abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 oktober 2020 @ 18:04:27 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195769895
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


En door..
pi_195769917
COR / Zweden: Scholen en horeca zijn open, het OV rijdt en gewoon naar werk#5

en ohh ja, dit topic. Alles doen om Zweden maar zwart te maken, terwijl zij juist het beste hebben gedaan voor hun land.
pi_195769919
JaapGOAT loopt zelf inmiddels ook met een masker op die is een groot deel van zijn geloofwaardigheid wel kwijt :')
blablablabla
  woensdag 21 oktober 2020 @ 18:06:58 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195769921
over 8 topics de 1000 *O*
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 18:08:27 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195769936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:06 schreef mir1986 het volgende:
COR / Zweden: Scholen en horeca zijn open, het OV rijdt en gewoon naar werk#5

en ohh ja, dit topic. Alles doen om Zweden maar zwart te maken, terwijl zij juist het beste hebben gedaan voor hun land.
wie het goed of slecht doen moeten we het over een paar jaar maar eens over hebben wanneer het leven weer redelijk normaal is, is het nu allemaal te vroeg voor
pi_195769945
De tijdelijke noodtoestand die Frankrijk vorige week uitgeroepen heeft, gaat waarschijnlijk verlengt worden. Dan gaat de noodtoestand met de bijbehorende maatregelen duren tot half februari. En nieuw is ook de wet dat noodmaatregelen ook nog blijven werken tot anderhalve maand nadat de noodtoestand is opgeheven.

quote:
Franse regering overweegt noodtoestand tot half februari
De Franse regering wil de noodtoestand die half oktober voor de tweede keer dit jaar werd uitgeroepen wegens het coronavirus, nu verlengen tot half februari. Franse media meldden dat de regering aan een wetsvoorstel werkt die dat mogelijk moet maken. Dat voorziet ook in de mogelijkheid noodmaatregelen te treffen tot 1 april als de nieuwe noodstand al zes weken is verlopen.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)nd-tot-half-februari
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 21 oktober 2020 @ 18:09:29 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195769951
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:06 schreef Elan het volgende:
JaapGOAT loopt zelf inmiddels ook met een masker op die is een groot deel van zijn geloofwaardigheid wel kwijt :')
waarom? Hij vind het nog steeds niet nodig maar er is nu eenmaal besloten en dan houdt hij zich eraan
pi_195769961
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:06 schreef Perrin het volgende:
over 8 topics de 1000 *O*
Eigenlijk moeten we al een speciale OP gaan maken want die #1000 gaat morgen al gehaald worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195769988
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom? Hij vind het nog steeds niet nodig maar er is nu eenmaal besloten en dan houdt hij zich eraan
Hij is de hoogste autoriteit, als hij de urgentie, of eigenlijk het gebrek aan urgentie niet aan kabinet heeft weten te duiden kan zijn verhaal nooit ijzersterk zijn geweest.

Bovendien staat hij zo ongeveer alleen in zijn standpunten, de WHO adviseert ze ook.
blablablabla
pi_195770004
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten we al een speciale OP gaan maken want die #1000 gaat morgen al gehaald worden.
Besmettingen wellicht ook dus dat valt mooi samen.
blablablabla
  woensdag 21 oktober 2020 @ 18:14:22 #11
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195770026
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen maar mensen lijken wel wat onvoorzichtiger met zo'n ding op t.b.v. het in acht nemen van afstand, in Duitsland had ik ook al zo'n ervaring in de zomer dat mensen meer in je anderhalve meter space gingen. Nu zie ik dat hier ook.
Van de zomer hier in Scheveningen in de supermarkt kreeg ik de kriebels van de Duitse toeristen. Gewoon met 5 of 6 mensen en één karretje compleet het gangpad blokkeren, zeker 10 minuten staan te delibereren over wat wel of niet te kopen. Niks geen 1,5 meter afstand houden. Ben van lieverlee maar naar een super 20 minuten lopen verderop m'n boodschappen gaan doen de rest van het seizoen.
pi_195770034
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:06 schreef mir1986 het volgende:
COR / Zweden: Scholen en horeca zijn open, het OV rijdt en gewoon naar werk#5

en ohh ja, dit topic. Alles doen om Zweden maar zwart te maken, terwijl zij juist het beste hebben gedaan voor hun land.
Zweden heeft heel lang dezelfde soort lockdown als Nederland gehad en daarnaast:

https://www.thetimes.co.u(...)e-hotspots-lmk66qhfs

Een volk dat zich hier wel aan kan houden in tegenstelling tot het Nederlandse volk. Stop eens met Zweden als voorbeeld te krijgen, aardige langspeelplaat aan het worden.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 18:15:22 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195770038
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195770039
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Besmettingen wellicht ook dus dat valt mooi samen.
Die gaan richting de 10000
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195770040
5600 cases hier in Zwitserland vandaag op 8.6 miljoen inwoners.

Gedrag van de Nederlanders toch ruk in vergelijking met andere landen. :'), toch vreemd dat het hier nu opeens ook keihard omhoog schiet. _O-
pi_195770049
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:15 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zweden heeft heel lang dezelfde soort lockdown als Nederland gehad en daarnaast:

https://www.thetimes.co.u(...)e-hotspots-lmk66qhfs

Een volk dat zich hier wel aan kan houden in tegenstelling tot het Nederlandse volk. Stop eens met Zweden als voorbeeld te krijgen, aardige langspeelplaat aan het worden.
Als ik de mensen zo om me heen zie, houden zij zich allemaal aan de maatregelen. Dus de mensen die zich niet aan de maatregelen houden bevinden zich niet binnen mijn vriendengroep. Waar zouden die mensen zich dan bevinden?
pi_195770066
-dub-
pi_195770068
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Als ik de mensen zo om me heen zie, houden zij zich allemaal aan de maatregelen. Dus de mensen die zich niet aan de maatregelen houden bevinden zich niet binnen mijn vriendengroep. Waar zouden die mensen zich dan bevinden?
En ohh ja, dat ik het dus niet eens ben met alle maatregelen die de overheid invoert, houdt niet in dat ik me niet aan de maatregelen houd.
pi_195770081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Als ik de mensen zo om me heen zie, houden zij zich allemaal aan de maatregelen. Dus de mensen die zich niet aan de maatregelen houden bevinden zich niet binnen mijn vriendengroep. Waar zouden die mensen zich dan bevinden?
Heb aardig wat beelden voorbij zien komen de afgelopen maanden van feestjes, kroegen etc. waar men echt 0,0 nog rekening hield met de regels. Dan kun je niet zo'n vrijwillige lockdown hanteren, kansloos.
pi_195770084
quote:
18s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:14 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Van de zomer hier in Scheveningen in de supermarkt kreeg ik de kriebels van de Duitse toeristen. Gewoon met 5 of 6 mensen en één karretje compleet het gangpad blokkeren, zeker 10 minuten staan te delibereren over wat wel of niet te kopen. Niks geen 1,5 meter afstand houden. Ben van lieverlee maar naar een super 20 minuten lopen verderop m'n boodschappen gaan doen de rest van het seizoen.
Ja en ook gewoon close in je space komen als je toevallig bij hetzelfde schap staat waar mensen normaal even wachten.

Wtf rot een eind op, het is en en niet of of :') .

Ze wanen zich zeker veilig met zo'n vergiet op de kop.
blablablabla
pi_195770111
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die gaan richting de 10000
Oh ja fuck, IC opnames dan?
50% toegenomen in een week, verder gaat alles goed :')
blablablabla
pi_195770129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:06 schreef Perrin het volgende:
over 8 topics de 1000 *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Eigenlijk moeten we al een speciale OP gaan maken want die #1000 gaat morgen al gehaald worden.
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:05 schreef Salina het volgende:
De #1000 is in zicht. Wie had dat verwacht?

Even de FOK Stats er bij gepakt. Kijkende naar de dagcijfers van de laatste maand komen we met ongeveer 1317 posts per dag (vandaag niet meegerekend) op plusminus 4,38 (4,4) delen per dag uit. Dan zou je (met nog 19 delen te gaan voor de 1000 bereikt wordt) uitkomen op 4,3 dagen om dat te bereiken.
Inclusief vandaag zou je dan uit kunnen komen op....vrijdagochtend of vrijdagmiddag (?), met vier hele dagen (ma tm do) plus 3/10e dag extra.

Er ligt wel een catch op de loer: deze gegevens zijn op basis van de dagcijfers van de afgelopen periode (1-10 tm 18-10).
Kijkende naar de afgelopen week (trend) kom je op een andere uitkomst (12.000 posts in de afgelopen 7 dagen = 1714 per dag = 5,7 delen (!) per dag). Dan zou je al uitkomen op...3,33 dagen om dat te bereiken. Dus...donderdagochtend?

Echter, de laatste paar dagen wordt er hier weer wat minder gepost. Dus het kan ook gewoon weer langer gaan duren dan donderdag of vrijdag.

FOK Stats
@Scrummie

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Mocht op vrijdag topic #1000 bestaan zal ik 1 user zonder abo die post in dat topic (dus topic #1000) een 6 maand basic abonnement cadeau geven!

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Op vrijdag is op vrijdag, dus vanaf 0:00 tot 23:59. 24 uur de kans om op die dag topic 1000 te halen.
*O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195770132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:44 schreef erkel het volgende:
Nog een interessant artikel uit het NRC van gisteren:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)via-aerosol-a4016681

Het gros van de geïnfecteerden kan alleen via grotere druppeltjes het virus verspreiden (die ook worden tegengehouden door een mondkapje), alleen zijn er een klein aantal 'supershedders' die wel via kleinere zwevende aerosolen het virus verspreide. En die hebben dan ook een grotere kans om veel mensen te besmetten.

Twee quotes:
[..]

[..]

Heel interessant artikel. Ook dit:
quote:
Hoeveel mensen nu zo’n extreem grote hoeveelheid virus uitstoten is nog niet duidelijk. Het zou om één op de twintig geïnfecteerden kunnen gaan, berekenden deze zomer wetenschappers van het RIVM in modelleerstudies. Ook zij concludeerden dat het risico op besmetting via aerosolen groter wordt bij deze supershedders. „De Canadese studie bevestigt die resultaten”, zegt Erwin Duizer, viroloog van het RIVM en mede-auteur van het eerdere onderzoek. „Harder bewijs dan dit gaat er niet komen. Daarvoor moet je mensen blootstellen aan aerosolen met het coronavirus, maar dat soort onderzoek zal niet gebeuren.”
Als je het zo leest klinkt het alsof het debat hierover grotendeels afgerond is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195770171
Ook bij de Italianen gaat het hard:
twitter
pi_195770189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:22 schreef Salina het volgende:

[..]

[..]

[..]

@:Scrummie
[..]

[..]

*O*
Alleen die donderdagochtend gaat 'm niet worden. Donderdagavond daarentegen... O-)

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan zeg ik donderdagavond. Ik verwacht wat rustigere dagen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195770267
Bijzonder dat het ineens overal hard stijgt, volgens mij helpt geen enkele maatregel anders dan (intelligente) lockdown
pi_195770288
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:31 schreef byah het volgende:
Bijzonder dat het ineens overal hard stijgt, volgens mij helpt geen enkele maatregel anders dan (intelligente) lockdown
Jup, het seizoen effect lijkt mij overduidelijk. Het is niet dat opeens alle Europeanen sinds de herfst lak hebben gekregen aan de regels.
pi_195770308
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:31 schreef byah het volgende:
Bijzonder dat het ineens overal hard stijgt, volgens mij helpt geen enkele maatregel anders dan (intelligente) lockdown
Ook dat helpt niet, aangezien de besmettingen grotendeels binnenshuis plaatsvinden. In hun ondoorgrondelijke wijsheid heeft men besloten dat iedereen nu dus zoveel mogelijk tijd moet doorbrengen op de plekken waar juist het overgrote deel van de besmettingen plaatsvond.

Verder is het draagvlak voor de maatregelen natuurlijk steeds structureel afgebroken door wanbeleid, dus mensen houden zich er ook maar beperkt aan.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195770335
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:22 schreef Salina het volgende:

[..]

[..]

[..]

@:Scrummie
[..]

[..]

*O*
Ik denk dat we morgen al topicje 1000 krijgen eigenlijk. Maar verder _O_
pi_195770340
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:31 schreef byah het volgende:
Bijzonder dat het ineens overal hard stijgt, volgens mij helpt geen enkele maatregel anders dan (intelligente) lockdown
En ook daarvan zijn de effecten pas over 3-4 weken zichtbaar. Maar je kunt er bijna niet meer omheen om dat toch maar te proberen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 21 oktober 2020 @ 18:37:54 #31
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195770349
In Ierland is per vannacht 24.00 uur level 5 van het stappenplan van kracht.

o.a. max 5 kilometer van huis reizen (met een paar uitzonderingen)
kerken alleen online. Uitvaartdiensten max 25 personen

etc etc etc

https://www.citizensinfor(...)d19_plan.html#l05988

gaat daar ook niet goed :'(
pi_195770355
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik denk dat we morgen al topicje 1000 krijgen eigenlijk. Maar verder _O_
In DTS was dat vandaag nog geregeld :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195770358
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:37 schreef Snowpea het volgende:
In Ierland is per vannacht 24.00 uur level 5 van het stappenplan van kracht.

o.a. max 5 kilometer van huis reizen (met een paar uitzonderingen)
kerken alleen online. Uitvaartdiensten max 25 personen

etc etc etc

https://www.citizensinfor(...)d19_plan.html#l05988

gaat daar ook niet goed :'(
scholen ook dicht?
Go hard or go home
pi_195770370
Overigens, kom nu terug van mijn 2e test. Respect voor de testdames (en heren ook maar die heb ik zelf nog niet gezien). Elke keer dat oeverloze domme gezanik van figuren als ik die het toch niet kunnen laten om even een cliche opmerking erin te gooien waar zij dan vol enthousiasme op dienen te reageren... respect.

En dan heb je ook nog figuren als ik die net op 't laatste moment van de keeltest kriebel krijgen en die dame vol in het masker hoesten :').

Zoals ik zei; diep respect. Denk dat zij ook wel wat anders hadden willen doen dan de godganse dag van die staafjes in mensen duwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2020 18:41:13 ]
pi_195770425
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:39 schreef Scrummie het volgende:
Overigens, kom nu terug van mijn 2e test. Respect voor de testdames (en heren ook maar die heb ik zelf nog niet gezien). Elke keer dat oeverloze domme gezanik van figuren als ik die het toch niet kunnen laten om even een cliche opmerking erin te gooien waar zij dan vol enthousiasme op dienen te reageren... respect.

En dan heb je ook nog figuren als ik die net op 't laatste moment van de keeltest kriebel krijgen en die dame vol in het masker hoesten :').

Zoals ik zei; diep respect. Denk dat zij ook wel wat anders hadden willen doen dan de godganse dag van die staafjes in mensen duwen.
En voor een ander maar hopen dat je geen tester treft met een slechte dag. :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195770450
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:39 schreef Scrummie het volgende:
Overigens, kom nu terug van mijn 2e test. Respect voor de testdames (en heren ook maar die heb ik zelf nog niet gezien). Elke keer dat oeverloze domme gezanik van figuren als ik die het toch niet kunnen laten om even een cliche opmerking erin te gooien waar zij dan vol enthousiasme op dienen te reageren... respect.

En dan heb je ook nog figuren als ik die net op 't laatste moment van de keeltest kriebel krijgen en die dame vol in het masker hoesten :').

Zoals ik zei; diep respect. Denk dat zij ook wel wat anders hadden willen doen dan de godganse dag van die staafjes in mensen duwen.
Helemaal mee eens!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 18:46:51 #37
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195770480
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:38 schreef Noek het volgende:

[..]

scholen ook dicht?
Wat ik zo lees blijven scholen en crèches open met 'restrictive measures' maar wel alle sportscholen dicht.
En de paardenraces en de Inter-county Gaelic games gaan gewoon door :')

Ongeveer net zo'n willekeurig beleid als hier dus.

Paardenraces zijn nogal een dingetje in Ierland dus die moeten vooral wel doorgaan :P
pi_195770489
Wat ik ook positief vond, dit was in Ommen en het was er totaal niet druk. Vorige keer had ik wel wat auto's voor mij, maar ik kon nu gewoon parkeren, uitstappen en gaan testen. Terwijl ik 10 minuten te vroeg was, dus ze liepen voor op schema.
pi_195770498
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:46 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Wat ik zo lees blijven scholen en crèches open met 'restrictive measures' maar wel alle sportscholen dicht.
En de paardenraces en de Inter-county Gaelic games gaan gewoon door :')

Ongeveer net zo'n willekeurig beleid als hier dus.

Paardenraces zijn nogal een dingetje in Ierland dus die moeten vooral wel doorgaan :P
Kan ook makkelijk zonder publiek. In uk gaan ze ook gewoon door. Jockeys in de bubble en maar beperkt aantal medewerkers.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195770511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:46 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Wat ik zo lees blijven scholen en crèches open met 'restrictive measures' maar wel alle sportscholen dicht.
En de paardenraces en de Inter-county Gaelic games gaan gewoon door :')

Ongeveer net zo'n willekeurig beleid als hier dus.

Paardenraces zijn nogal een dingetje in Ierland dus die moeten vooral wel doorgaan :P
Hm, ja. Lekker random dus.
Go hard or go home
pi_195770532
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:06 schreef Elan het volgende:
JaapGOAT loopt zelf inmiddels ook met een masker op die is een groot deel van zijn geloofwaardigheid wel kwijt :')
je bedoelt het laatste restje
  Miss 200.000.000! woensdag 21 oktober 2020 @ 18:52:52 #42
367000 roos94
pi_195770560
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:31 schreef byah het volgende:
Bijzonder dat het ineens overal hard stijgt, volgens mij helpt geen enkele maatregel anders dan (intelligente) lockdown
In zeeland is er niks aan het handje
pi_195770667
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alleen die donderdagochtend gaat 'm niet worden. Donderdagavond daarentegen... O-)
[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik denk dat we morgen al topicje 1000 krijgen eigenlijk. Maar verder _O_
Morgen(avond)? Zou zomaar kunnen.

Nog 8 delen weg te werken voor de 1000 bereikt is. Een avond (woensdag) en een hele dag (donderdag)...zal er om spannen of het morgen al gehaald wordt, hoor.
Met de trend van afgelopen week (periode 14-10 tm 20-10) kom je uit op 1220 posts per dag : 300 = 4,1 topics per dag. Met 8 delen te gaan ga je donderdag niet redden. Plus vanavond moet er dan ook flink gepost worden, maar de avonden zijn al minder druk bevolkt.



Misschien kun je de avondcrew vragen om nog flink wat te slow chatten. :P :M
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195770695
Dan gaan we lekker de hele nacht door!
pi_195770704
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:59 schreef Salina het volgende:

[..]

[..]

Morgen(avond)? Zou zomaar kunnen.

Nog 8 delen weg te werken voor de 1000 bereikt is. Een avond (woensdag) en een hele dag (donderdag)...zal er om spannen of het morgen al gehaald wordt, hoor.
Met de trend van afgelopen week (periode 14-10 tm 20-10) kom je uit op 1220 posts per dag : 300 = 4,1 topics per dag. Met 8 delen te gaan ga je donderdag niet redden. Plus vanavond moet er dan ook flink gepost worden, maar de avonden zijn al minder druk bevolkt.

[ afbeelding ]

Misschien kun je de avondcrew vragen om nog flink wat te slow chatten. :P :M
Hm ja, ik zat het net in het hoofdje al even uit te rekenen en morgen was inderdaad iets te positief :). Maar goed, vrijdag is de doelstelling uiteraard want anders geen abo uitdeeltijd.

Bizar wel, zoveel delen. Maar ja, dit is ook FOK!'s eerste echte pandemie natuurlijk. Volgens mij zijn er ook geen andere (serieuze) reeksen die dit halen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:10:14 #46
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195770828
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:48 schreef RipCity het volgende:

[..]

Kan ook makkelijk zonder publiek. In uk gaan ze ook gewoon door. Jockeys in de bubble en maar beperkt aantal medewerkers.
Net zoals met het wielrennen, allemaal in de bubble dus kan gewoon doorgaan. En toch raken er wielrenners, mecaniciens en andere medewerkers besmet. Geen enkele bubble is veilig.
Let wel, ik zou nooit pleiten voor een complete lockdown, maar de maatregelen die nu in diverse landen worden genomen lijken meer ingegeven door cultureel belangrijke dingetjes dan door objectieve wetenschappelijke gegevens. Voor zover die er zijn dan, ik ben geen wetenschapper.
pi_195770861
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:10 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Net zoals met het wielrennen, allemaal in de bubble dus kan gewoon doorgaan. En toch raken er wielrenners, mecaniciens en andere medewerkers besmet. Geen enkele bubble is veilig.
Let wel, ik zou nooit pleiten voor een complete lockdown, maar de maatregelen die nu in diverse landen worden genomen lijken meer ingegeven door cultureel belangrijke dingetjes dan door objectieve wetenschappelijke gegevens. Voor zover die er zijn dan, ik ben geen wetenschapper.
Dat komt door een gebrek aan discipline. Er zijn bijvoorbeeld wielrenners gaan winkelen. Of er laten sporters hun vrouw op de kamer komen. Of in 'n hotel komen toch weer mensen van buiten de bubbel.
pi_195770865
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:00 schreef Vliegbaard het volgende:
Dan gaan we lekker de hele nacht door!
Dan wordt er geen gratis abbo uitgedeeld -O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195770875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hm ja, ik zat het net in het hoofdje al even uit te rekenen en morgen was inderdaad iets te positief :). Maar goed, vrijdag is de doelstelling uiteraard want anders geen abo uitdeeltijd.

Bizar wel, zoveel delen. Maar ja, dit is ook FOK!'s eerste echte pandemie natuurlijk. Volgens mij zijn er ook geen andere (serieuze) reeksen die dit halen.
BB slowchat zal vast sneller gegaan zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195770889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan wordt er geen gratis abbo uitgedeeld -O-
Ik geloof niet dat er veel users zijn die ervoor wakker blijven dus geen stress maatje.
pi_195770897
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

BB slowchat zal vast sneller gegaan zijn.
Oh vast, er zijn ook SC's met veel meer delen. Maar dit zie ik niet als SC.

Al zijn er ook genoeg VBL topics die meer dan 1000 delen hebben. Ach ja.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:16:06 #52
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195770904
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:52 schreef roos94 het volgende:

[..]

In zeeland is er niks aan het handje
Op Urk ook niet. :P In april hadden veel mensen commentaar hier dat Urk zo zwaar besmet was maar niets is minder waar, Urk doet het zelfs beter dan de Noordoostpolder en véél beter dan de Flevopolders!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:18:28 #53
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195770941
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat komt door een gebrek aan discipline. Er zijn bijvoorbeeld wielrenners gaan winkelen. Of er laten sporters hun vrouw op de kamer komen. Of in 'n hotel komen toch weer mensen van buiten de bubbel.
Dat bedoel ik, een bubble is niet veilig
pi_195770955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Even hypothetisch: als de cijfers niet gaan dalen voor volgende week dinsdag/woensdag, wat zal men dan serieus gaan overwegen qua strengere maatregelen? (ik weet het, glazen bol etc, maar vraag me dit oprecht af..)

Ik ga er dan even vanuit dat ergens na dit weekend het "na 2 weken gaan we evalueren" moment komt en men daar bepaalde conclusies aan moet gaan verbinden.
Dan vermoed ik een break-the-chain korte, hele stricte lockdown. Scholen 2 weken dicht, alle winkels op de noodzakelijke (supermarkten enzo) dicht, alleen winkelen, alleen de straat op voor het uitlaten van de hond en buitenzetten vuilnis (zoals ze in Spanje deden in april), alleen menselijke met noodzakelijke beroepen die hun werk niet thuis kunnen doen naar hun werk etc. Zoiets. Tenminste, als de IC's overlopen en er dus geen uitzicht op verbetering is.
pi_195770960
quote:
6s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:18 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, een bubble is niet veilig
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel... Het kan best veilig, maar dat vraagt discipline. In de Tour is het over het algemeen vrij aardig gegaan.
pi_195771116
Waar kan je die lijst vinden van besmettingen per gemeente per dag?
pi_195771160
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oh vast, er zijn ook SC's met veel meer delen. Maar dit zie ik niet als SC.

Al zijn er ook genoeg VBL topics die meer dan 1000 delen hebben. Ach ja.
Ik heb enkele keren geprobeerd de SC van VBL te lezen, maar ik werd er een beetje neerslachtig van ;(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:32:26 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195771192
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:06 schreef Elan het volgende:
JaapGOAT loopt zelf inmiddels ook met een masker op die is een groot deel van zijn geloofwaardigheid wel kwijt :')
Moet van de twittergestapo ook het goede voorbeeld geven dus snap het wel.
pi_195771200
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb enkele keren geprobeerd de SC van VBL te lezen, maar ik werd er een beetje neerslachtig van ;(
Kan ik me voorstellen. Maar als je ons een beetje kent is er oprecht geen betere SC, ondanks dat we 1 voor 1 grote debielen zijn.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:33:57 #60
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195771227
Vanmiddag op de insta van Diederik _O_ Gommers :D _O- _O-


Voor diegenen die Jorn Luka(szczyk) nog niet kennen, google maar even
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:38:06 #61
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195771322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel... Het kan best veilig, maar dat vraagt discipline. In de Tour is het over het algemeen vrij aardig gegaan.
Mee eens. Maar er zijn teveel zwakke schakels, in de topsport zowel als in de maatschappij zoals blijkt.
En zelfs in een totale lockdown blijf je die zwakke schakels houden, dus dat zal nooit een oplossing zijn.
Maar wat dan?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:38:16 #62
22565 asco
Los in deze tent
pi_195771328
twitter
pi_195771339
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Maar als je ons een beetje kent is er oprecht geen betere SC, ondanks dat we 1 voor 1 grote debielen zijn.
Komt die PSVCL daar nog weleens? Zelden zo'n grote koekwous gezien op dit forum. En dat zegt toch wel wat van FOK! Daar moet ik om huilen en lachen tegelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195771402
quote:
5s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:38 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Mee eens. Maar er zijn teveel zwakke schakels, in de topsport zowel als in de maatschappij zoals blijkt.
En zelfs in een totale lockdown blijf je die zwakke schakels houden, dus dat zal nooit een oplossing zijn.
Maar wat dan?
Ja, en de Tour duurt drie weken natuurlijk met wat voorbereidingstijd. Dan lukt zo'n bubbel bij de meeste teams wel. Hoe langer je in zo'n bubbel moet zitten, hoe moeilijker dat wordt.

We hebben hier in een zo ongeveer totale lockdown gezeten, met de politie patrouillerend op straat. Maar 'n keer moet je eruit. Ondertussen is de situatie alweer veel erger dan destijds.

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om de kwetsbaarste mensen te beschermen als ze dat zelf willen. Events met 'n heel groot besmettingsrisico zou je achterwege kunnen laten totdat het wat geluwd is. Dan denk ik aan druk bezochte indoor events.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:41:46 #65
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195771420
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:33 schreef Gretzl het volgende:
Vanmiddag op de insta van Diederik _O_ Gommers :D _O- _O-


Voor diegenen die Jorn Luka(szczyk) nog niet kennen, google maar even
Ik ben er nog steeds niet achter waar de rechterhand* zit van Ernst Kuipers op dat kunstwerk op de achtergrond.
Diederik lijkt wat ongemakkelijk naar voren te buigen...

* ) of linkerhand. Ik heb nog niet achterhaald welke foto's en video's wel en niet gespiegeld zijn.
So we just called him Fred
pi_195771452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:33 schreef Gretzl het volgende:
Vanmiddag op de insta van Diederik _O_ Gommers :D _O- _O-


Voor diegenen die Jorn Luka(szczyk) nog niet kennen, google maar even
Prima vent en duidelijker kan hij het niet uitleggen. Of types als Jorn Luka en Isa Kriens hier naar luisteren is nog maar de vraag, die geilen te erg op de aandacht.
pi_195771456
Een Braziliaan die als proefpersoon een vaccin in ontwikkeling tegen het coronavirus kreeg toegediend, is overleden. Het Nationale Agentschap Gezondheidstoezicht (Anvisa) heeft dit vandaag bekendgemaakt. Anvisa stelt op de hoogte te zijn gesteld op 19 oktober en mag naar eigen zeggen om verscheidene redenen verder geen informatie over de patiënt verstrekken. De proefpersoon kreeg een vaccin van AstraZeneca-Oxford.

Het overlijden van de Braziliaan leidt echter niet tot het stopzetten van de proeven met het vaccin, berichtte de bij de ontwikkeling betrokken Universiteit van Oxford. Dit is in overleg met de Braziliaanse toezichthouders besloten, zo liet de Engelse universiteit weten.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-overleden~aba0f09a/
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:44:10 #68
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195771476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:41 schreef Halcon het volgende:
Ja, en de Tour duurt drie weken natuurlijk met wat voorbereidingstijd. Dan lukt zo'n bubbel bij de meeste teams wel. Hoe langer je in zo'n bubbel moet zitten, hoe moeilijker dat wordt.
Volgens mij fietsten ze gewoon over de openbare weg met tienduizenden mensen aan de zijkant. Kan je niet echt een bubbel noemen.
So we just called him Fred
pi_195771511
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:44 schreef Fred het volgende:

[..]

Volgens mij fietsten ze gewoon over de openbare weg met tienduizenden mensen aan de zijkant. Kan je niet echt een bubbel noemen.
Ze razen met 40 - 50 per uur langs die massa. Daar krijg je geen corona van.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:47:48 #70
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195771565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:45 schreef Halcon het volgende:
Ze razen met 40 - 50 per uur langs die massa. Daar krijg je geen corona van.
Ze rijden lang niet overal 40-50km/h langs plukjes mensen: op de beklimmingen staan ze bijna stil, terwijl de weg vol staat met volk dat bij lange na niet allemaal een mondkapje dragen.
So we just called him Fred
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:48:24 #71
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195771581
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:52 schreef roos94 het volgende:

[..]

In zeeland is er niks aan het handje
quote:
Laagste aantal nieuwe besmettingen sinds 10 oktober
Sinds gisteren meldt het RIVM 110 nieuw bekende Covid-19 besmettingen in onze provincie. Dit is het laagste aantal sinds ruim een week.

67 ervan komen uit de gemeente Groningen, 14 uit Stadskanaal, 6 uit Midden-Groningen en Westerwolde, 4 uit Het Hogeland en Oldambt, 3 uit Delfzijl en het Westerkwartier en 1 uit Appingedam, Pekela en Veendam.

Een aantal pieken van de afgelopen dagen in het aantal positieve besmettingen komt door administratieve vertraging, waardoor eerdere positieve testuitslagen pas later door het RIVM verwerkt zijn.

Ook in Groningen weinig aan de hand :)
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:49:07 #72
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195771601
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze razen met 40 - 50 per uur langs die massa. Daar krijg je geen corona van.
40, 45 max!
pi_195771650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:49 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

40, 45 max!
Op vlakke stukken wordt de 50 per uur wel gehaald. Ze staan in elk geval niet 'n kwartier te keuvelen met al die mensen langs de kant.
pi_195771665
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:47 schreef Fred het volgende:

[..]

Ze rijden lang niet overal 40-50km/h langs plukjes mensen: op de beklimmingen staan ze bijna stil, terwijl de weg vol staat met volk dat bij lange na niet allemaal een mondkapje dragen.
Ook daar krijg je niet zo snel corona van. Beetje als dat je vlak langs iemand loopt in de winkelstraat. Dan heb je het ook niet te pakken.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:52:45 #75
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195771702
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:51 schreef Halcon het volgende:
Ook daar krijg je niet zo snel corona van. Beetje als dat je vlak langs iemand loopt in de winkelstraat. Dan heb je het ook niet te pakken.
Waarom moet ik dan 1,5 afstand houden tussen mij en mensen die voorbij lopen?
So we just called him Fred
pi_195771751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:48 schreef RedFever007 het volgende:

[..]


[..]

Ook in Groningen weinig aan de hand :)
Ik mis Groningen :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:58:37 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195771833
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:38 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Ai.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:00:17 #78
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195771873
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Waarom moet ik dan 1,5 afstand houden tussen mij en mensen die voorbij lopen?
Dat is buiten dan ook complete waanzin.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:01:51 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195771917
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Waarom moet ik dan 1,5 afstand houden tussen mij en mensen die voorbij lopen?
Omdat het geen doen is om voor elke individuele situatie een andere richtlijn op te stellen.

Als je je gezond verstand gebruikt dan snap je ook wel dat 1,5 meter in sommige situaties niks uitmaakt en in andere gevallen best nuttig kan zijn.
pi_195772035
Ik vind nergens terug om hoeveel proefpersonen het gaat :?

19:36
Een Braziliaan die als proefpersoon een vaccin in ontwikkeling tegen het coronavirus kreeg toegediend, is overleden. Het Nationale Agentschap Gezondheidstoezicht (Anvisa) heeft dit vandaag bekendgemaakt. Anvisa stelt op de hoogte te zijn gesteld op 19 oktober en mag naar eigen zeggen om verscheidene redenen verder geen informatie over de patiënt verstrekken. De proefpersoon kreeg een vaccin van AstraZeneca-Oxford.

Het overlijden van de Braziliaan leidt echter niet tot het stopzetten van de proeven met het vaccin, berichtte de bij de ontwikkeling betrokken Universiteit van Oxford. Dit is in overleg met de Braziliaanse toezichthouders besloten, zo liet de Engelse universiteit weten.

Bron: AD 21-10-2020
Leipe shit ouwe
pi_195772058
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:00 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat is buiten dan ook complete waanzin.
Het voetbalfeest in Tilburg heeft blijkbaar ook tot niks significants geleid.
De stelling dat je buiten je best moet doen om besmet te raken lijkt nog steeds hout te snijden.

Ja, tenzij een idioot vol in je gezicht hoest dat je de druppels weg moet vegen maar dat lijkt me een verwaarloosbaar risico.

Gedachten als een fietser 50 meter verderop met wind tegen kucht jij besmet raakt kan de prullenbak in.

Des te raarder is het advies om met niet meer dan 4 man buiten te sporten maar binnen 30 in een zaal, intensief sporten!

Of berichten als:"het was druk in het bos" boeiend. Beter daan massaal binnen ergens. Stimuleer het dan juist.
  Redactie Frontpage woensdag 21 oktober 2020 @ 20:09:12 #82
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195772086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:59 schreef Salina het volgende:

[..]

[..]

Morgen(avond)? Zou zomaar kunnen.

Nog 8 delen weg te werken voor de 1000 bereikt is. Een avond (woensdag) en een hele dag (donderdag)...zal er om spannen of het morgen al gehaald wordt, hoor.
Met de trend van afgelopen week (periode 14-10 tm 20-10) kom je uit op 1220 posts per dag : 300 = 4,1 topics per dag. Met 8 delen te gaan ga je donderdag niet redden. Plus vanavond moet er dan ook flink gepost worden, maar de avonden zijn al minder druk bevolkt.

[ afbeelding ]

Misschien kun je de avondcrew vragen om nog flink wat te slow chatten. :P :M
Ach er hoeft maar 1 gek ding te gebeuren en je zit over een uurtje aan die 8 topics.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195772114
Hoeveel proefpersonen zijn voor dat vaccin ?
En waarom houden ze de reden geheim?
pi_195772157
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:06 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Ik vind nergens terug om hoeveel proefpersonen het gaat :?

19:36
Een Braziliaan die als proefpersoon een vaccin in ontwikkeling tegen het coronavirus kreeg toegediend, is overleden. Het Nationale Agentschap Gezondheidstoezicht (Anvisa) heeft dit vandaag bekendgemaakt. Anvisa stelt op de hoogte te zijn gesteld op 19 oktober en mag naar eigen zeggen om verscheidene redenen verder geen informatie over de patiënt verstrekken. De proefpersoon kreeg een vaccin van AstraZeneca-Oxford.

Het overlijden van de Braziliaan leidt echter niet tot het stopzetten van de proeven met het vaccin, berichtte de bij de ontwikkeling betrokken Universiteit van Oxford. Dit is in overleg met de Braziliaanse toezichthouders besloten, zo liet de Engelse universiteit weten.

Bron: AD 21-10-2020
Telt deze persoon mee als corona dode?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:12:37 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195772168
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:10 schreef quirina het volgende:
En waarom houden ze de reden geheim?
Ik kan maar twee dingen bedenken: de oorzaak is dermate vertragend voor het vaccin dat er (politieke) onrust komt als dat ongecontroleerd bekend word óf deze persoon had de diagnose "COVID-19" en het virus blijkt dermate veel gemuteerd te zijn dat alle vaccins waar nu aan gewerkt wordt bij voorbaat al nutteloos zijn.
So we just called him Fred
pi_195772178
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het voetbalfeest in Tilburg heeft blijkbaar ook tot niks significants geleid.
De stelling dat je buiten je best moet doen om besmet te raken lijkt nog steeds hout te snijden.

Ja, tenzij een idioot vol in je gezicht hoest dat je de druppels weg moet vegen maar dat lijkt me een verwaarloosbaar risico.

Gedachten als een fietser 50 meter verderop met wind tegen kucht jij besmet raakt kan de prullenbak in.

Des te raarder is het advies om met niet meer dan 4 man buiten te sporten maar binnen 30 in een zaal, intensief sporten!

Of berichten als:"het was druk in het bos" boeiend. Beter daan massaal binnen ergens. Stimuleer het dan juist.
In de sportschool loop je met mondkapje naar je toestel waar je zonder mondkap mag trainen. Is heel veilig hoor...not.
pi_195772208
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:12 schreef quirina het volgende:

[..]

In de sportschool loop je met mondkapje naar je toestel waar je zonder mondkap mag trainen. Is heel veilig hoor...not.
Welke sportschool? Want bij de BF is dat weer afgeschaft. :')
Definitely not CIA
pi_195772252
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:12 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik kan maar twee dingen bedenken: de oorzaak is dermate vertragend voor het vaccin dat er (politieke) onrust komt als dat ongecontroleerd bekend word óf deze persoon had de diagnose "COVID-19" en het virus blijkt dermate veel gemuteerd te zijn dat alle vaccins waar nu aan gewerkt wordt bij voorbaat al nutteloos zijn.
Of hij heeft gewoon iets anders gekregen, een hartaanval ofzo, die los staat van het testraject :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Frontpage woensdag 21 oktober 2020 @ 20:16:21 #89
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195772267
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het voetbalfeest in Tilburg heeft blijkbaar ook tot niks significants geleid.
Tilburg gisteren +134 en vandaag +184, het is inmiddels weer de grootste besmettingshaard van Brabant.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:21:30 #90
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195772357
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het voetbalfeest in Tilburg heeft blijkbaar ook tot niks significants geleid.
De stelling dat je buiten je best moet doen om besmet te raken lijkt nog steeds hout te snijden.

Ja, tenzij een idioot vol in je gezicht hoest dat je de druppels weg moet vegen maar dat lijkt me een verwaarloosbaar risico.

Gedachten als een fietser 50 meter verderop met wind tegen kucht jij besmet raakt kan de prullenbak in.

Des te raarder is het advies om met niet meer dan 4 man buiten te sporten maar binnen 30 in een zaal, intensief sporten!

Of berichten als:"het was druk in het bos" boeiend. Beter daan massaal binnen ergens. Stimuleer het dan juist.
Helemaal mee eens.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195772381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Tilburg gisteren +134 en vandaag +184, het is inmiddels weer de grootste besmettingshaard van Brabant.
Maar de dagen ervoor was er een dalende trend in Tilburg. Ik dacht heel eventjes dat de 2e golf hier al op z'n retour was.

Los daarvan, toen de tweede golf in Tilburg goed losbarstte werd er gesuggereerd dat dat het 'feesteffect' zou zijn. De GGD heeft daar echter geen enkele aanwijzing voor kunnen vinden. De besmettingen zaten voor zover bekend vrijwel allemaal buiten de groep feestvierders.

Je weet het nooit 100% zeker maar er is niks wat erop wijst dat het een superspreader-event was. Waarbij ik wel wil zeggen dat het mij nog steeds geen goed idee lijkt om zo je feestje te vieren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:24:14 #92
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195772398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:06 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Ik vind nergens terug om hoeveel proefpersonen het gaat :?

19:36
Een Braziliaan die als proefpersoon een vaccin in ontwikkeling tegen het coronavirus kreeg toegediend, is overleden. Het Nationale Agentschap Gezondheidstoezicht (Anvisa) heeft dit vandaag bekendgemaakt. Anvisa stelt op de hoogte te zijn gesteld op 19 oktober en mag naar eigen zeggen om verscheidene redenen verder geen informatie over de patiënt verstrekken. De proefpersoon kreeg een vaccin van AstraZeneca-Oxford.

Het overlijden van de Braziliaan leidt echter niet tot het stopzetten van de proeven met het vaccin, berichtte de bij de ontwikkeling betrokken Universiteit van Oxford. Dit is in overleg met de Braziliaanse toezichthouders besloten, zo liet de Engelse universiteit weten.

Bron: AD 21-10-2020
Dat is de 3e met complicaties inmiddels dan toch? Eerst 2 met een ontsteking aan het ruggemerg en nu een overlijden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195772453
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Tilburg gisteren +134 en vandaag +184, het is inmiddels weer de grootste besmettingshaard van Brabant.
Ja maar het scheelt niet gigantisch veel met bv Eindhoven.
pi_195772454
20:24
Een anonieme zegsman stelt dat de Braziliaanse vrijwilliger die is overleden tijdens de testfase van een coronavaccin wel betrokken was bij onderzoek, maar geen vaccin had ingenomen.

Proeven in de VS met het middel liggen al meer dan een maand stil. Het onderzoek naar dit mogelijke vaccin werd stilgelegd toen een proefpersoon in Engeland ziek werd in september. Het is echter recent weer hervat in Brazilië, India, het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika.

20:07
Het overlijden van een proefpersoon in Brazilië is volgens de bij de ontwikkeling van een coronavaccin betrokken Universiteit van Oxford geen reden om het proces stop te zetten. In een verklaring zegt de universiteit dat er geen zorgen zijn over de veiligheid van de klinische proeven. Volgens de Braziliaanse krant O Globo zou de overleden man een ander middel hebben gekregen en dus niet het vaccin zelf. De krant citeert anonieme bronnen. Volgens het persbureau Reuters heeft een bron gezegd dat de testfase gestopt zou zijn als de vrijwilliger betrokken was geweest bij een 'actief' onderdeel van de test. Dit zou er op kunnen duiden dat hij onderdeel was van een controle-groep, die groep kreeg een middel tegen hersenvliesontsteking.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-overleden~aba0f09a/
Er is inmiddels meer duidelijkheid.
pi_195772456
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Waarom moet ik dan 1,5 afstand houden tussen mij en mensen die voorbij lopen?
Tsja, waarom moet je 'n niet-medisch mondkapje dragen? En waarom lopen politici te zeuren als je in het park zit...
pi_195772464
En verwachten we aankomende dinsdag een nieuwe persconferentie, met nieuwe aanvullende maatregelen?

Of kijkt men de aankomende week nog aan?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:30:22 #97
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195772497
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:28 schreef Oliver23 het volgende:
En verwachten we aankomende dinsdag een nieuwe persconferentie, met nieuwe aanvullende maatregelen?

Of kijkt men de aankomende week nog aan?
Waarom?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Games woensdag 21 oktober 2020 @ 20:30:59 #98
181272 crew  Noppie2000
pi_195772508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:28 schreef Oliver23 het volgende:
En verwachten we aankomende dinsdag een nieuwe persconferentie, met nieuwe aanvullende maatregelen?

Of kijkt men de aankomende week nog aan?
Persconferentie ja, aanvullende maatregelen nog niet te zeggen.
pi_195772540
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:28 schreef Oliver23 het volgende:
En verwachten we aankomende dinsdag een nieuwe persconferentie, met nieuwe aanvullende maatregelen?

Of kijkt men de aankomende week nog aan?
Dat duurt nog bijna een week en daar valt niet iets zinnigs over te zeggen. Eerst afwachten hoe de besmettingen zich verder ontwikkelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195772595
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, waarom moet je 'n niet-medisch mondkapje dragen? En waarom lopen politici te zeuren als je in het park zit...
Ik vraag me af of het beter was gegaan als vanaf het moment dat het duidelijk was,men benadrukt had:

Probleem zit binnen, ga zoveel mogelijk naar buiten! Spreek buiten af, doe activiteiten binnen ipv binnen! Ventileer/lucht goed, vooral als je langer dan 15 min alsnog binnen bent met iemand!

Hoop uitroeptekens voor de urgentie maar ben beniewd of dat icm afstand houden, thuisblijven bij klachten, mondkapjes in openbare ruimtes en transport en handen goed wassen een enorm verschil had gemaakt in de besmettingscijfers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')