https://www.reuters.com/a(...)aviria-idUSKBN2761E3quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:12 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Hij had de tweede keer wel geen klachten toch?
Ik win de Oudjaarsloterijquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:11 schreef Bocaj het volgende:
Het kan goed of goed fout gaan met oud en nieuw!
Dat heeft niets met geluk te maken maar met hoe je immuunsysteem werkt.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:16 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/a(...)aviria-idUSKBN2761E3
Gelukkig voor hem niet nee
Lol. Ik woon in Scheveningen, de vuurpijlen vliegen hier nu al overal m'n oren.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nadenkenreally ?
het word een grote chaos.....
ik denk dat ze Duindorp heel december hermetisch afsluitenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:20 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Lol. Ik woon in Scheveningen, de vuurpijlen vliegen hier nu al overal m'n oren.
Maar ik doe aan zelfisolatie sinds ik een tijdje geleden ben gestopt met werken in de zorg dus ik kijk vanaf de zijlijn toe
Gezien de situatie daar in de ziekenhuizenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:19 schreef Confetti het volgende:
De Belgen gaan toch maar vannacht al in een lichte lockdown ipv vrijdag. Was ook absurd om dat nog 3 dagen uit tr stellen. Prutsers.
Woon pas 30 jaar in Scheveningen maar de mensen hier kennende laten ze zich door niets en niemand tegenhouden. Jaren 70 en 80 waren berucht hier volgens mijn buurtjes.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat ze Duindorp heel december hermetisch afsluiten
Ik heb de wetenschappelijke studies zelfs gelezen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:06 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je kan wel zo bijdehand doen maar ik zou eens wat achtergrondinformatie opzoeken bij vaccinatie die iets te snel werden gegeven in het verleden. Van de regen in de drup.
Daar ben ik ook bang voor. Het lijkt erop dat jarenlang bezuinigen op de handhaving nu tot een explosie gaat komen. Er zijn teveel mensen die doorhebben dat de spoeling veel te dun is en dan zijn er nog meer mensen die te lang niet even los hebben kunnen gaan en dan net dat drankje teveel doen en die ene keer kan het wel, je kent het. De politie heeft zelf al aangegeven het huidige alcoholverbod niet te kunnen handhaven en dat de jaarwisseling een bezoeking gaat worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nadenkenreally ?
het word een grote chaos.....
ken iemand die werkt op de IC covid afdeling in Genk en dat zkh zit bomvolquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gezien de situatie daar in de ziekenhuizenis een lichte wellicht nog te licht.
Wordt zo'n beetje een grote stad met problemen die we alleen in de Randstedelijke gebieden kennen...quote:
Dat gaan Italiaanse toestanden worden in Belgiquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ken iemand die werkt op de IC covid afdeling in Genk en dat zkh zit bomvol
#Hugodejongekanerniksvanquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:43 schreef Scrummie het volgende:
Hugo net over de e-nose, dat het opschalen wat lastig ligt omdat het een start-up zijn. Daar begrijp ik niets van hoor. Als er een kans is dat dit zoveel gaat opleveren (voor ons als samenleving) als geschetst is, moet het toch mogelijk zijn zo'n start-up daarin te ondersteunen en binnen nu en afzienbare tijd echt bizar veel van die dingen te produceren.
Ik mis echt een beetje die mentaliteit, in zoveel zaken.
Altijd Italiaanse toestanden in Genk met een van de grootste, zo niet de groot, Italiaanse gemeenschap van Belgiquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat gaan Italiaanse toestanden worden in Belgi
Tja, en dan op de persconferentie wazige verhalen houden over het dubbelen bij tennis in de buiten en van de andere kant hiervoor wegkijken. Dat komt de geloofwaardigheid niet echt ten goede.quote:
Dan bekijk je haar profiel:quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nicky Monreau, Tisjeboyjay, de totaalwappies sluipen weer het topic in.
Die regel bestaat niet in de trein, daar hebben ze een uitzondering op gemaakt, juist omdat die anders niet volkon.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
allemaal een boete, geen 1,5m afstand, NL=boeteland
Precies. En omdat dat niet kan, ben je verplicht 'n niet-werkend mondkapje op te zetten.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die regel bestaat niet in de trein, daar hebben ze een uitzondering op gemaakt, juist omdat die anders niet volkon.
De ict systemen zijn iig al in lockdown gegaan zo lijkt hetquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:53 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oei.
Gaat Nederland binnenkort volgen?
Was vandaag een flinke daling in nieuwe besmettingen maatquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En maar verbaasd zijn dat de besmettingen lekker blijven doorstijgen
Klopt, die ontbrekende tweeduizend zitten nog ergens in de krochten van Windows 3.1 op de RIVM-server.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Was vandaag een flinke daling in nieuwe besmettingen maat
Bron voor die ontbrekende 2000quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, die ontbrekende tweeduizend zitten nog ergens in de krochten van Windows 3.1 op de RIVM-server.
Hoeveel er ontbreken is onbekend, maar er was wr een ict storing dus de cijfers zijn incompleet.quote:
Niet per se 2.000, maar de cijfers zijn niet compleet.quote:
Ben je nu aan het happen?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet per se 2.000, maar de cijfers zijn niet compleet.
Dus het kunnen er ook 3 zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoeveel er ontbreken is onbekend, maar er was wr een ict storing dus de cijfers zijn incompleet.
Wat ontzettend vervelend ben je.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus het kunnen er ook 3 zijn?
Vind het ontzettend vreemd dat iemand dan 2000 zegt. Zullen we het hier bij de feiten houden?
Wat heeft het voor zin om te varen op verkeerde dagkoers van vandaag? Welk punt wil je daarmee maken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus het kunnen er ook 3 zijn?
Vind het ontzettend vreemd dat iemand dan 2000 zegt. Zullen we het hier bij de feiten houden?
Ik reis dagelijks met de trein op een normaal druk traject en treinen zijn totaal niet vol. En volgens de mobiliteitscijfers is de bezetting 30-35% van normaalquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:03 schreef quirina het volgende:
Moet de NS maar langere treinen maken. Of ze moeten weer het ov voor essentile beroepen only maken . Dan staan ze niet als haringen in een tonnetje.
Weet je wat ook zo slim is? Die NS bussen die nokvol zijn als er weer eens aan het spoor gewerkt wordt. Ook zo goed voor de Corona.
quote:
Waar is dat?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:03 schreef quirina het volgende:
Moet de NS maar langere treinen maken. Of ze moeten weer het ov voor essentile beroepen only maken . Dan staan ze niet als haringen in een tonnetje.
Weet je wat ook zo slim is? Die NS bussen die nokvol zijn als er weer eens aan het spoor gewerkt wordt. Ook zo goed voor de Corona.
Zitten nog halverwege de aankondiging. Maar de opbouw naar de lockdown is wel duidelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:06 schreef capricia het volgende:
Wat gaan ze nou doen in Frankrijk..4 weken complete lockdown?
Misschien wel tot eind van het jaar, zoals ook gaat gebeuren in Nederland... Ik denk dat December (feestmaand) afgeschreven kan worden!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:06 schreef capricia het volgende:
Wat gaan ze nou doen in Frankrijk..4 weken complete lockdown?
Is dit al zeker?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:09 schreef quirina het volgende:
Duitsland in lockdown, Belgie in lockdown, Frankrijk in lockdown en hier maken ze poppenkast in Nederland.
Ja je gelooft er niets van he.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:06 schreef quirina het volgende:
Het is wel erg toevallig allemaal steeds storing.
IK geloof er geen ENE REET van.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja je gelooft er niets van he.
Wat is er poppenkast aan?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:09 schreef quirina het volgende:
Duitsland in lockdown, Belgie in lockdown, Frankrijk in lockdown en hier maken ze poppenkast in Nederland.
Hoeveel IC plekken hebben ze?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:12 schreef capricia het volgende:
Macron zegt dat hij verwacht dat er in Frankrijk 9.000 (!!) mensen tegelijkertijd in de IC komen te liggen. Voor Covid.
Lieve help. Pff.
De lockdown waanzin slaat weer toe. Tenenkrommend en niets geleerd van dat het ook zonder rigoreuze maatregelen kan, zie Nederland.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:09 schreef quirina het volgende:
quote:
Alleen nog naar buiten voor hond en boodschappen?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:12 schreef Houtenbeen het volgende:
Frankrijk vanaf vrijdag in lockdown
ong 9000 als ik het goed begreep want hij zei zoiets van dat zit de ICU echt vol.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoeveel IC plekken hebben ze?
Duitsland doet toch ongeveer hetzelfde wat Nederland ook doet?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:09 schreef quirina het volgende:
Aiquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ong 9000 als ik het goed begreep want hij zei zoiets van dat zit de ICU echt vol.
Ja. sporten mag ook, of een geliefde bezoeken. Scholen blijven ook open. Dus iets meer ruimte.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Alleen nog naar buiten voor hond en boodschappen?
Kennelijk is de urgentie toch niet zo hoog danquote:
Minder. Want die 9.000 zou het overschrijden. Zei hij.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoeveel IC plekken hebben ze?
Is toch vrij weinig voor een land zo groot als Frankrijk?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ong 9000 als ik het goed begreep want hij zei zoiets van dat zit de ICU echt vol.
Je meent het.quote:
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Minder. Want die 9.000 zou het flink overschrijden. Zei hij.
Ah dan begreep ik het verkeerd. Of hij bedoelde dat het ong 9000 in totaal is (met gewone IC patienten)quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Minder. Want die 9.000 zou het flink overschrijden. Zei hij.
Morgen nog even naar de kapperquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kennelijk is de urgentie toch niet zo hoog dan
Basisscholen en middelbare scholen wel, universiteiten niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:15 schreef Halcon het volgende:
Mijn Frans is niet zo goed, maar de scholen blijven gewoon open dus in Macronistan?
Is om flinke rijen bij de boulangerie te voorkomen. Net als hier toen bij de coffeeshopsquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kennelijk is de urgentie toch niet zo hoog dan
Kan niet. De meeste perrons zijn niet lang genoeg.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:03 schreef quirina het volgende:
Ja, maar aangezien het Duitsland het gidsland is gaan we dan dingen verzinnen waarom het hier kut is en daar geweldig.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duitsland doet toch ongeveer hetzelfde wat Nederland ook doet?
Valt mee, daar gaan er al standaard 2000 per dag dood, corona niet meegerekend.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:12 schreef capricia het volgende:
Macron zegt dat hij verwacht dat er in Frankrijk 9.000 (!!) mensen tegelijkertijd in de IC komen te liggen. Voor Covid.
Lieve help. Pff.
Lachwekkende is dat niemand begrijpt wat een lockdown isquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De lockdown waanzin slaat weer toe. Tenenkrommend en niets geleerd van dat het ook zonder rigoreuze maatregelen kan, zie Nederland.
Daar is het muschiquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja, maar aangezien het Duitsland het gidsland is gaan we dan dingen verzinnen waarom het hier kut is en daar geweldig.
Alsof dat nog wat uitmaakt met tienduizenden cases per dag in eigen land.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Reizen naar Frankrijk wordt lastig zegt ie. alleen met negatieve test.
Ja, Duitsland gaat nu zo ongeveer doen wat Nederland al deed. En als ik het goed heb begrepen allemaal, blijven de scholen in Frankrijk ook open.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lachwekkende is dat niemand begrijpt wat een lockdown is
Dan moeten wij net als Duitsland in lockdown! Terwijl ze in Duitsland net besloten hebben dat de horeca dicht moet, er geen publiek bij sportwedstrijden mag, er geen evenementen zijn toegestaan
Als je alle retoriek weglaat en de puur naar de maatregelen kijkt zijn die in Nederland al relatief vergaand
Eh, 67 miljoen mensen. Dat is ong 4 keer zoveel als Nederland maar wij hebben maar circa 1000 IC bedden toch, en zij dus 9 keer zoveel.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:15 schreef Benny het volgende:
[..]
Is toch vrij weinig voor een land zo groot als Frankrijk?
net voor de feestdagen versoepelen gaan ze echt niet doenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Franse lockdown blijft van kracht tot minimaal midden december
En dan zijn er in Nederland lui die denken dat 'n korte, krachtige lockdown 2 weken duurt.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Franse lockdown blijft van kracht tot minimaal midden december
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, Duitsland gaat nu zo ongeveer doen wat Nederland al deed. En als ik het goed heb begrepen allemaal, blijven de scholen in Frankrijk ook open.
Nu ineens Nederland gidsland?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lachwekkende is dat niemand begrijpt wat een lockdown is
Dan moeten wij net als Duitsland in lockdown! Terwijl ze in Duitsland net besloten hebben dat de horeca dicht moet, er geen publiek bij sportwedstrijden mag, er geen evenementen zijn toegestaan
Als je alle retoriek weglaat en de puur naar de maatregelen kijkt zijn die in Nederland al relatief vergaand
Even 2 dagen compleet losgaan zonder zorgen op kerst. Als een soort... purgequote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
net voor de feestdagen versoepelen gaan ze echt niet doen
daar is het nu te laat voor jaquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan zijn er in Nederland lui die denken dat 'n korte, krachtige lockdown 2 weken duurt.
Die in Frankrijk is niet zo streng als ze eerder gehad hebben daar.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan zijn er in Nederland lui die denken dat 'n korte, krachtige lockdown 2 weken duurt.
Vaccinatiefase wordt genot inderdaad, Hugo die weer alles verpest, anti vaxxers die overal een podium krijgen. Allemaal leken die denken alles van vaccins te weten. Discussies over wie als eerste mogen/moeten.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:55 schreef Predator40 het volgende:
tegen die tijd maak ik wel een apart vaccinatie topic aan voor de ervaringen
Gelukkig niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die in Frankrijk is niet zo streng als ze eerder gehad hebben daar.
Dat was het altijd al.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar is het nu te laat voor ja
In NL is de schuld van de burgers, in de andere landen nietquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoeveel auto's zullen er nu weer 'spontaan' in de fik vliegen?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zal wel weer gezellig worden in de banlieus de komende weken.
Mja, vind dat de maatregelen te ver gaan, maar men ziet nu in elk geval in dat je niet alles op slot moet gooien voor cojona.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Nu ineens Nederland gidsland?
Duitsland voert maandag de maatregelen in die bij ons twee weken geleden ingingen dus dat zou je kunnen stellenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Nu ineens Nederland gidsland?
Die trekken weer hesjes aan en gaan met fakkels en hooivorken weer de straat op.quote:
Lekker crisisjaar, of toch maar weer wegzetten als viruswappies.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Net als in Italie?
[ twitter ]
[ twitter ]
Tjongejonge en we mogen er niet eens normaal naartoe op vakantie!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Net als in Italie?
[ twitter ]
[ twitter ]
Met 'n negatieve test mag je binnen, toch?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tjongejonge en we mogen er niet eens normaal naartoe op vakantie!
Je zou zeggen dat ze nu toch wel zoveel geld hebben ontvangen van de EU Nederland ze het wel even rustig aan kunnen doen!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Net als in Italie?
[ twitter ]
[ twitter ]
Wie gaat al die briefjes verzamelen dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:29 schreef Halcon het volgende:
Scholen blijven dus open in Frankrijk. Werken mag, maar telewerken heeft de voorkeur. Horeca gaat dicht. Bezoekers in bejaardentehuizen mogen nog.
Een van de weinige verschillen met NL is dat je geen mensen van buiten je gezin meer mag ontmoeten, buiten school/werk/etc en dat je een briefje moet invullen als je naar buiten gaat.
Dus na drie dagen heeft iedereen zo'n briefje en doet Frankrijk zo'n beetje wat Nederland al weken doetquote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:29 schreef Halcon het volgende:
Scholen blijven dus open in Frankrijk. Werken mag, maar telewerken heeft de voorkeur. Horeca gaat dicht. Bezoekers in bejaardentehuizen mogen nog.
Een van de weinige verschillen met NL is dat je geen mensen van buiten je gezin meer mag ontmoeten, buiten school/werk/etc en dat je een briefje moet invullen als je naar buiten gaat.
Zal wel steekproefsgewijs gecontroleerd worden door handhavers?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie gaat al die briefjes verzamelen dan?
Jep, mensen zijn het duidelijk spuugzat.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Net als in Italie?
[ twitter ]
[ twitter ]
Zoals overal in Europa wordt eigenlijk hetzelfde beleid met net andere accenten ingevoerd. En wij hier maar boos worden op onze regering dat andere landen 'meer' doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:29 schreef Halcon het volgende:
Best kan van wel ja.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus na drie dagen heeft iedereen zo'n briefje en doet Frankrijk zo'n beetje wat Nederland al weken doet
Die verzamel je niet. Op verzoek toon je die. En dan hangt het 'n beetje af van de agent.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie gaat al die briefjes verzamelen dan?
Een verbod om je huis te verlaten voor niet-essentiele zaken vergelijken met hier en dat een 'accent'-verschil noemen is echt totale onzin.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zoals overal in Europa wordt eigenlijk hetzelfde beleid met net andere accenten ingevoerd. En wij hier maar boos worden op onze regering dat andere landen 'meer' doen.
En dat was dit al de tweede cockdown daar.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De lockdown in Israel is behoorlijk effectief. Een aantal weken terug zaten zij op 9000 cases per dag en nu rond 500. Het jammere is dat ze over een paar maanden weer in lockdown mogen nadat de restricties zijn opgeheven. Wat een vooruitzicht voor die mensen zeg!
Maar 'niet-essentile zaken' is een rekbaar begrip en er zijn genoeg manieren om onder het verbod uit te komen. De praktijk gaat niet zover uit elkaar liggen, behalve dat het hier niet tot een verbod komt maar tot dringende adviezen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een verbod om je huis te verlaten voor niet-essentiele zaken vergelijken met hier en dat een 'accent'-verschil noemen is echt totale onzin.
Fioccos di neve!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, mensen zijn het duidelijk spuugzat.
Je mag familie en kinderen verzorgen, boodschappen doen, luchtje scheppen, naar je werk, naar school, etc. Dus er kan best wel wat.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar 'niet-essentile zaken' is een rekbaar begrip en er zijn genoeg manieren om onder het verbod uit te komen. De praktijk gaat niet zover uit elkaar liggen, behalve dat het hier niet tot een verbod komt maar tot dringende adviezen.
Nee, want die niet essentiele zaken zijn vooraf gedefinieerd. Hier is de Ikea, bioscopen en weet ik wat nog meer gewoon open en je mag gaan en staan waar je wil. Totaal onvergelijkbaar met Frankrijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar 'niet-essentile zaken' is een rekbaar begrip en er zijn genoeg manieren om onder het verbod uit te komen. De praktijk gaat niet zover uit elkaar liggen, behalve dat het hier niet tot een verbod komt maar tot dringende adviezen.
Het is inderdaad vooral een bewustzijnsmaatregel. Je moet elke keer een briefje invullen met datum en tijd en een van de uitzonderingen waar je gebruik van maakt aankruisen. Wat een extra drempel is en gecontroleerd kan worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die verzamel je niet. Op verzoek toon je die. En dan hangt het 'n beetje af van de agent.
Zelf ook zo'n briefjessysteem gehad. Als je dan bv. opschrijft dat je naar je werk gaat, kan het zijn dat je dat aan mag tonen. En bv. een frisse neus halen, moet wel in de buurt van je woning, niet 30 kilometer verderop.
Klopt. Komt doordat het zeg maar ontdekt is al prima uitvalsbasis naar de randstad plus nog een aantal gebieden met veel werk. Huizenprijzen zijn omhoog geschoten. De schietpartijen ookquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wordt zo'n beetje een grote stad met problemen die we alleen in de Randstedelijke gebieden kennen...
Stukje 1984 bedoel je.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is inderdaad vooral een bewustzijnsmaatregel. Je moet elke keer een briefje invullen met datum en tijd en een van de uitzonderingen waar je gebruik van maakt aankruisen. Wat een extra drempel is en gecontroleerd kan worden.
Natuurlijk kan je liegen op dat blaadje over de reden maar je zet er wel je handtekening onder, en op fraude staan weer straffen.
Het is een stukje bewustzijn en een hogere drempel dan gewoon de deur uitgaan.
Ben benieuwd wanneer we op het punt komen dat de bevolking het niet meer pikt.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat was dit al de tweede cockdown daar.
Bijna een half miljoen doden worden dan verwacht in Fra.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer we op het punt komen dat de bevolking het niet meer pikt.
We moeten massaal ophouden met lockdowns want het heeft echt geen ene nut. Beter door de zure appel heen bijten.
Dat blijft mij ook verbazen dat er geen fatsoenlijke plan tot er zicht op (g)een vaccin is en wat daarna het plan is als dat niet of wel komt met hoe dat voor wie effectief is.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is alleen een beetje jammer dat de regering Het Vaccin als de enige mogelijke uitweg uit alle beperkende maatregelen ziet.
Hahaha. Geen enkele doomsday corona voorspelling is tot nu toe uitgekomen. Miljoenen doden, miljoenen ziekenhuisopnamen in een land. Het is allemaal wel eens voorbij gekomen dus dit kunnen we ook met een flinke korrel zout nemen.quote:
Is dat extra bovenop de reguliere hoeveelheid van om en nabij 550.000 per jaar ?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijna een half miljoen doden worden dan verwacht in Fra.
Ik vind dat nogal een hoeveelheid mensen.
Er waren al flinke protesten en orthodoxe Joden pikten het al niet meer.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer we op het punt komen dat de bevolking het niet meer pikt.
We moeten massaal ophouden met lockdowns want het heeft echt geen ene nut. Beter door de zure appel heen bijten.
10 miljoen lees ik net in de telegraaf.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:47 schreef Kyran het volgende:
Door de zure appel heenbijten? Heb je enig idee hoeveel doden het kan opleveren?
Mja. De hele dag roepen dat de regering niks doet, maar als voorspellingen over het aantal advertenties in de krant niet uitkomen, dan is dat opeens dankzij de regering.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:47 schreef Kyran het volgende:
Door de zure appel heenbijten? Heb je enig idee hoeveel doden het kan opleveren?
Doodleuk roepen dat voorspellingen van vele doden niet uitkomen. Ja, omdat iedereen en alles maatregelen heeft getroffen
Ik denk dat het sterftecijfer behoorlijk rap omhoog schiet wanneer de ziekenhuizen vol liggen. Nu kunnen mensen nog aan de beademing.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 20:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hahaha. Geen enkele doomsday corona voorspelling is tot nu toe uitgekomen. Miljoenen doden, miljoenen ziekenhuisopnamen in een land. Het is allemaal wel eens voorbij gekomen dus dit kunnen we ook met een flinke korrel zout nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |