En waarom denk je dat wij dat relevant vinden?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:38 schreef ACT-F het volgende:
Ik werk in de IT en je wilt niet weten hoe vaak ik gedoe heb ik gehad in het verleden dat verbindingen uitvielen en of systemen ermee ophielden. Dat heb ik in deze reeks al meerdere malen uitgelegd.
Idem. De afgelopen weken waren doorbijten, met opstaan in het donker, net als begin april, met een uur eerder dan normaal. Toch heb ik dat wel over voor langere lichte avonden in mei tot augustus, niet te heet in de ochtend en niet overdreven vroeg licht.quote:Op zondag 31 oktober 2021 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gewoon handhaven hoe het is. Dat gezeik elke keer weer.
Ook jagers verzamelaars blijven als het donker wordt nog 3 uur wakker, dus het midden van de leefdag is dan alsnog vaak rond 12 uur.quote:Op zondag 31 oktober 2021 00:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het midden van de dag is hoe wij het definiëren. We zijn namelijk geen holbewoners meer die afhankelijk zijn van het daglicht. Denk dat de gemiddelde burger rond 0700 opstaat en rond 2300 gaat slapen. Het midden van zijn dag heeft dus bijzonder weinig te maken met het daglicht.
Niet het helderste licht die nieuwszender.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:09 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Superchill, het is nu langer licht in de avond. Aldus RTL.
Leg uitquote:Op zondag 31 oktober 2021 08:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En dan heb je ook nog eens mensen die continu zomertijd willen hebben. Dan heb je er al helemaal niks van begrepen.
Als je standaard de wintertijd aanhoudt dan begint het in mei en juni om 02:30 's nachts al te schemeren. Dán heb je er echt niets van begrepen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Al die mensen die niet tegen dat ene uurtje kunnenIk neem dus aan dat dat soort mensen ook nooit een weekend naar Londen gaat, aangezien je dan precies hetzelfde "probleem" hebt.
En dan heb je ook nog eens mensen die continu zomertijd willen hebben. Dan heb je er al helemaal niks van begrepen.
Sterker nog geografisch zouden we London aan moeten houden, de reden waarom we daar niet in zitten is het Duitse Rijk.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Al die mensen die niet tegen dat ene uurtje kunnenIk neem dus aan dat dat soort mensen ook nooit een weekend naar Londen gaat, aangezien je dan precies hetzelfde "probleem" hebt.
Lekker ergens in mid december pas rond 1000 een beetje daglicht. Heerlijk manquote:
Lekker een uur extra in de zon op het strand.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
overdrijven is ook een vak de kortste nachten zijn tussen halverwege juni begin juli, aangezien 21 juni de langste dag is. Op 21 juni komt de zon bij zomertijd om 5.22 opquote:Op zondag 31 oktober 2021 08:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je standaard de wintertijd aanhoudt dan begint het in mei en juni om 02:30 's nachts al te schemeren. Dán heb je er echt niets van begrepen.
Wat begrijp je niet aan schemeren?quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
overdrijven is ook een vak de kortste nachten zijn tussen halverwege juni begin juli, aangezien 21 juni de langste dag is. Op 21 juni komt de zon bij zomertijd om 5.22 op
Dus verklap ons wie er echt niets van begrijpt.
Rare manier om 9 uur te spellen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:43 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Lekker ergens in mid december pas rond 1000 een beetje daglicht. Heerlijk man
je kunt nu wel bijdehand doen maar je begrijpt dus blijkbaar niets van de periode.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan schemeren?
Ik doe niet bijdehand. Kijk eens rond 03:40 naar buiten rond juni en je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
je kunt nu wel bijdehand doen maar je begrijpt dus blijkbaar niets van de periode.
De burgerlijke ochtendschemering begint 49 minuten voor de zonsopkomst.
https://www.zonsopgangzonsondergang.nl/hoe-laat-donker/
21 juni amsterdam
Burgerlijke ochtendschemering 04:28 - 05:18 49 min.
ZONSOPGANG 05:18
Bij altijd wintertijd zou dat dan om 3.28 zijn, geen 2.30.![]()
En als je minder schemering wilt hebben moet je stukken zuidelijker gaan wonen. Een realtief lange schemering is gewoon inherent aan hoe noordelijk wij al wonen in nl.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schemering?wprov=sfla1
Dit.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:48 schreef Nober het volgende:
Eindelijk weer de juiste tijd. Niet meer aankomen.
Nou, niet bepaald. Je kunt het nooit heel precies doen en soms is het handig om tijden gelijk te hebben met buurlanden voor handel, etc. Maar om nou voor een half jaar je tijd gelijk te zetten met landen 1700km naar het oosten, beetje teveel van het goede.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh god, de lijntjesfetisjisten zijn weer uit hun zomerslaap ontwaakt.
Retweet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:48 schreef Nober het volgende:
Eindelijk weer de juiste tijd. Niet meer aankomen.
Gewoon 1200 (midden van de dag) zon op de hoogste stand, klaar.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:44 schreef Nattekat het volgende:
Hoe ver zit ik ernaast als ik vermoed dat het overgrote deel van kamp wintertijd voldoet aan minimaal één van:
- Is autistisch over een stel willekeurige lijntjes die 200 jaar geleden getrokken zijn
- Werkt niet of parttime
- Is een zolderkamerautist (meest waarschijnlijk) die niks geeft om daglicht tijdens de zomeravonden
Zo ver dat het haast niet in woorden uit te drukken is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:44 schreef Nattekat het volgende:
Hoe ver zit ik ernaast als ik vermoed dat het overgrote deel van kamp wintertijd voldoet aan minimaal één van:
- Is autistisch over een stel willekeurige lijntjes die 200 jaar geleden getrokken zijn
- Werkt niet of parttime
- Is een zolderkamerautist (meest waarschijnlijk) die niks geeft om daglicht tijdens de zomeravonden
Jij valt in categorie 1 dus.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon 1200 (midden van de dag) zon op de hoogste stand, klaar.
"Willekeurige lijntjes"? Really?quote:
Oh shit, een verwarde man 😱quote:
Zegt degene die vindt dat iedereen jouw lijntjes moet volgen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh god, de lijntjesfetisjisten zijn weer uit hun zomerslaap ontwaakt.
Dat is precies het punt. Waarom is dat teveel van het goede? ,,Omdat het lijntje zo ligt", verder kom je niet. Maar of het in de huidige maatschappij wel handig is dat het lijntje zo ligt, daar ga je niet op in.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:51 schreef Yon_Wip het volgende:
[..]
Nou, niet bepaald. Je kunt het nooit heel precies doen en soms is het handig om tijden gelijk te hebben met buurlanden voor handel, etc. Maar om nou voor een half jaar je tijd gelijk te zetten met landen 1700km naar het oosten, beetje teveel van het goede.
Wat precies zou het probleem moeten zijn dan in de huidge 24hrs maatschappij?quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:20 schreef Zelva het volgende:
Dat is precies het punt. Waarom is dat teveel van het goede? ,,Omdat het lijntje zo ligt", verder kom je niet. Maar of het in de huidige maatschappij wel handig is dat het lijntje zo ligt, daar ga je niet op in.
Snel ook want dit gaat helemaal mis!quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oh shit, een verwarde man 😱
*belt politie
Ja, want wat staat daar:quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Willekeurige lijntjes"? Really?
Misschien even in de geschiedenis van de lat/long navigatie duiken.
https://www.open.edu/open(...)titude-and-longitude
Some reference point like Greenwich. Volstrekt bij toeval dus. Het reference point had net zo goed Amsterdam kunnen zijn als Nederland hiertoe opdracht had gegeven en dan was wintertijd hier opeens anders geweest en hadden jullie die lijn aanbeden.quote:He saw time as the key and realised that if you could determine local time (from the position of the sun) and the time at some reference point (like Greenwich)
Nee hoor, ik kijk helemaal zoals jullie als een zeloot naar historische lijntjes, maar kijk naar wat handig is in de huidige maatschappij en dat is bijvoorbeeld om niet het daglicht ultravroeg in de ochtend te hebben als iedereen nog op bed ligt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zegt degene die vindt dat iedereen jouw lijntjes moet volgen.
Wat heeft Greenwich te maken met het een goed idee vinden dat het midden van de dag (zo goed mogelijk) overeenkomt met de hoogste stand van de zon?quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, want wat staat daar:
[..]
Some reference point like Greenwich. Volstrekt bij toeval dus. Het reference point had net zo goed Amsterdam kunnen zijn als Nederland hiertoe opdracht had gegeven en dan was wintertijd hier opeens anders geweest en hadden jullie die lijn aanbeden.
Dan hadden we misschien een andere tijdzone qua aanduiding gehad, Chania -3 ofzo, (hint: kijk ff naar de tijdzones icm breedtegraden en om de hoeveel graden deze verspringt) maar het zou nog steeds het midden van de dag zijn als de zon op het hoogste punt staat, ergo 1200 A-tijd. En misschien wel Z+20 mins.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:23 schreef Zelva het volgende:
Ja, want wat staat daar:
Some reference point like Greenwich. Volstrekt bij toeval dus. Het reference point had net zo goed Amsterdam kunnen zijn als Nederland hiertoe opdracht had gegeven en dan was wintertijd hier opeens anders geweest en hadden jullie die lijn aanbeden.
Maar waarom zou je dat willen dan? Wat is het nut? Ik hoor het niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat heeft Greenwich te maken met het een goed idee vinden dat het midden van de dag (zo goed mogelijk) overeenkomt met de hoogste stand van de zon?
Wat zou het nut zijn om het niet te doen?quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:29 schreef Zelva het volgende:
Maar waarom zou je dat willen dan? Wat is het nut? Ik hoor het niet.
Als de argumenten falen speel je het op de man, zo doorzichtigquote:Op zondag 31 oktober 2021 00:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En waarom denk je dat wij dat relevant vinden?![]()
Trouwens, ik werk in een bedrijfstak die heel zwaar leunt op twee zaken: tijd en IT. En bij ons gaat het elke overgang over het algemeen best soepel. Dus misschien ben je gewoon niet zo goed in je werk?
Zegt de zeloot die stug in bed blijft stinken terwijl de zon al schijnt. Wat was er eerder: de zon of de klok?quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kijk helemaal zoals jullie als een zeloot naar historische lijntjes, maar kijk naar wat handig is in de huidige maatschappij en dat is bijvoorbeeld om niet het daglicht ultravroeg in de ochtend te hebben als iedereen nog op bed ligt.
Zomertijd leidt ertoe dat mensen (het hele jaar door) later naar bed gaan. In de winter is dat extra problematisch omdat het bij zomertijd dan pas om 10u 's ochtends licht wordt, waardoor de biologische klok bij gebrek aan licht in de ochtend naar een later tijdstip verschuift. Resultaat is dat mensen later in slaap vallen, terwijl onze maatschappij verwacht dat ze wel vroeg uit bed komen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat willen dan? Wat is het nut? Ik hoor het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |