abonnement Unibet Coolblue
pi_195958266
@ CR7
Een sportschool heeft leden met een toegangssysteem, een museum en bibliotheek niet (die verkopen hooguit abonnementen en / of eenmalige toegangskaarten), dat zijn daarom gewoon winkels waar iedereen naar binnen mag.

Sportscholen dachten creatief te kunnen omgaan met de regels, die op zich gewoon duidelijk zijn. Je moet er alleen niet een eigen redenering aan gaan geven om meer leden in je clubs te kunnen proppen. Dan heb je niet echt een goed beeld van wat er aan de hand is in de maatschappij m.i..

[ Bericht 90% gewijzigd door JanGroen op 31-10-2020 08:23:17 ]
pi_195958300
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:17 schreef JanGroen het volgende:
Oorspronkelijke OP uit deel 1
[..]

Een sportschool heeft leden, een museum en bibliotheek niet.
Een bibliotheek heeft toch ook leden?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:21:33 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195958302
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:52 schreef josja het volgende:

[..]

Dat is dus inclusief groepslessen in aparte ruimtes? Dat wordt dan rap aanpassen voor een aantal sportscholen. Voor nu, op naar de gym, zaterdag is deadliftdag :)
Zalen moeten aparte in en uitgangen hebben om apart te kunnen worden geteld. Maken ze allemaal gebruik van dezelfde hoofdgang, dan is het idd in totaal 30 in de hele sportschool.
Althans zo heb ik het begrepen van de week.

Afijn tijd voor een uurtje RPM nu het nog kan :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195958303
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:17 schreef JanGroen het volgende:
Oorspronkelijke OP uit deel 1
[..]

Een sportschool heeft leden, een museum en bibliotheek niet.
En waar staat dat van dat leden dan?
pi_195958337
@ borisz:

Klopt. Een (zelfstandige) ruimte is enkel bereikbaar via een eigen in- en uitgang van / naar buiten en dus niet via een andere (zelfstandige) ruimte.
pi_195958348
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:21 schreef CR7 het volgende:

[..]

En waar staat dat van dat leden dan?
Een doorstroomlocatie is zoals de naam al aangeeft een plek waar mensen doorstromen en niet blijven hangen. In een sportschool blijf je langer op 1 plek dan in een bibliotheek, museum of winkel.

[ Bericht 10% gewijzigd door JanGroen op 31-10-2020 08:39:39 ]
pi_195958473
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:26 schreef JanGroen het volgende:
@ borisz:

Klopt. Een (zelfstandige) ruimte is enkel bereikbaar via een eigen in- en uitgang van / naar buiten en dus niet via een andere (zelfstandige) ruimte.
Geen idee wat jij normaal in een bibliotheek doet/deed. :')
pi_195960013
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:34 schreef CR7 het volgende:

[..]

Hij werkt er zelfs :')
[..]

Auchhh pijnlijk hoor dat BF opkomt voor hun eigen belangen. En auch pijnlijk dat de overheid zo slecht communiceert over wat een doorstroomlocatie is. Ligt allemaal aan BF.
[..]

Je kan in ieder geval niet zeggen dat mijn eerdere opmerkingen en kritiek uit de lucht gegrepen waren.

En ja, ik vind het bijzonder kwalijk dat een bedrijf als BF niet alleen de grenzen opzoekt van wat mag, maar er duidelijk ook overheen gaat. Dat vind ik niet rijmen met de eerder gevraagde (en gekregen) staatssteun van 80 miljoen "omdat het zulke zware tijden zijn". Wel de lusten maar niet de lasten. En ondertussen verkondigen dat je "een veilige omgeving wilt creeeren". De leden misschien, maar de organisatie er achter heeft blijkbaar een andere instelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door JanGroen op 31-10-2020 11:29:15 ]
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:38:20 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195960313
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:15 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Je kan in ieder geval niet zeggen dat mijn eerdere opmerkingen en kritiek uit de lucht gegrepen waren.

En ja, ik vind het bijzonder kwalijk dat een bedrijf als BF niet alleen de grenzen opzoekt van wat mag, maar er duidelijk ook overheen gaat. Dat vind ik niet rijmen met de eerder gevraagde (en gekregen) staatssteun van 80 miljoen "omdat het zulke zware tijden zijn". Wel de lusten maar niet de lasten. En ondertussen verkondigen dat je "een veilige omgeving wilt creeeren". De leden misschien, maar de organisatie er achter heeft blijkbaar een andere instelling.
het is ook gewoon niet zo handig, uiteindelijk lopen die ketenbedrijven ook meer in de gaten dan een een enkelvoudig bedrijf, dus de kans dat alles dicht moet omdat zij de regels niet goed hanteren is groter.
pi_195960424
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:21 schreef borisz het volgende:

[..]

Zalen moeten aparte in en uitgangen hebben om apart te kunnen worden geteld. Maken ze allemaal gebruik van dezelfde hoofdgang, dan is het idd in totaal 30 in de hele sportschool.
Althans zo heb ik het begrepen van de week.

Afijn tijd voor een uurtje RPM nu het nog kan :P
Morgen mijn laatste les geven bij BF, ik zal even tellen :) Gezien de tijdslots zo snel vol zitten en ik niks anders hoor dan geklaag dat er geen plek meer is denk ik dat ze aardig hun best doen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:09:44 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195960710
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:46 schreef josja het volgende:

[..]

Morgen mijn laatste les geven bij BF, ik zal even tellen :) Gezien de tijdslots zo snel vol zitten en ik niks anders hoor dan geklaag dat er geen plek meer is denk ik dat ze aardig hun best doen.
Bij ons begint om 9u Zumba a 15, RPM a 12 en Bodybalance a 8 mensen. Met de lessen zijn zit je er al eigenlijk overheen. En dan nog de apparaatgangers :s). Maar goed zolang het kan ga ik :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195961230
@ josja

Ik hoor van de leden ook dat er bijna niet neer te sporten valt doordat alles vol zit. Je kan bij BF pas een nieuwe reservering maken tijdens / na je huidige reservering. En dan kun je niet meer voor de volgende dag(en) reserveren omdat die al vol zitten. Er zitten altijd 4 à 5 dagen en soms zelfs meer tussen 2 boekingen (rustige momenten midden op de dag uitgesloten).
pi_195963216
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:13 schreef Chia het volgende:

[..]

Buiten wordt die soep ook niet zo heet gegeten hoor. Bootcamps delen mensen nu gewoon op in groepjes van 4 die in een bepaald gebiedje in bijv. het park moeten blijven en dat wordt dan heel consequent afgezet met markeringen. Heb op die manier al best wat omvangrijke groepen gezien van subgroepjes van 4.

Maar gewoon gaan voetballen op een openbaar veldje met 4+ mensen gaat dus niet. Is dus puur een maatregel om het voor handhaving een beetje overzichtelijk te houden.
Wat bootcamps betreft, ik lees net in een FB groep dat de mensen die hieraan deelnemen vaak ongevraagd worden gefotografeerd, omdat mensen denken dat het niet mag. :') Sneaky vanaf een afstandje waardoor de instructeur die fotografen ook niet kan uitleggen dat ze akkoord hebben van handhaving en politie, omdat het in lijn is met de regels.
pi_195963258
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:45 schreef JanGroen het volgende:
@ josja

Ik hoor van de leden ook dat er bijna niet neer te sporten valt doordat alles vol zit. Je kan bij BF pas een nieuwe reservering maken tijdens / na je huidige reservering. En dan kun je niet meer voor de volgende dag(en) reserveren omdat die al vol zitten. Er zitten altijd 4 à 5 dagen en soms zelfs meer tussen 2 boekingen (rustige momenten midden op de dag uitgesloten).
MJa, dan kan iedereen een beetje sporten hè.
pi_195963318
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:45 schreef JanGroen het volgende:
@ josja

Ik hoor van de leden ook dat er bijna niet neer te sporten valt doordat alles vol zit. Je kan bij BF pas een nieuwe reservering maken tijdens / na je huidige reservering. En dan kun je niet meer voor de volgende dag(en) reserveren omdat die al vol zitten. Er zitten altijd 4 à 5 dagen en soms zelfs meer tussen 2 boekingen (rustige momenten midden op de dag uitgesloten).
Ik sport ipv elke dag nu om de dag omdat alles vol zit.

Ach ja het is niet anders.
pi_195964296
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

MJa, dan kan iedereen een beetje sporten hè.
Zeker, ik begrijp het systeem / de gedachte hierachter.
pi_195964426
Ik zit zelf bij Fit For Free, waarbij er 85 in mochten. Vond ik wat te druk, ben daarom na de zomer niet meer gegaan.

Week na de persconferentie kon dat nog steeds, maar inmiddels volgens mij wel _teruggebracht naar 30 per ruimte. Binnenkort maar weer heen denk ik.
- verwijderd door admin -
pi_195964619
Wat een gehaat op sportscholen lees ik hier. :')
Sportscholen zijn amper een besmettingshaard. Voor Corona was je altijd al verplicht om bijvoorbeeld je toestel en apparaten enzo schoon te maken.

Bij mijn basic fit loopt zeker 95% met een mondkapje en houdt iedereen zich keurig aan regels van afstand en schoonmaken.
Vele malen beter dan in de gemiddelde supermarkt en bouwmarkt. Maar daar hoor je niemand over. Genoeg oude mensen die de supermarkt nog steeds rustig gebruiken als hun dagelijkse uitje om lekker te kleppen met elkaar.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_195964680
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wat een gehaat op sportscholen lees ik hier. :')
Sportscholen zijn amper een besmettingshaard.
Corona blijft echt niet buiten op de stoep wachten hoor als iemand gaat sporten. Vanwaar kun je met bijna absolute zekerheid stellen dat er geen besmettingen in sportscholen plaatsvinden? Het zegt meer iets over het totale gebrek aan zicht van waar besmettingen plaatsvinden, dan dat sportscholen geen besmettingshaard zijn.

Overigens kun je via meer manieren besmet raken dan via niet goed schoongemaakte fitnesstoestellen. Ook via de lucht kun je besmet raken.
pi_195964937
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:36 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Corona blijft echt niet buiten op de stoep wachten hoor als iemand gaat sporten. Vanwaar kun je met bijna absolute zekerheid stellen dat er geen besmettingen in sportscholen plaatsvinden? Het zegt meer iets over het totale gebrek aan zicht van waar besmettingen plaatsvinden, dan dat sportscholen geen besmettingshaard zijn.

Overigens kun je via meer manieren besmet raken dan via niet goed schoongemaakte fitnesstoestellen. Ook via de lucht kun je besmet raken.
:') Joh, ga lekker weg met je gezeik. Feit blijft dat sportschool amper een bron van besmetting is vanwege de genomen maatregelen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_195965482
@ OscarMopperkont

Ook voor jou geldt: er is geen enkel inzicht in waar besmettingen plaatsvinden. Daar is te traag testbeleid en te weinig capaciteit bij bron- en contactonderzoek de reden van. Dus je kan niet beweren dat sportscholen geen bron van besmettingen zijn. De maatregelen in die in sportscholen gelden, gelden overal en toch zitten we op 10.000 besmettingen per dag. Een mening verkondigen (iets van een ander herhalen) is geen feit waarmee iets waar is. Zeker niet als je de gevraagde onderbouwing weg laat.
pi_195965647
Topshow, een van de trainers van de sportschool blijkt besmet :{
Ik heb de dame niet gezien, ze houden altijd 1,5m afstand, ook tot de sporters, maar mijn trainer heeft zeker 4 uur met haar in dezelfde ruimte doorgebracht. Hij heeft (symptoomloos) een sneltest gedaan. Ik mag hopen dat hij voor een betrouwbare test heeft gekozen. En volgens de GGD had dat niet eens gehoeven, gezien de aard van het contact.

Maar toch... matig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195965768
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:30 schreef JanGroen het volgende:
@ OscarMopperkont

Ook voor jou geldt: er is geen enkel inzicht in waar besmettingen plaatsvinden. Daar is te traag testbeleid en te weinig capaciteit bij bron- en contactonderzoek de reden van. Dus je kan niet beweren dat sportscholen geen bron van besmettingen zijn. De maatregelen in die in sportscholen gelden, gelden overal en toch zitten we op 10.000 besmettingen per dag. Een mening verkondigen (iets van een ander herhalen) is geen feit waarmee iets waar is. Zeker niet als je de gevraagde onderbouwing weg laat.
Je bent gewoon enorm aan het zoeken naar redenen om te zeiken. Niemand die een reet geeft aan om een paar man meer of minder. Net zoals een normaal iemand niet in de aanval schiet als er in de supermarkt iemand een halve meter afstand bewaard ipv 1,5 meter. We zoeken allemaal een beetje de grenzen op want we hebben er allemaal niet om gevraagd en zijn ook geen robot.
pi_195965796
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
mijn trainer heeft zeker 4 uur met haar in dezelfde ruimte doorgebracht.
Heeft hij haar geneukt?
pi_195965881
@ CR7

Ik ben niet enorm aan het zoeken naar redenen om te zeiken.

Ik kom met aantoonbare feiten en daar hoef ik (helaas) niet voor te zoeken. Ze liggen zo voor het oprapen. Daarnaast weet ik als instructeur bij een sportschool na 12 jaar echt wel hoe de praktijk in elkaar zit.

[ Bericht 29% gewijzigd door JanGroen op 31-10-2020 18:42:02 ]
pi_195966732
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heeft hij haar geneukt?
:D
pi_195967857
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:30 schreef JanGroen het volgende:
@ OscarMopperkont

Ook voor jou geldt: er is geen enkel inzicht in waar besmettingen plaatsvinden. Daar is te traag testbeleid en te weinig capaciteit bij bron- en contactonderzoek de reden van. Dus je kan niet beweren dat sportscholen geen bron van besmettingen zijn. De maatregelen in die in sportscholen gelden, gelden overal en toch zitten we op 10.000 besmettingen per dag. Een mening verkondigen (iets van een ander herhalen) is geen feit waarmee iets waar is. Zeker niet als je de gevraagde onderbouwing weg laat.
:')

Oftewel jouw gezever heeft ook geen enkele basis.
Los daarvan, het is zeker reeds bewezen dat sportscholen amper oorzaak zijn van besmettingen. Ook horeca is maar minimaal.

Sowieso, besmettingen zeggen ook geen ene reet omdat meeste mensen geen of amper klachten hebben. Het sterftecijfer ligt gelijk aan een hevige griep (is gewoon met cijfers terug te vinden)

De maatregelen gaan nergens over. De hype om alles kapot te laten gaan voor Corona is nergens voor nodig. Corona wordt gewoon een nieuw virus waar we mee zullen leren leven. Er zullen mensen aan doodgaan, het gros zal het overleven.

Er sterven nog steeds dagelijks meer mensen aan kanker en hart- en vaatziektes. Daar leggen we de wereld ook niet voor stil, al zou dat onderhand beter zijn.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_195967999
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:00 schreef JanGroen het volgende:
@ CR7

Ik ben niet enorm aan het zoeken naar redenen om te zeiken.

Ik kom met aantoonbare feiten en daar hoef ik (helaas) niet voor te zoeken. Ze liggen zo voor het oprapen. Daarnaast weet ik als instructeur bij een sportschool na 12 jaar echt wel hoe de praktijk in elkaar zit.
Wat zijn de feiten dat er soms meer dan 30 man aanwezig zijn? Ja net zoals niet iedereen 1,50 afstand kan bewaren. Nederlandse winkels lenen zich daar niet eens voor.

En je bent weldegelijk aan het zoeken. Toen het kabinet de 30 man limiet niet had voor de sportscholen liep je de sportscholen af te zeiken. En nu het je uitkomt zeik je weer en heb je een stok om mee te slaan.

En fijn dat je 12 jaar instructeur bent. Krijg je daar dan ook je certificaat als viroloog me Of heb je stiekem 15 pandemieën in de tussentijd meegemaakt waar niemand wat vanaf weet? Want anders heeft je ervaring als instructeur geen reet te maken. Of leg ons anders eens uit waarom die limiet van precies 30 er is? :')
pi_195968498
Ok, ik geef me gewonnen! Mensen die de huidige situatie met een normale griep vergelijken en daarbij alleen maar kijken naar het sterftecijfer hebben blijkbaar 8 maanden geen nieuws gevolgd (of in ieder geval het nieuws niet begrepen).

Bij een normale griep lopen de ziekenhuizen niet zo massaal vol zoals dat nu wel het geval is. Met alle gevolgen voor het zorgpersoneel, Coronapatiënten en mensen zoals jij en ik die een medische ingreep nodig hebben die noodgedwongen maanden uitgesteld moet worden om voornoemde reden.

En ja, Corona zal wellicht een ziekte worden zoals alle andere virusinfecties, maar voordat we daar zo makkelijk over denken en mee omgaan zijn we jaren verder. Een vaccin is een eerste goede stap.

En mijn ervaring als sportinstructeur gaat niet over virusbestrijding natuurlijk. Daarmee kon ik wel aanzien dat de maatregelen waar sportscholen mee moeten werken niet na te leven zijn in de praktijk.

@OscarMopperkont:
Je eerste zin is weer prima onderbouwd. Je laat alleen maar blijken dat je mijn opmerkingen in het geheel niet snapt of begrijpen wil, omdat alleen je eigen ideeën tellen. Met zulke mensen komen we er wel.
pi_195974316
Maar heb je als instructeur dan ook opeens verstand van aerosolen en luchtverversing? Ik zie je daar vanaf dag 1 al over miepen. Wat maakt het gedrag van mensen in de sportschool opeens zo anders in vergelijking met dezelfde mensen in een supermarkt/museum/bioscoop of weet ik veel wat? Worden die zelfde mensen in de sportschool opeens een stel beesten ofzo? Ik snap die afkeer naar je eigen werkgever/branche niet zo.
pi_195976994
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:57 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

:')

. Het sterftecijfer ligt gelijk aan een hevige griep (is gewoon met cijfers terug te vinden)
bron? Oversterfte cijfers graag
quote:
De maatregelen gaan nergens over. De hype om alles kapot te laten gaan voor Corona is nergens voor nodig. Corona wordt gewoon een nieuw virus waar we mee zullen leren leven. Er zullen mensen aan doodgaan, het gros zal het overleven.

Er sterven nog steeds dagelijks meer mensen aan kanker en hart- en vaatziektes. Daar leggen we de wereld ook niet voor stil, al zou dat onderhand beter zijn.
Sinds wanneer zijn de door jou genoemde ziektes besmettelijk?
Echt mensen met dit soort redeneringsvermogen |:(
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 november 2020 @ 21:11:38 #32
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196009093
quote:
Zo lag eerder vandaag nog het plan op tafel om de sportscholen te sluiten, maar dat is na overleg tussen de coalitiepartijen gesneuveld. Sport is een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep voor mensen, zo is de redenering van met name VVD en D66.
https://nos.nl/artikel/23(...)ssie-in-kabinet.html

Er is hoop.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196009373
quote:
Fijn idd dat ze snappen dat sporten een belangrijke uitlaatklep is voor velen.
Zij snappen ook wel dat een sportschool een stok achter de deur is en veel meer uitnodigt dan elke dag hardlopen. *O*
  maandag 2 november 2020 @ 21:23:38 #34
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196009408
Prima keus. Toch nog een beetje ontladen, fit blijven en wat socializen :)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 21:25:47 #35
236264 crew  capricia
pi_196009468
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 21:22 schreef CR7 het volgende:

[..]

Fijn idd dat ze snappen dat sporten een belangrijke uitlaatklep is voor velen.
Zij snappen ook wel dat een sportschool een stok achter de deur is en veel meer uitnodigt dan elke dag hardlopen. *O*
Hardlopen.. :')
Definitely not CIA
pi_196028100
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:28 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Een doorstroomlocatie is zoals de naam al aangeeft een plek waar mensen doorstromen en niet blijven hangen. In een sportschool blijf je langer op 1 plek dan in een bibliotheek, museum of winkel.
Excuses je had gelijk. Een sportschool is idd geen doorstroomlocatie blijkt maar weer. :)
pi_196028755
Ik was vanmiddag de enige sporter in mijn sportschool, lang leve corona :D
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 19:36:14 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196028904
Wat is groepsles en waarom die regel. Je kan 30 individueel sportende mensen in een ruimte zetten op 1,5 meter. Maar wij doen in onze sportschool groepsles op anderhalve meter. Kan dat dan wel? Ik snap dat verschil niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 19:36:47 #39
236264 crew  capricia
pi_196028927
Drama voor mij. Dat die groepslessen niet doorgaan. :{

Ik ga nu maar een circuits-training bedenken, die we met ons vieren kunnen doen. Dat is dan nog 'individueel'. :)
Definitely not CIA
pi_196029251
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:36 schreef Rene het volgende:
Wat is groepsles en waarom die regel. Je kan 30 individueel sportende mensen in een ruimte zetten op 1,5 meter. Maar wij doen in onze sportschool groepsles op anderhalve meter. Kan dat dan wel? Ik snap dat verschil niet.
Wat jij groepsles noemt valt voor de maatregelen gewoon onder individueel geloof ik. Bij die vorige maatregelen was dat ook al verwarrend.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 19:44:33 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196029296
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:43 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat jij groepsles noemt valt voor de maatregelen gewoon onder individueel geloof ik. Bij die vorige maatregelen was dat ook al verwarrend.
We zullen zien wat de boxowners gaan zeggen. Anders weer thuiswodjes.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196029362
Alle CrossFitters over de zeik. :D :') ;( :'(

Ik wil gewoon mn WODuren kunnen doen. Ugh. Ben benieuwd hoe ze het gaan invullen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196029661
Godver, daar gaat mijn werk. Hoop echt dat het bij die 2 weken blijft.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 19:58:34 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196029849
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:46 schreef Lonaa het volgende:
Alle CrossFitters over de zeik. :D :') ;( :'(

Ik wil gewoon mn WODuren kunnen doen. Ugh. Ben benieuwd hoe ze het gaan invullen.
LONA JA IK BEN OVER DE ZEIK JA!!!!!!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196030257
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:58 schreef Rene het volgende:

[..]

LONA JA IK BEN OVER DE ZEIK JA!!!!!!!
+1
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196030374
IK HB OOK NOG NIKS GEHOORD VAN DE BOX
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196030461
* ramen en deuren dichttimmeren gaat *
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 20:16:53 #48
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196030500
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:12 schreef Lonaa het volgende:
IK HB OOK NOG NIKS GEHOORD VAN DE BOX
IK OOK NIET DUS IK SMIJT STRAKS GEWOON MN BARBELL DUUR HUNNIES RAAMEN HEEN JAAAA
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196030537
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:16 schreef Rene het volgende:

[..]

IK OOK NIET DUS IK SMIJT STRAKS GEWOON MN BARBELL DUUR HUNNIES RAAMEN HEEN JAAAA
JE HEBT GEWOON EEN BARBELL DUS GA LEKKER THUIS SPORTEN ZEIKSNOR.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 20:18:29 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196030550
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

JE HEBT GEWOON EEN BARBELL DUS GA LEKKER THUIS SPORTEN ZEIKSNOR.
JA NOU DAN KENNE ZE MIJN PROGRESSIE NIET ZIEN WEETJE EN HET SOCIALE ASPECT IS OOK NOGAL EEN DING HOOR
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196030605
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:18 schreef Rene het volgende:

[..]

JA NOU DAN KENNE ZE MIJN PROGRESSIE NIET ZIEN WEETJE EN HET SOCIALE ASPECT IS OOK NOGAL EEN DING HOOR
COMMUNITY ENZO WEET IK WEL HOOR. PROGRESSIE TRACKEN VIA BTWB EN DAN ZO LEKKER OPSCHEPPEN KAN OOK NOG
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 20:24:29 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196030708
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

COMMUNITY ENZO WEET IK WEL HOOR. PROGRESSIE TRACKEN VIA BTWB EN DAN ZO LEKKER OPSCHEPPEN KAN OOK NOG
OOOH JA! GELUKKIG DOE IK ALLES OP INSTA POSTEN ASS TO THE GRAASSSSS
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196030765
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:24 schreef Rene het volgende:

[..]

OOOH JA! GELUKKIG DOE IK ALLES OP INSTA POSTEN ASS TO THE GRAASSSSS
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 20:27:27 #54
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196030783
Hahaha.
Ik denk dat ik vanavond nog wel bericht krijgt
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196030873
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:27 schreef Rene het volgende:
Hahaha.
Ik denk dat ik vanavond nog wel bericht krijgt
Gezien de mate waarin communicatie bij ons gaat ( :') ) denk ik dat ik morgen om 9 uur in de box hoor hoe of wat en dan in de loop van de dag ook een mail krijg.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196030940
Mooi nieuws hopelijk snel weer sporten. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 20:34:42 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196030991
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Mooi nieuws hopelijk snel weer sporten. _O_
Niet zo naar doen joh.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196031035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:34 schreef Rene het volgende:

[..]

Niet zo naar doen joh.
Waarom? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196031056
Oh ja crossfit is een groepsles. :o

Maar dat kan je toch ook gewoon alleen doen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 20:42:04 #60
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196031199
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Oh ja crossfit is een groepsles. :o

Maar dat kan je toch ook gewoon alleen doen?
Een van de twee crossfitboxen in mijn woonplaats heeft de wods tot noch toe geschrapt in afwachting van mogelijkheden...
Het kan alleen, alleen op mn zolder ga ik geen barbells laten vallen noch in de achtertuin. Los van het feit dat het daar niet de temperatuur voor is. En er zweeft een basic fit pasje in mijn huis maar ook dat reserveringssysteem is geen feest begreep ik.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196031273
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:42 schreef Rene het volgende:

[..]

Een van de twee crossfitboxen in mijn woonplaats heeft de wods tot noch toe geschrapt in afwachting van mogelijkheden...
Het kan alleen, alleen op mn zolder ga ik geen barbells laten vallen noch in de achtertuin. Los van het feit dat het daar niet de temperatuur voor is. En er zweeft een basic fit pasje in mijn huis maar ook dat reserveringssysteem is geen feest begreep ik.
Maar kunnen ze bij die crossfit toko niet zeggen reserveren en zelf trainen zoals in een normale gym? Met mondkapje dan en afstand.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196031289
Heb ook al een tijdje niet gesport, eerst verkouden en toen ribben gekneusd. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 20:46:47 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196031305
Ja
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar kunnen ze bij die crossfit toko niet zeggen reserveren en zelf trainen zoals in een normale gym? Met mondkapje dan en afstand.
Ja. Lijkt mij wel een idee. Maar dan moet je elke dag tussen 7 en 21u iemand rond laten lopen in de toko. Momenteel hebben we 7 open gym plekken en ik vind dat daar dan nog wel vier bij kunnen. Geen idee of ze dat gaan fixen. Ik ben voor.
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Heb ook al een tijdje niet gesport, eerst verkouden en toen ribben gekneusd. :')
Van de verkoudheid? RIP rib ;( !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196031320
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar kunnen ze bij die crossfit toko niet zeggen reserveren en zelf trainen zoals in een normale gym? Met mondkapje dan en afstand.
Ja, kan. Wij hebben ook wel open uren. Dan doe reserveer je je uur en doe je je eigen ding.

Ik snap alleen het verschil niet met de WOD-uren. Dan reserveer je ook een uur en doe je ook je eigen ding in een vak, basicly. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196031368
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, kan. Wij hebben ook wel open uren. Dan doe reserveer je je uur en doe je je eigen ding.

Ik snap alleen het verschil niet met de WOD-uren. Dan reserveer je ook een uur en doe je ook je eigen ding in een vak, basicly. :{
Ja daarom is bij ons de vorige keer al gezegd dat ook de WOD's worden gezien als individueel trainen. Wat het in principe ook is, want je doet in je vak gewoon het programma onder toeziend oog van een coach die rondloopt en ook op anderen let die individueel trainen.

edit: net een berichtje gekregen. We gaan vanaf donderdag over op in principe alleen nog maar open gym, waarin je evt. de WOD kan doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 20:51:29 ]
pi_196031391
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:46 schreef Rene het volgende:
Ja
[..]

Ja. Lijkt mij wel een idee. Maar dan moet je elke dag tussen 7 en 21u iemand rond laten lopen in de toko. Momenteel hebben we 7 open gym plekken en ik vind dat daar dan nog wel vier bij kunnen. Geen idee of ze dat gaan fixen. Ik ben voor.
[..]

Van de verkoudheid? RIP rib ;( !
Ja mss valt er wel wat te regelen of kan je wat voorstellen. En nee niet door de verkoudheid. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196031426
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, kan. Wij hebben ook wel open uren. Dan doe reserveer je je uur en doe je je eigen ding.

Ik snap alleen het verschil niet met de WOD-uren. Dan reserveer je ook een uur en doe je ook je eigen ding in een vak, basicly. :{
Ja ik denk dat het ansers gewoon te veel haken en ogen aan gaan zitten qua wetgeving. Zit weinig verschil in qua afstand en zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 20:57:37 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196031618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:49 schreef Chia het volgende:

[..]

edit: net een berichtje gekregen. We gaan vanaf donderdag over op in principe alleen nog maar open gym, waarin je evt. de WOD kan doen.
Breiden ze de open gym tijden ook uit?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196031630
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:57 schreef Rene het volgende:

[..]

Breiden ze de open gym tijden ook uit?
De WOD-uren worden vervangen door open gym.
pi_196032301
Rutte was vrij duidelijk (voor mij): groepslessen zijn verboden. Een groepsles is voor mij spinning met 30 man in een zaal.

Omdat sportscholen sinds de vorige maatregelen “creatief” zijn geweest met de termen (sporten mocht toen met maximaal 4 personen), zijn ze groepslessen toen “individueel sporten in groepsverband” gaan noemen, zodat er weer 30 man in de zaal mocht en geen 4.

Om dit tegen te gaan zijn nu groepslessen en individuele groepslessen verboden. M.a.w. er is nu geen ruimte meer voor de sportscholen om de regels naar eigen gewin “uit te leggen”.
pi_196032625
Bij ons kunnen er sowieso geen 30 mensen tegelijk, daar is het te klein voor. Individueel sporten in groepsverband dekt de lading ook gewoon, want in principe gaat het er in praktijk nu hetzelfde uitzien minus klassikale uitleg die iedereen vanuit zijn/haar eigen vakje aanhoort. Dus in die zin is het ook lood om oud ijzer, want iedereen werkte postcorona in principe sowieso al onafhankelijk van elkaar het programma van de dag af binnen de klassikale structuur. :+
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:39:07 #72
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196032722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 21:23 schreef JanGroen het volgende:
Rutte was vrij duidelijk (voor mij): groepslessen zijn verboden. Een groepsles is voor mij spinning met 30 man in een zaal.

Omdat sportscholen sinds de vorige maatregelen “creatief” zijn geweest met de termen (sporten mocht toen met maximaal 4 personen), zijn ze groepslessen toen “individueel sporten in groepsverband” gaan noemen, zodat er weer 30 man in de zaal mocht en geen 4.

Om dit tegen te gaan zijn nu groepslessen en individuele groepslessen verboden. M.a.w. er is nu geen ruimte meer voor de sportscholen om de regels naar eigen gewin “uit te leggen”.
Bij ons staan de oefeningen tegenwoordig gewoon op een bord. Je pakt de gewichten e.d. die je daarvoor nodig bent en gaat je gang. Je bent dus gewoon individueel bezig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196032802
Ik had net gereserveerd voor het zwembad donderdag avond, maar die is/gaat dan ook dicht. :{

Nou ja, we mogen in NL blij zijn dat die sportscholen open blijven. In alle omringende landen zijn die nu dicht.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196033300
Tenzij je jonger bent dan 12. Dan mag je wel zwemmen :)
pi_196033330
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:36 schreef capricia het volgende:
Drama voor mij. Dat die groepslessen niet doorgaan.
Maar feest voor @JanGroen! Gefeliciteerd Jan! :B

quote:
8s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:16 schreef Rene het volgende:

[..]

IK OOK NIET DUS IK SMIJT STRAKS GEWOON MN BARBELL DUUR HUNNIES RAAMEN HEEN JAAAA
Niet gewoon die schijven door het dak heen smijten en gaan als een raket. :')
pi_196033346
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:02 schreef JanGroen het volgende:
Tenzij je jonger bent dan 12. Dan mag je wel zwemmen :)
In een gesloten zwembad?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 3 november 2020 @ 22:33:08 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196034272
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:42 schreef Rene het volgende:

[..]

Een van de twee crossfitboxen in mijn woonplaats heeft de wods tot noch toe geschrapt in afwachting van mogelijkheden...
Het kan alleen, alleen op mn zolder ga ik geen barbells laten vallen noch in de achtertuin. Los van het feit dat het daar niet de temperatuur voor is. En er zweeft een basic fit pasje in mijn huis maar ook dat reserveringssysteem is geen feest begreep ik.
Valt reuze mee, ligt heel erg aan het tijdstip waarop je gaat. Zorg er ook voor dat je ong. 2 dgn van tevoren reserveert en er is nog wel plek.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 22:37:24 #78
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196034397
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Valt reuze mee, ligt heel erg aan het tijdstip waarop je gaat. Zorg er ook voor dat je ong. 2 dgn van tevoren reserveert en er is nog wel plek.
Klopt. Alleen moet ik dat pasje delen :+ ! Dus eens in de vier dagen per persoon. Da’s niet tof.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196036130
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

In een gesloten zwembad?
Nee, zwembaden mogen open (blijven) voor zwemles aan kinderen jonger dan 12 jaar. Voor overige activiteiten zijn ze wel verplicht gesloten.

[ Bericht 6% gewijzigd door JanGroen op 04-11-2020 01:18:38 ]
pi_196056242
Bij de grote basic fit waar ik train hebben ze nu toestellen verwijderd :{

Bankdrukken etc. Die shit.
pi_196056784
Verwarring bij sportscholen: wat is een groepsles? - https://nos.nl/l/2355233
pi_196056946
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:33 schreef Chia het volgende:
Verwarring bij sportscholen: wat is een groepsles? - https://nos.nl/l/2355233
Ja. Je krijgt dus een WOD-achtige instructie. Plus een timer tijdens het gezamenlijk doen van de individuele oefeningen.
Had ik zelf ook al in gedachten. :)
Definitely not CIA
pi_196057050
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:05 schreef Mazikeen het volgende:
Bij de grote basic fit waar ik train hebben ze nu toestellen verwijderd :{

Bankdrukken etc. Die shit.
Blijkbaar verplaatst naar groepsleszaal
pi_196057079
BF snapt het en toch ook weer niet:

Ze snappen nu dat groepslessen gewoon groepslessen zijn zoals iedereen die kent en dat dat geen "individueel sporten in groepsverband" is om onder de regeltjes uit te komen. Het personeel en de leden hebben inmiddels bericht gehad dat zowel de live groepslessen als de virtuele groepslessen per vanavond 22:00 uur verboden zijn voor een periode van minimaal 2 weken.

Vervolgens schrijven ze dat ze niet begrijpen dat groepslessen verboden zijn, omdat BF van mening is dat juist groepslessen gestructureerd en veilig kunnen verlopen. Blijkbaar is het niet doorgedrongen dat de maatregelen allemaal betrekking hebben op het beperken van groepsgrootte en dat met 30 mensen samen sporten in een ruimte daar niet bij past.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 18:50:30 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196057111
Het lijkt erop dat ze bij ons gewoon door kunnen in een contstructie. Ben benieuwd. Tot op heden nog geen info.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196057123
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:05 schreef Mazikeen het volgende:
Bij de grote basic fit waar ik train hebben ze nu toestellen verwijderd :{

Bankdrukken etc. Die shit.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:47 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Blijkbaar verplaatst naar groepsleszaal
Klopt: BF heeft gecommuniceerd dat groepsleszalen die nu niet gebruikt mogen worden voor groepslessen ingezet worden als extra fitnessruimte (toestellen verplaatsen voor extra ruimte).

[ Bericht 32% gewijzigd door JanGroen op 04-11-2020 18:59:47 ]
pi_196057145
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:50 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Klopt: BF heeft gecommuniceerd dat groepsleszalen die nu niet gebruikt mogen worden voor groepslessen ingezet worden als extra fitnessruimte (toestellen verplaatsen voor extra ruimte).
Fijn!
Des te meer ruimte om gezamenlijk individuele oefeningen te doen. ^O^
Definitely not CIA
pi_196057258
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:33 schreef Chia het volgende:
Verwarring bij sportscholen: wat is een groepsles? - https://nos.nl/l/2355233
Hoe duidelijk moet je de maatregelen uitgeschreven willen hebben voordat je het snapt? Wat mij betreft direct handhaving er op. Moet er tijdens de persconferentie voortaan overal de toevoeging "in de ruimste zin van het woord" achter gezet worden?
pi_196057445
In de ruimste zin van het woord zijn mensen die individueel oefeningen doen in een zaal tegelijk met anderen op hetzelfde tijdsslot ook bezig met een groepsles waarin ruimte is voor een individuele invulling.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 19:03:15 ]
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 19:03:23 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196057459
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:55 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Hoe duidelijk moet je de maatregelen uitgeschreven willen hebben voordat je het snapt? Wat mij betreft direct handhaving er op. Moet er tijdens de persconferentie voortaan overal de toevoeging "in de ruimste zin van het woord" achter gezet worden?
waaarom Jan, waaaarom is er verschil tussen 30 onervaren Gerda's en Harrys die sporten voor het sociale aspect waarbij vestigingspersoneel ongeinteresseerd achter een balie rondhangen, en serieuse sporters waar 12(!) mensen sporten op 1,5 meter onder toezicht van een trainer.

Leg het me maar uit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196057504
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:55 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Hoe duidelijk moet je de maatregelen uitgeschreven willen hebben voordat je het snapt? Wat mij betreft direct handhaving er op. Moet er tijdens de persconferentie voortaan overal de toevoeging "in de ruimste zin van het woord" achter gezet worden?
Ik leg een programma van oefeningen neer. En de mensen doen dat binnen een tijdsblok individueel.
Is dat een groepsles?
Definitely not CIA
pi_196057533
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik leg een programma van oefeningen neer. En de mensen doen dat binnen een tijdsblok individueel.
Is dat een groepsles?
En sommige mensen doen wel dat schema, en sommigen niet. Is dat een groepsles? En maakt het dan nog verschil of dat programma bij een bepaalde dag hoort of een algemeen schema is voor meerdere weken?

enz. enz.
pi_196057664
quote:
11s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:03 schreef Rene het volgende:

[..]

waaarom Jan, waaaarom is er verschil tussen 30 onervaren Gerda's en Harrys die sporten voor het sociale aspect waarbij vestigingspersoneel ongeinteresseerd achter een balie rondhangen, en serieuse sporters waar 12(!) mensen sporten op 1,5 meter onder toezicht van een trainer.

Leg het me maar uit.
Snap het idee er achter wel. Bij groepslessen verwacht men toch meer een sociaal aspect waardoor mensen na de les misschien toch nog even bij Gerda van de Zumba thuis thee gaan drinken.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 19:19:52 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196057821
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Snap het idee er achter wel. Bij groepslessen verwacht men toch meer een sociaal aspect waardoor mensen na de les misschien toch nog even bij Gerda van de Zumba thuis thee gaan drinken.
Vind ik kort door de bocht. We worden na het einde van de WOD eruit gegooid. Bij de Basic is er geen sturing want je hebt geen contact met de vestigingsmedewerker.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196057851
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:19 schreef Rene het volgende:

[..]

Vind ik kort door de bocht. We worden na het einde van de WOD eruit gegooid. Bij de Basic is er geen sturing want je hebt geen contact met de vestigingsmedewerker.
Ja alsof die ambtenaren daarbij stil staan. Die hebben gewoon de Zumba en groepslessen van BF voor ogen. En die maatregelen hebben sowieso nog nooit echt maatwerk geleverd, want daarmee zou de onduidelijkheid nog groter worden.

Ik ben al blij dat de sportscholen bij deze golf inmiddels een wat specialere status hebben en niet in 1 adem worden genoemd met horeca en musea.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 19:23:13 ]
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 19:25:01 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196057927
We hebben een oplossing. Een geplande oefening die je in een tweetal (binnen de wittel lijnen) tijdens een tijdslot kunt uitoefenen met coaches die rondlopen voor vragen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196058068
quote:
11s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:03 schreef Rene het volgende:

[..]

waaarom Jan, waaaarom is er verschil tussen 30 onervaren Gerda's en Harrys die sporten voor het sociale aspect waarbij vestigingspersoneel ongeinteresseerd achter een balie rondhangen, en serieuse sporters waar 12(!) mensen sporten op 1,5 meter onder toezicht van een trainer.

Leg het me maar uit.
Eénduidigheid in de maatregelen: Binnen en buiten geen groepen. En daardoor ook geen uitzondering voor groepslessen.
pi_196058130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:31 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Eénduidigheid in de maatregelen: Binnen en buiten geen groepen. En daardoor ook geen uitzondering voor groepslessen.
Maar wat maakt een groep mensen op een vaste plek in een zaal dan precies de ene keer geen groep en de andere keer wel? Begin anders eens met de definitie van 'groep'.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 19:33:49 ]
pi_196058313
Je mag samen sporten op 1,5 meter, zowel binnen als buiten. En dus niet met 3 of meer personen. En dus ook geen groepslessen. Puur vanwege het aantal.

Dat er nu allerlei creatievelingen manieren bedenken (les is training, tijd is tijdslot, instructies tijdens de les worden instructies voor de les, enz.) om toch een les voor meer dan 2 deelnemers te houden is wat anders.

Wat mij betreft is er dus van verschil tussen de ene situatie die niet mag en de andere situatie die wel zou mogen dan ook helemaal geen sprake. Dat verschil wordt gemaakt door mensen die onder de regels uit willen komen voor eigen gewin, wat ten koste gaat van het effect van de extra maatregelen.
pi_196058399
Maar dan mogen er dus überhaupt niet meer dan 2 mensen in een zaal sporten, want in de ruimste zin van het woord is dat samen sporten en sporten in een groep.

Mensen die dus überhaupt nog iets aan sport doen in een sportschool maken dus op een creatieve manier misbruik van de regels voor eigen gewin. :o Net zoals elke sportschool die nu niet voor 2 weken de deuren heeft gesloten of meer dan 2 sporters tegelijk binnen laat.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 19:45:46 ]
pi_196058522
Wat ik bedoelde met groepslessen "in de ruimste zin van het woord" is dat je dus niet als sportschool een paar termen gaat veranderen waardoor het "volgens de maatregelen" geen groepsles meer is, maar inhoudelijk nog op precies hetzelfde neerkomt.
pi_196058560
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:49 schreef JanGroen het volgende:
is geen vaste begin- of eindtijd, enz...
:o ! dat mag niet, want dan kunnen de aantallen niet gewaarborgd worden.
pi_196058605
Iedereen kan toch zelf een eigen begin- en eindtijd kiezen in de fitness? Die staat dan niet vast en je kan gewoon tellen hoeveel mensen er per kwartier binnen zijn. Bij een groepsles of in een groep sporten heeft toch iedereen dezelfde tijden? Zeker als er op muziek gesport wordt.

Je haalt er allemaal dingen bij die er helemaal niet toe doen. Blijkbaar hebben sommige mensen niet genoeg aan de zin "groepslessen zijn verboden". Die moeten alles tot de laatste komma en punt gedefinieerd hebben en dat kan niet.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 19:55:24 #104
236264 crew  capricia
pi_196058695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:52 schreef JanGroen het volgende:
Iedereen kan toch zelf een eigen begin- en eindtijd kiezen? bij een groepsles of in een groep sporten heeft toch iedereen dezelfde tijden?
Ja hoor. Dat staat iedereen vrij.
De meeste mensen van een les komen over algemeen dezelfde tijd. Dus die zullen nu ook wel om die tijd komen. Want ja, ze reserveren een tijdsblok.

Er komt geen groepsles. Alleen een instructie met de individuele oefeningen. :D
Definitely not CIA
pi_196058717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:52 schreef JanGroen het volgende:
Iedereen kan toch zelf een eigen begin- en eindtijd kiezen? bij een groepsles of in een groep sporten heeft toch iedereen dezelfde tijden?
Je hebt een begin- en eindtijd horend bij het tijdsslot waarvoor je reserveert. Net zoals bij individueel trainen, dat is echt 0,0 verschil. En op volledige afwezigheid tijdens een tijdsslot word je bij ons in beide gevallen aangesproken, omdat je een plekje hebt bezet terwijl je er niet was.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:52 schreef JanGroen het volgende:
Je haalt er allemaal dingen bij die er helemaal niet toe doen. Blijkbaar hebben sommige mensen niet genoeg aan de zin "groepslessen zijn verboden". Die moeten alles tot de laatste komma en punt gedefinieerd hebben en dat kan niet.
Ik reageer op alle dingen die jij noemt _O- Dus die haal je er dan zelf bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 19:56:57 ]
pi_196058752
De regel is maximaal 100 op de snelweg. Als je aangehouden wordt op de snelweg omdat je 200 reed kun je ook wel zeggen ik reed 2 x 100 dus het mag gewoon. Maar je snapt hopelijk wel dat je toch fout zit.

Zo is het ook met groepslessen. Je kan de namen van tijden en manieren van instructies geven aanpassen, zolang de deelnemers op dezelfde tijd beginnen en allemaal hetzelfde doen is het gewoon een groepsles. Ook al staan ze allemaal in groepjes van 2 personen uit elkaar.
pi_196058761
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:56 schreef Chia het volgende:

[..]

Je hebt een begin- en eindtijd horend bij het tijdsslot waarvoor je reserveert. Net zoals bij individueel trainen, dat is echt 0,0 verschil. En op volledige afwezigheid tijdens een tijdsslot word je bij ons in beide gevallen aangesproken, omdat je een plekje hebt bezet terwijl je er niet was.
[..]

Ik reageer op alle dingen die jij noemt _O- Dus die haal je er dan zelf bij.
Prima dat je dat doet, alleen snap je me dan niet. Spraakverwarring alom.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 20:08:09 #108
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196059080
Zolang er geen instructeur is, is er geen groepsles. Opgelost. Dus we krijgen een instructie vooraf in de mail toegestuurd en klaar.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196059413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:57 schreef JanGroen het volgende:
Als je aangehouden wordt op de snelweg omdat je 160 reed kun je ook wel zeggen ik reed 2 x 80. Maar je snapt hopelijk wel dat je toch fout zit.
Nee jij doet alsof de definities van groepsles eenduidig is, maar dat is niet zo. Als het allemaal zo duidelijk is, dan kan je deze vraag toch in 1 zin beantwoorden?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar wat maakt een groep mensen op een vaste plek in een zaal dan precies de ene keer geen groep en de andere keer wel? Begin anders eens met de definitie van 'groep'.
Laat staan de definitie van les. Naar mijn idee is alleen een klassikale instructie en een vaste structuur die iedereen in de zaal gaat aanhouden echt kenmerken van een les. Dus dat die sportschool die de klassikale briefing gewoon door laat gaan en alles alleen maar een andere naam geeft nog steeds een groepsles geeft ben ik met je eens.

Maar als je die briefing weglaat is er geen onderscheid meer met individueel trainen waarbij er een coach rondloopt en je desgewenst gebruik kan maken van het aangeboden programma met oefeningen.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 20:22:33 #110
236264 crew  capricia
pi_196059523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Rene het volgende:
Zolang er geen instructeur is, is er geen groepsles. Opgelost. Dus we krijgen een instructie vooraf in de mail toegestuurd en klaar.
Precies.
En dus ga ik morgenochtend de individuele les voor de vrijdag voorbereiden. Zodat ik het alle individuen individueel kan mailen. :D
Ik ben er dan ook bij als individuele deelnemer.
Definitely not CIA
pi_196059659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:50 schreef Rene het volgende:
Het lijkt erop dat ze bij ons gewoon door kunnen in een contstructie. Ben benieuwd. Tot op heden nog geen info.
Tot op heden nog geen info boks.

Sport jij bij mij? :o
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 20:29:47 #112
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196059665
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Tot op heden nog geen info boks.

Sport jij bij mij? :o
Ik gok van niet. Want ik weet meer :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196059679
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:29 schreef Rene het volgende:

[..]

Ik gok van niet. Want ik weet meer :7
Oh ;(

Die post van hierboven?
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 20:31:02 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196059686
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh ;(

Die post van hierboven?
Yes. Helemaal.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196063035
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:33 schreef Chia het volgende:
Verwarring bij sportscholen: wat is een groepsles? - https://nos.nl/l/2355233
quote:
Met die vraag worstelen meer sportscholen. Een Amsterdamse sportschooleigenaar laat weten dat bij hen de groepslessen morgen doorgaan. "Wij doen een soort crossfit-achtige les, met een korte briefing aan het begin. Daarna voert iedereen individueel de sportoefeningen uit, onder begeleiding van een trainer.

Om aan de regels te voldoen, vervangen we het woord 'les' door 'tijdslot' en 'groepsles' door 'training'. Wij willen ons echt heel graag houden aan de regels en vinden dat dit moet kunnen."
Ok. :o _O-

Echt, dit is toch ook gewoon een soap aan het worden, beste mensen (vrij naar De Jonge).

quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies.
En dus ga ik morgenochtend de individuele les voor de vrijdag voorbereiden. Zodat ik het alle individuen individueel kan mailen. :D
Ik ben er dan ook bij als individuele deelnemer.
Geef jij zelf lessen dan? Dat wist ik niet. Of lees ik het verkeerd?

Vanavond weer heerlijk gesport. Heb maar meteen gisteravond wat extra tijdsloten geboekt voordat ze misschien vol zaten. ;) beetje egoïstisch misschien ook, sorry

Ik dacht even dat de mensen die normaal gesproken meedoen aan de groepslessen nu massaal de fitnessruimte in zouden gaan om individueel te gaan sporten. Dat blijkt wel mee te vallen volgens de sportschool. Die ervaring hebben ze niet, en ook ik zie niet zo veel mensen uit die groepslessen die individueel gaan sporten. Maar goed, snel reserveren kan geen kwaad.

Bij ons gaan ze de groepslessen twee weken stopzetten. Wel worden er (net als in het voorjaar, tot juni, toen we weer bij de sportschool buiten konden sporten) lessen gestreamd via de Facebookpagina. Daar schijnen best wat mensen aan mee te doen. Was in het voorjaar ook zo. Dat doe je dan wel thuis (of elders, weet ik het).

Mooi, kan ik lekker blijven fitnessen. Individueel.

Wat dat ook moge betekenen trouwens, tegenwoordig. Na al die berichten hier is het me een beetje gaan duizelen wat nu groepen zijn, wat individueel en wat nu individueel in groepsverband is. :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 23:21:17 #116
236264 crew  capricia
pi_196063245
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:06 schreef Salina het volgende:

[..]


[..]

Ok. :o _O-

Echt, dit is toch ook gewoon een soap aan het worden, beste mensen (vrij naar De Jonge).
[..]

Geef jij zelf lessen dan? Dat wist ik niet. Of lees ik het verkeerd?

Vanavond weer heerlijk gesport. Heb maar meteen gisteravond wat extra tijdsloten geboekt voordat ze misschien vol zaten. ;) beetje egoïstisch misschien ook, sorry

Ik dacht even dat de mensen die normaal gesproken meedoen aan de groepslessen nu massaal de fitnessruimte in zouden gaan om individueel te gaan sporten. Dat blijkt wel mee te vallen volgens de sportschool. Die ervaring hebben ze niet, en ook ik zie niet zo veel mensen uit die groepslessen die individueel gaan sporten. Maar goed, snel reserveren kan geen kwaad.

Bij ons gaan ze de groepslessen twee weken stopzetten. Wel worden er (net als in het voorjaar, tot juni, toen we weer bij de sportschool buiten konden sporten) lessen gestreamd via de Facebookpagina. Daar schijnen best wat mensen aan mee te doen. Was in het voorjaar ook zo. Dat doe je dan wel thuis (of elders, weet ik het).

Mooi, kan ik lekker blijven fitnessen. Individueel.

Wat dat ook moge betekenen trouwens, tegenwoordig. Na al die berichten hier is het me een beetje gaan duizelen wat nu groepen zijn, wat individueel en wat nu individueel in groepsverband is. :P
Ja. Ik geef vnl krachttraining aan een groepje (55+) dames (en nog oudere heren). Normaal een mens of acht a tien die komen. Nu vaak met zijn vieren. Veel wat oudere mensen vinden het toch spannend qua virus.

Denk aan squatten met barbell en rustig aan je grenzen opzoeken met meer kilo's. Deadliften (techniek met een kettlebell oefenen). Push-ups. Etc. Alles goed te schalen naar individueel niveau.

Heb vooral bij oudere mensen heel goede resultaten met krachttraining.

Ik heb deze bedacht voor de groep als individuele training:

3 rondes:

30 Air Squat
20 Lunges
20 Calorie Roeien
10 Single Arm Kettlebell Snatch iedere arm.

Ga morgen even kijken hoe ik qua tijd uit kom, qua publiek. :)

De bedoeling is dat ze hem individueel kunnen doen (maar ze komen toch op dezelfde tijd wsl), en via de app de tijd doorgeven. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 04-11-2020 23:32:50 ]
Definitely not CIA
pi_196063454
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik geef vnl krachttraining aan een groepje (40+) dames (en nog oudere heren). Normaal een mens of acht a tien die komen. Nu vaak met zijn vieren. Veel wat oudere mensen vinden het toch spannend qua virus.

Denk aan squatten met barbell en rustig aan je grenzen opzoeken met meer kilo's. Deadliften (techniek met een kettlebell oefenen). Push-ups. Etc. Alles goed te schalen naar individueel niveau.

Heb vooral bij oudere mensen heel goede resultaten met krachttraining.

Ik heb deze bedacht voor de groep als individuele training:

3 rondes:

30 Air Squat
20 Lunges
20 Calorie Roeien
10 Single Arm Kettlebell Snatch iedere arm.

Ga morgen even kijken hoe ik qua tijd uit kom, qua publiek. :)
Dat wist ik niet. Is dat je dagelijkse werk of doe je dat er gewoon een paar uurtjes per week bij?

Prima workout denk ik. Laagdrempelig en voor iedereen wel te doen. :)

Bij ons komen de ouderen nog we gelukkig, althans, degenen die ik zie. :P
Er zullen er vast ook wel zijn die wat angst hebben inderdaad, maar alles is prima geregeld qua drukte, schoonmaken, afstand houden etc. Ik zie nog genoeg 40-plussers komen. Goed voor ze. Lekker blijven bewegen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 23:37:49 #118
236264 crew  capricia
pi_196063537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:32 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Is dat je dagelijkse werk of doe je dat er gewoon een paar uurtjes per week bij?

Prima workout denk ik. Laagdrempelig en voor iedereen wel te doen. :)

Bij ons komen de ouderen nog we gelukkig, althans, degenen die ik zie. :P
Er zullen er vast ook wel zijn die wat angst hebben inderdaad, maar alles is prima geregeld qua drukte, schoonmaken, afstand houden etc. Ik zie nog genoeg 40-plussers komen. Goed voor ze. Lekker blijven bewegen.
Excuus. Ik ben zelf in de 40. De deelnemers zijn vnl 55+. Haha. :D

Ik doe dit twee keer in de week een uurtje. En ik adviseer ze yoga in het weekend te volgen (maar dat kan nu dus even niet).

Dus al met al 3 keer in de week een vorm van fitness. Echt heel fijn om mensen vooruit te zien gaan met zo veel enthousiasme.

Twee weken niet, is ook geen probleem. Maar als dat langer duurt is het heel jammer. Het opbouwen duurt langer bij deze leeftijdsgroep.

Ik ga dus ook met de dames bench pressen etc. Wat ze zelf dus nooit zouden doen. :D
Definitely not CIA
pi_196063627
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies.
En dus ga ik morgenochtend de individuele les voor de vrijdag voorbereiden. Zodat ik het alle individuen individueel kan mailen. :D
Ik ben er dan ook bij als individuele deelnemer.
Dus qua aantallen sporters, contacten en verplaatsingen verandert er niks tov gisteren. Mooi opgelost, in de geest van de maatregel :')

Niet alleen en specifiek naar jou maar naar al die sportscholen die nu zo trots hun ‘aanpassingen’ presenteren. Wat een hoax.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 23:46:37 #120
236264 crew  capricia
pi_196063681
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dus qua aantallen sporters, contacten en verplaatsingen verandert er niks tov gisteren. Mooi opgelost, in de geest van de maatregel :')
Het aantal sporters is hetzelfde als toegestaan. Mensen reserveren een tijdsvak. Er kunnen dus niet teveel mensen in de ruimte zijn.
Qua ruimte en contacten: ook gewoon volgens de geldende regels.
Er zijn vakken op de grond waarbinnen men moet blijven.
Men loopt niet door elkaar.

Het zijn een aantal individuen die individueel sporten.
Definitely not CIA
pi_196065872
Mijn sportschool gaat individuele spinninglessen geven. Wel in clusters. Ik zie het nog niet echt voor me
pi_196066033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:43 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn sportschool gaat individuele spinninglessen geven. Wel in clusters. Ik zie het nog niet echt voor me
Lol nee ik ook niet, individueel in clusters, ik ben heel benieuwd :D Bij mij zijn op de ene gym de lessen gewoon gestopt, de andere is ook wat aan het aanrommelen met individueel in de groepszaal. Ik ga het zien volgende week, eerst even vrij om wat blessures te laten herstellen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196066064
De crossfit waar mijn broer aan meedoet gaat door. De instructeur is nu deelnemer die er toevallig heel veel verstand van heeft. Mijn sportschool heeft wel alle groepslessen per direct voor 2 weken geannuleerd. Geen aanpassing.

Alleen fitness (met reservering) is nog mogelijk en squashen/padel kan geloof ik nog.

Dat ik gister naar fitness was om een uur of half 1 (dat is dan wel weer fijn van thuiswerken) waren er misschien 7 a 8 mensen.
pi_196068091
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Excuus. Ik ben zelf in de 40. De deelnemers zijn vnl 55+. Haha. :D

Ik doe dit twee keer in de week een uurtje. En ik adviseer ze yoga in het weekend te volgen (maar dat kan nu dus even niet).

Dus al met al 3 keer in de week een vorm van fitness. Echt heel fijn om mensen vooruit te zien gaan met zo veel enthousiasme.

Twee weken niet, is ook geen probleem. Maar als dat langer duurt is het heel jammer. Het opbouwen duurt langer bij deze leeftijdsgroep.

Ik ga dus ook met de dames bench pressen etc. Wat ze zelf dus nooit zouden doen. :D
In de 40 al? Wow! :o :P
Ben ook begin 40 hoor.

Ah, zo. Ik vind het mooi om te zien dat ook ouderen lekker wat krachttraining doen, ieder op zijn of haar eigen niveau. En vrouwen die krachttraining doen. Dat hele idee van "krachttraining is niet voor vrouwen, daar wordt je gespierd van" is een beetje aan het verdwijnen heb ik het idee. En dat is mooi, want ik denk dat krachttraining voor iedereen goed is (net als bewegen en cardio trouwens).

Bij mij in de sportschool heb je alle leeftijden. Zelfs kinderen die met hun ouders mee sporten. Dat vind ik dan soms een beetje too much, maar goed (krachttraining onder de pakweg 14-16 jaar heeft toch amper zin? Je spieren zijn nog geeneens volwaardig gegroeid op die leeftijd). Verder gewoon een relaxte sportschool voor iedereen. Jong, oud, beginner, gevorderde (echter geen super gespierde anabolen-Arnold's). ;)
En mensen zijn bezig met fysiotherapie in de sportschool, fysio zit er naast en is verbonden aan/onderdeel van het complex (MediFit).

Overigens ook een reden om de sportscholen open te houden trouwens (fysio, erg belangrijk voor volksgezondheid).

Ik ben content met mijn sportschooltje. Klein, fijn en professioneel. O+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196068125
Mooi Salina,
Helemaal met je eens. En ik ben blij dat ze open blijven. ^O^
Definitely not CIA
pi_196068257
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:47 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Nee, zwembaden mogen open (blijven) voor zwemles aan kinderen jonger dan 12 jaar. Voor overige activiteiten zijn ze wel verplicht gesloten.
Nee, dat mogen ze niet.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 5 november 2020 @ 11:13:29 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196068777
lekker rustig zo zonder die groepslessen, vervelend voor de sportschool maar dat lawaai met alles open vond ik wat minder
pi_196069400
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:02 schreef JanGroen het volgende:
Tenzij je jonger bent dan 12. Dan mag je wel zwemmen :)
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:41 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Nee, dat mogen ze niet.
Gisteren is besloten dat zwembaden ook geen zwemles meer mogen geven aan kinderen onder de 12 jaar.
pi_196071005
Erg blij dat de gyms nog open zijn! Alhoewel ik bij elke nieuwe persconferentie steeds denk: "zal het dan nu écht een keer gedaan zijn?"
pi_196071088
Deze week t/m zondag is bij ons alles echt volledig individueel met hele algemene work-outprogramma's die je kan volgen en zonder enige vorm van instructies om op safe te spelen, omdat vooralsnog niet duidelijk is wat wel/niet mag. Voor @JanGroen is alles dan wel duidelijk, maar voor toezicht en handhaving van de gemeente en de veiligheidsregio is dat vooralsnog niet het geval.
pi_196071215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:15 schreef Chia het volgende:
Deze week t/m zondag is bij ons alles echt volledig individueel met hele algemene work-outprogramma's die je kan volgen en zonder enige vorm van instructies om op safe te spelen, omdat vooralsnog niet duidelijk is wat wel/niet mag. Voor @:JanGroen is alles dan wel duidelijk, maar voor toezicht en handhaving van de gemeente en de veiligheidsregio is dat vooralsnog niet het geval.
Bericht op Ad.nl (https://www.ad.nl/binnenl(...)g-wel-niet~a395ea44/):

(...)Volgens woordvoerder Tom Elbersen van het ministerie van Volksgezondheid is het allemaal wel uit te leggen. Wat volgens hem voorop staat is dat de groepsles in de sportschool de komende twee weken - de periode dat de striktere maatregelen gelden- verboden is: er gelden géén uitzonderingen. ,,In de sportschool mag alleen individueel gesport worden of met groepjes van twee.’’ Daarbij moet dan natuurlijk ook afstand gehouden worden, gelden bepaalde hygiënemaatregelen (ter plekke niet douchen) en zijn er bijvoorbeeld voor kwetsbare leden speciale ‘ouderenuurtjes’.(...)

Precies wat ik gisteren ook al zei. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar dat is dan alleen maar om je gelijk te willen halen dat groepslessen nog wel zouden mogen.
pi_196071367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:21 schreef JanGroen het volgende:
Precies wat ik gisteren ook al zei. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar dat is dan alleen maar om je gelijk te willen halen dat groepslessen nog wel zouden mogen.
Ja want willen de afdeling toezicht en handhaving van de gemeente en de veiligheidsregio allemaal natuurlijk heel graag. _O- Die hebben ook niks beters te doen dan overleggen over maatregelen die volstrekt duidelijk zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 13:33:59 ]
pi_196071758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:21 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Bericht op Ad.nl (https://www.ad.nl/binnenl(...)g-wel-niet~a395ea44/):

(...)Volgens woordvoerder Tom Elbersen van het ministerie van Volksgezondheid is het allemaal wel uit te leggen. Wat volgens hem voorop staat is dat de groepsles in de sportschool de komende twee weken - de periode dat de striktere maatregelen gelden- verboden is: er gelden géén uitzonderingen. ,,In de sportschool mag alleen individueel gesport worden of met groepjes van twee.’’ Daarbij moet dan natuurlijk ook afstand gehouden worden, gelden bepaalde hygiënemaatregelen (ter plekke niet douchen) en zijn er bijvoorbeeld voor kwetsbare leden speciale ‘ouderenuurtjes’.(...)

Precies wat ik gisteren ook al zei. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar dat is dan alleen maar om je gelijk te willen halen dat groepslessen nog wel zouden mogen.
Dus individueel sporten kan in groepjes van 2, post jij.
Drie groepjes van twee individuen is dus geen probleem. Top.
Definitely not CIA
pi_196091161
Moeten je deelnemers natuurlijk wel alle 6 kunnen reserveren op dezelfde tijd. Er mogen immers maar 30 mensen in een ruimte zijn.
pi_196095972
Spinningles was: we zetten een cd’tje op, veel plezier. En we kunnen nu ook videolessen van Les Mills gaan volgen via de telefoon. Ik vind het prima zo!
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:24:41 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196114147
wat me wel verbaast is dat de bokslessen gewoon doorgaan, lijkt me toch wel een hoog risico, zeker voor de trainer
pi_196208689
Donderdag en kneiterdruk in de sportschool. BF heeft het dus nog steeds niet voor elkaar om zich aan de regels te houden _O-
pi_196210057
Ik zeg maar zo ik zeg niks.
pi_196210165
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:26 schreef Mazikeen het volgende:
Donderdag en kneiterdruk in de sportschool. BF heeft het dus nog steeds niet voor elkaar om zich aan de regels te houden _O-
Dat krijg je als mensen verder bijna nergens anders naar toe kunnen.
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 19:50:56 #140
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196210291
Het gaat nog steeds uitstekend in onze box :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196211210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:26 schreef Mazikeen het volgende:
Donderdag en kneiterdruk in de sportschool. BF heeft het dus nog steeds niet voor elkaar om zich aan de regels te houden _O-
Hier in Deventer niets aan de hand. In de zin van dat het belachelijk rustig is. Er wordt in de gaten gehouden wie er binnen is en als ze merken dat je er te lang bent wordt er gevraagd of je wil vertrekken. Reserveren is ook een drama. Maar ik snap dat mensen als JanGroen kicken op deze uitzonderingen zodat ze weer kunnen klagen. Die heeft al een week niets kunnen constateren.
pi_196211341
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 20:24 schreef CR7 het volgende:

[..]

Hier in Deventer niets aan de hand. In de zin van dat het belachelijk rustig is. Er wordt in de gaten gehouden wie er binnen is en als ze merken dat je er te lang bent wordt er gevraagd of je wil vertrekken. Reserveren is ook een drama. Maar ik snap dat mensen als JanGroen kicken op deze uitzonderingen zodat ze weer kunnen klagen. Die heeft al een week niets kunnen constateren.
BF op de Snippeling?
pi_196231672
Zo de 24/7 gym eens proberen :D
  vrijdag 13 november 2020 @ 23:35:05 #144
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196231694
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat krijg je als mensen verder bijna nergens anders naar toe kunnen.
Ja inderdaad, als ze zelfs al parkeerplaatsen bij natuurgebieden gaan afsluiten :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196300152
Even uit COR / België is nummer #1 van Europa gehaald:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:55 schreef Spanky78 het volgende:
Gaat aardig hard voor zo’n laag inwonertal. Nu is het natuurlijk ook wel zo dat Belgen erg goed zijn in het niet volgen van regels. Lijkt wel een nationale sport om die te buigen naar wens en de grenzen op re zoeken, of ze gewoon te negeren.
Dit bedoel je?

Sportscholen dicht, dus Belgen en Duitsers komen naar ons: 'Opeens bomvol'
Als je niet in je eigen land naar de sportschool mag, dan ga je toch even de grens over naar Nederland? Sinds enkele weken is er in grensgebieden een toestroom van Belgische en Duitse sportfanaten nu de sportscholen in hun eigen land op slot zitten. "Er komen dagelijks nieuwe Duitsers bij."

Op maandag 2 november werden de maatregelen in Duitsland aangescherpt, waaronder het sluiten van sportscholen. "En nu komen ze bij onze sportschool aanbellen", zegt Maurice (49) uit het Limburgse grensdorp Bocholtz tegen RTL Nieuws. Hij heeft een abonnement bij de sportschool in Kerkrade, waar hij merkt dat er een toestroom is van Duitse leden.

Sinds de heropening op 1 juli van dit jaar werken veel sportscholen met een reserveringssysteem, omdat er maar een bepaald aantal mensen in het gebouw mag zijn. Maar nu komen volgens Maurice ook veel Duitsers zich in die strijd mengen.

"Daardoor wordt het moeilijker om te reserveren. Een paar weken geleden kon dat nog een uur van tevoren, nu is dat onmogelijk. En ook bij sportscholen in de buurt is het lastig om te reserveren door de drukte."

Ook Belgische sporters zoeken de sportscholen in Nederland op. Basic-Fit, dat in Nederland zo'n 214 sportscholen bezit, heeft ook vestigingen in België, Frankrijk en Spanje. Met een abonnement kun je ook in andere landen terecht.

Belgische kentekens
"Toen ik wilde reserveren, zat het opeens bomvol", zegt Zoë (21) over haar sportschool in Tilburg, waar de parkeerplaats volgens haar vol staat met auto's met Belgische kentekens. "Tilburg ligt natuurlijk dicht bij de grens. Ze worden in ieder geval niet tegengehouden."

Zoë snapt de actie van de zuiderburen wel. "Voor de Belgen is dit de ideale oplossing, maar voor ons is dit heel vervelend. Ik heb al vier weken niet kunnen reserveren. Alleen op tijden als 23.00 uur en midden in de nacht, dat ga ik niet doen."

Ontmoedigen
Wat valt er tegen te doen? De Veiligheidsregio Zuid-Limburg benadrukt dat sportschoolbezoeken vallen onder niet-noodzakelijk reizen. "En we ontmoedigen de Belgen en Duitsers dan ook om niet-noodzakelijke reizen te maken."

Aan de grens wordt dit duidelijk gemaakt met waarschuwingen. "Zoals borden met teksten als: kom de grens niet over voor niet-noodzakelijke reizen", zegt een woordvoerder.

De Veiligheidsregio zegt niet in gesprek te zijn met de sportscholen over de toestroom. "Dat is aan de gemeentes waar de sportscholen gevestigd zijn."

Oh, en in kader:

Hoteladres
Basic Fit heeft aangekondigd Belgische leden te weigeren, meldt Omroep Brabant. Echter zouden de Belgen ook daar onderuit weten te komen.

Volgens een sporter die de regionale omroep sprak in Breda wisselen de Belgen onderling tips uit hoe ze toch binnenkomen in de sportschool in Nederland. "Dan bevriezen ze hun abonnement in België, en vragen hier een nieuwe aan op het adres van een hotel ofzo. Niemand die dat controleert en zo kunnen ze toch blijven komen."
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196300291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 18:26 schreef Mazikeen het volgende:
Donderdag en kneiterdruk in de sportschool. BF heeft het dus nog steeds niet voor elkaar om zich aan de regels te houden _O-
Ik snap dat toch niet helemaal, is die app dan voor elke aparte locatie te reguleren. In de mijne, en da's best een grote locatie, loopt nu echt niet meer dan 30 man rond. Eerder maar 15-20.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196300457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik snap dat toch niet helemaal, is die app dan voor elke aparte locatie te reguleren. In de mijne, en da's best een grote locatie, loopt nu echt niet meer dan 30 man rond. Eerder maar 15-20.
BF hier ook. Je moet op tijd reserveren anders is het vol.
Locatie met meerdere verdiepingen, maar max 30 mensen binnen.
Definitely not CIA
pi_196300511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:10 schreef Salina het volgende:
Even uit COR / België is nummer #1 van Europa gehaald:
[..]

Dit bedoel je?

Sportscholen dicht, dus Belgen en Duitsers komen naar ons: 'Opeens bomvol'
Als je niet in je eigen land naar de sportschool mag, dan ga je toch even de grens over naar Nederland? Sinds enkele weken is er in grensgebieden een toestroom van Belgische en Duitse sportfanaten nu de sportscholen in hun eigen land op slot zitten. "Er komen dagelijks nieuwe Duitsers bij."

Op maandag 2 november werden de maatregelen in Duitsland aangescherpt, waaronder het sluiten van sportscholen. "En nu komen ze bij onze sportschool aanbellen", zegt Maurice (49) uit het Limburgse grensdorp Bocholtz tegen RTL Nieuws. Hij heeft een abonnement bij de sportschool in Kerkrade, waar hij merkt dat er een toestroom is van Duitse leden.

Sinds de heropening op 1 juli van dit jaar werken veel sportscholen met een reserveringssysteem, omdat er maar een bepaald aantal mensen in het gebouw mag zijn. Maar nu komen volgens Maurice ook veel Duitsers zich in die strijd mengen.

"Daardoor wordt het moeilijker om te reserveren. Een paar weken geleden kon dat nog een uur van tevoren, nu is dat onmogelijk. En ook bij sportscholen in de buurt is het lastig om te reserveren door de drukte."

Ook Belgische sporters zoeken de sportscholen in Nederland op. Basic-Fit, dat in Nederland zo'n 214 sportscholen bezit, heeft ook vestigingen in België, Frankrijk en Spanje. Met een abonnement kun je ook in andere landen terecht.

Belgische kentekens
"Toen ik wilde reserveren, zat het opeens bomvol", zegt Zoë (21) over haar sportschool in Tilburg, waar de parkeerplaats volgens haar vol staat met auto's met Belgische kentekens. "Tilburg ligt natuurlijk dicht bij de grens. Ze worden in ieder geval niet tegengehouden."

Zoë snapt de actie van de zuiderburen wel. "Voor de Belgen is dit de ideale oplossing, maar voor ons is dit heel vervelend. Ik heb al vier weken niet kunnen reserveren. Alleen op tijden als 23.00 uur en midden in de nacht, dat ga ik niet doen."

Ontmoedigen
Wat valt er tegen te doen? De Veiligheidsregio Zuid-Limburg benadrukt dat sportschoolbezoeken vallen onder niet-noodzakelijk reizen. "En we ontmoedigen de Belgen en Duitsers dan ook om niet-noodzakelijke reizen te maken."

Aan de grens wordt dit duidelijk gemaakt met waarschuwingen. "Zoals borden met teksten als: kom de grens niet over voor niet-noodzakelijke reizen", zegt een woordvoerder.

De Veiligheidsregio zegt niet in gesprek te zijn met de sportscholen over de toestroom. "Dat is aan de gemeentes waar de sportscholen gevestigd zijn."

Oh, en in kader:

Hoteladres
Basic Fit heeft aangekondigd Belgische leden te weigeren, meldt Omroep Brabant. Echter zouden de Belgen ook daar onderuit weten te komen.

Volgens een sporter die de regionale omroep sprak in Breda wisselen de Belgen onderling tips uit hoe ze toch binnenkomen in de sportschool in Nederland. "Dan bevriezen ze hun abonnement in België, en vragen hier een nieuwe aan op het adres van een hotel ofzo. Niemand die dat controleert en zo kunnen ze toch blijven komen."

Yep. Nederlanders zijn er goed in hoor, maar belgen hebben het tot kunst verheven.
Whatever...
pi_196300575
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik snap dat toch niet helemaal, is die app dan voor elke aparte locatie te reguleren. In de mijne, en da's best een grote locatie, loopt nu echt niet meer dan 30 man rond. Eerder maar 15-20.
30+ kan eigenlijk alleen komen doordat mensen langer blijven dan hun tijdsslot, toch? Dus afhankelijk van de aard van de bezoekers en of de medewerkers op de locatie er een beetje op letten kan het al per locatie verschillen denk ik.
pi_196300923
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:46 schreef Chia het volgende:

[..]

30+ kan eigenlijk alleen komen doordat mensen langer blijven dan hun tijdsslot, toch? Dus afhankelijk van de aard van de bezoekers en of de medewerkers op de locatie er een beetje op letten kan het al per locatie verschillen denk ik.
Bij elke bf waar ik kom nu, is er overal +30 man. En word er niet op gelet. Ik reserveer waar er plek is.
pi_196301026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:12 schreef Mazikeen het volgende:

[..]

Bij elke bf waar ik kom nu, is er overal +30 man. En word er niet op gelet. Ik reserveer waar er plek is.
Nou ik geloof CR7 wel dat het bij die in Deventer goed geregeld is bijvoorbeeld, dat was ook al een fijne BF toen ik daar nog woonde.
pi_196306315
Hoor ik nou goed dat de groepslessen weer zijn toegestaan?

Want dat zou superkut zijn _O-

Dan maken we helemaal geen kans meer op een plekje in de fitness
pi_196307236
Ik sta toevallig bij de cable cross bij de ingang oefeningen te doen.

En zie het al meerdere malen gebeuren. Mensen die binnen worden gelaten via de deur. Zonder pasje en reservering...
pi_196308706
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:57 schreef Mazikeen het volgende:
Ik sta toevallig bij de cable cross bij de ingang oefeningen te doen.

En zie het al meerdere malen gebeuren. Mensen die binnen worden gelaten via de deur. Zonder pasje en reservering...
Ja tuurlijk. Alles wat niet mag is precies hetgeen wat er gebeurt in jouw gym. Net als bij JanGroen. Je zal maar lekker naar de sportschool willen gaan om vervolgens overal op te letten en om de paar minuten het aantal mensen te gaan tellen. :')
pi_196308892
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:10 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Alles wat niet mag is precies hetgeen wat er gebeurt in jouw gym. Net als bij JanGroen. Je zal maar lekker naar de sportschool willen gaan om vervolgens overal op te letten en om de paar minuten het aantal mensen te gaan tellen. :')
Ik vind het irritant omdat ik ipv 5-6 keer in de week maar 2-3 keer in de week kan sporten.

Baal er gewoon van. Ik kan amper reserveren en als medewerkers dan ook nog mensen binnenlaten zonder reservering of pasje. Vind ik dat als betalende bf klant heel erg irritant ja!!!

Overigens wilt jangroen de sportschool dicht hebben. Ik wil juist dat hij open blijft

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2020 20:20:55 ]
pi_196310209
Over het binnenlaten van klanten zonder reservering kan ik het volgende zeggen:

Even een voorbeeld: stel iemand wil reserveren voor een groepsles van 19:00 tot 19:45 uur en reserveren is alleen nog maar mogelijk vanaf 19:00 uur, dan betekent dit bij BF dat je officieel pas 5 min voor je gereserveerde tijdvak naar binnen kan (dus 18:55 uur).

Als iemand dan aangeeft de groepsles te willen gaan volgen van 19:00 uur en daarbij vraagt of hij / zij iets eerder naar binnen mag (bijvoorbeeld 18:50 uur) dan laten wij deze mensen ook binnen in mijn vestiging. Zo heb je nog tijd om de materialen schoon te maken of de fiets in te stellen en kan de les op tijd beginnen. Deze mensen laten wij dan niet wachten. Ze lopen na het toegangshek gelijk de zaal in (nog geen 5 meter lopen) en ze zijn dan ook gelijk uit de drukte van de fitness.

We controleren uiteraard wel of de aangegeven reservering van 19:00 uur klopt en of iemand ook daadwerkelijk de groepsles gaat volgen. Iemand zonder reservering komt er dus niet in. Ook leden die willen gaan fitnessen komen niet eerder binnen. Het zijn hooguit 1 of 2 leden per les.
pi_196311654
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:01 schreef JanGroen het volgende:
Over het binnenlaten van klanten zonder reservering kan ik het volgende zeggen:

Even een voorbeeld: stel iemand wil reserveren voor een groepsles van 19:00 tot 19:45 uur en reserveren is alleen nog maar mogelijk vanaf 19:00 uur, dan betekent dit bij BF dat je officieel pas 5 min voor je gereserveerde tijdvak naar binnen kan (dus 18:55 uur).

Als iemand dan aangeeft de groepsles te willen gaan volgen van 19:00 uur en daarbij vraagt of hij / zij iets eerder naar binnen mag (bijvoorbeeld 18:50 uur) dan laten wij deze mensen ook binnen in mijn vestiging. Zo heb je nog tijd om de materialen schoon te maken of de fiets in te stellen en kan de les op tijd beginnen. Deze mensen laten wij dan niet wachten. Ze lopen na het toegangshek gelijk de zaal in (nog geen 5 meter lopen) en ze zijn dan ook gelijk uit de drukte van de fitness.

We controleren uiteraard wel of de aangegeven reservering van 19:00 uur klopt en of iemand ook daadwerkelijk de groepsles gaat volgen. Iemand zonder reservering komt er dus niet in. Ook leden die willen gaan fitnessen komen niet eerder binnen. Het zijn hooguit 1 of 2 leden per les.
Vandaag waren er nog geen groepslessen
pi_196311718
Het kan ook voor PT zijn geweest.
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 22:01:42 #159
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196311725
We mogen weer groepslessen/wodjes doen. :7 *O*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196311733
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:01 schreef JanGroen het volgende:
Het kan ook voor PT zijn geweest.
Die waren ook niet aanwezig vandaag
pi_196312390
Andere inpandige bedrijven of diensten misschien zoals fysio of diëtist?

[ Bericht 10% gewijzigd door JanGroen op 18-11-2020 22:36:57 ]
pi_196313086
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:01 schreef JanGroen het volgende:
Over het binnenlaten van klanten zonder reservering kan ik het volgende zeggen:

Even een voorbeeld: stel iemand wil reserveren voor een groepsles van 19:00 tot 19:45 uur en reserveren is alleen nog maar mogelijk vanaf 19:00 uur, dan betekent dit bij BF dat je officieel pas 5 min voor je gereserveerde tijdvak naar binnen kan (dus 18:55 uur).

Als iemand dan aangeeft de groepsles te willen gaan volgen van 19:00 uur en daarbij vraagt of hij / zij iets eerder naar binnen mag (bijvoorbeeld 18:50 uur) dan laten wij deze mensen ook binnen in mijn vestiging. Zo heb je nog tijd om de materialen schoon te maken of de fiets in te stellen en kan de les op tijd beginnen. Deze mensen laten wij dan niet wachten. Ze lopen na het toegangshek gelijk de zaal in (nog geen 5 meter lopen) en ze zijn dan ook gelijk uit de drukte van de fitness.

We controleren uiteraard wel of de aangegeven reservering van 19:00 uur klopt en of iemand ook daadwerkelijk de groepsles gaat volgen. Iemand zonder reservering komt er dus niet in. Ook leden die willen gaan fitnessen komen niet eerder binnen. Het zijn hooguit 1 of 2 leden per les.
JanGroen post _O_
Geen klaagzang over wat fout gaat maar een vergoeilijkend verhaal. ;(
pi_196313630
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:23 schreef JanGroen het volgende:
Andere inpandige bedrijven of diensten misschien zoals fysio of diëtist?
Nope. Diegene die binnen werden gelaten, maakte een praatje en gingen fitnessen
pi_196330605
Dan kunnen het ook nog leden zijn (geweest) die hun pas waren vergeten.
pi_196333982
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:14 schreef JanGroen het volgende:
Dan kunnen het ook nog leden zijn (geweest) die hun pas waren vergeten.
En je mag alleen maar binnen met pas. Staat overal aangegeven, zonder pas niet naar binnen
pi_196334215
Ik zie langs de autosnelweg ook steeds borden staan met “100” er op en toch word ik als ik netjes 100 rij ingehaald.

Bij het reserveren verplicht je je ook tot het ontsmetten van je handen bij binnenkomst van de club. Dat wordt ook niet door iedereen gedaan.
pi_196535733
Is bij jullie ook de achterlijke regel van mondkapjes in de fitness zaal verplicht als je rondloopt? Maar als je zit en sport mag ie weer af.. Wie verzint zoiets :D
pi_196536546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:19 schreef aspi het volgende:
Is bij jullie ook de achterlijke regel van mondkapjes in de fitness zaal verplicht als je rondloopt? Maar als je zit en sport mag ie weer af.. Wie verzint zoiets :D
Hier gelukkig niet als je rondloopt. Wel bij aankomst en vertrek (beide 10 seconden :Y ).
I'll give you something to do
pi_196537994
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:19 schreef aspi het volgende:
Is bij jullie ook de achterlijke regel van mondkapjes in de fitness zaal verplicht als je rondloopt? Maar als je zit en sport mag ie weer af.. Wie verzint zoiets :D
Ja. Alleen doet vrijwel niemand het. Braaf kapje op bij binnenkomst maar zodra we aan het trainen zijn gaat het af, en pas weer op als we weg moeten. Persoonlijk zie ik ook weinig nut van kapje op kapje af, herhaal 12 keer.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196577519
@ Chia

Ik had het filmpje gezien. Allemaal heel herkenbaar. Zowel de klachten van de leden (die ik als medewerker ook elke keer hoor) als de manier van denken en doen van BF zelf.

Maar wat een tenenkrommend filmpje: je ziet een sfeerloze, kille receptie op het hoofdkantoor (de rest ziet er overigens ook niet veel sfeervoller uit van binnen). En dan een CEO (René Moos) die alle klachten meer dan normaal lijkt te vinden en overal een excuus voor heeft ("Corona" en "leden hebben dan zelf wat verkeerd gedaan") en het probleem naar de leden zelf terugkaatst. Hij straalde werkelijk geen enkel medeleven uit en interesseren doet het hem al helemaal niet.

Iedere communicatiedeskundige zal een CEO leren om de klant altijd gelijk te geven als er een TV-camera op je gericht is en adviseren om naar de problemen te kijken. Maar Moos maakt het allemaal niks uit en hij verwijst de probleemgevallen terug naar de klantenservice, waar de meeste problemen nou net over gaan, want ze zijn niet bereikbaar.

De opmerking dat er 600 mensen op de afdeling klantenservice werkzaam zijn is natuurlijk klinkklare onzin. Dat zijn hooguit 600 verschillende tijdelijk ingehuurde medewerkers die parttime werken en geen enkele binding met het bedrijf hebben en zelf niks kunnen aanpassen in het systeem (daar is weer iemand van hogerhand voor nodig). Ze zitten in een callcenter heel ergens anders en werken voor verschillende klantenservices (bedrijven) tegelijk. Het is maar net wat hun scherm aangeeft (voor welk bedrijf er gebeld wordt).

[ Bericht 40% gewijzigd door JanGroen op 06-12-2020 16:30:34 ]
pi_196579360
Het is schijnveiligheid onder het mom van we doen iets, ga beter goed ventileren.
pi_196592193
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:19 schreef aspi het volgende:
Is bij jullie ook de achterlijke regel van mondkapjes in de fitness zaal verplicht als je rondloopt? Maar als je zit en sport mag ie weer af.. Wie verzint zoiets :D
ik draag dat ding 20 meter in de gang bij binnenkomen en vertrekken (kom ik niemand tegen)
tijdens het sporten kom ik allemaal mensen tegen (gewichten pakken, iemand die langst loopt naar een apparaat naast jou) en draag je geen kapje.
ik en andere lopen de hele tijd gewichten te pakken en terug te hangen.
ik weet niet of het de bedoeling is om elke 2 min dat kapje op en af moeten doen. _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door fespo op 07-12-2020 01:08:13 ]
pi_196722877
Volgens mij blijven sportscholen wederom open? :)
pi_196722896
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:59 schreef Welten het volgende:
Volgens mij blijven sportscholen wederom open? :)
volgens het www.ad.nl niet, gaan ook de sportscholen dicht..
  maandag 14 december 2020 @ 13:01:27 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196722925
zou jammer zijn, ben vanmorgen al geweest maar overweeg zelfs om vanavond nog maar een keer te gaan
pi_196722942
Hoe zit het nou met hotels dan? Gaan die ook dicht?
Hoi
pi_196723134
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:59 schreef Welten het volgende:
Volgens mij blijven sportscholen wederom open? :)
Hoor ze op het journaal net zeggen dat ze dicht gaan.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_196723236
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:59 schreef Welten het volgende:
Volgens mij blijven sportscholen wederom open? :)
Hell to the no
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_196723271
Zometeen nog maar even gaan nu het nog kan
pi_196723326
Wilde net in het dorp naar de sportschool inschrijven. Vanavond een afspraak staan, gaan ze sluiten :X
pi_196723462
Godver, weer 5 weken (minstens) zonder werk en trainen. Ja er zijn ergere dingen in het leven bladiebla, maar ik zit er wel flink doorheen nu.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196723665
Sterkte voor alle mensen die de sportschool als uitlaatklep hadden
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2020 @ 13:28:08 #184
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196723709
Vanavond heb ik gelukkig nog gereserveerd staan
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196723864
Ook net nog even geweest, kwam er door drukte vorige week al niet aan toe, merk je meteen weer hoe fijn het is. Maar nu extra zuur dat het dan straks weer dicht is. In de zomer kon ik in de achtertuin nog lekker wat oefeningen doen, maar in de winter is dat toch te fris en gewoon niet lekker.
Heb dan nog wel het hardlopen om toch nog te bewegen (ook al is het qua spiergroepen heel anders).
pi_196723944
Sporten houdt je mentaal ook fris, juist in deze tijd kan iedereen dat wel gebruiken :) Gelukkig kun je thuis ook een hoop.
pi_196724412
Gelukkig vanavond om 19:00 nog een reservering staan. Zou de toespraak graag live kijken maar helaas. Ik sport vier vijf keer in de week, hecht daar enorm aan, dus ik ga toch echt :{

Ik doe een individuele sport, en er is keurig met tijdslots geregeld dat er maximaal 30 mensen binnen zijn. Ruimte is ook groot genoeg, lijkt me dan ook veilig, maar goed. Per locatie en per sport onderscheid gaan maken is natuurlijk ook geen doen.

Vanmorgen negatief getest dus ik mag *O*

[ Bericht 23% gewijzigd door BlackLining op 14-12-2020 14:11:24 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 14 december 2020 @ 14:10:34 #188
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_196725006
Vanavond voor het laatst van dit jaar
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 14:13:36 #189
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196725084
Nou. Vanavond 17u nog maar even. Daarna keihard janken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196725181
Zo ook maar vast weer eens gaan zoeken in de berging. Heb nog ergens een yogamat, een pull up bar en wat gewichten liggen. :r
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196725319
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef BlackLining het volgende:
Zo ook maar vast weer eens gaan zoeken in de berging. Heb nog ergens een yogamat, een pull up bar en wat gewichten liggen. :r
Pull ups de vorige keer dat ze dicht waren aan mijn deur gedaan, ging best oke. Beetje slechte grip maar was te doen. Ga ook mijn dumbells maar weer zoeken, paar bandjes heb ik nog en dan moet het maar weer voor 5 weken -O-
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 14 december 2020 @ 14:21:17 #192
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196725336
Ik vind het wel heel kwalijk als de sportscholen weer dicht gaan. Weer een grote aanslag op de gezondheid. Ik denk wel dat als ik ook daar geen mensen meer tegenkom, ik weer vaker naar kantoor ga of bij iemand anders thuis ga trainen. Je wilt toch van nature af en toe wat mensen op je heen he.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196725356
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:20 schreef josja het volgende:

[..]

Pull ups de vorige keer dat ze dicht waren aan mijn deur gedaan, ging best oke. Beetje slechte grip maar was te doen. Ga ook mijn dumbells maar weer zoeken, paar bandjes heb ik nog en dan moet het maar weer voor 5 weken -O-
Mja dat probeer ik ook wel eens. Ik klim als sport, dus die grip heb ik wel. Gaat vrij aardig. Alleen een front lever puur aan de deurstijl dat gaat wat te ver :+ Onder andere omdat ik geen mat heb en er een stenen vloer onder die deur ligt :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196725445
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:21 schreef BlackLining het volgende:
front lever
Woah, front lever, leer mij dat! Bodybuilder hier dus dat soort skills heb ik nooit geleerd. Wellicht een idee voor de komende 5 weken. Ook de handstands weer eens oppakken. Kijk, ik krijg er al bijna zin in :7
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196725458
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:21 schreef GemMagic het volgende:
Ik vind het wel heel kwalijk als de sportscholen weer dicht gaan. Weer een grote aanslag op de gezondheid. Ik denk wel dat als ik ook daar geen mensen meer tegenkom, ik weer vaker naar kantoor ga of bij iemand anders thuis ga trainen. Je wilt toch van nature af en toe wat mensen op je heen he.
Geen gezondheidszorg meer voor jou omdat de ziekenhuizen vol liggen en omdat het zorgpersoneel overbelast is, dat is pas een aanslag op de gezondheid. En je krijgt vanavond naar alle waarschijnlijkheid te horen dat je gewoon thuis moet blijven als het niet anders kan. Bij iemand thuis langs gaan voor een gesprekje is dus zeker niet de bedoeling.
pi_196725530
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:24 schreef josja het volgende:

[..]

Woah, front lever, leer mij dat! Bodybuilder hier dus dat soort skills heb ik nooit geleerd. Wellicht een idee voor de komende 5 weken. Ook de handstands weer eens oppakken. Kijk, ik krijg er al bijna zin in :7
Corespanning trainen :Y En niet te zwaar zijn, da's wel eens een puntje voor bodybuilders volgens mij :')

Beginnen met muscle-up, dan naar L-sit, optrekken in L-sit, dan benen helemaal omhoog (voeten boven de stang) weer optrekken, en steeds verder naar achteren.

Moet zeggen dat ik het op gegeven moment gewoon kon, heb er niet doelbewust naartoe gewerkt. Maar goed, dat zijn ook wel exact de spiergroepen die je in de klimsport veel gebruikt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 14 december 2020 @ 14:27:34 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196725539
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Geen gezondheidszorg meer voor jou omdat de ziekenhuizen vol liggen en omdat het zorgpersoneel overbelast is, dat is pas een aanslag op de gezondheid. En je krijgt vanavond naar alle waarschijnlijkheid te horen dat je gewoon thuis moet blijven als het niet anders kan. Bij iemand thuis langs gaan voor een gesprekje is dus zeker niet de bedoeling.
Beetje overdreven en niet zo'n sterke vergelijking
pi_196725666
Vanmorgen geweest. Balen hoor als het dicht gaat.
  maandag 14 december 2020 @ 14:38:59 #199
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196725835
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:25 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Geen gezondheidszorg meer voor jou omdat de ziekenhuizen vol liggen en omdat het zorgpersoneel overbelast is, dat is pas een aanslag op de gezondheid. En je krijgt vanavond naar alle waarschijnlijkheid te horen dat je gewoon thuis moet blijven als het niet anders kan. Bij iemand thuis langs gaan voor een gesprekje is dus zeker niet de bedoeling.
Sure. We zullen zien of Rutte de ME voor de deur zet of alleen een paar winkels sluit.
Nogmaals, de beperkingen bepalen niet de rate van de verspreiding, maar juist of je bij de activiteiten die je onderneemt er verstandig mee om gaat. Beetje zorgen voor je hygiene, afstand en andere simpele dingen.
Bezoek wordt mogelijk afgeraden, maar niemand en dan ook niemand zal dat komen afdwingen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196725855
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:13 schreef Rene het volgende:
Nou. Vanavond 17u nog maar even. Daarna keihard janken
Same. ;( En er stond voor dit jaar nog zoveel leuks op het programma wat ik niet thuis kan doen. :(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 14:40:09 ]
pi_196726042
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Corespanning trainen :Y En niet te zwaar zijn, da's wel eens een puntje voor bodybuilders volgens mij :')

Beginnen met muscle-up, dan naar L-sit, optrekken in L-sit, dan benen helemaal omhoog (voeten boven de stang) weer optrekken, en steeds verder naar achteren.

Moet zeggen dat ik het op gegeven moment gewoon kon, heb er niet doelbewust naartoe gewerkt. Maar goed, dat zijn ook wel exact de spiergroepen die je in de klimsport veel gebruikt.
Ik weeg 53 kilo (vrouw) dus dat moet te doen zijn. L sits op de vloer gaan prima; dus das al iets. Misschien ook een mooi moment om aan de eenarmige handstand te gaan werken.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196726288
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:46 schreef josja het volgende:

[..]

Ik weeg 53 kilo (vrouw) dus dat moet te doen zijn. L sits op de vloer gaan prima; dus das al iets. Misschien ook een mooi moment om aan de eenarmige handstand te gaan werken.
Oh netjes, dan moet het wel te doen zijn ja :) Ik zag zo'n kleerkast van twee bij twee voor me en dat pakt meestal niet zo goed uit als die dat soort oefeningen gaan doen.

Handstand kan ik dan weer niet. Laat staan op één arm. Pull-up met één arm lukt dan meestal weer wel. Maar goed, ik train vrij weinig om dat soort oefeningen te kunnen, ik train vooral om beter te worden in mijn sport.

Misschien ook maar eens wat gerichter gaan trainen deze lockdown :) Zou dat soort dingen ook graag wel kunnen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196726300
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:20 schreef josja het volgende:
Godver, weer 5 weken (minstens) zonder werk en trainen. Ja er zijn ergere dingen in het leven bladiebla, maar ik zit er wel flink doorheen nu.
Ja ik zie er ook tegenop. Dit is de tijd van het jaar dat ik altijd al slechter in mijn vel zit en dit jaar al helemaal. :{ Dus deze keer moet ik echt iets bedenken voor thuis met een paar specifiekere doelen waar ik dan de komende periode aan ga werken om het vol te houden.
pi_196726330
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:56 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja ik zie er ook tegenop. Dit is de tijd van het jaar dat ik altijd al slechter in mijn vel zit en dit jaar al helemaal. :{ Dus deze keer moet ik echt iets bedenken voor thuis met een paar specifiekere doelen waar ik dan de komende periode aan ga werken om het vol te houden.
Ik zou nog ff bij de bouwmarkt wat goede felle lampen halen dan :) Dat helpt wel, zit ook wel wetenschap achter overigens, te weinig licht werkt deprimerend.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196726351
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:56 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja ik zie er ook tegenop. Dit is de tijd van het jaar dat ik altijd al slechter in mijn vel zit en dit jaar al helemaal. :{ Dus deze keer moet ik echt iets bedenken voor thuis met een paar specifiekere doelen waar ik dan de komende periode aan ga werken om het vol te houden.
Dat is hier net zo, dit is al niet mijn favoriete maand, en ik had me echt verheugd om dan in ieder geval nog lekker te kunnen trainen om mijn dip te verdringen.... misschien een paar leuke challenges doen? L sits en front levers haha, zie hier boven :P Handstands, splits, dat soort dingen. Je moet toch wat.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196726358
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zou nog ff bij de bouwmarkt wat goede felle lampen halen dan :) Dat helpt wel, zit ook wel wetenschap achter overigens, te weinig licht werkt deprimerend.
Voor zo'n speciale daglichtlamp had ik toevallig laatst al gekeken. Dat wordt hem eerder dan een bouwlamp. _O-
pi_196726385
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Oh netjes, dan moet het wel te doen zijn ja :) Ik zag zo'n kleerkast van twee bij twee voor me en dat pakt meestal niet zo goed uit als die dat soort oefeningen gaan doen.

Handstand kan ik dan weer niet. Laat staan op één arm. Pull-up met één arm lukt dan meestal weer wel. Maar goed, ik train vrij weinig om dat soort oefeningen te kunnen, ik train vooral om beter te worden in mijn sport.

Misschien ook maar eens wat gerichter gaan trainen deze lockdown :) Zou dat soort dingen ook graag wel kunnen.
Ik heb ooit eens wat van die skill tutorials opgezocht, zal vanavond even kijken of ik ze nog heb. Best leuk om toch wat te doen. Eerst nog even mijn laatste les van dit jaar geven zo :'(
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196726513
En weer dicht..... net als mijn vakantie net bijna begint.
pi_196726688
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:59 schreef josja het volgende:

[..]

Dat is hier net zo, dit is al niet mijn favoriete maand, en ik had me echt verheugd om dan in ieder geval nog lekker te kunnen trainen om mijn dip te verdringen.... misschien een paar leuke challenges doen? L sits en front levers haha, zie hier boven :P Handstands, splits, dat soort dingen. Je moet toch wat.
Nou ja ik wil gaan trainen voor Murph (rennen, airsquats, push-ups en pull-ups) wat nu beter kan dan de vorige lockdown, want inmiddels is er in de buurt een calisthenics park gerealiseerd. Moet ik gezien de tijd van het jaar alleen wel een handdoek meenemen om dat rek af te drogen :P En als het rond het vriespunt is trekken mijn handen het ook niet denk ik.

Voor handstand had ik laatst een leuke progressie (frog stand) gevonden om te oefenen voor als je lichaamsgewicht op je armen eng vindt (handstand walk ken ik ook, maar durf ik ook niet heel dicht bij de muur). En daarbij heb ik nog een idee om het dip rek van het calisthenics parkje te gebruiken als punt om dat uit te bouwen. Het is vooral een mentaal ding bij mij, dus wennen aan onderste boven zijn kan ook helpen.

En de vorige lockdown had ik een keer als training heel veel step-ups op een bankje gedaan, dat wil ik gaan uitbreiden en met kettlebell gaan doen. Dus dat ik echt verbetering kan merken ten opzichte van wat ik eerst kon.

Maar uiteindelijk vind ik barbell werk toch echt het leukste, dus bovenstaande is al gauw ondergeschikt als ik dat gewoon lekker kan doen. :P
pi_196726770
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:56 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja ik zie er ook tegenop. Dit is de tijd van het jaar dat ik altijd al slechter in mijn vel zit en dit jaar al helemaal. :{ Dus deze keer moet ik echt iets bedenken voor thuis met een paar specifiekere doelen waar ik dan de komende periode aan ga werken om het vol te houden.
Ja dit. Ik heb het sporten echt nodig voor mijn sanity.

Ik ga ff janken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196726819
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:15 schreef Chia het volgende:

[..]

Nou ja ik wil gaan trainen voor Murph (rennen, airsquats, push-ups en pull-ups) wat nu beter kan dan de vorige lockdown, want inmiddels is er in de buurt een calisthenics park gerealiseerd. Moet ik gezien de tijd van het jaar alleen wel een handdoek meenemen om dat rek af te drogen :P En als het rond het vriespunt is trekken mijn handen het ook niet denk ik.

Voor handstand had ik laatst een leuke progressie (frog stand) gevonden om te oefenen voor als je lichaamsgewicht op je armen eng vindt (handstand walk ken ik ook, maar durf ik ook niet heel dicht bij de muur). En daarbij heb ik nog een idee om het dip rek van het calisthenics parkje te gebruiken als punt om dat uit te bouwen. Het is vooral een mentaal ding bij mij, dus wennen aan onderste boven zijn kan ook helpen.

En de vorige lockdown had ik een keer als training heel veel step-ups op een bankje gedaan, dat wil ik gaan uitbreiden en met kettlebell gaan doen. Dus dat ik echt verbetering kan merken ten opzichte van wat ik eerst kon.

Maar uiteindelijk vind ik barbell werk toch echt het leukste, dus bovenstaande is al gauw ondergeschikt als ik dat gewoon lekker kan doen. :P
Crossfitter? Ik moest die frog stand even googlen maar die ken ik als Bakasana/Crow vanuit yoga. Kan hem wel, ook met 1 been omhoog. Had ooit de ambitie om van daaruit omhoog naar een handstand te duwen, ook weer tijdverdrijf voor de komende weken.

Weet je, thuis en buiten wat aanklooien is leuk, maar ik word nergens zo blij van als een fijn groot rek db's, een hack squat en een goeie leg curl machine -O-
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196726838
Thuis aanklooien werkt voor geen fuck voor mij. Pardon my french.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196727042
Kwestie van zelfdiscipline.
pi_196727113
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:31 schreef Questular het volgende:
Kwestie van zelfdiscipline.
Sport is ook mentaal he.


Ik heb zelf helemaal niks met de sportschool. Ik klim, en ik heb tijdens de vorige lockdown hier ook al bovenop de keukenkastjes en de schuur gezeten maar ja, da's toch anders :')

Kan wel aanklooien met gewichten en calisthenics en yoga enzo, maar dat voelt dan meer als een moetje om niet teveel in kracht achteruit te gaan. Dan kun je wel discipline hebben, maar leuk wordt het daar niet van voor mij en dan mis ik toch echt het mentale aspect.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196727115
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:59 schreef Chia het volgende:

[..]

Voor zo'n speciale daglichtlamp had ik toevallig laatst al gekeken. Dat wordt hem eerder dan een bouwlamp. _O-
Dit werkt echt verrassend goed.
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 15:39:59 #216
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196727226
Ik word gaandeweg alleen maar depressiever nu ik hieraan denk. AAARGH
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196727258
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:21 schreef josja het volgende:

[..]

Crossfitter? Ik moest die frog stand even googlen maar die ken ik als Bakasana/Crow vanuit yoga. Kan hem wel, ook met 1 been omhoog. Had ooit de ambitie om van daaruit omhoog naar een handstand te duwen, ook weer tijdverdrijf voor de komende weken.

Weet je, thuis en buiten wat aanklooien is leuk, maar ik word nergens zo blij van als een fijn groot rek db's, een hack squat en een goeie leg curl machine -O-
Crossfitter idd. Dus in die zin kan ik uiteindelijk ook work-outs wel profiteren als ik de komende maand specifiek werk aan bepaalde dingen. :P

quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 15:21 schreef Lonaa het volgende:
Thuis aanklooien werkt voor geen fuck voor mij. Pardon my french.
Mijn box gaat dit keer meer zoom work-outs plannen, want er zal nu meer vanuit woonkamers worden gesport en het is samen leuker dan alleen. Dus dat ga ik ook wel af en toe meepakken.

quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 15:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Sport is ook mentaal he.

Ik heb zelf helemaal niks met de sportschool. Ik klim, en ik heb tijdens de vorige lockdown hier ook al bovenop de keukenkastjes en de schuur gezeten maar ja, da's toch anders :')

Kan wel aanklooien met gewichten en calisthenics en yoga enzo, maar dat voelt dan meer als een moetje om niet teveel in kracht achteruit te gaan. Dan kun je wel discipline hebben, maar leuk wordt het daar niet van voor mij en dan mis ik toch echt het mentale aspect.
Idd, dat laatste maakt het zo meh. Normaal heb ik geen discipline nodig, want dan vind ik het gewoon leuk genoeg.
pi_196727296
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 15:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja dit. Ik heb het sporten echt nodig voor mijn sanity.

Ik ga ff janken.
Hier nog een.

Ik doe fanatiek waterpolo en we kunnen nu al sinds september niet meer fatsoenlijk trainen en wedstrijden spelen, in maart hebben we onze speelconditie zien verdampen voor 3,5 maand, en net toen we het weer opgebouwd hadden, werd de competitie stilgelegd en vervolgens ook de trainingen op een normale manier. We konden net weer een paar weken trainen en nu wordt het weer stilgelegd.

Ook train ik nog op de sportschool en die gaat nu ook weer dicht

Ik begin langzaam een beetje gek te worden hier.

(ja ik train dan ook gewoon thuis maar dat haalt het niet bij het zwembad en sportschool)

Tot zover dat sport de gezonde motor van nederland is, want blijkbaar is het levensgevaarlijk tegenwoordig
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196727445
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 15:21 schreef Lonaa het volgende:
Thuis aanklooien werkt voor geen fuck voor mij. Pardon my french.
Ik heb nog enigszins mazzel dat ik heel veel dingen leuk vind die je wel thuis kan doen, skills leren, mijn flexibiliteit verhogen etc. Het haalt het alleen niet bij een goeie gym. De power van krachttrainen maakt dat ik echt even al mijn stress kwijt raak. Godver, ellende. Had deze ook even niet aan zien komen moet ik zeggen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196727502
Ik had al een voorproefje, want ik zit sinds vrijdag thuis in quarantaine :') Werd er nou alweer leip van. Eigenlijk zaterdag en zondag willen gaan sporten.

Ben al lang blij dat ik vanmrogen m'n negatieve testuitslag kreeg anders was donderdag meteen de laatste keer geweest :')

Ik ging wel érg lekker donderdag trouwens, dat was dan wel weer mooi geweest. Vanavond nog maar zien hoe het gaat.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196727535
Ik ben in ieder geval extra blij met mijn homegym deze maanden O+
pi_196727603
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:52 schreef Questular het volgende:
Ik ben in ieder geval extra blij met mijn homegym deze maanden O+
Woon je in de buurt van Zwolle toevallig? :P
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196727714
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:52 schreef Questular het volgende:
Ik ben in ieder geval extra blij met mijn homegym deze maanden O+
We hebben in het voorjaar best wat dingen aangeschaft, dus dat kan nu weer wat fanatieker gebruikt worden. Vriend raakt ook helemaal in de stress bij het idee dat de sportschool een maand dicht gaat. Ik heb mijn abo opgezegd in februari, ik zag de bui al hangen. Ben daarna begonnen met hardlopen, maar dat is toch echt wel anders. En gebruik barbell en dumbbells thuis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 16:01:51 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196727752
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:52 schreef Questular het volgende:
Ik ben in ieder geval extra blij met mijn homegym deze maanden O+
Heb ook wel spullen. Maar, IT AINT THE SAME!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196727812
3 keer raden wat de hardlopers op bol zijn? :D
pi_196727814
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:01 schreef Rene het volgende:

[..]

Heb ook wel spullen. Maar, IT AINT THE SAME!
Ja dit. Lekker makkelijk blaten natuurlijk voor een ander. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 16:05:55 #227
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196727853
Misschien vandaag vragen of ik dumbbells mag meenemen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196727890
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:01 schreef Rene het volgende:

[..]

Heb ook wel spullen. Maar, IT AINT THE SAME!
Ligt er denk ik ook aan wat je allemaal hebt en wat je eigenlijk doet. Als ik puur naar het trainen zelf kijk dan kan ik alles thuis doen. Ik mis vooral het gemakt van een sportschool en het trainen met anderen. Het is een behoorlijke investering en je moet er de ruimte voor hebben maar ik zou niet meer zonder kunnen :)
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 16:23:42 #229
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196728263
Ik heb een bar. 4 x 5kg en 2 x 15kg plates. Kb 12/16kg. Dus ik kan wel wat. Maar de motivatie in deze donkere tijden krijg je/ik van mn sportmaatjes. Potverdorie ;( ! Het was bijna mijn eigen sociale uitstap
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196729755
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Beetje overdreven en niet zo'n sterke vergelijking
Overdreven? Als transplantaties en kankeronderzoek op de lange baan geschoven moeten worden spreek ik niet meer van overdrijven.
pi_196729836
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:38 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Sure. We zullen zien of Rutte de ME voor de deur zet of alleen een paar winkels sluit.
Nogmaals, de beperkingen bepalen niet de rate van de verspreiding, maar juist of je bij de activiteiten die je onderneemt er verstandig mee om gaat. Beetje zorgen voor je hygiene, afstand en andere simpele dingen.
Bezoek wordt mogelijk afgeraden, maar niemand en dan ook niemand zal dat komen afdwingen.
Precies en blijkbaar kan het merendeel er niet verstandig mee om gaan, vandaar dat een lockdown de enige optie is die overblijft. Als iedereen zich aan de simpele basisregels zou houden dan was dit niet nodig geweest.
pi_196729863
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:21 schreef GemMagic het volgende:
Ik vind het wel heel kwalijk als de sportscholen weer dicht gaan. Weer een grote aanslag op de gezondheid. Ik denk wel dat als ik ook daar geen mensen meer tegenkom, ik weer vaker naar kantoor ga of bij iemand anders thuis ga trainen. Je wilt toch van nature af en toe wat mensen op je heen he.
Wat een flauwekul van 5 weken niet sporten merk je gezondheids technisch weinig als je al gezond bent. Leuk is anders maar er gaan vast geen levensjaren vanaf.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196730112
Ik had dikke gains gemaakt en kreeg complimenten. Nu gaat alles naar de kloten. Thanks. :(
pi_196730161
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2020 15:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit werkt echt verrassend goed.
Mijn planten doen het er erg goed onder.
  maandag 14 december 2020 @ 17:50:03 #235
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196730187
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:46 schreef Atak het volgende:
Ik had dikke gains gemaakt en kreeg complimenten. Nu gaat alles naar de kloten. Thanks. :(
Er is niets over sportscholen genoemd toch?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196730204
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:21 schreef GemMagic het volgende:
Ik vind het wel heel kwalijk als de sportscholen weer dicht gaan. Weer een grote aanslag op de gezondheid. Ik denk wel dat als ik ook daar geen mensen meer tegenkom, ik weer vaker naar kantoor ga of bij iemand anders thuis ga trainen. Je wilt toch van nature af en toe wat mensen op je heen he.
Je denkt toch niet serieus dat die paar weken niet kunnen bankdrukken een grote aanslag op je gezondheid zullen zijn?
  maandag 14 december 2020 @ 17:55:30 #237
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196730292
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:51 schreef Intint het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat die paar weken niet kunnen bankdrukken een grote aanslag op je gezondheid zullen zijn?
Te kort door de bocht. Het is zeker belangrijk om regelmatig te sporten en je weet niet hoe lang het nu weer gaat duren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 14 december 2020 @ 18:00:45 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196730384
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:04 schreef Mazikeen het volgende:
3 keer raden wat de hardlopers op bol zijn? :D
Du coté de chez Swann?
Kritik der reinen Vernunft?
Walter Rudin's Principles of Mathematical Analysis?
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 14 december 2020 @ 18:03:12 #239
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196730435
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:37 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat een flauwekul van 5 weken niet sporten merk je gezondheids technisch weinig als je al gezond bent. Leuk is anders maar er gaan vast geen levensjaren vanaf.
Vast niet,
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:35 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Precies en blijkbaar kan het merendeel er niet verstandig mee om gaan, vandaar dat een lockdown de enige optie is die overblijft. Als iedereen zich aan de simpele basisregels zou houden dan was dit niet nodig geweest.
Ik geloof wel dat mensen wat smokkelen in de drukke winkels. Ik ben zelf nooit fan geweest van winkelen, dus het is voor mij makkelijk oordelen gooi die boel maar dicht, maar overall zie ik veel mensen om me heen die wel rekening houden met elkaar. Ik geloof niet dat het komt omdat 'we' massaal de regels niet volgen. Daarnaast is het onzin om steeds te roepen dat zoveelste maatregel dientengevolge 'onze' schuld is. De sportschool is van de laatste dingen waarmee je je fijn, individueel, kunt bezighouden. Het lijkt wel een grote afgunst uitwisseling. De één wil alle winkels dicht, de anderen gunt jonge ouders hun kinderen 24/u dag thuis, de volgende wil iedereen thuis opgesloten houden, weer een ander wil een drooglegging en een avondklok op oudjaarsavond.

Het is arbitrair en mijn inziens gaat het niet helpen. Ik zal me neerleggen bij de regels, maar vanaf heden precies óp de lijntjes kleuren. Zelfs in de gevangenis krijg je de gelegenheid om in de gym te sporten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196730440
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:51 schreef Intint het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat die paar weken niet kunnen bankdrukken een grote aanslag op je gezondheid zullen zijn?
Als je ook maar enig serieus niveau beoefend dan is vijf weken stil zitten echt funest voor je spieren, ja.

Kans op blessures als je dan weer begint is ook significant groter, hoofdzakelijk vanwege ontstane onbalans tussen spiergroepen en pezen.


Ik krijg het tevens permanent in m'n rug als ik niet sport. Da's natuurlijk minder vervelend dan met COVID op de IC liggen, maar invloed op het menselijk welzijn heeft het absoluut. Fysiek én mentaal.

(Zeker als je bedenkt dat de kerken open mogen blijven, da's dan weer slecht voor de mentale gesteldheid en die houten banken is ook niks :+ )

[ Bericht 16% gewijzigd door BlackLining op 14-12-2020 18:12:41 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196730663
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:50 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Er is niets over sportscholen genoemd toch?
Wel
pi_196730680
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:51 schreef Intint het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat die paar weken niet kunnen bankdrukken een grote aanslag op je gezondheid zullen zijn?
En je denkt dat ze het niet gaan verlengen? Dan ben je wel heel naïef.
pi_196730932
Zolang er mensen naar kerken mogen voor hun fantasieverhaaltjes vind ik het onnodig dat sportscholen gesloten worden.

5 weken niet sporten is voor mij echt een straf. Een straf voor het me netjes 9 maanden aan de regels houden. Gestraft door het achterlijke gedrag van dikke vette tokkies die zo nodig naar de action motten. Of samen moeten zuipen.

Alle mensen met een iq onder de 100 steriliseren en iedereen die vandaag in de rij stond voor een onzin winkel preventief ruimen lijkt me een betere oplossing. Tyfuslijers.
Whatever...
pi_196731262
Kansloos besluit dit weer. Kansloos.
Love is in the air!
pi_196731382
Laatste les net gegeven, en echt, ik voel me een watje maar ik moest bijna janken toen ik de gym in kwam. Kerstliedjes, boom, en iedereen hartstikke down. Wat een schijtbesluit dit.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 14 december 2020 @ 19:10:38 #246
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196732267
Nu toch maar doorpakken en een thuis een echte fitness ruimte bouwen. Heb nog een lege verwarmde ruimte boven de schuur.. maar wat is dit achterlijk beleid. Hopelijk de doodsteek voor de VVD.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196732366
Toch zo erg niet dat de sportscholen dicht gaan?
Cindy De Vuyst
pi_196732428
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:13 schreef einzeinz het volgende:
Toch zo erg niet dat de sportscholen dicht gaan?
Ja, sportscholen dicht is net bevestigd door Rutte. Voor minstens 6 weken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 14 december 2020 @ 19:30:28 #249
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196733129
Zometeen nog even lekker sporten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196733500
Dadelijk de laatste keer sporten echt zuur dat het dichtgaat was voor mij echt iets waar ik elke keer naar uitkeek.
pi_196733571
Mensen die thuis geen eigen gym hebben :')
pi_196733958
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:13 schreef einzeinz het volgende:
Toch zo erg niet dat de sportscholen dicht gaan?
Vind het redelijk irritant. Liever daar dan thuis sporten, maarja is niet anders.

*bankje weer in elkaar schroeven doet
pi_196733987
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:44 schreef Rupibma het volgende:
Mensen die thuis geen eigen gym hebben :')
Heb geen plek lul. Mja zet wel gewoon in m’n slaapkamer. }:|
pi_196734044
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 18:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Du coté de chez Swann?
Kritik der reinen Vernunft?
Walter Rudin's Principles of Mathematical Analysis?
:D
  maandag 14 december 2020 @ 20:08:37 #255
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196734257
Ik heb thuis een pull-up bar in de muur hangen. Voor de rest maar weer improviseren.
pi_196734269
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 19:57 schreef Azula het volgende:

[..]

Heb geen plek lul. Mja zet wel gewoon in m’n slaapkamer. }:|
Mensen die geen volledig zolder voor zichzelf hebben. Hihi.
  maandag 14 december 2020 @ 21:32:31 #257
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196736288
Gaat Rutte de komende anderhalve maand ook mijn abonnementskosten betalen? Door zijn maatregelen kan ik immers geen gebruik maken van mijn abonnement.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_196736361
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:32 schreef PzKpfw het volgende:
Gaat Rutte de komende anderhalve maand ook mijn abonnementskosten betalen? Door zijn maatregelen kan ik immers geen gebruik maken van mijn abonnement.
Mensen gaan dood en bedrijven gaan failliet, jij maakt je druk om je cheapass abo?
Je kan hem ook gewoon opzeggen he.
  maandag 14 december 2020 @ 21:39:33 #259
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_196736443
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:13 schreef einzeinz het volgende:
Toch zo erg niet dat de sportscholen dicht gaan?
Voor mij wel ;(
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 14 december 2020 @ 21:40:59 #260
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196736469
quote:
4s.gif Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Leonos het volgende:

[..]

Mensen gaan dood en bedrijven gaan failliet, jij maakt je druk om je cheapass abo?
Je kan hem ook gewoon opzeggen he.
Je laat je wel kennen als mod zeg :')

En zoveel mensen gaan er echt niet dood.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 14 december 2020 @ 21:44:19 #261
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_196736544
quote:
15s.gif Op maandag 14 december 2020 21:39 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Voor mij wel ;(
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_196736575
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:40 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Je laat je wel kennen als mod zeg :')

En zoveel mensen gaan er echt niet dood.
Nee dat is het probleem juist. Als veel mensen zonder al teveel beroep te doen op de zorg gewoon stierven waren alleen de mortuaria overbelast en niet de zorg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 21:47:48 ]
  maandag 14 december 2020 @ 21:58:06 #263
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196736787
quote:
4s.gif Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Leonos het volgende:

[..]

Mensen gaan dood en bedrijven gaan failliet, jij maakt je druk om je cheapass abo?
Je kan hem ook gewoon opzeggen he.
Jij bepaalt toch niet wat voor een ander belangrijk is? Dat eeuwige gezeur, mensen gaan alle tijden en elk jaar dood. Als je de overtrokken reacties mag geloven zou je verwachten dat we in 2020 meer dan twee keer zoveel doden te betreuren hebben als andere jaren. Dat is dus niet zo. De bedrijven worden kapot gemaakt door beleid van sluiten ipv omvormen naar wat wel mogelijk is.

Edit - Ok, misch is deze reactie te veel ad hominem. Ik bedoel dat het feit dat er doden te betreuren zijn niet rucksichloos een universele reden tot relativering is.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196736898
quote:
4s.gif Op maandag 14 december 2020 21:36 schreef Leonos het volgende:

[..]

Mensen gaan dood en bedrijven gaan failliet, jij maakt je druk om je cheapass abo?
Je kan hem ook gewoon opzeggen he.
Bedrijven gaan failliet omdat hun bedrijfsvoering verboden wordt door de overheid en er gaan altijd wel mensen dood. :W Wat voor jou goedkoop is kan voor @PzKpfw maar zo een rib uit zijn lijf zijn, of weet jij hoeveel hij vrij kan besteden per maand? :W
pi_196737027
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 18:29 schreef Spanky78 het volgende:
Zolang er mensen naar kerken mogen voor hun fantasieverhaaltjes vind ik het onnodig dat sportscholen gesloten worden.

5 weken niet sporten is voor mij echt een straf. Een straf voor het me netjes 9 maanden aan de regels houden. Gestraft door het achterlijke gedrag van dikke vette tokkies die zo nodig naar de action motten. Of samen moeten zuipen.

Alle mensen met een iq onder de 100 steriliseren en iedereen die vandaag in de rij stond voor een onzin winkel preventief ruimen lijkt me een betere oplossing. Tyfuslijers.
Want in de sportschool betracht iedereen altijd anderhalve meter afstand en dat is ook werkelijk effectief als je langere tijd in dezelfde ruimte verblijft, je enorm inspant en daarbij allerhande aerosolen produceert. _O_
pi_196737727
Gelukkig wel érg lekker gesport vandaag. Eindelijk weer op het niveau wat ik een paar maanden terug had, voordat ik niet meer aan het werk kon en teveel op de bank zat. :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196738955
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2020 22:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Want in de sportschool betracht iedereen altijd anderhalve meter afstand en dat is ook werkelijk effectief als je langere tijd in dezelfde ruimte verblijft, je enorm inspant en daarbij allerhande aerosolen produceert. _O_
Toch is het aantal geregistreerde besmettingen in sportscholen vrijwel nihil.
Daarom zijn sportscholen ook als laatste aan de beurt op de corona routekaart.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196738971
Basic Fit zet de incasso weer stop en wat al geïncasseerd is verrekenen ze met de toekomst. Prima geregeld dus.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196739664
Mijn crossfit box blijft gelukkig wel gewoon open, weliswaar buiten trainen maar dat is prima :)
pi_196739693
Ik hoop dat mijn sportschool ook open blijft. Buiten sporten blijft toegestaan, begreep ik. Dan zouden ze buitenactiviteiten kunnen organiseren, maar ik vrees het ergste. Wordt niet zoals in juni (erg goed weer toen ook) toen buiten groepslessen gegeven werden.
Denk ook niet dat ze nu al die apparatuur naar buiten slepen voor die paar man die in 5-10 graden buiten wil sporten.

Wat wel nog kan, is b.v. een bootcamp. Daar heb je weinig/geen aparte apparatuur voor nodig. Bootcamps werden ook georganiseerd in juni-september, en best goed bezocht nog. We zien wel wat deze lockdown weer brengt. Buckle up iedereen. Riemen vast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: nee, geen groepslessen. Wel lessen via stream op Facebook. Hmm, jammer.

[ Bericht 16% gewijzigd door Salina op 15-12-2020 06:43:20 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196739853
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toch is het aantal geregistreerde besmettingen in sportscholen vrijwel nihil.
Daarom zijn sportscholen ook als laatste aan de beurt op de corona routekaart.
Het aantal geregistreerde besmettingen per locatie is een wassen neus, want van 90% is het onbekend waar het opgelopen is. Als dat maar van 10% zou zijn zou het serieus gebruikt kunnen worden.

Veel succes met buiten joggen allemaal de komende periode. ^O^
pi_196740024
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, sportscholen dicht is net bevestigd door Rutte. Voor minstens 6 weken.
Klopt, maar zo erg is dat toch niet?
Cindy De Vuyst
pi_196740119
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:55 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Te kort door de bocht. Het is zeker belangrijk om regelmatig te sporten en je weet niet hoe lang het nu weer gaat duren.
En je kunt ook gewoon op nog genoeg andere manieren sporten.
  dinsdag 15 december 2020 @ 08:18:02 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196740209
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:06 schreef Questular het volgende:

[..]

En je kunt ook gewoon op nog genoeg andere manieren sporten.
:) is een beetje dezelfde discussie dat je thuis ook kan drinken en eten zonder cafés en restaurants, hetzelfde maar toch anders.
pi_196740797
Hmm, jullie zijn allemaal waarschijnlijk stuk sterker dan mij, dus ik staak de discussie.
:*
pi_196740833
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:06 schreef Questular het volgende:

[..]

En je kunt ook gewoon op nog genoeg andere manieren sporten.
Maar niet op de manier waarvan ook de fysio zegt dat het voor mij het beste is ;)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_196740937
Van pure ellende de cardio maar geuppt naar 45 minuten. Toch handig een hometrainer thuis. Nu nog benen zien te trainen met 2 lichte dumbells en een paar bandjes. Zo geen zin in :(
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196741054
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:23 schreef Rene het volgende:
Ik heb een bar. 4 x 5kg en 2 x 15kg plates. Kb 12/16kg. Dus ik kan wel wat. Maar de motivatie in deze donkere tijden krijg je/ik van mn sportmaatjes. Potverdorie ;( ! Het was bijna mijn eigen sociale uitstap
Dit. het sociale aspect, zelfs op 1,5 meter kon echt prima en was goed en veilig geregeld.

Zonder het sociale aspect, oftewel aangespoord worden door je buurman net een tandje harder / verder te gaan maakt sporten met elkaar echt zoveel beter als thuis.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196741306
Thuis een bankje, een kabelstack tot 80kg en wat haleterschijven en dumbells. Ik kom de winter wel door denk ik. Net middenin een bulk dus gelukkig zag ik dit aankomen.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_196742279
Ik moet eerlijk zeggen dat het sluiten van de sportschool wel echt de grootste teleurstelling is - al zag ik het eigenlijk al langer aankomen.

Overigens van beide toko's waar ik lid ben nog niets gehoord.. kan me voorstellen dat ze ondertussen iets minder coulant zijn dan tijdens de eerste lockdown.
pi_196742413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:00 schreef switchboy het volgende:
Thuis een bankje, een kabelstack tot 80kg en wat haleterschijven en dumbells. Ik kom de winter wel door denk ik. Net middenin een bulk dus gelukkig zag ik dit aankomen.
Hier een powecage (incl dip en pull-up mogelijkheid), lat pulley, olympische stang, 200kg aan schijven, dumbells, 2 verstelbare bankjes incl leg leg extension, suspension trainer, roeimachine, crosstrainer en hometrainer. Ik overleef het wel :p
pi_196742437
Wat een martelwerktuigen hebben jullie wel niet staan joh :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196742493
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:21 schreef BlackLining het volgende:
Wat een martelwerktuigen hebben jullie wel niet staan joh :')
Ik kan dan ook gewoon lekker trainen in de lockdown en jij? :D
pi_196742870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef Questular het volgende:

[..]

Hier een powecage (incl dip en pull-up mogelijkheid), lat pulley, olympische stang, 200kg aan schijven, dumbells, 2 verstelbare bankjes incl leg leg extension, suspension trainer, roeimachine, crosstrainer en hometrainer. Ik overleef het wel :p
Ja ik wil om het bankje nog een halfrack hebben zodat ik een wat stabieler platform heb om te squatten. En spotterarms kan gebruiken bij benchen. Nu wat wankele stands staan.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_196742924
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:25 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik kan dan ook gewoon lekker trainen in de lockdown en jij? :D
Nou ja, ieder z'n sport natuurlijk, maar ik heb helemaal niks met dat typische sportschoolwerk :+ hang er wel eens in, maar da's alleen ter ondersteuning van de sport die ik doe. Helaas is dat een binnensport dus dat ligt stil.

Ik kan met dat soort attributen wel proberen de lockdownschade te beperken ja. Maar lekker trainen? Nee :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196743274
Als ik ooit nog eens genoeg geld en ruimte heb dan richt ik gelijk een homegym in, lijkt me fantastisch. Beetje barbell en schijven zijn voor mij helaas nu niet te betalen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196751600
- communiceer eens normaal

[ Bericht 95% gewijzigd door Lonaa op 16-12-2020 13:19:01 ]
Whatever...
pi_196751621
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef Questular het volgende:

[..]

Hier een powecage (incl dip en pull-up mogelijkheid), lat pulley, olympische stang, 200kg aan schijven, dumbells, 2 verstelbare bankjes incl leg leg extension, suspension trainer, roeimachine, crosstrainer en hometrainer. Ik overleef het wel :p
Ik ben jaloers.
Whatever...
pi_196762251
Bij mijn sportlocatie laten ze deze keer de abonnementen doorlopen. Vorige keer zijn die stopgezet.

Vind het wel best. Net geen 50 euro in de maand. Lullig maar ja, het is geen keten ofzo en die tent is sowieso pas anderhalf jaar open. Anders had ik hem waarschijnlijk zelf weer geactiveerd.

Verder nog weinig aan thuissport gedaan. Saai. :{


quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Voor mij ook. Was het enige wat nog overbleef. FUcking tyfustokkies. Ik ga volgende keer niet meer stemmen voor dit soort lui. Uitkeringen omlaag, heropvoedingskampen open, dwangarbeid voor langdurig werklozen. Fucking tuig.
:')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_196763063
- communiceer eens normaal.

[ Bericht 97% gewijzigd door Lonaa op 16-12-2020 13:18:27 ]
pi_196968721
Een paar dagen geleden heeft de BF-directie een "Kerstboodschap" naar haar personeel gestuurd:

"(...) Nu de clubs gesloten zijn en de feestdagen er aan komen is er ook een moment aangebroken om uit te rusten en te genieten van familie, vrienden en naasten (...)".

Laten we zeggen dat dit lekker onhandig geformuleerd is: in deze tijd fijn bij elkaar op bezoek gaan om te genieten van elkaar ...

[ Bericht 5% gewijzigd door JanGroen op 26-12-2020 16:42:17 ]
pi_196972360
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 16:35 schreef JanGroen het volgende:
Een paar dagen geleden heeft de BF-directie een "Kerstboodschap" naar haar personeel gestuurd:

"(...) Nu de clubs gesloten zijn en de feestdagen er aan komen is er ook een moment aangebroken om uit te rusten en te genieten van familie, vrienden en naasten (...)".

Laten we zeggen dat dit lekker onhandig geformuleerd is: in deze tijd fijn bij elkaar op bezoek gaan om te genieten van elkaar ...
Ongelooflijk zelfs als ze dicht zijn zetten ze aan tot massamoord. Ik hoop dat alle leden het mailtje niet te letterlijk nemen.
pi_196974552
Zoals ik al schreef was het mailtje naar het personeel gestuurd en niet naar de leden.
pi_196975243
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:23 schreef JanGroen het volgende:
Zoals ik al schreef was het mailtje naar het personeel gestuurd en niet naar de leden.
Gelukkig ben jij er weer als de kippen bij om een intern mailtje met nul verkeerde intenties de buitenwereld in te slingeren.

Mailtje had inderdaad beter kunnen zijn: "Nu de clubs gesloten zijn en de feestdagen er aan komen is er ook een moment aangebroken om uit te rusten en te genieten van familie (uit hetzelfde gezin), één vriend(in) en één naaste.
pi_196975525
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:23 schreef JanGroen het volgende:
Zoals ik al schreef was het mailtje naar het personeel gestuurd en niet naar de leden.
Ongelofelijke zeikstraal ben je ook
Go hard or go home
pi_196981701
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:11 schreef Lafoy het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat het sluiten van de sportschool wel echt de grootste teleurstelling is - al zag ik het eigenlijk al langer aankomen.

Overigens van beide toko's waar ik lid ben nog niets gehoord.. kan me voorstellen dat ze ondertussen iets minder coulant zijn dan tijdens de eerste lockdown.
Dat is toch niet jou probleem het is nu niet dat sportscholen bekend staan om het makkelijk opzeggen van abbo's. Ik zou gewoon eisen waar ik voor betaalt heb dat zij dicht moeten is niet jouw probleem.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196985088
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 16:35 schreef JanGroen het volgende:
Een paar dagen geleden heeft de BF-directie een "Kerstboodschap" naar haar personeel gestuurd:

"(...) Nu de clubs gesloten zijn en de feestdagen er aan komen is er ook een moment aangebroken om uit te rusten en te genieten van familie, vrienden en naasten (...)".

Laten we zeggen dat dit lekker onhandig geformuleerd is: in deze tijd fijn bij elkaar op bezoek gaan om te genieten van elkaar ...
Vind het wel meevallen met dat onhandig geformuleerd eigenlijk ............. -O-
stupidity has become as common as common sense was before
pi_196986426
Afgelopen week zag ik de crossfitter hier gewoon trainen, net buiten de deur van hun gym.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:09:16 #299
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197461641
Bedankt Rutte voor het verneuken van mijn conditie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197461699
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:09 schreef PzKpfw het volgende:
Bedankt Rutte voor het verneuken van mijn conditie.
:')
pi_197461862
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:09 schreef PzKpfw het volgende:
Bedankt Rutte voor het verneuken van mijn conditie.
Thuis gym maken
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')