Onze eigen swingstates.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:34 schreef BillDauterive het volgende:
Vijf provincies laten een daling in het aantal besmettingen zien ten opzichte van vorige week. Mooi, eergisteren waren het er nog maar drie provincies.
Het is meer om te duiden dat draagvlak een loze term is. Het is vooral afhankelijk met wie je praat. Economische belangen beginnen ook steeds zwaarder te wegen nu veel mensen en bedrijven het water echt aan de lippen komt en er weinig concreet perspectief is.quote:
Narcisten sluiten we uit.quote:
Behalve dan dat je draagvlak gewoon kunt meten onder een representatieve steekproef.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
Het is meer om te duiden dat draagvlak een loze term is. Het is vooral afhankelijk met wie je praat.
En dat is gedaan wilde je zeggen, graag bron.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je draagvlak gewoon kunt meten onder een representatieve steekproef.
Hoe wil je dat precies meten?quote:Op woensdag 4 november 2020 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Behalve dan dat je draagvlak gewoon kunt meten onder een representatieve steekproef.
Ik zie wel een inhaalslag op pletdecurve van 8 t/m 12 oktober voor Overijssel, misschien verklaart dat iets.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:35 schreef Arizona het volgende:
Twente weer relatief rood. Wat doen wij toch anders dan alle regio's om ons heen...
niet luisterenquote:Op woensdag 4 november 2020 14:35 schreef Arizona het volgende:
Twente weer relatief rood. Wat doen wij toch anders dan alle regio's om ons heen...
Zo dus: https://www.rivm.nl/gedra(...)elbevinden/draagvlakquote:
Inderdaad, dit wordt al langer gespeculeerd dat ze het juist daar enorm goed op orde hebben.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef belanov het volgende:
[..]
Of juist heel goed luisteren door bovengemiddeld trouw te gaan testen bij klachten
Laatste meetpunt was een maand geleden, lekker actueel en betrouwbaar.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo dus: https://www.rivm.nl/gedra(...)elbevinden/draagvlak
Dus gewoon gevraagd "sta je daarachter"quote:Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo dus: https://www.rivm.nl/gedra(...)elbevinden/draagvlak
ze spreken de taal niet dus ik ga nog steeds van dat niet goed luisteren uitquote:Op woensdag 4 november 2020 14:40 schreef belanov het volgende:
[..]
Of juist heel goed luisteren door bovengemiddeld trouw te gaan testen bij klachten
Dan zouden ze het niet goed kunnen begrijpen miss. dat staat los van goed/niet goed luisteren.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Tarado het volgende:
ze spreken de taal niet dus ik ga nog steeds van dat niet goed luisteren uit
Goed verhaal. Misschien ook nog even 'mij hebben ze niet gevraagd' noemen?quote:Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus gewoon gevraagd "sta je daarachter"
Ja.. dan zullen veel mensen erachter staan.. of ze het ook doen is een tweede
Dat maakt me verder weinig uit.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Misschien ook nog even 'mij hebben ze niet gevraagd' noemen?
Laat maar, ik ga gewoon niet meer proberen om met jou een zinvolle discussie aan te gaan over hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Het is gewoon van beide kanten onvruchtbaar.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Laatste meetpunt was een maand geleden, lekker actueel en betrouwbaar.
Wel humor er is kennelijk volgens dat onderzoek draagvlak van 60% voor alleen noodzakelijke buitenlandreizen, helaas doen we niks mee.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus gewoon gevraagd "sta je daarachter"
Ja.. dan zullen veel mensen erachter staan.. of ze het ook doen is een tweede
Je leest mijn post verkeerd denk ikquote:Op woensdag 4 november 2020 14:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:AlwaysHappy Wat bedoel je met dag 1? Want qua nwe maatregelen is het dag 0 (gaan vanavond pas in).
En het effect van deze maatregelen laat nog even op zich wachten.
Ik had het niet over dag 1. Had het ook niet eens over de maatregelen. Antwoordde alleen maar op iemand die zei dat de cijfers aan het afvlakken zijn (na grotere dalingen de afgelopen dagen). Benoemde daarom dat één dag met een iets kleinere daling niet meteen betekent dat het afvlakt. Het is immers maar data van één dag. Daling zal heel geleidelijk gaan; je kan niet elke dag verwachten dat er weer een daling is van een paar honderd gevallen.quote:Dit is één dag he. Ik zou ook niet verwachten dat je nu elke dag een paar honderd minder besmettingen hebt, dat zal steeds geleidelijker gaan.
Heeft niks met wetenschappelijk onderzoek te maken ouwe reus. Het is gewoon de opinie peilen, de spreekwoordelijke barometer. Puur een momentopname dus niet relevant als die verouderde onderzoeksgegevens bevat..quote:Op woensdag 4 november 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat maar, ik ga gewoon niet meer proberen om met jou een zinvolle discussie aan te gaan over hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Het is gewoon van beide kanten onvruchtbaar.
Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik vind het gezegend. Na grofweg een half jaar gooi ik de handdoek in de ring.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Heeft niks met wetenschappelijk onderzoek te maken ouwe reus. Het is gewoon de opinie peilen, de spreekwoordelijke barometer. Puur een momentopname dus niet relevant als die verouderde onderzoeksgegevens bevat..
quote:Op woensdag 4 november 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik vind het gezegend. Na grofweg een half jaar gooi ik de handdoek in de ring.
Condescending much? Je kan het ook ''gewoon'' met elkaar oneens zijn zonder op iemand neer te praten.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat maar, ik ga gewoon niet meer proberen om met jou een zinvolle discussie aan te gaan over hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Het is gewoon van beide kanten onvruchtbaar.
Sorry, maar het is gewoon heel frustrerend. En ik heb geen zin om in iedere post eerst tal van zaken uit te moeten leggen, voordat we eindelijk een keer tot de kern komen. Dan kan ik er maar beter open over zijn.
Het is gewoon heel vermoeiend om constant dingen uit te moeten leggen over zaken die iedere eerstejaarsstudent al niet meer uitgelegd hoeft te worden. Een introductievak kwalitatieve/kwantitatieve onderzoeksmethodologie zeg maar.quote:
Niet gelezen.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is gewoon heel vermoeiend om constant dingen uit te moeten leggen over zaken die iedere eerstejaarsstudent al niet meer uitgelegd hoeft te worden. Een introductievak kwalitatieve/kwantitatieve onderzoeksmethodologie zeg maar.
Daar kun jij vast niets aan doen, maar ik heb geen zin om in ieder bericht tien caveats te moeten plaatsen, waarin vervolgens alle nuance niet opgepikt wordt. Dan krijg je een discussie waar jij, noch ik wat aan hebt. Dat mag je hautain of elitair vinden, maar ik ben er liever open over dat het moment gekomen is dat ik daarvoor pas.
Mooi!quote:Op woensdag 4 november 2020 14:49 schreef LTVDK het volgende:
Heb me net weer laten testen, ging toch wel een heel stuk soepeler dan in juli. Vanochtend aangevraagd en kon om 13.00 uur terecht, ook nog keuze uit 4 verschillende locaties.
Als het daadwerkelijk een kwestie van 'eens/oneens' was, akkoord. Dit is gewoon volledig langs elkaar heen praten. Dat heeft gewoon geen zin.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Condescending much? Je kan het ook ''gewoon'' met elkaar oneens zijn zonder op iemand neer te praten.
Weer bedanktquote:Op woensdag 4 november 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:
Update van 4 November (Woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM
Piekdag staat nu op 19-10 met 9674 besmettingen. (mutaties : 45) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9527, mutaties 75) gezien de mutaties die nog plaatsvinden lijkt 19-10 voorlopig de echte piekdag te worden. Daarna zie je al dat de daling een klein beetje ingezet wordt gezien de mutaties.
Er vinden nu nog mutaties plaats tot in begin/midden september (128 stuks)
Dag met grootste mutatie : 2-11, 1751
Oudste mutatie : 25-3
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 4870 van de afgelopen 5 dagen, 1920 van de 5 dagen daarvoor, en de overige nog ouder.
Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
Interessant. Even volgen.quote:
Zie boven. Ik denk vooral Rotterdam-Rijnmond, Zuid Holland-Zuid, wellicht Haaglanden, Twente en inderdaad mijn regio, M-W Brabant. Die laatste is misschien wel de grootste stijger de afgelopen dagen, waar Twente steeds wat minder rood lijkt te kleuren. Randstad heb ik iets minder zicht op, maar gezien de ernstige problemen in de Rotterdamse ziekenhuizen en het Albert Schweitzer in Dordrecht kan ik me voorstellen dat men daar ook kijkt naar eventuele extra maatregelen.quote:Op woensdag 4 november 2020 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Is inmiddels bekend trouwens welke regio’s momenteel allemaal risico lopen extra maatregelen te krijgen?
Het wordt spannend welke van de 3 dagen 19,20 of 21 uiteindelijk gaat "winnen".quote:Op woensdag 4 november 2020 14:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Weer bedankt
Die piek verschuift toch nog wel langzaam naar de opvolgende dag he?
Goh, dat had ook niemand zien aankomenquote:Run op vakanties naar Curaçao na reisadvies Rutte
Reisorganisaties Corendon en TUI krijgen sinds gisteravond veel boekingen binnen voor reizen naar Curaçao. Premier Rutte gaf toen een dringend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland tot half januari. Hij zei ook dat het Caraïbische gedeelte van het koninkrijk buiten het advies valt.
"We zagen de boekingen naar Curaçao direct binnenstromen na de persconferentie", zegt een woordvoerder van Corendon tegen persbureau ANP. Ook TUI merkt dat er "meer belangstelling" is ten opzichte van de afgelopen tijd.
Voor Curaçao geldt code geel, wat betekent dat Nederlanders er op vakantie kunnen. Voor Bonaire en Aruba geldt een oranje reisadvies; niet-noodzakelijke reizen naar die eilanden worden afgeraden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)gveld-rotterdam.html
Ja dat blijft mooi, ik ga er dan maar vanuit dat ze "binnenlands" (of binnenkoninkrijks?) toerisme willen bevorderen en het daarom open laten als optie.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:57 schreef LTVDK het volgende:
eisorganisaties Corendon en TUI krijgen sinds gisteravond veel boekingen binnen voor reizen naar Curaçao. Premier Rutte gaf toen een dringend negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland tot half januari. Hij zei ook dat het Caraïbische gedeelte van het koninkrijk buiten het advies valt.
"We zagen de boekingen naar Curaçao direct binnenstromen na de persconferentie", zegt een woordvoerder van Corendon tegen persbureau ANP. Ook TUI merkt dat er "meer belangstelling" is ten opzichte van de afgelopen tijd.
Voor Curaçao geldt code geel, wat betekent dat Nederlanders er op vakantie kunnen. Voor Bonaire en Aruba geldt een oranje reisadvies; niet-noodzakelijke reizen naar die eilanden worden afgeraden.
Lekker man had ik een paar k over was ik ook gegaan. Horeca open en lekker weer, wat wil eens mens nog meerquote:Op woensdag 4 november 2020 14:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goh, dat had ook niemand zien aankomen
Niks mis met je ego in ieder geval.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk een kwestie van 'eens/oneens' was, akkoord. Dit is gewoon volledig langs elkaar heen praten. Dat heeft gewoon geen zin.
Condescending, prima. Soms kun je ook gewoon erkennen dat iemands kennis gewoon niet afdoende is om er een zinnige discussie over te voeren. Er zijn tal van onderwerpen waarbij ik niet zal pretenderen een inhoudelijke discussie te kunnen voeren en dat het geen kwestie van eens/oneens is, maar gewoon een kwestie van te weinig kennis van zaken hebben.
Denken dat dit een kwestie is van eens/oneens bevestigt alleen maar mijn punt.
Ook maar even snel boekenquote:Op woensdag 4 november 2020 14:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Goh, dat had ook niemand zien aankomen
quote:Op woensdag 4 november 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel. Ik vind het gezegend. Na grofweg een half jaar gooi ik de handdoek in de ring.
Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat een aantal mensen overduidelijk beter geschoold zijn in het omgaan met data en onderzoek dan anderen? Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat men soms over een bepaald onderwerp beter niet zo hoog van de toren moet blazen? Moet het dan gelijk een meningsverschil zijn?quote:Op woensdag 4 november 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uiteindelijk is niemand hier een echte expert met alle cijfers. Voor zover ik weet.
Ik heb me maandenlang vriendelijk opgesteld en uitgebreide berichten getypt over de manier waarop onderzoek doen werkt, waarom bepaalde zaken een stuk genuanceerder liggen en het mensen zou sieren om niet te pretenderen van de hoed en de rand te weten.quote:Maar zelfs als jij meer kennis zou hebben dan kan je alsnog vriendelijk zeggen dat je het gewoon met hem oneens bent. Het is jammer dat je jezelf liever elitair opstelt.
Dit vind ik ook zeer zorgelijk ja. Het suggereert duidelijk dat we voor altijd in die waakzame fase zullen zitten met de gehate en economie verwoestende maatregelen die meer kwaad dan goed doen. Dit heb ik hier ook wel eens meermaals aangesneden. Ze willen ons normale leven niet teruggeven en we zullen voor altijd met zulke regels zitten uit voorzorg, ik hoop dat ik het mis heb natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De routekaart impliceert dat het oude normaal niet meer terugkeert.
Midden- en West-Brabant mag zich ook aansluiten in het rijtje hoge risicogebieden dusquote:Op woensdag 4 november 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Hierbij de regio's met momenteel de meeste besmettingen per 100.000 inwoners / 7 dagen:
[ afbeelding ]
En Brabant Noord en Zuidoost stiekem ook al bijna (geheel Brabant dus potentieel in lockdown?)quote:Op woensdag 4 november 2020 15:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Midden- en West-Brabant mag zich ook aansluiten in het rijtje hoge risicogebieden dus
Ik kan andersom ook vragen waarom het zo belangrijk voor je is om te laten weten dat jij het zoveel beter weet? Als dat het geval is zien mensen hier dat echt wel hoor.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat een aantal mensen overduidelijk beter geschoold zijn in het omgaan met data en onderzoek dan anderen? Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat men soms over een bepaald onderwerp beter niet zo hoog van de toren moet blazen? Moet het dan gelijk een meningsverschil zijn?
[..]
Nee, dit is het punt pertinent niet. Het heeft gewoon geen zin om een discussie te voeren wanneer je langs elkaar heen praat. Ik voer ook geen gesprekken over latente groeimodellen met mensen die überhaupt geen idee hebben wat regressie is.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kan andersom ook vragen waarom het zo belangrijk voor je is om te laten weten dat jij het zoveel beter weet?
Je kan ook verstand van zaken hebben zonder de noodzaak te voelen dat post na post door te laten schemeren/dat te benoemen (terwijl dat ook maar slechts een mening is..). Je kan ook verstand van zaken hebben, zonder de noodzaak te voelen om anderen denigrerend toe te spreken. Gewoon je posts voor je laten spreken; dan zien andere users echt wel wie er met de beste punten komen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Haha ja mooi man, vooral niet zeggen dat je ergens verstand van hebt in dit land want dan ben je een arrogante klootzak.
Keurige post @:DireStraits7
Ja, dit somt het topic soms wel een beetje op helaas.quote:
Hoeveel TR's heb je vandaag alweer doorgegeven?quote:Op woensdag 4 november 2020 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Haha ja mooi man, vooral niet zeggen dat je ergens verstand van hebt in dit land want dan ben je een arrogante klootzak.
Je hebt gelijk. Excuus!quote:Op woensdag 4 november 2020 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je leest mijn post verkeerd denk ik
Dit is wat ik typte:
[..]
Ik had het niet over dag 1. Had het ook niet eens over de maatregelen. Antwoordde alleen maar op iemand die zei dat de cijfers aan het afvlakken zijn (na grotere dalingen de afgelopen dagen). Benoemde daarom dat één dag met een iets kleinere daling niet meteen betekent dat het afvlakt. Het is immers maar data van één dag. Daling zal heel geleidelijk gaan; je kan niet elke dag verwachten dat er weer een daling is van een paar honderd gevallen.
Alleen heeft ie dat niet en roept hij maar wat al naar hoe de statistieken hem op dat moment toevallig goed uitkomen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Er is echt een bizarre hoeveelheid kennis aanwezig in dit (sub-)forum, en het is fijn dat mensen die kennis willen delen. We hebben allemaal een rugzakje wat betreft onze eigen bias, en in die context moeten we het zien. Sommigen van ons zijn iets academischer dan anderen en dat is prima. In dit topic 'kennen' we elkaar denk ik ondertussen lang genoeg waardoor we denk prima tussen de regels door kunnen lezen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan andersom ook vragen waarom het zo belangrijk voor je is om te laten weten dat jij het zoveel beter weet? Als dat het geval is zien mensen hier dat echt wel hoor.Alsof het een wedstrijd is wie er de meeste kennis heeft. Dat snap ik niet. Uiteindelijk zitten we allemaal te discussiëren zonder echte betrokken experts te zijn volgens mij. Er zijn zoveel users die ik wat intelligenter vind posten, maar die voelen niet de noodzaak om zich elitair op te stellen tegen anderen.
Kan best toegeven dat er mensen zijn die beter om gaan met data dan anderen hoor.
Maar ik heb alles er wel zo'n beetje over gezegd nu.
Nog niemand zien schreeuwenquote:Op woensdag 4 november 2020 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoeveel TR's heb je vandaag alweer doorgegeven?
Ja precies, hij snapt er geen reet van en jij wel. Dat was me al duidelijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen heeft ie dat niet en roept hij maar wat al naar hoe de statistieken hem op dat moment toevallig goed uitkomen.
Pseudowetenschapper en cijferkunstenaar met de dedain van een hoogleraar..
Hier, heb je een spiegel.quote:
Veiligheidsregio's "Noord- en Oost-Gelderland". en "Midden- en West-Brabant" gaan hardquote:Op woensdag 4 november 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Hierbij de regio's met momenteel de meeste besmettingen per 100.000 inwoners / 7 dagen:
[ afbeelding ]
Ja dat roep je vaker. Niemand die je snapt verder, maar ok.quote:
Helemaal eens hoorquote:Op woensdag 4 november 2020 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is echt een bizarre hoeveelheid kennis aanwezig in dit (sub-)forum, en het is fijn dat mensen die kennis willen delen. We hebben allemaal een rugzakje wat betreft onze eigen bias, en in die context moeten we het zien. Sommigen van ons zijn iets academischer dan anderen en dat is prima. In dit topic 'kennen' we elkaar denk ik ondertussen lang genoeg waardoor we denk prima tussen de regels door kunnen lezen.
De afgelopen maand oid vind ik de toon in dit topic over het algemeen wel fijn, echt stukken beter dan toen in juli hooibaal etc aan 't roepen waren dat iedereen in lockdown moest.
Naar mijn idee is iedereen dit topic om iets te leren en iets te delen, en de één doet dat wat beter dan de ander. Ik heb soms ook de neiging om te snel te zijn met een reactie en dat ik later denk: Oei, had ik niet moeten doen.
Dat is het lastige aan een forum. Het is nagenoeg onmogelijk om te begrijpen met welke bedoeling iemand een opmerking maakt.
Dat pretendeer ik helemaal nergens. Hij pretendeert wel het tegenovergestelde. Zijn geneuzel over die betrouwbaarheidsintervallen en met name hoe hij daar een draai aan gaf om zijn 'gelijk' te halen heeft dat gisteren helaas pijnlijk duidelijk gemaakt dat hij net zo'n onwetende prutser is als de gemiddelde user in dit topic, waartoe ik mezelf ook zeker reken om dat maar uit de wereld te hebbenquote:Op woensdag 4 november 2020 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, hij snapt er geen reet van en jij wel. Dat was me al duidelijk.
Ja, joh... Maak het nog lastiger. Ik houd jullie soms al niet uit elkaar door die vergelijkbare usernamesquote:
Nu je het zegtquote:Op woensdag 4 november 2020 15:36 schreef Benny het volgende:
[..]
Veiligheidsregio's "Noord- en Oost-Gelderland". en "Midden- en West-Brabant" gaan hard
Het is makkelijker dan je denkt. Alleen qua spelling ben ik al vele malen beter.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Ja, joh... Maak het nog lastiger. Ik houd jullie soms al niet uit elkaar door die vergelijkbare usernames
Ja da's sowieso bloedirritantquote:Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Ja, joh... Maak het nog lastiger. Ik houd jullie soms al niet uit elkaar door die vergelijkbare usernames
Er staat geen spatie tussen Mr. en Sandman.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het is makkelijker dan je denkt. Alleen qua spelling ben ik al vele malen beter.
Een stijging op heel weinig lijkt al snel enorm. Overigens wel van zorgelijk naar ernstig.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu je het zegtkijk ook naar de enorme toename in Zeeland..
Dat zal best, de procentuele stijging is opvallend te noemen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een stijging op heel weinig lijkt al snel enorm.
Je hebt het zelf niet eens geprobeerd dus? Want dat wordt niet toegestaan.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er staat geen spatie tussen Mr. en Sandman.
Je kunt de boel op die pagina ook sorteren. Gezien?quote:Op woensdag 4 november 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu je het zegtkijk ook naar de enorme toename in Zeeland..
Geen idee gek, dat is 18 jaar geledenquote:Op woensdag 4 november 2020 15:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je hebt het zelf niet eens geprobeerd dus? Want dat wordt niet toegestaan.
Nee, dat het zolang zover achter bleef, dat was opvallend te noemen. Dat het nu naar de huidige landelijke norm stijgt vind ik totaal niet opvallend.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal best, de procentuele stijging is opvallend te noemen.
En ik maar denken dat je nog geen 18 bent.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen idee gek, dat is 18 jaar geleden.
QEDquote:Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Elan het volgende:
Zijn geneuzel over die betrouwbaarheidsintervallen en met name hoe hij daar een draai aan gaf om zijn 'gelijk' te halen heeft dat gisteren helaas pijnlijk duidelijk gemaakt
Zou geweldig zijn als t een kloon is en iemand dus TR's van zichzelf doetquote:Op woensdag 4 november 2020 15:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat het van één naar drie opnames is gegaan?quote:Op woensdag 4 november 2020 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal best, de procentuele stijging is opvallend te noemen.
Ja die grap had je al een keer proberen te maken, lukt nu weer nietquote:Op woensdag 4 november 2020 15:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je nog geen 18 bent.
Neen.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat het van één naar drie opnames is gegaan?
Maar?quote:
Zie het BD Dataplan dashboard hierboven.quote:
Als ik het goed begrijp zijn een aantal besmettingen een achterstand van een tijd terug. Die er dan nu bijkomen?quote:Op woensdag 4 november 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:
Update van 4 November (Woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM
Piekdag staat nu op 19-10 met 9674 besmettingen. (mutaties : 45) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9527, mutaties 75) gezien de mutaties die nog plaatsvinden lijkt 19-10 voorlopig de echte piekdag te worden. Daarna zie je al dat de daling een klein beetje ingezet wordt gezien de mutaties.
Er vinden nu nog mutaties plaats tot in begin/midden september (128 stuks)
Dag met grootste mutatie : 2-11, 1751
Oudste mutatie : 25-3
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 4870 van de afgelopen 5 dagen, 1920 van de 5 dagen daarvoor, en de overige nog ouder.
Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
Sorry, moest even uit- en inloggen voordat ik je bericht kon liken.quote:Op woensdag 4 november 2020 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn als t een kloon is en iemand dus TR's van zichzelf doet
Ja dat klopt, de besmettingen gaan zelfs tot begin september terug.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:05 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp zijn een aantal besmettingen een achterstand van een tijd terug. Die er dan nu bijkomen?
Is het dan ook niet zo dat over een maand er ook nog bwsmettingen bij kunnen komen van vandaag? (Dus dat er veeel meer besmettingen zijn op dit moment maar nog niet verwerkt?) Of loopt het nu wel allemaal goed, komen er enkel besmettingen bij van het verleden?
Er zijn een aantal dingen die tegelijk lopen. De meest opvallende zijn:quote:Op woensdag 4 november 2020 16:05 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp zijn een aantal besmettingen een achterstand van een tijd terug. Die er dan nu bijkomen?
Is het dan ook niet zo dat over een maand er ook nog bwsmettingen bij kunnen komen van vandaag? (Dus dat er veeel meer besmettingen zijn op dit moment maar nog niet verwerkt?) Of loopt het nu wel allemaal goed, komen er enkel besmettingen bij van het verleden?
Goh, wat verrassend!quote:Run op lastminute Curaçao na persconferentie
Het negatief reisadvies van het kabinet dat tot half januari geldt voor alle buitenlandse bestemmingen met uitzondering van de Caribische delen van het Koninkrijk zorgt voor een hausse aan boekingen naar Curaçao, merken touroperators Corendon en TUI.
https://www.ad.nl/economi(...)onferentie~a7a6f5dd/
En dan? Gemiddelde aantal opnames in de afgelopen 3 dagen in Zeeland was 0,7. Een 300% stijging betekent dan dat er 2 mensen opgenomen zijn (of 3 afhankelijk van hoe je stijging definieert).quote:Op woensdag 4 november 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie het BD Dataplan dashboard hierboven.
quote:Op woensdag 4 november 2020 16:11 schreef _serial_ het volgende:
Een van de redenen dat het ook misgaat in de ziekenhuizen en uitplaatsen naar verpleegtehuizen
[ twitter ]
Kan mij zo voorstellen dat ze hier vaker tegen aanlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |