Je doelt vast op het aanbevelingsrapport 'Veilige heropening van scholen', dat in augustus uit kwam. Maar daarin werd helemaal niet gesteld dat de scholen niet open konden gaan. C19 Red Team adviseerde (samenvatting) wel om scholen nkel verantwoord open te gooien als ze aan de drie onderstaande voorwaarden voldeden:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Mij staat me bij dat hij destijds sterkere bewoordingen heeft gebruikt. Ik kan het zo gauw niet opzoeken.
Zie ook:quote:Scholen moeten open. Maar wel veilig. Scholen kunnen verantwoord open als aan drie voorwaarden is voldaan:
1. Zo veel mogelijk voorkomen dat besmette kinderen op school komen. Dit is afhankelijk van het gedrag van de burger en de effectiviteit van het testbeleid, het bron-en contactonderzoek en niet-vrijblijvende quarantaine van mogelijk besmette personen.
2. Zo snel mogelijk ontdekken als er toch een besmet kind op school komt door preventief testen. Kinderen kunnen zonder klachten toch besmet zijn en ook zonder klachten besmettelijk zijn voor anderen. Dit testen is met name van belang in die regio’s met een hoog percentage besmettingen, waardoor er gerede kans is dat er een besmet(telijk) kind op school komt. Alle kinderen en leerkrachten worden in zo’n regio regelmatig en proactief getest.
3. Voorkmen dat een besmet kind anderen kan besmetten. Hiertoe dienen de maatregelen van afstand houden, groepsgrootte, mondkapjes dragen waar afstand houden niet mogelijk is en veilige ventilatie. De intensiteit hiervan is afhankelijk van het aantal besmettingen in de regio. In een groene regio kan de school volledig open met slechts basale voorzorgsmaatregelen. In een rode regio wordt volledig onderwijs op afstand gegeven.
Ik verwacht zelf nog steeds dat het Duitsland met haar duurzame containmentstrtegie gaat lukken om het tij te keren voordat het echt ernstig uit de hand loopt. In principe hetzelfde was ze in het voorjaar is gelukt. Verwacht dat de Duitse ziekenhuizen bij lange na niet in de problemen gaat komen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op het moment dat jij gaat erkennen dat Duitsland helemaal geen heilig gidsland is en het daar k gewoon uit de hand aan het lopen is. Een vergelijking met hier geeft alleen maar aan dat het minder slecht gaat. Alsof je met een 4 thuiskomt en dan tegen je moeder zegt 'maar anderen hebben een 2'.
Beter gaan de scholen in een overkoepelend orgaan nu werken aan thuisonderwijs zodat dat straks landelijk gegeven kan worden. Want de kans dat de scholen volgende week of volgende maand op slot moeten is levensgroot en dan kan je maar beter voorbereid zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je doelt vast op het adviesrapport 'Veilige scholen', dat in augustus uit kwam. Maar daarin werd helemaal niet gesteld dat de scholen niet open konden gaan. C19 Red Team adviseerde wel om scholen nkel verantwoord open te gooien als ze aan drie voorwaarden voldeden:
[..]
Zie ook:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat heeft dan ook niet zozeer te maken met hun virusaanpak, maar met hun belachelijke ziekenhuisvoorraad die nu in deze tijd handig uitpakt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:29 schreef Gretzl het volgende:
Verwacht dat de Duitse ziekenhuizen bij lange na niet in de problemen gaat komen.
Dat heeft natuurlijk vrij weinig met de aanpak van het virus te maken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik verwacht zelf nog steeds dat het Duitsland met haar duurzame containmentstrtegie gaat lukken om het tij te keren voordat het echt ernstig uit de hand loopt. In principe hetzelfde was ze in het voorjaar is gelukt. Verwacht dat de Duitse ziekenhuizen bij lange na niet in de problemen gaat komen.
Die laatste zin heb je zeker van Lubach geleend?![]()
(even opzoeken wat ie nu ook alweer precies zei over Joey)
Ook tijdens de eerste golf had Duitsland in verhouding 5x zo weinig doden en ziekenhuisopnames als Nederland. Dus de kwantiteit van hun zorgsysteem is geen argument in deze.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook niet zozeer te maken met hun virusaanpak, maar met hun belachelijke ziekenhuisvoorraad die nu in deze tijd handig uitpakt.
En waar zou dat precies goed voor zijn?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dan zo'n spannend verpleegsterspakje aantrekken
Tsja, het helpt niet bepaald mee als ze er bij de buren een enorme puinhoop van maken. Merkel had natuurlijk ook het liefst gezien dat de rest van de EU-landen de Duitse aanpak gewoon hadden gekopieerd. Had miljarden kunnen schelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is Duitsland echt mijlenver verwijderd van de aantallen die ze in bepaalde 'indamlanden' acceptabel vinden.
Je kunt momenteel een nickchange aanvragenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien moet ik mezelf maar Dr. Claudia_x gaan noemen om meer respect te krijgen.
En Friesland had dan weer veel minder doden dan in Duitsland. Het is maar net waar je je arbitraire geografische grens legt. Zoals al vaak gememoreerd. Een virus houdt zich niet aan grenzen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ook tijdens de eerste golf had Duitsland in verhouding 5x zo weinig doden en ziekenhuisopnames als Nederland. Dus de kwantiteit van hun zorgsysteem is geen argument in deze.
Ja, want het virus verspreid zich in Duitsland door die tankende Ollanders.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:35 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tsja, het helpt niet bepaald mee als ze er bij de buren een enorme puinhoop van maken. Merkel had natuurlijk ook het liefst gezien dat de rest van de EU-landen de Duitse aanpak gewoon hadden gekopieerd. Had miljarden kunnen schelen.
Ja, het blijft daarom nuttig om zelf grafieken te maken:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ook tijdens de eerste golf had Duitsland in verhouding 5x zo weinig doden en ziekenhuisopnames als Nederland. Dus de kwantiteit van hun zorgsysteem is geen argument in deze.
Doctor Claudia X klinkt als zo'n fout gekozen naam uit de Bouquetreeksquote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En waar zou dat precies goed voor zijn?
Net zoals dit soort grafieken zonder context weinig zeggen? Australi is als n land bijna net zo groot als heel Europa. Hoe zinnig is een vergelijking tussen landen dan?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, het blijft daarom nuttig om zelf grafieken te maken:
[ afbeelding ]
Het valt me daarin steevast op dat sommige landen grotere uitschieters hebben dan andere. Frankrijk is daar en voorbeeld van. Dat maakt dagcijfers zonder context interpreteren nog onverantwoorder.
Mijn punt blijft staan dat er een overduidelijk verschil is tussen beider landen als het gaat om het moment van ingrijpen en de manier waarop. Nederland heeft in voorbereiding op de tweede golf zowel steeds te laat als te slap ingegrepen, zich niet spiegelend aan de richtlijnen die in andere landen golden. Duitsland wil een rampscenario zoals in Nederland, Spanje, Frankrijk en Tsjechi voor zijn en heeft daarom wel een systeem gemaakt waarbij het mogelijk is om adequaat lokaal in te grijpen. Vooruitzien. Hoe vroeger je ingrijpt, hoe minder zware maatregelen je hoeft te nemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En Friesland had dan weer veel minder doden dan in Duitsland. Het is maar net waar je je arbitraire geografische grens legt. Zoals al vaak gememoreerd. Een virus houdt zich niet aan grenzen.
Ja da's dus niet waar blijkt uit die grafiekquote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
BREAKING
Er zijn vandaag 284.865 recoveries wereldwijd van het coronavirus gemeld. Dit is de hoogste toename sinds maanden.
https://www.worldometers.(...)cted-newly-recovered
Ik herken me niet in het geschetste beeld.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Doctor Claudia X klinkt als zo'n fout gekozen naam uit de Bouquetreeks
Ik wil je allereerst oprecht bedanken dat je hier je zienswijze blijft posten. Ik ben het in veel gevallen niet met je eens, maar jouw posts zijn (voor mij in elk geval) vaak wel posts waardoor ik nog een keer extra nadenk. Vanuit dat oogpunt heb ik het hele document even doorgenomen. Ik heb je de vraag eerder wel 's gesteld, en als ik me goed herinner ben je (zijdelings) betrokken bij het Red Team, dus ik hoop dat je het ok vind dat ik me even namens jou tot het Red Team richt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:10 schreef Gretzl het volgende:
Nieuwe adviesnota van C19 Red Team is net online gezet.
Het behoeft geen uitleg dat ik graag zie dat hun adviezen per direct worden overgenomen. Dat het kabinet dus alsnog kiest voor een vernieuwde aanpak/strategie.
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat hier staat is eigenlijk: Er zijn enkele hoog risico cases die ook via aerosolen kunnen verspreiden. Dit beperk je door (potentile) superspread events tegen te houden, social distancing en daarna wijdverspreid gebruik van mondkapjes. De virusload lijkt 1 dag na symptomen het hoogste te zijn, dus zelf-quarantaine is belangrijk.
• Er wordt gezegd dat jonge mensen een significante rol spelen, maar daarbij wordt een bron van het Red Team geciteerd. De wetenschap is het daar nog niet over eens, dus is best een flink statement om te maken.
• Er wordt gezegd dat immuniteit niet is gegarandeerd. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er geen immuniteit zal zijn. Er zijn wereldwijd 24 cases bekend waar herbesmetting plaatsvond. Op een totaal van 40 miljoen besmettingen moet je het met me eens zijn dat de wetenschappelijke concensus zal zijn: irrelevant
Nog even deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 tot 3 jaar? Waardoor is het Red Team zo pessimistisch over de medische wetenschap wereldwijd?
En afsluitend:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit leest als: Wij willen aan tafel zitten en zorgt ervoor dat de rest van het document waarde kwijt raakt. Het voelt daardoor als een sales manager die zijn product wil pushen, en dat komt doen door te roepen dat alle andere producten slecht zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2020 20:48:54 ]![]()
Verpest het nou nietquote:Op donderdag 22 oktober 2020 20:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja da's dus niet waar blijkt uit die grafiek.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |