abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:49:25 #51
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195814407
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

We accepteren op allerlei gebieden dat de coronamaatregelen zeer ernstige gevolgen hebben, maar op de één of andere manier mag het voor de arbeidsproductiviteit geen gevolgen hebben dat de samenleving op zijn kop staat. Dat ligt niet aan de kinderen of hun ouders, dat ligt aan de totaal doorgedraaide westerse samenleving anno 2020.
Als je het als bedrijf zwaar hebt ga je medewerkers die op je loonlijst staan maar geen werk uitvoeren toch niet betalen voor het werk wat ze niet uitvoeren?

Ik snap wel wat je zegt hoor, maar dit moet niet 100% de verantwoordelijkheid van het bedrijf zijn, dan gaan er alleen maar meer kapot. Veel bedrijven kwamen gewoon niet in aanmerking voor de NOW regeling maar hadden net zo goed als anderen er veel last van.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195814434
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ga maar eens modelleren wanneer de variantie flink skewed is. Dat maakt zeker wel uit.
Dat was ook niet het punt. Ik stel dat zelfs wanneer de variantie constant is je niet zomaar kunt veronderstellen dat er geen relatie zit tussen de duur van de besmettelijkheid en de mate van contacten, en daarmee dus hoeveel nieuwe mensen er besmet worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195814496
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Bij mij op het werk gaat het daar ook meer om inderdaad, maar die arbeidsproductiviteit is automatisch ook lager. Mijn werkgever is normaal gesproken prima begripvol, maar als ik voor de 5e keer moet zeggen dat iets dat echt deze week af moet een week later wordt omdat ik de kids les moet geven houdt dat ook een keer op.
Wat bij ons bovendien speelt is dat we juist door corona extra werk erbij hebben gekregen. Maar de mensen zijn het belangrijkst; je hebt er sowieso niks aan als je je mensen een burn-out indrijft.

Ik ben degene bij ons die verantwoordelijk is voor de resultaten en ik heb eenvoudigweg aan verwachtingsmanagement gedaan: minder beloven en die beloftes wel waarmaken. Er was veel begrip voor dat er minder kon door de coronacrisis en dat prioriteiten zijn verschoven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195814507
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat was ook niet het punt. Ik stel dat zelfs wanneer de variantie constant is je niet zomaar kunt veronderstellen dat er geen relatie zit tussen de duur van de besmettelijkheid en de mate van contacten, en daarmee dus hoeveel nieuwe mensen er besmet worden.
Zolang al deze relaties constant blijven maakt dat niets uit, want alles verdwijnt op geaggregeerd niveau.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195814510
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je het als bedrijf zwaar hebt ga je medewerkers die op je loonlijst staan maar geen werk uitvoeren toch niet betalen voor het werk wat ze niet uitvoeren?

Ik snap wel wat je zegt hoor, maar dit moet niet 100% de verantwoordelijkheid van het bedrijf zijn, dan gaan er alleen maar meer kapot. Veel bedrijven kwamen gewoon niet in aanmerking voor de NOW regeling maar hadden net zo goed als anderen er veel last van.
Als ze er last van hebben, door bijvoorbeeld minder opdrachten, valt de werkdruk normaal gesproken bij de werknemers ook weer weg. Haalt een bedrijf gewoon dezelfde resultaten als voor de crisis dan zou de werkgever zeker mee mogen denken met zijn personeel en ook zelf iets kunnen inleveren. Maar da's mijn bescheiden mening.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:53:28 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195814518
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je het als bedrijf zwaar hebt ga je medewerkers die op je loonlijst staan maar geen werk uitvoeren toch niet betalen voor het werk wat ze niet uitvoeren?

Ik snap wel wat je zegt hoor, maar dit moet niet 100% de verantwoordelijkheid van het bedrijf zijn, dan gaan er alleen maar meer kapot. Veel bedrijven kwamen gewoon niet in aanmerking voor de NOW regeling maar hadden net zo goed als anderen er veel last van.
Mischien dat hij bedoelt dat er NOW geld beschikbaar moet komen voor bedrijven waar zich dit soort situaties voordoen in plaats van alleen naar stilgelegde bedrijven.

Wat mij een goed idee lijkt, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:54:25 #57
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195814542
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of de variantie constant is, wat vooral relevant is, is de vraag of de periode van besmettelijkheid gerelateerd is aan de mate van blootstelling aan anderen. Kijk iemand op de IC zal niet veel andere mensen besmetten. Iemand die asymptomatisch rondloopt misschien juist wel.
Volgens dit onderzoek lijk je het meest besmettelijk te zijn als je wel klachten hebt, tussen de eerste dag na het krijgen van klachten tot (zo gemiddeld) de 5e dag:
quote:
By comparing cases of COVID-19, SARS and influenza A(H1N1)pdm09, we found that heterogeneity in rVL was associated with overdispersion and facilitated the distinctions in individual variation in infectiousness among these emergent diseases. For COVID-19, case heterogeneity was broad throughout the infectious period, although rVL tended to peak at 1 day from symptom onset (DFSO) and be elevated for 1-5 DFSO. While most cases presented minimal risk, highly infectious ones could spread SARS-CoV-2 by talking, singing or breathing, which shed virions at comparable rates via droplets and aerosols. Coughing shed considerable quantities of virions, predominantly via droplets, and greatly increased the contagiousness of many symptomatic cases relative to asymptomatic ones.
Op basis daarvan kun je er redelijk vanuit gaan dat het gros van de cases symptomatisch is geweest.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195814568
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zolang al deze relatie constant blijven maakt dat niets uit, want alles verdwijnt op geaggregeerd niveau.
Maar die relatie blijft niet per definitie constant. Besmettelijkheid hangt ook samen met hoe lang je symptomen aanhouden en mensen die langdurig uitgeschakeld zijn, zullen ook minder contacten / dag hebben in de besmettelijke periode.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:55:49 #59
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195814575
quote:
Ze ziet dat maar niet lijkt door te dringen dat ‘we al midden in de tsunami zitten’. ,,Wij zijn bij HMC al meer dan een week in fase zwart vanwege de enorme druk op de bedden op de verpleegafdelingen. Om dat op te vangen zijn we al met 80 procent van alle planbare zorg en operaties gestopt, de locatie Bronovo is helemaal gesloten op de poliklinieken na en we richten ons alleen nog op oncologie, neurologie en de traumazorg zoals de grote ongelukken. Alle andere bedden en personeel is ingezet voor de opvang van Covid en die van de acute zorg.”
Goed gedaan Hugo de Jonge |:( Lekker sturen op de ziekenhuisopnames, maandenlang de hele epidemie (tweede golf) bagatelliseren en dan weer veel te laat zijn om het tij tijdig te keren. Waarom zit die man überhaupt nog op zijn plek?
https://www.ad.nl/den-haa(...)ijt-kunnen~ac91558f/
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:56:58 #60
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195814606
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bij ons bovendien speelt is dat we juist door corona extra werk erbij hebben gekregen. Maar de mensen zijn het belangrijkst; je hebt er sowieso niks aan als je je mensen een burn-out indrijft.

Ik ben degene bij ons die verantwoordelijk is voor de resultaten en ik heb eenvoudigweg aan verwachtingsmanagement gedaan: minder beloven en die beloftes wel waarmaken. Er was veel begrip voor dat er minder kon door de coronacrisis en dat prioriteiten zijn verschoven.
Dat is zeker fijn. Bij ons speelde ook mee dat het hele bedrijf ineens thuis moest werken, en onze IT daar niet op berekend was. Die was berekend op een capaciteit van zo'n 40% wereldwijd. Er moest ineens in enkele dagen nieuwe IT neergezet worden omdat het bedrijf anders stil kwam te liggen. Doordat het een bedrijf in de kritieke infrastructuur is zaten daar ook risico's aan verbonden, dus dat kon ook niet zomaar gebeuren.

Ik heb in april om 4 uur 's nachts een firewall in China mogen configureren via de telefoon, door uit te leggen hoe die precies geconfigureerd moest worden, dat waren rare tijden :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195814635
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:55 schreef Monolith het volgende:
Maar die relatie blijft niet per definitie constant. Besmettelijkheid hangt ook samen met hoe lang je symptomen aanhouden
Welke argumenten heb jij om te vermoeden dat de gemiddelde tijd hoe lang symptomen aanhouden zou verschillen van week tot week?

Allicht dat het iets fluctueert met het weer, maar over het algemeen is dit gemiddeld vrij constant lijkt me.

Dat er ook intrapopulatievariëteit is ontken ik niet, maar die is niet zo relevant als je populaties gaat vergelijken en je dus focust op interpopulatievariëteit. En zolang de intra constant blijft over de inter is dat dus niet heel relevant.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:58:30 #62
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195814636
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien dat hij bedoelt dat er NOW geld beschikbaar moet komen voor bedrijven waar zich dit soort situaties voordoen in plaats van alleen naar stilgelegde bedrijven.

Wat mij een goed idee lijkt, overigens.
Dat lijkt me geweldig. Toen mn vrouw zwanger was kreeg ze haar salaris door het UWV aangevuld omdat ze gedeeltelijk in de ziektewet zat. Zo'n situatie zou hier perfect zijn. Bedrijf betaald volledige salaris medewerker door, bedrijf krijgt betaald door UWV voor de tijd die de medewerker er niet is, en iedereen kan verder.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:59:08 #63
236264 crew  capricia
pi_195814655
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien dat hij bedoelt dat er NOW geld beschikbaar moet komen voor bedrijven waar zich dit soort situaties voordoen in plaats van alleen naar stilgelegde bedrijven.

Wat mij een goed idee lijkt, overigens.
Dit vind ik een heel goed plan.
Definitely not CIA
pi_195814693
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar het gaat niet om die ene Excel sheet meer of minder hè. Onderaan de streep krijg je betaald op basis van een bepaald aantal uren werken. Als je dat niet haalt kun je verlof nemen, en als je mazzel hebt kan je werkgever daarin assisteren, maar dat is ook eindig.

Zowel mijn vrouw als ik hebben qua werk mazzel. Er waren collega's van me die hun kind 1 uur per dag les moesten geven, en er waren collega's van me die een heel lespakket hadden van school waar ze 5 uur per dag mee bezig waren.

Het is de overdrijving die je noemde waar ik op reageerde. Dat die situatie voor jou niet geldt ben ik blij om voor je, maar dat betekent niet dat ie voor een ander niet kan gelden.
We accepteren op allerlei gebieden dat de coronamaatregelen zeer ernstige gevolgen hebben, maar op de één of andere manier mag het voor de arbeidsproductiviteit geen gevolgen hebben dat de samenleving op zijn kop staat. Dat ligt niet aan de kinderen of hun ouders, dat ligt aan de totaal doorgedraaide westerse samenleving anno 2020.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik ben het er wel mee eens maar ik zie tegelijkertijd ook dat een baas zo niet denkt en dat kan ik ergens nog begrijpen ook.
Een hond heeft een baas...

Die "baas" maakt nog altijd deel uit van dezelfde realiteit als jij en ik en al die andere werknemers. Ik mag aannemen dat die baas er ook begrip voor kan opbrengen dat klanten op dit moment niet zo maar leningen van banken krijgen voor grote projecten om maar eens wat te noemen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:00:41 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195814696
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zeker fijn. Bij ons speelde ook mee dat het hele bedrijf ineens thuis moest werken, en onze IT daar niet op berekend was. Die was berekend op een capaciteit van zo'n 40% wereldwijd. Er moest ineens in enkele dagen nieuwe IT neergezet worden omdat het bedrijf anders stil kwam te liggen. Doordat het een bedrijf in de kritieke infrastructuur is zaten daar ook risico's aan verbonden, dus dat kon ook niet zomaar gebeuren.

Ik heb in april om 4 uur 's nachts een firewall in China mogen configureren via de telefoon, door uit te leggen hoe die precies geconfigureerd moest worden, dat waren rare tijden :P
Klinkt bekend, ja, ik moet zeggen dat de IT bij het bedrijf van mijn vrouw fabelachtig werk geleverd heeft door een bestaande VPN infrastructuur gigantisch uit te breiden in een week met alles wat er bij kwam kijken inclusief een infrastructuur voor Teams neer te zetten die compleet nieuw was.

Iedereen had al laptops dus dat hielp wel en men heeft ook koeriersdiensten ingezet om voor werknemers stoelen, monitoren en keyboard voor thuis af te leveren dan wel hebben managers gewoon bedrijfs credit cards gebruikt om die te bestellen bij Coolblue als het nodig was :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:01:10 #66
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195814708
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Het was een uitspraak van Ginny Mooy die daarna door Ab Osterhaus overgenomen werd. Ginny Mooy wilde naar 0,0001 en later werd het 0,001.
Nee, je hebt dan duidelijk niet goed opgelet toen Op 1 opstond.

Een van de presentators vroeg om Mooy te verduidelijken wat de strategie van indammen/containment nu eigenlijk inhield. Om de aanpak duidelijker te visualiseren voor het publiek dan niet zo thuis is in de verschillende coronastrategieën.

Mooy heeft helemaal niet uitgesproken dat bij indammen er een exact meetbaar doel is, dat uit te drukken is een kanspercentage. Uiteraard is een kans van 0,0001 of 0,001 of besmet te raken in deze context slechts een willekeurig getal. Het gaat erom dat je streeft naar zo min mogelijk nieuwe besmettingen. Als een land als Nederland over een paar maanden weer onder de 50 zit hebben we het al fantastisch gedaan.

Zuid-Korea houdt de laatste maanden containment vol met ca. 100 nieuwe gevallen per dag.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:01:42 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195814720
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat lijkt me geweldig. Toen mn vrouw zwanger was kreeg ze haar salaris door het UWV aangevuld omdat ze gedeeltelijk in de ziektewet zat. Zo'n situatie zou hier perfect zijn. Bedrijf betaald volledige salaris medewerker door, bedrijf krijgt betaald door UWV voor de tijd die de medewerker er niet is, en iedereen kan verder.
Ja, zo'n constructie zou volgens mij kunnen werken, kan zelfs nog betaald worden uit het geld wat nu bespaart word aan de kinderopvang regelingen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195814730
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welke argumenten heb jij om te vermoeden dat de gemiddelde tijd hoe lang symptomen aanhouden zou verschillen van week tot week?

Allicht dat het iets fluctueert met het weer, maar over het algemeen is dit gemiddeld vrij constant lijkt me.

Dat er ook intrapopulatievariëteit is ontken ik niet, maar die is niet zo relevant als je populaties gaat vergelijken en je dus focust op interpopulatievariëteit. En zolang de intra constant blijft over de inter is dat dus niet heel relevant.
Wat ik vooral denk is dat hoe lang symptomen aanhouden een factor is die bijvoorbeeld samenhangt met de leeftijd van besmette mensen. Leeftijd hangt ook weer samen met Rt in mijn ogen vanwege de mate van sociale contacten. Die twee variabelen kun je dus niet zomaar als losstaand zien in mijn ogen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195814733
Er is de laatste weken veel (terecht) geklaagd over het testbeleid maar dit zijn toch wel goede berichten :) :

quote:
GGD werkt achterstand weg: 'Vandaag bellen, morgen een coronatest'

"Vandaag bellen betekent dat je morgen terechtkunt voor een coronatest." Directeur Sjaak de Gouw van koepelorganisatie GGD GHOR Nederland is er stellig over: de GGD loopt hard in op de achterstanden in testcapaciteit. "We stonden te popelen om op te schalen en dat kunnen we nu doen", aldus De Gouw.

Ook kunnen mensen eerder een uitslag van een coronatest verwachten. "We streven ernaar om binnen de 48 uur een testuitslag te kunnen geven. En we verwachten dat we dit binnenkort lukt."

Testcapaciteit
De GGD begon deze maand met het uitbreiden van de testcapaciteit. "We bereiden ons voor op het najaar, waarin waarschijnlijk veel meer mensen zich willen laten testen. We blijven daarom gewoon doorgaan met opschalen", zegt De Gouw.

Met inzet van extra grote laboratoria wil de GGD GHOR richting de 90.000 of 100.000 tests per dag. "Op die cijfers richten we ons voor het einde van het jaar", aldus De Gouw.

Monsterlab
De GGD verwacht deze week 330.000 testen af te kunnen nemen en het aantal mensen dat zich meldt is minder groot, zegt De Gouw. 'We lopen daarom hard in op de achterstanden die we hadden."

De verruimde testcapaciteit is te danken aan de overeenkomsten die het ministerie van Volksgezondheid heeft gesloten met Duitse en Belgische laboratoria. "Dat zijn zogenoemde monsterlaboratoria, die kunnen meer capaciteit leveren."

Commerciële snelteststraten
De Gouw begrijpt dat veel mensen vanwege de eerdere lange wachttijden bij de GGD op zoek zijn gegaan naar alternatieven, zoals commerciële snelteststraten. "We hebben nu genoeg capaciteit, maar het zijn natuurlijk dagkoersen. Als mensen die naar commerciële snelstraten gingen nu naar de GGD komen of als de testbereidheid toeneemt, dan krijgen wij er meer mensen bij. Maar wij gaan in ieder geval door met het vergroten van het aanbod, iedere week", verzekert De Gouw.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:03:38 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195814762
Maar na dat verhaal over de ziekenhuizen moet ik ineens weer denken aan de user die hier op hoge poten binnenstapte en riep dat covid geen probleem was want "mensen gaan er nauwelijks dood aan!".
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:04:19 #71
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195814782
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:03 schreef Tijger_m het volgende:
Maar na dat verhaal over de ziekenhuizen moet ik ineens weer denken aan de user die hier op hoge poten binnenstapte en riep dat covid geen probleem was want "mensen gaan er nauwelijks dood aan!".
Heette die user toevallig Jorn Luka? _O-
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:05:11 #72
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195814804
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:02 schreef Breekfast het volgende:
Er is de laatste weken veel (terecht) geklaagd over het testbeleid maar dit zijn toch wel goede berichten :) :
[..]

Vandaar dat het aantal positieve testen toeneemt laatste dagen!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195814807
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:02 schreef Monolith het volgende:
Wat ik vooral denk is dat hoe lang symptomen aanhouden een factor is die bijvoorbeeld samenhangt met de leeftijd van besmette mensen.
Dat is één van de redenen die hij aandraagt voor de kleinere Rt dan aan het begin (5 om 7 dagen). Dus natuurlijk zit er enigszins speling. Maar het is niet zo dat het opeens van 2 naar 7 dagen gaat, of andersom.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:06:08 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195814826
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is één van de redenen die hij aandraagt voor de kleinere Rt dan aan het begin (5 om 7 dagen). Dus natuurlijk zit er enigszins speling. Maar het is niet zo dat het opeens van 2 naar 7 dagen gaat, of andersom.
Waarom kijk je niet gewoon naar de cijfers in Israel uit de praktijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195814829
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:03 schreef Tijger_m het volgende:
Maar na dat verhaal over de ziekenhuizen moet ik ineens weer denken aan de user die hier op hoge poten binnenstapte en riep dat covid geen probleem was want "mensen gaan er nauwelijks dood aan!".
Nauwelijks is een normatieve term, maar afgezet tegen de normale sterfte is het allesbehalve het killervirus gebleken zoals sommigen dachten in maart.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')