren en iets te delen, en de n doet dat wat beter dan de ander. Ik heb soms ook de neiging om te snel te zijn met een reactie en dat ik later denk: Oei, had ik niet moeten doen.

Dat is het lastige aan een forum. Het is nagenoeg onmogelijk om te begrijpen met welke bedoeling iemand een opmerking maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 15:35:21 ]
pi_196052740
quote:
6s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Hoeveel TR's heb je vandaag alweer doorgegeven?
Nog niemand zien schreeuwen :).
In Southern Sun
pi_196052756
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Alleen heeft ie dat niet en roept hij maar wat al naar hoe de statistieken hem op dat moment toevallig goed uitkomen.

Pseudowetenschapper en cijferkunstenaar met de dedain van een hoogleraar..
Ja precies, hij snapt er geen reet van en jij wel. Dat was me al duidelijk.
In Southern Sun
pi_196052771
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nog niemand zien schreeuwen :).
Hier, heb je een spiegel.
[..]
pi_196052775
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[ afbeelding ]
Veiligheidsregio's "Noord- en Oost-Gelderland". en "Midden- en West-Brabant" gaan hard
pi_196052784
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja dat roep je vaker. Niemand die je snapt verder, maar ok.
In Southern Sun
pi_196052787
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is echt een bizarre hoeveelheid kennis aanwezig in dit (sub-)forum, en het is fijn dat mensen die kennis willen delen. We hebben allemaal een rugzakje wat betreft onze eigen bias, en in die context moeten we het zien. Sommigen van ons zijn iets academischer dan anderen en dat is prima. In dit topic 'kennen' we elkaar denk ik ondertussen lang genoeg waardoor we denk prima tussen de regels door kunnen lezen.

De afgelopen maand oid vind ik de toon in dit topic over het algemeen wel fijn, echt stukken beter dan toen in juli hooibaal etc aan 't roepen waren dat iedereen in lockdown moest.

Naar mijn idee is iedereen dit topic om iets te leren en iets te delen, en de n doet dat wat beter dan de ander. Ik heb soms ook de neiging om te snel te zijn met een reactie en dat ik later denk: Oei, had ik niet moeten doen.

Dat is het lastige aan een forum. Het is nagenoeg onmogelijk om te begrijpen met welke bedoeling iemand een opmerking maakt.
Helemaal eens hoor :)
pi_196052797
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja precies, hij snapt er geen reet van en jij wel. Dat was me al duidelijk.
Dat pretendeer ik helemaal nergens. Hij pretendeert wel het tegenovergestelde. Zijn geneuzel over die betrouwbaarheidsintervallen en met name hoe hij daar een draai aan gaf om zijn 'gelijk' te halen heeft dat gisteren helaas pijnlijk duidelijk gemaakt dat hij net zo'n onwetende prutser is als de gemiddelde user in dit topic, waartoe ik mezelf ook zeker reken om dat maar uit de wereld te hebben :) .
blablablabla
pi_196052803
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja, joh... Maak het nog lastiger. Ik houd jullie soms al niet uit elkaar door die vergelijkbare usernames ;(
pi_196052833
quote:
11s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:36 schreef Benny het volgende:

[..]

Veiligheidsregio's "Noord- en Oost-Gelderland". en "Midden- en West-Brabant" gaan hard
Nu je het zegt :{ kijk ook naar de enorme toename in Zeeland..
pi_196052849
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Benny het volgende:

[..]

Ja, joh... Maak het nog lastiger. Ik houd jullie soms al niet uit elkaar door die vergelijkbare usernames ;(
Het is makkelijker dan je denkt. Alleen qua spelling ben ik al vele malen beter.
[..]
pi_196052852
quote:

[..]

Ja da's sowieso bloedirritant :D.
In Southern Sun
pi_196052869
quote:
6s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:39 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het is makkelijker dan je denkt. Alleen qua spelling ben ik al vele malen beter.
Er staat geen spatie tussen Mr. en Sandman.
In Southern Sun
pi_196052885
Wie verwijst naar Metallica met zijn naam? Die wint wat mij betreft.
pi_196052891
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een stijging op heel weinig lijkt al snel enorm. Overigens wel van zorgelijk naar ernstig.
In Southern Sun
pi_196052915
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een stijging op heel weinig lijkt al snel enorm.
Dat zal best, de procentuele stijging is opvallend te noemen.
pi_196052922
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er staat geen spatie tussen Mr. en Sandman.
Je hebt het zelf niet eens geprobeerd dus? Want dat wordt niet toegestaan.
[..]
pi_196052925
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je kunt de boel op die pagina ook sorteren. Gezien?
https://www.bddataplan.nl/corona/ (daar komt dat screenshot toch vandaan?)
pi_196052948
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:42 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je hebt het zelf niet eens geprobeerd dus? Want dat wordt niet toegestaan.
Geen idee gek, dat is 18 jaar geleden :').
In Southern Sun
pi_196052968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, dat het zolang zover achter bleef, dat was opvallend te noemen. Dat het nu naar de huidige landelijke norm stijgt vind ik totaal niet opvallend.
In Southern Sun
pi_196052975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Geen idee gek, dat is 18 jaar geleden :').
En ik maar denken dat je nog geen 18 bent.
[..]
pi_196052988
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Elan het volgende:
Zijn geneuzel over die betrouwbaarheidsintervallen en met name hoe hij daar een draai aan gaf om zijn 'gelijk' te halen heeft dat gisteren helaas pijnlijk duidelijk gemaakt
QED
pi_196052993
quote:

[..]

Zou geweldig zijn als t een kloon is en iemand dus TR's van zichzelf doet :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 15:45:19 ]
pi_196053000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat het van n naar drie opnames is gegaan?
pi_196053005
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

En ik maar denken dat je nog geen 18 bent.
Ja die grap had je al een keer proberen te maken, lukt nu weer niet ;(.
In Southern Sun
pi_196053014
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat het van n naar drie opnames is gegaan?
Neen.
pi_196053043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Neen.
Maar?
pi_196053108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar?
Zie het BD Dataplan dashboard hierboven.
pi_196053430
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:

[ afbeelding ]

Als ik het goed begrijp zijn een aantal besmettingen een achterstand van een tijd terug. Die er dan nu bijkomen?

Is het dan ook niet zo dat over een maand er ook nog bwsmettingen bij kunnen komen van vandaag? (Dus dat er veeel meer besmettingen zijn op dit moment maar nog niet verwerkt?) Of loopt het nu wel allemaal goed, komen er enkel besmettingen bij van het verleden?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196053481
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zou geweldig zijn als t een kloon is en iemand dus TR's van zichzelf doet :o
Sorry, moest even uit- en inloggen voordat ik je bericht kon liken.
[..]
pi_196053523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:05 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp zijn een aantal besmettingen een achterstand van een tijd terug. Die er dan nu bijkomen?

Is het dan ook niet zo dat over een maand er ook nog bwsmettingen bij kunnen komen van vandaag? (Dus dat er veeel meer besmettingen zijn op dit moment maar nog niet verwerkt?) Of loopt het nu wel allemaal goed, komen er enkel besmettingen bij van het verleden?
Ja dat klopt, de besmettingen gaan zelfs tot begin september terug.
En inderdaad over een maand zouden er nog besmettingen bij vandaag opgeteld kunnen worden.

De grootste aantallen worden over de afgelopen 10 dagen geboekt, een 5-10% blijft over die nog ouder zijn.
pi_196053587
Een van de redenen dat het ook misgaat in de ziekenhuizen en uitplaatsen naar verpleegtehuizen

twitter

Kan mij zo voorstellen dat ze hier vaker tegen aanlopen.
pi_196053803
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:05 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Er zijn een aantal dingen die tegelijk lopen. De meest opvallende zijn:
- De cijfers zijn ingedeeld in DOO (Date of Onset), DON (Date of Notification) en DPL (Date Positive Lab)
- De DOO datum wordt gezet naar de datum waarop klachten begonnen, deze ligt dus eigenlijk altijd in het verleden. Hoever in het verleden is onduidelijk
- Een melding die gedaan is doorloopt de stadia. Stel dat jij je wilt laten testen omdat je nu 3 dagen klachten hebt, en morgen getest wordt. Dan is de situatie als volgt:
• Je vraagt een test aan. Die test kun je donderdag 5 november om 12 uur doen. Je geeft bij de aanvraag aan dat je klachten 30 oktober begonnen.
• Jouw gegevens komen dus in de dagcijfers van vrijdag terecht, met een datum van 30 oktober en een status van DOO.
• Na 24 uur is je resultaat binnen, om 11 uur. Doordat de cijfers om 10 uur gepubliceerd worden wordt je data op 7 november aangepast naar DPL, met nog steeds 30 oktober als datum.

Doordat de data om 10 uur doorkomt krijg je altijd iets aan vertragingen. Hoogover hebben @DireStraits7 @_serial_ @VoMy en ik zitten grasduinen in de data en gemiddeld is na een dag of 7 zo'n 75% compleet.

Gedeelte komt dus ook door manier van melding.
pi_196053889
quote:
Run op lastminute Curaao na persconferentie
Het negatief reisadvies van het kabinet dat tot half januari geldt voor alle buitenlandse bestemmingen met uitzondering van de Caribische delen van het Koninkrijk zorgt voor een hausse aan boekingen naar Curaao, merken touroperators Corendon en TUI.
https://www.ad.nl/economi(...)onferentie~a7a6f5dd/
Goh, wat verrassend!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196053904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zie het BD Dataplan dashboard hierboven.
En dan? Gemiddelde aantal opnames in de afgelopen 3 dagen in Zeeland was 0,7. Een 300% stijging betekent dan dat er 2 mensen opgenomen zijn (of 3 afhankelijk van hoe je stijging definieert).
pi_196053935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:
Een van de redenen dat het ook misgaat in de ziekenhuizen en uitplaatsen naar verpleegtehuizen

[ twitter ]

:X :N
pi_196053943
Gaat de mondkapjesplicht op 1 december in?
pi_196054025
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:26 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Dat hopen ze. Niets is zeker nog.
pi_196054037
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dan? Gemiddelde aantal opnames in de afgelopen 3 dagen in Zeeland was 0,7. Een 300% stijging betekent dan dat er 2 mensen opgenomen zijn (of 3 afhankelijk van hoe je stijging definieert).
Weet niet waar jij het over hebt, maar daar kijken we helemaal niet naar.
pi_196054045
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:26 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Als ik ons Hugo gisteravond mocht geloven, wel. Hij hoopt op eerder.

Ik hoop op gewoon helemaal niet, maar dat is whisfull thinking.
pi_196054069
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Weet niet waar jij het over hebt, maar daar kijken we helemaal niet naar.
Ah, ik dacht dat het nog over die trendgrafieken ging. Daar stonden namelijk ook de ziekenhuiscijfers bij.
pi_196054075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook niet.
Ben sowieso echt wel grondig klaar met alle repressie "het is verboden zus, het is verboden zo, zus moet dicht, dat mag niet meer, gij zult niet"
  woensdag 4 november 2020 @ 16:34:25 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196054108
Die mondkapjesplicht gaat ook vooral random boetes opleveren. Daar scoor je ook weinig fans mee voor je beleid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196054111
quote:

[ twitter ]

Maar vooral lekker de schuld blijven geven aan de gemiddelde burger.

I.p.v. dit soort praktijken, notabene door de overheid zelf gecreeerd, aan te pakken.

Maar ik ga nog wel een maandje in lockdown hoor, voor de zorg.
  woensdag 4 november 2020 @ 16:36:41 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196054170
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop het ook niet.
Ben sowieso echt wel grondig klaar met alle repressie "het is verboden zus, het is verboden zo, zus moet dicht, dat mag niet meer, gij zult niet"
Alles is toch dicht dus je hoeft hem alleen op als je boodschappen gaat doen. Of naar een andere winkel gaat, maar ik bestel zelf lekker alles online.
pi_196054216
quote:
Maar alle repressie vind ik het moeten dragen van een mondkapje op een beperkt aantal plekken toch wel de minst erge.
pi_196054233
quote:

[ twitter ]

Als dit soort dingen iets is dat vaker voorkomt is dat zeker kwalijk. Daar zijn echt wel dingen te winnen, die ook direct heel veel (zichtbaar) verschil maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 16:39:17 ]
pi_196054270
quote:

[..]

Ik hoop het ook niet.
Snap ik maar het is ook wat flauw. Het heeft een duidelijke aanleiding en ondanks dat het al langer duurt dan ik had verwacht zal het einde altijd in zicht zijn, toch? ;)
[..]
  woensdag 4 november 2020 @ 16:40:35 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196054279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar alle repressie vind ik het moeten dragen van een mondkapje op een beperkt aantal plekken toch wel de minst erge.
Ja op zich wel. Maar het blijft geploeter in de marge.
pi_196054298
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is repressie voor mij als het een verplichting wordt.
pi_196054305
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja op zich wel. Maar het blijft geploeter in de marge.
Eens, maar ik ben inmiddels ook wel zover om gewoon toe te geven, zodat we het kunnen hebben over de daadwerkelijk belangrijke zaken. Zoals de vraag hoe je werkgevers/werknemers mee kunt krijgen m.b.t. het thuiswerken.
pi_196054327
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is repressie voor mij als het een verplichting wordt.
Repressie is alleen geen binaire variabele.

Het verplicht moeten dragen van een mondkapje op een vrij beperkt aantal plekken vind ik persoonlijk minder erg dan bv. niet meer kunnen voetballen.
pi_196054372
Kamer vraagt nu terecht waarom IKEA (bijvoorbeeld) wel open mag blijven en bibliotheken niet.
  woensdag 4 november 2020 @ 16:44:34 #118
346939 Janneke141
pi_196054384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Repressie alleen geen binaire variabele.

Het verplicht moeten dragen van een mondkapje op een vrij beperkt aantal plekken vind ik persoonlijk minder erg dan bv. niet meer kunnen voetballen.
Dat spreekt voor zich, maar het is niet voor niets dat het opleggen van kledingregels volgens onze grondwet niet zomaar kan, en er dus wat juridisch gedoe nodig is om het met een omweg alsnog te kunnen verplichten. Je mag je best hardop afvragen of dat proportioneel is tot de winst die het oplevert, en wat het betekent voor de toekomst.
pi_196054401
Repressie. Kom op zeg, dat is een belediging voor het vrije land waarin we mogen leven
[..]
pi_196054405
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Kamer vraagt nu terecht waarom IKEA (bijvoorbeeld) wel open mag blijven en bibliotheken niet.
Idd als het ergens druk is is het Ikea en Action wel.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196054453
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat spreekt voor zich, maar het is niet voor niets dat het opleggen van kledingregels volgens onze grondwet niet zomaar kan, en er dus wat juridisch gedoe nodig is om het met een omweg alsnog te kunnen verplichten. Je mag je best hardop afvragen of dat proportioneel is tot de winst die het oplevert, en wat het betekent voor de toekomst.
Maar is een mondkapjesplicht nou echt het belangrijkste om al dan niet aan te vechten bij de rechter?

Dan zou ik eerder aanvechten of het zojuist afgekondigde pakket wel een propotioneel effect sorteert. Zo'n mondkapjesplicht heeft realistisch gezien weinig negatieve gevolgen (behalve dat het hoogstens irritant is), terwijl er nu hele sectoren lamgelegd worden.
pi_196054468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:45 schreef RipCity het volgende:

[..]

Idd als het ergens druk is is het Ikea en Action wel.
Apart opnemen op OMT advies.

Invloed sluiting detailhandel op R
Sluiting volledige detailhandel: -0,3
• Sluiting IKEA: -0,1
• Sluiting Action: -0,2
• Sluiting rest detailhandel: -0,0
pi_196054478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Repressie alleen geen binaire variabele.

Daar kunnen we lang en breed over discussiren, en daarin verschillen we misschien van mening, en dat is echt prima, maar om even tot de kern te komen, ik vind bijvoorbeeld : Als je op 1 dec tot de conclusie komt dat de besmettingen zo ver teruggedrongen hebt, dat mondkapjes nog extra verschil gaan maken (dat doen ze waarschijnlijk al sowieso niet) - je er gewoon geen verplichting van moet maken, maar het bij een beperkt advies moet houden.
pi_196054498
quote:
Aan wie wordt dat gevraagd?

Maar het antwoord lijkt me eenvoudig: 'wij [Mark, Hugo, Tamara] hadden het ook niet zo gewild'.
pi_196054537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daar kunnen we lang en breed over discussiren, en daarin verschillen we misschien van mening, en dat is echt prima, maar om even tot de kern te komen, ik vind bijvoorbeeld : Als je op 1 dec tot de conclusie komt dat de besmettingen zo ver teruggedrongen hebt, dat mondkapjes nog extra verschil gaan maken (dat doen ze waarschijnlijk al sowieso niet) - je er gewoon geen verplichting van moet maken, maar het bij een beperkt advies moet houden.
Daar heb je op zich gelijk in.

Alleen ik vrees dat we dan alsnog weer wekenlang over die dingen gaan discussiren.
  woensdag 4 november 2020 @ 16:50:03 #126
346939 Janneke141
pi_196054555
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar is een mondkapjesplicht nou echt het belangrijkste om al dan niet aan te vechten bij de rechter?

Dan zou ik eerder aanvechten of het zojuist afgekondigde pakket wel een propotioneel effect sorteert. Zo'n mondkapjesplicht heeft realistisch gezien weinig negatieve gevolgen (behalve dat het hoogstens irritant is), terwijl er nu hele sectoren lamgelegd worden.
Mee eens, maar dat andere maatregelen misschien nog erger zijn betekent niet dat je het dan maar eens moet zijn met een mondkapjesplicht.

Daarnaast ben ik niet als gast in een publiek gebouw, maar werk ik er. Dus ik ben ook erg benieuwd naar de precieze formulering van zo'n plicht.
pi_196054580
quote:
Het is algemeen bekend dat de politiek de horeca, sporten, en entertainment branches haten dus die worden het eerste geraakt met maatregelen.
pi_196054637
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat de politiek de horeca, sporten, en entertainment branches haten dus die worden het eerste geraakt met maatregelen.
Haten ja? :')
pi_196054645
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
Daarnaast ben ik niet als gast in een publiek gebouw, maar werk ik er. Dus ik ben ook erg benieuwd naar de precieze formulering van zo'n plicht.
Ik werk ook in een publiek gebouw (hoewel ik al wekenlang thuis werk), maar in principe mag 'ie af op de werkplek. Wellicht geldt dat ook voor jou?
pi_196054661
De blanke man en vrouw willen zich ook onderdrukt voelen hoor.
[..]
  woensdag 4 november 2020 @ 16:55:17 #131
346939 Janneke141
pi_196054705
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik werk ook in een publiek gebouw (hoewel ik al wekenlang thuis werk), maar in principe mag 'ie af op de werkplek. Wellicht geldt dat ook voor jou?
Ik sta voor de klas. Op dit moment geldt de plicht (of advies zo u wil, maar mijn werkgever heeft er inmiddels een plicht van gemaakt) niet in het klaslokaal, maar ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast. En nog niet eens omdat het irritant is, maar omdat het de communicatie in mijn lokaal ernstig belemmert.

Enkele collega's die een praktijkvak geven en de concirges hebben er wel de hele dag een op. Subtiel geformuleerd vinden die dat bijzonder onprettig.
pi_196054706
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daarom hebben ze alle sportscholen gesloten zeker!

Ow wacht.....
pi_196054752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik sta voor de klas. Op dit moment geldt de plicht (of advies zo u wil, maar mijn werkgever heeft er inmiddels een plicht van gemaakt) niet in het klaslokaal, maar ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast. En nog niet eens omdat het irritant is, maar omdat het de communicatie in mijn lokaal ernstig belemmert.

Enkele collega's die een praktijkvak geven en de concirges hebben er wel de hele dag een op. Subtiel geformuleerd vinden die dat bijzonder onprettig.
Nee, een hele dag op is inderdaad niets.

Wel apart dat praktijkdocenten wel verplicht zijn er de hele les n op te houden.
  woensdag 4 november 2020 @ 16:59:00 #134
346939 Janneke141
pi_196054802
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, een hele dag op is inderdaad niets.

Wel apart dat praktijkdocenten wel verplicht zijn er de hele les n op te houden.
Het is voor hun geen verplichting, maar ze kiezen er voor om dat wel te doen aangezien het voor hun niet te doen is om afstand te houden tot de leerlingen. De leerlingen zelf moeten er bij die lesuren ook een op. Maar het heeft verder vooral nadelen.
pi_196054805
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Haten ja? :')
De horeca wordt steeds gestraft, de winkels blijven open
De sporten worden steeds verder beperkt, de winkels blijven open
Het publiek wordt weggehouden bij de sportwedstrijden, de winkels blijven open
Clubs mogen pas weer open bij een vaccin, de winkels blijven open
Theaters die proberen nog wat te verdienen moeten dicht, de winkels blijven open
Dierentuinen die proberen nog wat het seizoen te maken moeten dicht, de winkels blijven open
Concertzalen die nog wat coronaproof zaken georganiseerd hebben moesten dicht, de winkels blijven open
Pretparken die miljoenen euro's genvesteerd hebben in coronaproof maken van hun parken moeten dicht, de winkels blijven open

Natuurlijk zijn sommige zaken echt wel begrijpelijk maar ze hadden ook kunnen zeggen dat de winkels dichtgingen i.p.v. het laatste maatregelen pakket.
  woensdag 4 november 2020 @ 16:59:22 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196054812
Weer lagere cijfers dus. Maar goed dat we strengere maatregelen krijgen :') _O-
pi_196054814
Waarom mag ik niet naakt naar buiten eigenlijk? Waarom moet ik kleren aan van de overheid? Repressie in deze politiestaat!
[..]
  woensdag 4 november 2020 @ 17:01:10 #138
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196054849
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:59 schreef _serial_ het volgende:
Maar h, je moet wel die onmisbare eiersnijder bij de Action kunnen halen toch?
Sportschool en Ikea/Hornbach zijn ook veel veiliger dan de random broodjeszaak om de hoek!
pi_196054852
quote:
8s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
Waarom mag ik niet naakt naar buiten eigenlijk? Waarom moet ik kleren aan van de overheid? Repressie in deze politiestaat!
Van mij mag jij dat hoor.
  woensdag 4 november 2020 @ 17:01:46 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196054867
quote:
Waarom vraag jij je dit af?
pi_196054882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Van mij mag jij dat hoor.
Volgens de wet niet. Pure onderdrukking.
[..]
pi_196054899
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom vraag jij je dit af?
Ik vind het leuk om de sneeuwvlokjes een beetje belachelijk te maken.
[..]
  woensdag 4 november 2020 @ 17:03:03 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196054902
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

:{
pi_196054903
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

#viesmad. Repressie, politiestaat. Je kunt wel een mondkapje om je privates doen, dan voldoe je aan alles. Er staat nergens dat je het mondkapje over je mond en neus moet hebben.
  woensdag 4 november 2020 @ 17:03:23 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196054910
quote:
6s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:03 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik vind het leuk om de sneeuwvlokjes een beetje belachelijk te maken.
Je slaagt niet bepaald goed :{
pi_196054920
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je slaagt niet bepaald goed :{
Omdat jij wat beperkt bent.
[..]
pi_196054922
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het publiek wordt weggehouden bij de sportwedstrijden, de winkels blijven open
Clubs mogen pas weer open bij een vaccin, de winkels blijven open
Theaters die proberen nog wat te verdienen moeten dicht, de winkels blijven open
Dierentuinen die proberen nog wat het seizoen te maken moeten dicht, de winkels blijven open
Concertzalen die nog wat coronaproof zaken georganiseerd hebben moesten dicht, de winkels blijven open
Pretparken die miljoenen euro's genvesteerd hebben in coronaproof maken van hun parken moeten dicht, de winkels blijven open

Natuurlijk zijn sommige zaken echt wel begrijpelijk maar ze hadden ook kunnen zeggen dat de winkels dichtgingen i.p.v. het laatste maatregelen pakket.
Was ook veel logischer geweest. Het was ook logischer geweest als ze het hadden gehad over verplicht thuis werken of als ze scholen 2/3 weken hadden dichtgedaan en dat later in het jaar gecompenseerd hadden qua vakanties. Het komt over alsof ze die drie plekken veel te belangrijk vinden en dan maar alles op alles zetten om hetzelfde reproductiegetal te halen (wat ze hadden gehaald met het sluiten van scholen/winkels of verplicht thuiswerken) met talloze kleine maatregelen.
pi_196054946
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

#viesmad. Repressie, politiestaat. Je kunt wel een mondkapje om je privates doen, dan voldoe je aan alles. Er staat nergens dat je het mondkapje over je mond en neus moet hebben.
Nice. 8-)
[..]
  woensdag 4 november 2020 @ 17:05:32 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196054968
Van de pretparken en de dierentuinen snap ik het nog wel, maar de bibliotheken vind ik persoonlijk onbegrijpelijk.
pi_196054998
twitter
pi_196055014
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Van de pretparken en de dierentuinen snap ik het nog wel, maar de bibliotheken vind ik persoonlijk onbegrijpelijk.
Ik ook. Bibliotheek hoort gewoon open te zijn.
  woensdag 4 november 2020 @ 17:08:31 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196055039
quote:
Nee musea dan :') Komen vaak al weinig bezoekers, en kun je prima reguleren. Beter dan die massa's in de Ikea en Hornbach. Lekker met 3 man op een vierkante meter schroefjes uitzoeken :{
  woensdag 4 november 2020 @ 17:09:11 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196055057
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:06 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
:D
pi_196055717
Toch wel frappant dat de dalings-cijfers niet zo prominent in het nieuws staan als de stijgings- cijfers. Oke, wordt vandaag natuurlijk overschaduwd door USA nieuws, maar toch, het is maar een kort berichtje.
  woensdag 4 november 2020 @ 17:38:36 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196055736
quote:
Hmmm dat (niet naaklopen) heeft een diepe grondslag die daar aan vooraf gaat en begint met religie waarbij mensen aanstoot nemen als iemand zijn of haar lichaam(sdelen) toont/ziet.
Evolutionair is het zien/tonen/zinnespelen van intieme lichaamsdelen gelijk met het recht daarvan/op dan te proberen uitoefenen. Het fysiek actief vechten/beschermen daarvan is pass.
Door zich dan te (laten) bedekken wordt die zichtbare uitdaging en visualisering in de kiem gesmoord waar gelovigen ook doorgaans geen bezwaar tegen hebben.

Niet medische mondkapjes hebben alleen maar tot doel om repressie te doen (goedkeuren) op grond van overtuiging dat daarmee door publiek invloed is uit te oefenen op wat onzichtbaar is.

Het verschil is dat mondkapjes argumenten die pretenderen dat het significant een doel dient om de pandemie te bestrijden. De pretentie is een vals argument om het gedrag te benvloeden. Van en voor dit laatste, opzettelijk misleiden, gaan dan mijn stekels overeind. Het gaat mij niet om het object maar het objectief.

Het enige argument dat stand houdt is dat het helpt en het principe hier is (was) dat die willekeur ongewenst is in een samenleving omdat hert de deur openzet naar machtsmisbruik. Zie het resultaat van een wet waar allerlei oncontroleerbare haakjes en onbedoelde oogjes zitten die kunnen dienen als misplaatst aangrijpingspunt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196055755
quote:
Dat zou ik ook zeggen. Totdat mijn dochter deze week terugkwam van de bieb, waar ze rustig wou studeren. Schijnt nu een hangplek geworden te zijn en het was er niet rustig genoeg om te kunnen leren. :{
  woensdag 4 november 2020 @ 17:43:50 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196055850
quote:
15s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:37 schreef HPoi het volgende:
Toch wel frappant dat de dalings-cijfers niet zo prominent in het nieuws staan als de stijgings- cijfers. Oke, wordt vandaag natuurlijk overschaduwd door USA nieuws, maar toch, het is maar een kort berichtje.
Vandaag is het ff Biden vs Trump.
  woensdag 4 november 2020 @ 17:45:30 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196055890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen. Totdat mijn dochter deze week terugkwam van de bieb, waar ze rustig wou studeren. Schijnt nu een hangplek geworden te zijn en het was er niet rustig genoeg om te kunnen leren. :{
De bieb is meer dan een lees af/haalplaats. Het is vaak ook een plek om idd samen te komen. En wat anders dan alleen boeken lezen. Ik heb menig 1:1 vergadering in de neutrale bieb gedaan. Op een terrasje wat doornemen is wel gezellig maar werkt niet.

Los daarvan zie ik het sluiten van de bieb meer als symbool dan dat het wat uithaalt.
pi_196055998
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar vader werkt in het onderwijs en heeft van die spatschermen gekocht, is dat geen optie voor jullie? Allicht minder veilig (maar hoe veilig zijn die mondkapjes berhaupt?), maar je kunt beter iemands gelaatsuitdrukking zien en het is een stuk comfortabeler ademen denk ik.
pi_196056007
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

De bieb is meer dan een lees af/haalplaats. Het is vaak ook een plek om idd samen te komen. En wat anders dan alleen boeken lezen. Ik heb menig 1:1 vergadering in de neutrale bieb gedaan. Op een terrasje wat doornemen is wel gezellig maar werkt niet.

Los daarvan zie ik het sluiten van de bieb meer als symbool dan dat het wat uithaalt.
Ik heb me er eigenlijk heel erg over verbaasd. Iedere keer als ik er kwam, was het er doodstil en hooguit 3 tieners ofzo die op de gezellig ingerichte tienerplek hingen. Ook als het weer slechter werd. Maar dat is dus veranderd kennelijk.
Die jonge gasten komen natuurlijk niet in de horeca, want dan gaat het iets te hard met hun zakgeld! ;)
pi_196056025
quote:
14s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:45 schreef Vallon het volgende:
Het moet hoofdzakelijk uitstralen dat het de komende twee weken gewoon even de bedoeling is om thuis te blijven.

En dan kan ik me voorstellen dat ze geen zinnen hebben in geneuzel over wat precies een essentile winkel is en wat niet. Tuurlijk is een IKEA dan overduidelijk minder essentieel dan een Kruidvat, maar het enige beleid dat niet inconsistent is, is ALLES dicht (of alles open).
pi_196056042
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb me er eigenlijk heel erg over verbaasd. Iedere keer als ik er kwam, was het er doodstil en hooguit 3 tieners ofzo die op de gezellig ingerichte tienerplek hingen. Ook als het weer slechter werd. Maar dat is dus veranderd kennelijk.
Die jonge gasten komen natuurlijk niet in de horeca, want dan gaat het iets te hard met hun zakgeld! ;)
In Amsterdam zitten de bibliotheken soms vrij vol. Veel studenten die aan het werk zijn, bv.
pi_196056057
Stond net ruim 20 minuten te wachten bij de wasstraat om mijn auto te kunnen wassen. :')

Dat was in het voorjaar ook, alsof heel Nederland uit verveling maar zijn auto gaat wassen ofzo.
Zonder wrijving geen glans
pi_196056096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In Amsterdam zitten de bibliotheken soms vrij vol. Veel studenten die aan het werk zijn, bv.
Misschien hier ook wel, maar kom ik niet op die verdieping, dat kan. ;)
pi_196056121
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:54 schreef Justin_Case het volgende:
Stond net ruim 20 minuten te wachten bij de wasstraat om mijn auto te kunnen wassen. :')

Dat was in het voorjaar ook, alsof heel Nederland uit verveling maar zijn auto gaat wassen ofzo.
:D De wasstraat als nieuw gezinsuitje! _O-
pi_196056153
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Misschien hier ook wel, maar kom ik niet op die verdieping, dat kan. ;)
Het scheelt ook wel per locatie hoor. Centrale OBA (bij Amsterdam Centraal) is altijd heel druk, maar veel OBA's in Oost zijn in mijn ervaring nooit echt druk.
pi_196056228
quote:

[..]

Moet het pers over de neus heen? Zo kan ik tenminste nog een beetje vrij ademen. Hopelijk krijg ik dan geen boete.
pi_196056278
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Moet het pers over de neus heen?
Ik heb wel eens geprobeerd op te zoeken of daar specifieke richtlijnen voor zijn. Die heb ik niet kunnen vinden destijds.

Volgens mij zal iedere controleur je erop wijzen, maar ik vermoed niet dat ze er een boete voor kunnen geven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 november 2020 @ 18:10:19 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196056325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het moet hoofdzakelijk uitstralen dat het de komende twee weken gewoon even de bedoeling is om thuis te blijven.

En dan kan ik me voorstellen dat ze geen zinnen hebben in geneuzel over wat precies een essentile winkel is en wat niet. Tuurlijk is een IKEA dan overduidelijk minder essentieel dan een Kruidvat, maar het enige beleid dat niet inconsistent is, is ALLES dicht (of alles open).
Dan gooi je toch de Ikea dicht? Van deze symboolmaatregelen wordt niemand beter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196056358
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan gooi je toch de Ikea dicht? Van deze symboolmaatregelen wordt niemand beter.
Alleen de IKEA?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 november 2020 @ 18:15:16 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196056417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alleen de IKEA?
Dat is nog altijd logischer dan de bibliotheken. Ik krijg nu alleen maar het idee dat ze maar wat in de rondte schieten.

De huidige daling is grotendeels terug te herleiden naar de herfstvakantie, niet de maatregelen. Deze maatregelen maken al helemaal geen verschil, en volgende week gaan we weer omhoog. Over 2 weken gaan we de lockdown in, 4 weken te laat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196056510
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:15 schreef Nattekat het volgende:
Dat is nog altijd logischer dan de bibliotheken.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Bibliotheken zijn publieke gebouwen. Een IKEA is de (commercile) detailhandel.

Je kunt ook beter Ajax sluiten dan de bibliotheek van Hendrik-Ido-Ambacht.

quote:
De huidige daling is grotendeels terug te herleiden naar de herfstvakantie, niet de maatregelen. Deze maatregelen maken al helemaal geen verschil, en volgende week gaan we weer omhoog.
De data ondersteunt jouw gevoel niet.
pi_196056531
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat dacht je van de Primark :X
Als je ergens veel mensen wilt zien moet je op zaterdag naar de Primark.
Twiddel
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 november 2020 @ 18:23:19 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196056588
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Bibliotheken zijn publieke gebouwen. Een IKEA is de (commercile) detailhandel.

Je kunt ook beter Ajax sluiten dan de bibliotheek van Hendrik-Ido-Ambacht.
[..]

De data ondersteunt jouw gevoel niet.
De data? Er is geen data.

En de Ikea is een voorbeeld. Publieke parken en gebouwen sluiten slaat HE-LE-MAAL nergens op.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196056602
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:23 schreef Nattekat het volgende:
De data? Er is geen data.
Ok, dan niet.

Wel knap dan dat jij zonder data kunt concluderen dat het aan de herfstvakantie ligt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 november 2020 @ 18:41:50 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196056942
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ok, dan niet.

Wel knap dan dat jij zonder data kunt concluderen dat het aan de herfstvakantie ligt.
Kinderen die niet meer naar de corona clusters van school, ouders die meer thuis blijven en kutweer, dus veel thuis blijven.

Die vakantie heeft effect gehad.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196057094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kinderen die niet meer naar de corona clusters van school, ouders die meer thuis blijven en kutweer, dus veel thuis blijven.

Die vakantie heeft effect gehad.
100%. Maar ons ongehoorzame gedrag en de aso's zullen over een aantal weken wel de naar buiten gebrachte oorzaak zijn dat de regels nog wat verder worden aangescherpt :').
pi_196057140
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

100%. Maar ons ongehoorzame gedrag en de aso's zullen over een aantal weken wel de naar buiten gebrachte oorzaak zijn dat de regels nog wat verder worden aangescherpt :').
En jongeren, vergeet hen niet. Die krijgen ook overal de schuld van momenteel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196057175
quote:
15s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:37 schreef HPoi het volgende:
Viel mij ook al op. Media is zo'n groot dingetje eigenlijk dat mensen onbewust benvloed.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 november 2020 @ 18:53:09 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196057181
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat ze dan weer gaan verzinnen.

Sowieso de sportscholen, ze zullen het laatste stukje vermaak dat er nog is echt niet met rust laten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196057218
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat ze dan weer gaan verzinnen.

Sowieso de sportscholen, ze zullen het laatste stukje vermaak dat er nog is echt niet met rust laten.
Wees maar niet bang, niemand zal het je verbieden te masturberen dus vermaak zal blijven :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 18:54:51 ]
pi_196057230
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En jongeren, vergeet hen niet. Die krijgen ook overal de schuld van momenteel.
DE oorzaak van deze tweede golf ja. Dat het overal weer oplaait doet er niet toe. Nee de beleidsbepalers wijzen een zondebok aan om het eigen falen te verbloemen.
pi_196057263
quote:
13s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

DE oorzaak van deze tweede golf ja. Dat het overal weer oplaait doet er niet toe. Nee de beleidsbepalers wijzen een zondebok aan om het eigen falen te verbloemen.
Het falen zijnde....wat, precies? Jij roept constant dat er geen zaken verplicht mogen worden maar als het dan fout loopt is de oorzaak volgens jou dat men zaken niet verbood of verplichtte?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 november 2020 @ 18:58:58 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196057356
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wees maar niet bang, niemand zal het je verbieden te masturberen dus vermaak zal blijven :P
:D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196057405
Griekenland gaat ook in lockdown..

https://www.ekathimerini.(...)r-greece-sources-say
pi_196057421
Tijdens de eerste lockdown hadden wij nog de aardbeien drive in, maar zelf die hebben wij nu niet. -O-
pi_196057432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het falen zijnde....wat, precies? Jij roept constant dat er geen zaken verplicht mogen worden maar als het dan fout loopt is de oorzaak volgens jou dat men zaken niet verbood of verplichtte?
Duurzaam ingrijpen waar het echt nodig is. Geen symboolmaatregelen zoals de horeca sluiten waar al genoeg regels zijn en men gewoon veilig heen kan.

Het is meer ingrijpen om het ingrijpen heb ik het gevoel om de burger het gevoel te geven dat ze ingrijpen. Maar dit schaadt juist de economie en het welzijn van de mensen meer dan het oplevert.
pi_196057476
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Duurzaam ingrijpen waar het echt nodig is. Geen symboolmaatregelen zoals de horeca sluiten waar al genoeg regels zijn en men gewoon veilig heen kan.

Het is meer ingrijpen om het ingrijpen heb ik het gevoel om de burger het gevoel te geven dat ze ingrijpen. Maar dit schaadt juist de economie en het welzijn van de mensen meer dan het oplevert.
Als men veilig was in de horeca hoe verklaar je dan de clusters in de horeca? Ik wacht wel totdat je een logisch antwoord hebt.
pi_196057521
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Griekenland gaat ook in lockdown..

https://www.ekathimerini.(...)r-greece-sources-say
Mooi, dat is dus net als Itali de laatste keer dat ze in lockdown kunnen met het beetje economie wat ze nog hebben anders staat iedereen straks op straat en is er geen economie meer over. Dit is dus de laatste lockdown die deze landen kunnen doen en dus zal er straks een koerswijziging gaan komen in deze landen, want het zal niet meer opwegen tegen wat het oplevert, wat weer positief voor ons gaat uitpakken, dit laat zien dat lockdowns onnodig zijn!
pi_196057592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als men veilig was in de horeca hoe verklaar je dan de clusters in de horeca? Ik wacht wel totdat je een logisch antwoord hebt.
In de horeca wordt bijgehouden wie er op dat moment aanwezig is waardoor het door het BCO heel makkelijk deze clusters aan het licht komen en dus een oververtegenwoordiging in de BCO cijfers, puur door de intensieve registratieprotocollen.

Clusters heb je overal, maar deze zijn niet te achterhalen.
pi_196057600
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mooi, dat is dus net als Itali de laatste keer dat ze in lockdown kunnen met het beetje economie wat ze nog hebben anders staat iedereen straks op straat en is er geen economie meer over. Dit is dus de laatste lockdown die deze landen kunnen doen en dus zal er straks een koerswijziging gaan komen in deze landen, want het zal niet meer opwegen tegen wat het oplevert, wat weer positief voor ons gaat uitpakken, dit laat zien dat lockdowns onnodig zijn!
Engeland noteert vandaag 500 corona doden en er komt nu een lockdown van een maand. Wat denk jij, zal er een verband zitten tussen geen lockdown hebben en een explosief stijgend aantal corona gevallen of zou dat toeval zijn?
pi_196057620
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In de horeca wordt bijgehouden wie er op dat moment aanwezig is waardoor het door het BCO heel makkelijk deze clusters aan het licht komen en dus een oververtegenwoordiging in de BCO cijfers, puur door de intensieve registratieprotocollen.
Maar mensen waren dus niet veilig in de horeca. Klopt? Dus je eerste post was onzin tenzij je covid krijgt van BCO, natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 19:10:52 ]
pi_196057640
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Engeland noteert vandaag 500 corona doden en er komt nu een lockdown van een maand. Wat denk jij, zal er een verband zitten tussen geen lockdown hebben en een explosief stijgend aantal corona gevallen of zou dat toeval zijn?
Ging het niet om de zorg Hans? Waarom ineens doden erbij betrekken?
pi_196057690
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ging het niet om de zorg Hans? Waarom ineens doden erbij betrekken?
Doe even normaal? Ik betrek doden erbij omdat het vroeg of laat daartoe gaat leiden, hetzij direct door covid hetzij door uitvallen van zorg. In Nederland ligt de focus op het bereikbaar houden van zorg maar we hadden nu over andere landen, of niet?
pi_196057714
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar mensen waren dus niet veilig in de horeca. Klopt? Dus je eerste post was onzin tenzij je covid krijgt van BCO, natuurlijk.
Clusters zijn overal, maar niet te achterhalen doordat er geen enkel idee is waar te beginnen dus niet vertegenwoordigd in de cijfers. In de horeca is er veel data te raadplegen waardoor er dus sneller clusters en besmettingen aan het licht komen door de intensieve registratieprotocollen en dus een hogere plaats op de clusterlijst terwijl het niet zo schrikbarend is.
pi_196057772
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Clusters zijn overal, maar niet te achterhalen doordat er geen enkel idee is waar te beginnen dus niet vertegenwoordigd in de cijfers. In de horeca is er veel data te raadplegen waardoor er dus sneller clusters en besmettingen aan het licht komen door de intensieve registratieprotocollen en dus een hogere plaats op de clusterlijst terwijl het niet zo schrikbarend is.
En nogmaals, als er clusters waren dan was de horeca dus niet veilig, jij beweerde van wel en nu hang je het verhaal op dat er wel clusters waren en overal zijn maar dat de horeca registreerde wie er was, ook overigens een lulverhaal maar goed.

De clusters in de horeca hadden de grootste impact per clusters van alle clusters, overigens, gemiddeld 10 infecties per vastgestelde infectie. En de hoogste graad van positieve testen onder medewerkers. Maar wat jij wil, hoor.
pi_196057778
Volg het debat via Twitter. Maar de SP lijkt een punt te hebben met die routekaart
zie email 27 oktober
pi_196057791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
Als men veilig was in de horeca hoe verklaar je dan de clusters in de horeca?
"Men" is natuurlijk nergens "veilig". Zoiets willen bewerkstelligen is zowel onmogelijk als onwenselijk.

"De horeca" is ook nogal een breed begrip, varirend van lam op elkaar hossend Hazes zingen tot een etentje met vier man die afstand houden. Met die differentiatie wordt geen rekening gehouden: alles moet dicht, punt.

Ondertussen maak je wel een hele sector volledig kapot, want je kan natuurlijk vergeten dat er ook maar iets versoepeld wordt in de komende maanden. Op korte termijn kan je die pijn nog stutten door met geld rond te strooien, maar ook dat houdt een keer op.

Dit virus is niet ineens verdwenen over zes maanden en tegen die tijd gaat er ook geen Wondervaccin zijn dat wijd gedistribueerd kan worden. En wat gaan we dan doen? Hoe richten we dan ons leven in? Met name dt zijn de vragen waar de regering nu eens guidance in moet gaan geven in plaats van dit soort micromanagende ad-hoc maatregelen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_196057817
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:17 schreef trein2000 het volgende:
Volg het debat via Twitter. Maar de SP lijkt een punt te hebben met die routekaart
Welk punt strengere maatregelen of terug naar normaal?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 4 november 2020 @ 19:24:39 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196057918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Yep, en zoals je het stelt; onderscheid gaan maken in winkels of productassortimenten (zoals in Belgi bron dwz alleen essentile goederen cq verkoop), is in NL een stap te ver.

Voorts kan ik mij niet onttrekken dat totaal niet lokaal is nagedacht/overwogen en dat de maatregel een simpel gevolg is hoe andere landen dat ook doen/deden.
In veel andere landen wordt de Bieb gezien als pleisterplaats en dat nu niet is gewenst.
Elk land, in dit stadium, sluit ook de publiek toegankelijke biebs. Er wordt sws niet gekeken "naar" gevolgen en vooral met de maatregel als op zichzelfstaand doel.

Daarom zou ik opnieuw willen pleiten dat het OMT duidelijk maakt wat zij per (sub)maatregel voor ogen heeft.
Helaas is/blijkt dat geheim.
Deels kan ik dat "volgen" want het placebo effect moet behouden worden dat het allemaal heel doordacht is.
Helaas ontstaat hiermee onbegrip en zal het draagvlak verzanden.
pi_196057964
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:19 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Welk punt strengere maatregelen of terug naar normaal?
Dat ze zich gewoon aan die routekaart moeten houden en niet selectief shoppen en dat wannee daar toch van afgeweken wordt die afweging iig transparant gemaakt moet worden.
zie email 27 oktober
pi_196057979
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En nogmaals, als er clusters waren dan was de horeca dus niet veilig, jij beweerde van wel en nu hang je het verhaal op dat er wel clusters waren en overal zijn maar dat de horeca registreerde wie er was, ook overigens een lulverhaal maar goed.

De clusters in de horeca hadden de grootste impact per clusters van alle clusters, overigens, gemiddeld 10 infecties per vastgestelde infectie. En de hoogste graad van positieve testen onder medewerkers. Maar wat jij wil, hoor.
Horeca is nogal een ruim begrip. In de restaurants waar wij kwamen was het prima op orde. Veiliger dan de supermarkt.
  woensdag 4 november 2020 @ 19:29:10 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196058018
Die avondklok lijkt mij nogal onzinnig. Hoe schadelijk is een rondje lopen of de hond uitlaten?
Ik denk ook dat weinig mensen voor hun lol met dit weer lang buiten zijn in de avond.

Ik mag toch hopen dat eerst nutteloze winkels gesloten gaan worden voordat we op dit soort extreme maatregelen overstappen.
  woensdag 4 november 2020 @ 19:30:26 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196058047
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:
Die avondklok lijkt mij nogal onzinnig. Hoe schadelijk is een rondje lopen of de hond uitlaten?

Ik mag toch hopen dat eerst nutteloze winkels gesloten gaan worden voordat we op dit soort extreme maatregelen overstappen.
Het gaat bij een avondklok niet om de hond uitlaten, maar voorkomen dat mensen tot laat in de avond b.v. gaan pilsen bij elkaar.

Overigens ben ik geen voorstander van zo'n klok, de betutteling gaat nu toch al veel te ver.
  woensdag 4 november 2020 @ 19:30:29 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196058048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:

Nut/teloos is een bias definitie.
  woensdag 4 november 2020 @ 19:33:07 #206
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196058119
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het gaat bij een avondklok niet om de hond uitlaten, maar voorkomen dat mensen tot laat in de avond b.v. gaan pilsen bij elkaar.

Overigens ben ik geen voorstander van zo'n klok, de betutteling gaat nu toch al veel te ver.
Dus we mogen wel naar alle winkels, maar niet 's avonds effe een bakkie bij vrienden doen? Wie verzint dit :')

En je dupeert zo veel mensen met dit soort bullshit regeltjes he...manmanman.

Sportscholen en kerken blijven zeker ook open.
pi_196058125
quote:

[..]

Of iedereen neemt een luchtbed mee en je zit nog langer in dezelfde ruimte.
pi_196058177
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

Of iedereen neemt een luchtbed mee en je zit nog langer in dezelfde ruimte.
Precies, nou gaan mensen pyjama parties houden thuis.
pi_196058273
quote:
9s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Ondertussen maak je wel een hele sector volledig kapot, want je kan natuurlijk vergeten dat er ook maar iets versoepeld wordt in de komende maanden. Op korte termijn kan je die pijn nog stutten door met geld rond te strooien, maar ook dat houdt een keer op.

Dit virus is niet ineens verdwenen over zes maanden en tegen die tijd gaat er ook geen Wondervaccin zijn dat wijd gedistribueerd kan worden. En wat gaan we dan doen? Hoe richten we dan ons leven in? Met name dt zijn de vragen waar de regering nu eens guidance in moet gaan geven in plaats van dit soort micromanagende ad-hoc maatregelen.
Het worden echt verschrikkelijke maanden ja en een droevig toekomstbeeld als dit zo doorgaat. Denk ook niet dat de horeca weer opengaat voorlopig, misschien in de zomer weer (wat er nog van over is). Ze zullen hetzelfde behandeld gaan worden als evenementen en nachtclubs vermoed ik. Ze durven het niet meer aan, opzetje is al lang gezet in de persconferentie van gisteren.
pi_196058380
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus we mogen wel naar alle winkels, maar niet 's avonds effe een bakkie bij vrienden doen? Wie verzint dit :')

En zo wordt de bereidheid onder de burgerbevolking om zich aan maatregelen te houden steeds verder ondermijnd door de mensen die tot ze besluiten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 4 november 2020 @ 19:51:18 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196058568
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En zo wordt de bereidheid onder de burgerbevolking om zich aan maatregelen te houden steeds verder ondermijnd door de mensen die tot ze besluiten.
Zogenaamd solidair zijn met de zorg, maar een boel mensen die in rouw zijn omdat ze een dierbare hebben verloren mogen niet bij uitvaarten zijn. Solidariteit mijn reet.
  woensdag 4 november 2020 @ 19:54:46 #212
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196058670
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:01 schreef maan_man het volgende:
Tijdens de eerste lockdown hadden wij nog de aardbeien drive in, maar zelf die hebben wij nu niet. -O-
De kalkoenen drive through van Piet van Veen gewoon weer terug _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 november 2020 @ 20:14:20 #213
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196059253
twitter
pi_196059265
quote:
10s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
_O-
  woensdag 4 november 2020 @ 20:17:19 #215
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196059355
quote:
[ twitter ]
Hahahaha heerlijk

De Speld O+ O+ O+ O+
pi_196059360
quote:
[ twitter ]
Ik dacht op het eerste gezicht dat het echt was. :')
pi_196059514
quote:

[..]

Gedupeerd omdat je niet meer een bakkie bij vrienden kunt doen :').
In Southern Sun
pi_196059557
quote:
9s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:18 schreef nostra het volgende:

[..]

"Men" is natuurlijk nergens "veilig". Zoiets willen bewerkstelligen is zowel onmogelijk als onwenselijk.

"De horeca" is ook nogal een breed begrip, varirend van lam op elkaar hossend Hazes zingen tot een etentje met vier man die afstand houden. Met die differentiatie wordt geen rekening gehouden: alles moet dicht, punt.

_O_ Yup.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Clusters heb je overal, maar deze zijn niet te achterhalen.
Dit is eigenlijk best een goed punt imo. :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:
Ik denk ook dat weinig mensen voor hun lol met dit weer lang buiten zijn in de avond.

Gaat ook weinig toevoegen. Je bereikt er alleen maar mee dat mensen nog meer en nog sneller gewoon binnen af gaan spreken. Zoveel restricties buiten. Hop, lekker naar binnen waar er geen controle is :+ En de plekken waar er nog enige sociale controle was bij binnen plekken hebben ze al gesloten (horeca, bios, theaters, musea, etc). Echt briljant.

Ze zouden zoveel meer begrip kweken bij mij als ze in zouden grijpen waar er ook cht veel reisbewegingen zijn. Er werd vrij duidelijk gezegd dat de piek in het voorjaar veel korter was en veel sneller daalde. Weet je wat er toen anders was? Mensen werkten veel meer thuis, scholen waren dicht, etc. Hell, ook in de winkels is het veel drukker dan in een museum.

Duidelijkste wat ze hadden kunnen doen was gewoon aan algemene lockdown voor twee weken. Scholen dicht en gemiste tijd compenseren met wat geplande vakanties later in het jaar (of digitaal onderwijs waar mogelijk). Mensen met dezelfde woorden als in het voorjaar toe spreken om echt thuis te werken; behalve als je een essentieel beroep uitoefent. Winkels dicht (m.u.v. een supermarkt/drogist/etc). Niet dit laffe pakket van gisteren waarmee je enkel ondernemers nog meer verneukt. Ondernemertje pesten en mensen verwarren met allerlei nietszeggende maatregelen. De manier om draagvlak te creren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 20:26:13 ]
pi_196059606
Ah wat fijn zeg dat de sauna wel open mag blijven maar de dierentuin buiten of het zwembad niet /sarcasm
pi_196059820
Je mag wel naar de sauna maar je mag maar met dertig naar een uitvaart.
pi_196059954
D66 blijkbaar tegen een avondklok?
zie email 27 oktober
pi_196060007
quote:
NEW: Germany reports record of more than 20,000 new coronavirus cases, with some areas yet to report -
Hoe lang sinds de laatste maatregelen in Duitsland?
pi_196060037
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe lang sinds de laatste maatregelen in Duitsland?
Zijn pas eergisteren ingegaan toch ?
blablablabla
pi_196060061
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn pas eergisteren ingegaan toch ?
Ah, ik dacht alweer een dag of 10..
pi_196060110
https://www.theguardian.c(...)covid-mutation-fears

Coronamutatie in Denemarken, stamt af van nertsen.
pi_196060183
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dat klopt, de besmettingen gaan zelfs tot begin september terug.
En inderdaad over een maand zouden er nog besmettingen bij vandaag opgeteld kunnen worden.

De grootste aantallen worden over de afgelopen 10 dagen geboekt, een 5-10% blijft over die nog ouder zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn een aantal dingen die tegelijk lopen. De meest opvallende zijn:
- De cijfers zijn ingedeeld in DOO (Date of Onset), DON (Date of Notification) en DPL (Date Positive Lab)
- De DOO datum wordt gezet naar de datum waarop klachten begonnen, deze ligt dus eigenlijk altijd in het verleden. Hoever in het verleden is onduidelijk
- Een melding die gedaan is doorloopt de stadia. Stel dat jij je wilt laten testen omdat je nu 3 dagen klachten hebt, en morgen getest wordt. Dan is de situatie als volgt:
• Je vraagt een test aan. Die test kun je donderdag 5 november om 12 uur doen. Je geeft bij de aanvraag aan dat je klachten 30 oktober begonnen.
• Jouw gegevens komen dus in de dagcijfers van vrijdag terecht, met een datum van 30 oktober en een status van DOO.
• Na 24 uur is je resultaat binnen, om 11 uur. Doordat de cijfers om 10 uur gepubliceerd worden wordt je data op 7 november aangepast naar DPL, met nog steeds 30 oktober als datum.

Doordat de data om 10 uur doorkomt krijg je altijd iets aan vertragingen. Hoogover hebben @:DireStraits7 @:_serial_ @:VoMy en ik zitten grasduinen in de data en gemiddeld is na een dag of 7 zo'n 75% compleet.

Gedeelte komt dus ook door manier van melding.
👍
Duidelijk! Bedankt voor de uitleg.👍👍
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196060186
http://www.telegraaf.nl/n(...)t-zichtbaar-toenemen

Gaan ze toch de kantoren aanpakken, ben benieuwd op welke "instrumenten" Rutte doelt om het thuiswerken eventueel af te dwingen.
blablablabla
  woensdag 4 november 2020 @ 20:59:36 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196060242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:57 schreef Elan het volgende:

Gaan ze toch de kantoren aanpakken, ben benieuwd op welke "instrumenten" Rutte doelt om het thuiswerken eventueel af te dwingen.
Misschien moet de Tweede Kamer zelf eens het goede voorbeeld geven dan en gewoon gaan video vergaderen.
pi_196060267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:57 schreef Elan het volgende:

Ik denk iedereen uitnodigen in het catshuis ipv op kantoor?
pi_196060303
Interessant, ik zie dat het OMT gepleit heeft voor het 'sluiten' van het hoger onderwijs en de bovenbouw van het middelbare onderwijs.
pi_196060309
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Misschien moet de Tweede Kamer zelf eens het goede voorbeeld geven dan en gewoon gaan video vergaderen.
Ja eens.Misschien vinden ze dat te gevaarlijk ivm pottenkijkers/hackers?
blablablabla
  woensdag 4 november 2020 @ 21:03:07 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196060321
Zat nog FF te kijken naar de technische briefing van vanochtend door Kuipers...... wat best wel een heel erg schrikbeeld is......

Plaatje van de pdf-briefing 04nov20 om eruit te lichten:

Het beteketd dat NL sws tot einde van dit jaar, in de zorgsores zal blijven zitten en het eerste kwartaal van 2021 nodig zullen hebben om uitgstelde zorgzaken in te lopen. Dit dan mits R=0.9 wordt bereikt.

Kortom de "tijdelijke" maatregelen zijn/lijken vooral in reactie om de zorg daarvoor de lucht te geven.
Of het gaat helpen....... over twee weken :X -O-
Sws lijkt het mij heel, heel erg raadzaam om alles dat de "reguliere" spoedeisende zorg kan doen overspoelen zoals vuurwerk, te doen uitdoven.
pi_196060328
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessant, ik zie dat het OMT gepleit heeft voor het 'sluiten' van het hoger onderwijs en de bovenbouw van het middelbare onderwijs.
Ja bizar h,terwijl dat volgens jouw berekeningen amper zin had.
blablablabla
pi_196060332
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Moet het pers over de neus heen? Zo kan ik tenminste nog een beetje vrij ademen. Hopelijk krijg ik dan geen boete.
Geen idee maar ik ga de randjes wel opzoeken en dan gaan we het meemaken.
  woensdag 4 november 2020 @ 21:04:17 #235
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196060341
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:37 schreef quirina het volgende:
Je mag wel naar de sauna maar je mag maar met dertig naar een uitvaart.
En wat als je het lijk van tante Hildegonda op de Harvia Cilindro Pro legt en er omheen gaat staan?
  woensdag 4 november 2020 @ 21:06:07 #236
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196060383
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zet hem dan gewoon helemaal niet op als je het niet wil. Je principes hebben, maar geen boete willen krijgen...
pi_196060386
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja bizar h,terwijl dat volgens jouw berekeningen amper zin had.
Heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat afweging is dat de balans uiteindelijk is dat men het onderwijs belangrijker achtte i.v.m. het effect op het virus.

Ook heb ik mij expliciet uitgesproken over op welke bronnen ik dat baseerde. Met telkens de kanttekening dat ik benieuwd was naar de daadwerkelijke modelleringen, want Van Dissel gaf al aan dat ze het nog nader gingen onderzoeken.

Dit is dus precies de nuance die ik aanbreng en klaarblijkelijk niet opgepikt wordt.

Bovendien:
Je kunt niet stellen dat er EEN effect is, is niet hetzelfde als stellen dat er GEEN effect is. Wederom: basiskennis nulhypothesetoetsing.
  woensdag 4 november 2020 @ 21:07:19 #238
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196060427
quote:

[..]

Ik ga gewoon nergens meer heen dan. Bestel nog meer online. Goed voor de lokale economie :) een keer zo'n niet-werkend rotding opzetten is niet zo'n ramp, maar verplichten gaat veel te ver.
  woensdag 4 november 2020 @ 21:09:12 #239
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196060480
Daar trapt toch ook helemaal niemand in mag ik hopen? Die niet-werkende mondkapjes verplichten op het moment dat de crisis op het eind loopt.

In de landen die die verplichting wel hadden ging het ook veel beter :')
pi_196060545
Geen beste dag voor veel Europese landen vandaag aan de cijfers op worldometers te zien. :X Was woensdag niet altijd een dag met de meeste besmettingen of klopt dat niet meer?
  woensdag 4 november 2020 @ 21:16:43 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196060674
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik zoek geen randjes op en hou mij aan de wettelijke voorschriften dat een niet-medisch mondkapje dat daarvoor bestemd om te worden gebruikt. Netjes en Kapjes zijn dan van toepassingen.

Dat anderen een zelfgemaakt wollen, katoenen en stofzuigerzak versie gebruiken als mondlapje, is dan een keuze.
Wat wel bizar is dat diverse beveiligings beambten kennelijk mondkapjes specialisten zijn geworden en dan zeggen dat iets niet mag.

Van de week al meegemaakt en de betreffende handhaver moest toegeven dat mijn kapje, volledig beantwoordde aan het omschreven beschermingsdoel.

bol.com for fok sponsoren
pi_196060805
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Zet hem dan gewoon helemaal niet op als je het niet wil. Je principes hebben, maar geen boete willen krijgen...
Zo rijk ben ik ook weer niet
pi_196061294
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:29 schreef leolinedance het volgende:

Van Dissel zei vandaag in de technische briefing dat een avondklok minder effect heeft wanneer de horeca nog open is dan wanneer de horeca gesloten is (zoals nu). Logisch natuurlijk. En het maakt het nog twijfelachtiger of het kabinet wel zo'n draconische maatregel moet treffen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 4 november 2020 @ 22:06:53 #244
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196061734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 17:54 schreef Justin_Case het volgende:

Och, als iemand zich verveelt mag ie mijn auto ook wel komen wassen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196062062
quote:

[..]

Iets met jongeren en 's nachts elkaar opzoeken en naar illegale feesten gaan
  woensdag 4 november 2020 @ 22:23:51 #246
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196062108
Wat ik ook lees dat er veel Nederlanders op vakantie willen gaan naar Curaao of Bonaire. is dat verstandig??? Lekker met mondkapje 9 of 10 uur in het vliegtuig vliegen en 2 weken daar zitten, dan misschien word je daar ook besmet....Hup verspreid je al weer vanuit die eilanden terug in Nederland.... Pffff
Humor, serieus en vrolijk!
  Redactie Frontpage woensdag 4 november 2020 @ 22:24:11 #247
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196062117
_____
pi_196062184
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:09 schreef leolinedance het volgende:
Daar trapt toch ook helemaal niemand in mag ik hopen? Die niet-werkende mondkapjes verplichten op het moment dat de crisis op het eind loopt.

In de landen die die verplichting wel hadden ging het ook veel beter :')
Denk jij dat het niet werkt als iemand naast je in de rij in de supermarkt hoest of jij moet hoesten ? Dan werkt het dus wel, net zoals overal benoemd wordt ( ook toen bij radar), alle mondkapjes werken tegen grote druppels. Tegen aerosolen (die lang in een ruimte dwarrelen en erg klein zijn dus de meeste niet), maar ik sta niet een half uur lang in een rij in de supermarkt en ik ben toch blij als iemand in zijn kap hoest op zo'n moment
pi_196062196

[ Bericht 100% gewijzigd door mijntjexx op 04-11-2020 22:27:49 ]
pi_196062214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:23 schreef Ven1972 het volgende:
Wat ik ook lees dat er veel Nederlanders op vakantie willen gaan naar Curaao of Bonaire. is dat verstandig??? Lekker met mondkapje 9 of 10 uur in het vliegtuig vliegen en 2 weken daar zitten, dan misschien word je daar ook besmet....Hup verspreid je al weer vanuit die eilanden terug in Nederland.... Pffff
Nee, natuurlijk is dat niet verstandig. Dat is de goden verzoeken.
En het dan ook nog eens meenemen naar een eiland, waar de medische voorzieningen waarschijnlijk maar beperkt en niet toereikend zijn voor een uitbraak onder de bevolking. Echt, waarom willen zoveel mensen nu per se vliegen?
Somebody that I used to know
  woensdag 4 november 2020 @ 22:30:59 #251
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196062287
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:28 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En het dan ook nog eens meenemen naar een eiland, waar de medische voorzieningen waarschijnlijk maar beperkt en niet toereikend zijn voor een uitbraak onder de bevolking. Echt, waarom willen zoveel mensen nu per se vliegen?
Dat is weer een recept voor een mogelijke derde golf besmettingen. Stel, als er een derde golf besmettingen in Nederland aandient, zijn de gevolgen veel ernstiger dan in de tweede golf. Echt waar, dan gaan we technisch failliet! Zie je wel, mensen denken niet na.... Dus ik heb gelijk dat ze eigenwijs en egoitisch zijn.
pi_196062303
quote:

[ twitter ]

Dat is al een paar jaar aan de gang.

Indicatiestelling in de thuiszorg n budgetplafonds helpen daar niet in mee.
Somebody that I used to know
  woensdag 4 november 2020 @ 22:36:24 #253
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196062405
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is al een paar jaar aan de gang.

Indicatiestelling in de thuiszorg n budgetplafonds helpen daar niet in mee.
Ja dat klopt, maar het CIZ doet vaak wel eens moeilijk over om per spoed een indicatie te stellen voor een patint die thuiszorg krijgt of naar een verpleeghuis moet om zich te herstellen van het coronavirus. Normaliter duurt een aanvraag van een zorgindicatie meestal 8 weken. Ze hadden best wel een noodwet kunnen maken om aanvrsaag voor de indicaties in deze crisis versneld te behandelen en verstrekken.
pi_196062411
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is weer een recept voor een mogelijke derde golf besmettingen. Stel, als er een derde golf besmettingen in Nederland aandient, zijn de gevolgen veel ernstiger dan in de tweede golf. Echt waar, dan gaan we technisch failliet! Zie je wel, mensen denken niet na.... Dus ik heb gelijk dat ze eigenwijs en egoitisch zijn.
Nee. En of een derde golf "veel ernstiger" gaat zijn (zij het economisch, maatschappelijk en/of qua gezondheidszorg) ligt aan het verloop ervan.
  woensdag 4 november 2020 @ 22:38:46 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196062464
quote:

[..]

"Premier Rutte gaf in zijn persconferentie een ‘dwingend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland, maar benadrukte dat het Carabische gedeelte van het koninkrijk buiten dat advies valt. "

Wat was dat ook voor een ontzettend domme en onnodige mededeling dat dit negatief reisadvies niet geldt voor het Caribisch gebied :') Je wt toch dat dat dan direct wordt volgeboekt...Lekker aansporen om 2x 9 uur in een vliegtuig te gaan zitten met 300 personen, verstandig.

Echt niet te geloven dit beleid. :{
  woensdag 4 november 2020 @ 22:39:10 #256
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196062475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nee. En of een derde golf "veel ernstiger" gaat zijn (zij het economisch, maatschappelijk en/of qua gezondheidszorg) ligt aan het verloop ervan.
Okay, maar ik bedoel dat echt veel meer gaar kosten dan de tweede golf, zou het ook kunnen. Maar je ziet ook mensen die gewoon vakantie gaan boeken naar de zon op Canarische eilanden.
  woensdag 4 november 2020 @ 22:40:17 #257
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196062497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

"Premier Rutte gaf in zijn persconferentie een ‘dwingend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland, maar benadrukte dat het Carabische gedeelte van het koninkrijk buiten dat advies valt. "

Wat was dat ook voor een ontzettend domme en onnodige mededeling dat dit negatief reisadvies niet geldt voor het Caribisch gebied :') Je wt toch dat dat dan direct wordt volgeboekt...

Mee eens, dat is echt een grote blunder van het kabinet met zo'n reisadvies!
pi_196062514
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat was dat ook voor een ontzettend domme en onnodige mededeling dat dit negatief reisadvies niet geldt voor het Caribisch gebied :') Je wt toch dat dat dan direct wordt volgeboekt...Lekker aansporen om 2x 9 uur in een vliegtuig te gaan zitten met 300 personen, verstandig.

Hij zal wel een mattie hebben die in lobby zit voor toerisme op dat eiland.
pi_196062552
Net voor de verkiezingen gaan we uit lockdown. Kan iedereen weer op Rutte God stemmen.
Wedden?
  woensdag 4 november 2020 @ 22:42:32 #260
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196062558
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Precies, Rutte is te benvloeden zeg!! Dus hij kan geen poot meer stijf te houden zeg!
pi_196062592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kan het uberhaupt wel? Curaao enzo hebben toch dezelfde status als gemeenten in NL? Dat je er met het vliegtuig moet komen ipv de fiets maakt het lastiger, maar ik vraag me af of dat niet de reden is?
  woensdag 4 november 2020 @ 22:49:32 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196062697
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:42 schreef quirina het volgende:
Net voor de verkiezingen gaan we uit lockdown. Kan iedereen weer op Rutte God stemmen.
Wedden?
En anders vliegt hij wel weer een Turkse minister in die hij 'streng' kan toespreken.
pi_196063140
quote:

[..]

Dan gaan we wel maar 21:55 over straat om daarna lekker door te pilsen, en blijven we een paar uurtjes op de bank liggen.

Nee, avondklok moet je niet willen, op het moment dat die wel komt ga ik serieus overwegen een paar weken het land te verlaten.
pi_196063296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Ok, ik heb even gelezen hoe het daadwerkelijk in het OMT-advies staat (altijd beter dan een uit de context gehaald nieuwsbericht).

Het OMT constateert dat:
quote:
Als nu direct zekerheid gewenst is dat de bocht omlaag genomen wordt, ook gezien de kwetsbaarheden boven beschreven, zou aanscherping van de maatregelen volgens de escalatieladder voor de hand liggen, voor een periode van 2 weken en landelijk uitgevoerd.
Vervolgens hebben ze gekozen voor dit pakket, omdat dit grotendeels in lijn is met het pakket in maart, waarvan het bewezen effectief is:
(het sluiten van sportscholen is dus geschrapt)
quote:
Het gegeven dat de maatregelen van september en oktober duidelijk minder effect resulteren dan in de periode maart jl. doet vermoeden dat er winst te boeken valt in het aanspreken van mensen op naleving van de al afgekondigde maatregelen of daarop strikter te handhaven. Door een dergelijke aanpak gedurende 2 weken te combineren met de volgende maatregelen in de escalatieladder wordt de zekerheid dat de gang omlaag genomen wordt, en voldoende snel verloopt, belangrijk verhoogd. Dit zou de meeste maatregelen van maart jl. – de facto de resterende maatregelen van de routekaart ‘zeer ernstig’ – betreffen (waaronder het terugbrengen van contacten thuis en van de groepsgrootte buiten van 4 naar 2, sluiten van een aantal zogenaamde doorstroomlocaties, stoppen van de groepslessen in sportscholen, of zelfs sluiten van sportscholen als dit niet op een andere manier gerealiseerd kan worden). Hiermee kan over de daling van Rt zekerheid verkregen worden, omdat deze maatregelen toegevoegd worden aan het huidige pakket van 15 oktober jl.
Dit is dus de belangrijkste maatregel die het OMT voorstelt. Vervolgens worden contactberoepen uitgezonderd, omdat daar relatief weinig besmettingen zijn en individuele contacten (waarmee ze impliciet ook het argument 'maar het huidige pakket sorteert geen effect' van de hand doen):
quote:
Met betrekking tot deze aanscherping kan voor contactberoepen (die onder de nodige voorzorgen uitgevoerd worden) een uitzondering gemaakt worden, omdat daarbij relatief weinig besmettingen optreden en het individuele contacten betreft.
En dan vervolgens hebben ze het ook nog over scholen:
quote:
Wel geeft het OMT mee zich zorgen te maken over de overdracht onder adolescenten en jongeren, m.a.w. degenen in de bovenbouw van middelbare scholen tot hoger beroepsonderwijs en de universiteiten. In deze groepen komen besmettingen voor die vooral gerelateerd lijken aan activiteiten direct rond de leerinstellingen. Om dit te stoppen zouden deze instellingen voor de tijd van de aanscherping moeten overgaan op online onderwijsvormen; het OMT geeft ter overweging hier toch ook de bovenbouw van de middelbare scholen bij te betrekken, ook al gaat dit in tegen het eerder geuite voornemen de scholen geheel te ontzien. Individuele leerstages bij bedrijven of in laboratoria zouden niet betrokken hoeven te worden.
Zoals ik het OMT-advies lees is dit een additionele, secundaire maatregel. Het eerder benoemde (en uiteindelijk daadwerkelijk uitgevoerde) pakket schaal ik in als veel belangrijker geacht door het OMT dan het sluiten van de scholen. Waarbij de bovenbouw bovendien hooguit 'ter overweging' genoemd wordt.
pi_196063339
Voor wie het liever zelf naleest: https://www.rijksoverheid(...)s-nav-83e-en-84e-omt
pi_196063377
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ok, ik heb even gelezen hoe het daadwerkelijk in het OMT-advies staat (altijd beter dan een uit de context gehaald nieuwsbericht).

Het OMT constateert dat:
[..]

Vervolgens hebben ze gekozen voor dit pakket, omdat dit grotendeels in lijn is met het pakket in maart, waarvan het bewezen effectief is:
(het sluiten van sportscholen is dus geschrapt)
[..]

Dit is dus de belangrijkste maatregel die het OMT voorstelt. Vervolgens worden contactberoepen uitgezonderd, omdat daar relatief weinig besmettingen zijn en individuele contacten (waarmee ze impliciet ook het argument 'maar het huidige pakket sorteert geen effect' van de hand doen):
[..]

En dan vervolgens hebben ze het ook nog over scholen:
[..]

Zoals ik het OMT-advies lees is dit een additionele, secundaire maatregel. Het eerder benoemde (en uiteindelijk daadwerkelijk uitgevoerde) pakket schaal ik in als veel belangrijker geacht door het OMT dan het sluiten van de scholen. Waarbij de bovenbouw bovendien hooguit 'ter overweging' genoemd wordt.
Ik lees hem toch een beetje anders. Juist ook in de context van het eerdere ‘we ontzien scholen zo lang als het maar enigszins kan’.

Ik lees hem vooral als “de besmettingen onder jongeren zijn zo hoog dat sluiting van de scholen een must is”.
zie email 27 oktober
pi_196063473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik lees hem toch een beetje anders. Juist ook in de context van het eerdere ‘we ontzien scholen zo lang als het maar enigszins kan’.

Ik lees hem vooral als “de besmettingen onder jongeren zijn zo hoog dat sluiting van de scholen een must is”.
Puur kijkend naar het advies voor het onderwijs ben ik het daar mee eens. Alleen ben je het wel met mee eens dat het 'scholenadvies' ondergeschikt is aan het 'maartpakket' dat nu ingevoerd is? Het eerste wordt niet voorgesteld als een keuze, bij de scholen wordt nog enige ruimte voor interpretatie gelaten. Ook de manier waarop het scholenadvies ingebed is in het advies geeft de indruk dat het 'maartpakket' wel degelijk wat belangrijker geacht wordt dan het sluiten van de scholen.

Anders gesteld: het scenario dat we nu hebben (wel maartpakket, niet scholensluiting) is een logischere gevolgtrekking van dit advies dan het tegenovergestelde (geen maartpakket, wel scholensluiting). Iets wat een aantal hier betoogd hebben: dat het sluiten van de scholen belangrijker is dan het huidige maatregelenpakket.
pi_196063610
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Puur kijkend naar het advies voor het onderwijs ben ik het daar mee eens. Alleen ben je het wel met mee eens dat het 'scholenadvies' ondergeschikt is aan het 'maartpakket' dat nu ingevoerd is? Het eerste wordt niet voorgesteld als een keuze, bij de scholen wordt nog enige ruimte voor interpretatie gelaten. Ook de manier waarop het scholenadvies ingebed is in het advies geeft de indruk dat het 'maartpakket' wel degelijk wat belangrijker geacht wordt dan het sluiten van de scholen.

Anders gesteld: het scenario dat we nu hebben (wel maartpakket, niet scholensluiting) is een logischere gevolgtrekking van dit advies dan het tegenovergestelde (geen maartpakket, wel scholensluiting). Iets wat een aantal hier betoogd hebben: dat het sluiten van de scholen belangrijker is dan het huidige maatregelenpakket.
Ik hem even het hele advies gelezen met extra aandacht voor de “sterkte” van de formulering. Dan valt mij op dat de nadruk heel erg gelegd is op thuiswerken. Dat “maartpakket” en de scholen staan daar onder maar mijns inziens wel min of meer op gelijke hoogte.
zie email 27 oktober
pi_196063625
Zie overigens hier het verschil:

Het gaat hier om het verschil tussen 'maartpakket met scholen open' en 'maartpakket met basisschool open'. Het verschil tussen die twee pakketten kwalificeer ik als minimaal. Op basis van deze grafiek concludeer je: het sluiten van al het onderwijs excl. basisscholen zorgt ervoor dat we gemiddeld welgeteld n(!) dag eerder onder de signaalwaarde van 10 IC-opnames/dag komen.

(Ik zal het hele verhaal met marginaal verschillende betrouwbaarheidsintervallen nog achterwege laten)

@Elan
pi_196063691
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik hem even het hele advies gelezen met extra aandacht voor de “sterkte” van de formulering. Dan valt mij op dat de nadruk heel erg gelegd is op thuiswerken.
Klopt, alleen realiseren ze zich volgens mij dat dat gewoon geen vruchtbare weg is. Zeker niet op korte termijn.

quote:
Dat “maartpakket” en de scholen staan daar onder maar mijns inziens wel min of meer op gelijke hoogte.
Zie ook de grafiek hierboven. Het sluiten van de scholen (excl. basisonderwijs) levert welgeteld n dag winst, voordat we onder de signaalwaarde komen. Het maartpakket daarentegen levert naar schatting zes dagen winst op. Pas zodra je k het basisonderwijs aan banden legt, zie ik ook dan weer een grote winst qua dalingstijd (vermoedelijk omdat het sluiten van basisscholen ook ouders dwingt thuis te blijven).

(En ja, dit gaat over puntschattingen)
(En ja, dit voorondersteld ook dat de modellering hierboven relatief accuraat is, maar alle onderbuikgevoelens ten spijt: dit is wat de experts modelleren; ik zie niet waarom we daaraan sterk moeten twijfelen)
pi_196063745
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, alleen realiseren ze zich volgens mij dat dat gewoon geen vruchtbare weg is. Zeker niet op korte termijn.
[..]

Zie ook de grafiek hierboven. Het sluiten van de scholen (excl. basisonderwijs) levert welgeteld n dag winst, voordat we onder de signaalwaarde komen. Het maartpakket daarentegen levert naar schatting zes dagen winst op. Pas zodra je k het basisonderwijs aan banden legt, zie ik ook ook dan weer een grote winst qua dalingstijd.

(En ja, dit gaat over puntschattingen)
(En ja, dit voorondersteld ook dat de modellering hierboven relatief accuraat is)
Dan gooi je wel heel veel maatregelen bij elkaar onder de noemer “maartpakket” wat verstaan we daar allemaal onder? 2 personen op straat? Groepslessen? Doorstroomlocaties? Bezoek thuis?

Daar zitten natuurlijk ook veel meer maatregelen in dan eentje, dus dat is wel een beetje een krom vergelijk. Wat doet bijvoorbeeld alleen het stopen met groepslessen? Ik vermoed minder. Nu snap ik ook wel dat de impact daar van minder is. Maar je snapt mn punt denk ik. Ik denk dat die scholen weldegelijk een krachtig middel zijn.

Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat je dat moet doen als onderdeel van een pakket. Anders heeft het totaal geen zin.
zie email 27 oktober
pi_196063811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:23 schreef Ven1972 het volgende:
Denk eerder andersom. Dat die egoistische vakantiegangers juist anderen op het eiland kunnen besmetten. Vandaag waren er op Curacao maar 21 besmettingen. Laat ze lekker met rust daar,
Leipe shit ouwe
pi_196063829
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan gooi je wel heel veel maatregelen bij elkaar onder de noemer “maartpakket” wat verstaan we daar allemaal onder? 2 personen op straat? Groepslessen? Doorstroomlocaties? Bezoek thuis?

Daar zitten natuurlijk ook veel meer maatregelen in dan eentje, dus dat is wel een beetje een krom vergelijk. Wat doet bijvoorbeeld alleen het stopen met groepslessen? Ik vermoed minder. Nu snap ik ook wel dat de impact daar van minder is. Maar je snapt mn punt denk ik. Ik denk dat die scholen weldegelijk een krachtig middel zijn.

Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat je dat moet doen als onderdeel van een pakket. Anders heeft het totaal geen zin.
Maar wat versta je onder n maatregel?

Het sluiten van groepslessen is n regel
Het sluiten van scholen is n regel.

Maar die staan natuurlijk in geen enkele verhouding tot elkaar.

Volgens mij gaat daar de vergelijking ook mis: alsof het sluiten van bibliotheken in verhouding staat tot het sluiten van scholen. Het is het totaalpakket waar het om gaat (en het totaalpakket waarvan men weet dat het bewezen effectief is). Daar de effectiviteit van n maatregel uit willen (cherry)picken is leuk als je ongeveer een inschatting kunt maken, maar dat kan men nu simpelweg niet.

En omdat het maartpakket uit heel veel kleine maatregelen bestaat (itt het sluiten van scholen, wat juist n grote maatregel is), kun je van iedere afzonderlijke maatregel gaan klagen dat het geen zoden aan de dijk zet, maar het is juist de optelsom ervan. En het effect van die optelsom wordt dus een behoorlijk stuk groter geacht dan scholensluiting.

Overigens acht het OMT het effect alsnog wezenlijk genoeg om sluiting van hoger onderwijs (en eventueel bovenbouw middelbaar onderwijs) te adviseren, maar blijkbaar vond het kabinet het effect toch te mager. In tegenstelling tot het maartpakket.
pi_196063847
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:57 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Denk eerder andersom. Dat die egoistische vakantiegangers juist anderen op het eiland kunnen besmetten. Vandaag waren er op Curacao maar 21 besmettingen. Laat ze lekker met rust daar,
Precies dit ja. Neem aan dat ze daar ook maar beperkte ziekenhuis-capaciteit hebben om evt. klappen op te vangen.
pi_196063884
Overigens wat betreft dat thuiswerken:
quote:
Thuiswerken afdwingen

Het kabinet wil dat het aantal thuiswerkers snel "zichtbaar" toeneemt. Nog te weinig mensen werken thuis, terwijl dat wel de norm is. In deze tweede golf reizen meer mensen naar hun werk dan in het voorjaar.

Rutte kondigde aan dat de ministers Wiebes (Economische Zaken) en Koolmees (Sociale Zaken) aanstaande vrijdag gaan praten met werkgevers en vakbonden. Als dat te weinig resultaat oplevert heeft het kabinet volgens Rutte instrumenten achter de hand om het thuiswerken af te dwingen. Hij wilde niet zeggen wat die instrumenten zijn. "Dat zou het gesprek niet bevorderen."
https://nos.nl/artikel/23(...)begrip-in-kamer.html
  donderdag 5 november 2020 @ 00:05:00 #276
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196063910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 00:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]

:X Staat dat toevallig ook in de spoedwet.
pi_196063971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 00:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Precies dit ja. Neem aan dat ze daar ook maar beperkte ziekenhuis-capaciteit hebben om evt. klappen op te vangen.
Reisadvies Curaao
Laatste update: 2 september 2020, 11:00 uur. | Nog steeds geldig.

Per 1 juli 2020 is reizen vanuit Nederland naar Curaao mogelijk. Reizigers dienen voorafgaand aan de reis een “Public Health Passenger Locator Card” en immigratiekaart in te vullen via www.gobiernu.cw .

A-Ook dient een negatief resultaat van een COVID-19 PCR-test van uiterlijk 72 uur voor vertrek ingediend te worden bij aankomst.

B-Reizigers kunnen inreizen indien zij niet in de 14 dagen voorafgaand aan de reis in een gebied met wijdverspreide transmissie van het COVID-19 virus zijn geweest.

Reizigers zijn verplicht een reisverzekering te hebben afgesloten.

Houd actuele informatie van de lokale autoriteiten in de gaten.

Als u vanuit Curaao terugkomt in Nederland hoeft u niet in thuisquarantaine te gaan. Er is geen verhoogd risico op toename van coronabesmettingen vanuit Curaao voor Nederland.-einde-

Een negatieve PCR-testuitslag overleggen prima. Maar ik begrijp dan deel B niet, ze reizen tenslotte vanuit NL :?
Leipe shit ouwe
pi_196063991
God allemachtig, wat hebben we toch een stel malloten in de 2e Kamer. "Medische reservisten" en "de bieb in Barneveld" :'(
pi_196064021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 00:05 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

:X Staat dat toevallig ook in de spoedwet.
Zoiets kun je vermoedelijk afdwingen via je de wet op publieke gezondheid. Bv. door mensen alleen op straat te laten met een werkgeversverklaring.
pi_196064026
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 00:09 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Reisadvies Curaao
Laatste update: 2 september 2020, 11:00 uur. | Nog steeds geldig.

Per 1 juli 2020 is reizen vanuit Nederland naar Curaao mogelijk. Reizigers dienen voorafgaand aan de reis een “Public Health Passenger Locator Card” en immigratiekaart in te vullen via www.gobiernu.cw .

A-Ook dient een negatief resultaat van een COVID-19 PCR-test van uiterlijk 72 uur voor vertrek ingediend te worden bij aankomst.

B-Reizigers kunnen inreizen indien zij niet in de 14 dagen voorafgaand aan de reis in een gebied met wijdverspreide transmissie van het COVID-19 virus zijn geweest.

Reizigers zijn verplicht een reisverzekering te hebben afgesloten.

Houd actuele informatie van de lokale autoriteiten in de gaten.

Als u vanuit Curaao terugkomt in Nederland hoeft u niet in thuisquarantaine te gaan. Er is geen verhoogd risico op toename van coronabesmettingen vanuit Curaao voor Nederland.-einde-

Een negatieve PCR-testuitslag overleggen prima. Maar ik begrijp dan deel B niet, ze reizen tenslotte vanuit NL :?
Dan lijkt het me helemaal geen optie om vanuit Nederland daar naar toe te vliegen! :? :{
pi_196064045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
God allemachtig, wat hebben we toch een stel malloten in de 2e Kamer. "Medische reservisten" en "de bieb in Barneveld" :'(
Wanneer ben jij daar dan voor het laatst geweest, huh? Nou? :P :D
pi_196064074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 00:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wanneer ben jij daar dan voor het laatst geweest, huh? Nou? :P :D
Letterlijk nog nooit en ik ben daar in een grijs verleden regelmatig geweest
pi_196064119
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 00:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Letterlijk nog nooit en ik ben daar in een grijs verleden regelmatig geweest
Ha! Zie je, hij heeft een punt! O-)
Morgen rijen dik voor de Barneveldse bieb omdat daar geen Hagenezen komen! :+
pi_196064172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 00:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ha! Zie je, hij heeft een punt! O-)
Morgen rijen dik voor de Barneveldse bieb omdat daar geen Hagenezen komen! :+
Nou ja, Rutte komt er naar verluid nooit :)
pi_196064460
O wauw... ik zie dat het Amerikaanse volk weer hoop mag krijgen to flatten the curve? *O*
En trump pakt het -zoals verwacht- sportief op. O-) :D
pi_196064527
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 01:10 schreef Mammietje het volgende:
O wauw... ik zie dat het Amerikaanse volk weer hoop mag krijgen to flatten the curve? *O*
En trump pakt het -zoals verwacht- sportief op. O-) :D
92K nieuwe gevallen en 1130 doden vandaag. Gaat lekker daar, ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 01:21:22 ]
pi_196064547
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 01:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zijn er inmiddels al wat meer zelfs.
Ik doelde meer op een nieuwe president. Hoeven ze daar tenminste geen chloor meer te drinken. ;)
pi_196064550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 01:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het zijn er inmiddels al wat meer zelfs.
Ik doelde meer op een nieuwe president. Hoeven ze daar tenminste geen chloor meer te drinken. ;)
Dat moeten we nog even afwachten, zover is het nog niet.
pi_196064565
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 01:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat moeten we nog even afwachten, zover is het nog niet.
Nou, jij laat wel sterk door schemeren voor wie je bent zeg. :{ (Of niet.... :o )
Ik wilde alvast lekker op Trumpiaanse wijze de overwinning claimen voor Biden. -O-

Zonder dollen, denk jij dat hij nu nog een serieuze kans maakt op een 2e termijn dan? :{
pi_196064736
quote:
[..]

Prima toch. Er zijn nog teveel eigenwijze micromanagers die het personeel op kantoor verwachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 02:36:31 ]
  donderdag 5 november 2020 @ 02:33:19 #291
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196064767
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
?
pi_196065180
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 02:23 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Prima toch. Er zijn nog teveel eigenwijze micromanagers die het personeel op kantoor verwachten.
Dat niet alleen, bij veel bedrijven is er sprake van een "essentile" schil, nu zie ik dat allerlei "belangrijke" mensen vinden dat ze op kantoor moeten zijn, geloof me daar is technisch geen enkele reden toe, het is meer een status dingetje van: "kijk mij eens belangrijk zijn".
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196065808
quote:
[..]

In het voorjaar zou ik het nog wel toejuichen, maar na 9 maanden thuiswerken ben ik wel van gedachten veranderd hierover.

Nu hebben we het over een voorbeeld functie van grapperhaus, maar in de 2e kamer zijn ook de leden aanwezig, of moet er in het catshuis overlegd worden?

Nog even los van dat het niet mogelijk is voor alle beroepen moet je ook thuis maar de mogelijkheid hebben.
Van mij hoeft die verplichting er niet te komen.
  donderdag 5 november 2020 @ 07:42:03 #294
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196065858
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 01:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Make Covid-19 Great Again *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196065985
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In het voorjaar zou ik het nog wel toejuichen, maar na 9 maanden thuiswerken ben ik wel van gedachten veranderd hierover.

Nu hebben we het over een voorbeeld functie van grapperhaus, maar in de 2e kamer zijn ook de leden aanwezig, of moet er in het catshuis overlegd worden?

Nog even los van dat het niet mogelijk is voor alle beroepen moet je ook thuis maar de mogelijkheid hebben.
Van mij hoeft die verplichting er niet te komen.
Heel veel mensen kunnen wel thuiswerken maar doen dat niet. De zogenaamde "kijk mij eens begaan zijn met mijn werk mensen". Natuurlijk kan niet iedereen thuiswerken, maar er is echt een hele groep die zich belangrijker wil voordoen dan ze zijn.

Je kan 2 vliegen in 1 klap slaan. Sluit de basischolen twee weken en moet je eens zien hoeveel mensen er ineens "thuiswerken".
  donderdag 5 november 2020 @ 08:31:08 #296
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_196066240
quote:

[..]

Ik snap al niet dat je het risico wil nemen dat je daar bent en zlf ziek wordt en dan medische hulp nodig hebt, die dan niet voorhanden is. Of dat je bijvoorbeeld niet meer terug kunt vliegen.
pi_196066300
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:01 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Heel veel mensen kunnen wel thuiswerken maar doen dat niet. De zogenaamde "kijk mij eens begaan zijn met mijn werk mensen". Natuurlijk kan niet iedereen thuiswerken, maar er is echt een hele groep die zich belangrijker wil voordoen dan ze zijn.

Je kan 2 vliegen in 1 klap slaan. Sluit de basischolen twee weken en moet je eens zien hoeveel mensen er ineens "thuiswerken".
Er zijn voor iedere kant van het verhaal wel redenen te bedenken, van mensen die thuis willen/kunnen werken en het niet doen vanwege X/Y/Z of mensen die niet thuis willen/kunnen werken en toch thuiswerken vanwege X/Y/Z.

Het blijft allemaal teveel hangen op micro management en verboden over hoe iemand zijn leven moet inrichten vanuit de overheid.
Als je vorig jaar had gezegd dat de overheid bepaald dat je niet met 3 mensen naar buiten mag hadden we grappen over noord korea gemaakt en kijk waar we nu staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 05-11-2020 08:41:56 ]
pi_196066558
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 08:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Er zijn voor iedere kant van het verhaal wel redenen te bedenken, van mensen die thuis willen/kunnen werken en het niet doen vanwege X/Y/Z of mensen die niet thuis willen/kunnen werken en toch thuiswerken vanwege X/Y/Z.

Het blijft allemaal teveel hangen op micro management en verboden over hoe iemand zijn leven moet inrichten vanuit de overheid.
Als je vorig jaar had gezegd dat de overheid bepaald dat je niet met 3 mensen naar buiten mag hadden we grappen over noord korea gemaakt en kijk waar we nu staan.
Hoezo micromanagent? Het uitgangspunt is gewoon vermijd teveel contacten. Alleen hebben we dat met z'n allen niet begrepen en/of niet opgevolgd en was het dus te vrijblijvend. Blijkbaar zijn we met z'n allen te eigenwijs/te dom en hebben we dus regelgeving op microniveau nodig. En dan nog begrijpt men het niet omdat Regel A niet overeenkomt met Regel C.

Als we met z'n allen gewoon doen wat we moeten doen zitten we gewoon weer met de feestdagen gezellig met een deel van de familie aan het kerstdiner en kunnen we prima leven (op een paar dingen na waarveel mensen bij elkaar komen). Het is niet perfect, maar het is niet anders. q1 2021 begint de vaccinatie vermoedelijk, dan komt de lente en zomer en dan zijn we er voor een groot deel vanaf. Ik zie het rooskleurig tegemoet.
pi_196066624
Mogelijk dus een noodtoestand om de avondklok in te verpakken.
pi_196066676
Dankzij die micromanagers en niet-thuiswerkers zitten wij weer grotendeels in lockdown. En na 8 maanden thuiswerken ben ik ook wel leeggezogen mbt energie hoor.

Mijn werkgever houdt zich netjes aan het advies, en heeft alle kantoren gewoon gesloten (eg. autorisaties op pasjes zijn momenteel ook niet actief)

Mensen die om persoonlijke redenen niet op kantoor kunnen werken, of essentile functies hebben (bepaalde zaken mogen vanwege bijvoorbeeld vanwege veiligheid niet vanuit huis) - mogen wel op kantoor werken dit is echter zeer beperkt, en vol=vol.

Ook is er altijd een BHV medewerker aanwezig als er personeel op kantoor aanwezig is.

Maar ik ben het er echt mee eens, dat ik ook bij bedrijven hier in de regio, waar ik in de middagpauze langsloop teveel auto's staan en teveel mensen op kantoren zitten.
pi_196066711
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')