abonnement Unibet Coolblue
pi_195961826
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat sowieso. Die van mij rekende me iets van 450 euro voor voor een wortelkanaalbehandeling.
"Als je 300 cash meeneemt is het ook goed".
:')
Bij z'n opmerking zou ik nog verder afdingen, 250?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195961831
De aerosolen spelen toch een erg grote rol. Zelfs de WHO geeft het nu toe.
Wanneer gaat de overheid in Nederland hier gerichte maatregelen voor bedenken.

https://www.maurice.nl/2020/10/31/ook-de-who-is-om/
pi_195961833
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Gelul.
Neuh, zou niet weten waarom ik zoiets zou moeten verzinnen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195961838
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Bij z'n opmerking zou ik nog verder afdingen, 250?
Als je een wortelkanaalbehandeling nodig hebt, doe je eerder andersom. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195961862
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Neuh, zou niet weten waarom ik zoiets zou moeten verzinnen.
Waarom zou een tandarts voor die paar rotcenten het risico willen lopen om op de zwarte lijst van verzekeraars te komen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195961894
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef mir1986 het volgende:
De aerosolen spelen toch een erg grote rol. Zelfs de WHO geeft het nu toe.
Wanneer gaat de overheid in Nederland hier gerichte maatregelen voor bedenken.

https://www.maurice.nl/2020/10/31/ook-de-who-is-om/
we gaan eerst nog 6 maanden onderzoeken of NEDERLANDSE aerosolen ook zon grote rol hebben :{
en Jaap vind van niet natuurlijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195961916
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef mir1986 het volgende:
De aerosolen spelen toch een erg grote rol. Zelfs de WHO geeft het nu toe.
Wanneer gaat de overheid in Nederland hier gerichte maatregelen voor bedenken.

https://www.maurice.nl/2020/10/31/ook-de-who-is-om/
Niet, want dat leent zich minder voor symboolmaatregelen a la verplichte mondkapjes.
pi_195961925
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom zou een tandarts voor die paar rotcenten het risico willen lopen om op de zwarte lijst van verzekeraars te komen?
Hij belazert de verzekering niet, dus daar zal ie niet snel belanden. Eerder op een fiscaal probleem. En dat is inderdaad een reëel risico, alhoewel hij dat nog probeerde af te dekken door eerst naar mijn beroep te vragen. Maar het is niet ondenkbaar dat iemand vanuit een moreel appel de belastingdienst belt. Wordt wel vrij arbeidsintensief om dat vervolgens te gaan bewijzen voor diezelfde rotcenten.

Maar we dwalen wat af, mijn eigen schuld. Wil Tijger niet kwaad maken. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195961964
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:27 schreef nostra het volgende:
Hij belazert de verzekering niet, dus daar zal ie niet snel belanden. Eerder op een fiscaal probleem. En dat is inderdaad een reëel risico, alhoewel hij dat nog probeerde af te dekken door eerst naar mijn beroep te vragen. Maar het is niet ondenkbaar dat iemand vanuit een moreel appel de belastingdienst belt. Wordt wel vrij arbeidsintensief om dat vervolgens te gaan bewijzen voor diezelfde rotcenten.

Maar we dwalen wat af, mijn eigen schuld. Wil Tijger niet kwaad maken. ;)
Nou, in elk geval zeer opmerkelijk. Zeker omdat een tandarts gehouden is aan de tarieven van de NZA-beschikking. Tandartsen sjoemelen meer met behandelen die geïndiceerd zouden moeten worden met een lager tarief naar een hoger tarief.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:32:16 #160
3542 Gia
User under construction
pi_195961984
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:17 schreef _serial_ het volgende:
Kijk dit is dus een voorbeeld wat positief kan uitpakken voor de zorgcapaciteit op de verpleegafdelingen :

Dordts ziekenhuis denkt na over alternatief voor opname: coronapatiënt thuis van zuurstof voorzien

Ik zag zoiets op tv, met thuis zuurstof, koorts en bloeddruk meten. M.a.w. er liggen hiervoor mensen in 't ziekenhuis? Dan ben je toch helemaal nog niet ernstig ziek!
pi_195962039
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zag zoiets op tv, met thuis zuurstof, koorts en bloeddruk meten. M.a.w. er liggen hiervoor mensen in 't ziekenhuis? Dan ben je toch helemaal nog niet ernstig ziek!
Ja, hier liggen mensen voor in het ziekenhuis. Ik vermoed dat ook komt dat mensen niet altijd bij de huisarts door corona beperkingen terecht kunnen en daarom via de SEH in ziekenhuis komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:36:45 #162
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195962048
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zag zoiets op tv, met thuis zuurstof, koorts en bloeddruk meten. M.a.w. er liggen hiervoor mensen in 't ziekenhuis? Dan ben je toch helemaal nog niet ernstig ziek!
Mensen worden dan ook vaak al na een paar uur naar huis gestuurd, maar het wordt wel geregistreerd als een Covid ziekenhuisopname.

Ze zouden echt een check aan de deur moeten doen en inschatten hoe ziek iemand daadwerkelijk is om opgenomen te worden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195962113
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

we gaan eerst nog 6 maanden onderzoeken of NEDERLANDSE aerosolen ook zon grote rol hebben :{
en Jaap vind van niet natuurlijk
Al die gezond verstand/logisch nadenk dingen waar standaard Bron!!11? Op geroepen wordt of "maar het rivm zegt..." komen langzaam aan uit.
- carnaval wordt niet gevierd in kleine groepjes
- vluchten uit Wuhan niet rechtstreeks boeit niet
- asymptomatische verspreiding gebeurd wel
- mondkapjes werken weldegelijk
- kinderen spelen wel een rol, vooral tieners.
- virus wordt verspreid via aerosolen
- scholen doen de cijfers enorm stijgen
- ventilatie is wel belangrijk
- buiten is safe
- handen stuk wassen is overschat evenals de verspreiding via voorwerpen.

Etc. etc.

Al die zakem zijn of uitgekomen of komen uit.
Komt door een combinatie van ego en het wiel continue opnieuw uit willen vinden.

Frustrerende is dat je door het om te draaien en het zekere voor het onze te nemen en dan loslaten wat niet nodig is je wellicht een enorme hoeveelheid doden en economische schade had kunnen voorkomen en er nog meer draagvlak is ook.

Maar goed, we gaan door.
pi_195962135
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Mensen worden dan ook vaak al na een paar uur naar huis gestuurd, maar het wordt wel geregistreerd als een Covid ziekenhuisopname.

Ze zouden echt een check aan de deur moeten doen en inschatten hoe ziek iemand daadwerkelijk is om opgenomen te worden.
Eens, als je er zo een stuk of 5 per dag hebt die een paar uur liggen, heeft dat een enorm effect op je capaciteit in een ziekenhuis. Dat bed kun je vaak niet meer inzetten voor die dag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:43:28 #165
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_195962174
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zag zoiets op tv, met thuis zuurstof, koorts en bloeddruk meten. M.a.w. er liggen hiervoor mensen in 't ziekenhuis? Dan ben je toch helemaal nog niet ernstig ziek!
Een vader van een vriend van mij lag hiermee in het ziekenhuis tijdens de eerste golf. Mocht na 1 dag optiefen (zonder zuurstof) en thuis uitzieken. Uiteindelijk normaal hersteld dus ze hadden het goed gezien.

Denk dat ze binnenkort strenger gaan selecteren?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:45:16 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195962205
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:54 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Deze herfst/winter gaat nog heel zwaar worden denk ik. Maar vanaf de lente 2021 heb ik er wel vertrouwen in dat we weer redelijk vrij kunnen leven :Y
Ik help het je hopen.... wel nog een vraagje definitie omtrent: "we" , "redelijk" en "vrij".

Ik heb niet zoveel vetrouwen omdat een vaccin dan wel voor juist doelgroepen 100% werkzaam moet zijn en dat geenszins (nu) zeker is te stellen.

Ik zou vooral graag een plan zien wanneer dat onverhoopt niet zo uitpakt voor (vooral kwetsvare) betrokkenen als waar er nu dat vetrouwen in is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:46:06 #167
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195962220
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:43 schreef gniffie het volgende:

[..]

Een vader van een vriend van mij lag hiermee in het ziekenhuis tijdens de eerste golf. Mocht na 1 dag optiefen (zonder zuurstof) en thuis uitzieken. Uiteindelijk normaal hersteld dus ze hadden het goed gezien.

Denk dat ze binnenkort strenger gaan selecteren?
Moet ook. De druk op de zorg door dit soort opnames is dus waarom alle maatregelen nodig zijn.

Als ze strengere criteria toepassen pakken ze het grootste probleem dus bij de kern aan.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195962232
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik help het je hopen.... wel nog een vraagje definitie omtrent: "we" , "redelijk" en "vrij".

Ik heb niet zoveel vetrouwen omdat een vaccin dan wel voor juist doelgroepen 100% werkzaam moet zijn en dat geenszins (nu) zeker is te stellen.

Ik zou vooral graag een plan zien wanneer dat onverhoopt niet zo uitpakt voor (vooral kwetsvare) betrokkenen als waar er nu dat vetrouwen in is.
Volgens mij las ik vd week juist dat ouderen ook antistoffen aanmaakten door een vaccin.
Geen idee of het van Oxford kwam. Het is gewoon allemaal niet meer bij te benen.
Go hard or go home
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:47:06 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195962239
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:58 schreef leolinedance het volgende:
Ik zie de laatste tijd veel mensen die dit dragen. Geen grap:

[ afbeelding ]
Meldt.... pas besteld en werkt heerlijk. Is niet medisch en werkt ook niet maar is wel toegestaan. Het kapje bedekt immers de mond, neus en voorkomt zo goed mogelijk de verspreiding.

quote:
99s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ook
Draag dan niks :X
En dat mag dus straks niet. Tot zover de werking die ons gedrag moet besturen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195962244
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef mir1986 het volgende:
De aerosolen spelen toch een erg grote rol. Zelfs de WHO geeft het nu toe.
Wanneer gaat de overheid in Nederland hier gerichte maatregelen voor bedenken.

https://www.maurice.nl/2020/10/31/ook-de-who-is-om/
Hopelijk pakt het OMT het op, maar er zijn ook gigantisch veel users hier die viesmad worden als ze de naam Maurice de Hond horen en alles wat hij zegt is volgens hen dan ook onzin en het niet waard om naar te luisteren.
pi_195962255
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:46 schreef Noek het volgende:

[..]

Volgens mij las ik vd week juist dat ouderen ook antistoffen aanmaakten door een vaccin.
Geen idee of het van Oxford kwam. Het is gewoon allemaal niet meer bij te benen.
Yep. Heel misschien dat ze een 2e vaccinatie nodig hebben, was de boodschap.
pi_195962283
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hopelijk pakt het OMT het op, maar er zijn ook gigantisch veel users hier die viesmad worden als ze de naam Maurice de Hond horen en alles wat hij zegt is volgens hen dan ook onzin en het niet waard om naar te luisteren.
Die twee dingen kunnen gewoon samengaan! Meneer de Hont heeft de aerosolen niet uitgevonden! ;)
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:50:02 #173
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195962290
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hopelijk pakt het OMT het op, maar er zijn ook gigantisch veel users hier die viesmad worden als ze de naam Maurice de Hond horen en alles wat hij zegt is volgens hen dan ook onzin en het niet waard om naar te luisteren.
Het is toch ook beetje zo? De overheid heeft maanden geleden al honderden miljoenen beschikbaar gesteld voor ventilatie. Dus het is niet zo dat het niet hun hoofd zat ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195962294
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Yep. Heel misschien dat ze een 2e vaccinatie nodig hebben, was de boodschap.
Krijgen ze die gewoon gratis erbij.
Is dat ook weer opgelost.
Kan er een slotje op COR en een slotje op China.
Go hard or go home
pi_195962305
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hopelijk pakt het OMT het op, maar er zijn ook gigantisch veel users hier die viesmad worden als ze de naam Maurice de Hond horen en alles wat hij zegt is volgens hen dan ook onzin en het niet waard om naar te luisteren.
Volgens mij gaat het meer om het feit dat Maurice pretendeert dat het DE oplossing is. Het OMT heeft allang ook aangegeven dat aerosolen een rol spelen, alleen dat dichtbij elkaar komen, elkaar aanraken en in het rond niezen veel gevaarlijker is.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:53:04 #176
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195962332
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:56 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]

Coroana klinkt wel als een schattig Disneyfiguurtje.

En wie heeft Corona al uit gebraakt?
Tja zorg gaat geld kosten.
Bij de mondhygiëniste krijg ik ook "zomaar" een extra 5 minuten behandeling toebedeeld (¤12,50) ivm Corona.
De wij zijn van WC-eend clubs vinden dat het goed is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195962335
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:50 schreef wpor het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het meer om het feit dat Maurice pretendeert dat het DE oplossing is. Het OMT heeft allang ook aangegeven dat aerosolen een rol spelen, alleen dat dichtbij elkaar komen, elkaar aanraken en in het rond niezen veel gevaarlijker is.
Wat ik me wel afvraag: ik hoor dat het virus besmettelijker geworden is. Zou het nu een grotere rol spelen dan het deed?
pi_195962345
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:50 schreef wpor het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het meer om het feit dat Maurice pretendeert dat het DE oplossing is. Het OMT heeft allang ook aangegeven dat aerosolen een rol spelen, alleen dat dichtbij elkaar komen, elkaar aanraken en in het rond niezen veel gevaarlijker is.
Ik heb ze er nog nooit duidelijk over gehoord, om adviezen te geven om bijvoorbeeld te zorgen voor goede ventilatie. Dan heb ik het niet alleen over grote gebouwen waar veel mensen bij elkaar komen, maar thuis is het ook van invloed.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:56:26 #179
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195962379
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wat ik me wel afvraag: ik hoor dat het virus besmettelijker geworden is. Zou het nu een grotere rol spelen dan het deed?
Had ik ook gelezen ja, die nieuwe variant die uit Spanje is meegenomen geloof ik, en dat die zich veel gemakkelijker kon hechten aan menselijke cellen. Lekker dan :{

Stond wel overigens bij dat deze variant niet dodelijker of ziekmakender was dan de originele Wuhan virusstam, maar dus helaas wel besmettelijker.
pi_195962380
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hopelijk pakt het OMT het op, maar er zijn ook gigantisch veel users hier die viesmad worden als ze de naam Maurice de Hond horen en alles wat hij zegt is volgens hen dan ook onzin en het niet waard om naar te luisteren.
Maurice de hond is ook een zelfingenomen lul maar hij heeft hiermee wel een punt gehad sinds het begin. ongeacht of je tript om zijn shotgun approach met statements of kopier plak werk.

Er is te weinig naar buitenlands onderzoek gekeken wat niet overeen kwam met de initiële opvattingen. Teveel tunnelvisie,ego en de drang het wiel opnieuw uit te vinden faciliteert een Maurice de Hond.

Hij brengt ironisch genoeg een enorme pavlovreactie teweeg onder veel users. Ook omdat hij de bestaande methodes afkraakt en vol op aersolen in zet.

Punt is dat afstand houden en je handen wassen ook belangrijk is maar goede ventilatie ook.
Dat is gewoon nog steeds extreem onderbelicht ondanks de maarregelen en dat er naar verwezen wordt inmiddels.

Zelfde met vitamine D en gezonder zijn. Je hoort een Rutte niet zeggen: val af, werk aan je weerstand, neem extra vitamine d, blijf bewegen! Zelfde over ventilatie.

Je krijgt hooguit dooddoeners als " gezond zijn is altijd belangrijk" en "frisse lucht is altijd goed"

Ja je handen wassen is ook altijd goed maar dat benadruk je wel met je stukwassen. Terwijl het inmiddels blijjt dat het een mindere rol speelt dan ventilatie, weerstand en onderscheid tussen binnen/buiten.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:56:46 #181
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195962383
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Meneer de Hont heeft de aerosolen niet uitgevonden! ;)
Zeker niet. In het slechtste geval anders misschien wel het lab in Wuhan (China). Uiteraard met het virus incluis. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195962384
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik heb ze er nog nooit duidelijk over gehoord, om adviezen te geven om bijvoorbeeld te zorgen voor goede ventilatie. Dan heb ik het niet alleen over grote gebouwen waar veel mensen bij elkaar komen, maar thuis is het ook van invloed.
Eens. Mocht wel eens meer benadrukt worden. :Y
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:57:04 #183
3542 Gia
User under construction
pi_195962386
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:36 schreef DonDruiper het volgende:

Mensen worden dan ook vaak al na een paar uur naar huis gestuurd, maar het wordt wel geregistreerd als een Covid ziekenhuisopname.

Ze zouden echt een check aan de deur moeten doen en inschatten hoe ziek iemand daadwerkelijk is om opgenomen te worden.
Ja, en geef ze die meetapparatuur mee, voor thuis.

Ik prik, bijvoorbeeld, zelf de INR (bloedverdunning) en doseer ook zelf. Heb ik, samen met mijn man, 2 dagen cursus voor gehad. Hierdoor hoef ik maar 1x per jaar naar het ziekenhuis, terwijl ik daarvoor om de 2 weken, soms vaker, bloed moest laten prikken.
Scheelt aan zorg.
Mijn waardes voer ik online in, samen met de geplande dosering. Het ziekenhuis controleert dit en kan de dosering aanpassen. Dan krijg ik een mailtje. Als de waarde niet goed is, bellen ze en kan het nodig zijn dat ik vitamine k (uitzonderlijk) nodig heb, of dat ze zelf willen prikken.
Ben gelukkig redelijk stabiel.

Maar dit kan dus ook met corona. Zelf meten, doorgeven online en controle door het ziekenhuis.
En ja, zelfs zuurstof, met zo'n neusslangetje, zou thuis kunnen. Duizenden longpatiënten hebben dat. Scheelt enorm veel bedden en personeel wat op de IC ingezet kan worden.
pi_195962398
584 covidpatiënten op IC, 1864 in kliniek
31 oktober 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2448, 63 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1864 buiten de Intensive Care, 46 meer dan gisteren. Op de IC liggen 584 covidpatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 17 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 452 non-covidpatiënten op de IC, 5 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1036 (waarvan 2 in Duitsland), 22 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 314 in de kliniek en 76 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 38 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 3 IC-patiënten.

Veel opnames op de IC. Bijna onwerkelijk veel zelfs.
pi_195962432
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:57 schreef koemleit het volgende:
Veel opnames op de IC. Bijna onwerkelijk veel zelfs.
Strookt ook niet helemaal met deze cijfers: https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/

(Het getal 584 klopt dan weer wel, de toename volgens deze bron is echter 4)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195962470
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Strookt ook niet helemaal met deze cijfers: https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
Denk dat ze de afgelopen 3 dagen ff moesten corrigeren, was ook een beetje te mooi om waar te zijn.
pi_195962500
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:01 schreef koemleit het volgende:

[..]

Denk dat ze de afgelopen 3 dagen ff moesten corrigeren, was ook een beetje te mooi om waar te zijn.
Hier worden er slechts 1790 gemeld: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Aan de andere kant, volgens NICE zou het vandaag gedaald zijn van 1936 gisteren naar 1790 vandaag: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

:?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:05:03 #188
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_195962515
Kijken of het stabiel blijft vandaag :)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:06:22 #189
5428 crew  miss_sly
pi_195962531
Grafieken die erbij horen.



And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195962538
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hier worden er slechts 1790 gemeld: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Aan de andere kant, volgens NICE zou het vandaag gedaald zijn van 1936 gisteren naar 1790 vandaag: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

:?
Al die onduidelijkheden (van alle kanten, over alle cijfers) wekken niet echt meer vertrouwen. -O-
pi_195962542
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hier worden er slechts 1790 gemeld: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Aan de andere kant, volgens NICE zou het vandaag gedaald zijn van 1936 gisteren naar 1790 vandaag: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

:?
Nice loopt altijd op gedurende de dag. In de weekenden minder op de maandagen wat meer. Maar! Op de grafiek op die site lijkt de bocht toch gemaakt.
pi_195962547
Zou wel mooi zijn ja. Dan hoeven we toch geen strengere lockdown zoals nu wel al gebeurt in andere landen. Maarja blij zijn hoeft denk ik nog niet want ben bang dat deze maatregelen die er nu zijn gewoon nog heel dit jaar gaan duren voor de zekerheid.
pi_195962570
Zal wel die besmettingen maar in de ziekenhuizen gaat het nog steeds de verkeerde kant op.
blablablabla
pi_195962578
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Al die onduidelijkheden (van alle kanten, over alle cijfers) wekken niet echt meer vertrouwen. -O-
Nou ja, verschillende bronnen schetsen een verschillend beeld. De cijfers van LCPS en NICE hebben primair een verschillend doel.

Het is alleen wel merkwaardig dat de cijfers van LCPS en NICE zo uiteenlopen, daar waar ze eerder vrij gelijk op liepen. @VoMy heeft dit eerder ook al gesignaleerd. Misschien heeft hij inmiddels wat verklaringen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195962603
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:08 schreef Elan het volgende:
Zal wel die besmettingen maar in de ziekenhuizen gaat het nog steeds de verkeerde kant op.
Ik zie toch echt dat de ziekenhuis- en ic-opnames afvlakken.

Voor het eerst sinds eind augustus.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195962614
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maurice de hond is ook een zelfingenomen lul maar hij heeft hiermee wel een punt gehad sinds het begin. ongeacht of je tript om zijn shotgun approach met statements of kopier plak werk.

Er is te weinig naar buitenlands onderzoek gekeken wat niet overeen kwam met de initiële opvattingen. Teveel tunnelvisie,ego en de drang het wiel opnieuw uit te vinden faciliteert een Maurice de Hond.

Hij brengt ironisch genoeg een enorme pavlovreactie teweeg onder veel users. Ook omdat hij de bestaande methodes afkraakt en vol op aersolen in zet.

Punt is dat afstand houden en je handen wassen ook belangrijk is maar goede ventilatie ook.
Dat is gewoon nog steeds extreem onderbelicht ondanks de maarregelen en dat er naar verwezen wordt inmiddels.

Zelfde met vitamine D en gezonder zijn. Je hoort een Rutte niet zeggen: val af, werk aan je weerstand, neem extra vitamine d, blijf bewegen! Zelfde over ventilatie.

Je krijgt hooguit dooddoeners als " gezond zijn is altijd belangrijk" en "frisse lucht is altijd goed"

Ja je handen wassen is ook altijd goed maar dat benadruk je wel met je stukwassen. Terwijl het inmiddels blijjt dat het een mindere rol speelt dan ventilatie, weerstand en onderscheid tussen binnen/buiten.
Ja het is jammer dat er gewoon veel te weinig aandacht voor is, hetzelfde geld voor een dokter die vertelde hydroxychloroquine mogelijk een positief effect heeft op patienten, van wat ik had gelezen werd die zo'n beetje gefileerd en uiteindelijk bleek dus dat het toch wel een positief effect zou kunnen hebben.

En met vitamine D, zink en sporten waren er afgelopen paar dagen wel een paar experts die daar wat over zieden, maar het zou goed zijn inderdaad als we dat advies van het OMT/Rutte zouden krijgen inderdaad.
pi_195962616
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:08 schreef Elan het volgende:
Zal wel die besmettingen maar in de ziekenhuizen gaat het nog steeds de verkeerde kant op.
Met name de langdurigheid van de situatie baart me zorgen.
pi_195962629
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:08 schreef Elan het volgende:
Zal wel die besmettingen maar in de ziekenhuizen gaat het nog steeds de verkeerde kant op.
Het is in de ziekenhuizen aan het afvlakken.
pi_195962637
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zie toch echt dat de ziekenhuis- en ic-opnames afvlakken.

Voor het eerst sinds eind augustus.
De stijging vlakt wat af ja, maar blijft een stijging.
blablablabla
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:13:22 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195962641
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Yep. Heel misschien dat ze een 2e vaccinatie nodig hebben, was de boodschap.
ook aan @Noek

Veelal en dat wil zeggen vaak is een tweede vaccinatie noodzakelijk. Dit is natuurlijk afhankelijk van het type vaccin.
De eerste wekt dan een respons op en de tweede, bestendigd dat.

Wat mij vraagtekens geeft is of en in hoeverre de te ontwikkelen vaccins bij iedereen kan zorgen voor die respons, vooral in.bij kwetsbare groepen.
Normaliter is voor een vaccin 80% of hoger effectiviteit gewenst en nu heeft men (iig FDA) die acceptatiegraad - onder druk van ontwikkelingsrace - al verlaagd tot 50%. Dus wanneer het vaccin maar 50% effectief is, wordt het toegestaan.

zie ook een bron: npr

FWIW: in principe moet iemand reeds beschikken over de potentie of capaciteit; om het virus te kunnen weerstaan. Een vaccin triggert dit dan voortijds. Mensen die deze afweer(cellen) niet (meer) hebben of ontberen, zullen veelal - zonder bloed/transfusie waarin wel de afweer zit - niet gevaccineerd raken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195962665
9.804 nieuwe positieve testen
314 nieuwe ziekenhuisopnames
76 nieuwe IC-opnames
50 nieuwe overlijdens
pi_195962666
Hoppaa. Weer een daling.
pi_195962670
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja het is jammer dat er gewoon veel te weinig aandacht voor is, hetzelfde geld voor een dokter die vertelde hydroxychloroquine mogelijk een positief effect heeft op patienten, van wat ik had gelezen werd die zo'n beetje gefileerd en uiteindelijk bleek dus dat het toch wel een positief effect zou kunnen hebben.

En met vitamine D, zink en sporten waren er afgelopen paar dagen wel een paar experts die daar wat over zieden, maar het zou goed zijn inderdaad als we dat advies van het OMT/Rutte zouden krijgen inderdaad.
Aan die hydroxychloroquine zaten nogal wat mitsen en maren, en die mitsen en maren maakten het verschil tussen goed werkend en gevaarlijk, volgens mij.
Rutte heeft al vanaf het begin aangegeven dat je moet blijven bewegen. Zou niet weten wat hij daar verder nog over zou moeten zeggen eigenlijk...
pi_195962676
Mooi, onder de 10000! :) Houden zo.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:16:41 #205
22565 asco
Los in deze tent
pi_195962684
Bier! 🍺
pi_195962693
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:15 schreef Noordzijde het volgende:
Hoppaa. Weer een daling.
Vergeleken gisteren wel, maar dat zou een correctie zijn. Vergeleken de cijfers de dagen ervoor weer een kleine stijging...
pi_195962701
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
9.804 nieuwe positieve testen
314 nieuwe ziekenhuisopnames
76 nieuwe IC-opnames
50 nieuwe overlijdens
Ziet er nog steeds uit als stabilisatie! ^O^
pi_195962705
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:18:31 #209
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195962707
Hmmja, beetje mixed feelings. Niet goed, niet slecht I guess.
pi_195962712
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 9839
Totaal: 351178 (+9804 ivm -35 corr.)

Opgenomen*: 314
Huidig*: 1864

Opgenomen op IC*: 76
Huidig*: 584
* LCPS cijfers - lcps.nu

Overleden: 51
Totaal: 7395
Gemeentes met +10 besmettingen:
644 Rotterdam
565 Amsterdam
376 Den Haag
217 Utrecht
178 Enschede
154 Almere
144 Tilburg
139 Eindhoven
125 Breda
97 Almelo
96 Arnhem
92 Nijmegen
88 Zaanstad
88 Westland
85 Amersfoort
83 's-Hertogenbosch
82 Zoetermeer
80 Haarlemmermeer
80 Alphen aan den Rijn
78 Schiedam
77 Apeldoorn
71 Dordrecht
64 Haarlem
64 Roosendaal
63 Alkmaar
62 Helmond
61 Vlaardingen
59 Nissewaard
58 Zwolle
57 Katwijk
56 Capelle aan den IJssel
56 Delft
55 Gouda
55 Leiden
55 Oss
54 Hengelo
54 Leidschendam-Voorburg
50 Ede
49 Deventer
48 Tiel
48 Veenendaal
47 Waalwijk
46 Amstelveen
45 Maastricht
45 Altena
43 Barendrecht
42 Schagen
42 Berkelland
42 Molenlanden
41 Lansingerland
41 Súdwest-Fryslân
40 Hellendoorn
40 Doetinchem
40 Rijssen-Holten
39 Assen
39 Emmen
39 Hendrik-Ido-Ambacht
38 Groningen
38 Hoorn
38 Bergen op Zoom
38 Oosterhout
38 Twenterand
38 Krimpenerwaard
37 Houten
37 Weert
37 Hof van Twente
36 Hilversum
36 Hoeksche Waard
35 Wierden
35 Purmerend
35 Venlo
35 Sittard-Geleen
35 West Betuwe
34 Heemskerk
34 Zwijndrecht
34 Dinkelland
33 Lelystad
33 Moerdijk
33 Berg en Dal
32 Ridderkerk
32 Vijfheerenlanden
31 Tubbergen
31 Barneveld
31 Meierijstad
30 Noordwijk
30 Montferland
29 Venray
29 Oost Gelre
28 Zutphen
28 Maassluis
28 Horst aan de Maas
28 Zuidplas
28 Stichtse Vecht
27 Culemborg
27 Maasdriel
27 Bunschoten
27 Nieuwegein
27 Edam-Volendam
27 Heusden
26 Wijchen
26 Heerhugowaard
26 Krimpen aan den IJssel
26 Rijswijk
26 Deurne
26 Veldhoven
26 Oude IJsselstreek
25 Velsen
25 Valkenswaard
25 Pijnacker-Nootdorp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn 6 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 5 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 46 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 52 gemeentes met 6-9 besmettingen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195962716
Amsterdam 565... Daar is de daling wel echt in gezet. Of is het toch... herfstvakantie?
pi_195962741
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:19 schreef Benny het volgende:
Amsterdam 565... Daar is de daling wel echt in gezet. Of is het toch... herfstvakantie?
Hoezo echt ingezet? De 3/4 grote steden zitten al tijden lang tussen de 400 en de 800.
pi_195962761

Rozendaal _O_
pi_195962764
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:19 schreef Benny het volgende:
Amsterdam 565... Daar is de daling wel echt in gezet. Of is het toch... herfstvakantie?
De herfstvakantie is daar al bijna weer 2 weken voorbij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Games zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:21:12 #215
181272 crew  Noppie2000
pi_195962770
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hmmja, beetje mixed feelings. Niet goed, niet slecht I guess.
Dat is ook de stand een beetje, denk ik. Stabilisatie is natuurlijk goed, maar ~10K besmettingen gemeld blijft veel en veel te hoog. Hoop dat de stabilisatie snel overgaat in daling.
pi_195962777
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:20 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Hoezo echt ingezet? De 3/4 grote steden zitten al tijden lang tussen de 400 en de 800.
Zie de trendlijn:
pi_195962788
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
Hmmja, beetje mixed feelings. Niet goed, niet slecht I guess.
Je moet wel bedenken dat minimaal 50% van de nu gemelde besmettingen ouder is dan 5 dagen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195962795
Blijft slecht hier in Twente
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:23:04 #219
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195962807
pi_195962814
Ff stukje wandelen, ik update de grafiek met cijfers rond 16:00
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195962829
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Blijft slecht hier in Twente
Yep, hier in NoordHolland ook.. -O-
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:24:31 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195962833
Enschede wel vies veel
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:25:46 #223
3542 Gia
User under construction
pi_195962853
Hoe is 't eigenlijk als je de weekcijfers bekijkt?
Heb echt het idee of we steeds gerust worden gesteld met af en toe lage cijfers, dan een paar dagen iets hoger, maar stabiel en dan weer een piek.
Zien we ook bij de weekcijfers stabilisatie of stijgen die nog steeds?
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:25:54 #224
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195962856
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Twente blijft opvallen, maar ook Bunschoten in de provincie Utrecht. Die blijft al dagenlang dieprood gekleurd. Wel apart.... want is geen bijzonder dichtbevolkte gemeente en ook vrij klein.
pi_195962868
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:24 schreef Momo het volgende:
Enschede wel vies veel
Gisteren ook al ja... :X
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:26:34 #226
3542 Gia
User under construction
pi_195962872
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:23 schreef _serial_ het volgende:
Ff stukje wandelen, ik update de grafiek met cijfers rond 16:00
👍
pi_195962914
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Twente blijft opvallen, maar ook Bunschoten in de provincie Utrecht. Die blijft al dagenlang dieprood gekleurd. Wel apart.... want is geen bijzonder dichtbevolkte gemeente en ook vrij klein.
Kan iets heel doms zijn. Borger-Odoorn heeft wekenlang last gehad van een uitbraak tijdens een voetbalfeestje.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:30:18 #228
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195962951
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kan iets heel doms zijn. Borger-Odoorn heeft wekenlang last gehad van een uitbraak tijdens een voetbalfeestje.
Als het maar binnen en bepaalde gemeente blijft...

Eerst was het Tubbergen en Haaksbergen in Twente alleen dat lijkt nu ook over te slaan op Enschede. Ook niet zo raar heel mensen uit die steden/dorpen die gaan werken/winkelen in Enschede.
pi_195962971
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:30 schreef Momo het volgende:

[..]

Als het maar binnen en bepaalde gemeente blijft...

Eerst was het Tubbergen en Haaksbergen in Twente alleen dat lijkt nu ook over te slaan op Enschede. Ook niet zo raar heel mensen uit die steden/dorpen die gaan werken/winkelen in Enschede.
Yep. Ik denk dat NoordHolland ook niet lekker gaat vanwege de vele mensen die in de Randstad werken.
pi_195962993
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
jft al dagenlang dieprood gekleurd. Wel apart.... want is geen bijzonder dichtbevolkte gemeente en ook vrij klein.
Hechte gemeenschap.
pi_195963000
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:21 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Dat is ook de stand een beetje, denk ik. Stabilisatie is natuurlijk goed, maar ~10K besmettingen gemeld blijft veel en veel te hoog. Hoop dat de stabilisatie snel overgaat in daling.
Mee eens, opnames opnieuw een record en dat is niet heel positief.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195963007
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mee eens, opnames opnieuw een record en dat is niet heel positief.
Tussen besmettingen en opnames zit toch altijd wel wat tijd?
pi_195963023
Ach, we zitten onder de 10K. Dat zie ik als iets positiefs. Aantal overlijdens ook bijna gehalveerd t.o.v. gisteren. Kan natuurlijk zo weer omhoog schieten maar het is wat het is.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:34:54 #234
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195963028
pi_195963038
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tussen besmettingen en opnames zit toch altijd wel wat tijd?
Klopt, en met aanhoudend 10k besmettingen blijf je de zorg langdurig overbelasten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195963045
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Blijft slecht hier in Twente
Twente lijkt momenteel de enige regio te zijn die er bovenop zit en actueel-actuele cijfers deelt. Waar andere regio's achterblijven in administratie, heb ik het idee. Het viel me namelijk al vaker op dat er keer op keer een lijn om Twente valt te plaatsen, waar dat bij andere regio's niet is. Daarnaast hebben de meeste regio's (niet de gemeenten) echt diepe pieken en dalen.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:36:08 #237
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195963051
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Twente blijft opvallen, maar ook Bunschoten in de provincie Utrecht. Die blijft al dagenlang dieprood gekleurd. Wel apart.... want is geen bijzonder dichtbevolkte gemeente en ook vrij klein.
Bunschoten is meest gelovige gemeente

https://www.ad.nl/amersfo(...)e-gemeente~a3cf4020/
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:37:09 #238
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195963065
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Bunschoten is meest gelovige gemeente

https://www.ad.nl/amersfo(...)e-gemeente~a3cf4020/
Godverdomme ja je hebt gelijk!
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:37:24 #239
5428 crew  miss_sly
pi_195963069
In het kader van de uitstroom naar verzorgingshuizen, loopt het daar ook niet heel soepel.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)uiszorg-wachten.html

quote:
NIEUWSUUR • BINNENLAND • GISTEREN, 22:55
'Geen bed voor coronapatiënt door ouderen die op verpleeghuiszorg wachten'
NIEUWSUUR
Het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dordrecht moest maandag noodgedwongen de spoedeisende hulp 24 uur sluiten voor coronapatiënten, omdat bedden bezet werden gehouden door oudere patiënten die wachtten op verpleegzorg.

Deze "wachters op verpleeghuiszorg" moeten na een behandeling eigenlijk naar een verpleeghuis, maar daar kunnen ze niet terecht. "Een dieptepunt", zo omschrijft internist ouderengeneeskunde Marieke Meinardi de sluiting.

De problemen beperken zich niet alleen tot Dordrecht, maar spelen in het hele land, zegt de Vereniging van Klinische Geriatrie, een specialisme voor kwetsbare ouderen in het ziekenhuis. "De druk wordt heel hoog en dit gaan we niet nog heel lang volhouden", zegt voorzitter Arend Arends.

Boze familieleden aan de lijn
De transferverpleegkundigen van het ziekenhuis zijn de hele dag door op zoek naar beschikbare plaatsen voor de "wachters". Vaak tevergeefs. "Alle verpleeghuizen en revalidatiecentra zitten vol", zegt transferverpleegkundige Sabrine Bezemer. Daarom beperken ze zich niet alleen tot de eigen regio, maar bellen ze verpleeghuizen door het hele land af.

Als er dus al een plekje voor een wachtende oudere wordt gevonden, kan dat dus ook ver weg zijn. Dat leidt volgens Bezemer geregeld tot frustratie bij familieleden. "Soms zijn ze zo boos dat ze hun familielid niet willen ophalen om naar de vervolgvoorziening te gaan. Zover kan het gaan."


Geld is nu niet het grote probleem. Wel een tekort aan personeel en de capaciteit.

Arend Arends, voorzitter vereniging ouderenartsen
De opstopping in de zorg komt niet uit de lucht vallen. In 2015 zei Meinardi tegen Nieuwsuur dat er "filevorming was ontstaan in het ziekenhuis om mensen door te plaatsten naar een zorginstelling". Ook vorig jaar trok de arts aan de bel: "Op een gegeven zullen we in Nederland vastlopen omdat de ziekenhuizen overvol raken."

Door ziek personeel en een grotere toestroom van ouderen die nu door corona naar een verpleeghuis moeten, raakte het ziekenhuis in Dordrecht afgelopen maandag volledig overbezet. "We konden niemand meer kwijt. Het hele systeem liep vast."

Meer bedden beschikbaar maken voor coronapatiënten is volgens Meinardi niet mogelijk, omdat daar simpelweg geen personeel voor is. Ze hoopt op initiatieven van bijvoorbeeld zorghotels of huisartsen om de ziekenhuizen te helpen ontlasten.

Grote zorgen
Extra geld voor de zorg biedt volgens Arends op korte termijn geen oplossing. "Geld is nu niet het grote probleem, maar wel een tekort aan personeel en de capaciteit. Je moet verzorgenden en verpleegkundigen opleiden en dat duurt jaren."

Meinardi maakt zich grote zorgen gezien het toenemend aantal besmettingen en de ziekenhuizen die landelijk vol raken. "Met name omdat verpleeghuizen zeggen: we staan met onze rug tegen de muur. Als meer ziekenhuizen vastlopen, kunnen we niet meer zorg leveren aan mensen die het echt nodig hebben"
Uiteindelijk verplaats je dan het probleem alleen maar en slibt het op een andere plek dicht, die dan toch ook weer zijn weerslag heeft op de bezetting in de ziekenhuizen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195963089
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Bunschoten is meest gelovige gemeente

https://www.ad.nl/amersfo(...)e-gemeente~a3cf4020/
:D Hmmm... wat zegt dat dan?! :D :@
pi_195963109
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:35 schreef Benny het volgende:

[..]

Twente lijkt momenteel de enige regio te zijn die er bovenop zit en actueel-actuele cijfers deelt. Waar andere regio's achterblijven in administratie, heb ik het idee. Het viel me namelijk al vaker op dat er keer op keer een lijn om Twente valt te plaatsen, waar dat bij andere regio's niet is. Daarnaast hebben de meeste regio's (niet de gemeenten) echt diepe pieken en dalen.
Ook raar als je naar de ziekenhuisopnames kijkt. Twente staat bovenaan wat besmetting per 100.000 maar vrijwel onderaan met ziekenhuis opnames. 3 daags gemiddelde is 1.
pi_195963150
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:39 schreef Remco het volgende:

[..]

Ook raar als je naar de ziekenhuisopnames kijkt. Twente staat bovenaan wat besmetting per 100.000 maar vrijwel onderaan met ziekenhuis opnames. 3 daags gemiddelde is 1.
Dat lijkt me betekenen dat ze hun testcapaciteit meer dan op orde hebben? ^O^
pi_195963153
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:39 schreef Remco het volgende:

[..]

Ook raar als je naar de ziekenhuisopnames kijkt. Twente staat bovenaan wat besmetting per 100.000 maar vrijwel onderaan met ziekenhuis opnames. 3 daags gemiddelde is 1.
Ze testen snel, geven dit snel door. Waar andere regio's een verborgen file van cijfers hebben. Ik denk dat Twente momenteel duidelijk laat zien dat het in Nederland echt nog niet goed gaat met de besmettingscijfers.
pi_195963181
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat lijkt me betekenen dat ze hun testcapaciteit meer dan op orde hebben? ^O^
Dat inderdaad. Ze hebben het volgens mij zo goed op orde, ten opzichte van andere regio's, dat die cijfers ook hoger zijn.

Probeer je in Twente een plekje te zoeken voor een test hebben ze gewoon plek, waar je in sommige regio's alsnog een tijdje moet wachten.
  Miss 200.000.000! zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:46:02 #245
367000 roos94
pi_195963201
Zeeland flikt het we... oh wacht
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:46:41 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195963211
In elk geval minder positieve tests gemeld. Je moet ergens beginnen nietwaar.
pi_195963293
Mooi dat de stabilisatie doorzet en het niet lang meer gaat duren voor we een daling gaan zien.
pi_195963314
Even gecheckt... En als voorbeeld: Gelderland heeft 3 GGD regio's (noord, midden en zuid). Alle 3 pieken ze op andere momenten in de week. Dat is heel anders dan Twente die, na een moment van achterstallige administratie, consequent is in de cijfers.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:55:01 #249
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195963389
Je
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
In het kader van de uitstroom naar verzorgingshuizen, loopt het daar ook niet heel soepel.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)uiszorg-wachten.html
[..]

Uiteindelijk verplaats je dan het probleem alleen maar en slibt het op een andere plek dicht, die dan toch ook weer zijn weerslag heeft op de bezetting in de ziekenhuizen.
Je zou denken dat de verpleeghuizen toch een stuk leger zijn geraakt laatste half jaar
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:59:13 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195963483
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:55 schreef Mortaxx het volgende:
Je
[..]

Je zou denken dat de verpleeghuizen toch een stuk leger zijn geraakt laatste half jaar
Niet als de mantelzorg die thuiswonen nog mogelijk maakt(e), is ingekakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195963634
Belachelijk druk in de stad _O-
blablablabla
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:13:16 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195963695
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
Belachelijk druk in de stad _O-
Yep en iedereen vindt waar die zelf moet zijn, dat de ander dan maar thuis moet blijven.
De mens blijft , ook hier in onze reacties en als inkoppertje ook ik, een voorspelbaar wezen.

:{ PS. Ik hoop dat de cijferstorm - die een gevoel geeft van controle - weer even over is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:20:21 #253
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195963779
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep en iedereen vindt waar die zelf moet zijn, dat de ander dan maar thuis moet blijven.
De mens blijft , ook hier in onze reacties en als inkoppertje ook ik, een voorspelbaar wezen.

:{ PS. Ik hoop dat de cijferstorm - die een gevoel geeft van controle - weer even over is.
Jah nouja men kiest er idd zelf voor om die drukke stad in te gaan. Hoe meer mensen menen dat dat echt "noodzakelijk" is hoe drukker het wordt en dan kunnen ze wel allemaal met de vinger naar elkaar gaan wijzen maar iedereen heeft er dan evenveel bijdrage aan geleverd imho.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:22:42 #254
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195963799
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
Belachelijk druk in de stad _O-
Vind het wel lekker gezellig
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:26:28 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195963845
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
Belachelijk druk in de stad _O-
Ik heb de hoop in de mensheid opgegeven.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:27:44 #256
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195963862
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
Belachelijk druk in de stad _O-
Dat weet je omdat *jij* er ook was ;)
pi_195963899
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
Belachelijk druk in de stad _O-
Paar daagjes genieten van de stabilisatie van de cijfers, dan gaan we het einde vd herfstvakantie in de grote steden terugzien in de cijfers..
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:30:32 #258
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195963904
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat weet je omdat *jij* er ook was ;)
Of gewoon meekijken op de webcam. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195963907
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Jah nouja men kiest er idd zelf voor om die drukke stad in te gaan. Hoe meer mensen menen dat dat echt "noodzakelijk" is hoe drukker het wordt en dan kunnen ze wel allemaal met de vinger naar elkaar gaan wijzen maar iedereen heeft er dan evenveel bijdrage aan geleverd imho.
Überhaupt... mensen die zelf in de stad zijn en dan klagen dat het zo druk is :')
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:31:28 #260
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195963920
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:30 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Of gewoon meekijken op de webcam. ;)
Apart soort voyeurisme maar ieder zijn ding :P

Mensen zullen toch boodschappen moeten doen. Als iedereen alles online wil doen hebben de supers ook geen capaciteit voor
pi_195963960
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat weet je omdat *jij* er ook was ;)
Ga niet in de winkelstraat of de markt , je kon lopen over de koppies zo druk.

Heb ff snel m'n boeken teruggebracht naar de bieb, gelukkig is de bibliobus weer open dus hoef niet naar binnen.
blablablabla
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:34:29 #262
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195963970
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:30 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Of gewoon meekijken op de webcam. ;)
Live Dam Square Amsterdam:


Mja, niet kneiterdruk vind ik, ook niet super rustig. Beetje medium. Voor een zaterdagmiddag denk ik dat dit goed meevalt.
pi_195963990
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]

Apart soort voyeurisme maar ieder zijn ding :P

Mensen zullen toch boodschappen moeten doen. Als iedereen alles online wil doen hebben de supers ook geen capaciteit voor

Maar je kiest toch wel de rustige moment uit? Op zaterdag gaan winkelen is gewoon dom, als je drukte wil vermijden.

Op Google kan je ook kijken hoe druk het ergens is. Hoe dat precies werkt, weet ik niet precies maar is best accuraat eigenlijk, en dus bruikbaar.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:38:33 #264
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195964016
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar je kiest toch wel de rustige moment uit? Op zaterdag gaan winkelen is gewoon dom, als je drukte wil vermijden.

Op Google kan je ook kijken hoe druk het ergens is. Hoe dat precies werkt, weet ik niet precies maar is best accuraat eigenlijk, en dus bruikbaar.
Ik ga altijd in de ochtend. Vroeg. Lekker rustig. Doe dat al jaren.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:40:34 #265
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195964030
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, verschillende bronnen schetsen een verschillend beeld. De cijfers van LCPS en NICE hebben primair een verschillend doel.

Het is alleen wel merkwaardig dat de cijfers van LCPS en NICE zo uiteenlopen, daar waar ze eerder vrij gelijk op liepen. @:VoMy heeft dit eerder ook al gesignaleerd. Misschien heeft hij inmiddels wat verklaringen?
Ned, het is heel opmerkelijk.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:40:52 #266
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195964037
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]

Apart soort voyeurisme maar ieder zijn ding :P
Wat overdreven.

Die dingen zijn op diverse plaatsen opgesteld om te handhaven en eventueel beelden veilig te kunnen stellen. Iedereen kan deze live beelden bekijken.
De webcam op bv de Grote Markt te Haarlem :Y) biedt een ruim overzicht over het plein. Drukte alom. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_195964050
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ga altijd in de ochtend. Vroeg. Lekker rustig. Doe dat al jaren.
Ik meestal ook. Nu ga ik naar 20 uur. Dan wordt er geen alcohol verkocht en dat scheelt aanzienlijk qua drukte t.o.v. normaal.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:47:58 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195964102
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Meldt.... pas besteld en werkt heerlijk. Is niet medisch en werkt ook niet maar is wel toegestaan. Het kapje bedekt immers de mond, neus en voorkomt zo goed mogelijk de verspreiding.
[..]

En dat mag dus straks niet. Tot zover de werking die ons gedrag moet besturen.
Ik snap jou hoor, want als een winkel het verplicht zul je wel moeten als je er naartoe wilt. Maar wie houden we nu voor de gek hiermee...

Die mondkapjesonzin moet zo snel mogelijk stoppen, creëert alleen maar schijnveiligheid.
pi_195964139
Ons winkelcentrum heeft een schema gemaakt. Staat online en op alle ingangen. ^O^
Op vrijdag van 12 t/m 17 uur is het druk, waarvan 13 t/m 15 heel druk.
Op zaterdag van 10 t/m 16 uur druk, waarvan 11 t/m 15 heel druk.
Lijkt me dat we daarin niet het enige winkelcentrum zijn die dat hebben? :)
pi_195964166
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:55 schreef Mortaxx het volgende:
Je
[..]

Je zou denken dat de verpleeghuizen toch een stuk leger zijn geraakt laatste half jaar
Je haalt de woorden uit mijn mond

https://www.nza.nl/actuee(...)ijsten-nemen-iets-af
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:53:23 #271
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_195964175
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:31 schreef Gunner het volgende:

[..]

Mensen zullen toch boodschappen moeten doen. Als iedereen alles online wil doen hebben de supers ook geen capaciteit voor

Uiteraard. Maar evengoed nog funshoppers genoeg in deze tijden. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:55:24 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195964202
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
Belachelijk druk in de stad _O-
Ja inderdaad in zwolle ook een markt, zag er gewoon uit als kerstdrukte |:(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:56:48 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195964219
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat weet je omdat *jij* er ook was ;)
:@ wel snel weer doorgefietst toen ik zag hoe druk het was
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195964268
Vanavond is er hier 'n Halloweenparty _O_
pi_195964271
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
Belachelijk druk in de stad _O-
Kom ook net uit de stad. Lijkt wel drukker dan de afgelopen weken. Supermarkt en Action zijn veranderd in een chaotisch mierennest :')
pi_195964316
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:01 schreef Benny het volgende:

[..]

Kom ook net uit de stad. Lijkt wel drukker dan de afgelopen weken. Supermarkt en Action zijn veranderd in een chaotisch mierennest :')
Ook al aan de eiersnijders?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Frontpage zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:07:47 #277
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195964326
Ben benieuwd hoe het de komende week gaat worden met Belgen in de zuidelijke provincies als daar alle niet-essentiële winkels dichtgaan en het tegelijkertijd vakantie is :X
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195964330
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik snap jou hoor, want als een winkel het verplicht zul je wel moeten als je er naartoe wilt. Maar wie houden we nu voor de gek hiermee...

Die mondkapjesonzin moet zo snel mogelijk stoppen, creëert alleen maar schijnveiligheid.
er is geen verplichting dus wat zeik je nou....en heb je een bron voor schijnveiligheid ?
en nee geen jaap van dissel want die heeft dat alleen maar geroepen omdat er een "tekort" was
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:09:14 #279
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195964345
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:07 schreef LTVDK het volgende:
Ben benieuwd hoe het de komende week gaat worden met Belgen in de zuidelijke provincies als daar alle niet-essentiële winkels dichtgaan en het tegelijkertijd vakantie is :X
Mag hopen toch op iets van verstand
pi_195964346
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:07 schreef LTVDK het volgende:
Ben benieuwd hoe het de komende week gaat worden met Belgen in de zuidelijke provincies als daar alle niet-essentiële winkels dichtgaan en het tegelijkertijd vakantie is :X
Die komen dan uiteraard naar Nederland.
pi_195964347
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:01 schreef Benny het volgende:

[..]

Kom ook net uit de stad. Lijkt wel drukker dan de afgelopen weken. Supermarkt en Action zijn veranderd in een chaotisch mierennest :')
Winkeliers hadden nu dacht ik toch de plicht om de 1,5 meter te waarborgen in hun winkels?

Over wat meer drukte in de buitenlucht maak ik mij wat minder zorgen.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:09:52 #282
5428 crew  miss_sly
pi_195964350
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Live Dam Square Amsterdam:


Mja, niet kneiterdruk vind ik, ook niet super rustig. Beetje medium. Voor een zaterdagmiddag denk ik dat dit goed meevalt.
Ik vind dat voor een zaterdagmiddag echt ontzettend rustig. In maart was het wellicht echt uitgestorven, maar voor Amsterdamse begrippen is dit extreem rustig
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195964359
Update van 31 Oktober (Zaterdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM



Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9329 besmettingen. (mutaties : 307) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9159) gezien de mutaties die nog plaatsvinden lijkt 19-10 voorlopig de echte piekdag te worden.

Er worden nog steeds mutaties gedaan tot in begin september (hoe dan...)
Dag met grootste mutatie : 30-10, 1653 <-- die waarde begint duidelijk af te vlakken
Oudste mutatie : 25-3 !!

Er is in elk geval nog steeds geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195964376
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:09 schreef Momo het volgende:

[..]

Mag hopen toch op iets van verstand
Hopen mag ja, maar of dat verstandig is? ;)
Iets met geschiedenis, leermeester en toekomst... :X
pi_195964378
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Winkeliers hadden nu dacht ik toch de plicht om de 1,5 meter te waarborgen in hun winkels?

Over wat meer drukte in de buitenlucht maak ik mij wat minder zorgen.
Ja, maar dat is in veel winkels amper te doen natuurlijk als de schappen onhandig opgesteld staan en er maar één kassa beschikbaar is, waar dan ook nog eens flink wordt getreuzeld.

De Action is dan qua opstelling van de schappen wel weer 'n voorbeeld. Zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld het Kruidvat.
  Redactie Frontpage zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:12:33 #286
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195964379
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:09 schreef Momo het volgende:

[..]

Mag hopen toch op iets van verstand
_O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die komen dan uiteraard naar Nederland.
Files bij de outletcentra alsof ze het gratis weggeven *G*
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195964411
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, maar dat is in veel winkels amper te doen natuurlijk als de schappen onhandig opgesteld staan en er maar één kassa beschikbaar is, waar dan ook nog eens flink wordt getreuzeld.

De Action is dan qua opstelling van de schappen wel weer 'n voorbeeld. Zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld het Kruidvat.
De winkelier moet er dan eigenlijk maar voor zorgen dat hij/zij een maximaal aantal personen in zijn/haar winkel heeft. Als dat niet lukt dan moet handhaving de winkel maar dicht gooien.

Het lijkt mij toch sterk dat er nog steeds winkeliers zijn die de boodschap niet begrepen hebben en geen maatregelen hanteren die de drukte in de winkel beheersbaar houdt.
pi_195964428
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:14 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De winkelier moet er dan eigenlijk maar voor zorgen dat hij/zij een maximaal aantal personen in zijn/haar winkel heeft. Als dat niet lukt dan moet handhaving de winkel maar dicht gooien.

Het lijkt mij toch sterk dat er nog steeds winkeliers zijn die de boodschap niet begrepen hebben en geen maatregelen hanteren die de drukte in de winkel beheersbaar houdt.
Heb het idee - maar da's puur uit observatie - dat de meeste winkeliers wat borden ophangen en het verder wel best vinden.

Als het je echt wat interesseert, dan richt je je winkel in elk geval zo in dat je afstand houden zo makkelijk mogelijk maakt.
pi_195964432
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, maar dat is in veel winkels amper te doen natuurlijk als de schappen onhandig opgesteld staan en er maar één kassa beschikbaar is, waar dan ook nog eens flink wordt getreuzeld.

De Action is dan qua opstelling van de schappen wel weer 'n voorbeeld. Zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld het Kruidvat.
Eens.
Wat me opvalt is dat beide winkels de afgelopen tijd zelfscankassa's hebben gekregen. Versnelt de boel wel wat. ^O^
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:16:12 #290
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195964433
twitter


De verkiezingen komen er aan he...
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:17:28 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195964442
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:50 schreef Mammietje het volgende:
Ons winkelcentrum heeft een schema gemaakt. Staat online en op alle ingangen. ^O^
Op vrijdag van 12 t/m 17 uur is het druk, waarvan 13 t/m 15 heel druk.
Op zaterdag van 10 t/m 16 uur druk, waarvan 11 t/m 15 heel druk.
Lijkt me dat we daarin niet het enige winkelcentrum zijn die dat hebben? :)
Hahaha, zoiets looplijnen en dan denken dat weldenkende mensen eerst straat gaan uitlopen om dan terugkomend de winkel in te lopen. Ergens hadden ze zelfs drankhekken geplaatst en wat er dan gebeurd, ook ik, die dan even over het hekje gaat.

Tja waarom is het op die tijden druk omdat, denk ik dan maar zo, er tijd hebt om te gaan. Doorgaans gaan mensen niet shoppen omdat het dan druk is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195964479
Engeland zo om 18:00 persconferentie, ipv maandag
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:21:15 #293
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195964493
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er is geen verplichting dus wat zeik je nou....en heb je een bron voor schijnveiligheid ?
en nee geen jaap van dissel want die heeft dat alleen maar geroepen omdat er een "tekort" was
Er zijn hier wel winkels die het gebruik van mondkapjes verplichten.
En doe eens niet zo boos. Het is allemaal al erg genoeg :)
pi_195964498
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:20 schreef mijntjexx het volgende:
Engeland zo om 18:00 persconferentie, ipv maandag
Cockdown komt eraan?
pi_195964511
Wie loopt er nog niet met een mondkapje in de supermarkt? Ben benieuwd wat de meeste Fokkers doen.
Ik draag hem wel.
pi_195964518
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Er zijn hier wel winkels die het gebruik van mondkapjes verplichten.
En doe eens niet zo boos. Het is allemaal al erg genoeg :)
je hebt toch wel je EIERSNIJDER gekocht ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195964521
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hahaha, zoiets looplijnen en dan denken dat weldenkende mensen eerst straat gaan uitlopen om dan terugkomend de winkel in te lopen. Ergens hadden ze zelfs drankhekken geplaatst en wat er dan gebeurd, ook ik, die dan even over het hekje gaat.

Tja waarom is het op die tijden druk omdat, denk ik dan maar zo, er tijd hebt om te gaan. Doorgaans gaan mensen niet shoppen omdat het dan druk is.
Overdekt winkelcentrum, vandaar de ingangen. ;)
Zelf weet ik die tijden en ga dan na de drukste tijd of op een andere dag. Vind het wel handig. ^O^
pi_195964523
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:22 schreef mijntjexx het volgende:
Wie loopt er nog niet met een mondkapje in de supermarkt? Ben benieuwd wat de meeste Fokkers doen.
Ik draag hem wel.
tuurlijk, waarom niet
zelfs een ffp2 masker
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195964582
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:22 schreef mijntjexx het volgende:
Wie loopt er nog niet met een mondkapje in de supermarkt? Ben benieuwd wat de meeste Fokkers doen.
Ik draag hem wel.
Yep, ik draag er één.
Als ik om me heen kijk, zie ik een zeer wisselend beeld. Ene dag is het zo'n 90%, gisteren nog geen 50%.
pi_195964592
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

tuurlijk, waarom niet
zelfs een ffp2 masker
Toe maar.... :P ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')