Idd. S.A. zijn de begin letters van t nummer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 20:25 schreef bartrid het volgende:
dan zal de artiest David Grey zijn maar daar ken ik verder weinig van behalve de songtitels.
Huh?quote:Op zondag 25 oktober 2020 00:57 schreef lubje25 het volgende:
Orinoco flow had een hit met dezelfde titel.
Ja sorry. Was in de war.☺ In dat nummer komt de titel die ik zoek heel vaak langs.quote:
Dan lijkt het me deze te zijnquote:
Wat van wie?quote:Well, it's not far down to paradise
quote:
Foxy Foxtrotquote:Op maandag 26 oktober 2020 10:02 schreef MadMaster het volgende:
Onder welke naam is 'Schmidtchen Schleicher' hier meer bekend?
Groen en geelquote:Op maandag 26 oktober 2020 13:16 schreef Burnett het volgende:
Onder welke naam is 'Verde E Amarelo' hier meer bekend?
Frans Duijtsquote:Op maandag 26 oktober 2020 22:12 schreef methodmich het volgende:
Welke zestalige Nederlandse volkszanger uit een zigeunerfamilie vierde vandaag zijn vijftigste verjaardag?
Ik zie daar maar 2 talen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 08:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, die spreekt maar drie talen.
Dat is hem!quote:
De Wagner diepvriespizza's die deze week in de aanbieding zijn?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 12:49 schreef cafca het volgende:
Das Rheingold, Die Walküre, Siegfried en Götterdämmerung vormen samen?
Bijna goed!quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 13:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
De Wagner diepvriespizza's die deze week in de aanbieding zijn?
Nou ja, Ring des Nibelungen, maar goed.quote:
Dat dacht ik eerst ook, maar toen dacht ik dat ik in de war was met oord of the ringsquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 14:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou ja, Ring des Nibelungen, maar goed.
Bingo Boys - How To Dance?quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 22:50 schreef slaveloos het volgende:
Vertaalde tekst:
Ga door je knieën
Klap in je handen
Beweeg je heupen
Wat van wie?
Wellicht toevallig ook dezelfde sequentie? Maar die bedoel ik nietquote:
Je bent wel sehr nah!quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 22:57 schreef MadMaster het volgende:
Tragic Error - Klatsche In Die Hände?
Net zo fout...
Sicherquote:
quote:is de artiestennaam van de Duitse electroproducer Marco Haas. Zijn muziek kent veel invloeden uit de punk, waar hij zo nu en dan ook uitstapjes naar maakt. Hij is vooral bekend om zijn plaat
uit 2003. Hij is ook mede-eigenaar van het label Shitkatapult.
Dat denk je goedquote:
quote:--- --------- -----
Het leeft diep in mij
Ik voel het in mijn darmen
En het bijt in mn nieren
Monstertjetruckdriver...quote:
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 15:58 schreef MadMaster het volgende:
Gezien de hints, is het één van de 2 Brothers On The 4th Floor, Martin of Bobby Boer?
Geen Oasis, AC/DC, Clouseau, deWolff, Kinks, BeeGees, Jacksons, om er maar een paar te noemen, maar wel weer die clown en die acrobaat.quote:
!"quote:very pissed off about that, but it's obvious to everyone. We had two separate musicologists' reports saying it was. Our publisher sent their publisher a letter saying it was and they went 'Boo, never heard of ya!', but the hysterical thing about Nirvana saying they'd never heard of us was that they'd already sent us a Christmas card
The Damned...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:59 schreef bartrid het volgende:
Deze band heeft ook een nummer die diezeldfe riff gebruikt. Welke band is dat?
[ afbeelding ]
Twee keer goed, goede riff ookquote:
Die hebben er ook geen werk van gemaakt volgens mijquote:Op donderdag 29 oktober 2020 06:33 schreef bartrid het volgende:
Dank voor het waarnemen.
Gaat om deze:
NB. Zowel de naam van de gezochte persoon als de band zijn samen in dit anagram opgenomen + een koppelwoord daartussen...quote:A Once Cute, Burly Old Bugger...
Van = and, maar daar doen we niet moeilijk over...quote:
Wie 'and' welke band gaat schuil achter dit anagram? (de leestekens mag je vergeten)quote:Jong hooi dag om al kaal
De letters staan al sinds gisterenavond op mijn virtuele Scrabble plankje, maar ik zie het niet...quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:09 schreef Blogman het volgende:
[..]
Wie 'and' welke band gaat schuil achter dit anagram? (de leestekens mag je vergeten)
Stand 1421:quote:
quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wel dezelfde tijd: Ollie & Jerry
Dat zouden ze later wel "worden", maar niet wat ik zoek.quote:
Ik ken de wel de 'Vielen Dank Für Die Blumen' variant die in Duitsland gebruikt werd.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 17:52 schreef Blogman het volgende:
Wie schreef de tune voor Tom & Jerry? Of is dat te moeilijk?
Doe maar.👍quote:Op zondag 1 november 2020 07:57 schreef MadMaster het volgende:
Moet ik 'm nou dan proberen in te koppen of doet iemand anders, die er meer recht op heeft, dat?
Post een YouTube uitvoering van deze song...quote:It has been called one of "the wittiest and most clever pieces in the orchestral repertoire".
Author Steve Metcalf has written that "Despite the almost total disappearance ofin everyday life, the statistics show that "
" is still a favorite Anderson item."
Zeker!quote:
quote:Op zondag 1 november 2020 18:22 schreef Berkery het volgende:
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar weet niet wat de titel is.
quote:Raw Melody Men was released in 1991 and is the first official live album release by British rock band.
Yes sirquote:
Ik heb ze 6 of 7 keer gezien geloof ik en dat was elke keer een geweldig feestquote:Op maandag 2 november 2020 16:20 schreef pipster het volgende:
[..]
Yes sir, wellicht de band die ik meest live heb gezien.
Stand 1421:
Blogman 3
cafca 2
MadMaster 6
Burnett 1
methodmich 1
slaveloos 2
pipster 2
iggyinthehouse 1
bartrid 2
n00biedoobiedoo 1
Berkery 1
De eerste keer dat ik meedeed met de Nationale Popquiz heb ik er een CD van New Model Army aan over gehouden.quote:
quote:is de artiestennaam van een tot 5 augustus 2008 anonieme dubstepproducer, afkomstig uit Londen. Zijn echte naam is William Emmanuel Bevan. Hij combineert op zijn albums elementen van drum 'n' bass, 2step, ambient en minimale dubtechno met vervormde stemmen en samples tot een duister, melancholisch klankbord.
s debuutalbum werd in 2006 uitgebracht en goed ontvangen door de muziekpers.
Helemaal correct ende juist!quote:Op maandag 2 november 2020 17:12 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dat moet haast wel Burial zijn.
Welk nummer van wie?quote:Swinging in the backyard, pull up in your fast car
Whistlin' my name
quote:You're always the mysterious one with
Dark eyes and careless hair
You were fashionably sensitive
-Edit- zie dat het punt al is toegekend, waarvoor dank!quote:
Toch welquote:
quote:
Staat er een beetje krom idd, maar volgens mij wordt hetzelfde oprichtingsjaar van de bands bedoeld, 1981.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:42 schreef cafca het volgende:
Geen idee, maar de Dijk is toch wel eerder opgericht dan 1985?
Toch nog half goed.quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:49 schreef pipster het volgende:
Arthur de Bruin, niet iets wat ik weet denk ik.
oh die is van de gekke wereld van Arthur de Bruin, met de hit `Vuur'quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:49 schreef pipster het volgende:
Arthur de Bruin, niet iets wat ik weet denk ik.
"Ik ben de Heer van het Hellevuur!"quote:Op dinsdag 3 november 2020 12:19 schreef bartrid het volgende:
[..]
oh die is van de gekke wereld van Arthur de Bruin, met de hit `Vuur'
quote:is an American independend record label and multimedia brand founded in 1981. The label is credited with launching the music careers of Queen Latifah, Afrika Bambaataa, Digital Underground, De La Soul, House of Pain, Naughty By Nature, and Force MDs.
is also credited with introducing genres such as EDM, Latin freestyle, and Latin hip hop to mainstream audiences in America
S T A N D 1421:quote:
quote:
Zeker. Flink afgetraind.quote:
Kanye Westquote:Op woensdag 4 november 2020 18:57 schreef MadMaster het volgende:
Noem 5 uitgesproken pro Trump muzikanten...
Uiteraard alle 5 tegelijk benoemen bij het uitbrengen van je stem...![]()
Vijf is genoeg...quote:Op woensdag 4 november 2020 21:17 schreef Burnett het volgende:
[..]
Kanye West![]()
Axl Rosedie is juist tegen Trump
Kid Rock![]()
Ted Nugent
Lynyrd Skynyrd
Lange Frans
Hij zat bij Trump in the Oval Office in het Witte Huis.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:21 schreef methodmich het volgende:
Ja, Kanye nog steeds? Hij heeft zeker niet op Trump gestemd. Maar dat hoeft niets uit te sluiten natuurlijk.
En wat stemmen weg trekken bij Biden voor zijn grote oranje vriend natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hij zat bij Trump in the Oval Office in het Witte Huis.
Dat hij voor zichzelf is begonnen geloof ik wel, dat soort types hebben geld en tijd zat om dat soort idiote dingen te doen. Zie Trump zelf...
Die heeft op zichzelf gestemd...quote:Op woensdag 4 november 2020 22:21 schreef methodmich het volgende:
Ja, Kanye nog steeds? Hij heeft zeker niet op Trump gestemd. Maar dat hoeft niets uit te sluiten natuurlijk.
Okee. Wist niet zeker of de liefde bekoeld was of niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 22:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hij zat bij Trump in the Oval Office in het Witte Huis.
Dat hij voor zichzelf is begonnen geloof ik wel, dat soort types hebben geld en tijd zat om dat soort idiote dingen te doen. Zie Trump zelf...
quote:Op donderdag 5 november 2020 19:08 schreef methodmich het volgende:
Is dat Peaches van The Presidents of the United States of America?
S T A N D 1421:quote:Op donderdag 5 november 2020 19:08 schreef methodmich het volgende:
Is dat Peaches van The Presidents of the United States of America?![]()
Tuurlijk!quote:
Wat van wie?quote:I'm your top prime cut of meat, I'm your choice,
....
I'm your yankee doodle dandy in a gold Rolls Royce,
....
Kids want a savior, don't need a fake,
....
We're all gonna rock to the rules that I make,
....
Tuurlijk!quote:
Wat van wie isquote:werd gespeeld tijdens het Altamont Free Concert in 1969 op het moment dat er een rel uitbrak tussen fans en Hells Angels en bezoeker Meredith Hunter door een Hells Angel werd gedood. Deze gebeurtenis werd vastgelegd in de documentaire Gimme Shelter.
Eén van Biden is juist...quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:40 schreef slaveloos het volgende:
The rolling stones volgens mij, nummer Jumping Jack Flash?
Nee, het gaat over de moeite die het kost om de overhand te krijgen in een relatie...quote:Op vrijdag 6 november 2020 19:13 schreef methodmich het volgende:
Dan ga ik voor Sympathy For The Devil.
quote:
Niet echt mainstream ofzo... Stuk of 10 platenquote:Op zaterdag 7 november 2020 14:41 schreef methodmich het volgende:
Ik heb geen idee, maar vind het wel een erg mooie vraag!
Potverdorie er is nog eentje. Ik bedoelde foetus ....quote:
ah ja, Foetus ook. Daar heb ik ook alle platen vanquote:Op zaterdag 7 november 2020 17:27 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Potverdorie er is nog eentje. Ik bedoelde foetus ....
Maar goed is goed!
S T A N D 1421:
Blogman 3
cafca 3
MadMaster 7
Burnett 2
methodmich 3
slaveloos 3
pipster 5
iggyinthehouse 3
bartrid 5![]()
n00biedoobiedoo 3
TheSilentEnigma 1
Berkery 1
Jesus lizard heb ik ook de meeste van zag ik net, maar nooit opgelet op de namen van de platenquote:Op zaterdag 7 november 2020 17:32 schreef bartrid het volgende:
[..]
ah ja, Foetus ook. Daar heb ik ook alle platen van
Ik ben meer fan van Foetus dan van Jesus Lizard maar nooit aan Foetus gedacht voor deze vraagquote:Op zaterdag 7 november 2020 17:35 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Jesus lizard heb ik ook de meeste van zag ik net, maar nooit opgelet op de namen van de platen
Foetus is geweldig! Ik hoop ze (hem) ooit nog een keer te zien!quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:36 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik ben meer fan van Foetus dan van Jesus Lizard maar nooit aan Foetus gedacht voor deze vraag
Ooit in 1996 of zo in de Melkweg gezien als Foetus maar dat was niet al te best (veel te metal), maar z'n side projects waren altijd geweldig live. Had kaartjes voor een paar maanden geleden maar dat ging dus niet door met dank aan Covid.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:43 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Foetus is geweldig! Ik hoop ze (hem) ooit nog een keer te zien!
Ik was daar ook in de Melkweg,vond het echt heel gaaf, maar ik hou wel van wat metal. Covers van elected van Alice Cooper en I am the walrus van the beatles als ik t me goed herinnerquote:Op zaterdag 7 november 2020 18:09 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ooit in 1996 of zo in de Melkweg gezien als Foetus maar dat was niet al te best (veel te metal), maar z'n side projects waren altijd geweldig live. Had kaartjes voor een paar maanden geleden maar dat ging dus niet door met dank aan Covid.
Klopt ja. En ik houd ook wel erg van metal maar de subtiliteit van het meeste Foetus werk was wel weg, en dat vond ik jammer. Heb me wel prima vermaakt verder.quote:Op zaterdag 7 november 2020 20:11 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Ik was daar ook in de Melkweg,vond het echt heel gaaf, maar ik hou wel van wat metal. Covers van elected van Alice Cooper en I am the walrus van the beatles als ik t me goed herinner
Nee dat is het nietquote:Op zondag 8 november 2020 16:49 schreef methodmich het volgende:
De enige overeenkomst die ik kan bedenken is dat ik van beide bands geen muziek in mijn collectie heb. Maar dat zal vast niet het gezochte antwoord zijn!
Vergeet Belly ook niet... Star - King - Dove (tussendoor ook nog ep's Moon en Feel)quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:27 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Potverdorie er is nog eentje. Ik bedoelde foetus ....
Maar goed is goed!
South park dus?quote:Op zondag 8 november 2020 17:50 schreef bartrid het volgende:
[..]
Nee dat is het niet
Screw you guys, I'm going home.
Belly heeft toch ook een album met een titel die uit meer woorden bestaat? Zilver baby of zoiets? Of vergis ik mequote:Op zondag 8 november 2020 18:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Vergeet Belly ook niet... Star - King - Dove (tussendoor ook nog ep's Moon en Feel)
Baby Silvertooth is een verzamelaar, als je die meetelt dan vallen ze inderdaad afquote:Op zondag 8 november 2020 20:31 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Belly heeft toch ook een album met een titel die uit meer woorden bestaat? Zilver baby of zoiets? Of vergis ik me
quote:
Nou, iets algemener, Primus heeft de titel muziek voor South Park gedaan, Foetus voor Archer en Venture Bros.quote:
Oh verzamelaar.. nou dan had ik belly ook goedgekeurd. Ik ken ze verder niet zo heel goed, ben geen fanquote:Op zondag 8 november 2020 20:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Baby Silvertooth is een verzamelaar, als je die meetelt dan vallen ze inderdaad af
Coulant! Wie maakte de titelsong van Malcolm in the middle?quote:Op zondag 8 november 2020 20:56 schreef bartrid het volgende:
[..]
[..]
Nou, iets algemener, Primus heeft de titel muziek voor South Park gedaan, Foetus voor Archer en Venture Bros.
Je bent me nu nog niet de baas!quote:
quote:
Welk nummer van wie isquote:"" was used as the theme song for the 1990–1992 Fox sitcom Get a Life, starring Chris Elliott.
quote:
Terecht puntje jaquote:Op maandag 9 november 2020 13:02 schreef pipster het volgende:
[..], puntje bij mijzelve genoteerd voot TMBG
S T A N D 1421:
Blogman 3
cafca 3
MadMaster 7
Burnett 2
methodmich 3
slaveloos 4
pipster 6
iggyinthehouse 3
bartrid 5
n00biedoobiedoo 4
TheSilentEnigma 1
Berkery 1
Nope, dat was 'm!quote:Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef slaveloos het volgende:
Het komt nooit meer goed was dat, of was dat een andere serie?
Yep, was wat geweest jaquote:
Die met nomeansno is ook geweldig: the sky is fallling and I want my mommyquote:
Was dat niet Terence Trent D'Arby?quote:Op maandag 9 november 2020 22:18 schreef pipster het volgende:
Mathangi Arulpragasam, hoe kennen we deze dame beter?
Die maakt er ook een feest van, even erbij gezocht.quote:Op maandag 9 november 2020 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was dat niet Terence Trent D'Arby?e
Edit: Ow, dame...![]()
Check voorheen The Rebel MC even, ook zo'n pretletter: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rebel_MCquote:Op maandag 9 november 2020 22:28 schreef pipster het volgende:
[..]
Die maakt er ook een feest van, even erbij gezocht.
Sananda Maitreya, geboren als Terence Trent Howard (New York, 15 maart 1962), is een Amerikaanse zanger. Tot 2001 stond hij bekend onder de naam Terence Trent D'Arby
Erica Badu?quote:Op maandag 9 november 2020 22:18 schreef pipster het volgende:
Mathangi Arulpragasam, hoe kennen we deze dame beter?
Zeker!quote:
Zekersquote:Op maandag 9 november 2020 22:01 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Die met nomeansno is ook geweldig: the sky is fallling and I want my mommy
Idd.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:00 schreef methodmich het volgende:
Is dat Into The Mystic van Van Morrison?
Bejaardentehuis inmiddels he.. maar zeker live helemaal top!quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:57 schreef bartrid het volgende:
[..]
ZekersZowiezo is NoMeansNo geweldig, vooral live (al zijn ze met touren gestopt)
Zeker, bijgestaan door een van de twee andere 3J's!quote:
Kate McGargille, Loudon Wainwright en Martha Wainwright...quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:07 schreef lubje25 het volgende:
Mag ik van u de namen van beide ouders van Rufus Wainwright en minimaal de naam van 1 van zijn zussen?
S T A N D 1421:quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kate McGargille, Loudon Wainwright en Martha Wainwright...
Wat van wie?quote:Something for your mind,
Your body,
And your soul,
It's the power to arouse curiousity,
The Purpose
The goal which one acts on,
A journey of force,
Hot like the sun
And wet like the rain,
Rhythmatic movements in unison with others
Prolong an act of sensation with no limits or boundaries.
Eternity is past
Wrong is right
It's the point of greatest intensity
Pleasures of the highest sense,
Feelings of warmth and security,
Willing and unwilling sensations of the mind,
A condition
The ultimate seduction...
Gelukkig, een kenner...quote:
quote:In the beginning, there was Jack
And Jack had a groove
And from this groove came the groove of all grooves
And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared
"Let there be House!" and house music was bornEn uit welke track komen deze legendarische en eveneens talloze keren gesampelde woorden oorspronkelijk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Chuck Roberts/Rhythm Controll - My Housequote:Op dinsdag 10 november 2020 23:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En uit welke track komen deze legendarische en eveneens talloze keren gesampelde woorden oorspronkelijk?
Tikkie terugquote:Op woensdag 11 november 2020 07:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Chuck Roberts/Rhythm Controll - My House
Bonzaiquote:Deze mix van eigen hand begint met deze tekst:
https://www.mixcloud.com/MadMaster666/madhouse-part-2/
S T A N D 1421:quote:
Welk nummer van wie?quote:Oh, yeaheah
Oh, darling
Mmm...
She is floating like a butterfly
So charming (Baby, girl)
She recognise the man in me (Number one in di world)
There's something in her eyes
Like a spell getting me hypnotized, oooh, Lord
Yes !quote:Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef methodmich het volgende:
Chaka Demus & Pliers met Tease Me.
Welke groep besloot om bovengenoemde reden om eind oktober de eerste Nederlandstalige single Handgeschreven Kus uit te brengen?quote:"Als je Nederlandstalig zingt, kun je dat natuurlijk niet uitbrengen in het buitenland. Alleen, we zitten nu in een heel gekke tijd. We kúnnen niet eens weg als we de mogelijkheid zouden krijgen. En we hebben zo'n fijne fanbase hier in Nederland dat we dachten: weet je wat, waarom ook niet?"
Lijkt mij wel ja! Officieel gespeld als O'G3NE.quote:
Ze moeten toch wat in deze tijdquote:Op woensdag 11 november 2020 14:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Lijkt mij wel ja! Officieel gespeld als O'G3NE.
S T A N D 1421:
Blogman 3
cafca 3
MadMaster 9
Burnett 2
methodmich 5
slaveloos 5
pipster 9
iggyinthehouse 4
bartrid 6
n00biedoobiedoo 5
TheSilentEnigma 1
Berkery 1
lubje25 2
Da_Sandman 1
quote:Op woensdag 11 november 2020 15:14 schreef methodmich het volgende:
Zij zat toch in Kus? Van Topje van m'n Zus.
Ik heb geen idee maar ik krijg nog steeds amazon en spotify recommendations voor hem omdat ik ooit naar de Japanse band Boris zocht.quote:Op woensdag 11 november 2020 15:46 schreef methodmich het volgende:
Meike nam deel aan seizoen 2 van Idols. Dit seizoen werd uiteindelijk gewonnen door Boris. Met welk nummer deed Boris auditie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |