SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Géén kloon van tvlxd!![]()
Wisconsin rood maar Alaska blauw.quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Winsconsin rood lijkt me zo goed als onmogelijk inderdaad.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"![]()
Dan heb ik misgekliktquote:Op dinsdag 3 november 2020 18:37 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Wisconsin rood maar Alaska blauw.
Minnesota rood lijkt mij trouwens ook onmogelijk.Цой жив![]()
Pfff, beter om Twitter te mijden. Steeds van die tussenstanden van opkomst die zonder context helemaal betekenisloos zijn, maar wel allemaal mensen die zich dan zorgen maken of theeblaadjes willen lezen.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Wie of wat is wel goed om te volgen de komende uren?quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
Pfff, beter om Twitter te mijden. Steeds van die tussenstanden van opkomst die zonder context helemaal betekenisloos zijn, maar wel allemaal mensen die zich dan zorgen maken of theeblaadjes willen lezen.![]()
Verkiezingsavonden zijn sws grote bullshit, maakt niet uit via welke media dat komt. Het gaat er voornamelijk om wat er na de uitslagen gebeurd, als je gestemd hebt kun je er toch niks aan doen, of je nou wel of niet tot de meerderheid behoort.quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
Pfff, beter om Twitter te mijden. Steeds van die tussenstanden van opkomst die zonder context helemaal betekenisloos zijn, maar wel allemaal mensen die zich dan zorgen maken of theeblaadjes willen lezen.![]()
De komende uren? Niemand, of bijna niemand, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Wie of wat is wel goed om te volgen de komende uren?
Misschien over een paar uur eens checken. Dave Wasserman (@Redistrict) van Cook Political weet wel waar hij het over heeft en Jon Ralston (@RalstonReports) wordt vrij breed gezien als wel iemand die voor zijn staat (Nevada) goed kan inschatten op basis van dat soort cijfertjes ... buiten dat... geen idee.
ParRoDiUzZ heeft denk ik wel meer gelijk, in die zin dat het volstrekt zinloos is en je wordt er ook niet wijzer van.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
De early vote/turnout dat zegt niet zoveel. Als je naar dit voorbeeld kijkt:Dan zou je denken dat de Republikeinen goed bezig zijn. Maar, stel je neemt aan dat de laatste Quinnipiac poll van Florida precies klopt (onwaarschijnlijk, bovendien party registration vs. party identification, maar even voor het voorbeeld):quote:Florida Votes So Far:
GOP: 3,884,976 (+106,611)
Dem: 3,778,365
NPA/Other: 2,321,068
TOTAL: 9,638,165
Via @umichvoter99Dan zou de huidige stand moeten zijn:quote:Rep Dem Ind
Biden 7% 91% 50%
Trump 90 3 34
Biden (0.07*3,884,976)+(0.91*3,778,365)+(0.50*2,321,068)=4,870,794 (52,55%)
Trump (0.90*3,884,976)+(0.03*3,778,365)+(0.34*2,321,068)=4,398,992 (47,45%)
Ineens een heel ander beeld dus.![]()
Deze al langskomen?How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Deze link geeft een overzicht van rond welke tijden je resultaten kunt verwachten per staat, en hoeveel waarde je daar aan moet hechten:quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
https://projects.fivethirtyeight.com/election-results-timing/"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"![]()
Komende uren eigenlijk niets, er zullen vast wel informatie zijn over opkomstpercentages in bepaalde gebieden en anekdotisch bewijs maar die zijn vaak gekleurd en geven niet gehele beeld. Gewoon wachten totdat de eerste staten klaar zijn met stemmen en dan gaat het pas beginnen. Florida komt vrij vroeg en snelquote:Op dinsdag 3 november 2020 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Wie of wat is wel goed om te volgen de komende uren?![]()
Tot 1 uur zou ik lekker gaan netflixen. Vrijwel alles wat je tot die tijd leest is gelul. En veel van wat je erna leest mogelijk ook.quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ik vertrouw op deze momenten vooral op Nate Silver en Dave Wasserman.
Je moet wel een beetje kunnen duiden wat afkortingen als NPA, Ind en FL-08 betekenen.My friends all drive horses![]()
https://thehill.com/homen(...)-homes-in-californiaquote:Blue dots painted in front of Biden supporters' homes in California
Residents of Roseville, Calif., have reported blue dots being spray-painted in front of homes with Biden-Harris campaign signs, local affiliate KCRA-TV reports.
Roseville resident Adam Quilici told the news outlet that he was making breakfast when a neighbor told him to look in front of his home. He said a blue dot was painted in the road in front of his house.
Other residents told the news outlet they believe the dots were painted between Saturday and Sunday.
“The houses that were targeted have Biden-Harris signs in front of them — every single one,” Quilici told KCRA-TV. “There aren't any blue dots anywhere where there are not those signs present.”
Quilici called the police, according to the news outlet, and they told him that they believed him after making sure it had nothing to do with utilities.
...
The Roseville incident is not the only report of threats toward supporters of Democratic presidential nominee Joe Biden and his running mate, Sen. Kamala Harris (D-Calif.).
Across the country in Maryland, a letter was sent to a home with Biden-Harris signs that specifically threatened to beat Biden and rape Harris. It also appeared to threaten former Arizona Rep. Gabby Giffords (D), who became a staunch advocate for gun control legislation after she was critically wounded in a 2011 shooting.
"If you are a Biden-Harris supporter, you will be targeted. We have a list of homes by your election signs. We will not comply or give anything up, especially our guns," the letter reportedly stated, according to local Baltimore NBC affiliate WBAL.
Dit is vast gedaan door niet-Republikeinen om alvast te vieren dat Biden gaat winnen [/Dejannn]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Wat is een goede bron voor die tussenpeilingen?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Ik lees ook dat dit zonder de county Miami-Dade is en dat is een hele grote én relatief veel Democraten.quote:Op dinsdag 3 november 2020 18:56 schreef westwoodblvd het volgende:
De early vote/turnout dat zegt niet zoveel. Als je naar dit voorbeeld kijkt:
[..]
Dan zou je denken dat de Republikeinen goed bezig zijn. Maar, stel je neemt aan dat de laatste Quinnipiac poll van Florida precies klopt (onwaarschijnlijk, bovendien party registration vs. party identification, maar even voor het voorbeeld):
[..]
Dan zou de huidige stand moeten zijn:
Biden (0.07*3,884,976)+(0.91*3,778,365)+(0.50*2,321,068)=4,870,794 (52,55%)
Trump (0.90*3,884,976)+(0.03*3,778,365)+(0.34*2,321,068)=4,398,992 (47,45%)
Ineens een heel ander beeld dus.![]()
![]()
Opkomst hoog in enkele steden.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Het is wel te hopen dat die mensen niet teleurgesteld worden.quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Opkomst hoog in enkele steden.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Inderdaad. Hoewel de scenario’s die Montov schetste me wel redelijk accuraat lijken. Liefst gewoon een duidelijke winst, kleinere kans op geweld van beide kanten.quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:54 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het is wel te hopen dat die mensen niet teleurgesteld worden.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Hoge opkomst zou toch positief moeten zijn voor dems? Of zijn er ineens hele kuddes rednecks ook gaan stemmen? Ik kan me ook niet indenken dat alle vermeende voter supression door de reps totaal ongemeend is,Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Meestal wel, maar niks hiervan is normaal, dus wie zal het zeggen. Vandaag is een hoge opkomst in het algemeen minder goed voor Dems, aan de andere kant in grote blauwe steden weer wel.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Is positief voor Trump. De meeste dems hadden al gestemd.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:08 schreef zalkc het volgende:
Hoge opkomst zou toch positief moeten zijn voor dems? Of zijn er ineens hele kuddes rednecks ook gaan stemmen? Ik kan me ook niet indenken dat alle vermeende voter supression door de reps totaal ongemeend is,![]()
De relevante vraag is waar de opkomst specifiek hoog is. In Philly is dat hoogstwaarschijnlijk gunstig voor de Democraten.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:13 schreef fjs het volgende:
[..]
Is positief voor Trump. De meeste dems hadden al gestemd.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Die logica volg ik niet. Je bedoeld dat ze nu met de early votes een ruime voorsprong hebben en dat die nu wat kleiner word door veel reps die op de dag zelf gaan stemmen?quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:13 schreef fjs het volgende:
[..]
Is positief voor Trump. De meeste dems hadden al gestemd.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als het hoger is dan 2016 dan is dat voordelig voor de Democraten. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat Trump er de afgelopen 4 jaar veel fans bij heeft gekregen.![]()
Mensen zijn nu bang en onzeker, dan klinken 'sterke' leiders aanlokkelijk.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:17 schreef Hexagon het volgende:
Als het hoger is dan 2016 dan is dat voordelig voor de Democraten. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat Trump er de afgelopen 4 jaar veel fans bij heeft gekregen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Die tweets gaan trouwens ook over de totale opkomst, niet alleen die van vandaag. Maar inderdaad, locatie is belangrijk en het zegt natuurlijk niks over andere gebieden. Opkomst zal waarschijnlijk ook hoog liggen in landelijk gebied.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Veel mensen zijn juist bang en onzeker door die "sterke" leider, dus ik denk niet dat dat in dit geval op gaat.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mensen zijn nu bang en onzeker, dan klinken 'sterke' leiders aanlokkelijk.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
De NOS weer lekker aan het bitchen op de Republikeinen
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Lief dagboek.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:21 schreef PzKpfw het volgende:
De NOS weer lekker aan het bitchen op de RepublikeinenVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat ligt er maar aan. het is afhankelijk waar iemand bang voor is. Als dat gaat om je werk in een sector die door goedkope import word bedreigd of door illegale werknemers, dan ligt dat echt wel anders.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Veel mensen zijn juist bang en onzeker door die "sterke" leider, dus ik denk niet dat dat in dit geval op gaat.
De redenen waarom mensen op Trump stemmen hebben vaak ook een echte oorzaak, dat ze een oplossing zoeken bij Trump wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik ben vrij morgen. Zal ik op blijven voor dit circus? Ik hen al wel vast chicken wings in de marinade en whisky klaar staan.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Moet voor hun ook interessant zijn, een land waar ze gewoon van leider kunnen wisselen.quote:Цой жив![]()
Ik bedoel meer dat het waarschijnlijk veel mensen zijn die nooit stemmen. Als ze na Donald Trump teleurgesteld worden dan komen ze nooit meer terug. Zelf niet als er meer op het spel staat als een Donald Trump copy cat.quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoewel de scenario’s die Montov schetste me wel redelijk accuraat lijken. Liefst gewoon een duidelijke winst, kleinere kans op geweld van beide kanten.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Had Marcel van Roosmalen nog een leuk stukje over op de radio vandaagquote:Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Mja, daar heb je wel een punt eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
Volgens mij kan je beter nu naar bed gaan en de wekker op half vier zetten.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Ik vond die drie-delige docuserie die VPRO uitzond over de Trumpshow, aangekocht van uiteraard de BBC, wel erg goed.
Dit is toch het ahw een soort libertarische experiment geweest van we laten een businessman een keer president zijn. We weten nu empirisch gesproken dat dat geen goed idee is. Exit ook Ayn Rand dus.I´m back.![]()
Ah zo. Dat is wel een gevaar met van die types als Trump inderdaad. Hoewel het omgekeerde effect ook kan zijn dat je nu een generatie hebt die in de nabije toekomst in grote getalen met geen mogelijkheid meer Republikeins zal stemmen aangezien mensen meestal wel bij hun eerste voorkeur schijnen blijven te hangen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het waarschijnlijk veel mensen zijn die nooit stemmen. Als ze na Donald Trump teleurgesteld worden dan komen ze nooit meer terug. Zelf niet als er meer op het spel staat als een Donald Trump copy cat.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Behalve wat SGP'ers, niet eens iedereen, is er niemand die in NL zit te wachten op het conservatisme zoals dat vanaf Reagan foothold heeft gekregen in de VS imho.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:21 schreef PzKpfw het volgende:
De NOS weer lekker aan het bitchen op de RepublikeinenI´m back.![]()
Klikbeet had er ook een item over, zie lollige plaatjes topic in AVK.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Had Marcel van Roosmalen nog een leuk stukje over op de radio vandaag
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Trump doet het ook goed onder Baudet-fanboys. Ik ken er zelfs één die Trump 2020 en no more bullshit-vlaggen aan z'n huis gehangen heeftquote:Op dinsdag 3 november 2020 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Behalve wat SGP'ers, niet eens iedereen, is er niemand die in NL zit te wachten op het conservatisme zoals dat vanaf Reagan foothold heeft gekregen in de VS imho..
Huilen dan.![]()
SGP, Fvd en PVV, is toch circa 20% van de bevolking.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Behalve wat SGP'ers, niet eens iedereen, is er niemand die in NL zit te wachten op het conservatisme zoals dat vanaf Reagan foothold heeft gekregen in de VS imho.Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.![]()
In dat kader is deze wel van belang:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ja, dat zijn van die pukkelaars die de SGP ook fantastisch vinden idd.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Trump doet het ook goed onder Baudet-fanboys. Ik ken er zelfs één die Trump 2020 en no more bullshit-vlaggen aan z'n huis gehangen heeft.
I´m back.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |