quote:Elk jaar maken kabinet, gemeenten en provincies een afspraak hoeveel huizen er beschikbaar komen. Dit jaar was de afspraak ongeveer 12.000 mensen een woning zouden krijgen.
Dat was al lastig, maar het probleem wordt alleen maar groter, blijkt uit de brief van het kabinet.
Er wordt gesproken over een 'hoge taakstelling' en 'enorme opgave'.
Want voor 2021 moeten 27.000 vergunninghouders huisvesting krijgen.
Reden voor de piek: de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) is druk bezig met het wegwerken van eerder opgelopen achterstanden.
Dat gaat veel sneller dan gemeenten woningen kunnen regelen, zeker op een krappe woningmarkt.
quote:27.000 statushouders moeten volgend jaar een woning krijgen.
Maar met de huidige toestand op de woningmarkt is dat eigenlijk niet te doen.
Het kabinet spreekt in een vertrouwelijke brief aan provincies en gemeenten van een 'enorme opgave'.
De brief is in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws.
De Tweede Kamer wil opheldering, want het beschikbaar maken van bijna dertigduizend woningen is een onhaalbare afspraak in een krappe woningmarkt.
Recht op een huis
Een statushouder is een asielzoeker met verblijfsvergunning. Als een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt, moet hij uit het asielzoekerscentrum en naar een huis.
Als starter ben je in Nederland de lul. Particulier een krot huren voor 1200 pm exc. Servicekosten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:43 schreef mrevil1337 het volgende:
Leuk en het eigenvolk natuurlijk op 2e plek, hoe je het went of keerd huizen wat voor asielzoekers kunnen toegewezen worden had ook voor Nederlanders kunnen zijn.
Vanuit hun perspectief is het begrijpelijk. Chill leventje zo.quote:
Vanuit hun perspectief is het begrijpelijk. Chill leventje zo.quote:
Alle politici en links deugvolk woont er zelf niet tussen. Makkelijk deugen vanuit wassenaar en Blaricum.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Eigen volk laatst! En wat een mooie denkbeelden en normen zullen deze nieuwe Nederlanders met zich meebrengen! Meer, meer, meer!
En ergens is dus duizenden kilometers van huis in een nette woning in Nederland?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:54 schreef kaulopopo het volgende:
Terecht. Die mensen moeten ook ergens kunnen wonen.
Nou, het is meer dat Nederland internationale verdragen ondertekend heeft en van de machthebbers niemand hier onderuit wil/durft.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Blijkbaar is dit wat het Nederlandse volk graag ziet, nietwaar?
Wat vervolgens het pull effect weghaald.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:01 schreef Digi2 het volgende:
Recht op een woning en sociaal stelsels valllen niet onder de internationale vluchteingen verdragen. Waarom Nederland daaraan zo vast blijft houden is me een raadsel? Denemarken en deels ook Zwitserland zijn daar al vanaf gestapt.
Yep, de aanzuigende werking die er vanuit gaat is groot en leidt tot veel "asielshoppen".quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat vervolgens het pull effect weghaald.
Aan je spelling te zien ben je zelf ook geen Nederlander.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:43 schreef mrevil1337 het volgende:
Leuk en het eigenvolk natuurlijk op 2e plek, hoe je het went of keerd huizen wat voor asielzoekers kunnen toegewezen worden had ook voor Nederlanders kunnen zijn.
ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen dat kan niet anders dan Nederlanders uit het huis zettenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:54 schreef kaulopopo het volgende:
Wendt of keert, mijn god....quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:43 schreef mrevil1337 het volgende:
Mensen zoals jij daar jij een vriendin hebt en beide eigen huis.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen dat kan niet anders dan Nederlanders uit het huis zetten
Dan wil ik het westen niet weten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb voor de grap eens gekeken, ik ben inmiddels voorzien. + 15 jaar inschrijftijd, zoekende in het oosten van het land.
Een willekeurige reactie op een starterswoning. Huidige positie 89 van de 418.![]()
!
Weet je, dit kun je verwachten van een VVD. Wat ik veel zorgwekkender vind is dat men maar blijft stemmen op die toko. Alsof ze het daadwerkelijk lekker vinden om speelbal te zijn van grootkapitaal... en blijkbaar ook een hele losse anus hebben.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
Dit is gevolg van oud VVD beleid en er gaat niks veranderen.
Woningcorporaties moesten massaal woningen verkopen ondanks de enorme wachtlijsten ( 2010 - 2014 ten tijden van de crisis...) en mogen ondertussen nauwelijks bouwen. En nu huilen dat een deel van de woning naar asielzoekers gaan én een VVDer die het lef heeft, Daniel-mongool-Koerhuis, om hierover vragen aan minister Ollongren te stellen.
Je houdt het toch niet voor mogelijk. Dat soort lui krijgen gewoon grof betaald voor wanpraktijken
De gehele woningmarkt is com-pleet kapot.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:55 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dan wil ik het westen niet weten.
Tegerlijkertijd zijn het ook al tig VVD regeringen die dit immigratiebeleid blijven voeren, dus ja, dit komt inderdaad voor een deel door de VVD maar ook door al hun coalitiepartners.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
Woningcorporaties moesten massaal woningen verkopen ondanks de enorme wachtlijsten ( 2010 - 2014 ten tijden van de crisis...) en mogen ondertussen nauwelijks bouwen. En nu huilen dat een deel van de woning naar asielzoekers gaan én een VVDer die het lef heeft, Daniel-mongool-Koerhuis, om hierover vragen aan minister Ollongren te stellen.
Je houdt het toch niet voor mogelijk. Dat soort lui krijgen gewoon grof betaald voor wanpraktijken
Wie wil er nou betaalbare huurwoningen voor eigen kinderen en minima als je het sociale huurwoningenbestand ook gesubsidieerd stampvol kunt stoppen met zo ongeveer wie zich hier maar aan de poort meldt?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De gehele woningmarkt is com-pleet kapot.
Dat klopt alleen de VVD heeft zich als partij hard ingezet om de huizenmarkt weer in beweging te krijgen door de markt die overvol was met de goedkopere woningen, nog voller te gooien met die sociale huurwoningen. Daarnaast de verhuurdersheffing en nog minder grond beschikbaar stellen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tegerlijkertijd zijn het ook al tig VVD regeringen die dit immigratiebeleid blijven voeren, dus ja, dit komt inderdaad voor een deel door de VVD maar ook door al hun coalitiepartners.
Het is een internet forum daarom spell en gramatica zal mij echt aan mijn reet roesten hier, op mijn werk stuur ik veel zakelijke brieven naar klanten en deze kloppen wel 100%, het kan dus wel.quote:
Ik ben het in zoverre met je eens dat zij de oneerlijke situatie waarin zij bevoordeeld worden boven alle andere woningzoekenden, ook die met bijv. medische urgentie, niet zelf veroorzaakt hebben en dat het dus onredelijk is hen daarvan de schuld te geven. Zielige slachtoffers zijn zij in dezen echter allerminst, in tegendeel: zij ontvangen een ware VIP-behandeling en mogen met voorrang geheel door de samenleving verzorgd - met een wettelijke verplichting/taakstelling voor gemeenten om dit in een zeer kort tijdbestek te verwezenlijken - in een mooi huisje hun intrek nemen wat zij dan ook nog eens op kosten van die samenleving mooi mogen inrichten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
en nu zijn asielzoekers de gebeten hond.
Nee met GL gaat er veel veranderen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
Geef maar geld. Anders niet zeuren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
daarom beter huis kopen
anders niet zeuren
Geef maar geld. Anders niet zeuren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
daarom beter huis kopen
anders niet zeuren
Dus we gaan niet meer samenwonen. En dat betekend dat er nog meer huizen nodig zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
Als je nu gaat scheiden en je moet het huis uit dan kun je definitief onder de brug slapen tot je pensioen
Hoe kun je nou een huurachterstand krijgen als je compleet en volledig aan het uitkeringen- en toeslageninfuus gehangen wordt?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:41 schreef myShizzle het volgende:
2*huurachterstand != opbokken want illegalen ophokken
Door je huur niet te betalen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 22:50 schreef Soepstengel71 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou een huurachterstand krijgen als je compleet en volledig aan het uitkeringen- en toeslageninfuus gehangen wordt?
Je woont in Oude Pekela? Klopt, daar wil niemand wonen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 23:34 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb ik totaal geen last van, huur met mijn hoekwoning en drie slaapkamers royaal en waar ik woon kun je zulke huurwoningen zoals ik nog steeds binnen 2/3 jaar bemachtigen zonder dat zo'n kansenparel je voorgaat.
Insgelijks vriend, insgelijksquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Knip
![]()
Knip
Bespaar me dus alsjeblieft het misplaatste gejank
Ze kunnen oudere Nederlanders in voormalige kantoren of ziekenhuizen een kamertje geven, dan kunnen ze ook gelijk verzorgen ipv thuiszorg.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen dat kan niet anders dan Nederlanders uit het huis zetten
Ja in strafkampen opsluitenquote:Op zondag 1 november 2020 07:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze kunnen oudere Nederlanders in voormalige kantoren of ziekenhuizen een kamertje geven, dan kunnen ze ook gelijk verzorgen ipv thuiszorg.
Een klein kamertje als woning, zullen de oudere Nederlanders die een groot pensioen hebben nooit accepteren, want ze weten dat zij dan dezelfde overlast krijgen als de armen.quote:Op zondag 1 november 2020 07:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze kunnen oudere Nederlanders in voormalige kantoren of ziekenhuizen een kamertje geven, dan kunnen ze ook gelijk verzorgen ipv thuiszorg.
Dus zo'n maatschappij wil jij...mensen hun eigen huis uit gooien waar ze hard voor gewerkt hebben.quote:Op zondag 1 november 2020 07:03 schreef Fer het volgende:
[..]
een paar jaar heeft men de asielzoekers in een AZC gehouden wegens de woningnood, maar nu zitten ook de asielcentra al jaren boordevol en wordt de overheid gek van de druk en overlastquote:Op zondag 1 november 2020 09:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Trek die sociale voorzieningen maar eens in, dat er geen garantie is op een woning en dat je ook als asielzoeker op een wachtlijst komt te staan net als de rest.
Dan opeens is de nood niet meer zo aan de man en wijken ze uit.
Maar ja, niemand lijkt in de politiek dit door te willen voeren ondanks dat je nog steeds aan alle verdragen zou voldoen.
Ze komen hier zo massaal omdat ze zeker zijn van een woning, andere voorzieningen en lage straffen.quote:Op zondag 1 november 2020 09:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een paar jaar heeft men de asielzoekers in een AZC gehouden wegens de woningnood, maar nu zitten ook de asielcentra al jaren boordevol en wordt de overheid gek van de druk en overlast
Opvang voor nieuwe asielzoekers is er nu niet meer
Dus is de overheid er nu klaar mee en moeten de gemeenten en provincies goedschiks of kwaadschiks met huurwoningen komen , als de gemeenten niet willen bouwen dan krijgen ze nu een zeer forse korting van het rijk
Ja, in die strontput waar ze vandaan komen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:54 schreef kaulopopo het volgende:
Maar we deugen wel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als starter ben je in Nederland de lul. Particulier een krot huren voor 1200 pm exc. Servicekosten.
Bekende tactiek van de deugmensch, als er maar 1 woord verkeerd is gespeld dan neemt men je hele post niet meer serieus zodat ze niet meer in discussie hoeven.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:54 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Het is een internet forum daarom spell en gramatica zal mij echt aan mijn reet roesten hier, op mijn werk stuur ik veel zakelijke brieven naar klanten en deze kloppen wel 100%, het kan dus wel.
Edit: Waarom meld je niet aan als vrijwilliger als mod op Fok dan mag je alles gaan corrigeren als je dat zo leuk vind, lijkt mij jou echt geschikt voor.
Er zitten trouwens wel meer foutjes in de volledige post, je hebt mij niet volledig gecorrigeerd.![]()
Zolang je er niet voor betaald hebt, is het niet je “eigen” huis.quote:Op zondag 1 november 2020 09:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Dus zo'n maatschappij wil jij...mensen hun eigen huis uit gooien waar ze hard voor gewerkt hebben.
De notaris zegt van welquote:Op zondag 1 november 2020 10:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Zolang je er niet voor betaald hebt, is het niet je “eigen” huis.
Dan is het geen sociale huur, en daar gaat het topic over. Mensen hoeven, gelukkig, niet hun eigen huis aan statushouders af te staan.quote:
Klopt.quote:
Tja, mij is al langer bekend dat men alleenstaanden wil verarmen.quote:Op zondag 1 november 2020 12:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Binnenkort word je gedwongen samen te wonen met vreemde(n) (statushouders) wil je als alleenstaande aanspraak maken op een sociale huurwoning. En anders ga je maar particulier huren of kopen. Dat is de kant die we op gaan.
Probeer zsm een eigen woning te bemachtigen.
Ik verwacht niet dat mensen uit hun woning gezet gaan worden, maar dat de wachtlijsten voor onze jongelui en mensen die nieuw zijn op de huurmarkt door, bijvoorbeeld scheiding, langer worden.quote:Op zondag 1 november 2020 12:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Binnenkort word je gedwongen samen te wonen met vreemde(n) (statushouders) wil je als alleenstaande aanspraak maken op een sociale huurwoning. En anders ga je maar particulier huren of kopen. Dat is de kant die we op gaan.
Probeer zsm een eigen woning te bemachtigen.
Oh, ik ga sws PVV stemmen.quote:Op zondag 1 november 2020 13:01 schreef RamboDirk het volgende:
Stem verstandig in maart 2021. Genoeg is genoeg, de maatschappij kan niet verder strekken. Alle wordt uitgehold, stop per direct met de import.
Dat kloptquote:Op zondag 1 november 2020 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat mensen uit hun woning gezet gaan worden, maar dat de wachtlijsten voor onze jongelui en mensen die nieuw zijn op de huurmarkt door, bijvoorbeeld scheiding, langer worden.
Ik ken een man die sinds kort dakloos is, door scheiding.
Echt triest.
En dan krijgt zo'n asielzoeker voorrang.
Die moeten wmb gewoon achter aansluiten. Dan maar 6 jaar dakloos. Moet je eens zien hoe snel ze terug gaan.
Tsja, als men hem niet meer wil als partner, zal het waarschijnlijk geen verrijking zijn geweest voor haar. Eigen schuld dus.quote:Op zondag 1 november 2020 13:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat mensen uit hun woning gezet gaan worden, maar dat de wachtlijsten voor onze jongelui en mensen die nieuw zijn op de huurmarkt door, bijvoorbeeld scheiding, langer worden.
Ik ken een man die sinds kort dakloos is, door scheiding.
Echt triest.
En dan krijgt zo'n asielzoeker voorrang.
Die moeten wmb gewoon achter aansluiten. Dan maar 6 jaar dakloos. Moet je eens zien hoe snel ze terug gaan.
Ik weet niet wat er is gebeurd, maar ze waren lang getrouwd, 2 kinderen, nu rond de 16, geloof ik.quote:Op zondag 1 november 2020 13:36 schreef torentje het volgende:
Tsja, als men hem niet meer wil als partner, zal het waarschijnlijk geen verrijking zijn geweest voor haar. Eigen schuld dus.
Waar komt die fetish bij deugers voor taaltechnische correctheid toch vandaan? Een letter verkeerd en ze weigeren op de inhoud te reageren. Hebben jullie dit ook bij boeken? Ben je een boek aan het lezen en je ziet dat er een letter verkeerd staat, heb je zo ook van:quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:36 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Aan je spelling te zien ben je zelf ook geen Nederlander.
Bij Oma op zolder la s ie lief aankijktquote:Op zondag 1 november 2020 14:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er is gebeurd, maar ze waren lang getrouwd, 2 kinderen, nu rond de 16, geloof ik.
Het huis kan nog niet verkocht worden, volgend jaar pas, of zo, dus hij kan ook geen ander huis kopen.
Sneu.
Een incidenteel spelfoutje kan natuurlijk iedereen overkomen, maar het is wel frappant wanneer de mensen die het hardst roepen dat 'echte' Nederlanders (wat dat ook mogen zijn) worden benadeeld vaak mensen zijn die zelf niet in staat zijn om ook maar één foutloze zin te produceren. Je zou toch verwachten dat mensen die willen dat 'Nederland Nederlands blijft' zich wat meer bekommeren om zo'n belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit. Het leren van de taal is volgens mij zelfs het belangrijkste onderdeel van de inburgering. In die zin zou je kunnen stellen dat de mensen die het hardst roepen dat zij de echte Nederlanders zijn zelf juist niet volledig ingeburgerd zijn.quote:Op zondag 1 november 2020 14:38 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
[..]
Waar komt die fetish bij deugers voor taaltechnische correctheid toch vandaan? Een letter verkeerd en ze weigeren op de inhoud te reageren. Hebben jullie dit ook bij boeken? Ben je een boek aan het lezen en je ziet dat er een letter verkeerd staat, heb je zo ook van:
DIT KUTBOEK KLOPT NIET, HET ZIJN ALLEMAAL DOMMERIKKEN HAHAHAHA *gooit boek in vuilnisbak*
Dit is geen haat ofzo maar ben oprecht benieuwd.
Hij is 56/57, zal geen oma meer hebben. Geloof ook geen ouders meer.quote:Op zondag 1 november 2020 15:12 schreef michaelmoore het volgende:
Bij Oma op zolder la s ie lief aankijkt
Je hebt het over mensen die willen dat Nederland Nederlands blijft. Dat soort figuren vind je bij Stormfront. Uitzonderingen daargelaten zitten die hier niet. De meerderheid heeft echt geen problemen met niet-Nederlanders. Zij vinden het alleen onverstandig dat er jaarlijks duizenden mensen worden toegelaten die wij, samen het hun aanhang, voor de rest van hun leven moeten onderhouden. Ik denk dat iedereen met het rekenvermogen van kind uit groep 8 dit zou moeten realiseren. Dit heeft niets te maken met "echte Nederlanders" of "Nederland Nederlands houden".quote:Op zondag 1 november 2020 15:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een incidenteel spelfoutje kan natuurlijk iedereen overkomen, maar het is wel frappant wanneer de mensen die het hardst roepen dat 'echte' Nederlanders (wat dat ook mogen zijn) worden benadeeld vaak mensen zijn die zelf niet in staat zijn om ook maar één foutloze zin te produceren. Je zou toch verwachten dat mensen die willen dat 'Nederland Nederlands blijft' zich wat meer bekommeren om zo'n belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit. Het leren van de taal is volgens mij zelfs het belangrijkste onderdeel van de inburgering. In die zin zou je kunnen stellen dat de mensen die het hardst roepen dat zij de echte Nederlanders zijn zelf juist niet volledig ingeburgerd zijn.
Was ook wel een erge spelfout. Ik reageer echt niet op elk foutje, zou ik een dagtaak aan hebben, hier op fok. Maar 'went of keerd', is te erg.quote:Op zondag 1 november 2020 15:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een incidenteel spelfoutje kan natuurlijk iedereen overkomen, maar het is wel frappant wanneer de mensen die het hardst roepen dat 'echte' Nederlanders (wat dat ook mogen zijn) worden benadeeld vaak mensen zijn die zelf niet in staat zijn om ook maar één foutloze zin te produceren. Je zou toch verwachten dat mensen die willen dat 'Nederland Nederlands blijft' zich wat meer bekommeren om zo'n belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit. Het leren van de taal is volgens mij zelfs het belangrijkste onderdeel van de inburgering. In die zin zou je kunnen stellen dat de mensen die het hardst roepen dat zij de echte Nederlanders zijn zelf juist niet volledig ingeburgerd zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke partij gaat er inzetten op het bouwen van woningen, denk je?quote:Op zondag 1 november 2020 13:32 schreef Bloemkool het volgende:
Het is wel duidelijk waar we op moeten gaan stemmen. Liever niet natuurlijk maar zo wordt je ertoe gedwongen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |