abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196058522
Wat ik bedoelde met groepslessen "in de ruimste zin van het woord" is dat je dus niet als sportschool een paar termen gaat veranderen waardoor het "volgens de maatregelen" geen groepsles meer is, maar inhoudelijk nog op precies hetzelfde neerkomt.
pi_196058560
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:49 schreef JanGroen het volgende:
is geen vaste begin- of eindtijd, enz...
:o ! dat mag niet, want dan kunnen de aantallen niet gewaarborgd worden.
pi_196058605
Iedereen kan toch zelf een eigen begin- en eindtijd kiezen in de fitness? Die staat dan niet vast en je kan gewoon tellen hoeveel mensen er per kwartier binnen zijn. Bij een groepsles of in een groep sporten heeft toch iedereen dezelfde tijden? Zeker als er op muziek gesport wordt.

Je haalt er allemaal dingen bij die er helemaal niet toe doen. Blijkbaar hebben sommige mensen niet genoeg aan de zin "groepslessen zijn verboden". Die moeten alles tot de laatste komma en punt gedefinieerd hebben en dat kan niet.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 19:55:24 #104
236264 crew  capricia
pi_196058695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:52 schreef JanGroen het volgende:
Iedereen kan toch zelf een eigen begin- en eindtijd kiezen? bij een groepsles of in een groep sporten heeft toch iedereen dezelfde tijden?
Ja hoor. Dat staat iedereen vrij.
De meeste mensen van een les komen over algemeen dezelfde tijd. Dus die zullen nu ook wel om die tijd komen. Want ja, ze reserveren een tijdsblok.

Er komt geen groepsles. Alleen een instructie met de individuele oefeningen. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196058717
quote:
Iedereen kan toch zelf een eigen begin- en eindtijd kiezen? bij een groepsles of in een groep sporten heeft toch iedereen dezelfde tijden?
Je hebt een begin- en eindtijd horend bij het tijdsslot waarvoor je reserveert. Net zoals bij individueel trainen, dat is echt 0,0 verschil. En op volledige afwezigheid tijdens een tijdsslot word je bij ons in beide gevallen aangesproken, omdat je een plekje hebt bezet terwijl je er niet was.

quote:
Je haalt er allemaal dingen bij die er helemaal niet toe doen. Blijkbaar hebben sommige mensen niet genoeg aan de zin "groepslessen zijn verboden". Die moeten alles tot de laatste komma en punt gedefinieerd hebben en dat kan niet.
Ik reageer op alle dingen die jij noemt _O- Dus die haal je er dan zelf bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2020 19:56:57 ]
pi_196058752
De regel is maximaal 100 op de snelweg. Als je aangehouden wordt op de snelweg omdat je 200 reed kun je ook wel zeggen ik reed 2 x 100 dus het mag gewoon. Maar je snapt hopelijk wel dat je toch fout zit.

Zo is het ook met groepslessen. Je kan de namen van tijden en manieren van instructies geven aanpassen, zolang de deelnemers op dezelfde tijd beginnen en allemaal hetzelfde doen is het gewoon een groepsles. Ook al staan ze allemaal in groepjes van 2 personen uit elkaar.
pi_196058761
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:56 schreef Chia het volgende:

[..]

Je hebt een begin- en eindtijd horend bij het tijdsslot waarvoor je reserveert. Net zoals bij individueel trainen, dat is echt 0,0 verschil. En op volledige afwezigheid tijdens een tijdsslot word je bij ons in beide gevallen aangesproken, omdat je een plekje hebt bezet terwijl je er niet was.
[..]

Ik reageer op alle dingen die jij noemt _O- Dus die haal je er dan zelf bij.
Prima dat je dat doet, alleen snap je me dan niet. Spraakverwarring alom.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 20:08:09 #108
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196059080
Zolang er geen instructeur is, is er geen groepsles. Opgelost. Dus we krijgen een instructie vooraf in de mail toegestuurd en klaar.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196059413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:57 schreef JanGroen het volgende:
Als je aangehouden wordt op de snelweg omdat je 160 reed kun je ook wel zeggen ik reed 2 x 80. Maar je snapt hopelijk wel dat je toch fout zit.
Nee jij doet alsof de definities van groepsles eenduidig is, maar dat is niet zo. Als het allemaal zo duidelijk is, dan kan je deze vraag toch in 1 zin beantwoorden?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 19:33 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar wat maakt een groep mensen op een vaste plek in een zaal dan precies de ene keer geen groep en de andere keer wel? Begin anders eens met de definitie van 'groep'.
Laat staan de definitie van les. Naar mijn idee is alleen een klassikale instructie en een vaste structuur die iedereen in de zaal gaat aanhouden echt kenmerken van een les. Dus dat die sportschool die de klassikale briefing gewoon door laat gaan en alles alleen maar een andere naam geeft nog steeds een groepsles geeft ben ik met je eens.

Maar als je die briefing weglaat is er geen onderscheid meer met individueel trainen waarbij er een coach rondloopt en je desgewenst gebruik kan maken van het aangeboden programma met oefeningen.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 20:22:33 #110
236264 crew  capricia
pi_196059523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Rene het volgende:
Zolang er geen instructeur is, is er geen groepsles. Opgelost. Dus we krijgen een instructie vooraf in de mail toegestuurd en klaar.
Precies.
En dus ga ik morgenochtend de individuele les voor de vrijdag voorbereiden. Zodat ik het alle individuen individueel kan mailen. :D
Ik ben er dan ook bij als individuele deelnemer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196059659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:50 schreef Rene het volgende:
Het lijkt erop dat ze bij ons gewoon door kunnen in een contstructie. Ben benieuwd. Tot op heden nog geen info.
Tot op heden nog geen info boks.

Sport jij bij mij? :o
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 20:29:47 #112
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196059665
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Tot op heden nog geen info boks.

Sport jij bij mij? :o
Ik gok van niet. Want ik weet meer :7
pi_196059679
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:29 schreef Rene het volgende:

[..]

Ik gok van niet. Want ik weet meer :7
Oh ;(

Die post van hierboven?
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 20:31:02 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196059686
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh ;(

Die post van hierboven?
Yes. Helemaal.
pi_196063035
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2020 18:33 schreef Chia het volgende:
Verwarring bij sportscholen: wat is een groepsles? - https://nos.nl/l/2355233
quote:
Met die vraag worstelen meer sportscholen. Een Amsterdamse sportschooleigenaar laat weten dat bij hen de groepslessen morgen doorgaan. "Wij doen een soort crossfit-achtige les, met een korte briefing aan het begin. Daarna voert iedereen individueel de sportoefeningen uit, onder begeleiding van een trainer.

Om aan de regels te voldoen, vervangen we het woord 'les' door 'tijdslot' en 'groepsles' door 'training'. Wij willen ons echt heel graag houden aan de regels en vinden dat dit moet kunnen."
Ok. :o _O-

Echt, dit is toch ook gewoon een soap aan het worden, beste mensen (vrij naar De Jonge).

quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies.
En dus ga ik morgenochtend de individuele les voor de vrijdag voorbereiden. Zodat ik het alle individuen individueel kan mailen. :D
Geef jij zelf lessen dan? Dat wist ik niet. Of lees ik het verkeerd?

Vanavond weer heerlijk gesport. Heb maar meteen gisteravond wat extra tijdsloten geboekt voordat ze misschien vol zaten. ;) beetje egoïstisch misschien ook, sorry

Ik dacht even dat de mensen die normaal gesproken meedoen aan de groepslessen nu massaal de fitnessruimte in zouden gaan om individueel te gaan sporten. Dat blijkt wel mee te vallen volgens de sportschool. Die ervaring hebben ze niet, en ook ik zie niet zo veel mensen uit die groepslessen die individueel gaan sporten. Maar goed, snel reserveren kan geen kwaad.

Bij ons gaan ze de groepslessen twee weken stopzetten. Wel worden er (net als in het voorjaar, tot juni, toen we weer bij de sportschool buiten konden sporten) lessen gestreamd via de Facebookpagina. Daar schijnen best wat mensen aan mee te doen. Was in het voorjaar ook zo. Dat doe je dan wel thuis (of elders, weet ik het).

Mooi, kan ik lekker blijven fitnessen. Individueel.

Wat dat ook moge betekenen trouwens, tegenwoordig. Na al die berichten hier is het me een beetje gaan duizelen wat nu groepen zijn, wat individueel en wat nu individueel in groepsverband is. :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 23:21:17 #116
236264 crew  capricia
pi_196063245
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:06 schreef Salina het volgende:

[..]

[..]

Ok. :o _O-

Echt, dit is toch ook gewoon een soap aan het worden, beste mensen (vrij naar De Jonge).
[..]

Geef jij zelf lessen dan? Dat wist ik niet. Of lees ik het verkeerd?

Vanavond weer heerlijk gesport. Heb maar meteen gisteravond wat extra tijdsloten geboekt voordat ze misschien vol zaten. ;) beetje egoïstisch misschien ook, sorry

Ik dacht even dat de mensen die normaal gesproken meedoen aan de groepslessen nu massaal de fitnessruimte in zouden gaan om individueel te gaan sporten. Dat blijkt wel mee te vallen volgens de sportschool. Die ervaring hebben ze niet, en ook ik zie niet zo veel mensen uit die groepslessen die individueel gaan sporten. Maar goed, snel reserveren kan geen kwaad.

Bij ons gaan ze de groepslessen twee weken stopzetten. Wel worden er (net als in het voorjaar, tot juni, toen we weer bij de sportschool buiten konden sporten) lessen gestreamd via de Facebookpagina. Daar schijnen best wat mensen aan mee te doen. Was in het voorjaar ook zo. Dat doe je dan wel thuis (of elders, weet ik het).

Mooi, kan ik lekker blijven fitnessen. Individueel.

Wat dat ook moge betekenen trouwens, tegenwoordig. Na al die berichten hier is het me een beetje gaan duizelen wat nu groepen zijn, wat individueel en wat nu individueel in groepsverband is. :P
Ja. Ik geef vnl krachttraining aan een groepje (55+) dames (en nog oudere heren). Normaal een mens of acht a tien die komen. Nu vaak met zijn vieren. Veel wat oudere mensen vinden het toch spannend qua virus.

Denk aan squatten met barbell en rustig aan je grenzen opzoeken met meer kilo's. Deadliften (techniek met een kettlebell oefenen). Push-ups. Etc. Alles goed te schalen naar individueel niveau.

Heb vooral bij oudere mensen heel goede resultaten met krachttraining.

Ik heb deze bedacht voor de groep als individuele training:

3 rondes:

30 Air Squat
20 Lunges
20 Calorie Roeien
10 Single Arm Kettlebell Snatch iedere arm.

Ga morgen even kijken hoe ik qua tijd uit kom, qua publiek. :)

De bedoeling is dat ze hem individueel kunnen doen (maar ze komen toch op dezelfde tijd wsl), en via de app de tijd doorgeven. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 04-11-2020 23:32:50 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196063454
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik geef vnl krachttraining aan een groepje (40+) dames (en nog oudere heren). Normaal een mens of acht a tien die komen. Nu vaak met zijn vieren. Veel wat oudere mensen vinden het toch spannend qua virus.

Denk aan squatten met barbell en rustig aan je grenzen opzoeken met meer kilo's. Deadliften (techniek met een kettlebell oefenen). Push-ups. Etc. Alles goed te schalen naar individueel niveau.

Heb vooral bij oudere mensen heel goede resultaten met krachttraining.

Ik heb deze bedacht voor de groep als individuele training:

3 rondes:

30 Air Squat
20 Lunges
20 Calorie Roeien
10 Single Arm Kettlebell Snatch iedere arm.

Ga morgen even kijken hoe ik qua tijd uit kom, qua publiek. :)
Dat wist ik niet. Is dat je dagelijkse werk of doe je dat er gewoon een paar uurtjes per week bij?

Prima workout denk ik. Laagdrempelig en voor iedereen wel te doen. :)

Bij ons komen de ouderen nog we gelukkig, althans, degenen die ik zie. :P
Er zullen er vast ook wel zijn die wat angst hebben inderdaad, maar alles is prima geregeld qua drukte, schoonmaken, afstand houden etc. Ik zie nog genoeg 40-plussers komen. Goed voor ze. Lekker blijven bewegen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 23:37:49 #118
236264 crew  capricia
pi_196063537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:32 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Is dat je dagelijkse werk of doe je dat er gewoon een paar uurtjes per week bij?

Prima workout denk ik. Laagdrempelig en voor iedereen wel te doen. :)

Bij ons komen de ouderen nog we gelukkig, althans, degenen die ik zie. :P
Er zullen er vast ook wel zijn die wat angst hebben inderdaad, maar alles is prima geregeld qua drukte, schoonmaken, afstand houden etc. Ik zie nog genoeg 40-plussers komen. Goed voor ze. Lekker blijven bewegen.
Excuus. Ik ben zelf in de 40. De deelnemers zijn vnl 55+. Haha. :D

Ik doe dit twee keer in de week een uurtje. En ik adviseer ze yoga in het weekend te volgen (maar dat kan nu dus even niet).

Dus al met al 3 keer in de week een vorm van fitness. Echt heel fijn om mensen vooruit te zien gaan met zo veel enthousiasme.

Twee weken niet, is ook geen probleem. Maar als dat langer duurt is het heel jammer. Het opbouwen duurt langer bij deze leeftijdsgroep.

Ik ga dus ook met de dames bench pressen etc. Wat ze zelf dus nooit zouden doen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196063627
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies.
Dus qua aantallen sporters, contacten en verplaatsingen verandert er niks tov gisteren. Mooi opgelost, in de geest van de maatregel :')

Niet alleen en specifiek naar jou maar naar al die sportscholen die nu zo trots hun ‘aanpassingen’ presenteren. Wat een hoax.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 23:46:37 #120
236264 crew  capricia
pi_196063681
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dus qua aantallen sporters, contacten en verplaatsingen verandert er niks tov gisteren. Mooi opgelost, in de geest van de maatregel :')
Het aantal sporters is hetzelfde als toegestaan. Mensen reserveren een tijdsvak. Er kunnen dus niet teveel mensen in de ruimte zijn.
Qua ruimte en contacten: ook gewoon volgens de geldende regels.
Er zijn vakken op de grond waarbinnen men moet blijven.
Men loopt niet door elkaar.

Het zijn een aantal individuen die individueel sporten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196065872
Mijn sportschool gaat individuele spinninglessen geven. Wel in clusters. Ik zie het nog niet echt voor me
pi_196066033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 07:43 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn sportschool gaat individuele spinninglessen geven. Wel in clusters. Ik zie het nog niet echt voor me
Lol nee ik ook niet, individueel in clusters, ik ben heel benieuwd :D Bij mij zijn op de ene gym de lessen gewoon gestopt, de andere is ook wat aan het aanrommelen met individueel in de groepszaal. Ik ga het zien volgende week, eerst even vrij om wat blessures te laten herstellen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_196066064
De crossfit waar mijn broer aan meedoet gaat door. De instructeur is nu deelnemer die er toevallig heel veel verstand van heeft. Mijn sportschool heeft wel alle groepslessen per direct voor 2 weken geannuleerd. Geen aanpassing.

Alleen fitness (met reservering) is nog mogelijk en squashen/padel kan geloof ik nog.

Dat ik gister naar fitness was om een uur of half 1 (dat is dan wel weer fijn van thuiswerken) waren er misschien 7 a 8 mensen.
pi_196068091
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Excuus. Ik ben zelf in de 40. De deelnemers zijn vnl 55+. Haha. :D

Ik doe dit twee keer in de week een uurtje. En ik adviseer ze yoga in het weekend te volgen (maar dat kan nu dus even niet).

Dus al met al 3 keer in de week een vorm van fitness. Echt heel fijn om mensen vooruit te zien gaan met zo veel enthousiasme.

Twee weken niet, is ook geen probleem. Maar als dat langer duurt is het heel jammer. Het opbouwen duurt langer bij deze leeftijdsgroep.

Ik ga dus ook met de dames bench pressen etc. Wat ze zelf dus nooit zouden doen. :D
In de 40 al? Wow! :o :P
Ben ook begin 40 hoor.

Ah, zo. Ik vind het mooi om te zien dat ook ouderen lekker wat krachttraining doen, ieder op zijn of haar eigen niveau. En vrouwen die krachttraining doen. Dat hele idee van "krachttraining is niet voor vrouwen, daar wordt je gespierd van" is een beetje aan het verdwijnen heb ik het idee. En dat is mooi, want ik denk dat krachttraining voor iedereen goed is (net als bewegen en cardio trouwens).

Bij mij in de sportschool heb je alle leeftijden. Zelfs kinderen die met hun ouders mee sporten. Dat vind ik dan soms een beetje too much, maar goed (krachttraining onder de pakweg 14-16 jaar heeft toch amper zin? Je spieren zijn nog geeneens volwaardig gegroeid op die leeftijd). Verder gewoon een relaxte sportschool voor iedereen. Jong, oud, beginner, gevorderde (echter geen super gespierde anabolen-Arnold's). ;)
En mensen zijn bezig met fysiotherapie in de sportschool, fysio zit er naast en is verbonden aan/onderdeel van het complex (MediFit).

Overigens ook een reden om de sportscholen open te houden trouwens (fysio, erg belangrijk voor volksgezondheid).

Ik ben content met mijn sportschooltje. Klein, fijn en professioneel. O+
pi_196068125
Mooi Salina,
Helemaal met je eens. En ik ben blij dat ze open blijven. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')