Noem er eens een.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in april dit jaar waren er al goede apps die ze zo konden "kopieren"
Ik blijf erbij dat 250 besmettingen per 100.000 iets anders betekende in maart dan nu, en misschien dus ook als in maart 2021.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De besmettingscijfers zijn niet arbitrair. Ja, je moet ze in context interpreteren, bijv. in relatie tot andere cijfers. Maar ze zijn niet arbitrair.
"herd immunity", "lockdown" of aanmodderen met allemaal vrijblijvende regels.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo zie je, een lockdown helpt gewoon. Ondanks dat het weer vele andere nadelen met zich meeneemt, waarvan we ons inmiddels denk ik ook wel bewust zijn
In quarantaine, 10 dagen vanaf het laatste contact.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit. Ik ben vorige week met iemand landurig in contact geweest die gister positief is bevonden op Corona. Moet ik nu in quarantaine? Of hoe ver moet je daar in terug tellen nadat dit persoon klachten heeft gekregen?
Singapore had al een "goede" ontwikkeld, die heeft Australië toen gekopieerd.quote:
Maar ook zonder wettelijke basisquote:Op maandag 19 oktober 2020 10:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in april dit jaar waren er al goede apps die ze zo konden "kopieren"
Oké, om even bij jouw metafoor te blijven. Bij jouw voorbeeld weet je al dat weg x glad is en daarom neem je maatregel. Hier weet je nog niet waar bij y besmettingen die problemen zijn, scholen, kerken, de horeca, Ikea, maar je zegt bij zoveel verkeersdoden gaan wij de snelheid op de A2 verlagen, terwijl de meeste ongelukken of zelf alle plaatsvinden op de A10.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is net zo arbitrair als een maximum snelheid bepalen bij een bepaalde weg of deze snelheid aanpassen agv bijvoorbeeld gladheid.
Bij gladheid wordt bv bepaald dat je niet harder mag dan bv 50. Sommigen zullen zeggen: Mijn auto heeft een dermate goede wegligging en dermate goede banden dat ík wel 70 mag rijden. Maar in omstandigheden als bv gladheid moet je 1 lijn trekken. Je weet zeker dat als je niets doet er sowieso ongelukken zullen gebeuren.
Idealliter zou je je moeten laten testen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies zit. Ik ben vorige week met iemand landurig in contact geweest die gister positief is bevonden op Corona. Moet ik nu in quarantaine? Of hoe ver moet je daar in terug tellen nadat dit persoon klachten heeft gekregen?
Wanneer ontwikkelde deze persoon zijn klachten? In principe is het in volgens mij in ieder geval de bedoeling dat je 48 uur thuisblijft en wacht of je klachten ontwikkelt. Zo niet, dan mag je weer de weg op. Dacht ik.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
daar word je toch helemaal lam van.....we leven nu in een pandemie, en dan gaan we een beetje janken over een wettelijke basis en grondrechten.quote:
https://www.trouw.nl/nieu(...)jk-nergens~b9330a8a/quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Singapore had al een "goede" ontwikkeld, die heeft Australië toen gekopieerd.
quote:Toch moet Singapore ruim een maand na de lancering concluderen dat de app niet werkt. Want het aantal gebruikers blijft steken op 1,1 miljoen, nog geen twintig procent van de bevolking. Dat betekent dat bij een ontmoeting tussen twee mensen de kans twintig procent van twintig procent is dat ze allebei de app geïnstalleerd hebben. Zo registreert TraceTogether dus slechts vier procent van de ontmoetingen. En dat is veel te weinig om een betekenisvolle aanvulling te bieden op het klassieke contactonderzoek, waarbij een onderzoeker coronapatiënten persoonlijk vraagt met wie ze allemaal contact hebben gehad, en die mensen vervolgens probeert op te sporen.
Klopt, ik denk dat er weinigen zullen zijn die "voordelen" zien aan deze pandemiequote:Op maandag 19 oktober 2020 11:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"herd immunity", "lockdown" of aanmodderen met allemaal vrijblijvende regels.
allemaal hebben ze hun voor en nadelen.
deze hele pandemie is gewoon helemaal kut.
https://lci.rivm.nl/informatie-nauwe-contacten-patientquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
Dat ga ik vandaag ook doen. Echter weet ik ook niet of dat ze nu al iets zouden kunnen zien? Ik heb geen klachten....quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idealliter zou je je moeten laten testen.
Maar weet niet hoe het nu zit wanneer je geen klachten hebt.
Volgens mij is de capaciteit nog steeds niet op orde dat je zonder symptomen weer getest wordt.
Eergisteren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wanneer ontwikkelde deze persoon zijn klachten? In principe is het in volgens mij in ieder geval de bedoeling dat je 48 uur thuisblijft en wacht of je klachten ontwikkelt. Zo niet, dan mag je weer de weg op. Dacht ik.
Eergisterenquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wanneer ontwikkelde deze persoon zijn klachten? In principe is het in volgens mij in ieder geval de bedoeling dat je 48 uur thuisblijft en wacht of je klachten ontwikkelt. Zo niet, dan mag je weer de weg op. Dacht ik.
Nee, je moet je laten testen als je klachten hebt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idealliter zou je je moeten laten testen.
Er is geen beleid waarbij je zonder klachten wel getest wordt. Dat heeft verder weinig met de capaciteit te maken.quote:Maar weet niet hoe het nu zit wanneer je geen klachten hebt.
Volgens mij is de capaciteit nog steeds niet op orde dat je zonder symptomen weer getest wordt.
Niet ten kostte van alles, die wettelijke basis was een hard criterium.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar word je toch helemaal lam van.....we leven nu in een pandemie, en dan gaan we een beetje janken over een wettelijke basis en grondrechten.
die pandemie willen we toch onder controle krijgen of niet dan ?
overal valt wel iets over te vinden ( negatief of positief )quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)jk-nergens~b9330a8a/
Deze?
[..]
Ben je minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter van iemand met het coronavirus in contact geweest? Dan moet je in 10 dagen thuisquarantaine. Dit geldt dus ook bij contact met bijvoorbeeld partner, collega’s, klasgenoten of reisgenoten. Misschien heb je geen klachten, maar je kunt al wel besmettelijk zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
Dat is ook zo, maar dat kunnen ze daar toch in verdisconteerd hebben? En misschien veranderen de signaalwaarden zelf wel bij een derde en vierde golf, als de ziekte nog beter te behandelen valt of onder andere leeftijdsgroepen het meest voorkomt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat 250 besmettingen per 100.000 iets anders betekende in maart dan nu, en misschien dus ook als in maart 2021.
Dat is allemaal ook zo. Je krijgt een plafondeffect als er niet genoeg testcapaciteit is, je krijgt een grotere onderschatting als testbereidheid afneemt. Daarom is het belangrijk om datatriangulatie toe te passen, om verschillende typen cijfers naast elkaar te leggen. Maar ook dat neemt niet weg dat de de besmettingscijfers niet arbitrair zijn. Je ziet bijvoorbeeld dat de grafiek met ziekenhuisopnames eenzelfde patroon volgt als de besmettingscijfers.quote:Het aantal testen neemt toe en daarmee ook het aantal positieven, uiteraard is er ook een testcurve, van degenen die zich laten testen zullen die met benauwdheidsklachten naar het ziekenhuis gaan voor 100% getest worden en diegenen die slechts een kuchje hebben dat minder snel doen als het niet op elke straathoek kan. Hoe sterker de klachten hoe groter de kans dat er getest word.
De uitloop van die curve word bepaald door de testbereidheid en het gemak om je te laten testen, ook sociale druk kan helpen. maar er zijn er nu genoeg die na 15 minuten wachten aan de lijn het al teveel moeite vinden voor dat kuchje, zal wel niks zijn word er dan snel gedacht. Als die zich wel massaal gaan testen krijg je onherroepelijk meer positieve uitslagen en een lager percentage positieven. (Grotere basis, met relatief minder positieven en absoluut meer positieven).
Dit is de eerste hit die ik krijg als ik zoek op de Singaporese app.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
overal valt wel iets over te vinden ( negatief of positief )
iets is beter als helemaal niks toch ?
Dit hangt wel af van het moment van ontmoeting en het moment van symptoomontwikkeling bij de ander. Als dat ver genoeg uit elkaar ligt (blijkbaar meer dan 2 dagen) dan gaat dit niet op.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben je minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter van iemand met het coronavirus in contact geweest? Dan moet je in 10 dagen thuisquarantaine. Dit geldt dus ook bij contact met bijvoorbeeld partner, collega’s, klasgenoten of reisgenoten. Misschien heb je geen klachten, maar je kunt al wel besmettelijk zijn.
Thuisquarantaine betekent:
✔️ dat je thuis werkt
✔️ anderen de boodschappen laat doen, of de boodschappen laat bezorgen (zonder contact te hebben met de bezorger)
✔️ dat er niemand op bezoek mag komen
✔️ dat je alleen in de tuin of op het balkon mag zitten als je geen klachten hebt
✔️ dat je zoveel mogelijk 1.5 meter afstand houdt van huisgenoten
Krijg je tijdens de quarantaine klachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, plotseling slecht kunnen ruiken en proeven, last met ademhalen, verhoging of koorts boven de 38 graden? Laat je dan testen en blijf thuis tot je de uitslag hebt.
Dat had ik eerst ook, maar het blijken zoveel mensen te zijn dat ze echt niet allemaal een verwend nest kunnen zijn. Het is denk ik vooral een gevolg van opgroeien in een rijk land zonder schokkende dingen die je in bijvoorbeeld de Centraal Afrikaanse Republiek wel hebt, burgeroorlog, Ebola, staatsgrepen. Hier is het al een ramp als het bidet niet op tijd geleverd wordt, even gecharcheerd gesteld.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan denk ik bij mezelf echt: dan heb je echt geen fuck meegemaakt, nooit echte problemen gekend en ben je gewoon een verwend nest. En wil ik ze allemaal naar een IC sturen om met eigen ogen te zien wat de ziekte aan kan richten.
in australie hadden volgend mij rond de 6 miljoen mensen de app gedownload in 3 weken tijd toen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is de eerste hit die ik krijg als ik zoek op de Singaporese app.
Overigens, iets is helemaal niet beter dan niets. Deze denkfout wordt hier vaak gemaakt. Iets is alleen maar beter dan niets, als het ook echt beter is. Dus nee. En je zegt dat er voldoende goede apps zijn en vervolgens blijkt het enige voorbeeld dat je noemt, helemaal geen succes te zijn.
Weet ik niet, zoek het op zou ik zeggen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in australie hadden volgend mij rond de 6 miljoen mensen de app gedownload in 3 weken tijd toen.
maargoed, wat ik al zei overal valt wel iets voor te vinden, hoeveel mensen gebruiken die nederlandse app nu ?
Dat patroon is dus niet helemaal hetzelfde, je ziet nu een andere verhouding in die 2 cijfers. Ze zijn nog wel gecorreleerd maar de besmettingen zijn veel harder aan het stijgen geweest als de opnames als je het vergelijkt met maart. Ook niet zo raar.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar dat kunnen ze daar toch in verdisconteerd hebben? En misschien veranderen de signaalwaarden zelf wel bij een derde en vierde golf, als de ziekte nog beter te behandelen valt of onder andere leeftijdsgroepen het meest voorkomt.
Dat betekent alleen niet dat ze arbitrair zijn, want ze hangen samen met een reëel probleem en er zit een logica achter de signaalwaarden.
[..]
Dat is allemaal ook zo. Je krijgt een plafondeffect als er niet genoeg testcapaciteit is, je krijgt een grotere onderschatting als testbereidheid afneemt. Daarom is het belangrijk om datatriangulatie toe te passen, om verschillende typen cijfers naast elkaar te leggen. Maar ook dat neemt niet weg dat de de besmettingscijfers niet arbitrair zijn. Je ziet bijvoorbeeld dat de grafiek met ziekenhuisopnames eenzelfde patroon volgt als de besmettingscijfers.
Het was wel de bedoeling om mensen die via de corona-app als nauw contact naar boven kwamen te testen, ook als er geen sprake was van klachten. En daar is een streep doorheen gehaald vanwege de beperkte testcapaciteit.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:05 schreef VoMy het volgende:
Er is geen beleid waarbij je zonder klachten wel getest wordt. Dat heeft verder weinig met de capaciteit te maken.
ik negeer dat soort mensen gewoon ......niet mee in discussie gaan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Hebben jullie te maken met collega's die in het straatje 'viruswaanzin' passen? Sinds een week of 2-3 heb ik dus een collega die continue loopt te zeiken over allerlei complot theorieën en dat de cijfers niet kloppen etc. Zij post dit ook openlijk op Facebook enzo..
Wij gebruiken mondkapjes als we van onze werkplek af gaan, maar zij blijft nu stoïcijns zitten 'omdat ze zich niet wil laten muilkorven'. We hebben al door laten schemeren niet gediend te zijn van dat gezever, maar ze blijft volharden in haar mening te pas en te onpas te verkondigen. Diverse collega's hebben nu corona of komen daar weer van terug en ik ben bang dat er een keer echt iemand volledig ontploft als ze weer staat verkondigen dat het allemaal wel mee valt..
Vind het lastig daar mee om te gaan
Ik heb er ook zo eentje in mijn contacten zitten, ik reageer er helemaal niet op, laat ze gewoon maar in hun sop beetje gaarkoken.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Hebben jullie te maken met collega's die in het straatje 'viruswaanzin' passen? Sinds een week of 2-3 heb ik dus een collega die continue loopt te zeiken over allerlei complot theorieën en dat de cijfers niet kloppen etc. Zij post dit ook openlijk op Facebook enzo..
Wij gebruiken mondkapjes als we van onze werkplek af gaan, maar zij blijft nu stoïcijns zitten 'omdat ze zich niet wil laten muilkorven'. We hebben al door laten schemeren niet gediend te zijn van dat gezever, maar ze blijft volharden in haar mening te pas en te onpas te verkondigen. Diverse collega's hebben nu corona of komen daar weer van terug en ik ben bang dat er een keer echt iemand volledig ontploft als ze weer staat verkondigen dat het allemaal wel mee valt..
Godzijdank niet. Had wat vage kennissen op Facebook die wel die kant op gingen, maar die heb ik er afgemikt. Ik ben heel onverdraagzaam tegenover dat soort idioten. Dan maar in een bubbel; totaal geen geduld voor.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Bij ons op het werk zijn ze nu ook verplicht zodra je je verplaatst in het gebouw. Je daaraan houden lijkt me het minste wat je kunt doen. Wat zegt je teamleider/manager hierover?quote:Wij gebruiken mondkapjes als we van onze werkplek af gaan, maar zij blijft nu stoïcijns zitten 'omdat ze zich niet wil laten muilkorven'. We hebben al door laten schemeren niet gediend te zijn van dat gezever, maar ze blijft volharden in haar mening te pas en te onpas te verkondigen. Diverse collega's hebben nu corona of komen daar weer van terug en ik ben bang dat er een keer echt iemand volledig ontploft als ze weer staat verkondigen dat het allemaal wel mee valt..
Ik werk elke week met andere collega’s en heb dit nog niet meegemaakt gelukkig.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat je er zo min mogelijk mee om moet gaan eigenlijk. Lekker laten gaan, tenzij het tot het punt komt dat haar werk niet meer goed gaat, of wanneer ze anderen in gevaar brengt door haar gedrag. Dan zou ik het vrij snel aangeven bij een teamleider/leidinggevende.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja, de discrepantie met maart klopt. Dat schreef ik toch ook in mijn eerste stuk?quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat patroon is dus niet helemaal hetzelfde, je ziet nu een andere verhouding in die 2 cijfers. Ze zijn nog wel gecorreleerd maar de besmettingen zijn veel harder aan het stijgen geweest als de opnames als je het vergelijkt met maart. Ook niet zo raar.
En de resultaten zijn ook niet arbitrair, maar de context is gewijzigd. In maart was +8100 gewoon niet eens mogelijk.
Wat doe je nog op je werk?quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet iedereen kan thuiswerken he.quote:
Heb zelf (gelukkig) niet iemand in mijn team die zó ver gaat. Wel merk ik verschillen in hoe nauw men het neemt met de regels etc. Waar de een een beetje mwah zegt, heeft de ander zoiets van 'nee, dat kan echt niet'quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja, ik heb er eentje. Gelukkig ben ik in de positie om die in haar sop gaar te laten koken, afstand te nemen en er niet op in te gaan, maar ik heb anders een erg kort lontje en zou dan waarschijnlijk degene zijn die (verbaal) ontploft. Echt zero tolerance wat betreft dit soort onzin.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb dit vorige week inderdaad al aangekaart dat het een vreselijk negatief effect heeft op de sfeer. Als het door blijft gaan ga ik het opnieuw aankaarten want iedereen is giga druk en maakt zich bewust/onbewust toch ook zorgen over het 'op kantoor zitten' in deze situatie. Zo'n collega kun je er dan gewoon niet bij hebben..quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Andere kant, zoiets heeft natuurlijk wel invloed op de werksfeer bij jullie. Als je daar iets negatiefs aan merkt (wat ik wel proef uit je verhaal) zou ik het nu al aangeven bij leiding.
Het zou inderdaad mooi zijn als we onze leefomgeving en gezondheid kunnen verbeteren zodat we beter op de volgende pandemie zijn voorbereid.quote:Op maandag 19 oktober 2020 07:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar een hoop van de dingen die @:VoMy noemt zijn wel dingen die de vraag aan de ziekenhuizen bij een pandemie als deze kunnen verlagen. Een naar mijn idee best flink deel van de risicogroepen is een risicogroep omdat dat zo veroorzaakt is. Denk aan longaandoeningen vanwege fijnstof, ouders die roken tijdens de kraamtijd, ga zo maar door.
We hebben nu meer dan 5 miljoen mensen in een risicogroep zitten. Stel dat dat teruggebracht wordt naar 4.5 miljoen. Met een zelfde soort virus als deze betekent het gewoon dat er een grote kans is dat 500.000 mensen een milder verloop hebben, uitzonderingen daargelaten.
Lijkt mij een uitstekend planquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb dit vorige week inderdaad al aangekaart dat het een vreselijk negatief effect heeft op de sfeer. Als het door blijft gaan ga ik het opnieuw aankaarten want iedereen is giga druk en maakt zich bewust/onbewust toch ook zorgen over het 'op kantoor zitten' in deze situatie. Zo'n collega kun je er dan gewoon niet bij hebben..
Ik kan me voorstellen dat dat lastig is. Ik word zelf innerlijk behoorlijk boos als mensen de huidige gevolgen van de ziekte relativeren. Net als @SEMTEX denk ik dan: je zou zelf eens op een IC moeten belanden of te maken moeten krijgen met het uitstellen van de reguliere zorg, dan piep je wel anders.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik hoef er gelukkig ook niet direct mee samen te werken, maar we hebben een klein team en ik merk gewoon dat collega's zich rot irriteren aan haar gedrag en opmerkingen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, ik heb er eentje. Gelukkig ben ik in de positie om die in haar sop gaar te laten koken, afstand te nemen en er niet op in te gaan, maar ik heb anders een erg kort lontje en zou dan waarschijnlijk degene zijn die (verbaal) ontploft. Echt zero tolerance wat betreft dit soort onzin.
Je kan toch besmet zijn en a/presymptomatisch zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, je moet je laten testen als je klachten hebt.
[..]
Er is geen beleid waarbij je zonder klachten wel getest wordt. Dat heeft verder weinig met de capaciteit te maken.
Tja.. niet iedereen is goed in statistiek, dat is wel gebleken.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, de discrepantie met maart klopt. Dat schreef ik toch ook in mijn eerste stuk?
Ik ageer zo sterk tegen het gebruik van de term 'arbitrair' omdat al gauw een vorm van relativisme ontstaat: wat zeggen cijfers nou?
Nee.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze hadden vorige week aangegeven dat 40% van de reguliere zorg sowieso zal moeten worden afgeschaald toch?quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:17 schreef Randier het volgende:
Meer dan 400 op de IC op dit moment volgens Stichting NICE. Gezien er regelmatig om en nabij 700 niet-Covid patiënten op de IC liggen, is het logisch dat geplande operaties al massaal uitgesteld (gaan) worden (want ter info: bij veel van die operaties reserveren ze bij voorbaat al een IC-bed, zelfs als die achteraf niet nodig blijkt).
Ik ben nog geen enkele keer getestquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:23 schreef Elan het volgende:
Weer getest, geen vaste klanten korting.
BCO werd ook nog gewoon gedaan, had gelezen dat dat was vastgelopen?
Het stelde bij mij in ieder geval niks voor.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben nog geen enkele keer getest![]()
ff uit nieuwsgierigheid maar is het heel naar? of valt het mee? (heb vooral mensen gehoord tot nu toe die zeiden dat het echt verschikkelijk naar was enzo)
Valt echt reuze mee, ik ben nu drie keer getest en het doet geen pijn wel een soort kriebel als ze heel diep in je neus gaan met die stok. Ik moest bijna niezen dus draaide snel m'n kop weg, maar schijnt vaker voor te komen. Echt diep respect voor de dames en heren die de hele dag met gevaar voor eigen leven in zo'n teststraat staanquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
ff uit nieuwsgierigheid maar is het heel naar? of valt het mee? (heb vooral mensen gehoord tot nu toe die zeiden dat het echt verschikkelijk naar was enzo)
Dat is altijd persoonlijk, denk ik, en de anatomie verschilt ook per persoon, wat voor jou hooguit vervelend is kan voor iemand anders enorm pijnlijk zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eh, wat heeft vrijheid van meningsuiting hiermee te maken?quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee.
Maar lijkt me vrijheid van meningsuiting? Tenzij het echt kwetsend is of er regels niet worden nageleefd mogen mensen zelf bepalen wat ze denken en vinden?
Duidelijk! Dan hoef je je inderdaad niet te laten testen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben je minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter van iemand met het coronavirus in contact geweest? Dan moet je in 10 dagen thuisquarantaine. Dit geldt dus ook bij contact met bijvoorbeeld partner, collega’s, klasgenoten of reisgenoten. Misschien heb je geen klachten, maar je kunt al wel besmettelijk zijn.
Thuisquarantaine betekent:
✔️ dat je thuis werkt
✔️ anderen de boodschappen laat doen, of de boodschappen laat bezorgen (zonder contact te hebben met de bezorger)
✔️ dat er niemand op bezoek mag komen
✔️ dat je alleen in de tuin of op het balkon mag zitten als je geen klachten hebt
✔️ dat je zoveel mogelijk 1.5 meter afstand houdt van huisgenoten
Krijg je tijdens de quarantaine klachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, plotseling slecht kunnen ruiken en proeven, last met ademhalen, verhoging of koorts boven de 38 graden? Laat je dan testen en blijf thuis tot je de uitslag hebt.
Ik ben ook nooit getest, maar mijn man drie keer & die vind het vervelend (vooral de neus), maar zegt dat het verder niet veel voorstelt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik sluit me bij dat laatste aan. En ik vond ze nog vriendelijk en attent ook terwijl ze daar in feite lopendebandwerk verrichten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Valt echt reuze mee, ik ben nu drie keer getest en het doet geen pijn wel een soort kriebel als ze heel diep in je neus gaan met die stok. Ik moest bijna niezen dus draaide snel m'n kop weg, maar schijnt vaker voor te komen. Echt diep respect voor de dames en heren die de hele dag met gevaar voor eigen leven in zo'n teststraat staan
Dat het een ander volledig vrij staat om te denken of vinden wat ze willen, ook al past dat niet in jouw straatje of is het zelfs compleet irrelevant of zelfs stompzinnig.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, wat heeft vrijheid van meningsuiting hiermee te maken?
Het beste wat je kunt doen is zelf even op rijksoverheid.nl kijken. Daar staan de antwoorden op je vragen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Duidelijk! Dan hoef je je inderdaad niet te laten testen.
Moeten de huisgenoten in dit geval ook in thuisquarantaine 10 dagen? Of bv wanneer je in afwachting bent van een test.
Ja, dat kan wel. Maar dan nog is het niet de bedoeling dat iedereen zich maar laat testen. Een overdaad aan false positives zou het zicht vertroebelen, een negatieve test kan als vrijbrief voelen voor degenen die negatief testen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan toch besmet zijn en a/presymptomatisch zijn.
Dan kan je onbewust mensen besmetten.
Of kom je niet positief uit die test wanneer je nog geen symptomen hebt?
Ik zou zoals je zelf al suggereerde het aankaarten. Dat je niet thuis kunt werken is alleen mogelijk als iedereen het veilig houdt voor anderen. Zij wil zich niet laten muilkorven, jij wil ook geen slang je keel in gefietst krijgen voor een paar weken met dat effect. Vrijheid houdt op waar je anderen beperkt of in gevaar brengt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoef er gelukkig ook niet direct mee samen te werken, maar we hebben een klein team en ik merk gewoon dat collega's zich rot irriteren aan haar gedrag en opmerkingen.
Je hoeft niet in quarantaine als je nauw contact bent van iemand met koorts.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het beste wat je kunt doen is zelf even op rijksoverheid.nl kijken. Daar staan de antwoorden op je vragen.
Je gaat bijv. in quarantaine als je een nauw contact bent van iemand die positief is getest of van iemand die milde klachten heeft plus koorts. En je gaat ook in quarantaine als je zelf klachten hebt en nog in afwachting bent van een test.
Ja. Als ze betrouwbaar genoeg zijn. En betaalbaar.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
Weet je wat ik me afvraag, wanneer komen die sneltests nou eens écht op gang?? En nog beter, wat als je op een gegeven moment sneltests zou kunnen kopen bij een kruidvat/etos etc net zoals je bijv een thermometer gewoon kan kopen. Hoe ideaal zou dat zijn om de pandemie te bestrijden (zolang er nog geen vaccin is).
Dan kan je gewoon zelf testen in de ochtend > negatief? Ok je kan veilig naar buiten. Positief > binnen blijven.
Dit zou de verspreiding ook echt mega hard doen afremmen lijkt mij, toch?
Dat is niet ter zake doend. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je een collega niet strontvervelend mag vinden. De vraag van @Jor_Dii was niet hoe hij een verbod aan zijn collega op kan leggen om viruswaanzinuitspraken te doen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat het een ander volledig vrij staat om te denken of vinden wat ze willen, ook al past dat niet in jouw straatje of is het zelfs compleet irrelevant of zelfs stompzinnig.
Ik las dit nog eens terug en eigenlijk zijn die cijfers bizar....5 miljoen op de 17 a 18 miljoen. Volgens mij hoorde ik het laatst ook al in een item op tv of een artikel. Maar mensen in een risicogroep (nog los van corona) door chronische ziekten, hart- en vaatziekten, copd etc (die lijst is vrij lang) en daarbij dus of moeten oppassen wat ze doen of een lagere kwaliteit van leven hebben. Dan vraag ik mij toch wel eens af hoe we welvaart nou moeten benoemen. Gezien het geld zijn we vast heel rijk, maar 3 miljoen hebben en na niet meer in staat zijn om 200 meter zonder puffen te kunnen lopen noem ik niet rijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 07:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar een hoop van de dingen die @:VoMy noemt zijn wel dingen die de vraag aan de ziekenhuizen bij een pandemie als deze kunnen verlagen. Een naar mijn idee best flink deel van de risicogroepen is een risicogroep omdat dat zo veroorzaakt is. Denk aan longaandoeningen vanwege fijnstof, ouders die roken tijdens de kraamtijd, ga zo maar door.
We hebben nu meer dan 5 miljoen mensen in een risicogroep zitten. Stel dat dat teruggebracht wordt naar 4.5 miljoen. Met een zelfde soort virus als deze betekent het gewoon dat er een grote kans is dat 500.000 mensen een milder verloop hebben, uitzonderingen daargelaten.
Ik had preciezer moeten zijn: je moet in quarantaine als je een huisgenoot bent van iemand met coronaklachten plus koorts. Ik weet niet of dat voor alle nauwe contacten geldt. Daarom is het altijd goed om zelf even op rijksoverheid.nl te kijken.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je hoeft niet in quarantaine als je nauw contact bent van iemand met koorts.
Het is een ironie dat rijkdom ook direct kan leiden tot een ander soort armoede, ja.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:38 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik las dit nog eens terug en eigenlijk zijn die cijfers bizar....5 miljoen op de 17 a 18 miljoen. Volgens mij hoorde ik het laatst ook al in een item op tv of een artikel. Maar mensen in een risicogroep (nog los van corona) door chronische ziekten, hart- en vaatziekten, copd etc (die lijst is vrij lang) en daarbij dus of moeten oppassen wat ze doen of een lagere kwaliteit van leven hebben. Dan vraag ik mij toch wel eens af hoe we welvaart nou moeten benoemen. Gezien het geld zijn we vast heel rijk, maar 3 miljoen hebben en na niet meer in staat zijn om 200 meter zonder puffen te kunnen lopen noem ik niet rijk.
Ja. Sowieso is dat de beste langs termijn oplossing. Naast een vaccin dan. Daarom ook zo jammer dat hun testbeleid zo rommelig verloopt. In China testen ze binnen drie dagen zo even 8 miljoen mensen. Hier riepen ze dat het noodzakelijk was dat iedereen zich zou kunnen laten testen, maar nadat de cijfers iets aan het stijgen waren was dat alweer niet mogelijk en moest je alleen komen als je klachten aan hielden. Meer, sneller en makkelijker testen zal echt enorm helpen ja. Hopelijk ziet het kabinet dat ook ipv zich enkel stuk te staren op een vaccin..quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
Weet je wat ik me afvraag, wanneer komen die sneltests nou eens écht op gang?? En nog beter, wat als je op een gegeven moment sneltests zou kunnen kopen bij een kruidvat/etos etc net zoals je bijv een thermometer gewoon kan kopen. Hoe ideaal zou dat zijn om de pandemie te bestrijden (zolang er nog geen vaccin is).
Dan kan je gewoon zelf testen in de ochtend > negatief? Ok je kan veilig naar buiten. Positief > binnen blijven.
En dit. Zolang iemand wel gewoon zijn of haar werk doet en anderen niet in gevaar brengt is het gewoon een kwestie van een andere mening hebben.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat het een ander volledig vrij staat om te denken of vinden wat ze willen, ook al past dat niet in jouw straatje of is het zelfs compleet irrelevant of zelfs stompzinnig.
Gisteren nog dit artikel over gelezen: https://www.volkskrant.nl(...)zitten-vol~b19fb628/ (zit denk ik achter een paywall, dus probeer het te openen in incogn. modus).quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hadden vorige week aangegeven dat 40% van de reguliere zorg sowieso zal moeten worden afgeschaald toch?
Sommige mensen vinden een mondkapje dragen ook al naar; het zal wel strikt persoonlijk zijn en iedereen heeft weer een ander referentiekader. De een is panisch van naalden, de ander niet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als er inderdaad 5 miljoen in de risicogroep zitten (30% van Nederland) dan vind ik het wel opvallend dat met meer dan 8.000 bewezen besmettingen er max. tientallen bijkomen op de IC. Dan beschermt de risicogroep zich heel goed, of is het virus ook voor de risicogroep blijkbaar niet buitensporig risicovolquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:38 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik las dit nog eens terug en eigenlijk zijn die cijfers bizar....5 miljoen op de 17 a 18 miljoen. Volgens mij hoorde ik het laatst ook al in een item op tv of een artikel. Maar mensen in een risicogroep (nog los van corona) door chronische ziekten, hart- en vaatziekten, copd etc (die lijst is vrij lang) en daarbij dus of moeten oppassen wat ze doen of een lagere kwaliteit van leven hebben. Dan vraag ik mij toch wel eens af hoe we welvaart nou moeten benoemen. Gezien het geld zijn we vast heel rijk, maar 3 miljoen hebben en na niet meer in staat zijn om 200 meter zonder puffen te kunnen lopen noem ik niet rijk.
Ze zijn voorlopig nog te duur om in massaproductie te komen en beschikbaar te worden als een te kopen product bij een drogist.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
Dat doet zeker wel ter zake. Ook zonder pandemie zijn sommige collega's strontvervelend of houden er debiele standpunten op na. Zijn post ging specifiek over het Corona-gedeelte van vervelend zijn. Als mensen Viruswaanzin willen aanhangen moeten ze dat lekker doen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet ter zake doend. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je een collega niet strontvervelend mag vinden. De vraag van @:Jor_Dii was niet hoe hij een verbod aan zijn collega op kan leggen om viruswaanzinuitspraken te doen.
Los hiervan zijn sommige uitspraken ongepast op een werkvloer en kunnen daar wel degelijk sancties op staan. Je hebt geen recht om alles wat je te binnen schiet te zeggen op je werk.
Ik weet niet hoe vaak jullie je verplaatsen, maar op die manier word je eigenlijk aangemoedigd om telkens dat ding op en af te zetten. Lijkt me niet echt een snuggere maatregel, je moet er juist zoveel mogelijk vanaf blijven met je handen. Anders werkt het alleen maar averechts.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:14 schreef SEMTEX het volgende:
Bij ons op het werk zijn ze nu ook verplicht zodra je je verplaatst in het gebouw.
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het testen wel degelijk hun aandacht heeft. De Jonge's kop ligt wat dat betreft al nagenoeg op het hakblok en je ziet dat er volop aandacht voor is, ook die blaastest vind ik een positieve ontwikkeling.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Sowieso is dat de beste langs termijn oplossing. Naast een vaccin dan. Daarom ook zo jammer dat hun testbeleid zo rommelig verloopt. In China testen ze binnen drie dagen zo even 8 miljoen mensen. Hier riepen ze dat het noodzakelijk was dat iedereen zich zou kunnen laten testen, maar nadat de cijfers iets aan het stijgen waren was dat alweer niet mogelijk en moest je alleen komen als je klachten aan hielden. Meer, sneller en makkelijker testen zal echt enorm helpen ja. Hopelijk ziet het kabinet dat ook ipv zich enkel stuk te staren op een vaccin..
Toch lijken het vooral de personen die in relatieve armoede leven te zijn die zwaar worden getroffen door zogenaamde leefstijlziekten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een ironie dat rijkdom ook direct kan leiden tot een ander soort armoede, ja.
Ik moet wel zeggen, als iemand die geregeld bloed laat prikken, dat de mate van ervaring en professionaliteit bij degene die een test doet of bloed afneemt filnk meespeelt, ik voel letterlijk vrijwel niets van de naald bij het bloed afnemen omdat de dames die het doen gewoon ontzettend goed zijn in hun werk, ze zitten nooit mis en dat zijn echt geen dunne naalden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden een mondkapje dragen ook al naar; het zal wel strickt persoonlijk zijn en iedereen heeft weer een ander referentiekader. De een is panisch van naalden, de ander niet.
stelt echt niks voor ....even 5 seconden wat ongemakkelijkquote:Op maandag 19 oktober 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm ok, maar waarom te duur dan? Wegens productiekosten, of andere redenen? Ik zou hier dus echt als regering keihard op inzetten om dit zo snel mogelijk beschikbaar te maken voor een (zo betaalbaar mogelijke) prijs.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ze zijn voorlopig nog te duur om in massaproductie te komen en beschikbaar te worden als een te kopen product bij een drogist.
Subjectief natuurlijk. Ik heb het 2x gehad en vond het beide keren echt vervelend en de uren daarna last van gehouden (pijn in de keel en neus).quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stelt echt niks voor ....even 5 seconden wat ongemakkelijk
vervelend is wat anders dan verschrikkelijk toch ?quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Subjectief natuurlijk. Ik heb het 2x gehad en vond het beide keren echt vervelend en de uren daarna last van gehouden (pijn in de keel en neus).
Tnx! Het beleid voor huisgenoten in de situatie vind ik nog onduidelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het beste wat je kunt doen is zelf even op rijksoverheid.nl kijken. Daar staan de antwoorden op je vragen.
Je gaat bijv. in quarantaine als je een nauw contact bent van iemand die positief is getest of van iemand die milde klachten heeft plus koorts. En je gaat ook in quarantaine als je zelf klachten hebt en nog in afwachting bent van een test.
Zeker, het is absoluut niet zo dat het angstaanjagend vervelend is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vervelend is wat anders dan verschrikkelijk toch ?
Nee, dat is niet waar. Denk aan het uitschelden van je baas of het maken van seksuele insinuaties ten aanzien van een collega. Als jouw uitspraken bijdragen aan een vijandige werksfeer, daar kunnen daar wel degelijk sancties op staan.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
En dit. Zolang iemand wel gewoon zijn of haar werk doet en anderen niet in gevaar brengt is het gewoon een kwestie van een andere mening hebben.
Het ligt ook erg aan het soort en het niveau van het werk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat doet zeker wel ter zake. Ook zonder pandemie zijn sommige collega's strontvervelend of houden er debiele standpunten op na. Zijn post ging specifiek over het Corona-gedeelte van vervelend zijn. Als mensen Viruswaanzin willen aanhangen moeten ze dat lekker doen.
Dat laatste wat je zegt is natuurlijk helemaal onzin, tenzij je bij het RIVM of zo werkt of een bedrijf dat in de veiligheidssector werkt waar ondermijning een rol speelt of bijvoorbeeld in klantcontacten. En dan nog mag je onder collega's prima zeggen wat je vindt, kritisch zijn over kabinetsbeleid of complotten aanhangen is geen reden voor ontslag of sancties zolang dat je zaak niet schaad.
Dit schoot me ook wel in het verkeerde keelgat idd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:48 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
Sommige lui die hebben echt boter op hun hoofd. Van 2007 - 2017 (behoudens een korte tussenpoos) in de regering. Mede verantwoordelijk voor het beleid en nu afgeven op de staat van de zorg.
Tnx! Duidelijk.Ik hoop dat die blaastest binnenkort uitgerold wordt en je de optie hebt om even snel te testen voor je ergens heen gaat.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel. Maar dan nog is het niet de bedoeling dat iedereen zich maar laat testen. Een overdaad aan false positives zou het zicht vertroebelen, een negatieve test kan als vrijbrief voelen voor degenen die negatief testen.
Hier staat nog wat achtergrond:
https://www.volkskrant.nl(...)r-klachten~be3bd3ac/
Als die dochter alleen milde klachten had, had hij niet in quarantaine gehoeven. Als ze daarbij koorts had, dan wel. Effectief zit een heel gezin dus in quarantaine bij een positieve test of bij coronaklachten plus koorts van één gezinslid.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tnx! Het beleid voor huisgenoten in de situatie vind ik nog onduidelijk.
Had bv een collega wiens dochter in afwachting was van de uitslag. Bleek positief waarna hij een uitbrander kreeg dat hij niet thuis gebleven is tot het resultaat bekend was.
Ik zoek het nog wel uit.
Ja, nu je d'r toch spreekt, bedank Sharon Dijksma nog even voor de PAS-wetgeving. Daar plukken we nog steeds de vruchten van!quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:48 schreef maan_man het volgende:
[ twitter ]
Sommige lui die hebben echt boter op hun hoofd. Van 2007 - 2017 (behoudens een korte tussenpoos) in de regering. Mede verantwoordelijk voor het beleid en nu afgeven op de staat van de zorg.
Ik vind het hebben van bepaalde Corona theorieën toch wel eventjes wat anders dan het uitschelden van je baas of seksuele insinuaties. Niks mis met het hebben van een afwijkende mening als diegene wel gewoon zijn of haar werk verricht. En anderen niet in gevaar brengt.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Denk aan het uitschelden van je baas of het maken van seksuele insinuaties ten aanzien van een collega. Als jouw uitspraken bijdragen aan een vijandige werksfeer, daar kunnen daar wel degelijk sancties op staan.
Nee maar er zijn ook op de werkvloer gewoon grenzen te trekken wat betreft het anderen lastig vallen met debiele standpunten (je kunt verboden worden om zieltjes te winnen voor Jezus of zoals bij ons ook is gebeurd een waarschuwing voor constant prediken dat homo's zondig en smerig zijn) of als je anderen in gevaar brengt door bijvoorbeeld te weigeren een mondkapje te dragen. Als glazenwasser hoef je er ook niet mee aan te komen dat je geen veiligheidsharnas aan mag van je geloof of omdat dat een complot zou zijn. Een lasser zonder bril want Jezus gaat ook niet vliegen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat doet zeker wel ter zake. Ook zonder pandemie zijn sommige collega's strontvervelend of houden er debiele standpunten op na. Zijn post ging specifiek over het Corona-gedeelte van vervelend zijn. Als mensen Viruswaanzin willen aanhangen moeten ze dat lekker doen.
Dat laatste wat je zegt is natuurlijk helemaal onzin, tenzij je bij het RIVM of zo werkt of een bedrijf dat in de veiligheidssector werkt waar ondermijning een rol speelt of bijvoorbeeld in klantcontacten. En dan nog mag je onder collega's prima zeggen wat je vindt, kritisch zijn over kabinetsbeleid of complotten aanhangen is geen reden voor ontslag of sancties zolang dat je zaak niet schaad.
Ik heb liever dat ze die mening gewoon voor haar houd.. wij hebben het ook niet de godganse dag over Corona.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het hebben van bepaalde Corona theorieën toch wel eventjes wat anders dan het uitschelden van je baas of seksuele insinuaties. Niks mis met het hebben van een afwijkende mening als diegene wel gewoon zijn of haar werk verricht. En anderen niet in gevaar brengt.
Jammer ja. Maar lag wel in de lijn der verwachting...quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Percentage besmettingen opnieuw (fors) gestegen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |