Lolquote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Door heel Europa worden avondklokken ingevoerd. Hoe lang gaat het duren voordat de eerste groep experts ook actief gaat oproepen tot een avondklok in Nederland?
https://nos.nl/artikel/23(...)derland-gekomen.htmlquote:De NOS sprak Van Dissel en RIVM-modelleur Jacco Wallinga ook over het advies om in alle publieke binnenruimtes mondkapjes te dragen. De twee noemen dat "een politieke afweging"; van hen had het advies niet gehoeven. Zij adviseerden juist om een avondklok in te voeren, een maatregel die zij wél bewezen effectief achten.
Ja, want als er geen files zijn is het niet druk. Je hebt inderdaad gelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het was zelfs zo druk dat de ANWB het volgende meldt:
[..]
Zo werkt dat niet helemaal, Duitsland exporteert vooral heel erg veel en als de landen waar naar toe Duitsland exporteert op hun economische gat liggen is de klap in Duitsland ook groot.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik verwacht dat DL er ook economisch het minste onder gaat leiden.
De VS zit nu boven de 60K vrijwel iedere dag en dat is met een teruggeschaald test programma. (No test, no covid)quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bijna 43000 cases in frankrijk wtf. Das evenveel als de VS had een week of 2 geleden.
Duitsland heeft wel relatief veel vet op de botten, wat ongetwijfeld helpt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet helemaal, Duitsland exporteert vooral heel erg veel en als de landen waar naar toe Duitsland exporteert op hun economische gat liggen is de klap in Duitsland ook groot.
Min of meer hetzelfde geld voor Nederland, natuurlijk.
Beiden?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Echte experts, of het RedTeam bij een talkshow?
Of dat nou zo wijs is met de keihard stijgende gevallen in Italie weet ik niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:56 schreef capricia het volgende:
Duitser gaan ook gewoon nog lekker op vakantie in Italië enzo.![]()
Jaloers.
Ik neem RKI dan ook serieus itt RIVM.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:26 schreef DireStraits7 het volgende:
En geloof me, ik zou willen dat Duitsland de heilige graal in handen had qua virusaanpak. Dan konden we gewoon grotendeels hun beleid kopiëren en dat had ons een hoop gedoe kunnen besparen. De realiteit is echter, zoals wel vaker, een stuk weerbarstiger. Duitsland kampt gewoon met exact dezelfde problemen als de rest van Europa. En ook in Duitsland grijpen ze veel te laat in (naar hun eigen standaarden) en met veel te lichte maatregelen. Enige verschil is dat Duitsland iets achterloopt.
Daarom ben ik benieuwd wat ze de komende dagen/weken gaan doen in Duitsland, maar vooralsnog wijst niets erop dat ze in de startblokken staan om drastische maatregelen te gaan nemen. Behalve mutti Merkel die als een Duitse Asscher zonder mandaat vanaf de zijkant roept dat anderen toch echt striktere maatregelen moeten nemen.
Ah, ja, jouw feilloze eigen inzicht is natuurlijk een betrouwbaardere bron dan een instantie die de verkeersdrukte meet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik rij dagelijks het zelfde stukje en kan echt wel inschatten / vergelijken hoe het is t.o.v. maart t/m mei.
Ik heb het vanmiddag al gepost. Zolang mijn basisschool-kind nog naar school gaat (en wat mij betreft blijft dat zo) zijn haar clubjes, sportlessen en speelafspraakjes er gewoon nog. En rijd ik haar dus overal heen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, want als er geen files zijn is het niet druk. Je hebt inderdaad gelijk.
Ik maak een vergelijking met maart. Toen was het echt geen een HEEL STUK leger op de weg. Kan je alle bronnen van de wereld er bij proberen te halen, maar dat verandert er bizar weinig aan. Je manier van discusseren is echt behoorlijk irritant, want je rukt keer op keer een klein stukje uit een post, zonder dat je probeer te begrijpen wat er gezegd wordt.
Ik rij dagelijks het zelfde stukje en kan echt wel inschatten / vergelijken hoe het is t.o.v. maart t/m mei.
Klopt, wij ook trouwens, en dat gaat ons allebei enorm helpen om door de covid crisis heen te komen. Beide landen kunnen straffeloos en tegen enorm lage rentes lenen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Duitsland heeft wel relatief veel vet op de botten, want ongetwijfeld helpt.
Gaat vnl om Lombardije (alweer).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of dat nou zo wijs is met de keihard stijgende gevallen in Italie weet ik niet.
De auto zelf is het probleem natuurlijk niet. En ik neem aan dat men in de mobiliteitsgegevens wel een onderscheid kan maken tussen de verschillende reisdoelen. Dat zie ik althans Van Dissel wel doen in zijn technische briefings.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het vanmiddag al gepost. Zolang mijn basisschool-kind nog naar school gaat (en wat mij betreft blijft dat zo) zijn haar clubjes, sportlessen en speelafspraakjes er gewoon nog. En rijd ik haar dus overal heen.
Dus ja. Ik gebruik de auto weer als vanouds.
En je blijft bezig, want dat vaccin gaat ook niet zo snel komen. En lang niet 60% van de bevolking gaat zich vaccineren. Lage besmettingen en dan onder controle houden? Succes, want ook dat heeft niet gewerkt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:58 schreef TheVulture het volgende:
Dat Red-Team, doodvermoeiende lui. Alsof je met een totale lockdown er binnen een paar weken vanaf bent, dat is in andere landen toch ook niet gelukt...
Een vergelijking met maart is een beetje alsof je covid-19 met influeunza vergelijkt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:58 schreef Da_Sandman het volgende:
En weer een vergelijking met maart. Onbegrijpelijk dat mensen dat nog steeds willen doen. Situatie totaal niet te vergelijken, op welk gebied dan ook.
Oh. Dus sluiting van de horeca en ander 'simpele' maatregelen, maken voor de economie van een land, eigenlijk niet zo gek veel uit?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet helemaal, Duitsland exporteert vooral heel erg veel en als de landen waar naar toe Duitsland exporteert op hun economische gat liggen is de klap in Duitsland ook groot.
Min of meer hetzelfde geld voor Nederland, natuurlijk.
Nee, maar mensen vinden dat het wel werkt om de economie volledig te slopen met de lockdown, al zie je dat dat totaal niet werkt in de landen. Mensen blijven toch wel mensen opzoeken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En je blijft bezig, want dat vaccin gaat ook niet zo snel komen. En lang niet 60% van de bevolking gaat zich vaccineren. Lage besmettingen en dan onder controle houden? Succes, want ook dat heeft niet gewerkt.
En ik heb mijn mobiliteit drastisch ingeperkt (zoals hoort in deze tijd, overigens).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:59 schreef capricia het volgende:
Dus ja. Ik gebruik de auto weer als vanouds.
Dat is toch al vanaf het begin de doelstelling geweest met flatten the curve? Welke andere optie is er? Ik zie er geen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En je blijft bezig, want dat vaccin gaat ook niet zo snel komen. En lang niet 60% van de bevolking gaat zich vaccineren. Lage besmettingen en dan onder controle houden? Succes, want ook dat heeft niet gewerkt.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De auto zelf is het probleem natuurlijk niet. En ik neem aan dat men in de mobiliteitsgegevens wel een onderscheid kan maken tussen de verschillende reisdoelen. Dat zie ik althans Van Dissel wel doen in zijn technische briefings.
Ik vind het Nederlandse mobiliteitsgedrag wel interessant, zeker vanuit mijn eigen expertisequote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, want als er geen files zijn is het niet druk. Je hebt inderdaad gelijk.
Ik maak een vergelijking met maart. Toen was het echt een HEEL STUK leger op de weg. Kan je alle bronnen van de wereld er bij proberen te halen, maar dat verandert er bizar weinig aan.
(...)
https://www.spanjevandaag(...)canarische-eilanden/quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:56 schreef capricia het volgende:
Duitser gaan ook gewoon nog lekker op vakantie in Italië enzo.![]()
Jaloers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |