abonnement Unibet Coolblue
pi_195868551
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:45 schreef chratnox het volgende:
@:miss_sly had het al eerder gedeeld vandaag, maar toch nog eens. Heeft iemand enig idee waar die piek in beschikbare capaciteit vandaan komt? De groei daarin lijkt bijna 2000 extra bedden beschikbaar te zijn:
[ afbeelding ]

Heeft iemand daar al iets over voorbij zien komen? Dat lijkt me wel iets om te delen (en als ziekenhuizen om trots op te zijn), als ze de beschikbare capaciteit met meer dan 10% hebben weten te verhogen.
Misschien capaciteit in Duitsland?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195868573
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:45 schreef chratnox het volgende:
@:miss_sly had het al eerder gedeeld vandaag, maar toch nog eens. Heeft iemand enig idee waar die piek in beschikbare capaciteit vandaan komt? De groei daarin lijkt bijna 2000 extra bedden beschikbaar te zijn:
[ afbeelding ]

Heeft iemand daar al iets over voorbij zien komen? Dat lijkt me wel iets om te delen (en als ziekenhuizen om trots op te zijn), als ze de beschikbare capaciteit met meer dan 10% hebben weten te verhogen.
Ik vermoed dat ziekenhuizen hebben opgeschaald vanwege de toeloop. Dan is 'per maandag 26 oktober' een redelijk ijkpunt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:48:37 #205
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195868579
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Misschien capaciteit in Duitsland?
Dit zijn gewone verpleegbedden. Maar als dat zo is zou daar wel een berichtje aan gewijd mogen worden door de gerenommeerde media :o

Zou (in elk geval bij mij) een heel duidelijke indicator zijn dat ze daar ook alles eraan doen om de beschikbare bedden te verhogen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 16:49:11 #206
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_195868593
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar in andere landen werken die lockdowns / avondklokken ook niet echt, watn overal zijn de aantallen aan het stijgen.

Waarom willen zoveel mensen ook datgene doen wat men in andere landen doet? En dan achteraf, als we dat doen, weer moeilijk doen dat het niet het gewenste effect heeft.
https://ourworldindata.or(...)orer?time=2020-09-01..latest&country=FRA~NLD~CZE~BEL~ISR~ESP~ARG~MNE~DEU®ion=World&casesMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=location&pickerSort=asc

Dit zegt toch hoe eigenwijs nederlanders zijn.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_195868596
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk joh, dat bericht komt toch ergens vandaan en het ligt denk ik dichter bij de waarheid dan jouw dashboard suggereert.
Het komt van een huisarts die zelf patiënten instuurt naar het desbetreffende ziekenhuis.

Het komt overigens meer voor dat ziekenhuizen een tijdelijke patiëntenstop hebben voor de spoedeisende hulp vanwege het overbelast zijn door corona. In dit artikel worden twee Haase ziekenhuizen genoemd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:49:43 #208
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195868602
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ziekenhuizen hebben opgeschaald vanwege de toeloop. Dan is 'per maandag 26 oktober' een redelijk ijkpunt.
Ja, zou kunnen. Als ziekenhuizen zo makkelijk 2000 bedden kunnen opschalen, waarom moesten we dan allerlei andere zaken afschalen. Of kan het zijn dat die vrijwilligers ook een rol spelen inmiddels oid.

In elk geval, goed nieuws! :7
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195868616
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

mwa financieel hakt het er bij mij ook wel in hoor die corona maar ik vind het zo makkelijk roepen alles dicht al je geen verantwoordelijkheid hebt
Misschien maar Rutte en Co hebben het ook wat dat betreft verkloot met hun afwachten zogenaamde regionale aanpak.

Jij vindt het allemaal paniekzaaierij en drama maar je zou ook kunnen spreken van ernstige onderschatting.
blablablabla
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:50:49 #210
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195868625
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, zou kunnen. Als ziekenhuizen zo makkelijk 2000 bedden kunnen opschalen, waarom moesten we dan allerlei andere zaken afschalen. Of kan het zijn dat die vrijwilligers ook een rol spelen inmiddels oid.

In elk geval, goed nieuws! :7
Niet ZO makkelijk, het betekent vrijwel altijd dat iemand geen medische ingreep kan ondergaan tot een later tijdstip.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195868641
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:49 schreef chratnox het volgende:
Of kan het zijn dat die vrijwilligers ook een rol spelen inmiddels oid.
Ik hoop niet dat het vrijwilligers zijn. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:52:29 #212
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195868650
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet ZO makkelijk, het betekent vrijwel altijd dat iemand geen medische ingreep kan ondergaan tot een later tijdstip.
Oke, dat was te flink aangezet. De groei lijkt echter niet over tijd te zijn, er zijn gewoon ineens 2000 bedden bij. Alsof ze zeggen: Verrek, we hadden die ziekenhuizen ook nog staan die stof stonden te happen!

Dit is trouwens geen afschaling van zorg, dit is een toename van het totaal aantal beschikbare bedden. Dat was telkens zo rond de 10.500/11.000 en is ineens 12.600.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:54:21 #213
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195868680
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oke, dat was te flink aangezet. De groei lijkt echter niet over tijd te zijn, er zijn gewoon ineens 2000 bedden bij. Alsof ze zeggen: Verrek, we hadden die ziekenhuizen ook nog staan die stof stonden te happen!

Dit is trouwens geen afschaling van zorg, dit is een toename van het totaal aantal beschikbare bedden. Dat was telkens zo rond de 10.500/11.000 en is ineens 12.600.
Nederlandse ziekenhuizen zijn wel flexibel, natuurlijk, maar het betekent ook personeel uitsmeren over meer bedden wat dan weer betekent dat personeel wat met covid uitvalt de situatie des te lastiger maakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 16:55:30 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195868700
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:49 schreef cherrycoke het volgende:

https://ourworldindata.or(...)orer?time=2020-09-01..latest&country=FRA~NLD~CZE~BEL~ISR~ESP~ARG~MNE~DEU®ion=World&casesMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=location&pickerSort=asc

Dit zegt toch hoe eigenwijs nederlanders zijn.
Dat er eerder (nationale) strengere maatregelen genomen had moeten geworden daar zijn volgens mij iedereen het mee eens. Zelfs Rutte.
Ik zie vooral de curve die NL doet nu verlaat bij andere landen ook gebeuren Hopelijk gaan zij wel sneller optreden dan wij doen.
Maar dat betekent niet dat het pakket/de lockdown perse strenger moet met hoe we het nu doen.
  maandag 26 oktober 2020 @ 16:56:28 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195868713
de UK ging vooral snel in lockdowns en dat je niet meer met je buren mocht praten en weet ik veel. Zij doen het niet perse beter dan wij als ik die lijn zie.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:56:42 #216
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195868717
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nederlandse ziekenhuizen zijn wel flexibel, natuurlijk, maar het betekent ook personeel uitsmeren over meer bedden wat dan weer betekent dat personeel wat met covid uitvalt de situatie des te lastiger maakt.
Ja dat zou kunnen. Ik ben benieuwd wat Kuipers erover te zeggen heeft tijdens zijn persco momentje. Ben wel benieuwd waar dat vandaan komt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195868731
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:56 schreef Cue_ het volgende:
de UK ging vooral snel in lockdowns en dat je niet meer met je buren mocht praten en weet ik veel. Zij doen het niet perse beter dan wij als ik die lijn zie.
Geen enkel EU-land heeft met een lockdown, hoe streng ook, het virus doen verdwijnen. Dus dat gaat Nederland ook niet lukken.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:58:12 #218
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195868738
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:56 schreef Cue_ het volgende:
de UK ging vooral snel in lockdowns en dat je niet meer met je buren mocht praten en weet ik veel. Zij doen het niet perse beter dan wij als ik die lijn zie.
Klopt. Maar daar speelt handhaving ook een rol, het VK heeft nog minder politie agenten dan wij. En zodra men merkt dat er geen handhaving is houdt het op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195868751
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geen enkel EU-land heeft met een lockdown, hoe streng ook, het virus doen verdwijnen. Dus dat gaat Nederland ook niet lukken.
Verdwijnen niet, maar zorg niet lateb overspoelen en dan naar fase 1 van die routekaart voor december is ook prima imo.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:59:30 #220
5428 crew  miss_sly
pi_195868753
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oke, dat was te flink aangezet. De groei lijkt echter niet over tijd te zijn, er zijn gewoon ineens 2000 bedden bij. Alsof ze zeggen: Verrek, we hadden die ziekenhuizen ook nog staan die stof stonden te happen!

Dit is trouwens geen afschaling van zorg, dit is een toename van het totaal aantal beschikbare bedden. Dat was telkens zo rond de 10.500/11.000 en is ineens 12.600.
Ik heb daar al eens eerder iets over gevraagd, en iemand opperde dat het ook om beschikbaar personeel kan gaan. Geen vakanties, zieken weer beter, overuren draaien. Rooster zo opgesteld dat er dus meer klinische bedden bemenst kunnen worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 16:59:41 #221
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195868756
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt. Maar daar speelt handhaving ook een rol, het VK heeft nog minder politie agenten dan wij. En zodra men merkt dat er geen handhaving is houdt het op.
Een tijdje terug was er toch een filmpje vanuit Liverpool/Manchester? waar de avondklok was ingegaan en er allemaal mensen op de straat stonden te dansen. :')
pi_195868787
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geen enkel EU-land heeft met een lockdown, hoe streng ook, het virus doen verdwijnen. Dus dat gaat Nederland ook niet lukken.
Het gaat er ook niet om om het virus te laten verdwijnen, maar om de cijfers dusdanig omlaag te krijgen dat de situatie beheersbaar is, en blijft.
Dán kan er namelijk pas versoepeld worden.
Mits men er boven op blijft zitten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195868790
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:56 schreef Cue_ het volgende:
de UK ging vooral snel in lockdowns en dat je niet meer met je buren mocht praten en weet ik veel. Zij doen het niet perse beter dan wij als ik die lijn zie.
UK voert niet een landelijk beleid maar werkt met "tiers" per regio, de ene regio zit dus in complete lockdown terwijl elders de pubs open zijn.

quote:
Pubs and licensed premises in areas in Tier 2 (high risk) or Tier 3 (very high risk) face additional rules.

In areas in Tier 2 on ''high'' alert - such as London, Essex, Durham and Newcastle - people are banned from mixing in pubs or restaurants with anyone from outside their own household.

The Liverpool City Region and Lancashire are currently in Tier 3. They will be joined by Greater Manchester from 00:01 BST on Friday 23 October, and all four local authority areas of South Yorkshire from 00:01 BST on Saturday 24 October.

Pubs in Tier 3 areas cannot open unless they ''operate as if they were a restaurant'', and serve ''substantial'' meals. Alcohol can only be served as part of those meals.
https://www.bbc.com/news/business-52977388
blablablabla
pi_195868828
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Verdwijnen niet, maar zorg niet lateb overspoelen en dan naar fase 1 van die routekaart voor december is ook prima imo.
Dat gaat ook niet lukken. Na een lockdown kom je gewoon weer op het niveau waar je nu zit. Of je moet in 'n lockdown gaat tot en met maart 2021.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 17:03:44 #225
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195868844
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb daar al eens eerder iets over gevraagd, en iemand opperde dat het ook om beschikbaar personeel kan gaan. Geen vakanties, zieken weer beter, overuren draaien. Rooster zo opgesteld dat er dus meer klinische bedden bemenst kunnen worden.
Ja goeie. Dat verschil is zo groot alleen. Je praat over een groei van tussen de 15 en 20% dan, puur door dat soort 'simpele' maatregelen. Vraag me af (en ik hoop dat echt niet te bereiken) wat de rek ervan is.

Er zijn ineens zo'n 2300 bedden buffer voor het helemaal vol is. Als we zeggen dat 1000 bedden daarvan zonder verdere afschaling voor Covid-19 gebruikt kan worden zijn er ineens zo'n 2750 bedden voor Covid beschikbaar zonder verder af te hoeven schalen, uitgaande van goede spreiding. Daarvan zijn er dan nu 1750 gebruikt.

Dat kan het verschil maken tussen hoe lang een harde lockdown zou moeten zijn, of hoelang je kan kijken of deze maatregelen voldoende helpen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:05:52 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195868879
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat gaat ook niet lukken. Na een lockdown kom je gewoon weer op het niveau waar je nu zit. Of je moet in 'n lockdown gaat tot en met maart 2021.
Resistance is futile.
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:06:55 #227
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195868891
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:29 schreef cherrycoke het volgende:
Morgen geen nieuwe maatregelen

Slappe zakkenwassers, overal avondklok en lockdowns en hier lekker blijven doormodderen.

Volgende week weer patienten naar duitseland en dan jezelf afvragen waar het is fout gegaan.

Laffe zakenvullers
dit gevoel heb ik ook
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:07:35 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195868900
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geen enkel EU-land heeft met een lockdown, hoe streng ook, het virus doen verdwijnen. Dus dat gaat Nederland ook niet lukken.
Het virus verdwijnt dan ook niet. De maatregelen zorgen er vooral voor dat de aanwas niet de (uiterst magere) cosmetische capaciteit overschrijdt.

Wanneer "wij" maar een paar duizend patiënten structureel kunnen opvangen, vrees ik met grote vreze dat de maatregelen gedoemd zijn te mislukken. Van geen land mag/kun je verwachten dat 99,999% zich permanent gaat inhouden* op&omdat er maar voor 0,001% plaats is in het zorgsysteem dat door die druk ook nog 's onvolwaardig wordt.

* Dat inhouden gaat voorts ook gepaard met inleveren en inperken van tal van (maatschappelijke) vrijheden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195868927
Ondertussen doet Denemarken nog een schepje bovenop de eisen om dat land überhaupt binnen te komen

https://www.thelocal.dk/2(...)gn-workers-at-border

Goh, waarom zou het daar toch zo goed gaan en hier overal niet :X
blablablabla
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 17:11:32 #230
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195868950
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
Ondertussen doet Denemarken nog een schepje bovenop de eisen om dat land überhaupt binnen te komen

https://www.thelocal.dk/2(...)gn-workers-at-border

Goh, waarom zou het daar toch zo goed gaan en hier overal niet :X
Ik ben echt heel benieuwd wat er gaat gebeuren als deze pandemie ten einde is. Gaan vaccins dan overal verplicht worden? Denk dat de angst voor wat er nu gaande is die vraag wel sterker maakt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195868959
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:10 schreef Elan het volgende:
Ondertussen doet Denemarken nog een schepje bovenop de eisen om dat land überhaupt binnen te komen

https://www.thelocal.dk/2(...)gn-workers-at-border

Goh, waarom zou het daar toch zo goed gaan en hier overal niet :X
huh ? maar dit kan toch alleen maar op eilanden ? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195868960
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:01 schreef Elan het volgende:

[..]

UK voert niet een landelijk beleid maar werkt met "tiers" per regio, de ene regio zit dus in complete lockdown terwijl elders de pubs open zijn.
[..]

Over de UK gesproken; afgelopen weekend zou het Engelse rugbyteam een wedstrijd spelen tegen de Barbarians. De Barbarian FC is een rugbyteam waarvoor de beste spelers ter wereld worden uitgenodigd; het is dus een soort van all star team dat telkens in andere samenstelling bij elkaar komt. Het team staat bekend om aanvallend spel maar ook om de ferme band die in korte tijd tussen de spelers wordt gesmeed, vooral doordat er veel alcohol in het spel is. Afijn, voor de wedstrijd van afgelopen weekend had de club voor haar spelers een 5 sterrenhotel in Londen afgehuurd. Alles stond daar ter beschikking aan de spelers; balzaal, eetzaal, restaurants, bars, gym, conferentiezaal etc... etc... Enige wat de spelers moesten doen was in de bubbel van het hotel blijven. Je zou zeggen; moet te doen zijn met al die faciliteiten die ook nog eens worden betaald door de club.

Hebben er toch op een avond een paar dagen voor de wedstrijd 9 spelers van de selectie het hotel verlaten om verderop in de straat in een pub wat te gaan eten en drinken. Gevolg; bubbel gebroken en wedstrijd afgelast. Voor enkele spelers van de Barbarians zou het hun afscheidswedstrijd zijn. Fucking dom.

Geen idee waarom ik dit vertel, maar daar moest ik ineens aan denken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 17:13:34 #233
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195868979
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Over de UK gesproken; afgelopen weekend zou het Engelse rugbyteam een wedstrijd spelen tegen de Barbarians. De Barbarian FC is een rugbyteam waarvoor de beste spelers ter wereld worden uitgenodigd; het is dus een soort van all star team dat telkens in andere samenstelling bij elkaar komt. Het team staat bekend om aanvallend spel maar ook om de ferme band die in korte tijd tussen de spelers wordt gesmeed, vooral doordat er veel alcohol in het spel is. Afijn, voor de wedstrijd van afgelopen weekend had de club voor haar spelers een 5 sterrenhotel in Londen afgehuurd. Alles stond daar ter beschikking aan de spelers; balzaal, eetzaal, restaurants, bars, gym, conferentiezaal etc... etc... Enige wat de spelers moesten doen was in de bubbel van het hotel blijven. Je zou zeggen; moet te doen zijn met al die faciliteiten die ook nog eens worden betaald door de club.

Hebben er toch op een avond een paar dagen voor de wedstrijd 9 spelers van de selectie het hotel verlaten om verderop in de straat in een pub wat te gaan eten en drinken. Gevolg; bubbel gebroken en wedstrijd afgelast. Voor enkele spelers van de Barbarians zou het hun afscheidswedstrijd zijn. Fucking dom.

Geen idee waarom ik dit vertel, maar daar moest ik ineens aan denken.
Zie je, daarom zei Rutte dat horeca om 8 uur dicht moest :P

Serieus, klein foutje, grote gevolgen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195868995
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben echt heel benieuwd wat er gaat gebeuren als deze pandemie ten einde is. Gaan vaccins dan overal verplicht worden? Denk dat de angst voor wat er nu gaande is die vraag wel sterker maakt.
Dat lijkt me stug, verplichte vaccinatie en grondrechten gaan in de meeste landen niet zo goed samen. Wellicht in beginsel wel een verplichte (snel)test, dat zie je nu al ontstaan.

Het is nu onvoorstelbaar maar zodra er straks voldoende vaccins zijn zal niemand zich nog druk maken om Covid en of je wel gevaccineerd bent en gaan we ons weer druk maken om hele andere dingen :s) .
blablablabla
pi_195869027
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Over de UK gesproken; afgelopen weekend zou het Engelse rugbyteam een wedstrijd spelen tegen de Barbarians. De Barbarian FC is een rugbyteam waarvoor de beste spelers ter wereld worden uitgenodigd; het is dus een soort van all star team dat telkens in andere samenstelling bij elkaar komt. Het team staat bekend om aanvallend spel maar ook om de ferme band die in korte tijd tussen de spelers wordt gesmeed, vooral doordat er veel alcohol in het spel is. Afijn, voor de wedstrijd van afgelopen weekend had de club voor haar spelers een 5 sterrenhotel in Londen afgehuurd. Alles stond daar ter beschikking aan de spelers; balzaal, eetzaal, restaurants, bars, gym, conferentiezaal etc... etc... Enige wat de spelers moesten doen was in de bubbel van het hotel blijven. Je zou zeggen; moet te doen zijn met al die faciliteiten die ook nog eens worden betaald door de club.

Hebben er toch op een avond een paar dagen voor de wedstrijd 9 spelers van de selectie het hotel verlaten om verderop in de straat in een pub wat te gaan eten en drinken. Gevolg; bubbel gebroken en wedstrijd afgelast. Voor enkele spelers van de Barbarians zou het hun afscheidswedstrijd zijn. Fucking dom.

Geen idee waarom ik dit vertel, maar daar moest ik ineens aan denken.
Foutje bedankt. Bij PSV test nu ook de ene na de ander positief en lijkt die 'bubbel' tamelijk ineffectief.
https://www.ed.nl/psv/cor(...)%2Fwww.google.com%2F
blablablabla
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 17:16:49 #236
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195869035
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat lijkt me stug, verplichte vaccinatie en grondrechten gaan in de meeste landen niet zo goed samen. Wellicht in beginsel wel een verplichte (snel)test, dat zie je nu al ontstaan.

Het is nu onvoorstelbaar maar zodra er straks voldoende vaccins zijn zal niemand zich nog druk maken om Covid en of je wel gevaccineerd bent en gaan we ons weer druk maken om hele andere dingen :s) .
Ik kan niet wachten tot die tijd er is. Dat we terugdenken aan 2020 en kunnen zeggen: "Mijn hemel, dat was een rare tijd? Ben blij dat het weer normaal is."
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195869050
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Foutje bedankt. Bij PSV test nu ook de ene na de ander positief en lijkt die 'bubbel' tamelijk ineffectief.
https://www.ed.nl/psv/cor(...)%2Fwww.google.com%2F
Spelers van PSV zijn op pad geweest voor allerlei interlands.
pi_195869051
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat lijkt me stug, verplichte vaccinatie en grondrechten gaan in de meeste landen niet zo goed samen. Wellicht in beginsel wel een verplichte (snel)test, dat zie je nu al ontstaan.

Het is nu onvoorstelbaar maar zodra er straks voldoende vaccins zijn zal niemand zich nog druk maken om Covid en of je wel gevaccineerd bent en gaan we ons weer druk maken om hele andere dingen :s) .
Ben echt benieuwd. De eerste keer dat ik weer op een festival sta, pompende beats door de speakers, duizenden mensen om me heen aan het dansen, de beste gesprekken voeren met onbekenden die direct je nieuwe beste vrienden zijn, iedereen tof en lief vinden, helemaal opgaan in de muziek terwijl je uitkijkt over een kolkende tent vol mensen die aan het genieten zijn... het is echt alweer lang geleden en het is haast onwerkelijk om te beseffen dat het op een gegeven moment gewoon weer kan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195869066
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ben echt benieuwd. De eerste keer dat ik weer op een festival sta, pompende beats door de speakers, duizenden mensen om me heen aan het dansen, de beste gesprekken voeren met onbekenden die direct je nieuwe beste vrienden zijn, iedereen tof en lief vinden, helemaal opgaan in de muziek terwijl je uitkijkt over een kolkende zaal vol mensen die aan het genieten zijn... het is echt alweer lang geleden en het is haast onwerkelijk om te beseffen dat het op een gegeven moment gewoon weer kan...
dit kan niet anders dan met wat X in je mik :D :P
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195869077
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben echt heel benieuwd wat er gaat gebeuren als deze pandemie ten einde is. Gaan vaccins dan overal verplicht worden? Denk dat de angst voor wat er nu gaande is die vraag wel sterker maakt.
Zo te lezen gaan ze in Denemarken zelfs wetgeving aanpassen zodat werkgevers een negatieve coronatest mogen eisen en in mogen zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195869086
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ben echt benieuwd. De eerste keer dat ik weer op een festival sta, pompende beats door de speakers, duizenden mensen om me heen aan het dansen, de beste gesprekken voeren met onbekenden die direct je nieuwe beste vrienden zijn, iedereen tof en lief vinden, helemaal opgaan in de muziek terwijl je uitkijkt over een kolkende tent vol mensen die aan het genieten zijn... het is echt alweer lang geleden en het is haast onwerkelijk om te beseffen dat het op een gegeven moment gewoon weer kan...
International COVID remembrance day, heel de wereld 1 groot feest.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 17:19:38 #242
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195869097
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]

International COVID remembrance day, heel de wereld 1 groot feest.
Gevolg: Covid-20
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:19:52 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195869105
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Foutje bedankt. Bij PSV test nu ook de ene na de ander positief en lijkt die 'bubbel' tamelijk ineffectief.
https://www.ed.nl/psv/cor(...)%2Fwww.google.com%2F
Benieuwd wie er vandaag weer positief gaat testen daar.
pi_195869110
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gevolg: Covid-20
Eerder Covid-21 dan he
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195869114
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gevolg: Covid-20
Jij bent zeker leuk op feestjes. :6
pi_195869135
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten tot die tijd er is. Dat we terugdenken aan 2020 en kunnen zeggen: "Mijn hemel, dat was een rare tijd? Ben blij dat het weer normaal is."
Kan ook dat we terugdenken aan 2020 als weetje nog dat het toen achteraf meeviel?

Er komt nog een corona,economische en klimaat ellende aan.
2021 bv kan ook gewoon nog kutter dan 2020 worden helaas.
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:21:56 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195869140
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat lijkt me stug, verplichte vaccinatie en grondrechten gaan in de meeste landen niet zo goed samen. Wellicht in beginsel wel een verplichte (snel)test, dat zie je nu al ontstaan.

Het is nu onvoorstelbaar maar zodra er straks voldoende vaccins zijn zal niemand zich nog druk maken om Covid en of je wel gevaccineerd bent en gaan we ons weer druk maken om hele andere dingen :s) .
Dat gaat allemaal uit van de premisse dat een vaccin 90-100% effectief is en voor/bij iedereen bruikbaar is. Die toepasbaarheid/bruikbaarheid "voor iedere kwetsbare" ga ik de komende 5 jaar sws niet zien gebeuren.

Die verplichte (snel)test vanuit overheid/bedrijf zal vast wel ergens worden geopperd maar is daarmee gelijk flagrante inbreuk op de privacy.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195869162
Mijn vriendin werkt in de thuiszorg en zit in een facebookgroep waarin andere (thuis)zorgorganisatie(medewerker)s zitten. Er verschijnen steeds meer berichten dat de organisaties zelf maar een bonus uitkeren omdat het zo lang duurt met de duidelijkheid
pi_195869171
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat gaat allemaal uit van de premisse dat een vaccin 90-100% effectief is en voor/bij iedereen bruikbaar is. Die toepasbaarheid/bruikbaarheid "voor iedere kwetsbare" ga ik de komende 5 jaar sws niet zien gebeuren.

Daarom vind ik het ook raar dat de EU nu al roept dat 'ouderen en zwakkeren' eerst gevaccineerd moeten worden. In de basis snap ik dat wel, maar als het vaccin vele malen effectiever is bij gezonde mensen tussen de 20-40 dan moet je dat beleid wellicht eens gaan heroverwegen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:30:06 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195869267
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook raar dat de EU nu al roept dat 'ouderen en zwakkeren' eerst gevaccineerd moeten worden. In de basis snap ik dat wel, maar als het vaccin vele malen effectiever is bij gezonde mensen tussen de 20-40 dan moet je dat beleid wellicht eens gaan heroverwegen.
Dat gaat dan ook uiit van de "griepmethode" dat door mensen lichtjes ziek te maken die sterker worden om de serieuze infectie dan beter te dorostaan. Ik heb nergens nog een aanleiding gezien dat Covid19 zich zo gedraagt en op die wijze dan kan worden toegepast.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:30:37 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195869278
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ben echt benieuwd. De eerste keer dat ik weer op een festival sta, pompende beats door de speakers, duizenden mensen om me heen aan het dansen, de beste gesprekken voeren met onbekenden die direct je nieuwe beste vrienden zijn, iedereen tof en lief vinden, helemaal opgaan in de muziek terwijl je uitkijkt over een kolkende tent vol mensen die aan het genieten zijn... het is echt alweer lang geleden en het is haast onwerkelijk om te beseffen dat het op een gegeven moment gewoon weer kan...
Alleen jammer dat er tegen die tijd geen bedrijf meer bestaat dat het kan organiseren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195869354
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo te lezen gaan ze in Denemarken zelfs wetgeving aanpassen zodat werkgevers een negatieve coronatest mogen eisen en in mogen zien.
Komt hier ook nog. Wedden?
pi_195869378
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:34 schreef quirina het volgende:

[..]

Komt hier ook nog.
Daar zal de AP niet zo blij mee zijn.
pi_195869379
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er tegen die tijd geen bedrijf meer bestaat dat het kan organiseren.
dan staan er wel nieuwe organisaties op hoor die het wel kunnen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195869386
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er tegen die tijd geen bedrijf meer bestaat dat het kan organiseren.
Die bedrijven zullen vast blijven bestaan. En aan de andere kant hoop ik dat er een hoop van die grote bedrijven wel omflikkeren. Wat minder eenheidsworst graag!
pi_195869443
Collega heeft corona, bedrijf blijft gewoon open (1/3 bezetting) want we we werken met mondkap. :')

Ze heeft trouwens nauwelijks klachten.
pi_195869448
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er tegen die tijd geen bedrijf meer bestaat dat het kan organiseren.
Als ik me érgens geen zorgen over maak is het wel het vermogen van de festivalbranche om als een phoenix uit de as te herrijzen.

Zodra het weer mag worden we gewoon weer doodgegooid met festivals in allerlei soorten en maten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:43:18 #258
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_195869478
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als ik me érgens geen zorgen over maak is het wel het vermogen van de festivalbranche om als een phoenix uit de as te herrijzen.

Zodra het weer mag worden we gewoon weer doodgegooid met festivals in allerlei soorten en maten.
Lijkt me heel vreemd om ineens weer tussen honderden, zo niet duizenden mensen te lopen.

Denk dat dat voor het brein ook echt even omschakelen is zoveel prikkels. Iedereen aan de paniekaanvallen 😅
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_195869521
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:43 schreef Pvt.Webster het volgende:
Denk dat dat voor het brein ook echt even omschakelen is zoveel prikkels. Iedereen aan de paniekaanvallen 😅
Ik denk juist totale euforie en naastenliefde. :)

Iedereen die elkaar knuffelt op een festival.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195869554
https://www.telegraaf.nl/(...)Wumcxf8UEc9UJqpHkPWw

Belgen op de Nederlandse IC’s
Nederlanders naar Duitse IC’s

Ik weet dat het de telegraaf is :')
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:49:47 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195869580
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:48 schreef quirina het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)Wumcxf8UEc9UJqpHkPWw

Belgen op de Nederlandse IC’s
Nederlanders naar Duitse IC’s

Ik weet dat het de telegraaf is :')
is toch verder geen punt
pi_195869622
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

is toch verder geen punt
Welnee joh, misschien kan België dan wat Britten opvangen en Frankrijk wat Spanjaarden zodat die weer wat Italianen kan redden.
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:53:10 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195869648
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:51 schreef quirina het volgende:

[..]

Welnee joh, misschien kan België dan wat Britten opvangen en Frankrijk wat Spanjaarden zodat die weer wat Italianen kan redden.
ik zie het probleem niet, als België hulp nodig heeft moet je dan rot op zeggen?
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:53:55 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195869671
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:48 schreef quirina het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)Wumcxf8UEc9UJqpHkPWw

Belgen op de Nederlandse IC’s
Nederlanders naar Duitse IC’s

Ik weet dat het de telegraaf is :')
Gekke eerste zin direct. Gehoopt werd op eerste effecten van de lockdown die twee weken bezig is. Dan denk ik, door wie dan en waarom zouden we daar dan teleurgesteld over moeten zijn - het was namelijk niet te verwachten, want de lockdown is nog niet 2 weken bezig. Ook niet bijna. Het is geen geleidelijk proces, die R ombuigen, maar het gaat in sprongen.
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:56:32 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195869727
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Collega heeft corona, bedrijf blijft gewoon open (1/3 bezetting) want we we werken met mondkap. :')

Ze heeft trouwens nauwelijks klachten.
Lekker man.
pi_195869729
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik zie het probleem niet, als België hulp nodig heeft moet je dan rot op zeggen?
Als je zelf al capaciteit tekort komt? Ja. Als je zelf heel veel warme ic-bedden over hebt, dan kun je uiteraard een goede buur helpen.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 17:57:23 #267
236264 crew  capricia
pi_195869749
Albert Schweitzer idd vol. Neemt geen corona patiënten meer aan.
https://www.rijnmond.nl/n(...)euwe-coronapatienten
quote:
Het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dordrecht neemt geen nieuwe coronapatiënten meer op. "Elk bed in het ziekenhuis is bezet", meldt de Raad van Bestuur. Ook veel personeel zit ziek thuis vanwege het virus.
Het bestuur noemt de situatie "zeer zorgwekkend" en schrijft dat de keuze "lijnrecht indruist tegen ons plichtsgevoel en tegen onze maatschappelijke functie".

"Maar een andere optie is er niet, zonder dat het ten koste zou gaan van kwaliteit en veiligheid voor de patiënten die nu aan onze zorgen zijn toevertrouwd." In het Dordtse ziekenhuis is plaats voor 35 coronapatiënten.

Dinsdag rond het middaguur bekijkt het ziekenhuis de situatie opnieuw.
Raad van bestuur meldt het volgende.
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.ridderkerkfm.(...)hweitzer-ziekenhuis/

Kennelijk keert de wal het schip inmiddels.

[ Bericht 41% gewijzigd door capricia op 26-10-2020 18:08:54 ]
Definitely not CIA
pi_195869761
Bleek het toch te kloppen, @Elan . ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:59:23 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195869795
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je zelf al capaciteit tekort komt? Ja. Als je zelf heel veel warme ic-bedden over hebt, dan kun je uiteraard een goede buur helpen.
heeft allemaal met logistiek te maken, iemand uit Arnhem is beter af als hij net over de grens behandeld wordt dan dat hij naar pak m beet Maastricht moet, wat voor Belgen uit Luik bijvoorbeeld wel weer dichtbij is
pi_195869800
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Collega heeft corona, bedrijf blijft gewoon open (1/3 bezetting) want we we werken met mondkap. :')

Ze heeft trouwens nauwelijks klachten.
De stagiere die ik onder de hoede heb heeft het ook. We zijn nu 5 dagen na laatste contact en geen klachten of verhoging. Hij droeg troouwens een stoffen mondkap.
pi_195869844
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

heeft allemaal met logistiek te maken, iemand uit Arnhem is beter af als hij net over de grens behandeld wordt dan dat hij naar pak m beet Maastricht moet, wat voor Belgen uit Luik bijvoorbeeld wel weer dichtbij is
Er komt wel meer bij kijken dan logistiek. Je kunt niet zomaar even Limburgse patiënten naar Duitse en Belgische ziekenhuizen rijden. Daar moet je wel afspraken over maken.

En als de bedden in het zuiden vol liggen met Belgen en het is bv. in de Randstad en het noorden aardig vol, waar sleep je die mensen dan naar toe? Naar Noorwegen of zo?
pi_195869880
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als ik me érgens geen zorgen over maak is het wel het vermogen van de festivalbranche om als een phoenix uit de as te herrijzen.

Zodra het weer mag worden we gewoon weer doodgegooid met festivals in allerlei soorten en maten.
Succes met het afsluiten van een evenementenverzekering in 2021/2022.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:04:00 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195869891
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:01 schreef Halcon het volgende:
Daar moet je wel afspraken over maken.

dat lijkt me logisch net zoals het me logisch lijkt dat ze hier geen Belgen gaan behandelen als dat ten koste gaat van Nederlanders, dus ik ga er vanuit dat daar nog geen sprake van is
pi_195869902
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat lijkt me logisch net zoals het me logisch lijkt dat ze hier geen Belgen gaan behandelen als dat ten koste gaat van Nederlanders, dus ik ga er vanuit dat daar nog geen sprake van is
Dan zijn we het dus wel eens. :) Goede buur helpen als het kan, maar als het niet kan, dan zoeken de Belgen het zelf maar uit.
pi_195869937
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat gaat ook niet lukken. Na een lockdown kom je gewoon weer op het niveau waar je nu zit. Of je moet in 'n lockdown gaat tot en met maart 2021.
Of je BCO op order hebben. En niet afschalen in medewerkers als het weer de goede kant op gaat :') Zo doen ze het in China etc. toch ook?
pi_195869958
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:07 schreef wpor het volgende:

[..]

Of je BCO op order hebben. En niet afschalen in medewerkers als het weer de goede kant op gaat :') Zo doen ze het in China etc. toch ook?
Dat had natuurlijk allang geregeld moeten zijn, net zoals dat testen. Daar hebben ze de hele zomer de tijd voor gehad, want toen waren er amper besmettingen.

Maar nee hoor, niks geregeld. Behalve dan een waardeloze app.
pi_195870001
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:51 schreef quirina het volgende:

[..]

Welnee joh, misschien kan België dan wat Britten opvangen en Frankrijk wat Spanjaarden zodat die weer wat Italianen kan redden.
Britten zijn uit de EU gestapt....doei
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195870028
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:57 schreef DireStraits7 het volgende:
Bleek het toch te kloppen, @:Elan . ;)
:)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 18:15:17 #279
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195870115
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:01 schreef Elan het volgende:

[..]

UK voert niet een landelijk beleid maar werkt met "tiers" per regio, de ene regio zit dus in complete lockdown terwijl elders de pubs open zijn.
[..]

Ja, en het werkt totaal niet, Wales begon met 2 regio's in lockdown en zat toen ze alles dicht gooiden op 17 van de 22 in lockdown.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:16:09 #280
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195870136
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat gaat ook niet lukken. Na een lockdown kom je gewoon weer op het niveau waar je nu zit. Of je moet in 'n lockdown gaat tot en met maart 2021.
Hiermee ben ik met jou eens! Dat is mijn gedachte dat een lange lockdown beter werkt dan een korte lockdown.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195870150
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:23 schreef Benny het volgende:
Mijn vriendin werkt in de thuiszorg en zit in een facebookgroep waarin andere (thuis)zorgorganisatie(medewerker)s zitten. Er verschijnen steeds meer berichten dat de organisaties zelf maar een bonus uitkeren omdat het zo lang duurt met de duidelijkheid
Jij bedoelt toch niet te zeggen dat onze minister van vws niet snel is met uitbetalen bonus, inrichten bco?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195870161
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:16 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Hiermee ben ik met jou eens! Dat is mijn gedachte dat een lange lockdown beter werkt dan een korte lockdown.
Ja, een lange lockdown inclusief handhaving werkt in de zin van dat je het virus dan fors reduceert in Nederland. Maar je sloopt wel al het andere natuurlijk.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:19:32 #283
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195870208
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, een lange lockdown inclusief handhaving werkt in de zin van dat je het virus dan fors reduceert in Nederland. Maar je sloopt wel al het andere natuurlijk.
Ja onder meer economie, welzijn en andere dingen. We hebben echt heel weinig keus... het kan niet anders.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195870235
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:19 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja onder meer economie, welzijn en andere dingen. We hebben echt heel weinig keus... het kan niet anders.
Waar haal je dat laatste vandaan?
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:22:45 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195870268
Gewoon een complete lockdown tot juni 2024, dan weet je zeker dat het virus weg gaat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195870286
Is er al iets uitgelekt?
Gino ♥
pi_195870314
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:57 schreef capricia het volgende:
Albert Schweitzer idd vol. Neemt geen corona patiënten meer aan.
https://www.rijnmond.nl/n(...)euwe-coronapatienten
[..]

Raad van bestuur meldt het volgende.
[..]

https://www.ridderkerkfm.(...)hweitzer-ziekenhuis/

Kennelijk keert de wal het schip inmiddels.
Kortom: de volgende keer niet meteen 'fake news' roepen bij een tweet van een bezorgde huisarts. Hij zal het bericht wel naar aanleiding hiervan hebben gedeeld:

Vanmiddag (26 oktober) hebben we naar alle huisartsen in de regio en naar de ambulancedienst bericht moeten laten uitgaan dat wij in principe 24 uur lang geen nieuwe corona- en coronaverdachte patiënten kunnen ontvangen, behalve in acuut levensbedreigende situaties.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195870319
twitter


Ja, want in Roemenië heeft dat goed gewerkt :')
pi_195870351
Dennis lijkt me echt een autoriteit. _O_
Welke kleur heeft zn team?
Go hard or go home
pi_195870377
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:25 schreef Halcon het volgende:
[ twitter ]

Ja, want in Roemenië heeft dat goed gewerkt :')
Welke FOK!ker is dit?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:28:52 #291
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195870380
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:25 schreef Halcon het volgende:
[ twitter ]

Ja, want in Roemenië heeft dat goed gewerkt :')
Bedankt voor je input Dennis. Doen we verder niks mee.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:29:40 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195870395
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:27 schreef Noek het volgende:
Dennis lijkt me echt een autoriteit. _O_
Welke kleur heeft zn team?
Lauwwit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:30:15 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195870405
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:23 schreef Tjacka het volgende:
Is er al iets uitgelekt?
Volgens mij niet

Zal wel donderdag worden gok ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195870407
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:19 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja onder meer economie, welzijn en andere dingen. We hebben echt heel weinig keus... het kan niet anders.
Jawel, kwetsbaren gaan waarschuwen. En anders gaat het maar fout, laat hen de beelden van propvolle ic's maar zien, ik ben voor ^O^
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195870414
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:16 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Hiermee ben ik met jou eens! Dat is mijn gedachte dat een lange lockdown beter werkt dan een korte lockdown.
De effectiviteit van een lockdown valt of staat met de mate waarin je je testen, bco en isolatie mogelijkheden op orde zijn.

Is dat op orde, dan kun je na een relatief korte, doch harde, lockdown die boel al versoepelen, mits je er kort en scherp bovenop blijf zitten en lokaal ingrijpt wanneer nodig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:35:40 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195870518
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jawel, kwetsbaren gaan waarschuwen. En anders gaat het maar fout, laat hen de beelden van propvolle ic's maar zien, ik ben voor ^O^
Lekker simplistisch gesteld Hans
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 26 oktober 2020 @ 18:35:44 #297
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195870520
Het is tijd voor keiharde repressie
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195870579
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
Het is tijd voor keiharde repressie
Graag voorbeelden morty
Gino ♥
pi_195870590
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:39 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Graag voorbeelden morty
Een muur op elk dorpsplein *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195870592
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:39 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Graag voorbeelden morty
Iedereen thuis blijven, leger op straat. Kom je buiten? Dan gericht schot in de knietjes.
pi_195870597
Dicht
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')