abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197185348
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:55 schreef Fannie het volgende:
Hoi allemaal, ff een vraagje :@ ...

Ik doe nu voor het eerst mee met de app met een cluppie vrienden...
Begrijp ik nu goed dat je niet persé live hoeft mee te kijken om punten in te vullen?
Dat je de tijd hebt tot de volgende aflevering?

Bvd, Fannie :)
Wel was er bij het jubileumseizoen op maandag soms een vraag waarvoor je 24 uur de tijd had om die in te vullen. Ik weet niet of ie terug komt, maar het is dan wel handig de aflevering dan gezien te hebben.
C’est Davie :o)
  zondag 3 januari 2021 @ 11:09:49 #252
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_197185965
Maar 500.000 kijkers minder dan de finale van het jubileumseizoen

quote:
Kijkers hoefde niet lang te wachten op een nieuwe reeks van het spelprogramma van de publieke omroep. Dit najaar werd er nog een jubileumreeks uitgezonden en toen zagen 3,6 miljoen kijkers hoe Jeroen Kijk in de Vegte werd ontmaskerd als mol. Dat is ook de best bekeken aflevering van Wie is de Mol? ooit. De meest bekeken seizoensstart stond op naam van het negentiende seizoen. Daar keken toen ruim 3 miljoen kijkers naar. Gisteren zaten er dus nog eens 100.000 kijkers meer klaar voor de start van de 21ste reeks.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  PR en moderator zondag 3 januari 2021 @ 14:11:33 #253
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_197188597
Geïnspireerd door onze buren bij de ESF SC: ESF / [SLOWCHAT] #1384 Je bent zelf!
Heb ik de TT van het Algemeen topic veranderd naar 'SC / Algemeen' :D

Er mag hier namelijk best wat meer gepost worden tussen de afleveringen door, en hier is ruimte voor alle soorten molpraat onder molloten :Y Dus als dat zo wat duidelijker is dat >hier< die plek is, dan dus bij dezen :D
Fuck the EBU.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:16:47 #254
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197188679
quote:
12s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:06 schreef Dave het volgende:

[..]

Wel was er bij het jubileumseizoen op maandag soms een vraag waarvoor je 24 uur de tijd had om die in te vullen. Ik weet niet of ie terug komt, maar het is dan wel handig de aflevering dan gezien te hebben.
Heb ik niks over gehoord en kan ik ook nergens terugvinden in de app, dus ik denk dat ze dat n.a.v. de enquête weer eruit hebben gehaald? Dat die vraag maar 24 uur beschikbaar was sloeg dan ook nergens op vond ik.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:16:56 #255
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197188682
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:11 schreef Moira het volgende:
Geïnspireerd door onze buren bij de ESF SC: ESF / [SLOWCHAT] #1384 Je bent zelf!
Heb ik de TT van het Algemeen topic veranderd naar 'SC / Algemeen' :D

Er mag hier namelijk best wat meer gepost worden tussen de afleveringen door, en hier is ruimte voor alle soorten molpraat onder molloten :Y Dus als dat zo wat duidelijker is dat >hier< die plek is, dan dus bij dezen :D
Een goede zaak ^O^
  zondag 3 januari 2021 @ 14:21:49 #256
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197188747
*nice *G*
Same shit, different day
SC hopper present
pi_197188783
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:16 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Heb ik niks over gehoord en kan ik ook nergens terugvinden in de app, dus ik denk dat ze dat n.a.v. de enquête weer eruit hebben gehaald? Dat die vraag maar 24 uur beschikbaar was sloeg dan ook nergens op vond ik.
Speluitleg ;)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  PR en moderator zondag 3 januari 2021 @ 14:32:04 #258
288245 crew  Moira
pi_197188887
Ik heb de OP's ook wat aangepast (van deze, van de FAQ/FB en van het livetopic), dus mocht men ooit twijfelen dan gewoon ff omhoog scrollen naar de OP voor verheldering :D
Fuck the EBU.
  zondag 3 januari 2021 @ 14:44:02 #259
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197189059
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Speluitleg ;)
Ah toch wel blijkbaar _O-
  PR en moderator zondag 3 januari 2021 @ 14:57:10 #260
288245 crew  Moira
pi_197189287
N.a.v. een punt van Fred_B:
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:32 schreef Fred_B het volgende:
Maar ik denk nog steeds wel dat een wisselwerking tussen het livetopic in het weekend en het algemene topic doordeweeks een extra hindernis is om enthousiaste gesprekken op te wekken.
En eerdere verwarring die ik wel eens heb gelezen, lijkt het me geen verkeerd idee om weer eens een balletje in de groep op te gooien.

Jaren geleden, toen er eindelijk ruimte was voor een eigen WIDM-forum, hebben we gekozen om wekelijks aparte Livetopics te openen voor alle snelle praat tijdens de afleveringen zelf. Dit omdat het 'Algemeen'-topic (deze dus) wekelijks overstroomde met live reacties die onzin lijken als je zelf niet live meepost (denk aan snelle emoticon-reacties tijdens het kijken die de inhoudelijke praat van eerder die week overstroomden). Zo konden we de algemene praat van de livepraat onderscheiden.

Klinkt op zich best logisch toch? Maarja, times change. En is dat nog steeds de meest logische optie voor MOL?
Vinden jullie als MOL-users het niet fijner om de hele week door gewoon alleen dit topic te hebben, om dus zowel alle algemene mol-praat hierin kwijt te kunnen, als slowchat, als live-posts?
Of vindt men dat alsnog wel vervelend dat je andersoortige posts dan lastiger terug kan vinden als mensen hier live tijdens een uitzending hebben mee zitten kletsen?

Ik maak ff een polletje, als mensen daarop zouden willen stemmen? En hieronder je reactie/denkwijze/2centen erover kwijt raken is ook meer dan welkom :Y

POLL
Fuck the EBU.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:01:21 #261
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_197189351
ALS we de topics gaan combineren, zou ik een los "nieuwtjes" topic wel tof vinden :Y Bijvoorbeeld toen bekend werd dat de Vlaamse Mol ook weer doorgaat of qua locatie of een leuke post van Rick McCoullough is wel leuk als dát niet helemaal ondergesneeuwd raakt :Y Dus dan nieuwtjes daar en dan reacties en speculaties weer hier :P _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  PR en moderator zondag 3 januari 2021 @ 15:02:27 #262
288245 crew  Moira
pi_197189373
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:01 schreef Meke het volgende:
ALS we de topics gaan combineren, zou ik een los "nieuwtjes" topic wel tof vinden :Y Bijvoorbeeld toen bekend werd dat de Vlaamse Mol ook weer doorgaat of qua locatie of een leuke post van Rick McCoullough is wel leuk als dát niet helemaal ondergesneeuwd raakt :Y Dus dan nieuwtjes daar en dan reacties en speculaties weer hier :P _O-
Goed idee :Y
Fuck the EBU.
pi_197191620
quote:
12s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:06 schreef Dave het volgende:

[..]

Klopt, ik zat al te zoeken naar de testvraag maar die komt morgen pas :s)
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_197191859
Over de poll: persoonlijk zie ik de livetopics liever apart.
Ik Fok! niet tijdens de uitzending, maar vind het wel leuk om later na te lezen.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
pi_197191940
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:17 schreef Fannie het volgende:

[..]

Klopt, ik zat al te zoeken naar de testvraag maar die komt morgen pas :s)
Het is niet zeker hè dat ze die testvraag nu weer doen....
  zondag 3 januari 2021 @ 17:50:29 #266
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197192186
Over de poll gesproken. Denk wel dat scheiden van de topics goed is. Omdat niet iedereen het prettig zal vinden als die wat wil zeggen, maar niet meedoet aan de live topics.

Maar je ziet wel de laatste paar jaar dat het veel sneller stil valt na de aflevering. Vaak ook omdat de live topics gesloten worden. En men dan verder 'moet' in de SC.

Misschien toch een optie om de live topics gewoon open te houden? En misschien zelfs niet eens per se koppelt aan de afleveringen?

Daar zitten ook nadelen aan. Maar het kan denk ik wel helpen om dit forum deel levendiger te houden. Afgelopen jubileum seizoen was het behoorlijk stil behalve rond de uitzendingen om. En dat is zonde nu het vast forum is geworden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  PR en moderator zondag 3 januari 2021 @ 18:25:17 #267
288245 crew  Moira
pi_197192812
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:50 schreef Redefine het volgende:
Over de poll gesproken. Denk wel dat scheiden van de topics goed is. Omdat niet iedereen het prettig zal vinden als die wat wil zeggen, maar niet meedoet aan de live topics.

Maar je ziet wel de laatste paar jaar dat het veel sneller stil valt na de aflevering. Vaak ook omdat de live topics gesloten worden. En men dan verder 'moet' in de SC.

Misschien toch een optie om de live topics gewoon open te houden? En misschien zelfs niet eens per se koppelt aan de afleveringen?

Daar zitten ook nadelen aan. Maar het kan denk ik wel helpen om dit forum deel levendiger te houden. Afgelopen jubileum seizoen was het behoorlijk stil behalve rond de uitzendingen om. En dat is zonde nu het vast forum is geworden.
Eens. En wat nou als we van de Livetopic reeks een vaste 'afleveringen' reeks maken? Dus zowel live tijdens de afleveringen meepraten als naderhand nog over de afleveringen praten?
Al krijg je dan waarschijnlijk alsnog dat dit algemeen topic dood valt, mja het is allicht te proberen?
Fuck the EBU.
pi_197192911
En dan van het algemeen topic gewoon een sc maken? Voor degene die er behoefte aan heeft... :)
  zondag 3 januari 2021 @ 18:35:02 #269
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_197192956
Persoonlijk zou ik de live topics en de algemene SC graag gescheiden willen houden.

Wat mij betreft moeten de live topics ook meteen na de uitzending dicht, uiterlijk 30 minuten na Moltalk of zo.
Daarna verder in de algemene SC, waar iedereen z'n algemene mening/standpunten kan geven. En eventueel nog wat na kan kletsen over de afleveringen...
  Miss 200.000.000! zondag 3 januari 2021 @ 18:35:31 #270
367000 roos94
pi_197192964
Van mij mag alles op één hoop
  zondag 3 januari 2021 @ 18:39:09 #271
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197193028
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:35 schreef MadMaster het volgende:
Persoonlijk zou ik de live topics en de algemene SC graag gescheiden willen houden.

Wat mij betreft moeten de live topics ook meteen na de uitzending dicht, uiterlijk 30 minuten na Moltalk of zo.
Daarna verder in de algemene SC, waar iedereen z'n algemene mening/standpunten kan geven. En eventueel nog wat na kan kletsen over de afleveringen...
Maar dat is deels al geprobeerd. In de praktijk blijkt toch vaak dat het in deze SC niet doorgaat. Mensen komen dan niet op FOK! of gaan verder in de 'eigen' SC.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 3 januari 2021 @ 18:40:06 #272
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197193048
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:25 schreef Moira het volgende:

[..]

Eens. En wat nou als we van de Livetopic reeks een vaste 'afleveringen' reeks maken? Dus zowel live tijdens de afleveringen meepraten als naderhand nog over de afleveringen praten?
Al krijg je dan waarschijnlijk alsnog dat dit algemeen topic dood valt, mja het is allicht te proberen?
Het blijft lastig wat het beste werkt. Maar we moeten wel iets proberen, want anders zal dit helaas geen vast forum blijven.
  zondag 3 januari 2021 @ 18:42:51 #273
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_197193092
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:39 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maar dat is deels al geprobeerd. In de praktijk blijkt toch vaak dat het in deze SC niet doorgaat. Mensen komen dan niet op FOK! of gaan verder in de 'eigen' SC.
Ik geef alleen mijn eigen voorkeur door, omdat ik nu op zondagochtend in de live topics steeds allerlei 'algemene' zaken voorbij zie komen die los staan van de uitzending zelf..

Je kan in de laatste post van het live topic verwijzen naar de algemene SC.
Als mensen daar vervolgens niet willen posten, dan houdt het simpelweg op...
  zondag 3 januari 2021 @ 19:04:04 #274
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197193431
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik geef alleen mijn eigen voorkeur door, omdat ik nu op zondagochtend in de live topics steeds allerlei 'algemene' zaken voorbij zie komen die los staan van de uitzending zelf..

Je kan in de laatste post van het live topic verwijzen naar de algemene SC.
Als mensen daar vervolgens niet willen posten, dan houdt het simpelweg op...
Ik snapte wel dat het je eigen voorkeur was hoor :P Maar mijn opmerking was juist waarom we de discussie voeren :P
  zondag 3 januari 2021 @ 19:12:10 #275
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_197193574
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:04 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik snapte wel dat het je eigen voorkeur was hoor :P Maar mijn opmerking was juist waarom we de discussie voeren :P
Prima! Maar volgens mij wordt ieders individuele mening/standpunt gevraagd op basis van 2 uitgangspunten in de poll en is dat dus de discussie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')