abonnement Unibet Coolblue
pi_195912264
Armeni zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armenirs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armeni wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armeni heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armeni en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armenirs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost en waarbij 800.000 Azeris werden ontheemd, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195912368
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:16 schreef polderturk het volgende: [..] Waarom heb je geen kritiek op TheoddDutchGuy? Die praat hier het vermoorden van burgers goed door Armeni.
Beide partijen doen dat, dus niet alleen naar Armenen wijzen..dan heb je boter op je hoofd. Vind die eenzijdige pro Azerbeidzjan berichtgeving hier ook irritant..zal wel door al die Turken komen. Dit hele conflict zal geen winnaar kennen.. Azerbeidzjan kan zoveel land veroveren als zij willen, de Armenen zullen zich daar nooit bij neerleggen en dan krijg je dus een oeverloos conflict van terreur en aanslagen door Armenen op Azerbeidzjanse doelen. En dan kunnen Azerbeidzjani weer huilen hoe gemeen de Armenen wel niet zijn. Als de partijen verstandig zijn gaan ze weer rond de tafel, oorlog lost toch niks op
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:02:20 #3
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195912586
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Beide partijen doen dat, dus niet alleen naar Armenen wijzen..dan heb je boter op je hoofd. Vind die eenzijdige pro Azerbeidzjan berichtgeving hier ook irritant..zal wel door al die Turken komen. Dit hele conflict zal geen winnaar kennen.. Azerbeidzjan kan zoveel land veroveren als zij willen, de Armenen zullen zich daar nooit bij neerleggen en dan krijg je dus een oeverloos conflict van terreur en aanslagen door Armenen op Azerbeidzjanse doelen. En dan kunnen Azerbeidzjani weer huilen hoe gemeen de Armenen wel niet zijn. Als de partijen verstandig zijn gaan ze weer rond de tafel, oorlog lost toch niks op
Vraag me af welke oplossingen acceptabel zou zijn voor beide partijen.
pi_195912635
Moet wel altijd huilen om Turken die Palestijnen steunen in hun zaak en nu dus Azerbeidzjan, en dan trippen om het Koerdisch verhaal.
pi_195912694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Beide partijen doen dat, dus niet alleen naar Armenen wijzen..dan heb je boter op je hoofd. Vind die eenzijdige pro Azerbeidzjan berichtgeving hier ook irritant..zal wel door al die Turken komen. Dit hele conflict zal geen winnaar kennen.. Azerbeidzjan kan zoveel land veroveren als zij willen, de Armenen zullen zich daar nooit bij neerleggen en dan krijg je dus een oeverloos conflict van terreur en aanslagen door Armenen op Azerbeidzjanse doelen. En dan kunnen Azerbeidzjani weer huilen hoe gemeen de Armenen wel niet zijn. Als de partijen verstandig zijn gaan ze weer rond de tafel, oorlog lost toch niks op
Dat is 30 jaar lang geprobeerd door Azerbaijan. Resultaat: Pashinyan die recentelijk nog riep dat Karabakh bij Armeni moet worden gevoegd. Misschien moet jij even je roze bril afdoen en inzien dat niet alles objectief kan worden benaderd.

Lees dit artikel anders eens door:

https://www.nytimes.com/2(...)agorno-karabakh.html
pi_195912747
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:08 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dat is 30 jaar lang geprobeerd door Azerbaijan. Resultaat: Pashinyan die recentelijk nog riep dat Karabakh bij Armeni moet worden gevoegd. Misschien moet jij even je roze bril afdoen en inzien dat niet alles objectief kan worden benaderd.

Lees dit artikel anders eens door:

https://www.nytimes.com/2(...)agorno-karabakh.html
Oplossing is er ook niet..net als bij de Palestijnse kwestie. Beter je erbij neerleggen en terug in je hok. Gewapende vrede.
pi_195912758
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Oplossing is er ook niet..net als bij de Palestijnse kwestie. Beter je erbij neerleggen en terug in je hok. Gewapende vrede.
Dan moet de provocateur stoppen met provocaties, he.
pi_195912781
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Beide partijen doen dat, dus niet alleen naar Armenen wijzen..dan heb je boter op je hoofd. Vind die eenzijdige pro Azerbeidzjan berichtgeving hier ook irritant..zal wel door al die Turken komen. Dit hele conflict zal geen winnaar kennen.. Azerbeidzjan kan zoveel land veroveren als zij willen, de Armenen zullen zich daar nooit bij neerleggen en dan krijg je dus een oeverloos conflict van terreur en aanslagen door Armenen op Azerbeidzjanse doelen. En dan kunnen Azerbeidzjani weer huilen hoe gemeen de Armenen wel niet zijn. Als de partijen verstandig zijn gaan ze weer rond de tafel, oorlog lost toch niks op
Tot nu toe zijn er 80 Azerbeidzjaanse burgers omgekomen en 20 Armeense burgers.

Ik vind ook dat ze moeten praten.

De 7 bezette Azerbeidzjaanse Rayonnen waar 800.000 Azerbeidzjanen uit zijn verdreven terug naar Azerbeidzjan.

Nagorno-Karabakh onafhankelijk of volledig zelfbestuur.

Alle vluchtelingen terug: zowel Armeense als Azerbeidzjaanse.

Dit is volgens mij voor iedereen acceptabel.

Azerbeidzjan heeft 26 jaar met een diepe wond geleefd. Als Azerbeidzjan nu alles veroverd, dan leeft Armeni straks met een diepe wond, en zullen ze over 30 jaar misschien zelf iets proberen. Als ze er nu uitkomen door met elkaar aan tafel te gaan, dan kan er echt vrede komen.

Er wordt al 26 jaar onderhandeld. Er werd niets bereikt. Het behouden van de status quo was in het voordeel van Armeni. Armeni had op zijn minst n Rayon of een deel van een Rayon kunnen afstaan uit goodwill. Ze hebben niet eens een vierkante meter afgestaan.

Pashinyan had kort geleden nog 'Artsakh is Armeni' gezegd. Bij Artsakh horen ook de etnisch gezuiverde 7 Azerbeidzjaanse Rayonnen. Dit had enorme woede gewekt in Azerbeidzjan. Velen vroegen zich af waarom ze nog onderhandelden. De Armeense minister van defensie had gezegd dat ze met nieuwe oorlogen, nieuw grond wilden toevoegen aan Armeni.

Azerbeidzjan moet zich nu realiseren dat het veroveren van het hele gebied vernietigend zal zijn voor Armeni. Dat Armenirs dit nooit zullen vergeten, net zoals dat Azerbeidzjan de nederlaag uit de jaren 90 nooit vergeten heeft.
pi_195912793
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:11 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dan moet de provocateur stoppen met provocaties, he.
Beiden zijn schuldig. Azerbeidzjan heeft er zelf voor gekozen om de huidige oorlog te beginnen.
pi_195912945
Deze lijst zou gehackt zijn.

Het zou om een lijst van bijna 5500 Armeense soldaten gaan die zijn omgekomen. Bij sommige namen staat een foto. Lijst kan gefabriceerd zijn.

De namen van 1100 gedode Armeense soldaten zijn vrijgegeven. Als de volgende +/- 100 namen die worden vrijgegeven ook op de lijst van 5500 staan, dan is de lijst mogelijk echt. Als de namen er niet opstaan, dan is de lijst nep.

https://armdocs.org/leshes/Losses_of_Armenia.htm
pi_195913216
Dit is Stijn Mitzer.
Hij is een Nederlander die bijdraagt aan Bellingcat. Hij is de co-auteur van een boek over het Noord-Koreaanse leger. Hij houdt alle verliezen van militair materieel bij dat visueel geconfirmeerd kan worden. Dat doet hij voor beide kanten.

twitter


Dit is de volledige lijst.

https://www.oryxspioenkop(...)no-karabakh.html?m=1
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 21:38:25 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195913462
nou

het is weer schoon hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:40:05 #13
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195913492
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Beiden zijn schuldig. Azerbeidzjan heeft er zelf voor gekozen om de huidige oorlog te beginnen.
Als een gedeelte van je land bezet is wil je toch de bezetter uit je land hebben? :?
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:46:38 #14
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_195913633
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_195915134
Beschietingen op burgerdoelen in Azerbeidzjan.

pi_195915270
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:40 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Als een gedeelte van je land bezet is wil je toch de bezetter uit je land hebben? :?
Doe eens niet zo gek.
pi_195915374
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:40 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Als een gedeelte van je land bezet is wil je toch de bezetter uit je land hebben? :?
Tsja.. er zijn wel meer stukjes grond op deze aardkloot waar verschillende bewoners aanspraak op denken te maken. Taiwan bijvoorbeeld.. is dat nou een zelfstandig land of is het van China? China zegt dat het bij China hoort maar wanneer ze het met geweld zouden terugnemen, zou niet iedereen het ermee eens zijn.
pi_195920985
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:49 schreef polderturk het volgende:
Beschietingen op burgerdoelen in Azerbeidzjan.

[ afbeelding ]
Is baku te ver voor hun raketten of kiezen ze ervoor om het voorlopig te ontzien?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195921178
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:27 schreef polderturk het volgende:
Dit is Stijn Mitzer.
Hij is een Nederlander die bijdraagt aan Bellingcat. Hij is de co-auteur van een boek over het Noord-Koreaanse leger. Hij houdt alle verliezen van militair materieel bij dat visueel geconfirmeerd kan worden. Dat doet hij voor beide kanten.

[ twitter ]

Dit is de volledige lijst.

https://www.oryxspioenkop(...)no-karabakh.html?m=1
Ah deze dude is een Hollander dus. Goede Twitteraar.

Mbt de Canadese boycot

"In reality, the ban on drone technology sales is likely to achieve little but to speed up the research and production of these indigenous replacements, making Turkey self-sufficient in yet another category of weapons manufacturing."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195921352
Azerbeidzjaanse troepen zouden Shusha op 6 km genaderd zijn. Shusha ligt op 5 km van Stepanakert.

twitter


twitter
  donderdag 29 oktober 2020 @ 11:43:25 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_195921447
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:40 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Als een gedeelte van je land bezet is wil je toch de bezetter uit je land hebben? :?
Zoals de Serviers in Kosovo bedoel je?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195922380
This is good. Podcast over het conflict en hoe de modern Warfare dat we zien van invloed is op onze defensie

https://www.fpri.org/mult(...)n-on-modern-warfare/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195925180
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195925495
twitter
pi_195926180
Deze man onderzoekt alle verifieerbare verliezen aan beide kanten. Hij onderzoekt ook of er dubbel geteld wordt.

twitter
pi_195926662
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:51 schreef polderturk het volgende:
Deze man onderzoekt alle verifieerbare verliezen aan beide kanten. Hij onderzoekt ook of er dubbel geteld wordt.

[ twitter ]
De Armenirs hadden niet alleen meer moeten investeren in wapensystemen maar ook in hun propagandamachine
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195928570
twitter

Wooptiedoo B-)
pi_195928788
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:02 schreef Bilge het volgende:
[ twitter ]
Wooptiedoo B-)
5 km? Dan zijn die maps hierboven alweer achterhaald.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195928937
Wat een huilie huilie artikel dit over de belevingswereld van de Armenen

Another young woman interrupted with a grim joke: “If that happens, we’ll just bomb our own nuclear plant,” she said, referring to the Metsamor nuclear energy facility. “Why not? If we don’t get to live, no one else does either.”

https://eurasianet.org/ar(...)ng-their-fight-alone
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195929043
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:19 schreef Slayage het volgende:
Wat een huilie huilie artikel dit over de belevingswereld van de Armenen

Another young woman interrupted with a grim joke: “If that happens, we’ll just bomb our own nuclear plant,” she said, referring to the Metsamor nuclear energy facility. “Why not? If we don’t get to live, no one else does either.”

https://eurasianet.org/ar(...)ng-their-fight-alone
quote:
“I have full faith in the Armenian army, we have no choice but to win – the other option is to be ethnically cleansed” from Karabakh, said the Lebanese-born Armenian, who was discussing the war with some friends in a central Yerevan cafe. “But even if that starts to happen another ASALA will come, and this time every silent country that stood and watched as we were massacred will again live in fear.”
Zijn ze nou alle landen die Armeni niet steunen aan het bedreigen met terreur?
pi_195929435
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Ook in Frankrijk jagen Turken, tegenwoordig, op Armenirs.


https://twitter.com/obk/status/1321722186126647296?s=21
NWS / Turken vallen Armeniers aan in Frankrijk
Zie posts van Bilge.
pi_195929504
quote:
Oh ok even kijken, dat topic had ik even gemist.
pi_195929840
https://www.amnesty.org/e(...)-cruel-and-reckless/

quote:
Amnesty International has verified the use of banned cluster bombs by Armenia for the first time in the current Nagorno-Karabakh conflict, following an attack on the city of Barda in Azerbaijan.
pi_195930069
quote:
Waarom bericht de mainstream media hier niet over eigenlijk?
pi_195930139
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:11 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waarom bericht de mainstream media hier niet over eigenlijk?
You know why, baci.
pi_195930289
quote:
9s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

You know why, baci.
Stoort mij zo erg. Die eenzijdige belichting.
pi_195930366
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:26 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

[..]

Zijn ze nou alle landen die Armeni niet steunen aan het bedreigen met terreur?
Een kat in het nauw maakt gekke sprongen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195930401
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:20 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Stoort mij zo erg. Die eenzijdige belichting.
Het is nooit anders geweest.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195930480
twitter
pi_195930517
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:12 schreef polderturk het volgende:

Tot nu toe zijn er 80 Azerbeidzjaanse burgers omgekomen en 20 Armeense burgers.
Uhu...

quote:
By October 26, the Daily Beast reported that up to 300 to 400 Armenian civilians had been killed in the war.

On 28 October, following the Barda missile attacks that killed around 26 civilians, the number of Azerbaijani civilians killed reached 91
pi_195930712
ieggg dat clusterbombardement
twitter
:{

[ Bericht 31% gewijzigd door Slayage op 29-10-2020 19:40:15 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195930812
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoezo "banned"???

Beide landen hebben het verdrag niet ondertekend.
Oh dan mag het dus wel? :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195930824
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:38 schreef Slayage het volgende:

Oh dan mag het dus wel? :D
Ja.

quote:
Countries that ratify the convention will be obliged "never under any circumstances to":

(a) Use cluster munitions;
(b) Develop, produce, otherwise acquire, stockpile, retain or transfer to anyone, directly or indirectly, cluster munitions;
(c) Assist, encourage or induce anyone to engage in any activity prohibited to a State Party under this Convention.
pi_195930938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Waarom zou je dat verdrag willen ondertekenen dan? Lijkt me wel een handige tool in het veld.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195931200
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uhu...
[..]

https://thefactnews.in/ci(...)arabakh-rises-to-31/

Nieuws is wel twee weken oud. Kijken of ik een recenter bericht kan vinden.

"Civilian death toll from hostilities in Nagorno-Karabakh rises to 31"

Het aantal van 31 had ik gisteren ook bij een Armeens youtube filmpje gezien.
pi_195931211
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:41 schreef Slayage het volgende:

Waarom zou je dat verdrag willen ondertekenen dan? Lijkt me wel een handige tool in het veld.
Is het ook. Ook wij gebruikten vroeger met de MLRS clustermunitie (644 deelladingen per raket/ 12 raketten per MLRS) Met 1 MLRS kon je een compleet kaartvierkant (1X1 km) omploegen...

quote:
One M270 firing 12 M26 rockets would drop 7,728 bomblets, and one MLRS battery firing 108 rockets had the equivalent firepower of 33 battalions of cannon artillery

One launcher firing twelve rockets can completely blanket one square kilometer with submunitions. For this reason, the MLRS is sometimes referred to as the "Grid Square Removal System" (metric maps are usually divided up into 1 km grids). Or informally among artillery personnel as "the finger of God", since a single launcher can sanitize an entire grid square, which is about the size of a fingertip on a typical map. A typical MLRS cluster salvo consisted of three M270 vehicles each firing all 12 rockets. With each rocket containing 644 M77 grenades, the entire salvo would drop 23,184 grenades in the target area.
The finger of God! *O* _O_

Jammer dat we dat systeem niet meer hebben. 109 Btva in Havelte had de MLRS in de bewapening. (@Bouke-p :P )

Maar goed, er zijn nog steeds genoeg mogelijkheden om clustermunitie te gebruiken. Maak bv de deelladingen zwaarder dan 20kg per stuk en je bent klaar of je zorgt bv. voor een zelfvernietigingssysteem.

quote:
“Cluster munition” means a conventional munition that is designed to disperse or release explosive submunitions each weighing less than 20 kilograms, and includes those explosive submunitions. It does not mean the following:

-A munition or submunition designed to dispense flares, smoke, pyrotechnics or chaff; or a munition designed exclusively for an air defence role
-A munition or submunition designed to produce electrical or electronic effects
-A munition that, in order to avoid indiscriminate area effects and the risks posed by unexploded submunitions, has all of the following characteristics:

-Each munition contains fewer than ten explosive submunitions;
-Each explosive submunition weighs more than four kilograms;
-Each explosive submunition is designed to detect and engage a single target object;
-Each explosive submunition is equipped with an electronic self-destruction mechanism;
-Each explosive submunition is equipped with an electronic self-deactivating feature;
Convention on Cluster Munitions

Er bestaan dus nog zat mogelijkheden om dit in te zetten ook al heb je het verdrag ondertekend. Het zijn allemaal weer hele dikke woorden dat het allemaal "verboden" is en dat ze daarom aan "oorlogsmisdaden" doen maar dat is dus je reinste bullshit.

Edit: Uit het eerdere bericht:
quote:
Amnesty International's Crisis Response experts verified pictures (taken by Vice News reporters in the city) of fragments of 9N235 cluster munitions from Russian-made 9M55 Smerch rockets
Dan zoeken we de 9N235 even op:

quote:
The submunition has a nose (PD) direct 9Z246Mbv impact fuze with a 2min self-destruct timing.
Klaar, valt niet onder het verdrag.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 29-10-2020 20:40:09 ]
pi_195931352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:50 schreef polderturk het volgende:

https://thefactnews.in/ci(...)arabakh-rises-to-31/

Nieuws is wel twee weken oud. Kijken of ik een recenter bericht kan vinden.

"Civilian death toll from hostilities in Nagorno-Karabakh rises to 31"

Het aantal van 31 had ik gisteren ook bij een Armeens youtube filmpje gezien.
En zoals je kunt lezen zijn die van mij van 26 en 28 oktober...
pi_195932931
De locatie van de aanval met MLRS met de grote Isralische raket op het einde. 4 km ten oosten van Shusha.

https://www.google.com/maps/place/39%C2%B045'44.7%22N+46%C2%B047'45.6%22E/@39.7626839,46.7930223,828m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d39.762404!4d46.795986?hl=tr
pi_195936894
Dit is de president van Artsakh.

twitter
pi_195936984
twitter
pi_195942236
Zie deze video.
n van de redenen dat de wereld stil is volgens mij, is dat ze weten wat voor beestachtigheden de Armenirs hebben uitgevoerd in de jaren '90.


twitter


Welk monster gaat bij kinderen de vingers eraf snijden?

twitter
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:53:04 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195942322
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:47 schreef polderturk het volgende:
Zie deze video.
n van de redenen dat de wereld stil is volgens mij, is dat ze weten wat voor beestachtigheden de Armenirs hebben uitgevoerd in de jaren '90.
Oh dus nu is dat wel een issue? Er wordt door een bepaalde partij nog steeds iets stelselmatig ontkend.

Maare:

quote:
The lack of international laws for either side to abide by virtually sanctioned activity in the war to what would be considered war crimes. Looting and mutilation (body parts such as ears, brought back from the front as treasured war souvenirs) of dead soldiers were commonly reported and even boasted about among soldiers. Another practice that took form, not by soldiers but by regular civilians during the war, was the bartering of prisoners between Armenians and Azerbaijanis.
Maar he, Armenie heeft het allemaal gedaan he? :')
pi_195942438
Azerbeidzjan heeft een Armeens wapenopslagplaats vernietigd.


twitter


Armenirs tonen de beelden alsof Armenirs een Azerbeidzjaans wapenopslagplaats vernietigd hebben.

twitter


:')
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:16:07 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195942694
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:00 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjan heeft een Armeens wapenopslagplaats vernietigd.

Armenirs tonen de beelden alsof Armenirs een Azerbeidzjaans wapenopslagplaats vernietigd hebben.
En wie heeft er nu gelijk?
pi_195948481
Vrouwen in uniform :9

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195949134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:47 schreef polderturk het volgende:

[...]

Er zijn daders en slachtoffers van beide kanten. Iedereen lijdt eronder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195951196
Azerische idioten gebruiken fosforbommen. :r

twitter
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:47:07 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195951250
niks mis mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195951357
Klagen dat er clustermunitie en burgerdoelen worden bestookt, maar wel zelf zijn begonnen en gebleven met clustermunitie en burgerdoelen bestoken. :r

Zelfs ZIEKENHUIZEN bestoken. :r :r
Wat een beesten.

twitter


twitter
pi_195951471
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wie heeft er nu gelijk?
Daar komt hij pas op terug nadat hij zekerheid heeft. _O-
pi_195951538
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Zoals de Serviers in Kosovo bedoel je?
Turken geven Serviers en Kroaten blijkbaar hun zegen om hun landen weer terug te pakken van de bezetter. ^O^
pi_195951643
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 15:51 schreef polderturk het volgende:
Deze man onderzoekt alle verifieerbare verliezen aan beide kanten. Hij onderzoekt ook of er dubbel geteld wordt.

[ twitter ]
De bullshit van deze tweet omtrent deze drone is niet eens afkomstig van officiele Armeense of NK kanalen.
Kan net zo goed een Azeri opzet zijn geweest om Armenen van domme propaganda te beschuldigen terwijl de grootste propagandaflaters tot nu toe afkomstig zijn van de Azerische MoD. _O-
pi_195951679
Er zijn meerdere vrachtvluchten geweest tussen RU en AR. Wat komen de Russen brengen?
pi_195951732
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:44 schreef polderturk het volgende:
Israelische drones gebruiken ook Canadese camera's. Niemand die zegt dat Israelische drones niet Israelisch zijn.

Dit zijn de onderdelen die in Turkije geproduceerd worden. Het plaatje is gedateerd. Er zijn nog wat onderdelen bij gekomen.

[ afbeelding ]

De producent van de drones geeft aan dat nog maar 7% van de onderdelen niet Turks zijn en dat geen van de onderdelen kritiek zijn. Er wordt aan gewerkt het product 100% Turks te maken. Op de camera na zijn de buitenlandse onderdelen vrij op de markt verkrijgbaar.
Uit welke componenten bestaan die 7%?
pi_195952630
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:44 schreef Gruj0 het volgende:
Azerische
Gewoon azeri, niet azerische
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195953440
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:44 schreef Gruj0 het volgende:
Azerische idioten gebruiken fosforbommen. :r

[ twitter ]
Tja, moeten ze maar geen burgerslachtoffers maken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:33:56 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195954831
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:29 schreef Dimachaerus het volgende:

Tja, moeten ze maar geen burgerslachtoffers maken.
quote:
By October 26, the Daily Beast reported that up to 300 to 400 Armenian civilians had been killed in the war.

On 28 October, following the Barda missile attacks that killed around 26 civilians, the number of Azerbaijani civilians killed reached 91
pi_195954945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:33 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

De cijfers van Daily Beast zijn niet de officiele cijfers volgens mij. Het aantal van 91 is wat Azerbeidzjan heeft opgegeven. Armeni heeft volgens mij 41 burgerdoden opgegeven.

Daily Beast is geen officile instantie.
pi_195954952
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:01 schreef Gruj0 het volgende:
Er zijn meerdere vrachtvluchten geweest tussen RU en AR. Wat komen de Russen brengen?
Vrijheid en democratie.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:39:53 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195954965
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:39 schreef polderturk het volgende:

De cijfers van Daily Beast zijn niet de officiele cijfers volgens mij. Het aantal van 91 is wat Azerbeidzjan heeft opgegeven. Armeni heeft volgens mij 41 burgerdoden opgegeven.

Daily Beast is geen officile instantie.
Want jij hebt natuurlijk wel betrouwbare cijfers. _O-
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:42:00 #75
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195955008
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want jij hebt natuurlijk wel betrouwbare cijfers. _O-
Waarom vertrekt Armeni gewoon niet uit hun buurland? Zo hou je dat gezeik als je een bezettingsmacht blijft.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195955049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:39 schreef polderturk het volgende:

[..]

De cijfers van Daily Beast zijn niet de officiele cijfers volgens mij. Het aantal van 91 is wat Azerbeidzjan heeft opgegeven. Armeni heeft volgens mij 41 burgerdoden opgegeven.

Daily Beast is geen officile instantie.
Officile cijfers zijn in zo'n conflict natuurlijk gewoon officile leugens. Beide kanten zijn verantwoordelijk voor vele honderden burgerdoden in dit conflict.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:57:28 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:58:38 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195955382
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:43 schreef KareldeStoute het volgende:

Officile cijfers zijn in zo'n conflict natuurlijk gewoon officile leugens. Beide kanten zijn verantwoordelijk voor vele honderden burgerdoden in dit conflict.
Dit dus.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:15:57 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195955714
vele honderden aan beide kanten lijkt me wat onwaarschijnlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195955766
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:15 schreef sp3c het volgende:
vele honderden aan beide kanten lijkt me wat onwaarschijnlijk
Zou kunnen, zo diep zit ik er niet in. Maar een dikke maand oorlog waarbij burgerdoelen niet echt worden ontzien werkt volgens mij wel door.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:20:23 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195955801
het terrein helpt niet mee hier hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195955808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:01 schreef Gruj0 het volgende:
Er zijn meerdere vrachtvluchten geweest tussen RU en AR. Wat komen de Russen brengen?
Humanitaire hulp? Post?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:28:16 #83
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195955922
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Van mijn part mag Servi Kosovo binnen vallen. maar jah ze zijn bang voor de Amerikanen.

Servi had ook geen credits meer....vooral na het aanvallen van de blauwhelmen in Bosni door ze o.a. vast te binden aan elektriciteitspalen. Ze hebben het zelf verpest.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195959365
https://twitter.com/ArmenianUnified/status/1322457149381971969

Azerbeidzjan gebruikt witte fosfor. Zodra men dat gaat gebruiken, kun je het doel wel raden. Wat een honden...
pi_195959521
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:18 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/ArmenianUnified/status/1322457149381971969

Azerbeidzjan gebruikt witte fosfor. Zodra men dat gaat gebruiken, kun je het doel wel raden. Wat een honden...
WP is gewoon toegestaan hoor. Niks mis mee. Maar net als met die clustermunitie weer "banned" gebruiken. Wederom je reinste lulkoek.

Ken je de term "Shake and Bake"?

quote:
White Phosphorous. WP proved to be an effective and versatile munition. We used it for screening missions at two breeches and, later in the fight, as a potent psychological weapon against the insurgents in trench lines and spider holes when we could not get effects on them with HE. We fired "shake and bake" missions at the insurgents, using WP to flush them out and HE to take them out.
pi_195959563
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:18 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/ArmenianUnified/status/1322457149381971969

Azerbeidzjan gebruikt witte fosfor. Zodra men dat gaat gebruiken, kun je het doel wel raden. Wat een honden...
Armenirs schieten raketten met clustermunitie af op drukke woonwijken in Azerbeidzjan. Armenirs noem je geen honden.

Maar Azerbeidzjanen noem je wel honden.

Volgens mij willen Azerbeidzjanen stukken bos verbranden zodat Armeense soldaten zich daar niet kunnen verstoppen. De meeste burgers in Karabakh zijn naar Armeni gevlucht of zitten nu in schuilkelders in Stepanekert. De kans dat ze in het bos burgers aanvallen is heel klein. Natuurlijk is het hoe dan ook fout om fosfor te gebruiken.
pi_195959566
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:28 schreef EenAndereWeg het volgende:

..vooral na het aanvallen van de blauwhelmen in Bosni door ze o.a. vast te binden aan elektriciteitspalen.
Dat was idd geweldige pr voor de Serven
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195959628
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:32 schreef polderturk het volgende:

Volgens mij willen Azerbeidzjanen stukken bos verbranden zodat Armeense soldaten zich daar niet kunnen verstoppen.
Een volledig legitiem militaire toepassing dus.

quote:
Natuurlijk is het hoe dan ook fout om fosfor te gebruiken.
Neen.

Men moet eens kappen om alle wapens meteen als "banned" en "verboden" te bestempelen. Oorlog is gewoon een smerig spelletje.
pi_195959662
Pasinyan vraagt Putin in en officile brief om hulp van de Russen maar Putin herhaalt weer wat er eerder is gemeld namelijk dat de defensie afspraken tussen Rusland en Armeni geen betrekking heeft op NK
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195959682
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:38 schreef AchJa het volgende:

Men moet eens kappen om alle wapens meteen als "banned" en "verboden" te bestempelen. Oorlog is gewoon een smerig spelletje.
Dat soort anti oorlogs clubjes hebben natuurlijk een politiek doel, dus een beetje spin met de feiten is wel zo handig om je politieke doelen te behartigen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195959720
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:32 schreef Slayage het volgende:
Dat was idd geweldige pr voor de Serven
In '95 deden ze er nog een schepje bovenop.

Maar goed, dat ging uiteindelijk ook allemaal om oude afspraken en landsgrenzen van een paar honderd jaar terug...
pi_195960215
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een volledig legitiem militaire toepassing dus.
[..]

Neen.

Men moet eens kappen om alle wapens meteen als "banned" en "verboden" te bestempelen. Oorlog is gewoon een smerig spelletje.
Aan de beelden lijkt het om een top van een berg te gaan. Mogelijk branden ze het plat om er artillerie op te zetten zodat ze militaire doelen in Shusha kunnen raken. Of om de weg naar Shusha af te sluiten. Dat burgers zich op de top van een berg zouden verschuilen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Er zijn nog 10.000 burgers in Karabakh en die zitten vooral in schuilkelders in Stepanekert.
pi_195960259
Bedreigingen en intimidaties.
De spanningen lopen hoog op. Dit is natuurlijk fout, maar veel Armenirs zijn gespannen. Ze lopen op hun tenen.

twitter
pi_195960280
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

WP is gewoon toegestaan hoor. Niks mis mee. Maar net als met die clustermunitie weer "banned" gebruiken. Wederom je reinste lulkoek.

Ken je de term "Shake and Bake"?
[..]

Waar zeg ik dat het niet is toegestaan?
pi_195960288
Armeni gaat criminelen inzetten. Hopelijk leidt dit niet tot meer oorlogsmisdaden.


twitter
pi_195960341
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:30 schreef polderturk het volgende:

Aan de beelden lijkt het om een top van een berg te gaan. Mogelijk branden ze het plat om er artillerie op te zetten zodat ze militaire doelen in Shusha kunnen raken. Of om de weg naar Shusha af te sluiten. Dat burgers zich op de top van een berg zouden verschuilen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Er zijn nog 10.000 burgers in Karabakh en die zitten vooral in schuilkelders in Stepanekert.
Artillerie moet je vooral niet op de top van een berg neerzetten want dan schieten ze je er binnen 10 seconden vanaf. Artillerie kun je gewoon achter de top positioneren en over de top heenschieten.
pi_195960357
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:35 schreef theunderdog het volgende:
Waar zeg ik dat het niet is toegestaan?
Staat in de tweet die je quote.

quote:
Azerbaijan uses banned white phosphorus munitions over Artsakh/Karabakh causing fires to forests next to civilian communities. In addition to ecological disaster they aim at burning the people hidden in the forests
pi_195960393
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:36 schreef polderturk het volgende:
Armeni gaat criminelen inzetten. Hopelijk leidt dit niet tot meer oorlogsmisdaden.
Doe even een opsomming van de reeds gemaakte "oorlogsmisdaden" dan? En ja, van beide partijen.
pi_195960810
Nu zegt Azerbeidzjan dat Armenirs zelf de bossen bij Shusha in brand steken om zich te kunnen verstoppen voor gewapende drones.


twitter
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:24:55 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195960935
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:16 schreef polderturk het volgende:
Nu zegt Azerbeidzjan dat Armenirs zelf de bossen bij Shusha in brand steken om zich te kunnen verstoppen voor gewapende drones.


[ twitter ]
Van alle kutsmoezen is dit wel de mooiste... _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')