quote:Op woensdag 4 november 2020 19:49 schreef JanGroen het volgende:
is geen vaste begin- of eindtijd, enz...
Ja hoor. Dat staat iedereen vrij.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:52 schreef JanGroen het volgende:
Iedereen kan toch zelf een eigen begin- en eindtijd kiezen? bij een groepsles of in een groep sporten heeft toch iedereen dezelfde tijden?
Je hebt een begin- en eindtijd horend bij het tijdsslot waarvoor je reserveert. Net zoals bij individueel trainen, dat is echt 0,0 verschil. En op volledige afwezigheid tijdens een tijdsslot word je bij ons in beide gevallen aangesproken, omdat je een plekje hebt bezet terwijl je er niet was.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:52 schreef JanGroen het volgende:
Iedereen kan toch zelf een eigen begin- en eindtijd kiezen? bij een groepsles of in een groep sporten heeft toch iedereen dezelfde tijden?
Ik reageer op alle dingen die jij noemtquote:Op woensdag 4 november 2020 19:52 schreef JanGroen het volgende:
Je haalt er allemaal dingen bij die er helemaal niet toe doen. Blijkbaar hebben sommige mensen niet genoeg aan de zin "groepslessen zijn verboden". Die moeten alles tot de laatste komma en punt gedefinieerd hebben en dat kan niet.
Prima dat je dat doet, alleen snap je me dan niet. Spraakverwarring alom.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Je hebt een begin- en eindtijd horend bij het tijdsslot waarvoor je reserveert. Net zoals bij individueel trainen, dat is echt 0,0 verschil. En op volledige afwezigheid tijdens een tijdsslot word je bij ons in beide gevallen aangesproken, omdat je een plekje hebt bezet terwijl je er niet was.
[..]
Ik reageer op alle dingen die jij noemtDus die haal je er dan zelf bij.
Nee jij doet alsof de definities van groepsles eenduidig is, maar dat is niet zo. Als het allemaal zo duidelijk is, dan kan je deze vraag toch in 1 zin beantwoorden?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:57 schreef JanGroen het volgende:
Als je aangehouden wordt op de snelweg omdat je 160 reed kun je ook wel zeggen ik reed 2 x 80. Maar je snapt hopelijk wel dat je toch fout zit.
Laat staan de definitie van les. Naar mijn idee is alleen een klassikale instructie en een vaste structuur die iedereen in de zaal gaat aanhouden echt kenmerken van een les. Dus dat die sportschool die de klassikale briefing gewoon door laat gaan en alles alleen maar een andere naam geeft nog steeds een groepsles geeft ben ik met je eens.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar wat maakt een groep mensen op een vaste plek in een zaal dan precies de ene keer geen groep en de andere keer wel? Begin anders eens met de definitie van 'groep'.
Precies.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Rene het volgende:
Zolang er geen instructeur is, is er geen groepsles. Opgelost. Dus we krijgen een instructie vooraf in de mail toegestuurd en klaar.
Tot op heden nog geen info boks.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:50 schreef Rene het volgende:
Het lijkt erop dat ze bij ons gewoon door kunnen in een contstructie. Ben benieuwd. Tot op heden nog geen info.
Ik gok van niet. Want ik weet meerquote:Op woensdag 4 november 2020 20:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Tot op heden nog geen info boks.
Sport jij bij mij?
quote:Op woensdag 4 november 2020 18:33 schreef Chia het volgende:
Verwarring bij sportscholen: wat is een groepsles? - https://nos.nl/l/2355233
Ok.quote:Met die vraag worstelen meer sportscholen. Een Amsterdamse sportschooleigenaar laat weten dat bij hen de groepslessen morgen doorgaan. "Wij doen een soort crossfit-achtige les, met een korte briefing aan het begin. Daarna voert iedereen individueel de sportoefeningen uit, onder begeleiding van een trainer.
Om aan de regels te voldoen, vervangen we het woord 'les' door 'tijdslot' en 'groepsles' door 'training'. Wij willen ons echt heel graag houden aan de regels en vinden dat dit moet kunnen."
Geef jij zelf lessen dan? Dat wist ik niet. Of lees ik het verkeerd?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies.
En dus ga ik morgenochtend de individuele les voor de vrijdag voorbereiden. Zodat ik het alle individuen individueel kan mailen.
Ik ben er dan ook bij als individuele deelnemer.
Ja. Ik geef vnl krachttraining aan een groepje (55+) dames (en nog oudere heren). Normaal een mens of acht a tien die komen. Nu vaak met zijn vieren. Veel wat oudere mensen vinden het toch spannend qua virus.quote:Op woensdag 4 november 2020 23:06 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Ok.![]()
![]()
Echt, dit is toch ook gewoon een soap aan het worden, beste mensen (vrij naar De Jonge).
[..]
Geef jij zelf lessen dan? Dat wist ik niet. Of lees ik het verkeerd?
Vanavond weer heerlijk gesport. Heb maar meteen gisteravond wat extra tijdsloten geboekt voordat ze misschien vol zaten.beetje egoïstisch misschien ook, sorry
Ik dacht even dat de mensen die normaal gesproken meedoen aan de groepslessen nu massaal de fitnessruimte in zouden gaan om individueel te gaan sporten. Dat blijkt wel mee te vallen volgens de sportschool. Die ervaring hebben ze niet, en ook ik zie niet zo veel mensen uit die groepslessen die individueel gaan sporten. Maar goed, snel reserveren kan geen kwaad.
Bij ons gaan ze de groepslessen twee weken stopzetten. Wel worden er (net als in het voorjaar, tot juni, toen we weer bij de sportschool buiten konden sporten) lessen gestreamd via de Facebookpagina. Daar schijnen best wat mensen aan mee te doen. Was in het voorjaar ook zo. Dat doe je dan wel thuis (of elders, weet ik het).
Mooi, kan ik lekker blijven fitnessen. Individueel.
Wat dat ook moge betekenen trouwens, tegenwoordig. Na al die berichten hier is het me een beetje gaan duizelen wat nu groepen zijn, wat individueel en wat nu individueel in groepsverband is.
Dat wist ik niet. Is dat je dagelijkse werk of doe je dat er gewoon een paar uurtjes per week bij?quote:Op woensdag 4 november 2020 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik geef vnl krachttraining aan een groepje (40+) dames (en nog oudere heren). Normaal een mens of acht a tien die komen. Nu vaak met zijn vieren. Veel wat oudere mensen vinden het toch spannend qua virus.
Denk aan squatten met barbell en rustig aan je grenzen opzoeken met meer kilo's. Deadliften (techniek met een kettlebell oefenen). Push-ups. Etc. Alles goed te schalen naar individueel niveau.
Heb vooral bij oudere mensen heel goede resultaten met krachttraining.
Ik heb deze bedacht voor de groep als individuele training:
3 rondes:
30 Air Squat
20 Lunges
20 Calorie Roeien
10 Single Arm Kettlebell Snatch iedere arm.
Ga morgen even kijken hoe ik qua tijd uit kom, qua publiek.
Excuus. Ik ben zelf in de 40. De deelnemers zijn vnl 55+. Haha.quote:Op woensdag 4 november 2020 23:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Is dat je dagelijkse werk of doe je dat er gewoon een paar uurtjes per week bij?
Prima workout denk ik. Laagdrempelig en voor iedereen wel te doen.
Bij ons komen de ouderen nog we gelukkig, althans, degenen die ik zie.![]()
Er zullen er vast ook wel zijn die wat angst hebben inderdaad, maar alles is prima geregeld qua drukte, schoonmaken, afstand houden etc. Ik zie nog genoeg 40-plussers komen. Goed voor ze. Lekker blijven bewegen.
Dus qua aantallen sporters, contacten en verplaatsingen verandert er niks tov gisteren. Mooi opgelost, in de geest van de maatregelquote:Op woensdag 4 november 2020 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies.
En dus ga ik morgenochtend de individuele les voor de vrijdag voorbereiden. Zodat ik het alle individuen individueel kan mailen.
Ik ben er dan ook bij als individuele deelnemer.
Het aantal sporters is hetzelfde als toegestaan. Mensen reserveren een tijdsvak. Er kunnen dus niet teveel mensen in de ruimte zijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 23:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dus qua aantallen sporters, contacten en verplaatsingen verandert er niks tov gisteren. Mooi opgelost, in de geest van de maatregel
Lol nee ik ook niet, individueel in clusters, ik ben heel benieuwdquote:Op donderdag 5 november 2020 07:43 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn sportschool gaat individuele spinninglessen geven. Wel in clusters. Ik zie het nog niet echt voor me
In de 40 al? Wow!quote:Op woensdag 4 november 2020 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Excuus. Ik ben zelf in de 40. De deelnemers zijn vnl 55+. Haha.![]()
Ik doe dit twee keer in de week een uurtje. En ik adviseer ze yoga in het weekend te volgen (maar dat kan nu dus even niet).
Dus al met al 3 keer in de week een vorm van fitness. Echt heel fijn om mensen vooruit te zien gaan met zo veel enthousiasme.
Twee weken niet, is ook geen probleem. Maar als dat langer duurt is het heel jammer. Het opbouwen duurt langer bij deze leeftijdsgroep.
Ik ga dus ook met de dames bench pressen etc. Wat ze zelf dus nooit zouden doen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |