Vanwege die ongezonde focus op de maatregelen. Als de basis (en die basis is gewoon het gedrag van mensen) niet staat, is de rest echt bijzaak. Als men niet het gedrag blijvend aanpast gaat men zich weer ouderwets in de maatschappij gedragen en is het hollen van lockdown naar lockdown.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:57 schreef chratnox het volgende:
maar er zijn zat landen die lockdowns hebben gehad waar het daarna net zo hard weer omhoog ging.
Ik heb niet het idee dat er erg door de regering naar Red Team geluisterd word op dat vlak. En al helemaal niet als het gaat om een, zullen we zeggen, harde lockdown.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook.
Daarom vind ik het misselijk van Ginny Mooy en het Red Team dat ze Nederland in een lockdown proberen te lullen. Neem aan dat ze ook wel snappen dat dat geen twee weken gaat duren en ook geen vier weken.
Ik snap het idee. Even twee weken op je tanden bijten en dan weer los, maar zo werkt dat in de praktijk niet. En als je het virus uit Nederland weg wil krijgen, dan lukt het met vier maanden nog niet eens, denk ik.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, het risico op het verdwijnen van draagvlak is een reëel probleem. En wat moet je dan nog? Het idee van zo'n korte, stevige lockdown is dat draagvlak blijft bestaan doordat mensen daarna merken dat er weer meer mogelijk is. Maar wij zitten al in een situatie waarin dit lange tijd duurt en veel mensen het zat zijn.
In navolging van de publieke stemmingmakerij uit deze hoek hebben we het wekenlang over mondkapjes gehad terwijl het over andere zaken had moeten gaan. Dus geluisterd of niet, hun geluid vindt genoeg weerklank in de maatschappij, en zodoende in het beleid.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er erg door de regering naar Red Team geluisterd word op dat vlak. En al helemaal niet als het gaat om een, zullen we zeggen, harde lockdown.
Ik zie echt niet in waarom dit beleid nu maar kapot maakt? Wat mij betreft laten we zoveel mogelijk open tot er een definitieve oplossing is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat echt wel weten, maar dat ze dat niet als zodanig durven uit te spreken. Simpelweg omdat het debat gekaapt wordt door kortetermijnvisionairen.
Als je stelt dat dit beleid op sommige terreinen meer kapot maakt dan het redt word je soms monddood gemaakt. Het is blijkbaar faux-pas om te stellen dat dit gedoe sommige groepen harder raakt dan anderen, want 'het is voor iedereen kut'.
En ondertussen landen er bovendien nog altijd vliegtuigen op Schiphol waarvan de passagiers na binnenkomst niet getest worden en gaan er mensen vanuit de Randstad lekker op herfstvakantie in bungalowparken "in de provincie"...quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:50 schreef Sfancta het volgende:
https://www.looopings.nl/(...)anks-coronapiek.html
En mijn kleine lokale bios is kapot aan het gaan op het moment....
De hele containmentnuclub doet niet anders dan naar uitspraken wijzen, die uit hun verband rukken en vervolgens daar over zeiken. Je zou verwachten dat clubjes die dat tot hun modus operandi hebben gemaakt goed op hun woorden letten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb je het rapport Voorkom de derde golf: dat lukt alleen door anders te dansen nu al eindelijk gelezen? In plaats van steeds te refereren naar de uitspraken van 1 teamlid in een talkshow.
[..]
Tuurlijk johin jouw ogen hadden ze net zo goed dat rapport van 33 pagina's waarin wel ruimte is voor alle nuances helemaal niet kunnen uitbrengen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Ik ben er oprecht bang voor dat ze dat niet snappen. Ondertussen is elke dag bij BNR, Jinek en Op1 iemand anders om op te roepen om een lockdown, dus het is een kwestie van tijd voor ie er gewoon komt. Dan hebben we dezelfde situatie als de scholen die dicht gingen om de roep om scholen te sluiten, niet de noodzaak.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook.
Daarom vind ik het misselijk van Ginny Mooy en het Red Team dat ze Nederland in een lockdown proberen te lullen. Neem aan dat ze ook wel snappen dat dat geen twee weken gaat duren en ook geen vier weken.
'Op sommige terreinen'.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:07 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik zie echt niet in waarom dit beleid nu maar kapot maakt?
Nou ja, de ontwikkeling van de sneltesten is wel echt hoopgevend! Het is geen garantie op goed gedrag, maar ik denk wel dat de drempel om je aan de regels te houden enorm wordt verlaagd. Al zou het ook goed zijn als er aandacht uitgaat naar hoe mensen die zeer negatieve gevolgen ondervinden van quarantaine geholpen kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik snap het idee. Even twee weken op je tanden bijten en dan weer los, maar zo werkt dat in de praktijk niet. En als je het virus uit Nederland weg wil krijgen, dan lukt het met vier maanden nog niet eens, denk ik.
Herkenbaar, eerst dat gedram over de scholen, dan de mondkapjes en nu dit weer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er oprecht bang voor dat ze dat niet snappen. Ondertussen is elke dag bij BNR, Jinek en Op1 iemand anders om op te roepen om een lockdown, dus het is een kwestie van tijd voor ie er gewoon komt. Dan hebben we dezelfde situatie als de scholen die dicht gingen om de roep om scholen te sluiten, niet de noodzaak.
Komt het op dat soort dingen aan word ik best egoïstisch merk ik, en ik denk velen met mij. Om het even heel persoonlijk te maken, en totaal niet representatief voor anderen: Indien we een harde lockdown in gaan kan mn dochter niet meer naar de opvang, ziet ze haar vriendinnetjes daar niet meer en zit ze de hele dag thuis met 'r knutselkeukentje te klooien. Het zal voor mij stukken lastiger zijn dan voor haar, maar zij kiest er niet voor om in lockdown te gaan, net als ik er niet voor kies. Zelfs het kabinet kiest er dan niet voor, die wordt erin gedwongen door een groep activisten die hun eigen visie koste wat kost wil pushen.
Juist die roep om een harde lockdown zorgt ervoor dat ik steeds meer voor mezelf ga denken, omdat anderen dat ook doen. Ik ken mezelf, uiteindelijk zal ik met wat mokken en morren gewoon erin meegaan, maar er zit een grens aan de kneedbaarheid van mensen die niet zelf het risico lopen.
Probleem met de media is dat ze moeten scoren, qua kijkcijfers, en dat doen ze met reuring, het kan ze geloof weinig schelen wat voor reuring dat is als het maar kijkers trekt en iets waar mensen zich over kunnen opwinden als een lockdown is dan natuurlijk perfect.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er oprecht bang voor dat ze dat niet snappen. Ondertussen is elke dag bij BNR, Jinek en Op1 iemand anders om op te roepen om een lockdown, dus het is een kwestie van tijd voor ie er gewoon komt. Dan hebben we dezelfde situatie als de scholen die dicht gingen om de roep om scholen te sluiten, niet de noodzaak.
Komt het op dat soort dingen aan word ik best egoïstisch merk ik, en ik denk velen met mij. Om het even heel persoonlijk te maken, en totaal niet representatief voor anderen: Indien we een harde lockdown in gaan kan mn dochter niet meer naar de opvang, ziet ze haar vriendinnetjes daar niet meer en zit ze de hele dag thuis met 'r knutselkeukentje te klooien. Het zal voor mij stukken lastiger zijn dan voor haar, maar zij kiest er niet voor om in lockdown te gaan, net als ik er niet voor kies. Zelfs het kabinet kiest er dan niet voor, die wordt erin gedwongen door een groep activisten die hun eigen visie koste wat kost wil pushen.
Juist die roep om een harde lockdown zorgt ervoor dat ik steeds meer voor mezelf ga denken, omdat anderen dat ook doen. Ik ken mezelf, uiteindelijk zal ik met wat mokken en morren gewoon erin meegaan, maar er zit een grens aan de kneedbaarheid van mensen die niet zelf het risico lopen.
Knap dat je er zo naar kunt kijken en de propaganda kunt negerenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, de inhoudelijke reacties waarom een bepaald beeld wel of niet zinvol is. Dingen als de inhoudelijke uiteenzettingen waarom DE het beter doet dan NL. Los van of ik het er wel of niet mee eens ben, het dwingt me om na te denken over de post. Dat soort posts kan ik stukken beter hebben dan posts met: Faalkabinet, mondkapjesgate en dat soort zinloze posts die je hier ook voorbij ziet komen.
Oh op die manier. Het leek alsof je eraan refereerde dat het te soft was voor de lange termijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Op sommige terreinen'.
Een voorbeeld is het sluiten van voetbalclubs (> 18 jaar). Het besmettingsrisico op een besmetting tijdens een training is nihil. De gezondheidswinst is groot daarmee vergeleken.
Draagvlak, meer is er echt niet. Als je geen draagvlak hebt kun je maatregelen nemen die je wilt, mensen gaan het dan wel stiekem doen. Na 8 uur geen alcohol? Prima, dan kopen we het toch om 3 uur. Restaurants dicht? Prima, een restaurant bij een hotel boekt een kamer en ineens is het een hotelgast en mag 't wel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanwege die ongezonde focus op de maatregelen. Als de basis (en die basis is gewoon het gedrag van mensen) niet staat, is de rest echt bijzaak. Als men niet het gedrag blijvend aanpast gaat men zich weer ouderwets in de maatschappij gedragen en is het hollen van lockdown naar lockdown.
Ik blijf het herhalen: BCO is echt bijzaak, totdat die basis op orde is. Als we nu een lockdown doen, BCO is op orde, maar men gaat gewoon weer op oude voet door, zijn we geen meter opgeschoten.
Eerlijk gezegd zorgt vooral het hypocriete en inconsequente karakter van de maatregelen er voor dat ik er langzamerhand wel klaar mee ben. Als ik na 20:00 een speciaalbiertje in de supermarkt wil kopen om dat na een werkdag voor de tv of achter de pc op te drinken is dat een klap in het gezicht van de zorg en vermoord ik opa en oma, maar op zondagen mogen nog altijd honderden gristenen zonder mondkapjes psalmen in een kerk staan te kwaken want "vrijheid van godsdienst"...quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, het risico op het verdwijnen van draagvlak is een reëel probleem. En wat moet je dan nog? Het idee van zo'n korte, stevige lockdown is dat draagvlak blijft bestaan doordat mensen daarna merken dat er weer meer mogelijk is. Maar wij zitten al in een situatie waarin dit lange tijd duurt en veel mensen het zat zijn.
En daarom vind ik het zo jammer dat een RedTeam niet met concrete maatregelen komt, maar dat neerlegt bij het kabinet (evenals een Asscher, die durft ook de boeman niet te zijn). Draagvlak lijkt ook nauwelijks een rol te spelen bij het RedTeam, het is hoofdzakelijk vanuit de data beredeneerd: we moeten de besmettingen omlaag, een lage R0 brengt het sneller omlaag, dus we doen hele strenge maatregelen. Daarbij dus niet kijkend naar a) welke maatregelen dan; en b) of er wel draagvlak is voor die maatregelen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:12 schreef chratnox het volgende:
Draagvlak, meer is er echt niet. Als je geen draagvlak hebt kun je maatregelen nemen die je wilt, mensen gaan het dan wel stiekem doen. Na 8 uur geen alcohol? Prima, dan kopen we het toch om 3 uur. Restaurants dicht? Prima, een restaurant bij een hotel boekt een kamer en ineens is het een hotelgast en mag 't wel.
Dit is wat ze je succesvol hebben wijsgemaakt, maar ik persoonlijk wil graag weer terug naar een vrije maatschappij waarin we het risico van allerlei griepsoorten gewoon voor lief nemen en waarin mij wordt aangespoord om gezond te leven. Dat is vele malen rationeler dan alles wat nu buiten gebeurt. Leuk die mondkapjes, maar dat werkt ook alleen als je ze goed gebruikt. Leuk zo'n totale lockdown, maar dan creëer je een maatschappelijke depressie. Waar is het 'nuchtere' tijdperk en dan met name het rationale denken heen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanwege die ongezonde focus op de maatregelen. Als de basis (en die basis is gewoon het gedrag van mensen) niet staat, is de rest echt bijzaak. Als men niet het gedrag blijvend aanpast gaat men zich weer ouderwets in de maatschappij gedragen en is het hollen van lockdown naar lockdown.
Ik blijf het herhalen: BCO is echt bijzaak, totdat die basis op orde is. Als we nu een lockdown doen, BCO is op orde, maar men gaat gewoon weer op oude voet door, zijn we geen meter opgeschoten.
Ik vind vooral dit soort holle retoriek doodvermoeiend.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zorgt vooral het hypocriete en inconsequente karakter van de maatregelen er voor dat ik er langzamerhand wel klaar mee ben. Als ik na 20:00 een speciaalbiertje in de supermarkt wil kopen om dat na een werkdag voor de tv of achter de pc op te drinken is dat een klap in het gezicht van de zorg en vermoord ik opa en oma, maar op zondagen mogen nog altijd honderden gristenen zonder mondkapjes psalmen in een kerk staan te kwaken want "vrijheid van godsdienst"...
Dat ligt samen met 2000 anderen in het ziekenhuis, het heeft covid opgelopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:15 schreef n__n het volgende:
[..]
Dit is wat ze je succesvol hebben wijsgemaakt, maar ik persoonlijk wil graag weer terug naar een vrije maatschappij waarin we het risico van allerlei griepsoorten gewoon voor lief nemen en waarin mij wordt aangespoord om gezond te leven. Dat is vele malen rationeler dan alles wat nu buiten gebeurt. Leuk die mondkapjes, maar dat werkt ook alleen als je ze goed gebruikt. Leuk zo'n totale lockdown, maar dan creëer je een maatschappelijke depressie. Waar is het 'nuchtere' tijdperk heen?
Volgens mij ben ik het met je eens, dus ik weet niet waar je op doelt met 'succesvol hebben wijsgemaakt'.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:15 schreef n__n het volgende:
[..]
Dit is wat ze je succesvol hebben wijsgemaakt, maar ik persoonlijk wil graag weer terug naar een vrije maatschappij waarin we het risico van allerlei griepsoorten gewoon voor lief nemen en waarin mij wordt aangespoord om gezond te leven. Dat is vele malen rationeler dan alles wat nu buiten gebeurt. Leuk die mondkapjes, maar dat werkt ook alleen als je ze goed gebruikt. Leuk zo'n totale lockdown, maar dan creëer je een maatschappelijke depressie. Waar is het 'nuchtere' tijdperk heen?
Kan ik me voorstellen. En als ik een een horeca-ondernemer was, zou ik me zacht gezegd flink benadeeld voelen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zorgt vooral het hypocriete en inconsequente karakter van de maatregelen er voor dat ik er langzamerhand wel klaar mee ben. Als ik na 20:00 een speciaalbiertje in de supermarkt wil kopen om dat na een werkdag voor de tv of achter de pc op te drinken is dat een klap in het gezicht van de zorg en vermoord ik opa en oma, maar op zondagen mogen nog altijd honderden gristenen zonder mondkapjes psalmen in een kerk staan te kwaken want "vrijheid van godsdienst"...
Ach...quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind vooral dit soort holle retoriek doodvermoeiend.
Ja, ik ook. Het meest bijzondere vind ik nog, er wordt geshopt in de data van het RIVM (en dat doet echt niet alleen het Red Team). De data van het RIVM klopt niet hoe ze tot een lagere R0 willen komen is de conclusie, maar die data klopt ineens wel als het gaat om welke maatregelen de R0 met hoeveel punten verlagen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En daarom vind ik het zo jammer dat een RedTeam niet met concrete maatregelen komt, maar dat neerlegt bij het kabinet (evenals een Asscher, die durft ook de boeman niet te zijn). Draagvlak lijkt ook nauwelijks een rol te spelen bij het RedTeam, het is hoofdzakelijk vanuit de data beredeneerd: we moeten de besmettingen omlaag, een lage R0 brengt het sneller omlaag, dus we doen hele strenge maatregelen. Daarbij dus niet kijkend naar a) welke maatregelen dan; en b) of er wel draagvlak is voor die maatregelen.
Het gemak waarmee ze oproepen om de scholen even een paar weken te sluiten vind ik echt stuitend.
Maar het zou nog steeds aan ons 'gedrag' liggen. Ik vind dat leefstijl en eetpatroon hierin een niet te verwaarlozen rol spelen, waarom blijft dat zo relatief onbelicht? Het is rationeler dan allerlei onbewezen maatregelen uit te voeren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik het met je eens, dus ik weet niet waar je op doelt met 'succesvol hebben wijsgemaakt'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |