Supergedelegeerden horen bij de voorverkiezingen, waar de partijen hun kandidaat voor het presidentschap kiezen.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Er zijn toch super gedelegeerden ? Volgens mij gaan die dan beslissen o.i.d……..
Okay,quote:Op woensdag 4 november 2020 07:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Supergedelegeerden horen bij de voorverkiezingen, waar de partijen hun kandidaat voor het presidentschap kiezen.
Dit zijn kiesmannen.
Volgens mij is dat zeer ongebruikelijk en komt bijna nooit voor.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Moet ik even uitzoeken. Het was iets heel bizars weer.
Wat serieus een gevaar is. Als het aantal kiesmannen zo dicht op elkaar ligt, kan een kiesman besluiten om af te wijken van wat de staat heeft gestemd en op de andere kandidaat stemmen.
Dat kan ook als het verschil welgroot is natuurlijk. En dit gebeurt ook.
Maakt niet uit, het is een bizar systeem. Ik heb er een onverklaarbare fascinatie voor.quote:
Jup, maar Arizona is wellicht te vroeg toebedeeld.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:09 schreef Belabor het volgende:
Ik word wakker, kijk even hoe de stand van zaken is...
En zo te zien ben ik nog geen steek verder dan toen ik ging slapen
Biden staat voor, maar marge is veel te klein om zeker te zijn. Goede samenvatting?
Ik geloof Fox wel ls het hier op aankomt en die denken dat het niet eens echt close wordtquote:Op woensdag 4 november 2020 07:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup, maar Arizona is wellicht te vroeg toebedeeld.
Yup, verder toespraak van Biden en een domme tweet van Trump.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:09 schreef Belabor het volgende:
Ik word wakker, kijk even hoe de stand van zaken is...
En zo te zien ben ik nog geen steek verder dan toen ik ging slapen
Biden staat voor, maar marge is veel te klein om zeker te zijn. Goede samenvatting?
In 2016 hebben tien kiesmannen niet op de gekozen kandidaat gestemd.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is dat zeer ongebruikelijk en komt bijna nooit voor.
Waar haal je die info vandaan? Ik kijk op CNN maar daar blijft het steeds bij D+1quote:Op woensdag 4 november 2020 07:09 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
(en nu zojuist nog 1 voor de republikeinen in the house)
Met Nevada (zeer waarschijnlijk als je de data van New Mexico en Arizona extrapoleert) en Wisconsin of Michigan erbij wel.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat betekent dat Biden kan winnen zonder PA toch?
Ik gok er dan op dat die eerder door Trump worden opgekochtquote:Op woensdag 4 november 2020 07:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In 2016 hebben tien kiesmannen niet op de gekozen kandidaat gestemd.
En als we een ding hebben geleerd van de afgelopen vier jaar, dan is het dat zeer ongebruikelijke dingen die bijna niet voorkomen opeens heel vaak voorkomen.
Penalties.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:13 schreef Toby56 het volgende:
Gezien de verdeeldheid in het land, zou 269-269 de beste uitslag zijn.
Meerdere ijzers in het vuur is ook met het oog op eventueel juridisch gedoe zeer wenselijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Met Nevada (zeer waarschijnlijk als je de data van New Mexico en Arizona extrapoleert) en Wisconsin of Michigan erbij wel.
Denk dat als het zover komt dat de uitslag van een presidentsverkiezing daadwerkelijk verandert vanwege faithless electors dat het wel eens snel afgelopen zou kunnen zijn met het electoral college als systeem.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In 2016 hebben tien kiesmannen niet op de gekozen kandidaat gestemd.
En als we een ding hebben geleerd van de afgelopen vier jaar, dan is het dat zeer ongebruikelijke dingen die bijna niet voorkomen opeens heel vaak voorkomen.
Dat zou wel een burgeroorlog rechtvaardigen imhoquote:Op woensdag 4 november 2020 07:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gok er dan op dat die eerder door Trump worden opgekocht
Wellicht nog niet geupdate, de bron vanwaar ik het vandaan heb is erg duidelijk toch? En Grace Panetta is zeer betrouwbaarquote:Op woensdag 4 november 2020 07:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar haal je die info vandaan? Ik kijk op CNN maar daar blijft het steeds bij D+1
Het wordt dus 50-50?quote:Op woensdag 4 november 2020 07:13 schreef crystal_meth het volgende:
Democrat Theresa Greenfield has conceded Iowa’s Senate race to Republican Sen. Joni Ernst. This is a blow to Democrats’ chances of flipping the Senate, which now basically require them to pull out wins in North Carolina and Maine.
[ twitter ]
Wat is dat nou weerquote:Op woensdag 4 november 2020 06:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wacht maar tot je er achter komt wat een faithless elector is
Dat plus dagenlange onduidelijkheid is wel een recept voor ellende.quote:
Ik ken al die Twitteraars niet. Maar CNN update bij mij wel maar daar blijft het erop staan dat de democraten een zetel winnen.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wellicht nog niet geupdate, de bron vanwaar ik het vandaan heb is erg duidelijk toch? En Grace Panetta is zeer betrouwbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |