Jongeren van tegenwoordig zijn dan ook geen reet gewend hè? Hopen maar dat ze een beetje harder worden door deze situatie en gaan beseffen dat het leven niet over rozen gaat, voor niemand. Jonkies horen juist flexibel te zijn, dat waren ze in de jaren '50 en '60 '70 en '80. Vonden hun eigen weg in een wereld die economisch veel beroerder was dan de wereld die we nu kennen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:16 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Toevallig net een item over jongeren op het RTL nieuws waarin wordt aangegeven dat veel jongeren er psychische problemen aan over houden. Echt niet te onderschatten dus, ook niet in Nederland. Derhalve moet in het nieuwe beleidsonderwerp er veel meer ruimte gegeven worden aan jongeren.
Waarom gaan ze minder stemmen dan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jongeren zijn electoraal totaal niet interessant, omdat er minder van zijn dan van boomers en ouderen. En de jongeren die er wel zijn gaan relatief gezien nog minder stemmen ook.
Die Robin Fransman is niet serieus te nemen. Zat laatst bij Op1 aan tafel allemaal onzin te verkopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:20 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik stel voor dat het nieuwe beleid gericht is op het zoveel mogelijk beschermen van kwetsbaren, eigenlijk de lijn die Robin Fransman voorstelt lijkt mij nog het meest haalbare.
Daarnaast stel ik voor dat elk besluit wat genomen gaat worden tijdens deze winter gewikt en gewogen moet worden, inclusief sociale en economische effecten. Als vanuit de regering er een goed plan op tafel komt waarbij alle factoren goed zijn overwogen, dan wil ik daar best in meegaan.
https://esb.nu/blog/20061395/de-kwetsbaren-beschermen-het-kan
Ik denk niet dat het alleen jongeren zijn die psychische problemen ondervinden van de huidige situatie. Ze kunnen beter mensen in 't algemeen ondersteunen die psyschische problemen ondervinden ipv zich blind te staren op jongeren an sich.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:16 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Toevallig net een item over jongeren op het RTL nieuws waarin wordt aangegeven dat veel jongeren er psychische problemen aan over houden. Echt niet te onderschatten dus, ook niet in Nederland. Derhalve moet in het nieuwe beleidsonderwerp er veel meer ruimte gegeven worden aan jongeren.
Feitelijk onjuist.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:40 schreef Snowpea het volgende:
Jonkies horen juist flexibel te zijn, dat waren ze in de jaren '50 en '60 '70 en '80. Vonden hun eigen weg in een wereld die economisch veel beroerder was dan de wereld die we nu kennen.
Ja. Mensen wat extra weerbaar maken. Op geestelijk vlak.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het alleen jongeren zijn die psychische problemen ondervinden van de huidige situatie. Ze kunnen beter mensen in 't algemeen ondersteunen die psyschische problemen ondervinden ipv zich blind te staren op jongeren an sich.
Ik snap dat gedoe heel goed. Ik ben nu 31 en op jonge leeftijd vader geworden waardoor ik heel goed begrijp wat de jeugd denkt te missen. Bij mij was er tenminste nog een reden waarom ik niet kon feesten. Die reden is er nu natuurlijk ook maar die kunnen ze nu niet bij zichzelf zoeken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind dat gedoe over jongeren (laten we zeggen 17-25) ook irritant. Continue in de slachtofferrol terwijl het de groep is die veruit het meest egoïstisch was en het hardst de bloemetjes buiten heeft gezet afgelopen maanden.
Dat zie je nu ook weer met die hotelfeestjes. En ja niet iedereen is, en zat anderen zijn ook egoïstische eikels.
Maar het is alsof je zegt dat Marokkanen oververtegenwoordigd worden in de criminaliteitscijfer. Wat feitelijk juist is om vervolgens van sjw te horen dat er ook genoeg goede zijn en ooj Nederlanders overvallen plegen. Vermoeiend.
Los daarvan is het voor heel Nederland klote en heeft iedereen problemen nu.
Snap het verzoek voor een voorkeursbehandeling dan ook niet.
Help liever zorgmedewerkers.
Snel, makkelijk en betrouwbaarquote:
Wat is er feitelijk onjuist aan de armoe waarin mensen opgroeiden in de jaren '50 en '60? En de crisis van eind jaren '70 die tot halverwege de jaren '80 duurde? En de kracht en creativiteit die de jongeren toen hadden om wat van hun leven te maken?quote:
Waarom dan? Gaan naar school studeren, houden amper rekening met de maatregelen, tinder draait volop, chillen nog steeds met feesten, spreken met vrienden af, feestjes, geen stress om ziek te worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jongeren zijn ook een van de groepen die er het meeste last van hebben. Veel meer dan bv. 70-plussers.
Weet je wie het pas echt zwaar hebben? mensen die familie of vrienden hebben die op de IC liggen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:41 schreef Ebinas het volgende:
Er wordt veel gezegd en gesproken over jongeren en ouderen.
Ze hebben het zwaar, moeilijk, eenzaamheid etc.
Allemaal waar.
Maar hey, er zit nog een hele groep tussen in, die niet direct aan het begin of het einde van een leven staan.
En ook voor hun is het zwaar.
Het is gewoon voor iedereen zwaar, welke reden daar ook nu achter ligt.
En degene die er nu min of meer lak aan hebben, reken maar ook voor hun zijn uiteindelijk de gevolgen zwaar.
Snap dat geneuzel (op dit moment in de crisis) over hoe zwaar het wel of niet is voor bepaalde groepen niet.
Goed punt. helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Weet je wie het pas echt zwaar hebben? mensen die familie of vrienden hebben die op de IC liggen.
Artsen en verpleging die nu hard werken in ziekenhuizen.
Die hebben het zwaar.
Het kan altijd erger en als je je dat beseft heb je er ook meer respect voor.
Dan hoef je geen feestje.
Dan klaag je niet over afstand houden.
Dan verzin je wel een manier om contact te houden met degenen die zich eenzaam voelen.
Het is gewoon geen leuke tijd voor de meesten, maar het kan altijd erger en zolang het niet erger is maak je er wat van. De dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn.
Bedankt voor het maken van mijn punt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom dan? Gaan naar school studeren, houden amper rekening met de maatregelen, tinder draait volop, chillen nog steeds met feesten, spreken met vrienden af, feestjes, geen stress om ziek te worden.
Niet dat het allemaal leuk is ofzo maar waarom veel harder geraakt dan bv 30+, 40+, 50-70 of 70+?
Wat is de groep die vanaf maart het minst stress heeft gehad om het ziekteverloop van corona, meeste vrijheid, meest regels genegeerd,minst stress om rekeningen etc. etc.
Nogmaals het is gaar vergeleken met een jaar terug voor jongeren. Maar dat hardst geraakt, meeste problemen, lijkt me niet.
Werkloosheid was juist erg laag in de jaren '50 en '60.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:58 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Wat is er feitelijk onjuist aan de armoe waarin mensen opgroeiden in de jaren '50 en '60? En de crisis van eind jaren '70 die tot halverwege de jaren '80 duurde? En de kracht en creativiteit die de jongeren toen hadden om wat van hun leven te maken?
Dit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Weet je wie het pas echt zwaar hebben? mensen die familie of vrienden hebben die op de IC liggen.
Die hebben het zwaar.
Dan verzin je wel een manier om contact te houden met degenen die zich eenzaam voelen.
Het is gewoon geen leuke tijd voor de meesten, maar het kan altijd erger en zolang het niet erger is maak je er wat van. De dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn.
Weet je wie het pas erg hebben? Mensen in landen waar een hypermoderne IC als in Nederland niet eens tot de mogelijkheden behoren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Die hebben het zwaar.
Blijf ook moeite houden om het allemaal te onthouden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:04 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Zijn de koopavonden afgeschaft of niet? Ik weet soms echt niet meer wat wel en niet mag.
In ieder geval geen winkel meer open na 20.00u.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:04 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Zijn de koopavonden afgeschaft of niet? Ik weet soms echt niet meer wat wel en niet mag.
Heel erg? Of is dat een paar keer gebeurd?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, want het werd nu heel erg gebruikt als loophole.
Het witwassen gaat gewoon door.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er zijn dit jaar tijdens deze crisis 4700 nieuwe horeca zaken geopend. Dat pand is hij zo kwijt dan. Dat weten de huurbazen ook.
https://www.deondernemer.(...)zaken-crisis~2571917
Krijgen we dit weer. Jongeren ondergaan een levensfase waarin ze in de eerste plaats met zichzelf te dealen hebben en ook vrij egoïstisch denken. Jij bent ook jong geweest dus net doen alsof het je vreemd is lijkt me een beetje hypocriet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Die hebben het zwaar.
Om de redenen die je noemt. Studie, sociaal leven, sport, werken, baan zoeken, etc. Jongeren doen dat allemaal meer dan 70-plussers.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 19:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom dan? Gaan naar school studeren, houden amper rekening met de maatregelen, tinder draait volop, chillen nog steeds met feesten, spreken met vrienden af, feestjes, geen stress om ziek te worden.
Niet dat het allemaal leuk is ofzo maar waarom veel harder geraakt dan bv 30+, 40+, 50-70 of 70+?
Wat is de groep die vanaf maart het minst stress heeft gehad om het ziekteverloop van corona, meeste vrijheid, meest regels genegeerd,minst stress om rekeningen etc. etc.
Nogmaals het is gaar vergeleken met een jaar terug voor jongeren. Maar dat hardst geraakt, meeste problemen, lijkt me niet.
En zitten eenzaam in hun huisjes omdat ze zich moeten isoleren en kinderen en kleinkinderen niet kunnen zien.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Die laatste overlijden enkel.
Op een nogal vervelende manier.
Het leven is niet enkel lang leve de lol,insta momentjes en likes.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik snap dat gedoe heel goed. Ik ben nu 31 en op jonge leeftijd vader geworden waardoor ik heel goed begrijp wat de jeugd denkt te missen. Bij mij was er tenminste nog een reden waarom ik niet kon feesten. Die reden is er nu natuurlijk ook maar die kunnen ze nu niet bij zichzelf zoeken.
Zeker in deze tijd waarin ons sociale leven voor de helft bestaat uit communicatie middels een electronisch apparaat is het voor die gasten k om ook daadwerkelijk sociaal contact te hebben. Het is een levensfase waarin sociaal en fysiek contact heel belangrijk is. Sommigen kiezen er bewust voorkom dat te vermijden maar de meesten blijkbaar niet.
Als je weet dat die groep ook nog van alles op moet offeren voor iets wat hen niet direct raakt dan is hun kant van het begrip al redelijk verloren.
Dan kun jij daar geïrriteerd van raken, ik kan me er over opwinden dat men hun kant niet wil of kan begrijpen.
Daarmee zijn de hotelfeestjes natuurlijk niet goed te praten maar laten we wel wezen, dat is natuurlijk ook maar een druppel op een gloeiende plaat.
Dat gaat echt niet gebeuren als je ziet wat voor puinzooi de GGZ is. En al helemaal als voor veel personen daar laagdrempelige zorg bij moet komen. Hoe zie je 't voor je, zo'n ondersteuning?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het alleen jongeren zijn die psychische problemen ondervinden van de huidige situatie. Ze kunnen beter mensen in 't algemeen ondersteunen die psyschische problemen ondervinden ipv zich blind te staren op jongeren an sich.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |