abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195947069
Graag gedaan, fijn dat we zo'n positieve bijdrage aan zowel jouw als het leven van jouw cliënten kunnen geven!
pi_195947355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vermoeiend zijn die idioten he :'(

We hoeven nog geen vreugdedans te doen en net te doen of alles achter de rug is, maar alle cijfers en berichten zijn positief. Laten we het ook zo zien en er kracht uit putten. Er zijn zoveel mensen die dankzij Corona met negatieve gevoelens zitten, laten we die mensen opvrolijken met positieve berichten.
Dat zuigt echt energie inderdaad...daarom zo blij (nogmaals ;) ) met dit topic, geeft mij kracht om weer wat positiviteit door te geven :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2020 16:20:27 ]
  Redactie Games vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:24:01 #103
181272 crew  Noppie2000
pi_195947446
quote:
Testen binnen 24 uur nu overal mogelijk, zeggen GGD's

Wie zich op corona wil laten testen kan nu in heel Nederland binnen 24 uur bij een GGD terecht, zegt de overkoepelende organisatie GGD GHOR Nederland. Het is voor het eerst in maanden dat de GGD's aan de eis voldoen dat mensen zich binnen één dag op het coronavirus kunnen laten testen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-derde-kwartaal.html
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:48:07 #104
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195947850
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Dat zuigt echt energie inderdaad...daarom zo blij (nogmaals ;) ) met dit topic, geeft mij kracht om weer wat positiviteit door te geven :)
Het allerbelangrijkste is dat de gezondheidszorg echt meters gemaakt heeft. Als er 300 mensen per dag ontslagen worden uit het ziekenhuis is dat naar mijn idee een teken dat ze echt stukken beter onder controle hebben hoe ze dit moeten behandelen. De ligduur op de verpleegafdeling is als ik me goed herinner vrij kort, enkele dagen.

De ligduur op de IC is ook korter geworden in de afgelopen maanden.

Dat is naar mijn idee nog veel belangrijker dan de cijfers. Als je dat (negatieve) lot uit de loterij trekt, ben je nu in handen van professionals die 6+ maanden ervaring hebben met deze ziekte en veel sneller en beter kunnen vinden wat er mis kan zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195947972
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het allerbelangrijkste is dat de gezondheidszorg echt meters gemaakt heeft. Als er 300 mensen per dag ontslagen worden uit het ziekenhuis is dat naar mijn idee een teken dat ze echt stukken beter onder controle hebben hoe ze dit moeten behandelen. De ligduur op de verpleegafdeling is als ik me goed herinner vrij kort, enkele dagen.

De ligduur op de IC is ook korter geworden in de afgelopen maanden.

Dat is naar mijn idee nog veel belangrijker dan de cijfers. Als je dat (negatieve) lot uit de loterij trekt, ben je nu in handen van professionals die 6+ maanden ervaring hebben met deze ziekte en veel sneller en beter kunnen vinden wat er mis kan zijn.
Kijk dat is helemaal positief nieuws!
pi_195948719
quote:
Vandaag een kennis die vanmorgen wakker werd met klachten, gelijk gebeld naar de GGD en hij kan morgenochtend al terecht. Echt fijn dat dit eindelijk op orde is!
pi_195950392
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vandaag een kennis die vanmorgen wakker werd met klachten, gelijk gebeld naar de GGD en hij kan morgenochtend al terecht. Echt fijn dat dit eindelijk op orde is!
Las net hier op Fok van iemand die zich om drie uur online had aangemeld en nog geen 2,5 uur later al terechtkon.
Tap tap tap
pi_195952131
Aantal nieuwe coronabesmettingen daalt verder, maar besmettingen onder ouderen in zorginstellingen loopt op

Een positieve met een kleine negatieve onderliggend probleem

Alleen gaan we van het positieve uit, gaat weer redelijk goed in Friesland

Bron:
https://www.lc.nl/friesla(...)opt-op-26155800.html
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:29:30 #109
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195954752
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Las net hier op Fok van iemand die zich om drie uur online had aangemeld en nog geen 2,5 uur later al terechtkon.
Mijn vrouw had eerder deze week om 3u online een afspraak gemaakt en kon om 6u 20km verderop terecht. Zelfde ervaringen hier. Uitslag duurde zo’n 36 uur
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:24:29 #110
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195957932
Goeiemorgen, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patienten op de IC's en de verpleegafdelingen.

Goed nieuws! Zowel op de IC's als op de verpleegafdelingen is er maar een minieme stijging.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- Zaterdag 31 oktober: 574 (absolute stijging: 3; relatieve stijging: 0,5%);
- Vrijdag 30 oktober: 571 (absolute stijging: 20; relatieve stijging: 3,6%);
- Donderdag 29 oktober: 551 (absolute stijging: 16; relatieve stijging: 3,0%);
- Woensdag 28 oktober: 535 (absolute stijging: 16; relatieve stijging: 3,1%);
- Dinsdag 27 oktober: 519 (absolute stijging: 17; relatieve stijging: 3,4%);
- Maandag 26 oktober: 502 (absolute stijging: 5; relatieve stijging: 1,0%);
- Zondag 25 oktober: 497 (absolute stijging: 10; relatieve stijging: 2,1%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- Zaterdag 31 oktober: 1.746 (absolute stijging: 9; relatieve stijging: 0,5%);
- Vrijdag 30 oktober: 1.737 (absolute stijging: 14; relatieve stijging: 0,8%);
- Donderdag 29 oktober: 1.723 (absolute stijging: 80; relatieve stijging: 4,9%);
- Woensdag 28 oktober: 1.643 (absolute stijging: 20; relatieve stijging: 1,2%).
- Dinsdag 27 oktober: 1.623 (absolute daling: 26; relatieve daling: 1,6%);
- Maandag 26 oktober: 1.649 (absolute stijging: 38; relatieve stijging: 2,4%);
- Zondag 25 oktober: 1.611 (absolute daling: 20; relatieve daling: 1,2%).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195958218
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vandaag een kennis die vanmorgen wakker werd met klachten, gelijk gebeld naar de GGD en hij kan morgenochtend al terecht. Echt fijn dat dit eindelijk op orde is!
Hoe gaat het nu met je partner? Is ze er weer bovenop of nog wat restverschijnselen?
Go hard or go home
pi_195958278
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:09 schreef Noek het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met je partner? Is ze er weer bovenop of nog wat restverschijnselen?
Partner is weer 100 procent gelukkig, bedankt voor het vragen O+
pi_195958648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Las net hier op Fok van iemand die zich om drie uur online had aangemeld en nog geen 2,5 uur later al terechtkon.
Dat is goed nieuws, en helaas kan ik dit bevestigen. Vanmorgen wakker geworden met een snotneus en keelpijn, gelijk het zekere voor het onzekere genomen en een test aangevraagd. Kan einde van de middag al terecht op 500 meter van mijn huis.

Zie er niet naar uit, maar zekerheid hebben is belangrijk. Het minste wat we kunnen doen is de regels op opvolgen. Ben de afgelopen 7 dagen niet dicht in de buurt van andere mensen geweest, dus hopelijk een negatieve uitslag.
pi_195958733
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws, en helaas kan ik dit bevestigen. Vanmorgen wakker geworden met een snotneus en keelpijn, gelijk het zekere voor het onzekere genomen en een test aangevraagd. Kan einde van de middag al terecht op 500 meter van mijn huis.

Zie er niet naar uit, maar zekerheid hebben is belangrijk. Het minste wat we kunnen doen is de regels op opvolgen. Ben de afgelopen 7 dagen niet dicht in de buurt van andere mensen geweest, dus hopelijk een negatieve uitslag.
Oei.....sterkte en beterschap!
pi_195958814
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws, en helaas kan ik dit bevestigen. Vanmorgen wakker geworden met een snotneus en keelpijn, gelijk het zekere voor het onzekere genomen en een test aangevraagd. Kan einde van de middag al terecht op 500 meter van mijn huis.

Zie er niet naar uit, maar zekerheid hebben is belangrijk. Het minste wat we kunnen doen is de regels op opvolgen. Ben de afgelopen 7 dagen niet dicht in de buurt van andere mensen geweest, dus hopelijk een negatieve uitslag.
Snotneus komt nauwelijks voor toch bij Corona? Het zal wel een verkoudheid zijn :)
Maar goed, daar zijn de testen voor :) Beterschap!
pi_195958869
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:26 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Snotneus komt nauwelijks voor toch bij Corona? Het zal wel een verkoudheid zijn :)
Maar goed, daar zijn de testen voor :) Beterschap!
Dat verwacht ik ook hoor, zeker omdat ik niemand met ziekteverschijnselen ontmoet heb (had mijn partner wel). Zekerheid hebben is wel fijn, wil niemand ziek maken als ik wel Corona heb.

We blijven dus positief :)

De berichten uit het ziekenhuis, zoals elke dag samengevat voor @Federer-fan , zijn ook erg positief! De instroom op de verpleegafdelingen is al een serieuze tijd laag, het lijkt erop of het omslagpunt daar nu bijna bereikt is. Kunnen we eindelijk aan dalingen denken.

Over dalingen gesproken, las net dat Tsjechië de groei in 7 dagen van 50 procent naar 0 (!!) heeft gekregen. Wel een verregaande lockdown nodig, maar dat is goed nieuws! En het overbelaste Ierland heeft al een krimp van meer dan 20 procent (!!). Dat zijn echt fijne berichten :)
pi_195958893
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws, en helaas kan ik dit bevestigen. Vanmorgen wakker geworden met een snotneus en keelpijn, gelijk het zekere voor het onzekere genomen en een test aangevraagd. Kan einde van de middag al terecht op 500 meter van mijn huis.

Zie er niet naar uit, maar zekerheid hebben is belangrijk. Het minste wat we kunnen doen is de regels op opvolgen. Ben de afgelopen 7 dagen niet dicht in de buurt van andere mensen geweest, dus hopelijk een negatieve uitslag.
Shit balen joh, toch even schrikken. Wel goed dat je zo snel en dichtbij terecht kan, sterkte!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_195958900
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:33 schreef Sangha het volgende:

[..]

Shit balen joh, toch even schrikken. Wel goed dat je zo snel en dichtbij terecht kan, sterkte!
Ja dat is echt fijn. En ook nog eens positief om te kunnen delen, het is een fijn gevoel dat iedereen nu zo snel terecht kan. Daarmee heeft het testen zoveel meer zin!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:06:34 #119
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_195959229
Ik las daarnet in de Limburger dat er in Londen ( noord en centrum ) al in de eerste weken van december 2 miljoen mensen een covid 19 vaccinatie gaan krijgen. Daar zetten ze er vaart achter. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_195959246
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:06 schreef deedeetee het volgende:
Ik las daarnet in de Limburger dat er in Londen ( noord en centrum ) al in de eerste weken van december 2 miljoen mensen een covid 19 vaccinatie gaan krijgen. Daar zetten ze er vaart achter. :Y
Wow, dat is mooi nieuws!
pi_195959368
Groot-Brittannië bereidt zich voor om al vóór de kerstdagen een coronavaccin beschikbaar te stellen aan kwetsbare doelgroepen en zorgpersoneel.

*O* *O* *O*
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:23:59 #122
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_195959426
It giet oan :Y) Licht aan de horizon..... 8-)

Ik woon in Limburg maar m'n pa was van oorsprong een fries. ;)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:46:33 #123
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195959709
Weinig tijd, daling lijkt door te zetten. Yes.

Er is voor het eerst sinds deze zomer een langdurige (>= 4 dagen) afname in het gecorrigeerde gemiddelde aantal ziekenhuisopnames.

En dat betekent dat de R door meerdere proxy's geschat wordt op onder de 1.
Ontleen hier niets aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn nu twee R's, R* - die werkt met lopende gemiddeldes zonder weekendcorrectie - en R#, die werkt met weekendcorrectie.



Duiding.
Onaangepast, gaat de goede kant op!
Na de drop van midden oktober - waarschijnlijk als gevolg van het pakket van 28 september - zijn beide R's begonnen aan een nieuwe daling. Opnamecijfers van de komende dagen en achterstallige van het afgelopen weekend, gaan bepalen hoe langdurig die drop is, en op welke waarde die uiteindelijk uitkomt. Mocht de daling inderdaad zijn ingezet en op eenzelfde manier doorzetten, verwacht ik ook kijkend naar de uitwerking van effecten in het verleden dat de R's zich richting - maar voorlopig niet onder - de 0,9 gaan begeven de komende dagen.
pi_195959973
Thx @VoMy !
pi_195960055
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:06 schreef deedeetee het volgende:
Ik las daarnet in de Limburger dat er in Londen ( noord en centrum ) al in de eerste weken van december 2 miljoen mensen een covid 19 vaccinatie gaan krijgen. Daar zetten ze er vaart achter. :Y
Hey wat een goed nieuws, er komen steeds meer positieve berichtjes, heel langzaamaan begint het tij te keren en gaan we de goede kant op, geeft een fijn geruststellend gevoel. #ilikethistopic :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_195960670
Klopt, komt uit dit artikel: https://www.ad.nl/wetenschap/doe-niet-zo-krampachtig-en-breng-het-coronavaccin-nu-al-op-de-markt~a1526f7c/

Een interview van @Stephen1985 met Marcel Levi, een Nederlander die aan het hoofd staat van 7 ziekenhuizen in Londen (en nog steeds zelf 1 dag in de week als arts werkt ook).

Vond deze quote wel een beetje een eye opener.
quote:
Marcel Levi vroeg het een Britse minister een keer recht voor zijn raap: waarom zó voorzichtig doen met een coronavaccin? De gevaren daarvan - bijwerkingen, in sommige gevallen misschien zelfs ernstig - kunnen toch nooit schadelijker zijn dan wat er nu met het land gebeurt? ,,Die minister gaf me letterlijk het antwoord: ‘Als er iemand in het land doodgaat aan het vaccin, of een heel ernstige bijwerking, en ik heb heb dat vaccin vervroegd vrijgegeven, dan is het míjn schuld. Terwijl: als er iemand aan corona overlijdt, of ernstige gezondheidsklachten krijgt nadat zijn winkel failliet is gegaan, dan is die link veel minder direct.’
Verder goed artikel, ook over antivaxxers (ze hoeven het vaccin toch niet te nemen?), en inderdaad, hij heeft de opdracht gekregen om een plan te ontwikkelen om tussen de 1 en 2 miljoen mensen in Noord en Centraal Londen te kunnen vaccineren in de 1e tot 3e week van december.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:17:51 #127
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_195960830
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Klopt, komt uit dit artikel: https://www.ad.nl/wetenschap/doe-niet-zo-krampachtig-en-breng-het-coronavaccin-nu-al-op-de-markt~a1526f7c/

Een interview van @:Stephen1985 met Marcel Levi, een Nederlander die aan het hoofd staat van 7 ziekenhuizen in Londen (en nog steeds zelf 1 dag in de week als arts werkt ook).

Vond deze quote wel een beetje een eye opener.
[..]

Verder goed artikel, ook over antivaxxers (ze hoeven het vaccin toch niet te nemen?), en inderdaad, hij heeft de opdracht gekregen om een plan te ontwikkelen om tussen de 1 en 2 miljoen mensen in Noord en Centraal Londen te kunnen vaccineren in de 1e tot 3e week van december.
Ja ik ben benieuwd of ze hier ook hun moed bij elkaar durven rapen.

NOS

quote:
De Gezondheidsraad komt in november met een advies over hoe de vaccinatiecampagne in ons land moet verlopen en wie als eersten aan de beurt komen. Minister De Jonge zei in de Tweede Kamer dat hij verwacht dat er in de eerste maanden van 2021 een werkend vaccin beschikbaar is. "Als een vaccin eerder beschikbaar is, komen we natuurlijk meteen in actie", zei een woordvoerder van de minister tegen het AD.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_195961102
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja ik ben benieuwd of ze hier ook hun moed bij elkaar durven rapen.

NOS
[..]

Lekker snel, dus ze komen met een advies op het moment dat meerdere vaccins mogelijk al klaar zouden zijn om uitgerold te worden? Maar de vaccins zullen eerst ook nog door de bureaucratische molens van de EMA en CBG moeten. Maar hopelijk zal zo'n advies niet tot vertraging leiden.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:46:20 #129
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195962221
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 09:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja dat is echt fijn. En ook nog eens positief om te kunnen delen, het is een fijn gevoel dat iedereen nu zo snel terecht kan. Daarmee heeft het testen zoveel meer zin!
Maar mocht je onverhoopt positief testen, dan kan het toch ook betekenen dat je nu geen corona hebt maar het al hebt gehad?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195962416
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar mocht je onverhoopt positief testen, dan kan het toch ook betekenen dat je nu geen corona hebt maar het al hebt gehad?
Nee, helaas kan de PCR test kan alleen zien of je het nu hebt. Dan zou je een bloedtest moeten doen. Maar we gaan uit van het positieve, dus dat de test negatief is (heel lastig altijd die positieve of negatieve uitslag ;) ).
pi_195962476
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar mocht je onverhoopt positief testen, dan kan het toch ook betekenen dat je nu geen corona hebt maar het al hebt gehad?
Daar is 'n sero-test voor. Bij mij vertelde de arts erbij dat het vooral iets zegt over de laatste drie maanden.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:04:32 #132
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195962510
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee, helaas kan de PCR test kan alleen zien of je het nu hebt. Dan zou je een bloedtest moeten doen. Maar we gaan uit van het positieve, dus dat de test negatief is (heel lastig altijd die positieve of negatieve uitslag ;) ).
Oké. Ja, als het aan mij lag werden de termen positief en negatief vervangen door ongunstig respectievelijk gunstig.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195962565
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar is 'n sero-test voor. Bij mij vertelde de arts erbij dat het vooral iets zegt over de laatste drie maanden.
Klopt, je antistoffen verdwijnen na enige tijd. Het immuunsysteem weet dan nog wel hoe en wat, maar dat is naar mijn weten niet te testen.
pi_195962577
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:04 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké. Ja, als het aan mij lag werden de termen positief en negatief vervangen door ongunstig respectievelijk gunstig.
Ben bang dat dan nog veel mensen het verwarren, maar klinkt wel beter!
pi_195962928
Vandaag ongeveer 9800 nieuwe meldingen, hetzelfde als het gemiddelde van de afgelopen 3 dagen


De meeste meldingen zijn gedateerd op 19 oktober, daarna lijkt het een beetje af te nemen. Ik verwacht dat er voor 19 oktober weinig meldingen meer zullen zijn de komende dagen. Voor 20 en 21 nog wel iets, dus ik verwacht dat 19-21 oktober uiteindelijk een vrij stabiel beeld zullen laten zien. Daarna, vanaf 22 oktober verwacht ik wel dat er een duidelijke daling te zien is.


Er zijn nog veel meldingen van eergisteren, dus ik denk dat er ook vandaag nog na-meldingen bij zitten.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:32:55 #136
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195962995
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:29 schreef simonblue het volgende:
Vandaag ongeveer 9800 nieuwe meldingen, hetzelfde als het gemiddelde van de afgelopen 3 dagen

[ afbeelding ]
De meeste meldingen zijn gedateerd op 19 oktober, daarna lijkt het een beetje af te nemen. Ik verwacht dat er voor 19 oktober weinig meldingen meer zullen zijn de komende dagen. Voor 20 en 21 nog wel iets, dus ik verwacht dat 19-21 oktober uiteindelijk een vrij stabiel beeld zullen laten zien. Daarna, vanaf 22 oktober verwacht ik wel dat er een duidelijke daling te zien is.

[ afbeelding ]
Er zijn nog veel meldingen van eergisteren, dus ik denk dat er ook vandaag nog na-meldingen bij zitten.
Vooral die laatste zin klinkt goed. Als dat niet geldt voor de paar dagen hiervóór is het een daling.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195963008
En in het vaste formaat:
quote:
Status 31-10

Positief getest 351.178, toename: 9.804
Ziekenhuisopnames 15.133 (4,3% van positief getest), toename: 117
IC-opnames 4.463 (1,3% van positief getest)
Overleden 7.395 (2,1% van positief getest), toename: 50
pi_195963100
Prima cijfers wat mij betreft, de daling komt echt dichtbij. We zitten duidelijk op de piek in mijn ogen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:40:35 #139
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195963121
Eindelijk onder de 10k positieve testen.

Goed nieuws wat mij betreft. ^O^
pi_195963287
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Eindelijk onder de 10k positieve testen.

Goed nieuws wat mij betreft. ^O^
Langzaam kunnen we een glimlachje op ons gezicht krijgen. We zijn er nog niet en de vlag kan nog niet uit, maar we gaan wel de juiste richting op.

Het is nu afwachten wat het kabinet gaat doen. Ik denk dat we nog heel november met de huidige maatregelen zitten. Hopelijk in december een paar kleine versoepelingen, bijvoorbeeld restaurants weer open en bioscoop/theater meer mensen. Maar ik zet er geen geld op, eerst moeten we maar eens 2 weken stevig dalen en de zorg ontlasten.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:53:32 #141
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_195963351
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Lekker snel, dus ze komen met een advies op het moment dat meerdere vaccins mogelijk al klaar zouden zijn om uitgerold te worden? Maar de vaccins zullen eerst ook nog door de bureaucratische molens van de EMA en CBG moeten. Maar hopelijk zal zo'n advies niet tot vertraging leiden.
Dat * meteen in actie komen * zie ik eerlijk gezegd ook niet zo gebeuren, niet hier in Nederland. Maar ik laat me graag verrassen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_195963406
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat * meteen in actie komen * zie ik eerlijk gezegd ook niet zo gebeuren, niet hier in Nederland. Maar ik laat me graag verrassen.
Het voordeel is dat iedereen er bovenop zit. Waar voorheen een nieuw vaccin onderop de stapel kwam om af te handelen kan je er nu vanuit gaan dat alles en iedereen begint te rennen zo gauw als het ter goedkeuring aangeboden wordt. Sowieso zijn de instanties al vanaf dag 1 nauw betrokken bij deze vaccins, dat geeft een voorsprong.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:56:27 #143
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195963422
Hebben jullie er een verklaring voor dat je niets hoort over de rioolcijfers? Die geven zo veel nuttige informatie volgens mij.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195963464
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:56 schreef Federer-fan het volgende:
Hebben jullie er een verklaring voor dat je niets hoort over de rioolcijfers? Die geven zo veel nuttige informatie volgens mij.
Die staan toch wel op het dashboard? Maar ik denk dat deze enkel zin hebben als er kleine brandhaarden zijn.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:00:18 #145
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195963504
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Die staan toch wel op het dashboard? Maar ik denk dat deze enkel zin hebben als er kleine brandhaarden zijn.
Ja, klopt, maar ik had verwacht dat ze er veel vaker over zouden praten, omdat je er in zekere zin mee in de toekomst kunt kijken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:04:11 #146
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_195963572
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het voordeel is dat iedereen er bovenop zit. Waar voorheen een nieuw vaccin onderop de stapel kwam om af te handelen kan je er nu vanuit gaan dat alles en iedereen begint te rennen zo gauw als het ter goedkeuring aangeboden wordt. Sowieso zijn de instanties al vanaf dag 1 nauw betrokken bij deze vaccins, dat geeft een voorsprong.
Dat is waar en met de komende verkiezingen in t vooruitzicht zal de politiek er wellicht ook baat bij denken te hebben als er sneller een vaccin beschikbaar komt. Ze willen vast niet achter blijven bij Engeland. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Redactie Games zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:06:09 #147
181272 crew  Noppie2000
pi_195963603
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar ik had verwacht dat ze er veel vaker over zouden praten, omdat je er in zekere zin mee in de toekomst kunt kijken.
Ik vermoed omdat er nog wat onzekerheid in zit en er nog geen protocol aan verbonden zit om iets met de waarden te doen (lees ik zo op de site van het RIVM). Daar wordt nog aan gewerkt, maar tot die tijd wel in de gaten gehouden.
pi_195963847
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar ik had verwacht dat ze er veel vaker over zouden praten, omdat je er in zekere zin mee in de toekomst kunt kijken.
Ik vond het maanden geleden ook belangrijker, maar dat komt denk ik omdat we toen zo weinig wisten. Geen enkel cijfer was toen betrouwbaar of te duiden. En dan grijp je dus naar zulke cijfers. Ondertussen zijn de dagelijkse rapporten redelijk goed, dankzij met name mensen die hier de cijfers verwerken. Ook zijn NICE en LCPS veel betrouwbaarder en sneller.

Het rioolwater is teveel om er echt iets mee te kunnen op dit moment, als straks een groot deel van Nederland weer op het niveau van juni zit dan kan je er veel meer mee en tijdig brandhaarden detecteren.
pi_195965175
Waar ik mij over verbaas
In een technische hoogstaand land als Nederland kun de GGD al een week lang geen juiste cijfers aan het RIVM kan aanleveren.

Dat zou toch niet moeten kunnen.

Het zou positief zijn men nu gewoon wel dagelijks de juiste cijfers door te geven zodat daar nu gewoon beleid op kan maken en niet op de halfbakken.

Sorry dit moest er even uit.

Wel goed dat na correctie te zien is dat de dagelijkse cijfers toch langzaam omlaag gaan, deze trend zou vanaf nu mogelijk moeten blijven.
pi_195967446
Positieve ervaring trouwens met de teststraat. Was snel aan de beurt, mensen waren vriendelijk en de afname van materiaal is zo gepiept. Wel even een vervelend gevoel, maar ik vergelijk het maar met een kleine behandeling bij de tandarts: zo voorbij en vooraf lijkt het erger dan het was.

Nu benieuwd naar de uitslag, maar vooral wanneer deze er is. Met wat geluk morgenavond, dan kan ik in het gunstigste geval maandag gewoon weer werken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')