https://www.bnnvara.nl/devooravondquote:Renze Klamer en Fidan Ekiz presenteren vanaf 31 augustus, 2020 samen deze nieuwe dagelijkse talkshow. Daarmee treden ze in de voetsporen van Matthijs van Nieuwkerk, die vijftien jaar lang op dit tijdslot was te zien.
De doordeweekse vroege avond van NPO 1 heeft geen talkshow meer sinds begin juli de laatste M was te zien. Daar komt vandaag verandering in, want Renze Klamer en Fidan Ekiz starten met De Vooravond. In deze dagelijkse talkshow nemen ze samen de presentatie voor hun rekening. De twee hebben grote schoenen te vullen, want vijftien jaar lang was Matthijs van Nieuwkerk op dit tijdstip te zien met De wereld draait door.
Gesprek van de dag
Ekiz en Klamer hebben de afgelopen tijd in ieder geval al aardig wat vlieguren kunnen maken. Ekiz als tafeldame bij DWDD en presentatrice van Op1, en Klamer als presentator van onder meer Na het nieuws en Laat op vrijdag. Samen zullen zij met nieuwsgasten en terugkerende gezichten het gesprek van de dag voeren.
Maatschappelijk debat
De Vooravond hoopt ruimte te maken voor veel verschillende onderwerpen. Er is aandacht voor kunst en cultuur, maar ook voor sport en muziek. Verder willen Ekiz en Klamer ook het maatschappelijke debat voeren en zo nu en dan goede politieke gesprekken hebben. De chemie tussen de presentatoren is er in ieder geval: Ekiz noemt Klamer 'cool and collected', terwijl Klamer Ekiz gekscherend omschrijft als 'the wild horse'.
NPO 1 - 19:05 - 19:57.
Volgende week weer "M" met alleen maar #BLM onderwerpen, daar zit iedereen op te wachten!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:00 schreef Remco het volgende:
We mogen zo langzaam trouwens wel stellen dat de Vooravond niets tegenvalt qua kijkcijfers. Regelmatig boven het miljoen. Dat had ik van te voren niet gedacht.
Good Lord, om 4 uur vanmorgen deze aflevering gezien! Waarom? Omdat het kan!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Jack Plooij had deze prijs ook wel verdiend.
Cahbot aids.quote:De dooi is ingezet, we nemen afscheid van alle ijspret met schaatskampioen Kai Verbij en muziek van The Cool Quest.
Op gezette tijden vragen wij een gast zich uit te spreken in 'De Zeepkist' . In de eerste editie: Défano Holwijn.
We hebben VOORpret in aanloop naar de verkiezingen met politiek verslaggever van Hart van Nederland Charlotte Nijs, onze Frank Evenblij, journalist Ronit Palache en chef politiek van NRC Guus Valk.
Een gloednieuwe rubriek: 'De Parels van Chabot'. Bart, Splinter, Maurits en Sebastiaan Chabot halen het mooiste uit hun boekenkasten. Het thema: 'eenzaam, maar niet alleen'.
Dit seizoen ook weer De Minuut van Ruud en de pratende plant heeft een verrassing in petto!
Met zo'n domme gebeitelde glimlach.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:12 schreef Zipportal het volgende:
Die Charlotte heeft al een oude kop.
Dan mag je Henk en Ingrid uitleggen hoeveel mensen er in de tweede kamer zitten en dat is het wel zo ongeveer.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:14 schreef Slobeend het volgende:
Politiek verslaggever Hart van Nederland, sinds wanneer ben je dan relevant.
Ik zet het wel aan, is het inspirerende tv?quote:
We gaan het zien.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:21 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik zet het wel aan, is het inspirerende tv?
quote:Op maandag 15 februari 2021 19:27 schreef monkyyy het volgende:
In 40-45 maakten ze campagne foto's met uitstraling.
Ronit Palache (Amsterdam, 1984) is journalist, schrijver, interviewer en redacteur bij talkshow Op1.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:31 schreef maxi-mus het volgende:
Wat een domme argumentatie van dit vrouwtje zeg. Wie is dit? @:slobeend
Dat kan.quote:Op maandag 15 februari 2021 19:35 schreef maxi-mus het volgende:
In Duitsland was het ooit ook crisistijd.
Eentje valt meequote:Op maandag 15 februari 2021 19:38 schreef Monolith het volgende:
Al die Chabots zijn dus gruwelijk irritant.
Inderdaaad. Alleen ze moeten die grachtengordel figuren als Adriaan van Dis weg laten. Ik snap niet waarom die zo populair is, vind het maar een verheven mannetje. De manier waarop hij nou net inclusief zat te doen is precies het onderdrukt racisme waar al die betogers tegen optreden.quote:
Ik moet ook weinig hebben van Mckinseymannetje Hoekstra ook maar een achterbakse kwal.quote:
Moet je je kroost bij wildvreemden dumpen, krijg je subsidie voorquote:
Waarom is zij ineens overal? Dat hoeft van mij ook nietquote:Op maandag 22 februari 2021 19:02 schreef maxi-mus het volgende:
Alweer Charlotte Nijs? Laat dat mens lekker bij Hart van Nederland.
Ja geen idee? Die heeft zich toch vooral een brevet van onvermogen opgespeld lijkt mij.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:05 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waarom is zij ineens overal? Dat hoeft van mij ook niet
Lange, donkerblonde manen.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:10 schreef Zipportal het volgende:
Heb jij al een Coronakapsel? @:monkyyy
Want als Nederland er alleen voor had gestaan had Hugo ervoor gezorgd dat we verder zouden zijn?quote:Op maandag 22 februari 2021 19:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Vandaar dat Israël en UK al veel verder met het vaccineren zijn.
Dat is gissen, maar je had dan wel zelfstandig mogen inkopen zonder rekening met de stroperige EU te hoeven houden. Het is echt geen toeval dat Israël en Groot Brittannië het nu zo goed doen.quote:Op maandag 22 februari 2021 19:24 schreef noodgang het volgende:
[..]
Want als Nederland er alleen voor had gestaan had Hugo ervoor gezorgd dat we verder zouden zijn?
Tenenkrommend.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 19:08 schreef Marcoss het volgende:
Was wel leuk geweest als ze gewoon waren blijven discussiëren tot 19:55
Maandag is Lale Gül te gast om te praten over haar autobiografische boek "Ik ga leven". In het boek is ze kritisch over haar strenge islamitische opvoeding in Amsterdam-West.quote:
Niet echt nee, zeker niet van die hap snap uitgekauwde onderwerpen van 10 minuten.quote:Op maandag 1 maart 2021 19:12 schreef Monolith het volgende:
Ik vind die hele debatten niet interessant.
Ze is politiek in ieder geval een stuk succesvoller dan Peter.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 19:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Meisje Marijnissen is inmiddels vaker op de televisie dan Peter R. de Vries.
Ik heb meteen gezapt. .quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:06 schreef Koffieplanter het volgende:
ONZE inzending voor het Songfestival wordt zo gepresenteerd allen. @:Mani89 @:maxi-mus @:Rellende_Rotscholier
Was 'ie maar eens kritisch over de keuze van z'n hond, de laaielichter.quote:
Maar ze laat zich net zo makkelijk aan de kant schuiven door diezelfde teflon-aanpak. De vraag 'dit slaat toch eigenlijk nergens op?' zou eens gesteld moeten worden.quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:37 schreef BobW het volgende:
Lekker Fidan
Mark wil alleen maar overleven.
Ja mee eens. Ze hebben met de redactie goede vragen voorbereid, maar ze zijn te licht om dan ook echt goed door te vragen zodat hij het lastig krijgt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:47 schreef Japepk het volgende:
[..]
Maar ze laat zich net zo makkelijk aan de kant schuiven door diezelfde teflon-aanpak. De vraag 'dit slaat toch eigenlijk nergens op?' zou eens gesteld moeten worden.
Rutte vergaloppeerd zich ook aan zijn uitspraak over onderwijs. De zogenaamde 'goede ontwikkeling' over doorstromen naar vwo of universiteit. Het hele probleem is juist dat dat als beter of meer wordt gezien.
Nou ja, dat lukt ook eigenlijk vrijwel niemand bij Rutte.quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:52 schreef BobW het volgende:
[..]
Ja mee eens. Ze hebben met de redactie goede vragen voorbereid, maar ze zijn te licht om dan ook echt goed door te vragen zodat hij het lastig krijgt.
Nee dat is kansloos.quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat lukt ook eigenlijk vrijwel niemand bij Rutte.
Die wijven schreeuwen altijd zo in WNL.quote:
Vreselijk ja, alleen Welmoed is wel lekker wakker worden. Die glibberde gister bijna van haar stoel naast Mark Rutte.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:09 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die wijven schreeuwen altijd zo in WNL.
En dat op de vroege morgen al.
Niet mien merk. @:Wereldgozer
Lichtgewicht Maaike en leeghoofd Thierry, typisch rechts presentatieduo.quote:
Mark was de enige die enigszins kon presteren, Segers was denk ik de slechtste.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lichtgewicht Maaike en leeghoofd Thierry, typisch rechts presentatieduo.
Al aan het woord geweest.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:16 schreef kibo het volgende:
Ziie ik die onvermijdelijke van Rossum daar zitten ???
Niet zo gekke veel.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:20 schreef Zipportal het volgende:
Wat is er nou rechts aan dat hele WNL?
Wat niet ?quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:20 schreef Zipportal het volgende:
Wat is er nou rechts aan dat hele WNL?
De parlementaire journalist is altijd van de Telegraaf.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van de afgelopen week
Hij was de hele uitzending aan het schuimbekken en liep aan het eind weg.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:21 schreef Bill_Hillie het volgende:
Die Baudet liep ze daar wel lekker te trollen haha
Marieke Smits is niet van de telegraaf.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
De parlementaire journalist is altijd van de Telegraaf.
Jij blijft liever hangen bij t fakenews journaal?quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lichtgewicht Maaike en leeghoofd Thierry, typisch rechts presentatieduo.
Oh dat kan zijn...ik zie dit WNL-fragmentje net voor het eerst. Ik kon er wel om lachen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hij was de hele uitzending aan het schuimbekken en liep aan het eind weg.
Ah excuus het ging op tv over Jinek dus ik dacht dat je opmerking daar over ging.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:23 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Oh dat kan zijn...ik zie dit WNL-fragmentje net voor het eerst. Ik kon er wel om lachen.
Dat is idd de andere van de rechtse omroep WNLquote:Op woensdag 17 maart 2021 19:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Marieke Smits is niet van de telegraaf.
Tegelijkertijd kan Baudet zelf niks hebben. Weet zelfs Rutger in de hofkar geïrriteerd te krijgen. Als je zo weinig zelfspot hebt dan kan je maar beter geen leider wordenquote:Op woensdag 17 maart 2021 19:20 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een ophef. Vond het maar een vrij onschuldig grapje van Thierry eigenlijk.
Die zat er afgelopen week inderdaad, maar het was al duidelijk dat je niet keek.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is idd de andere van de rechtse omroep WNL
Ik kijk iedere ochtend.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die zat er afgelopen week inderdaad, maar het was al duidelijk dat je niet keek.
Dat heb ik niet gezien maar zag er in het voorstukje ongemakkelijk uit jaquote:Op woensdag 17 maart 2021 19:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tegelijkertijd kan Baudet zelf niks hebben. Weet zelfs Rutger in de hofkar geïrriteerd te krijgen. Als je zo weinig zelfspot hebt dan kan je maar beter geen leider worden
Dan ben je blijkbaar alweer vergeten wie er zat.quote:
Media is grotendeels zelf ook totaal niet geïnteresseerd in inhoud.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Gaat het over de campagne of over de media dit item?
De media is lekker met zichzelf bezig. Interne concurrentie zorgt ervoor dat er geen afstemming is over de debatten en nu gaat het vooral over de media zelf. Maar het ging toch over verkiezingen?
Die smerige Chabot zit nu bij Jinek.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Media is grotendeels zelf ook totaal niet geïnteresseerd in inhoud.
Om de tijd te doden en om 'n mening te toetsen. Ben geen wegloper. Of één oog.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dan ben je blijkbaar alweer vergeten wie er zat.
En waarom kijk je elke ochtend naar een 'ultra rechtse' ochtendshow?
Geen leuke rubriek.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:30 schreef tompsv18 het volgende:
Wat is dit nou weer? (Kijk dit programma zelden)
Echt hè?quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:28 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Hoelang gaat het nog over baudet
Dank voor de waarschuwing.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die smerige Chabot zit nu bij Jinek.
Ter info.
Dat vond ik eerlijk gezegd echt een genante vertoning. Dat hij niet eens met media uit zijn eigen hoek om kan gaan. Begint met Rutger te beledigen maar kan zelf bepaald woordgebruik niet hebben. Dat hij (bewust) bepaalde media trolt hoort bij zijn campagne. Bij Rutger was hij kleinzielig en blijkt iedereen dus als vijand te zien. Daar is dus niet mee samen te werken, wordt altijd ruzie. Hij leek een beetje van het padje eerlijk gezegd, manisch.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:26 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezien maar zag er in het voorstukje ongemakkelijk uit ja
Die huilende meisjes van campagne daarvoor was ook epischquote:
Inderdaad wel soort van geslacht als een geit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |