abonnement Unibet Coolblue
pi_195879402
Hier verder. OP van vorige topic (niet mijn mening)

quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)-over-verzetten-klok

"Het kan betekenen dat de liften straks een uur later openen."
Ja, maar waarom eigenlijk? Ze kunnen gewoon het daglicht volgen. Dat kan niet altijd en overal, maar dit lijkt me een voorbeeld waar dat wel zou kunnen.

Overigens ben ik voor wat we nu wintertijd noemen, maar het gaat even om het principe. De tijd die de klok aangeeft verandert niets aan de hoeveelheid daglicht en de dagelijkse verdeling ervan.

[ Bericht 1% gewijzigd door kalinhos op 27-10-2020 09:49:18 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195879440
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:29 schreef kalinhos het volgende:
Hier verder. Op van vorige topic
[..]

Ja, maar waarom eigenlijk? Ze kunnen gewoon het daglicht volgen. Dat kan niet altijd en overal, maar dit lijkt me een voorbeeld waar dat wel zou kunnen.

Overigens ben ik voor wat we nu wintertijd noemen, maar het gaat even om het principe. De tijd die de klok aangeeft verandert niets aan de hoeveelheid daglicht en de dagelijkse verdeling ervan.
Ja want liften bevinden zich meestal op plaatsen midden in de buitenlucht :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195879458
Alleen al qua software zou dit betekenen dat er voor tientallen miljarden wijzigingen in software en hardware moeten plaatsvinden, daarnaast zal veel software compleet vervangen moeten worden omdat het end of life is, en niet meer gepatched kan worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:43:24 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195879656
Het is gewoon onzin. Dat gehuil over het verzetten van de klok ook.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:53:07 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195879806
110% anti-wintertijd :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195879846
En als het echt helpt, doe dan in 1 keer 3 uur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195879858
En wil je je echt druk maken over de tijd, begin dan Nederland eens een tijdzone te verschuiven, wij zitten door Hitler in de verkeerde tijdzone.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195879877
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:56 schreef raptorix het volgende:
En wil je je echt druk maken over de tijd, begin dan Nederland eens een tijdzone te verschuiven, wij zitten door Hitler in de verkeerde tijdzone.
Zorgt dat niet voor diezelfde problemen met die 'software'?
pi_195879990
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zorgt dat niet voor diezelfde problemen met die 'software'?
Ja zeker, feitelijk werkt een datum/tijd op een computer heel eenvoudig, deze worden als een getal opgeslagen, namelijk het aantal secondes vanaf 1 januari 1970, of soms het aantal milliseconden wanneer je meer precies wilt zijn. Kortom intern veranderd er niets, echter wanneer je dus de tijd als leesbaar formaat wilt tonen, dan moet je bibliotheek op orde zijn om te weten wanneer er sprake was van Zomer/Wintertijd.

Beetje offtopic, maar er zit een groot probleem aan te komen, veel groter als de millenium bug: https://en.wikipedia.org/wiki/Year_2038_problem

Nu denk je 2038 is nog een heel eind weg, maar zo simpel is het niet, als ik bijvoorbeeld vandaag een 30 jaars hypotheek zou afsluiten, en de software gaat daar niet goed mee om, dan kan dit resulteren dat er een doortelling plaats vind, dus dat ik hem in 1988 af ga lossen :D Wat voor leuke resultaten je dan krijgt is niet te overzien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195880090
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:56 schreef raptorix het volgende:
En wil je je echt druk maken over de tijd, begin dan Nederland eens een tijdzone te verschuiven, wij zitten door Hitler in de verkeerde tijdzone.
Yes. Klopt helemaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195880201
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja zeker, feitelijk werkt een datum/tijd op een computer heel eenvoudig, deze worden als een getal opgeslagen, namelijk het aantal secondes vanaf 1 januari 1970, of soms het aantal milliseconden wanneer je meer precies wilt zijn. Kortom intern veranderd er niets, echter wanneer je dus de tijd als leesbaar formaat wilt tonen, dan moet je bibliotheek op orde zijn om te weten wanneer er sprake was van Zomer/Wintertijd.

Dat klopt, maar staat dus los van enige vraagstukken over tijdzones.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:19:30 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195880227
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:29 schreef kalinhos het volgende:
Overigens ben ik voor wat we nu wintertijd noemen, maar het gaat even om het principe. De tijd die de klok aangeeft verandert niets aan de hoeveelheid daglicht en de dagelijkse verdeling ervan.
Maar wel aan de benutting ervan. Het gros van de bevolking heeft een baan die zich afspeelt van ca. 0830 tot 1730. Give or take een uurtje. Scholen beginnen om 0830. Winkels gaan om 0900 open, etc, etc.

Dus volwassenen zullen gemiddeld van ongeveer 2300 tot 0700 slapen. In de zomer (met GMT) de zon laten opkomen om 0330 en ondergaan om 2000 sluit daar helemaal niet bij aan. Met de zomertijd die we nu kennen, is dat om 0530 opkomen en om 2200 ondergaan. En dat sluit wel veel beter aan bij ons waak/slaapritme.

In de winter zou, met GMT, de zon opkomen om 0750 en ondergaan om 1530 (!). Met onze huidige wintertijd is dat 0850 en 1630. Ook daar sluit GMT minder goed aan bij onze dagritme. Zou je het 's ochtends liever nog een uurtje later licht willen laten worden tbv een uurtje extra licht in de middag? Discutabel. De andere kant uit wordt alleen maar 'slechter'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195880232
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat klopt, maar staat dus los van enige vraagstukken over tijdzones.
Technisch gezien zou het op zelfde neerkomen, overigens is American Tonga in het verleden over de datumgrens heen gesprongen, nou dat is pas een ding :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195880311
Het is ook niet goed voor mijn zonnepanelen!! Scheelt gewoon dik 1 uur per dag zon.....
pi_195880527
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar wel aan de benutting ervan. Het gros van de bevolking heeft een baan die zich afspeelt van ca. 0830 tot 1730. Give or take een uurtje. Scholen beginnen om 0830. Winkels gaan om 0900 open, etc, etc.

Dus volwassenen zullen gemiddeld van ongeveer 2300 tot 0700 slapen. In de zomer (met GMT) de zon laten opkomen om 0330 en ondergaan om 2000 sluit daar helemaal niet bij aan. Met de zomertijd die we nu kennen, is dat om 0530 opkomen en om 2200 ondergaan. En dat sluit wel veel beter aan bij ons waak/slaapritme.

In de winter zou, met GMT, de zon opkomen om 0750 en ondergaan om 1530 (!). Met onze huidige wintertijd is dat 0850 en 1630. Ook daar sluit GMT minder goed aan bij onze dagritme. Zou je het 's ochtends liever nog een uurtje later licht willen laten worden tbv een uurtje extra licht in de middag? Discutabel. De andere kant uit wordt alleen maar 'slechter'.
(Ik maak nooit meer een nieuw topic aan met een vorige openingspost :') )

Ben het eens met je. Het meest logisch zou zijn zoveel mogelijk zonuren te hebben tussen 0700-2300.

Ik vind wintertijd in winter prima, en zomertijd in zomer, maar als het 1 tijd zou moeten worden zou ik permanent zomertijd willen hebben. Dat uurtje eind van de dag licht weegt voor mij zwaarder dan of t nu om 0830 of 930 licht wordt in de ochtend midden december.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:55:35 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195880820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:39 schreef kalinhos het volgende:

[..]

(Ik maak nooit meer een nieuw topic aan met een vorige openingspost :') )

Ben het eens met je. Het meest logisch zou zijn zoveel mogelijk zonuren te hebben tussen 0700-2300.

Ik vind wintertijd in winter prima, en zomertijd in zomer, maar als het 1 tijd zou moeten worden zou ik permanent zomertijd willen hebben. Dat uurtje eind van de dag licht weegt voor mij zwaarder dan of t nu om 0830 of 930 licht wordt in de ochtend midden december.
Buiten dat heb je er ook geen reet aan wanneer het 's zomers om 3 uur 's nachts al licht is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:02:14 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195880918
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:13 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien kan jij dan vertellen wat dat allemaal met tijdzones te maken heeft.
quote:
Zone Time

It would be impossible for a ship at sea to keep to the time of its longitude because (unless it is travelling due north or south) the longitude will be constantly changing. For this reason, the sea areas of the Earth are divided into time zones which are 15O (or 1 hour) apart. The central meridian of each zone is an exact number of hours distant from the Greenwich meridian so that zone time differs from GMT by multiples of 1 hour. The time kept in each zone is the time of its central meridian and is plus or minus GMT depending on the zone’s position east or west of Greenwich.
https://astronavigationdemystified.com/zone-time/

quote:
For navigation purposes the times are designated Zone -0100, Zone -0200 etc as you travel to the East. To the West of Greenwich, zones are +0100, +0200 etc. This is because in celestial navigation a ship must derive GMT/UT from their current Zone Time, not Zone Time from UT.
http://www.skysailtraining.co.uk/time_zones_rya.htm

Understanding Time in Celestial Navigation

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 27-10-2020 11:27:44 ]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:04:02 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195880939
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:39 schreef kalinhos het volgende:

(Ik maak nooit meer een nieuw topic aan met een vorige openingspost :') )

Ben het eens met je. Het meest logisch zou zijn zoveel mogelijk zonuren te hebben tussen 0700-2300.

Ik vind wintertijd in winter prima, en zomertijd in zomer, maar als het 1 tijd zou moeten worden zou ik permanent zomertijd willen hebben. Dat uurtje eind van de dag licht weegt voor mij zwaarder dan of t nu om 0830 of 930 licht wordt in de ochtend midden december.
Ik vind zoals het nu is inderdaad het 'best'. Als het dan per se 1 tijd moet zijn, ga ik met je mee: GMT +2 (oftewel, zomertijd).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195884862
quote:
Ok, en nu dan de sprong naar wat dat te maken heeft met welke tijd er op de klok staat :)
pi_195886006
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 10:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja zeker, feitelijk werkt een datum/tijd op een computer heel eenvoudig, deze worden als een getal opgeslagen, namelijk het aantal secondes vanaf 1 januari 1970, of soms het aantal milliseconden wanneer je meer precies wilt zijn. Kortom intern veranderd er niets, echter wanneer je dus de tijd als leesbaar formaat wilt tonen, dan moet je bibliotheek op orde zijn om te weten wanneer er sprake was van Zomer/Wintertijd.

Beetje offtopic, maar er zit een groot probleem aan te komen, veel groter als de millenium bug: https://en.wikipedia.org/wiki/Year_2038_problem

Nu denk je 2038 is nog een heel eind weg, maar zo simpel is het niet, als ik bijvoorbeeld vandaag een 30 jaars hypotheek zou afsluiten, en de software gaat daar niet goed mee om, dan kan dit resulteren dat er een doortelling plaats vind, dus dat ik hem in 1988 af ga lossen :D Wat voor leuke resultaten je dan krijgt is niet te overzien.
Een veel groter probleem dan de millennium bug? Dan zullen we er in de praktijk wel niks van merken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:13:00 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195887774
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een veel groter probleem dan de millennium bug? Dan zullen we er in de praktijk wel niks van merken.
Omdat de Millennium bug vooral bestond uit verkeerd geprogrammeerde software waarbij Datums niet als Datums waren opgeslagen maar het jaar als 2 digits. Kortom dat was relatief makkelijk te fixen door het data veld uit te breiden naar 4, veelal hoefde de software niet eens aangepast te worden, dit is een probleem waar je echt de software voor moet gaan aanpassen, het probleem is dat de broncode van veel van dit soort software niet meer bestaat, of dat mensen libraries gebruiken waarvan ze niet weten dat die een probleem zullen opleveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195889467
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uh, lezen wat er staat misschien?
Daar wordt dat niet beantwoord. Er wordt gesproken over hoe tijdzones van een uur groot zijn ontstaan. Niet waarom het 7 uur nu is op mijn klok :)
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:04:49 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195889609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:59 schreef MoreDakka het volgende:
Daar wordt dat niet beantwoord. Er wordt gesproken over hoe tijdzones van een uur groot zijn ontstaan. Niet waarom het 7 uur nu is op mijn klok :)
Als je begrijpt hoe ze zijn ontstaan ben je er. ^O^
pi_195889922
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je begrijpt hoe ze zijn ontstaan ben je er. ^O^
Nee, dat zie je verkeerd. De originele vraag was wat het met wetenschap te maken heeft. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw dat het gewoon (politieke) afspraken zijn en dus niet wetenschappelijk. Er is dus afgesproken dat er tijdzones van een uur groot zijn. Mooi. Maar waarom is het nu 19:16 en niet 20:16? Of 23:46?

(En dan bedoel ik niet 'omdat Hitler dat besloten heeft')

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 27-10-2020 19:22:08 ]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:52:15 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195893761
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:17 schreef MoreDakka het volgende:

Nee, dat zie je verkeerd. De originele vraag was wat het met wetenschap te maken heeft. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw dat het gewoon (politieke) afspraken zijn en dus niet wetenschappelijk. Er is dus afgesproken dat er tijdzones van een uur groot zijn. Mooi. Maar waarom is het nu 19:16 en niet 20:16? Of 23:46?

(En dan bedoel ik niet 'omdat Hitler dat besloten heeft')
Op het moment dat jij dit postte was de meest juiste tijd voor Nederland GMT+ 20mins dus 18:37...

Maar goed, Greenwich is ooit als nulpunt gekozen en van daaruit schuift men steeds 15 graden (een uur/ tijdzone, 24uX15gr=360 graden) op. En of die oorsprong nou in Greenwich ligt of ergens in het midden van de Indische Oceaan maakt voor de verdeling ansisch niet zoveel uit natuurlijk.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:03:18 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195894005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat de Millennium bug vooral bestond uit verkeerd geprogrammeerde software waarbij Datums niet als Datums waren opgeslagen maar het jaar als 2 digits. Kortom dat was relatief makkelijk te fixen door het data veld uit te breiden naar 4, veelal hoefde de software niet eens aangepast te worden, dit is een probleem waar je echt de software voor moet gaan aanpassen, het probleem is dat de broncode van veel van dit soort software niet meer bestaat, of dat mensen libraries gebruiken waarvan ze niet weten dat die een probleem zullen opleveren.
Dit soort integer overflows zijn inderdaad echt wel een serieus probleem. Je ziet het nu soms al in kritische systemen die bijvoorbeeld te lang aanstaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195895289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit soort integer overflows zijn inderdaad echt wel een serieus probleem. Je ziet het nu soms al in kritische systemen die bijvoorbeeld te lang aanstaan.
Wat ik niet snap is waarom er niet gewoon een aantal bits of desnoods 32 bit aan toegevoegd kan worden. Dan blijft het langer weren dan het heelal bij wijze van spreken.

Waarom is dat niet zo simpel?
pi_195895500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op het moment dat jij dit postte was de meest juiste tijd voor Nederland GMT+ 20mins dus 18:37...

Ja maar waarom is dat zo? :) En dus niet komen met tijdzones he want dat hebben we al gehad.

En natuurlijk maakt het wel uit wat afgesproken is waar de lijn ligt.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:06:04 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195895628
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is waarom er niet gewoon een aantal bits of desnoods 32 bit aan toegevoegd kan worden. Dan blijft het langer weren dan het heelal bij wijze van spreken.

Waarom is dat niet zo simpel?
Dat kan, al loop je dan al snel tegen problemen aan bij systemen met een 32 bit-processor.

Daarnaast heb je in een systeem te maken met zoveel PLC’s, embedded systemen, libraries en implementaties van derde partijen die al lang niet meer onderhouden worden, dat je eigenlijk altijd wel iets gaat missen.
Zéker in complexe systemen.

Zo moet bijvoorbeeld een Boeing 787 elke 200-nogwat dagen even helemaal uitgezet worden omdat er anders een integer overflow plaatsvindt dat de generatoren offline kan halen. En dat is een kritisch systeem van een vrij recent vliegtuig..

Dus je kan nagaan hoeveel van dit soort mogelijke bugs naar boven kunnen gaan komen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:09:42 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195895695
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:59 schreef MoreDakka het volgende:

Ja maar waarom is dat zo? :) En dus niet komen met tijdzones he want dat hebben we al gehad.

En natuurlijk maakt het wel uit wat afgesproken is waar de lijn ligt.
Je gedraagt je nu als een kleuter. Ik heb je al wat langer zien posten en ik schat in dat je slim genoeg bent om de materie te begrijpen. Ik heb je antwoord gegeven en je doet het er maar mee. En lees anders de 11 delen in deze reeks maar eens rustig door. Het is al meerdere keren uitgelegd. :W
pi_195895721
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je gedraagt je nu als een kleuter.
Nee, ik stel gewoon vragen. :) Als je er geen antwoord op kunt geven is het misschien tijd ( :D ) om even na te denken waarom dat zo is?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:13:18 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195895778
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:10 schreef MoreDakka het volgende:


Nee, ik stel gewoon vragen. :) Als je er geen antwoord op kunt geven is het misschien tijd ( :D ) om even na te denken waarom dat zo is?
Je doet het er gewoon om he?

Misschien krijg je iemand anders zo gek maar ik ga hier geen tijd meer in steken.
pi_195897540
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is waarom er niet gewoon een aantal bits of desnoods 32 bit aan toegevoegd kan worden. Dan blijft het langer weren dan het heelal bij wijze van spreken.

Waarom is dat niet zo simpel?
Heel simpel gezegt, in je broncode definieer je je types, als ik het programma dan compileer dan worden deze types overgenomen in de uitvoerbare code. Het is echter niet zo heel makkelijk om op basis van de uitvoerbare code vast te stellen welke types zijn gedefinieerd laat staan ze aan te passen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195897561
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op het moment dat jij dit postte was de meest juiste tijd voor Nederland GMT+ 20mins dus 18:37...

Maar goed, Greenwich is ooit als nulpunt gekozen en van daaruit schuift men steeds 15 graden (een uur/ tijdzone, 24uX15gr=360 graden) op. En of die oorsprong nou in Greenwich ligt of ergens in het midden van de Indische Oceaan maakt voor de verdeling ansisch niet zoveel uit natuurlijk.
Zo simpel zou het technisch zijn, echter dan kom je met het probleem dat landen vaker wel dan niet meerdere tijdzones zouden hebben, de meeste landen kiezen daarom voor iets centraals, echter sommige landen zijn zo groot dat ze dus wel meerdere zones hebben, de VS bijvoorbeeld, maar nu komt er iets leuks, in de VS heeft elke staat dus zijn eigen tijdzone, tot zover nog te doen, maar niet elke staat met dezelfde zone doet ook aan zomertijd :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  User die overal opduikt 2022 woensdag 28 oktober 2020 @ 05:31:45 #36
186611 Haags
pi_195897705
#teamwintertijd
Zonder wrijving geen glans
pi_195898615
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 04:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

In de VS heeft elke staat dus zijn eigen tijdzone, tot zover nog te doen, maar niet elke staat met dezelfde zone doet ook aan zomertijd :D
Zelfs erger, het wordt per county bepaald.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_195899041
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 04:32 schreef raptorix het volgende:

Zo simpel zou het technisch zijn, echter dan kom je met het probleem dat landen vaker wel dan niet meerdere tijdzones zouden hebben, de meeste landen kiezen daarom voor iets centraals,
Correct, daarom ook de verdeling in tijdzones van een uur dan heb je iig nog een redelijke standaard icm de culminatie maar dat schijnt een vrij ingewikkeld gegeven te zijn als ik al die "waarom dan???" reacties hier zo lees.

quote:
echter sommige landen zijn zo groot dat ze dus wel meerdere zones hebben, de VS bijvoorbeeld, maar nu komt er iets leuks, in de VS heeft elke staat dus zijn eigen tijdzone, tot zover nog te doen, maar niet elke staat met dezelfde zone doet ook aan zomertijd :D
Er zijn ook landen met Xu plus 30m... Zoals bv. Afghanistan (GMT +4u30). Daar kunnen een hoop radio tijdgestuurde klokken ook niet mee omgaan. :D
pi_195899460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct, daarom ook de verdeling in tijdzones van een uur dan heb je iig nog een redelijke standaard icm de culminatie maar dat schijnt een vrij ingewikkeld gegeven te zijn als ik al die "waarom dan???" reacties hier zo lees.
[..]

Er zijn ook landen met Xu plus 30m... Zoals bv. Afghanistan (GMT +4u30). Daar kunnen een hoop radio tijdgestuurde klokken ook niet mee omgaan. :D
Niemand betwist dat tijdzones van een uur onlogisch zijn of dat tijdzones überhaupt ooit zijn vastgesteld. Met je "maar dat schijnt een vrij ingewikkeld gegeven te zijn".

Betwist wordt of GMT voor Nederland (qua maatschappij) wel handig is of dat GMT+1 of GMT+2 handiger is. Betwist wordt of de lijnen zoals nu getrokken wel in beton gegoten zijn of dat we, indien dat handiger uitkomt, we ze wellicht ook wat kunnen schuiven.

[ Bericht 7% gewijzigd door kalinhos op 28-10-2020 09:36:26 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195899859
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Niemand betwist dat tijdzones van een uur onlogisch zijn of dat tijdzones überhaupt ooit zijn vastgesteld. Met je "maar dat schijnt een vrij ingewikkeld gegeven te zijn".

Betwist wordt of GMT voor Nederland (qua maatschappij) wel handig is of dat GMT+1 of GMT+2 handiger is. Betwist wordt of de lijnen zoals nu getrokken wel in beton gegoten zijn of dat we, indien dat handiger uitkomt, we ze wellicht ook wat kunnen schuiven.
Een niet te onderschatten factor is economie in grensgebieden of telewerkers.
Persoonlijk denk ik ook niet zozeer dat de tijd het probleem is, maar de starre werktijden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 28 oktober 2020 @ 10:15:58 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195900099
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Niemand betwist dat tijdzones van een uur onlogisch zijn of dat tijdzones überhaupt ooit zijn vastgesteld. Met je "maar dat schijnt een vrij ingewikkeld gegeven te zijn".

Betwist wordt of GMT voor Nederland (qua maatschappij) wel handig is of dat GMT+1 of GMT+2 handiger is. Betwist wordt of de lijnen zoals nu getrokken wel in beton gegoten zijn of dat we, indien dat handiger uitkomt, we ze wellicht ook wat kunnen schuiven.
De lijnen zijn sowieso niet in beton gegoten want dan zou je lokale tijdzones dwars door steden hebben lopen.

Dus het is ook helemaal geen issue als je afspreekt dat Nederland GMT+2 is. Lokale tijd staat los van de harde tijdzones op basis van lengtegraden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195900330
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 10:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De lijnen zijn sowieso niet in beton gegoten want dan zou je lokale tijdzones dwars door steden hebben lopen.

Dus het is ook helemaal geen issue als je afspreekt dat Nederland GMT+2 is. Lokale tijd staat los van de harde tijdzones op basis van lengtegraden.
Dat tweede gegeven lijkt een probleem te zijn bij sommige mensen.
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2020 @ 13:53:55 #43
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195904140
Dat gemanipuleer altijd met alles }:| , de 'wintertijd' is de gewone tijd die we ooit hebben afgesproken, laat het daarbij.
Ik zit er niet op te wachten dat het in de zomer met zomertijd tot dik 22u30 licht is(bij helder weer) en soms pas om 23u. Je hele avondritme is naar de kloten dan, om nog maar te zwijgen van al die blagen die niet naar bed willen omdat er nog volop buiten gespeeld wordt door andere kinderen.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  woensdag 28 oktober 2020 @ 13:59:46 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195904270
quote:
13s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:53 schreef Snowsquall het volgende:
Dat gemanipuleer altijd met alles }:| , de 'wintertijd' is de gewone tijd die we ooit hebben afgesproken, laat het daarbij.
Ik zit er niet op te wachten dat het in de zomer met zomertijd tot dik 22u30 licht is(bij helder weer) en soms pas om 23u. Je hele avondritme is naar de kloten dan, om nog maar te zwijgen van al die blagen die niet naar bed willen omdat er nog volop buiten gespeeld wordt door andere kinderen.
Dat iets ooit is afgesproken maakt het niet automatisch de beste optie

En ik wil bijvoorbeeld weer wel zoveel mogelijk zonlicht benutten op een dag.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Laat het gewoon zoals het nu is, prima compromis.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 oktober 2020 @ 14:07:16 #45
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195904443
quote:
13s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:53 schreef Snowsquall het volgende:
Dat gemanipuleer altijd met alles }:| , de 'wintertijd' is de gewone tijd die we ooit hebben afgesproken, laat het daarbij.
Inmiddels hebben we al weer 43 jaar onafgebroken het huidige systeem. Dat hebben we dus 43 jaar geleden al afgesproken. Maar nu moeten we opeens terug naar afspraken die langer dan 43 jaar geleden golden terwijl onze samenleving compleet is veranderd? Dat gemanipuleer met alles!

Echt weer zo'n 'omdat het zo heurt'-onzinredenatie.

quote:
Ik zit er niet op te wachten dat het in de zomer met zomertijd tot dik 22u30 licht is(bij helder weer) en soms pas om 23u.
De zon gaat uiterlijk om 22.08 uur onder, daarna gaat het schemeren, maar ,,licht tot 23.00 uur" is pure quatsch.

quote:
Je hele avondritme is naar de kloten dan
Wat is een avondritme dan? En waarom laat je dat afhangen van het licht?

quote:
, om nog maar te zwijgen van al die blagen die niet naar bed willen omdat er nog volop buiten gespeeld wordt door andere kinderen.
Er zijn dus kinderen die om 22.30 uur nog buiten spelen? Dat vinden jouw kinderen niet leuk en daarom moeten we het hele tijdssysteem maar op de schop gooien?
pi_195904519
quote:
13s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:53 schreef Snowsquall het volgende:
Dat gemanipuleer altijd met alles , de 'wintertijd' is de gewone tijd die we ooit hebben afgesproken, laat het daarbij.
Tijd is natuurlijk altijd een kunstmatig ingesteld iets. Voor jou info is het wisselen van zomertijd/wintertijd langer in gebruik dan alleen wintertijd. Tot ongeveer eind 1800 had elk dorp een eigen tijd. Door de opkomst van spoorwegen was dat erg lastig dus pas toen is er een landelijke tijd gekomen. Vanaf het begin is er nagedacht over het verzetten van de klok in de zomer omdat het handiger is en beter aansluit op het menselijk ritme.

Sinds 1916 hebben we dus tijdverzetten met een onderbreking van 27 jaar na de wo2. Of te wel we hebben vaker de klok verzet dan niet.

Het natuurlijke ritme is opstaan als het licht wordt en weer naar bed als het donker wordt. In de winter zou je dan te veel slapen dus blijf je dan wat langer op. In de zomer is er geen enkele reden om in het donker te blijven zitten.
  † In Memoriam † woensdag 28 oktober 2020 @ 14:10:05 #47
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195904525
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:59 schreef Drekkoning het volgende:
Laat het gewoon zoals het nu is, prima compromis.
Dat zeg ik toch, tis nu wintertijd, mooi laten zo :)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  woensdag 28 oktober 2020 @ 14:11:46 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195904571
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 14:10 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, tis nu wintertijd, mooi laten zo :)
Laten zoals het is betekent dat we dus in de zomer GMT+2 aanhouden.

Zo is het ooit afgesproken, dat gemanipuleer de hele tijd!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195904596
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct, daarom ook de verdeling in tijdzones van een uur dan heb je iig nog een redelijke standaard icm de culminatie maar dat schijnt een vrij ingewikkeld gegeven te zijn als ik al die "waarom dan???" reacties hier zo lees.
[..]

Er zijn ook landen met Xu plus 30m... Zoals bv. Afghanistan (GMT +4u30). Daar kunnen een hoop radio tijdgestuurde klokken ook niet mee omgaan. :D
Nepal heeft UTC +5u45 :+, schitterende is dan weer dat India +5u30 heeft..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')